Глас 1
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль, непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу, врага́ зря́ потопля́ема, пе́снь я́ко Благоде́телю пое́т Бо́гу, чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, я́ко просла́вися.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Венцы́ сла́вы украша́емии, и престо́лу Бо́жию предстоя́щии, и Боже́ственнаго све́та исполня́емии, любо́вию светоно́сную па́мять ва́шу соверша́ющия, омраче́ния страсте́й, му́ченицы, изба́вите.
Боже́ственное лю́бяще благосла́вие, Бо́жия добро́ты жела́юще, жития́ кра́сная отри́нусте и всю́ си́лу прея́вственно и сме́ртию безконе́чную жи́знь, му́ченицы, обрето́сте.
Боже́ственною ре́вностию распаля́еми, о́гнь нече́стия угаси́ша, и свети́льницы, све́т сия́юще все́м благоче́стия пресве́тло, яви́шася ве́рою, Ермоге́н и Ми́на велему́дреннии.
Богоро́дичен: Изба́витися, Отрокови́це Всенепоро́чная, страсте́й одержа́ния рабо́м Твои́м, Твоего́ приле́жно моли́ Го́спода и Влады́ку, Его́же из Твои́х, Пречи́стая, крове́й воплоти́ла еси́, на́м приобщи́вшагося.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну и в после́дняя от Де́вы воплоще́нному безсе́менно, Христу́ Бо́гу возопии́м: вознесы́й ро́г на́ш, Свя́т еси́, Го́споди.
Заре́ю небе́сною я́сно просвети́вшеся му́ченицы, тму́ разори́ша и́дольския ле́сти и сия́ние на́м исцеле́ний облиста́ша, песнопою́щим все́х Бо́гу: свя́т еси́, Го́споди.
Ме́ртвости жива́го после́дуя Влады́ки, Ми́но чу́дне, плесна́ми сокруша́ешися и главу́ мучи́теля сокруша́еши врага́, утвержда́я но́ги твоя́ на тве́рдем муче́ния пути́, му́чениче му́жественнейше.
Пое́т Спа́са Ермоге́н, рука́ми усека́емь, свяще́нства оде́жду светле́йшу крове́й омоче́ньми я́сно соде́лав и подража́тель Страда́вшаго пло́тию благода́тию явля́емь.
Богоро́дичен: Еди́ну в жена́х Тя́ Кра́сный Кра́сную обре́т, Плотоно́сец из чре́ва Твоего́ произы́де, Отрокови́це, Христо́с, Боже́ственными красота́ми просвеща́я ро́д на́ш: те́м Тя́ почита́ем.
Конда́к, гла́с 1.
Ми́ну чу́днаго, Ермоге́на боже́ственнаго и Евгра́фа ку́пно свяще́нными сладкопе́нии почти́м вси́, я́ко почествова́вшия Го́спода, и страда́льчествовавшия за Него́, и ли́ка безпло́тных на небесе́х дости́гшия, и чудеса́ точа́щия.
Седа́лен, гла́с 8.
Презре́вше сла́ву мирску́ю, окрили́вшеся сла́вою Боже́ственною, Ми́на, Ермоге́н же и сла́вный Евгра́ф и усе́рдным нра́вом тя́гость претерпе́ша лю́тых муче́ний, пло́ти не пощаде́вше. Те́мже, по кончи́не во глубину́ морску́ю вве́ржени бы́вше, напра́вишася к Боже́ственному хоте́нию. И́мже ве́рою возопие́м: моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.
Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве, Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Же́зл из ко́рене Иессе́ова и цве́т от него́, Христе́, от Де́вы прозя́бл еси́, из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Зако́ны возвеща́я светоза́рныя, беззако́нно твои́х оче́с избоде́ние, Ми́но, претерпе́л еси́, се́рдца очеса́ к Све́ту незаходи́мому име́я приле́жно смотря́ющая и поя́ ра́достно: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Яви́ся язы́к тво́й огне́м Ду́ха мудре́йше изощре́н, внегда́ отсещи́ся: глаго́лаше бо, поя́ Бо́жия чудеса́, и мучи́теля безгла́сие преводя́ во благочести́вую сла́ву я́ве Сотво́ршаго.
Вельми́ стра́сть терпя́, нога́ми отсеца́ется Ермоге́н, змии́ную попира́я главу́ и пу́ть гото́вя нра́вом неукло́нным свиде́тельства, вводя́щь к жи́зни небе́сныя све́тлости.
Неуя́звлену соблюда́ющу ду́шу, Христо́с тебе́ явля́ется, твоя́ я́звы, Ми́но, исцеля́я, му́жески же терпе́ти тебе́ повелева́я: я́ко да тебе́ ра́ди спасе́ние ми́лости хоти́тель все́х зря́щих соде́лает.
Богоро́дичен: Же́зл из ко́рене Иессе́ева израсти́ла еси́, процве́тшая Садоде́лателя всея́ тва́ри, увяди́вшаго сады́ непло́днаго зна́ния, ве́ру же на́м и́стиннейшую всади́вшаго благоче́стно, Чи́стая Де́во Всепе́тая.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́г Сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м; те́м, богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.
Что́ всу́е мяте́шися? — вопия́ху ку́пно судии́ пребеззако́нному му́ченицы, — си́лу Подая́й предстои́т на́м, Еди́н в кре́пости непобеди́мь Сы́й, Его́же ра́ди ра́ны терпи́м крепча́йше.
Бя́ше внеза́пное преложе́ние чу́днаго Ермоге́на ко Го́споду: ба́нею бо очища́ется и судо́м Боже́ственным архиере́йства све́т восприе́млет, уче́ньми озаря́яй в нощи́ лю́тых су́щия.
Вити́й оста́вльше неиску́сный у́м, непи́смяников плете́ньми улови́стеся, умудри́вшу Ду́ху вы́, я́ко и́стинно му́ченицы, и ко вся́кой му́к бу́ри си́льны в кре́пости соде́лавшу ве́рою.
Богоро́дичен: Святы́х а́нгел, Де́во Чи́стая, преиму́щи яви́лася еси́, ро́ждшая Сове́та Вели́каго А́нгела — Бо́га Емману́ила, челове́ки небе́сными Свои́м сни́тием соде́лавша, Отрокови́це, за благоутро́бие неисповеди́мое.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т; в Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: Его́же, бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.
Спа́сл еси́ Ио́ну от зве́ря тридне́внаго, образу́юща погребе́ние твое́, Всеси́льне; телеса́ же му́ченик, в пучи́ну вве́ржена, напра́вил еси́ к тиша́йшему приста́нищу погребе́ния, иде́же твое́ Боже́ственное хоте́ние, в на́ше ве́рных снабде́ние.
Телеса́ ва́ша, непобеди́мии му́ченицы, глубина́ невре́дно су́ши подае́т, предводя́щим небе́сным а́нгелом, блаже́ннии, и все́м положе́ние пове́дающим ва́ше, су́щее исцеле́ний источе́ние и страсте́й душе́вных избавле́ние.
Чи́ни а́нгельстии ва́шему удиви́шася терпе́нию, ка́ко безпло́тнаго с те́лом победи́сте, му́ченицы, зми́я и побе́ды венцы́ увязо́стеся, Престо́лу Бо́жию предстоя́ще и Боже́ственными заря́ми освеща́еми.
Богоро́дичен: Преста́ Тобо́ю, Де́во, сме́рть, Жи́знь бо — Христа́ — родила́ еси́, да́рующаго чи́сте ве́рующим в Того́ безсме́ртие и боже́ственное ра́дование; Сему́, Всесвята́я, моли́ся изба́вити от бе́д рабы́ Твоя́.
Конда́к, гла́с 4.
Добропе́сненный гла́с твои́х слове́с, Ермоге́на из глубины́ поги́бели возве́д, поста́ви на ка́мени жи́зни, отону́дуже и Евгра́ф, царя́ обличи́в, ра́дуяся, посека́ется в сла́вную главу́, но приле́жно моли́, Ми́но, спасти́ся все́м, любо́вию чту́щим тя́.
И́кос:
Житие́ твое́ боголе́пно, и сла́дко твое́ сло́во, мно́гое дерзнове́ние, Ми́но, и уче́ние твое́, и му́жество чу́дно бя́ше к беззако́нником, показу́яся тве́рдо, ника́коже убоя́вся; но, наказу́я, вся́ научи́л еси́ в Тре́х Ли́цех покланя́тися Бо́гу Еди́ному и служи́ти несомне́нною мы́слию, и, па́ки на́с ра́ди ны́не в после́дняя Сы́на Бо́жия пло́ть прие́мша, Его́же испове́дуя, улови́л еси́ Ермоге́на. Те́м с ни́м моли́ спасти́ся все́м, любо́вию чту́щим тя́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, злочести́ваго веле́ния небре́гше, о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Гла́с пра́зднующих чи́сте, иде́же и шу́м слы́шится, ра́достною душе́ю, страда́льцы, всели́стеся, весе́лия исполня́еми и пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Сладка́ мне́, вопия́ше Ермоге́н, е́юже умира́ю, сме́рть: мне́ е́же жи́ти е́сть Христо́с, е́же умре́ти же — приобре́тение безме́рно; да отсеку́тся мои́ у́ды, любо́вию пою́щу: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Му́дростию тверде́йшею в живу́щих тебе́ сама́го написа́л еси́ кни́зе, о Евгра́фе му́дре, главе́ бо отсе́ченей, я́коже на колесни́цу, твое́ю все́л еси́ кро́вию и к невече́рнему Све́ту преста́вился еси́.
Богоро́дичен: Не опали́в Твоего́ чре́ва, не поколеба́в де́вства зна́мений, вопло́щшееся Сло́во из Тебе́ про́йде, подая́ нетле́ние и жи́знь на́м, Отрокови́це, пою́щим: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Де́вы, в Ню́же вни́де утро́бу. Те́м, воспева́юще, воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Па́дает пред нога́ми твои́ми суему́дренный, попира́емь, Ми́но богому́дре, оче́с бо лиши́в тя́ и язы́ка, твоего́ по́мысла не поколеба́ стоя́ния лу́чшаго. Те́мже ра́достно взыва́л еси́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Егда́ суро́вейшим произволе́нием обои́х ру́к и но́г тя́ мучи́тель лиши́ пребезу́мный, тогда́, му́дре, натрижне́ния жела́я, Ермоге́не, Христу́ песнопе́л еси́, ра́дуяся: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Пою́ твоя́, Ми́но, боже́ственная страда́ния, чту́ Ермоге́новы по́двиги, покланя́юся моще́м, воспева́ю ра́ны, ю́зы, гоне́ния и сме́рть, и́миже к жи́зни взя́стеся, вопию́ще: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Ста́мну Тя́, ма́нну иму́щую Божества́, позна́хом, Отрокови́це, киво́т, и трапе́зу, и све́щник, Престо́л Бо́жий, и пала́ту, и мо́ст, преводя́щь к Боже́ственней жи́зни воспева́ющия: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Се́ светоза́рное торжество́ светови́дных му́чеников все́м просия́, озаря́ющее вселе́нныя концы́ и ду́ш слепоту́ отъе́млющее; стеце́мся преусе́рдно, свяще́ние почерпе́м.
И́хже бла́г получи́сте небе́сныя сла́вы, ея́же сподо́бистеся, ве́рою све́тлую па́мять ва́шу чту́щим, я́ко Бо́гу предстоя́ще всегда́, получи́ти моли́теся, великому́ченицы, мо́лимся.
Те́ло и ду́шу принесо́сте Творцу́ все́х, же́ртву непоро́чну, всесожже́гшеся огне́м муче́ний, и му́чеников лико́м причи́слистеся, Све́том чисте́йшим просвеща́еми, всехва́льнии.
Взя́тся, ко оби́телем вселя́яся, светови́дный му́чеников ли́к боже́ственный и предстои́т Отцу́, Сы́ну же и Ду́ху, наслажда́яся я́сно обоже́ния, Ми́на со Ермоге́ном и Евгра́фом, богому́дрии.
Богоро́дичен: Сия́ние блиста́ния Рождества́ Твоего́ отри́нувшееся естество́ на́ше, Всенепоро́чная, ви́де и из но́щи неве́дения изба́вися и страсте́й те́мнаго смуще́ния. Те́м Тя́ я́ко вино́вну спасе́ния на́шего чти́м.
Свети́лен.
Вити́йскими твои́ми словесы́ и боже́ственными чудесы́, Ми́но, сострада́льца привле́кл еси́ свяще́ннаго Ермоге́на, с ни́мже тя́ и со Евгра́фом ны́не прера́достно благохва́лим.
Богоро́дичен: Гора́, ю́же прови́де дре́вле боже́ственный Авваку́м, присе́нная и часта́ Ты́ показа́лася еси́, Де́во, и Тя́ Дави́д имену́ет усыре́нную и ту́чную.