Канон преподобному Симеону Столпнику


Преподобный Симеон Столпник, Антиохийский

глас 8

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви вси лю́дие,/ в мо́ри Чермне́м фарао́на погрузи́вшему,/ побе́дную песнь пою́ще,/ я́ко просла́вися.

Даждь мне орга́ном язы́ка гнилы́м,/ о, Богоно́се Симео́не,/ песнь тебе́ плету́щему,/ мольба́ми твои́ми, зна́ния свет Богонауче́н.

Позна́ша му́дрость, о́тче, твою́,/ перся́не, ефиопля́не, индиа́не, и скифя́не, и ара́вов множество,/ и просла́виша Христа́, тобо́ю прославля́емаго.

Благода́ти испо́лнився духо́вныя,/ от пасту́шеских бо ста́нищ я́ко Иа́ков, Дави́д и Моисе́й,/ началово́ждь слове́сных яви́лся еси паств, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, ра́дуйся Честна́я,/ Невмести́маго Бо́га во утро́бе Твое́й вмести́вшая,/ изба́витися лю́тых испроси́ пою́щым Тя.

Песнь 3

Ирмо́с: Страх Твой, Го́споди, всади́ в сердца́ раб Твои́х,/ и бу́ди нам утвержде́ние,/ Тя во и́стине призыва́ющих.

Ско́ро избе́г зи́мныя беды́ духо́в,/ ко спаси́тельней устреми́лся еси́ оби́тели, Симео́не,/ из нея́же и нестаре́емую жизнь прия́л еси́.

Приклони́л еси́ ра́дуяся,/ покорли́вый слух твой, всеблаже́нне, Влады́це блажа́шу,/ и блаже́нную обре́л еси́ жизнь.

Сло́ва прие́м семена́,/ се́рдца твоего́ бразда́ми, и слез напое́нии,/ Христу́ умно́жен клас доброде́телей пожа́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Богоневе́сто,/ Спа́са и Го́спода, избавля́ющего ны от лю́тых,/ Тя во и́стине призыва́ющия.

Седа́лен преподо́бнаго, глас 8:

Земна́я вся оста́вив,/ и в ми́ре сый теле́сне,/ ду́хом был еси́ небе́сный а́нгел,/ находя́щыя бо стра́сти умертви́в пло́тию,/ Тро́ицы яви́лся еси́ уго́дник, блаже́нне./ Те́мже неду́гующих исцеля́вши стра́сти,/ и сло́вом ду́хи отгоня́еши благода́тию,/ Симео́не преблаже́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний проще́ние дарова́ти/ че́ствующым любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава и ныне: Наста́ви ны на путь покая́ния,/ уклоня́ющыяся при́сно к злым безпу́тием,/ и Преблага́го прогне́вающыя Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е,/ прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Песнь 4

Услы́шах, Го́споди, слух Твой, и убоя́хся, /разуме́х дела́ Твоя́,/ и просла́вих держа́ву Твою́, Господи.

Не на песце́, преблаже́нне,/ но на глубоча́йших труде́х твои́х положи́в основа́ние воздержа́ния,/ доброде́телей созда́л еси́ столп непоколеби́м.

Всели́в те́ло твое́ в жили́ще жесто́ко,/ стра́хом пригвозди́л еси́ ду́ха,/ и жили́ще насле́дия Боже́ственнаго обре́л еси́, преподо́бне.

Укроти́л еси́ теле́сныя сокрове́нныя стра́сти, пребога́те,/ в гнои́ лежа́ черве́й, о́тче,/ благово́ние обре́л еси́.

По стра́сти во́льней, Жизнотвори́вому Мертвецу́ подо́бяся,/ я́коже гро́бу, ро́ву те́мному,/ сам себе́ жи́ва преда́л еси́.

Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́ Пречи́стая Мари́е,/ моли́ всегда́ рабо́м Твои́м/ дарова́ти согреше́ний проще́ние.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою,/ Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.

Но́ваго Дании́ла Симео́не,/ Христо́с тя показа́,/ из ро́ва бо зве́рска тя явле́нием неврежде́на возврати́.

Весь сам себе́ Го́споду возложи́в,/ слоте́, и мра́зу, и зно́ю проти́вным озлобле́нием обнажи́лся еси́.

Но́вый Моисе́й и Илиа́ показа́лся еси́,/ еди́нощи чрез всю четыредеся́тницу пи́щу прие́мля,/ во всей жи́зни твое́й, преподо́бне.

Я́ко златоза́рным, Симео́не, мони́стом преподо́бне, у́жем облага́емь,/ небоше́ственник показа́лся еси́/ Боже́ственными кри́лы.

Богоро́дичен: Моли́ при́сно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ неискусобра́чная Мари́е Чи́стая,/ низпосла́ти нам ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 6

Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.

Зна́мений и чуде́с тя Христо́с самоде́теля показа́,/ Боже́ственнаго блаже́нне, де́йства, прия́тно жили́ще.

Возне́сл еси́ те́ло твое́, Симео́не,/ я́ко на Крест на столп./ Тем спросла́вился еси,/ на дре́во тебе́ ра́ди Возне́сшемуся Христу́.

Вы́шнее ше́ствие обре́т, Симео́не чу́дне,/ к высоте́ небе́сней пою́щыя тя ве́рно возведи́.

Богоро́дичен: Го́ру, ю́же прови́де Дании́л,/ из Нея́же несеко́мый Ка́мень ве́ры отсече́ся Христо́с,/ Тя познава́ем.

Конда́к преподо́бного Симео́на, глас 2:

Вы́шних ища́й, ни́жним совокупля́яйся,/ и колесни́цу о́гненную столп соде́лавый:/ тем собесе́дник а́нгелом был еси́ преподо́бне,/ с ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся/ непреста́нно о всех нас.

Икос:

Симео́ново непоро́чное житие́,/ кий язы́к челове́чь довле́ет когда́ к похвале́ испове́дати?/ оба́че воспою́, Бо́жиею му́дростию,/ до́бляго сего́ исполи́на страда́ние же и по́двиги, я́же на земли́,/ я́ко свети́льника я́вльшася, всем челове́ком,/ мно́гим терпе́нием, в ли́це а́нгельстем возсия́вша:/ с ни́ми бо поя́ непреста́нно Христу́,/ воздержа́нием чистоту́ стяжа́,/ моля́ся непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не,/ о́бразу злато́му не поклони́шася,/ но посреде́ пе́щи о́гненныя ороша́еми,/ песнь воспева́ху глаго́люще: превозноси́мый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Разреши́л еси́ у́бо сухоту́ недоуме́ющымся,/ и врата́ тем дожде́вныя отве́рзл еси́,/ и зе́млю коле́блющуюся моли́твами уста́вил еси́,/ и лю́ди зва́ти научи́л еси́:/ благослове́н Бог отце́в на́ших.

Я́ко велича́йший свети́льник церко́вный,/ и многосве́тлое, Симео́не, со́лнце, всю́ду лучи́ испуща́я просвети́л еси́,/ и лю́ди зва́ти научи́л еси́:/ благослове́н Бог отце́в на́ших.

Во́ды отвсю́ду стеко́шася, уго́дниче Христо́в,/ челове́ков пучи́на, во огра́де твоего́ собра́ся воздержа́ния,/ от тебе́ вопи́ти наказу́еми:/ благослове́н Бог отце́в на́ших.

Дре́вле у́бо ста́рца объя́тии,/ скрижа́льми же твоего́ се́рдца, преподо́бне, неви́димою си́лою, Христо́с упоко́ися, Симео́не./ Те́мже взыва́л еси́: благослове́н Бог отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Подоба́ше безсе́менно Вопло́щшемуся из Тебе́ проити́, Де́во Чи́стая: Ты бо яви́лася еси́ чистото́ю всех пребо́льши./ Ему́же вопию́ще пе́сньми зове́м:/ благослове́н Бог отце́в на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася,/ и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

От вся́каго отлучи́вся пристра́стия,/ и ма́терию не́мощь уще́дрив,/ я́ко живе́й я́вился еси́ по сме́рти,/ Го́спода по́йте, и превозноси́те Его́, вопия́, во ве́ки.

Ю́ношу стя́гнул еси́ разсла́блена,/ и одр Фи́ларху повелева́еши на ра́ме нести́ свяще́ннейше вопия́:/ Го́спода по́йте, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Уясни́вый И́ова стра́стию,/ согни́вшия пло́ти твоея́ гни́лость,/ в би́сер претвори́ многоце́нен, тя, Христо́в уго́дниче, Симео́не,/ сла́вяй во вся ве́ки.

И ны́не, Богоро́дичен: От а́нгела ра́дость прие́мшую,/ и Ро́ждшую Го́спода Сла́вы,/ и свет ми́ру возсия́вшую,/ вси Тя пое́м Де́во Богоро́дице, во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́,/ Рождество́ Присноде́вы,/ в на́ше ве́рных спасе́ние,/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Воцари́вшася над страстми́ терпе́нием,/ Христо́с тя прия́т, Симео́не Богоно́се,/ Своему́ о́бщника ца́рству:/ тем тя пе́сньми почита́ем.

Целе́бней благода́ти сподо́бився,/ от некрадо́мых Ду́ха сокро́вищ, Богоно́се Симео́не,/ исцеле́ния пода́вши торжеству́ющим па́мять твою́.

Возше́д, преподо́бне, небе́снаго тече́ния на доброде́тельный возду́х,/ страда́нии препоя́сан, возлете́в к ски́ниям небе́сным,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шым.

Богоро́дичен: Купина́ горя́щая огне́м, и неопаля́ема яви́лася еси́, о, Влады́чице,/ заче́нши безсе́менно Бо́га и Спа́са ми́ра,/ Его́же непреста́нно велича́ем.

Комментировать

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer