Array ( )

Страстная седмица. Великая Среда

• Великое повечерие
• Утреня
• 6-й час
• Вечерня

Церковнославянский Русский

ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ВТОРНИК
ПОВЕЧЕРИЕ ВЕЛИКОЕ,

ВО СВЯТОЙ И ВЕЛИКИЙ ВТОРНИК
НА ПОВЕЧЕРИИ

на немже поем трипеснец, творение господина Андреа Критскаго. Повечерие совершаем великое и на нем поем трипеснец преподобного Андрея Критского.

Глас 2. Песнь 3.

Глас 2. Песнь 3

Ирмос: Неплодствовавший мой ум, / плодоносен, Боже, покажи ми, / делателю добрых, насадителю благих, / благоутробием Твоим. Ирмос: Бесплодный мой ум / плодоносным, Боже, во мне яви, / Возделыватель доброго, насадитель благ, / по милосердию Твоему.
Кончины время, обратимся прочее, Христос учит: / приидет бо во мгновении, приидет и не умедлит, / судити миру всему. Кончины время: обратимся наконец – / Христос учит; / ибо Он придет во одно мгновение, / придет и не замедлит, / совершить суд над миром Своим.
Внезапное Своего пришествия Христос являя, рече, / Ноево древле ненадежное тление, / навестися хотящее земли. Внезапность Своего пришествия являя, / Христос сказал, / что, как при Ное некогда, / нежданная погибель / снова постигнет землю.
Отверзеся чертог, / украсися с ним Божественный брак, / Жених близ призываяй нас, уготовимся прочее. Открылся чертог, / с ним устроен и Божественный брак, / близко Жених, призывающий нас; / отныне будем готовы!
Симонов дом, невместимаго везде, / вмести Тя Иисусе Царю, / и жена грешная миром Тя помаза. Симонов кров вместил Тебя, Иисусе-Царь, / не вмещаемого всем мiром, / и женщина грешная миром Тебя помазала.
Благовония таинственнаго исполнена жена, / перваго избавися зловония Спасе, многих грехов. / Миро бо источаеши жизни. Благовонием таинственным исполнившись, жена, / была избавлена от прежнего зловония многих грехов. / Ибо Ты, Спаситель, / источаешь миро жизни.
Небесная пище алчущим, Животе Сам сый, / ял еси Христе с человеки, проявляя снисхождение Твое. Небесная пища алчущих, / Сам истинная жизнь! / Ты вкушал, Христе, с людьми, / проявляя Свое снисхождение.
Неблагодарный ученик, отвергся Тебе Христе, / соборище всебеззаконных людей сподвизаше на Тя, / на предание обращься. Безрассудный ученик, / отвергший Тебя, Христе, / взяв у беззаконников целый отряд, / вел его против Тебя, / обратившись к предательству.
Слава: Со Отцем Тебе Сыну, и Духу правому, / единому Естеству покланяюся и воспеваю, / Лицы разделяя, и Существом соединяя. Слава: Со Отцом Тебе, Сыну, и Духу правому, / единому Существу поклоняюсь и воспеваю, / Лица различая в Нем, / а естеством соединяя.
И ныне, Богородичен: Рождшая Тя Агница, Пастыря и Агнца, / присно молит Иисусе Боже, / о всех людех верующих в Тя.

И ныне, Богородичен: Агница, Родившая Тебя, / Пастыря и Агнца, / непрестанно ходатайствует, Иисусе Боже, / за всех, на земле рожденных, верующих в Тебя.

Седален, глас 1. Подобен: Лик ангельский:

Седален, глас 1

Се лукавый совет воистинну собрася неистовно, / яко осужденника осудити, горе седящаго, / яко Судию всех Господа: / ныне собирается с Пилатом Ирод, Анна, вкупе же и Каиафа, / испытати единаго долготерпеливаго.

Вот, поистине злое совещание / собралось с намерением враждебным / чтобы осудить как подсудимого Господа всех, / на высоте как Судия Сидящего. / Ныне собирается с Пилатом Ирод, / и Анна вместе с Каиафой / испытать Единого Долготерпеливого.

Песнь 8.

Ирмос: В купине Моисею, Девы чудо, / на Синайстей горе Прообразившаго иногда, / пойте, благословите / и превозносите во вся веки.

Песнь 8

Ирмос: В терновом кусте Моисею / чудо Девы Прообразовавшего / некогда на Синайской горе, / пойте, благословляйте и превозносите во все века!

Не неведый время нашего скончания, держай веки, / день оный не ведети предрече, / но пределы всем положи к смиреномудрию. Не по неведению времени кончины нашей / предрек века Держащий, / что не знает дня того: / но положив этим для всех пределы скромности.
Егда сядеши Судие, разлучаяй, якоже рекл еси, / пастырь от овец козлища Спасе, / стояния онаго избави нас, / не лиши же нас Божественныя десницы Твоея. Когда Ты воссядешь, Судия, / отделяя, как сказал Ты, Пастырь, козлов от овец / не лиши нас, Спаситель, стояния с той стороны, / где Божественная десница Твоя.
Ты еси Пасха наша, / пожреный за всех, яко Агнец и Жертва, / и прегрешений очищение, / и Твоя Божественныя страсти превозносим Христе, во вся веки. Ты – Пасха наша, закланный за всех, / как Агнец, и Жертва, и о согрешениях умилостивление; / и мы Твои Божественные страдания / превозносим, Христе, во все века.
Древу уподобися, и селу, и храмине, все житие душе моя: / темже стяжи к Богу готово сердце, / да не что тлением плоти оставиши. Мельнице уподоблена для тебя, и полю, и дому, / вся жизнь, душа моя: / потому приобрети устремленное к Богу сердце, / чтобы ничего тленного не оставить плоти.
Не к фарисеом Спасе, / ни к Симону токмо изволил еси во храм на снедь внити, / но уже и мытари вкупе и блудницы, / Твое почерпают милосердие. Не к фарисеям, Спаситель, / не только к Симону одному / благоволил Ты придти на трапезу: / но уже и мытари, и вместе – блудницы / черпают Твое милосердие.
Сребролюбие рачительствуяй предатель Иуда, / о истощившемся мире печашеся: / прочее же о продании Владыки, / к беззаконным пришед о цене согласоваше. К сребролюбию приверженный предатель Иуда / стал об истраченном мvре беспокоиться; / вскоре же – о том, как Владыку продать: / к беззаконным придя, он о цене договаривался.
О блаженных рук! / О власов и устен целомудренныя блудницы! / Имиже возлия, Спасе, миро на нозе Твои, / отирающи я, и часто облобызающи. О блаженные руки! / О волосы и уста блудницы благоразумной! / Ими она возлила, Спаситель, миро на ноги Твои, / отирая их и непрестанно лобзая.
Возлежащу Тебе Слове, жена представши, и у ног рыдающи, / сткляницу Спасе истощи мира / на главу Тебе безсмертнаго мира. Когда возлежал Ты, Слово, / жена, представ и у ног Твоих рыдая, / мvра алвастр изливала на главу Твою, / Спаситель, бессмертное Миро!
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.
Со Отцем Сына и Святаго Духа, / Святую Троицу в Божестве едином славим, вопиюще: / Свят, Свят, Свят еси во веки. Со Отцом Сына и Святого Духа, / Святую Троицу во едином Божестве / мы славим, возглашая: / «Свят, Свят, Свят Ты вовеки!»
И ныне, Богородичен: Молитвами Спасе, Пречистыя Твоея Матере, и Твоих апостол, / милости Твоя нам низпосли богатно, / и мир Твой подаждь людем Твоим. И ныне, Богородичен: Мольбами, Спаситель, Пречистой Матери Твоей / и Твоих апостолов, / милости Твои нам ниспошли обильно / и мир Твой подай народу Твоему.
Таже: Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Ирмос: В купине Моисею, Девы чудо:

Ирмос: В терновом кусте Моисею:

Песнь 9.

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, / от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, / в песнех немолчных / величаем, вернии.

Песнь 9

Ирмос: Сверхъестественно плотию Зачавшую во чреве / от Отца вне времени предвоссиявшее Слово / в песнопениях неумолкающих величаем, верные.

Делания время, спасения намерение: / талант вземши, древний образ, душе моя, / купи вечную жизнь. Время труда, цель – спасение: / получив талант – древний образ, душа моя, / приобретай вечную жизнь.
Яко свещи светлыя украсивше души, / Жениху приходящу к нетленному браку, / прежде заключения дверей, внидем с Ним. Как светильники светлые украсив души / к приходу Жениха на нетленный брак, / прежде затворения двери / войдем вместе с Ним.
Показати хотя Иисусе, / преестественное Твоего смирения всем, / ял еси в дому Симонове вечеряв, алчущих пище. Показать желая всем, Иисусе, / сверхъестественное Твое смирение, / Ты вкушал на вечере в доме Симона, / алчущих Пища!
Хлеб сый животворящий, / снел еси Иисусе с Симоном фарисеем, / да блудница приобрящет некупимую благодать Твою, истощанием мира. Хлеб поистине животворный, Иисусе, / вкусил Ты пищи с Симоном фарисеем, / чтобы блудница приобрела не продаваемую Твою благодать / излиянием мvра.
Руце мои сквернаве, устне блудничи во мне, / нечисто мое житие, растленны уды, / но ослаби ми, и остави, вопиет блудница Христу. «Руки мои скверны, / уста мои – как у блудницы, нечиста моя жизнь, / все члены тела растленны; / но отпусти мне и прости», – / взывает блудница Христу.
Приступльши жена к ногама Твоима Спасе, / возливаше миро, благоухания исполняющи, / и мира исполняема дел очищения. Приступив к ногам Твоим, Спаситель, / жена возливала миро, / благоуханием наполняя все вокруг, / и миром умилостивления о делах своих / исполняясь сама.
Ароматы богатею, добродетельми же нищетствую, / яже имам, Тебе приношу: / даждь Сам, яже имаши, и ослаби ми, и остави, / вопиет блудница Христу. «Ароматами я богата, / добродетелями же скудна; / что имею, Тебе приношу: / дай мне Сам то, что имеешь, / и отпусти мне и прости», – / взывает блудница Христу.
Миро у мене тленное, / миро у Тебе жизни, / миро бо Тебе имя излиянное на достойныя, / но ослаби ми, и остави, / вопиет блудница Христу. «У меня – миро тленное, / у Тебя миро жизни, / ибо имя Тебе – Миро, излитое на достойных; / но отпусти мне и прости», – / взывает блудница Христу.
Слава: Безначален еси Отче, / несозданен еси Сыне, / сопрестолен и Душе, / едино три Естеством, и три Лицами, / един Бог истинный. Слава: Безначален Ты, Отче; / не создан Ты, Сын; / равен Им престолом и Дух, / Трое – одно Естеством, / и три – Лицами: / единый Бог истинный.
И ныне, Богородичен: Богородице, упование чтущих Тя присно, / не престай молящи из Тебе Родившагося, / избавити мя бед, и всяких искушений.

И ныне, Богородичен: Богородица, надежда чтущих Тебя всегда, / не переставай молить от Тебя Рожденного / об избавлении меня от бед / и всевозможных искушений.

Вместо Достойно: ирмос 9-я песни: Сверхъестественно плотию Зачавшую: И земной поклон.

Трисвятое по Отче наш: Кондак дня. Затем Господи сил, с нами пребудь: И прочее, как обычно.

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ,
НА УТРЕНИ,

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ
НА УТРЕНИ

по шестопсалмии Аллилуиа, на глас 8, После шестопсалмия Аллилуия, на глас 8.

И тропарь трижды, глас 8:

Тропарь, глас 8

Се Жених грядет в полунощи, / и блажен раб, егоже обрящет бдяща: / недостоин же паки, егоже обрящет унывающа. / блюди убо душе моя, / не сном отяготися, / да не смерти предана будеши, / и Царствия вне затворишися, / но воспряни зовущи: / Свят, Свят, Свят еси Боже, / Богородицею помилуй нас. Вот, Жених приходит в полночь, / и блажен тот раб, кого найдет Он бодрствующим, / но, напротив, недостоин тот, кого Он найдет беспечным. / Смотри же, душа моя, не будь побеждена сном, да не будешь смерти предана, / и заключена вне Царствия, / но воспрянь, взывая: / Свят, Свят, Свят Ты, Боже, / по молитвам Богородицы помилуй нас! (3)
И стихословие.

По 1 стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:

После 1 стихословия
седален, глас 3

Блудница приступи к Тебе, / миро со слезами изливающи на нозе Твои Человеколюбче, / и смрада зол избавляется повелением твоим! / Дыша же благодать Твою ученик неблагодарный, / сию отлагает, и смрадом одевается, / сребролюбием продая Тебе. / Слава Христе благоутробию Твоему. Блудница приступила к Тебе, / миро со слезами изливая на ноги Твои, Человеколюбец, / и от смрада зол избавляется повелением Твоим! / Дышавший же благодатию Твоею ученик неблагодарный, / ее отвергает и нечистотою покрывается, / по сребролюбию продавая Тебя. / Слава, Христе, милосердию Твоему!
Слава, и ныне, тойже.

Слава, и ныне: повторяем то же.

По 2-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:

После 2 стихословия
седален, глас 4

Иуда льстец, сребролюбия рачительствуяй, / предати Тя Господи, сокровище живота, лестно поучашеся, / отонудуже и упився, течет ко иудеом, / глаголет беззаконным: / что ми хощете дати, и аз вам предам, / во еже распяти Его? Иуда вероломный, к сребролюбию приверженный, / замыслил Тебя, Господи, жизни сокровище, предать коварно; / потому как пьяный и спешит он к Иудеям, / говорит беззаконным: «Что вы можете мне дать, / и я предам вам Его на распятие?»
Слава, и ныне, тойже.

Слава, и ныне: повторяем то же.

По 3-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

После 3 стихословия
седален, глас 1

Блудница в плаче вопияше Щедре, / отирающи тепле пречистеи Твои нозе власы главы своея, / и из глубины стенящи: / не отрини мя, ниже омерзи Боже мой, / но приими мя кающуюся, / и спаси яко един Человеколюбец. Блудница с плачем взывала, Милосердный, / отирая с теплой верой пречистые Твои ноги / волосами головы своей, / и из сердечной глубины стеная: / «Не отринь меня и не возгнушайся мною, Боже мой, / но прими меня, кающуюся, и спаси / как единый Человеколюбец!»
Слава, и ныне, тойже.

Слава, и ныне: повторяем то же.

Чтения же вся от сказания, еже от Матфеа святаго Евангелия дне. Таже:

Евангелие от Иоанна, зачало 41:
[Ин. 12, 17 – 50]

Евангелие от Иоанна
зачало 41Б

Во время оно, свидетельствоваше народ сый со Иисусом, егда Лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых. Сего ради и срете Его народ, яко слышаша Его сие сотворша знамение. Фарисее убо реша к себе: видите, яко никаяже польза есть, се мир по Нем идет. Бяху же нецыи Еллини от вшедших, да поклонятся в праздник. Сии убо приступиша к Филиппу, иже бе от Вифсаиды Галилейския, и моляху его, глаголюще: господи, хощем Иисуса видети. Прииде Филипп, и глагола Андреови: и паки Андрей и Филипп глаголаста Иисусови. Иисус же отвеща има, глаголя: прииде час, да прославится Сын Человеческий. Аминь, аминь глаголю вам: аще зерно пшенично пад на земли не умрет, то едино пребывает: аще ли умрет, мног плод сотворит. Любяй душу свою, погубит ю: и ненавидяй душу свою в мире сем, в животе вечнем сохранит ю. Аще кто Мне служит, Мне да последствует: и идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет. И аще кто Мне служит, почтит его Отец Мой. Ныне душа Моя возмутися, и что реку? Отче, спаси Мя от часа сего, но сего ради приидох на час сей. Отче, прослави имя Твое. Прииде же глас с небесе: и прославих, и паки прославлю. Народ же стояй слышав, глаголаху: гром бысть. Инии глаголаху: ангел глагола Ему. Отвеща Иисус, и рече: не Мене ради глас сей бысть, но народа ради. Ныне суд есть миру сему: ныне князь мира сего изгнан будет вон. И аще Аз вознесен буду от земли, вся привлеку к Себе. Сие же глаголаше, назнаменуя, коею смертию хотяше умрети. Отвеща Ему народ: мы слышахом от закона, яко Христос пребывает во веки: како Ты глаголеши, вознестися подобает Сыну Человеческому? Кто есть Сей Сын Человеческий? Рече же им Иисус: еще мало время свет в вас есть. Ходите, дондеже свет имате, да тьма вас не имет: и ходяй во тме, не весть, камо идет. Дондеже свет имате, веруйте во свет, да сынове света будете. Сия глагола Иисус, и отшед скрыся от них. Толика знамения сотворшу Ему пред ними, не вероваху в Него. Да сбудется слово Исаии пророка, еже рече: Господи, кто верова слуху нашему; и мышца Господня кому открыся? Сего ради не можаху веровати, яко паки рече Исаиа: ослепи очи их, и окаменил есть сердца их, да не видят очима, ни разумеют сердцем, и обратятся, и исцелю их. Сия рече Исаиа, егда виде славу Его, и глагола о Нем. Обаче убо и от князь мнози вероваша в Него, но фарисей ради не исповедоваху, да не из сонмищ изгнани будут. Возлюбиша бо паче славу человеческую, неже славу Божию. Иисус же воззва, и рече: веруяй в Мя, не верует в Мя, но в Пославшаго Мя. И видяй Мя, видит Пославшаго Мя. Аз свет в мир приидох, да всяк веруяй в Мя, во тме не пребудет. И аще кто услышит глаголы Моя, и не верует, Аз не сужду ему: не приидох бо, да сужду мирови, но да спасу мир. Отметаяйся Мене и не приемляй глагол Моих, имать судящаго ему: слово, еже глаголах, то судит ему в последний день. Яко Аз от Себе не глаголах, но пославый Мя Отец, Той Мне заповедь даде, что реку, и что возглаголю. И вем, яко заповедь Его живот вечный есть: яже убо Аз глаголю, якоже рече Мне Отец, тако глаголю.

В то время свидетельствовал народ, который был с Иисусом, когда Он воззвал Лазаря из гробницы и воздвиг его из мертвых. Потому и вышел народ к Нему навстречу, что услышали, что Он сотворил это знамение. Фарисеи же сказали друг другу: вы видите, что ничего вы не достигаете, вот мир пошел за Ним. Из шедших на поклонение в Праздник были некоторые Эллины. Они пришли к Филиппу, который был из Вифсаиды Галилейской, и просили его, говоря: господин, мы хотим видеть Иисуса. Приходит Филипп и говорит Андрею; приходят Андрей и Филипп и говорят Иисусу. Иисус же отвечает им, говоря: пришел час быть прославленным Сыну Человеческому. Истинно, истинно говорю вам: если зерно пшеничное, упав на землю, не умрет, оно остается одно; если же умрет, приносит много плода. Любящий душу свою губит ее, и ненавидящий душу свою в мире сем в жизнь вечную сохранит ее. Если Мне кто служит, за Мною да следует, и где Я, там и слуга Мой будет. Если кто Мне служит, почтит его Отец. Теперь душа Моя смущена, и что Мне сказать? Отче, спаси Меня от часа сего; но ради этого Я пришел, на час сей. Отче, прославь Твое имя. Раздался тогда голос с неба: и прославил и еще прославлю. Народ же, стоявший и слышавший, говорил: это гром. Другие говорили: Ангел говорил с Ним. Ответил Иисус и сказал: не для Меня голос этот, но для вас. Теперь суд миру сему; теперь князь мира сего извергнут будет вон. И Я, когда вознесен буду от земли, всех привлеку к Себе. Это Он говорил, давая понять, какою смертью предстояло Ему умереть. Ответил Ему народ: мы слышали в Законе, что Христос пребывает вовек, а как же Ты говоришь, что должен быть вознесен Сын Человеческий? Кто этот Сын Человеческий? Сказал им Иисус: еще малое время свет между вами. Ходите, пока имеете свет, чтобы тьма вас не объяла. И ходящий во тьме не знает, куда идет. Пока имеете свет, веруйте в свет, чтобы стать вам сынами света. Это сказал Иисус, и уйдя скрылся от них. После того, как Он столько знамений сотворил перед ними, они не верили в Него, дабы исполнилось слово Исаии пророка, которое он сказал: Господи, кто поверил слышанному от нас, и рука Господня кому открылась? Они потому не могли верить, что еще сказал Исаия: Он ослепил их глаза и сделал жестким их сердце, чтобы не увидели они глазами и не поняли сердцем, и не обратились. И Я исцелю их. Это сказал Исаия, потому что увидел славу Его и сказал о Нем. Впрочем, и из начальников многие уверовали в Него, но из-за фарисеев не исповедывали, чтобы не быть отлученными от синагоги; ибо возлюбили славу человеческую больше, чем славу Божию. Иисус же возгласил и сказал: верующий в Меня не в Меня верует, но в Пославшего Меня, и видящий Меня видит Пославшего Меня. Я в мир пришел, как свет, чтобы ни один верующий в Меня не пребыл во тьме. И если кто услышит Мои слова и не сохранит, Я не сужу его, ибо Я пришел не судить мир, но спасти мир. Для отвергающего Меня и не принимающего Моих слов есть судья: слово, которое Я изрек, оно будет судить его в последний день. Потому что Я не от Себя изрек, но Пославший Меня Отец Сам Мне заповедь дал, что Мне сказать, и что изречь. И знаю, что заповедь Его есть жизнь вечная. Итак, что Я говорю, – как сказал Мне Отец, так и говорю.   Ин 12:17–50
Псалом 50,

Псалом 50.

И трипеснец, творение господина Космы,

Трипеснец господина Космы Маюмского, глас 2

егоже краестрочие: Тетради псало. Сиесть В Среду воспою. Ирмосы по дважды. Тропари на 12. Последи же ирмос оба лика вкупе. Глас 2.

Его акростих: Тетради псало, то есть В Среду воспою. Ирмосы поем дважды, тропари же на 12. И в конце поют ирмос оба хора вместе.

Песнь 3.

{Τ} Ирмос: На камени мя веры утвердив, / разширил еси уста моя на враги моя, / возвесели бо ся дух мой внегда пети: / несть свят, якоже Бог наш, / и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Песнь 3

Ирмос: На скале веры меня утвердив, / широко раскрыл Ты уста мои против врагов моих, / ибо возвеселился дух мой, воспевая: / «Нет святого, как Бог наш, / и нет праведного более Тебя, Господи!»

{Ε} Во тщетных соборище беззаконных, / и мыслию собирается злонравною, / осуждена Избавителя изрещи Тя Христе. / Емуже поем: Ты еси Бог наш, / и несть свят паче Тебе Господи. Вотще синедрион беззаконных / с злобным намерением собирается / – осужденным объявить Тебя, Избавителя, Христе, / Которому мы воспеваем: / «Ты – Бог наш, / и нет святого, кроме Тебя, Господи!»
{Τ} Лютый совет беззаконных, / притворяется богоборныя души сущий, / яко злопотребна праведнаго убити Христа. / Емуже поем: Ты еси Бог наш, / и несть свят паче Тебе Господи.

Злое совещание беззаконников, / в душе богоборчество носящих, / как неугодного для них намеревается / умертвить праведного – Христа, / Которому мы воспеваем: / «Ты – Бог наш, / и нет святого, кроме Тебя, Господи!»

Кондак, глас 4. Подобен: Вознесыйся:

Кондак, глас 4

Паче блудницы Блаже, беззаконновав, / слез тучи никакоже Тебе принесох, / но молчанием моляся припадаю Ти, / любовию облобызая пречистеи Твои нозе, / яко да оставление мне яко Владыка / подаси долгов, зовущу Ти Спасе: / от скверных дел моих избави мя. Больше чем блудница беззаконий совершив, / слез потоков я Тебе вовсе не принес; / но в безмолвной мольбе припадаю к Тебе Благой, / с любовью целуя пречистые ноги Твои, / дабы Ты даровал мне, как Владыка, прощение долгов, / взывающему Тебе, Спаситель: / «От дел моих нечистых меня избавь!»
Икос: Яже первее блудница жена, / внезапу целомудренна явися, / возненавидевши дела студнаго греха, и сладости телесныя, / поминающи студ многий и суд мучения, / егоже претерпят блудницы и сквернии, / от нихже первый есмь аз, и боюся, / но пребываю в злом обычаи безумный. / Блудная же жена убоявшися, и потщавшися скоро прииде, / вопиющи ко Избавителю: / Человеколюбче и Щедре, / от скверных дел моих избави мя. Икос: Прежде распутная жена / внезапно целомудренной явилась, / возненавидев дела постыдного греха / и наслаждения телесные, / в уме имея великий стыд / и суд с последующим наказанием, / которому блудники и распутные подвергнутся. / Я являюсь первым из их числа, / и, хотя страшусь, / но держусь порочного обычая, безумный. / Блудная же жена, убоявшись / и приложив старание, скоро пришла, / взывая ко Искупителю: / «Человеколюбивый и Милосердный, / от дел моих нечистых меня избавь!»
Синаксарий.

Синаксарий.

Песнь 8.

{Ρ} Ирмос: Глагол мучителев понеже превозможе, / седмерицею пещь разжженна бысть иногда, / в нейже отроцы не опалишася, / царево поправше веление, / но вопияху: вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки.

Песнь 8

Ирмос: Поскольку превозмогло слово тирана, / в семь раз сильнее разожжена была некогда печь, / в которой отроки, приказ царя презревшие, / не опалились, но взывали: / «Все творения Господни, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»

{Α} Изливающи жена миро честное, / Владычню и Божественному страшному верху Христе, / следов Твоих пречистых прикоснуся, оскверненыма дланьма, и вопияше: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки. Жена, излив миро драгоценное / на Владычественную и Божественную / страшную главу Твою, Христе, / касалась пречистых ног Твоих / оскверненными руками и взывала: / «Все творения Господни, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»
{Δ} Слезами омывает нозе, повинная грехом, Создавшаго, / и отирает власы своими. / Темже в житии содеянных / не погреши избавления, но вопияше: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки. Слезами омывает ноги Создателя / виновная во грехах / и волосами своими отирает; / потому она не лишилась отпущения / соделанного ею в жизни, но взывала: / «Все творения Господни, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»
{Ι} Священнодействуется избавление благонравней, / от спасительных утроб же и слез источника, / в немже исповеданием измывшися, / не стыдяшеся, но вопияше: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки. Священнодействуется избавление жены благоразумной / спасительным устроением сердца и потоком слез, / в котором она не устыдилась / омыться с исповеданием, но взывала: / «Все творения Господни, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»
Таже, Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
И паки ирмос: Глагол мучителев: И снова ирмос: Поскольку превозмогло:
Честнейшую, не поем.

Честью высшую: не поем.

Песнь 9.

{Ψ} Ирмос: Душами чистыми, и нескверными устнами, / приидите, возвеличим Нескверную и Пречистую Матерь Еммануилеву, / Еюже, из Нея к Рожденному приносяще молитву: / пощади души наша, Христе Боже, и спаси нас.

Песнь 9

Ирмос: Душами чистыми / и неоскверненными устами / давайте возвеличим Непорочную и Пречистую Матерь Эммануила, / принося чрез Нее ходатайство / к от Нее Рожденному: / «Пощади души наши, Христе Боже, / и спаси нас!»

{Α} Неразумен явлься, и лукав ревнообразник, / дар достойнобожествен словом продает. / Имже долг разрешися грехов, / крадый лютый Иуда любобожественную благодать: / пощади души наша Христе Боже, и спаси нас. Оказавшись неблагодарным / и коварным завистником, / лукавый Иуда оценивает дар, достойный Бога, / ради которого был отпущен долг грехов, / торгуя боголюбезной благодатью. / Пощади души наши, Христе Боже, / и спаси нас!
{Λ} Глаголет шед беззаконным князем: / что ми хощете дати, и аз Христа вам искомаго хотящим предам? / Присвоение Христово Иуда отринувый златом: / пощади души наша Христе Боже, и спаси нас. «Что вы дать мне намерены, / и я вам предам по желанию вашему / Христа, Которого ищете вы?» / – говорит, придя к беззаконным начальникам / Иуда, отвергший за золото близость с Христом. / Пощади души наши, Христе Боже, / и спаси нас!
{Ω} О слепотнаго сребролюбия нечестиве, / отонудуже забвение получил еси, / яко души никакоже равностоятелен мир, якоже научился еси: / отчаянием бо сам себе удавил еси вжегся предателю: / пощади души наша Христе Боже, и спаси нас. О слепое твое сребролюбие, непримиримый! / Из-за него ты впал в забвение того, / что даже весь мир души не стоит, / как ты научен был; / и вот, накинув петлю на себя / с отчаяния, удавился ты, предатель. / Пощади души наши, Христе Боже, / и спаси нас!
Таже ирмос: Душами чистыми:

Также ирмос: Душами чистыми:

Ексапостиларий, трижды, яко обычно:

Ексапостиларий

Чертог Твой вижду Спасе мой украшенный, / и одежды не имам, да вниду вонь, / просвети одеяние души моея / Светодавче, и спаси мя.

Чертог Твой вижу я, Спаситель мой, украшенным, / но одежды не имею, чтобы войти в него. / Сделай светлым одеяние души моей, / Податель света, и спаси меня. (3)

На хвалитех поставим стихи 4,
и поем сия самогласны, глас 1:

На «Хвалите:»
стихиры на 4, глас 1

Тебе Девыя Сына, / блудница познавши Бога, / глаголаше, в плачи молящися, / яко слез достойная соделавшая: / разреши долг, якоже и аз власы: / возлюби любящую, праведно ненавидимую, / и близ мытарей Тебе проповем, / Благодетелю Человеколюбче. В Тебе, Сыне Девы, познав Бога, / блудница говорила, моля с рыданием, / как совершившая много достойного слез: / «Отпусти долг, как и я распускаю свои косы; / возлюби любящую, справедливо ненавидимую, / и я среди мытарей о Тебе провозглашу, / Благодетель-Человеколюбец!»
Многоценное миро, / блудница смеси со слезами, / и излия на пречистеи нозе Твои, облобызающи: / оную абие оправдал еси, / нам же прощение даруй / Пострадавый о нас, и спаси нас. Драгоценное миро / блудница смешала со слезами / и излила на пречистые ноги Твои, их лобзая. / Ее Ты тотчас оправдал, / и нам прощение даруй, / Пострадавший за нас, и спаси нас.
Егда грешная приношаше миро, / тогда ученик соглашашеся пребеззаконным. / Овая убо радовашеся, / истощающи миро многоценное: / сей же тщашеся продати Безценнаго. / Сия Владыку познаваше, / а сей от Владыки разлучашеся. / Сия свобождашеся, / а Иуда раб бываше врагу. / Люто есть леность, велие покаяние: / еже мне даруй Спасе, / пострадавый о нас, и спаси нас. Когда грешница приносила миро, / тогда ученик сговаривался с беззаконниками. / Одна радовалась, тратя миро драгоценное, / другой же спешил продать Бесценного. / Та Владыку познавала, / а этот от Владыки отдалялся. / Та свободу получала, / а Иуда становился рабом врага. / Страшное дело – небрежение, / великое – покаяние: / даруй мне его Спаситель, пострадавший за нас, / и спаси нас.
О Иудина окаянства! / Зряше блудницу целующую стопы, / и умышляше лестию предания целование. / Оная власы разреши, / а сей яростию вязашеся, / нося вместо мира злосмрадную злобу: / зависть бо не весть предпочитати полезное. / О Иудина окаянства! / От негоже избави Боже, души наша. О жалкая доля Иуды! / Видел он блудницу, целующую стопы, / и замышлял коварно поцелуй предательский. / Она косы расплела, / а этот яростию связывался, / нося вместо мvра смердящую злобу: / ибо не умеет зависть предпочитать полезное. / О жалкая доля Иуды! / От нее избавь, Боже, души наши!
Слава, глас 2: Грешная тече к миру, / купити многоценное миро, / еже помазати Благодетеля, / и миропродателю вопияше: / Даждь ми миро, да помажу и аз / Очистившаго вся моя грехи. Слава, глас 2: Грешница спешила ради покупки мvра, / стремясь помазать Многоценное Миро – Благодетеля, / и мироварнику взывала: / «Дай мне миро, чтобы помазать и мне / Изгладившего все мои грехи!»
И ныне, глас 6: Погруженная грехом, / обрете Тя пристанище спасения, / виждь и мира со слезами растворяющую, Тебе вопияше: / виждь согрешающих покаяния ожидаяй. / Но Владыко спаси мя от волны греховныя, / великия ради Твоея милости.

И ныне, глас 6: Утопающая в грехах / обрела Тебя, пристанище спасения / и, миро со слезами изливая, Тебе взывала: / «Воззри, ожидащий покаяния согрешающих. / Так спаси же меня, Владыка, от волнения греха / по великой Твоей милости!»

На стиховне стихиры самогласны, глас 6:

Стихиры на стиховне, глас 6

Днесь Христос приходит в дом фарисеов, / и жена грешница приступивши к ногам, валяшеся вопиющи: / виждь погруженную грехом, / отчаянную деяний ради, / негнушаемую от Твоея благости: / и даждь ми Господи оставление злых, и спаси мя. В сей день Христос приходит в дом фарисея, / и женщина-грешница, подойдя, / припадала к ногам Его, взывая: / «Взгляни на меня, утонувшую в грехе / и отчаявшуюся из-за дел своих, / но не отвергнутую Твоею благостью, / и дай мне, Господи, прощение злых моих поступков / и спаси меня!»
Стих: Исполнихомся заутра милости Твоея, Господи, возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся. За дни, в няже смирил ны еси, лета в няже видехом злая. И призри на рабы Твоя, и на дела Твоя, / и настави сыны их. Стих: Насытились мы рано утром милостью Твоею, Господи, и возрадовались и возвеселились. Во все дни наши возвеселились: за дни, в которые Ты смирил нас, за годы, в которые мы видели злое. И воззри на рабов Твоих и на дела Твои, / и укажи путь сынам их.   Пс 89:14–16
Простре блудница власы Тебе Владыце, / простре Иуда руце беззаконным: / ова убо прияти оставление, / ов же взяти сребреники. / Темже Тебе вопием проданому и свобождшему нас: / Господи слава Тебе. Простерла блудница волосы к Тебе, Владыке, / простер и Иуда руки к беззаконникам: / одна – чтобы получить отпущение, / другой же – чтобы взять сребреники. / Потому мы Тебе взываем, / проданному и освободившему нас: / «Господи, слава Тебе!»
Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, / и дело рук наших исправи. Стих 2: И да будет сияние Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправь у нас, / и дело рук наших исправь.   Пс 89:17
Приступи жена злосмрадная и оскверненая, слезы проливающи, / любящи Спасе, страсть исповедающи: / како воззрю к Тебе Владыце? / Сам бо пришел еси спасти блудницу: / из глубины умершую мя воскреси, / иже Лазаря воздвигнувый из гроба четверодневна: / приими мя окаянную Господи, и спаси мя. Приступила женщина смрадная и оскверненная, / слезы проливая на ноги Твои, Спаситель, / и свое страдание возвещая: / «Как я взгляну на Тебя, Владыку? / Но Ты Сам пришел спасти блудницу! / Меня, умершую, из бездны подними, / воздвигший Лазаря на четвертый день из гроба. / Прими меня, злосчастную Господи, / и спаси меня!»
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, возвещу все чудеса Твои.
Отчаянная жития ради, / и уведомая нрава ради, / мира носящая приступи Тебе вопиющи: / да не отвержеши мене блудную, Родивыйся от Девы: / да не презриши моя слезы радосте ангелов. / Но приими мя кающуюся, / юже не отринул еси согрешающую Господи, / великия ради Твоея милости. Отчаявшаяся по причине жизни своей, / и всем известная своим нравом, / миро держа в руках, / приступила к Тебе, взывая: / «Не отринь меня, блудницу, Родившийся от Девы; / не презри моих слез, радость Ангелов! / Но прими меня, кающуюся, / которую не отверг и согрешающей, Господи, / по великой Твоей милости!»

Слава, и ныне, самогласен, глас 8.
Творение Кассианы инокини:

Слава, и ныне, глас 8

Господи, яже во многия грехи впадшая жена, / Твое ощутившая Божество, / мироносицы вземши чин, / рыдающи миро Тебе прежде погребения приносит: / увы мне, глаголющи, / яко нощь мне есть разжжение блуда невоздержанна, / мрачное же и безлунное рачение греха. / Приими моя источники слез, / иже облаками производяй моря воду. / Приклонися к моим воздыханием сердечным, / приклонивый небеса неизреченным Твоим истощанием: / да облобыжу пречистеи Твои нозе, / и отру сия паки главы моея власы, / ихже в раи Ева, по полудни, шумом уши огласивши, страхом скрыся. / Грехов моих множества, / и судеб Твоих бездны кто изследит? / Душеспасче Спасе мой, / да мя Твою рабу не презриши, / иже безмерную имеяй милость.

Господи, во многие грехи впавшая жена, / Твое ощутившая Божество, / мироносицы служение взяв на себя, / с рыданием миро Тебе прежде погребения приносит, – / «Увы мне», возглашая, – / «ибо ночью для меня является страсть невоздержания, / мрачной и безлунной – любовь к греху! / Прими мои источники слез, / из облаков изводящий воду моря. / Приклонись к моим стенаниям сердечным, / приклонивший небеса неизреченным Твоим самоумалением. / Буду лобызать пречистые Твои ноги, / и еще отру их головы моей кудрями, / – те, шум от которых Ева в раю после полудня, / услышав ушами своими, в страхе скрылась. / Грехов моих множество и судов Твоих бездну кто исследует? / Спасающий души, Спаситель мой, / меня, рабу Твою, не презри, / имеющий безмерную милость!»

И абие, Благо есть: Трисвятое с поклоны, и час 1-й без стихословия: Бывают же и поклоны по чину их. И лития. И отпуст. И прочее якоже прежде указася в Понедельник Великий.

И тотчас Благо есть:, Трисвятое с поклонами и час 1-й без кафизмы, но с поклонами по уставу. Лития о усопших и отпуст.

НА 6-М ЧАСЕ

НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 8:

Тропарь пророчества, глас 8

Днесь лукавое собрася сонмище, / и на Тя тщетная поучишася. / Днесь от согласия удавление Иуда обручает, / Каиафа же неволею исповедует: / яко един за всех восприемлеши смерть волею, / Избавителю наш Христе Боже, слава Тебе. В сей день собрался коварный синедрион / и против Тебя замыслил тщетное. / В сей день за сговор с ними с петлей Иуда обручается, / Каиафа же невольно исповедует, / что Ты один за всех страдание принимаешь добровольно. / Искупитель наш, Христе Боже, слава Тебе!
Слава, и ныне: повторяем то же.

Прокимен, псалом 133, глас 4:

Прокимен, глас 4

Благословит Тя Господь от Сиона, / сотворивый небо и землю. Стих: Се ныне благословите Господа вси раби Господни.

Благословит тебя Господь с Сиона, Сотворивший небо и землю. Стих: Вот, благословляйте ныне Господа, все рабы Господни.   Пс 133:3, 1А

Пророчества Иезекиилева чтение.
[Глава 2, ст. 3 – 10, глава 3, ст. 1 – 3]

Пророчества Иезекииля чтение

Рече Господь ко мне: сыне человечь, послю тя Аз к дому Израилеву, огорчевающим Мя, иже огорчиша Мя, сами и отцы их отвергошася Мене до днешняго дне. И сынове жестоколичнии, и твердосердечнии: Аз послю тя к тем, и речеши к ним: тако глаголет Адонаи Господь. Аще убо услышат или убоятся: зане дом огорчеваяй есть, и познают, яко пророк еси ты посреде их. И ты сыне человечь, да не убоишися их, ни ужасайся от лица их: зане разсвирепеют и обыдут тя окрест, посреди бо скорпиев ты живеши: словес их не убойся, и от лица их не ужасайся, зане дом огорчеваяй есть. И возглаголеши словеса Моя к ним: аще убо услышат, или убоятся, зане дом прогневаяй есть. И ты сыне человечь послушай Глаголющаго к тебе, не буди огорчеваяй, якоже дом преогорчеваяй: отверзи уста твоя, и снеждь, яже Аз даю тебе. И видех, и се рука простерта ко мне, и в ней свиток книжный. И разви его предо мною, и в том писана быша предняя и задняя: и вписано бяше в нем рыдание, и жалость, и горе. И рече ко мне: сыне человечь, снеждь свиток сей, и иди, и рцы сыном Израилевым. И отверзох уста моя, и напита мя свитком сим. И рече ко мне: сыне человечь, уста твоя снедят, и чрево твое насытится свитка сего даннаго тебе: и снедох его, и бысть во устех моих яко мед сладок.

Сказал Господь ко мне: «Сын человеческий! Пошлю Я тебя к сынам Израилевым, огорчающим Меня, которые огорчили Меня; Они сами и отцы их отвергли Меня до сегодняшнего дня, и сынами с упрямым лицом и с жестоким сердцем [сделались]. Я пошлю тебя к ним, и ты скажешь: «Так говорит (Адонаи) Господь!» И вот, услышат ли они, или убоятся ли, – ибо они дом огорчающий – однако, познают, что ты – пророк посреди них. И ты, сын человеческий, не убойся их и не ужаснись пред лицом их; ибо они будут язвить и наступать на тебя – и посреди скорпионов ты обитаешь; слов их не убойся и пред лицом их не ужаснись, ибо они – дом огорчающий; и скажешь слова Мои к ним, услышат ли они, действительно, или убоятся ли, ибо они – дом огорчающий. И ты, сын человеческий, слушай Говорящего тебе и не стань огорчающим, как дом огорчающий; открой уста твои и съешь, что Я даю тебе». И увидел я, и вот, рука простерта ко мне, и в ней свиток книжный. И Он развернул его передо мною, и было написано на нём снаружи и изнутри; и написано в нем: «Плач, и жалобная песнь, и горе!» И сказал мне: «Сын человеческий! Съешь этот свиток, и пойди, и скажи сынам Израилевым». И Он открыл уста мои, и напитал меня этим свитком; и сказал мне: «Сын человеческий! Уста твои съедят и чрево твоё наполнится этим свитком, данным тебе». И я съел его, и был он в устах моих, как мед сладкий.   Иез 2:3–10; 3:1–3

Прокимен, псалом 134, глас 6:

Прокимен, глас 6

Боящиися Господа, / благословите Господа. Стих: Хвалите имя Господне, хвалите раби Господа.

Боящиеся Господа, / благословите Господа. Стих: Хвалите имя Господне, хвалите, рабы, Господа.   Пс 134:20Б, 1

Чтение Евангелия. И по чину Трисвятое с поклоны и отдаем стихословие часов. Девятый же час начинаем от Трисвятаго: в немже и последнее бывает чтение от Евангелия. Таже глаголем: Не предаждь нас: Трисвятое с поклоны. Такожде и блаженны. Творяще и обычныя поклоны. Глаголем же и кондак Великия Среды, и храма святаго, или святыя. Слава, Со святыми упокой: И ныне, храма, Богородицы. Аще же ни, глаголем: Предстательство христиан: Господи помилуй, 40, и 3 великия поклоны, и 12 малыя. Трисвятое: и поклоны 3. Господи помилуй, 12, и молитва: Всесвятая Троице: Таже, Достойно есть: Слава, и ныне: и вместо отпуста глаголет настоятель молитву: Владыко многомилостиве: всю до конца. Сей же глаголемей мы ниц падше на землю, молимся. И по исполнении тоя, нам воставшим, преклоняется и той сам к братии, и просит прощения, глаголя: Благословите отцы святии, и простите ми грешному, яже согреших во всей жизни моей, и во всей святей Четыредесятнице, словом, делом, помышлением, и всеми моими чувствы. Братиям же отвещавшим: Бог да простит ти честный отче. Таже приходят и братия два два, просят подобне и тии прощения, глаголюще: Прости мя отче святый: и прочее, якоже выше писася. И приемше прощение, идем в келлии наша, и молчим до часа вечерняго. В соборных же храмех и приходских росход не бывает, но по прощении трезвон в двои.

На часах чтение Евангелия и все по обычному уставу. На Изобразителных кондак Великой Среды, и храма святого. Слава: Со святыми упокой: И ныне: храма Богородицы или: Защита христиан: Господи помилуй, 40, и обычные поклоны. Трисвятое: и поклоны 3. Господи помилуй, 12, и окончание Изобразительных. Вместо же отпуста настоятель читает молитву: Владыка многомилостивый: все же молятся, склонившись к земле. По окончании ее, когда все встанут, кланяется и настоятель братии и просит прощения, говоря: Благословите, отцы святые, и простите мне грешному, все, в чем я согрешил в течение всей жизни моей, и всей святой Четыредесятницы, словом, делом, помышлением, и всеми моими чувствами. Братия же отвечают: Бог да простит тебе, отче святой. И подходя по два, также просят прощения, говоря: Прости меня, отче святой: и идут в кельи свои.

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ
ВЕЧЕРА,

во светильничное, обычное стихословие от Трисвятаго без поклонов. Стихословим же, и кафизму 18: Ко Господу внегда скорбети ми: без поклонов. На Господи воззвах, поставим стихов 10 и поем самогласны, глас 1:

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ
НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

В вечернее время обычное стихословие без поклонов. Кафизма 18. На Господи воззвах: стихиры на 10 и поем самогласны, глас 1:

Тебе Девыя Сына, / блудница познавши Бога, / глаголаше, в плачи молящися, / яко слез достойная соделавшая: / разреши долг, якоже и аз власы: / возлюби любящую, праведно ненавидимую, / и близ мытарей Тебе проповем, / Благодетелю Человеколюбче. ВТебе, Сыне Девы, познав Бога, / блудница говорила, моля с рыданием, / как совершившая много достойного слез: / «Отпусти долг, как и я распускаю свои косы; / возлюби любящую, справедливо ненавидимую, / и я среди мытарей о Тебе провозглашу, / Благодетель-Человеколюбец!»
Многоценное миро, / блудница смеси со слезами, / и излия на пречистеи нозе Твои, облобызающи: / оную абие оправдал еси, / нам же прощение даруй / Пострадавый о нас, и спаси нас. Драгоценное миро / блудница смешала со слезами / и излила на пречистые ноги Твои, их лобзая. / Ее Ты тотчас оправдал, / и нам прощение даруй, / Пострадавший за нас, и спаси нас.
Егда грешная приношаше миро, / тогда ученик соглашашеся пребеззаконным. / Овая убо радовашеся, / истощающи миро многоценное: / сей же тщашеся продати Безценнаго. / Сия Владыку познаваше, / а сей от Владыки разлучашеся. / Сия свобождашеся, / а Иуда раб бываше врагу. / Люто есть леность, велие покаяние: / еже мне даруй Спасе, / пострадавый о нас, и спаси нас. Когда грешница приносила миро, / тогда ученик сговаривался с беззаконниками. / Одна радовалась, тратя миро драгоценное, / другой же спешил продать Бесценного. / Та Владыку познавала, / а этот от Владыки отдалялся. / Та свободу получала, / а Иуда становился рабом врага. / Страшное дело – небрежение, / великое – покаяние: / даруй мне его Спаситель, пострадавший за нас, / и спаси нас.
О Иудина окаянства! / Зряше блудницу целующую стопы, / и умышляше лестию предания целование. / Оная власы разреши, / а сей яростию вязашеся, / нося вместо мира злосмрадную злобу: / зависть бо не весть предпочитати полезное. / О Иудина окаянства! / От негоже избави Боже, души наша. О жалкая доля Иуды! / Видел он блудницу, целующую стопы, / и замышлял коварно поцелуй предательский. / Она косы расплела, / а этот яростию связывался, / нося вместо мvра смердящую злобу: / ибо не умеет зависть предпочитать полезное. / О жалкая доля Иуды! / От нее избавь, Боже, души наши!
Глас 2: Грешная тече к миру, / купити многоценное миро, / еже помазати Благодетеля, / и миропродателю вопияше: / Даждь ми миро, да помажу и аз / Очистившаго вся моя грехи. Глас 2: Грешница спешила ради покупки мvра, / стремясь помазать Многоценное Миро – Благодетеля, / и мироварнику взывала: / «Дай мне миро, чтобы помазать и мне / Изгладившего все мои грехи!»
Глас 6: Погруженая грехом, / обрете Тя, пристанище спасения, / виждь и мира со слезами растворяющую, Тебе вопияше: / виждь согрешающих покаяния ожидаяй. / Но Владыко спаси мя от волны греховныя, / великия ради Твоея милости. Глас 6: Утопающая в грехах / обрела Тебя, пристанище спасения / и, миро со слезами изливая, Тебе взывала: / «Воззри, ожидащий покаяния согрешающих. / Так спаси же меня, Владыка, от волнения греха / по великой Твоей милости!»
Днесь Христос приходит в дом фарисеов, / и жена грешница приступивши к ногам, валяшеся вопиющи: / виждь погруженную грехом, / отчаянную деяний ради, / негнушаемую от Твоея благости: / и даждь ми, Господи, оставление злых, и спаси мя. В сей день Христос приходит в дом фарисея, / и женщина-грешница, подойдя, / припадала к ногам Его, взывая: / «Взгляни на меня, утонувшую в грехе / и отчаявшуюся из-за дел своих, / но не отвергнутую Твоею благостью, / и дай мне, Господи, прощение злых моих поступков / и спаси меня!»
Простре блудница власы Тебе Владыце, / простре Иуда руце беззаконным: / ова убо прияти оставление, / ов же взяти сребреники. / Темже Тебе вопием проданому и свобождшему нас: / Господи слава Тебе. Простерла блудница волосы к Тебе, Владыке, / простер и Иуда руки к беззаконникам: / одна – чтобы получить отпущение, / другой же – чтобы взять сребреники. / Потому мы Тебе взываем, / проданному и освободившему нас: / «Господи, слава Тебе!»
Приступи жена злосмрадная и оскверненая, слезы проливающи, / любящи Спасе, страсть исповедающи: / како воззрю к Тебе Владыце? / Сам бо пришел еси спасти блудницу: / из глубины умершую мя воскреси, / иже Лазаря воздвигнувый из гроба четверодневна: / приими мя окаянную Господи, и спаси мя. Приступила женщина смрадная и оскверненная, / слезы проливая на ноги Твои, Спаситель, / и свое страдание возвещая: / «Как я взгляну на Тебя, Владыку? / Но Ты Сам пришел спасти блудницу! / Меня, умершую, из бездны подними, / воздвигший Лазаря на четвертый день из гроба. / Прими меня, злосчастную Господи, / и спаси меня!»
Отчаянная жития ради, / и уведомая нрава ради, / мира носящая приступи Тебе вопиющи: / да не отвержеши мене блудную, Родивыйся от Девы, / да не презриши моя слезы радосте ангелов, / но приими мя кающуюся, / юже не отринул еси согрешающую Господи, / великия ради Твоея милости. Отчаявшаяся по причине жизни своей, / и всем известная своим нравом, / миро держа в руках, / приступила к Тебе, взывая: / «Не отринь меня, блудницу, Родившийся от Девы; / не презри моих слез, радость Ангелов! / Но прими меня, кающуюся, / которую не отверг и согрешающей, Господи, / по великой Твоей милости!»

Слава, и ныне, глас 8. Творение Кассианы инокини:

Слава, и ныне, глас 8

Господи, яже во многия грехи впадшая жена, / Твое ощутившая Божество, / мироносицы вземши чин, / рыдающи миро Тебе прежде погребения приносит: / увы мне, глаголющи, / яко нощь мне есть разжжение блуда невоздержанна, / мрачное же и безлунное рачение греха. / Приими моя источники слез, / иже облаками производяй моря воду. / Приклонися к моим воздыханием сердечным, / приклонивый небеса, неизреченным Твоим истощанием, / да облобыжу пречистеи Твои нозе, / и отру сия паки главы моея власы, / ихже в раи Ева, по полудни, шумом уши огласивши, страхом скрыся. / Грехов моих множества, / и судеб Твоих бездны кто изследит? / Душеспасче Спасе мой, / да мя Твою рабу не презриши, / иже безмерную имеяй милость. Господи, во многие грехи впавшая жена, / Твое ощутившая Божество, / мироносицы служение взяв на себя, / с рыданием миро Тебе прежде погребения приносит, – / «Увы мне», возглашая, – / «ибо ночью для меня является страсть невоздержания, / мрачной и безлунной – любовь к греху! / Прими мои источники слез, / из облаков изводящий воду моря. / Приклонись к моим стенаниям сердечным, / приклонивший небеса неизреченным Твоим самоумалением. / Буду лобызать пречистые Твои ноги, / и еще отру их головы моей кудрями, / – те, шум от которых Ева в раю после полудня, / услышав ушами своими, в страхе скрылась. / Грехов моих множество и судов Твоих бездну кто исследует? / Спасающий души, Спаситель мой, / меня, рабу Твою, не презри, / имеющий безмерную милость!»
Вход со Евангелием. Свете тихий:

Вход с Евангелием. Свет отрадный:

Прокимен, псалом 135, глас 4:

Прокимен, глас 4

Исповедайтеся Богу Небесному, / яко благ, яко в век милость Его. Стих: Исповедайтеся Богу богов, яко в век милость Его.

Прославляйте Бога небесного, / ибо Он благ, ибо вовек милость Его. Стих: Прославляйте Бога богов, ибо вовек милость Его.   Пс 135:26, 1, 2

Исхода чтение:
[Глава 2, ст. 11 – 22]

1. Исхода чтение

Бысть во дни многия оны, велик быв Моисей, изыде к братиям своим сыном Израилевым: разумев же болезнь их, виде человека египтянина биюща некоего евреанина от братии его сынов Израилевых. Обозревся же семо и овамо, никогоже виде: и поразив египтянина, скры его в песце. Изшед же во вторый день, виде два мужа евреанина биющияся, и глагола обидящему: чесо ради ты биеши искренняго? Он же рече: кто тя постави князя и судию над нами? Еда убити мя ты хощеши, имже образом убил еси вчера египтянина? Убояся же Моисей, и рече: аще сице явлен бысть глагол сей? Услыша же фараон глагол сей, и искаше убити Моисеа. Отыде же Моисей от лица фараонова, и вселися в земли Мадиамстей: пришед же в землю Мадиамскую, седе при кладязе. Священнику же Мадиамскому беша седмь дщерей пасущих овцы отца своего Иофора: пришедше же черпаху, дондеже наполниша корыта, напоити овцы отца своего Иофора. Пришедше же пастырие изгнаша я: востав же Моисей избави их, и налия им, и напои овцы их. Приидоша же к Рагуилу отцу своему, он же рече им: что яко ускористе приити днесь? Оныя же рекоша: человек египтянин избави нас от пастырей, и начерпа нам, и напои овцы наша. Он же рече дщерем своим: и где есть? И вскую сице остависте человека? Призовите убо его, да яст хлеб. Вселися же Моисей у человека: и даде Сепфору дщерь свою Моисею в жену. Во чреве же заченши жена, роди сына, и нарече Моисей имя ему, Гирсам, глаголя: яко пришлец есмь в земли чуждей. Еще же заченши роди сына втораго, и нарече имя ему Елиезер, глаголя: Бог бо отца моего Помощник мой, и избави мя из руки фараоновы.

(Было) во дни те многие: став взрослым, Моисей вышел к братьям своим, сынам Израилевым. Уразумев же страдание их, видит он человека, Египтянина, бьющего какого-то Еврея из братьев его, сынов Израилевых. Оглянувшись же туда и сюда, он никого не увидел; и, поразив Египтянина, скрыл его в песке. И выйдя на другой день, видит он двух мужей, Евреев, дерущихся; и говорит обидчику: «Зачем ты бьешь ближнего?» А тот сказал: «Кто тебя поставил начальником и судьею над нами? Не убить ли меня ты хочешь, так же, как убил вчера Египтянина?» Устрашился же Моисей и сказал: «Если так, то известно стало это дело!» И услышал фараон об этом деле и искал убить Моисея; но Моисей удалился от лица фараона и поселился в земле Мадиамской. Придя же в землю Мадиамскую, он сел у колодца. А у священника Мадиамского было семь дочерей, которые пасли овец отца своего Иофора. Придя же, они черпали воду, пока не наполнили корыта, чтобы напоить овец отца своего Иофора. Но пришедшие пастухи прогнали их. Моисей же, встав, избавил их, и начерпал им, и напоил овец их. И пришли они к Рагуилу, отцу своему, и он сказал им: «Что это вы так скоро пришли сегодня?» Они же сказали: «Какой-то человек, Египтянин, избавил нас от пастухов, и начерпал нам, и напоил овец наших». Он же сказал дочерям своим: «И где он? И почему вы так оставили того человека? Позовите же его, чтобы он поел хлеба». И поселился Моисей у того человека; и отдал он Сепфору, дочь свою, Моисею в жену. Зачав же во чреве, женщина родила сына. И нарек Моисей ему имя: Гирсам, говоря: «Потому что поселенец я в земле чужой». И, еще зачав, родила сына второго, и нарек он ему имя: Елиезер, говоря: «Ведь Бог отца моего – помощник мой, и избавил Он меня от руки фараона».   Исх 2:11–22

Прокимен, псалом 137, глас 4:

Прокимен, глас 4

Господи, милость Твоя во век, / дел руку Твоею не презри. Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, и пред ангелы воспою Тебе.

Господи, милость Твоя вовек, / дел рук Твоих не презри. Стих: Я прославлю Тебя, Господи, всем сердцем моим и пред Ангелами воспою Тебе.   Пс 137:8Б, 1А

Иова чтение:
[Глава 2, ст. 1 – 10]

2. Иова чтение

Бысть яко день сей, и приидоша ангели Божии предстати пред Господем: и диавол прииде посреде их предстати пред Господем. И рече Господь диаволу: откуду ты грядеши? Тогда рече диавол пред Господем: прошед поднебесную, и обшед всю землю, приидох. И рече Господь к диаволу: внял ли еси убо [мыслию твоею] рабу моему Иову; яко несть такова от сущих на земли: человек незлобив, истинен, непорочен, Богочестив, удаляяйся от всякаго зла, еще же придержится незлобия: ты же рекл еси имения его погубити вотще. Отвещав же диавол Господеви, рече: кожу за кожу, и вся елика имать человек, даст за душу свою. Обаче посли руку Твою, и коснися костем его, и плоти его, аще не в лице Тя благословит. Рече же Господь диаволу: се предаю ти его, токмо душу его соблюди. Изыде же диавол от лица Господня, и порази Иова гноем лютым от ног даже до главы. И взя [Иов] чреп, да острогает гной свой, и той седяше на гноищи вне града. Времени же многу минувшу, рече к нему жена его глаголющи: доколе терпиши, се пожду время еще мало, чающи надежди спасения моего. Се бо потребися от земли память твоя, сынове твои и дщери, моего чрева болезни и труды, имиже вотще трудихся с болезньми: ты же сам в гнои червей седиши, обнощевая вне без покрова, и аз скитающися и служащи, место от места преходящи, и дом от дому, ожидающи солнца, когда зайдет, да почию от трудов моих, и от болезней, яже мя ныне обдержат. Но рцы глагол некий ко Господу, и умри. Он же воззрев рече к ней: вскую яко едина от безумных жен возглаголала еси? Аще благая прияхом от руки Господни, злых ли не стерпим? Во всех сих приключившихся ему, ничимже согреши Иов устнама пред Богом, [и не даде безумия Богу].

Настал же день тот, и пришли Ангелы Божии предстать пред Господом; и диавол пришел среди них предстать пред Господом. И сказал Господь диаволу: «Откуда ты идешь?» [И] (тогда) сказал диавол пред Господом: «Пройдя поднебесную и обойдя всю (землю) я пришел». Сказал же Господь диаволу: «Обратил ты внимание (мыслию своею) на слугу Моего Иова, ибо нет такого, как он, среди тех, кто на земле, – человека, [подобного ему:] беззлобного, правдивого, непорочного, богобоязненного, удаляющегося от всякого зла? И он еще держится беззлобия; а ты сказал, чтобы имения его погубить напрасно. Возразив же, диавол сказал Господу: «Кожа за кожу; и всё, что есть у человека, он за душу свою заплатит. Но нет же: простерши руку Твою коснись костей его и плоти его, – конечно, он в лицо Тебя благословит!» Сказал же Господь диаволу: «Вот, предаю тебе его; только душу его сбереги». И отошел диавол от лица Господня и поразил Иова язвою злою с ног до головы. И взял (Иов) [себе] черепок, чтобы счищать гной (cвой), и сел на куче навоза вне города. Когда же прошло много времени, сказала ему жена его: «Доколе ты будешь это выдерживать, говоря: Вот, я терплю еще малое время, ожидая надежды спасения моего? Ибо вот, исчезла с земли память твоя, сыновья (твои) и дочери, болезни чрева моего и труды, которыми я впустую потрудилась с мучениями. Ты же сам сидишь в гнили, среди червей, проводя ночь под открытым небом; и я – скиталица и служанка, переходящая с места на место, из дома в дом, ожидая, когда зайдет солнце чтоб успокоиться от мучений моих и болезней, которые ныне охватывают меня. Но скажи некое слово к Богу – и умирай!» Он же, взглянув на нее, сказал (ей): «Для чего ты, как одна из безумных женщин, сказала так? Если доброе мы приняли от руки Господа, неужели злого не перенесем?» Во всем этом, случившемся с ним, ни в чем не согрешил Иов устами пред Богом (и не произнес безрассудного о Боге). Иов 2:1–10

Таже, Да исправится молитва моя:

Затем, Да исправится молитва моя:

Евангелие от Матфеа,
зачало 108: [Мф. 26, 6 – 16]

Евангелие от Матфея
зачало 108

Во время оно, Иисусу бывшу в Вифании, в дому Симона прокаженнаго. Приступи к Нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу Его возлежаща. Видевше же ученицы Его, негодоваша, глаголюще: чесо ради гибель сия (бысть)? Можаше бо сие миро продано быти на мнозе, и датися нищим. Разумев же Иисус рече им: что труждаете жену? Дело бо добро содела о Мне. Всегда бо нищия имате с собою, Мене же не всегда имате. Возлиявши бо сия миро сие на тело Мое, на погребение Мя сотвори. Аминь глаголю вам: идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется, и еже сотвори сия, в память ея. Тогда шед един от обоюнадесяте, глаголемый Иуда Искариотский, ко архиереом, рече: что ми хощете дати, и аз вам предам Его? Они же поставиша ему тридесять сребреник. И оттоле искаше подобна времене, да Его предаст.

В то время, когда Иисус был в Вифании, в доме Симона прокаженного, подошла к Нему женщина с алебастровым сосудом мира драгоценного и стала возливать Ему на голову в то время, как Он возлежал. Увидев, ученики вознегодовали и говорили: к чему эта расточительность? Ведь можно было бы это продать за большую цену и дать нищим. Но Иисус, узнав, сказал им: что смущаете женщину? Доброе дело сделала она для Меня; ибо нищих вы всегда имеете с собою, Меня же не всегда имеете; возлив это миро на тело Мое, она сделала это для Моего погребения. Истинно говорю вам: где ни будет проповедано это Евангелие, во всем мире, будут говорить и о том, что сделала она, в воспоминание о ней. Тогда один из Двенадцати, по имени Иуда Искариот, пошел к первосвященникам и сказал им: что хотите дать мне, и я вам предам Его? Они же отсчитали ему тридцать сребреников. И с того времени он искал удобного случая предать Его.   Мф 26:6–16

И прочее последование Преждеосвященных. И по пренесении честных Даров поклоны 3. И абие упраждняются совершенно в церкви бываемыя поклоны. В келлиах же даже и до Великаго Пятка совершаются.

И прочее последование Литургии Преждеосвященных Даров. И после пренесении св. Даров с престола на жертвенник 3 поклона. И тотчас прекращаются совершаемые в церкви поклоны. В кельях же они совершаются до Великой Пятницы.