Минея, 28 Января, Канон
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Гряди́, Бо́гом со́бранная Це́рковь Христо́ва, и пе́сненными венцы́ венча́й венча́ннаго свы́ше благода́тию святи́телем удобре́ние, Ефре́ма чу́днаго, побе́дное принося́щи хвале́ние Бо́гу, я́ко просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ты́, свяще́ннейший о́тче, нося́ Учи́телев о́браз кро́тости и смире́ния, оте́ц ни́щим, сирота́м и вдови́цам бы́л еси́ и оби́димым ско́рый засту́пник.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
По достоя́нию зва́н бы́л еси́ от Вели́каго Архиере́я, И́же се́де одесну́ю Отца́ на высо́ких, пасти́ избра́нное Его́ ста́до, е́же снабде́ Кро́вию Свое́ю, и сие́ упа́с до́бре, вше́л еси́ в небе́сная предстоя́ти со святи́тели па́стырей Нача́льнику — Христу́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Па́стырским венце́м тво́й ве́рх обложе́н ви́дя, свя́те, херуви́м отве́рзе тебе́ Еде́мская врата́. И вше́л еси́, иде́же дре́во жи́зни и пото́к сла́дости безконе́чныя избра́нных насыща́ет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Отве́рзшая все́м врата́ небе́сная Рождество́м Твои́м, Ма́ти Де́во, отве́рзи на́м две́ри ми́лости Твоея́ и введи́ на́с в Оте́чество небе́сное.
Песнь 3
Ирмос: Лу́к сокруши́ся си́льных держа́вою Твое́ю, Христе́, и си́лою немощству́ющии препоя́сашася.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Лу́к напряже́н, у́м сво́й име́л еси́ от ю́ности, о́тче, подража́ти а́нгельскому житию́, те́м, оста́вив служи́ти кня́зю Изясла́ву, прише́л еси́ ко Анто́нию в пеще́ру и от него́ научи́лся, ка́ко на врага́ препоя́сатися си́лою.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Любо́вию ко Христу́ распали́вся и обнажи́вся ми́ра, обле́клся еси́ в ри́зу спасе́ния и, шле́м на главу́ твою́ рука́ма блаже́ннаго Ни́кона возложи́в, пожи́л еси́, а́ки а́нгел, на земли́, бы́в вне́ ми́ра и пло́ти.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дя тя́, преподо́бне, лю́тый велиа́р, я́ко, презре́в ми́р, причти́лся еси́ ко ста́ду свято́му богоно́сных оте́ц, умы́сли о́но распу́дити, но ты́, прие́мь ору́жие — моли́тву, по́ст и бде́ние, препоя́сался еси́ на него́ духо́вною си́лою.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Бы́л еси́, повину́яся во все́м наказа́нию отца́ твоего́, преподо́бнаго Анто́ния, я́ко и́стинен подража́тель Иису́су, да́же до сме́рти послушли́ву, те́мже превозне́слся еси́ от Него́ на доброде́тели, препоя́сан си́лою.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Немощству́я душе́ю и те́лом, к Тебе́, я́ко к си́льной и многомо́щной Цари́це, Богоро́дице, всеусе́рдно притека́ю и молю́ся Ти́: си́лою свы́ше на доброде́тели препоя́сати мя́ благоволи́, да благода́рно воспою́ Твою́ бла́гость, Препе́тая.
Седален, глас 2
Моли́твенника те́пла, и церко́внаго благоле́пия люби́теля, святи́телем удобре́ние, иера́рха Бо́жия Ефре́ма во дне́шний де́нь хвала́ми почти́м: то́й бо, на земли́ во пло́ти безпло́тным уподо́бився, глаго́лом те́плыя моли́твы посе́кл вся́ плотски́я стра́сти и прия́ дерзнове́ние все́м в ну́ждах посо́бствовати.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: К Тебе́, Моли́твеннице те́плой и неруши́мой Стене́,/ всеусе́рдно прибега́ем, Благослове́нная Богоро́дице Де́во, по́мощи прося́ще,/ изба́ви нас от бед и скорбе́й безме́рных:/ и́маши бо благода́ть и си́лу всем в ну́ждах посо́бствовати.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, сла́вное Твое́ смотре́ние и просла́вих, Человеколю́бче, непостижи́мую Твою́ си́лу.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Услы́шав, о́тче, а́нгельское житие́ оте́ц богоно́сных, возгоре́лся еси́ ду́хом к святы́м место́м, жела́я бы́ти жития́ си́х самови́дец и доброде́телем и́х подража́тель.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
В ца́рствующий гра́д гре́ческия страны́ хотя́ путьше́ствовати, жела́л еси́, преподо́бне, наста́вника своего́ благослове́ния и моли́твы, ве́дый, я́ко с благослове́нием се́яй благослове́нныя пожина́ет кла́сы.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Прие́мь, свя́те, две́ криле́ — благослове́ние и моли́тву отца́ своего́, а́ки го́лубь из ковче́га, излете́л еси́ в гре́ки, ища́ мы́сленныя ве́тви доброде́телей и по́льзы оте́ц богоно́сных.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Обре́т, е́же жела́л еси́, прему́дре, ви́дев святоле́пных оте́ц, а́ки ке́дры в Лива́не, или́ фи́ники посреде́ рая́ Бо́жия процве́тшии, от и́х же цвето́в прине́сл еси́ на́м плоды́ — Студи́йскаго монастыря́ уста́вы.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Дре́во души́ моея́, ле́ностию непло́дное, вра́г всезло́бный сотвори́, но да не посече́тся, я́ко о́ная смоко́вница, напо́й от исто́чника бла́гости Твоея́, Ма́ти Де́во, да принесу́ пло́д во вре́мя свое́ — житие́ испра́вленно.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Све́та Пода́тель — Иису́с, ви́дя ду́шу твою́, чистото́ю блеща́щуюся, не даде́ тебе́ бы́ти под спу́дом, но поста́ви тя́ на све́щнице архиере́йства, да све́тиши в Це́ркви Его́, ю́же снабде́ честно́ю Свое́ю Кро́вию.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Возра́довася гра́д Переясла́вль, прие́мь тя́ свети́льника свои́м гра́жданом, и исплете́ тебе́ вене́ц похвалы́, я́ко просвети́л еси́ богодухнове́нными словесы́, па́че же о́бразом чи́стаго жития́ твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Жезло́м па́стырским мы́сленнаго во́лка прогна́л еси́ дале́че от ста́да своего́, о́тче, е́же на духо́вную па́жить уче́ния безмяте́жно изве́д, подтвержда́л еси́ де́тельными свои́ми и богодухнове́нными труды́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Обте́кл еси́, а́ки оре́л, кру́г епи́скопии твоея́, разгоня́я мы́сленныя вра́ны, ду́хи зло́бы поднебе́сныя, птенцы́ же своя́ во единомы́слии защища́я от все́х вра́жиих наве́тов.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вра́г мы́сленный мно́жицею зло́бными кова́рствы на ны́ напа́дает, тща́щися в сне́дь себе́ похи́тити, но Ты́, Чадолюби́вая Ма́ти, не преда́ждь на́с ловле́нию того́, и́бо, а́ки пти́ца, зде́ создала́ еси́ Себе́ хра́мину и го́рлица гнездо́ — оби́тель сию́, иде́же положи́ла еси́ ны́, а́ки птенцы́, Твоя́ певцы́.
Песнь 6
Ирмос: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя́ возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ко Го́споду любо́вию и моле́нием распаля́емь, мно́гия воздви́гл еси́ це́ркви, в ни́хже о все́х слове́сных твои́х овца́х приноси́л еси́ безкро́вныя же́ртвы; помоли́ся ны́не и о на́с, мо́лимтися, да в ду́се сокруше́нном зде́ принесе́м хвале́ние на́шему Влады́це.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Украси́в, а́ки неве́сту кра́сну, благоле́пием и разли́чными ша́рами Це́рковь Христо́ву, бы́л еси́ в не́й, а́ки златоза́рный свети́льник, доброде́тельми сия́я, богому́дре Ефре́ме. Светоно́сными твои́х моли́тв луча́ми, в достоле́пную ти́ похвалу́ просвети́ у́м тя́ хва́лящих.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Седя́ на престо́ле твое́м, о́тче свяще́ннейший, мно́гих, во тме́ грехолю́бия седя́щих, уче́нием к покая́нию возста́вил еси́: на́с, прегреше́ньми па́дших, возста́ви, да во гла́се хвале́ния и́стинным ду́хом принесе́м жития́ исправле́ние на́шему Влады́це.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мно́гия труды́ и по́двиги о ста́де твое́м, блаже́нне, подъя́л еси́, доне́леже е́ от собла́зн мы́сленнаго врага́ очи́стил; на́с, тмо́ю грехолю́бия омраче́нных, наста́ви к све́ту покая́ния моли́твами твои́ми, Ефре́ме досточу́дне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Лю́тыми и безчи́сленными страстьми́ одержи́ми, вопие́м к Тебе́, в ро́дех все́х Преблаже́нная Ма́ти Бо́га на́шего, возведи́ на́с к све́ту безстра́стия, да во гла́се хвале́ния принесе́м Ти́ смире́нныя на́ша моли́твы.
Кондак, глас 8
Це́ркви Правосла́вной Росси́йской по жела́нию богоно́снаго Феодо́сия уста́в Студи́йский прине́сшаго, во святи́телех же све́тло просия́вшаго и ста́до свое́ до́бре упа́сшаго, восхваля́ем тя́, Ефре́ме, я́ко моля́щася Го́сподеви о все́х на́с.
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ду́шу твою́ благово́нными цве́ты, посто́м, моли́твою и смиренному́дрием украси́в, предста́вил еси́ ю́, а́ки неве́сту чи́сту, Влады́це своему́, Ему́же предстоя́, пое́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Я́коже в жи́зни се́й любо́вию к наста́внику своему́, блаже́нному Феодо́сию, привяза́лся еси́, та́ко и по кончи́не неотсту́пен пребыва́я, на пренесе́ние моще́й того́ с про́чиими епи́скопы приспе́л еси́, и́хже нетле́ние ви́дев, воспе́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности зва́нию Влады́ки своего́ после́довав, по мно́гих твои́х труде́х, я́же на престо́ле епи́скопии Переясла́вския подъя́л еси́, позва́н еси́ на престо́л небе́сный в ра́йское селе́ние, иде́же со святи́тели и преподо́бных чи́ны пое́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зубы́ скрежета́ху возду́шнии бе́сове, ви́дяще тя́, от земны́х к ве́чной жи́зни а́нгелами проводи́ма, но отдале́че стоя́ху: непристу́пен бо и́м бы́л еси́, огражде́н небе́сным све́том, иде́же и о на́с моли́ся, о́тче свяще́ннейший Ефре́ме.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яря́щияся на мя́ враги́ посрами́, Богоневе́стная Де́во, зу́бы и́х сотри́ и члено́вныя льво́в мы́сленных сокруши́, молю́ся Ти́, да без стра́ха и наве́та си́х, воспою́: Госпоже́, Благослове́нна еси́.
Песнь 8
Ирмос: О подо́бии зла́те небре́гше, треблаже́ннии ю́ноши, неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, среди́ огня́ воспева́ху: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко благоле́пием Це́рковь Христо́ву, свя́те, украси́л еси́, сего́ ра́ди и Христо́с по кончи́не твое́й украси́ хра́м души́ твоея́, те́ло твое́ нетле́нием поче́тше, его́же ра́це кла́няющеся, пое́м с пою́щими Го́сподеви во вся́ ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
От си́льнаго воево́ды чино́в небе́сных, в его́же и́мя хра́м красе́н созда́л еси́, введе́н еси́, Ефре́ме, в хра́м торжеству́ющих пе́ти Го́спода во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Апо́столов Первозва́нный, ему́же до́м моли́твенный при врате́х созда́л еси́, с великому́чеником Фео́дором предусрето́ша тя́, о́тче, и любе́зно прия́ша в до́м Бо́жий небе́сный, с собо́ю пе́ти Го́спода во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
О на́с, святи́телю Ефре́ме, я́ко имы́й дерзнове́ние к Живонача́льней Тро́ице, не преста́й моля́щи, да сподо́бимся дости́гнути в ме́сто кро́ва ди́вна, да́же до до́му Бо́жия, иде́же гла́с ра́дования и пресла́дким шу́мом пою́т Го́спода во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́но Божество́, Тро́ице Свята́я, моле́нием Пречи́стыя Богоро́дицы и уго́дника Твоего́ Ефре́ма в ра́йских селе́ниих на́м да́руй Тя́ пе́ти во ве́ки вся́.
Песнь 9
Ирмос: Я́же пре́жде со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Оста́вив земны́я преде́лы, вше́л еси́ в небе́сная селе́ния, иде́же живо́тнаго дре́ва наслажда́яся, моли́ не лиши́тися и на́м прича́стия о́наго, Ефре́ме преблаже́нне.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ра́дуется гра́д Переясла́вль, помина́я тя́, па́стыря своего́, мы́ же торжеству́ем, веселя́щеся, и кла́няемся моще́м твои́м, нетле́ние те́х ви́дяще, о́тче свяще́ннейший.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Не мо́жет пеще́ра моще́й твои́х, преподо́бне, укры́ти, не бо́ утаи́т свети́льника, в не́й тебе́ горя́ща, я́ко то́й похвала́ еси́ и украше́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Нетле́ние моще́й твои́х, свя́те, ви́дяще, све́т доброде́телей твои́х помина́ем и сла́вим Отца́ Небе́снаго, я́ко подаде́ тебе́ просия́ти пред а́нгелы и челове́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Нетле́нным Рождество́м Твои́м, Пречи́стая, от тле́ния свобо́ждшеся, воспева́ем немо́лчными гла́сы и, покланя́ющеся Рождеству́ Твоему́, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Светилен
Чистоты́ твоея́, о́тче, раче́нием, отгна́л еси́ тму́ плотски́я стра́сти и показа́лся еси́, я́ко светоза́рная звезда́, просвеща́ющая на́ша мы́сли и сердца́, Ефре́ме му́дре, отце́в сла́во и преподо́бных украше́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вся красна́ и без поро́ка су́щи, А́нгелов Честне́йшая Де́во,/ души́ моея́ безобра́зие благода́тию Твое́ю в благообра́зие претвори́:/ Ты бо всем еси́ украше́ние и похвала́.