Сердечное расположение

Ростов Великий
Православный христианин
лк.6.12-16. Сердечное расположение

лк6:12 Бысть же во дни тыя, изыде в гору помолитися: и бе об нощь в молитве Божии.
лк6:13 И егда бысть день, призва ученики своя: и избра от них дванадесяте, ихже и апостолы нарече:
лк6:14 симона, егоже именова петра, и андреа брата его, иакова и иоанна, филиппа и варфоломеа,
лк6:15 матфеа и фому, иакова алфеева и симона нарицаемаго зилота,
лк6:16 иуду иаковля, и иуду искариотскаго, иже и бысть предатель.


*

Иуда (хвалите иегову) (ныне исповем Господеви)

*

Среди апостолов видим иуду иаковля и иуду искариота.

Мне кажется, первый показывает верное исповедание или хваление Иеговы (Сущего), а второй — то, в котором бывает предательство Христа.

*

быт25:19 И сия бытия исаака сына авраамля: авраам роди исаака.
быт25:20 Бяше же исаак лет четыредесяти, егда поя ревекку дщерь вафуила сирина от месопотамии сирския, сестру лавана сирина, себе в жену.
быт25:21 Моляшеся же исаак Господеви о ревекце жене своей, яко неплоды бяше: послуша же его Бог, и зачат во утробе ревекка жена его.
быт25:22 Играста же младенца в ней, и рече: аще тако ми хощет быти, почто ми сие? И иде вопрошати Господа.
быт25:23 И рече ей Господь: два языка во утробе твоей суть, и двои людие от утробы твоея разлучатся: и людие людий превзыдут, и болший поработает меншему.
быт25:24 И исполнишася дние родити ей, и бяху сей близнята во утробе ея:
быт25:25 изыде же сын первенец чермен, весь, яко кожа, космат: и нарече имя ему исав:
быт25:26 и посем изыде брат его, рука же его придержася пяте исавове: и нарече имя ему иаков. Исааку же бе шестьдесят лет, егда роди их ревекка.
быт25:27 Возрастоша же юноши: и бысть исав человек ведый ловити, селный: иаков же бысть человек нелукав, живый в дому.


*

Исаак (смех), думаю, есть образ радости спасения, которую переживают подвизающиеся. Радость эту можно находить, как во вне (исав), так и во внутреннем человеке (иаков).

Второй образ подвижничества (иаков) благословлен Богом, как рождающий верное исповедание (иуда иаковль) в отличие от любого другого исповедания (иуда искариот).

В подвижнике бывает и первое и второе исповедание.

В начале всегда преобладает внешнее (кажется вкуснее), но если кто желает улучить спасение, то ему следует поставить на первое место внутреннее (упражнение в сердечном расположении).

Небесное Царство подобно дереву. Внешнее делание есть листья на нем, а сердечное расположение есть плод.

Вспомним, что стало со смоковницей, на которой Господь не нашел плода.

**
 
Сверху