Враги Христа

Ростов Великий
Православный христианин
мф.2. Враги Христа

мф2:1 Иисусу же рождшуся в вифлееме иудейстем во дни ирода царя, се, волсви от восток приидоша во Иерусалим, глаголюще:
мф2:2 где есть рождейся Царь иудейский? видехом бо звезду его на востоце и приидохом поклонитися ему.
мф2:3 Слышав же ирод царь смутися, и весь Иерусалим с ним.
мф2:4 И собрав вся первосвященники и книжники людския, вопрошаше от них: где Христос раждается?
мф2:5 Они же рекоша ему: в вифлееме иудейстем, тако бо писано есть пророком:
мф2:6 и ты, вифлееме, земле иудова, ни чимже менши еси во владыках иудовых: из тебе бо изыдет вождь, иже упасет люди моя израиля.
мф2:7 Тогда ирод тай призва волхвы, и испытоваше от них время явльшияся звезды,
мф2:8 и послав их в вифлеем, рече: шедше испытайте известно о отрочати: егда же обрящете, возвестите ми, яко да и аз шед поклонюся ему.
мф2:9 Они же послушавше царя, идоша. И се, звезда, юже видеша на востоце, идяше пред ними, дондеже пришедши ста верху, идеже бе отроча.
мф2:10 Видевше же звезду, возрадовашася радостию велиею зело,
мф2:11 и пришедше в храмину, видеша отроча с Мариею Материю его, и падше поклонишася ему: и отверзше сокровища своя, принесоша ему дары, злато и ливан и смирну.
мф2:12 И весть приемше во сне не возвратитися ко ироду, иным путем отидоша во страну свою.
мф2:13 Отшедшым же им, се, ангел Господень во сне явися иосифу, глаголя: востав поими отроча и Матерь его, и бежи во египет, и буди тамо, дондеже реку ти: хощет бо ирод искати отрочате, да погубит е.
мф2:14 Он же востав, поят отроча и Матерь его нощию, и отиде во египет,
мф2:15 и бе тамо до умертвия иродова: да сбудется реченное от Господа пророком, глаголющим: от египта воззвах Сына моего.
мф2:16 Тогда ирод видев, яко поруган бысть от волхвов, разгневася зело и послав изби вся дети сущыя в вифлееме и во всех пределех его, от двою лету и нижайше, по времени, еже известно испыта от волхвов.
мф2:17 Тогда сбыстся реченное иеремием пророком, глаголющим:
мф2:18 глас в раме слышан бысть, плачь и рыдание и вопль мног: рахиль плачущися чад своих, и не хотяше утешитися, яко не суть.
мф2:19 Умершу же ироду, се, ангел Господень во сне явися иосифу во египте,
мф2:20 глаголя: востав поими отроча и Матерь его и иди в землю израилеву, изомроша бо ищущии души отрочате.
мф2:21 Он же востав, поят отроча и Матерь его и прииде в землю израилеву.
мф2:22 Слышав же, яко архелай царствует во иудеи вместо ирода отца своего, убояся тамо ити: весть же приемь во сне, отиде в пределы галилейския
мф2:23 и пришед вселися во граде нарицаемем назарет: яко да сбудется реченное пророки, яко назорей наречется.

*

Ирод (кожаный, толкование Максима Исповедника)

Архелай (начальник народа)

Вифлеем (дом хлеба)

Иуда (хвалите Иегову)

Назарет (отрасль, отпрыск или огражденное место)

*

Иисус рождается В Вифлееме иудейстем. То есть, в устроении души питающем небесными совершенствами (дом хлеба) явление добродетели (иуда).

Человек может по-разному понимать добродетель: телесно (ирод) или духовно (волсви).

Человек, живущий интересами тела, пусть он и считает себя служащим Богу (царь ирод), бывает враждебен Господу и всему духовному.

Потому Господь скрывается на время под покровом греховной жизни (в египте). До тех пор, пока ум (царь) человека не перестанет быть телесным.

Когда же перестанет, то возвращается в область явления добродетели (в иудею).

Будем наблюдать за продолжением в нас телесности в желании быть начальником (архелай), которое также может погубить божественные ростки.

Чтобы сохранить в себе Христа, следует до времени ограничить (назарет) божественное делание пределами обновления духа (галилея).

*

Христианин должен блюсти себя

(1) от телесного понимания добродетели (ирод),

(2) а когда научится понимать добродетель духовно, то от желания начальствовать (архелай).

**
 
Сверху