Array ( )

Неделя мясопустная

Великая вечерня
Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

В СУББОТУ ВЕЧЕРА

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

На Вечерни, по предначинательном псалме обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и Анатолиевы 3: и Триоди дне подобны 4. Глас 6. После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных три и четыре из Триоди:

Подобен: Всю отложивше:

Егда хощеши приити, суд праведный сотворити, / Судие праведнейший, на престоле славы Твоея седяй, / река огненная пред Твое судилище ужасающая влечет всех, / предстоящим Тебе небесным силам, / человеком же судимым страхом, якоже кождо содела: / тогда нас пощади, и части Христе сподоби спасаемых, яко благоутробен, / верою молим Тя.

Глас 6

Когда Ты вознамеришься придти / суд праведный сотворить, Судия праведнейший, / восседая на престоле славы Твоей, / река огненная ужасающая / пред Твоим судейским местом увлекает всех, / и предстоят Тебе небесные Силы, / и люди со страхом судятся, / в том, что каждый соделал; / тогда пощади нас, Христе, / и удостой участи спасаемых, как милосердный, / с верою молим Тебя.

Книги разгнутся, явлена будут деяния человеков, / пред нестерпимым судилищем: / возшумит же юдоль вся страшным скрежетанием плача, / вся видящи согрешившия, / вечнующим мукам, судом праведным Твоим отпущаемыя, / и бездельно плачущия Щедре. / Темже Тя молим Блаже: / пощади нас поющих Тя, / едине Многомилостиве. Книги раскроются, / явлены будут деяния людей / перед нестерпимым судилищем, / и огласится вся долина плача страшным скрежетом, / при виде всех согрешивших, / в муки вечные судом Твоим праведным отсылаемых, / и напрасно плачущих жалостно. / Потому Тебя молим, Благой: / «Пощади нас, воспевающих Тебя, / единый Многомилостивый!»
Возгласят трубы, и истощатся гробы, / и воскреснет человеческое все естество трепещущее, / добрая содеявшии, в радости радуются, / чающе мзду восприяти: / согрешившии же трепещут, люте рыдающе, / в муку посылаеми, и от избранных разлучаеми. / Господи славы, ущедри нас яко Благий, / и части сподоби возлюбивших Тя. Возгласят трубы, и опустеют гробницы, / и воскреснет все естество человеческое трепещущее: / доброе соделавшие в восторге радуются, / ожидая получения награды; / согрешившие же трепещут, страшно рыдая, / в муку посылаемые и от избранных отделяемые. / Господи славы, пожалей нас, как благой, / и удостой участи возлюбивших Тебя.
Плачу и рыдаю, / егда в чувство прииму огнь вечный, / тьму кромешную, и тартар, лютый червь, / скрежет же паки зубный и непрестанный, / болезнь имущу быти без меры согрешившим, / и Тебе преблагаго нравом лукавым прогневавшим, / от нихже един и первый есмь аз окаянный, / но Судие, милостию Твоею спаси мя, / яко благоутробен. Плачу и рыдаю, / когда чувством представлю огонь вечный, / тьму внешнюю, и тартар, и ужасного червя, / а также – и зубов скрежет непрестанный, / муку, предстоящую безмерно согрешившим / и Тебя, преблагого, нравом злым прогневавшим, – / из них один, и притом первый – я, несчастный! / Но милостию Твоею, Судия, / спаси меня, как милосердный.
Слава, глас 8: Егда поставятся престоли и отверзутся книги, / и Бог на суде сядет, / о кий страх тогда ангелом предстоящим в страсе, / и реце огненней влекущей! / Что сотворим тогда во многих гресех повиннии человецы? / Егда же услышим зовуща Его, благословенныя Отца в Царство, / грешныя же отсылающа в муку. / Кто потерпит страшнаго онаго изречения? / Но едине Человеколюбче Спасе, Царю веков, / прежде даже кончина не приспеет, / покаянием обратив, помилуй мя. Слава, глас 8: Когда поставлены будут престолы и откроются книги, / и Бог для суда воссядет, / о какой страх тогда, когда Ангелы предстоят в страхе, / и река огненная увлекает! / Что тогда будем делать мы, / люди, во многих грехах повинные? / И когда услышим Его, / призывающего благословенных Отца в Царство, / а грешных отсылающего в муку, / кто выдержит страшный тот приговор? / Но единый Человеколюбец, Спаситель, Царь веков, / прежде чем конец наступит, / покаянием обратив, помилуй меня!
И ныне, Богородичен 1-й, гласа. Вход. Свете тихий: Прокимен: Господь воцарися: И прочее.

И ныне, Богородичен: догматик рядового гласа.

На литии, Слава, самогласен, глас 7:

На литии

Господни разумевше заповеди, тако поживем: / алчущия напитаим, жаждущия напоим, нагия облечем, / странныя введем, болящия и в темнице сущия посетим. / Да речет и к нам хотяй судити всей земли: / приидите благословеннии Отца Моего, / наследуйте уготованное вам Царствие. Слава, глас 7: Заповеди Господа познав, так и будем поступать: / алчущих напитаем, жаждущих напоим, / нагих оденем, странников к себе введем, / и пребывающих в темнице посетим, / чтобы и нам сказал Тот, кто будет судить всю землю: / «Придите, благословенные Отца Моего, / наследуйте уготованное вам Царство!»
И ныне: Под кров Твой Владычице, / вси земнороднии прибегающе вопием Ти: / Богородице упование наше, / избави ны от безмерных прегрешений, / и спаси души наша.

И ныне, Богородичен: Под Твое покровительство прибегнув, Владычица, / все мы, на земле рожденные, взываем Тебе: / «Богородица, надежда наша, / избавь нас от бесчисленных согрешений / и спаси души наши!»

На стиховне стихиры Осмогласника по алфавиту.

Стихиры на стиховне октоиха

Слава, глас 8: Увы мне мрачная душе, / доколе от злых не отреваешися? / Доколе унынием слезиши? / Что не помышляеши о страшном часе смерти? / Что не трепещиши вся страшнаго судища Спасова? / Убо что отвещаеши? / Или что отречеши? / Дела твоя предстоят на обличение твое, / деяния обличают клевещуща. / Прочее о душе, время наста: / тецы, предвари, верою возопий: / согреших Господи, согреших Ти, / но вем Человеколюбче благоутробие Твое, Пастырю добрый, / да не разлучиши мене одесную Тебе предстояния, / великия ради милости Твоея. Слава, глас 8: Увы мне, омраченная душа, / доколе от злых дел не отстаешь? / Доколе беспечности предаешься? / Что не помышляешь о страшном часе смерти? / Почему не трепещешь вся пред страшным судилищем Спасителя? / Что же скажешь ты во оправдание свое? / Или какой дашь ответ? / Дела твои предстоят для обличения тебя, / деяния изобличают и обвиняют. / Отныне, о душа, настало время: / беги, поспеши, с верою воззови: / «Согрешил я, Господи, согрешил перед Тобою; / но знаю, Человеколюбец, милосердие Твое, Пастырь добрый, / не отлучи меня от предстоящих справа от Тебя / по великой Твоей милости!»
И ныне, Богородичен: Безневестная Дево, / Яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам.

И ныне, Богородичен: Не познавшая брака Дева, / неизреченно Бога зачавшая по плоти, / – Матерь Бога Всевышнего! / Услышь мольбы Твоих рабов, Всенепорочная, / всем подающая очищение от согрешений; / ныне, приняв наши моления, / моли о спасении всех нас.

Отпустительный: Богородице Дево, радуйся: трижды. И прочее последование бдения. И бывает чтение в Деяниих апостольских.

НА УТРЕНИ

Бог Господь, на глас тропаря Осмогласника. Тропарь воскресный, и Богородичен, и обычное стихословие. Чтем же и о нищелюбии слово Богослова, на три деления, егоже начало: Мужие братие, и соубозии: И полиелей. Обычныя два псалма: припеваем же к сим и третий псалом со аллилуиею красною:

НА УТРЕНИ

После шестопсалмия поем «Бог Господь:» на глас Октоиха, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз. Затем обычное стихословие Псалтири. Седальны Октоиха. После обычных двух полиелейных псалмов присоединяем третий:

Псалом 136:

На реках Вавилонских, тамо седохом и плакахом, внегда помянути нам Сиона. Аллилуиа. На вербиих посреде его обесихом органы наша. Аллилуиа. Яко тамо вопросиша ны пленшии нас о словесех песней и ведшии нас о пении. Аллилуиа. Воспойте нам от песней Сионских. Аллилуиа. Како воспоем песнь Господню на земли чуждей? Аллилуиа. Аще забуду тебе, Иерусалиме, забвена буди десница моя. Аллилуиа. Прильпни язык мой гортани моему, аще не помяну тебе, аще не предложу Иерусалима, яко в начале веселия моего. Аллилуиа. Помяни, Господи, сыны Едомския, в день Иерусалимль, глаголющия: истощайте, истощайте до оснований его. Аллилуиа. Дщи Вавилоня окаянная. Блажен иже воздаст тебе воздаяние твое, еже воздала еси нам. Аллилуиа. Блажен иже имет, и разбиет младенцы твоя о камень. Аллилуиа.

Псалом 136

У рек Вавилона там мы сели и заплакали, когда вспомнилось нам о Сионе. Аллилуиа. На ивах посреди него повесили мы органы наши. Аллилуиа. Ибо там спросили нас пленившие нас о словах песен и уведшие нас – о пении. Аллилуиа. «Пропойте нам из песен Сионских». Аллилуиа. Как споём мы песнь Господню на земле чужой? Аллилуиа. Если забуду тебя, Иерусалим, пусть забыта будет десница моя. Аллилуиа. Пусть прилипнет язык мой к гортани моей, если не вспомню тебя, если не поставлю Иерусалима в начале веселья моего. Аллилуиа. Вспомни, Господи, сынов Эдома в день Иерусалима, говорящих: «Разрушайте, разрушайте до основания его». Аллилуиа. Дочь Вавилона злосчастная, блажен, кто воздаст тебе возмездие твоё, которым ты воздала нам. Аллилуиа. Блажен, кто схватит и разобьёт младенцев твоих о камень. Аллилуиа.

Степенны, и прокимен гласа. Всякое дыхание: Евангелие утреннее. Тропари: Ангельский собор Ипакои. Степенны и прокимен гласа. Все, что дышит: Евангелие воскресное рядовое. Воскресение Христово: Псалом 50. Затем
Слава, глас 8: Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, / утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, / храм носяй телесный весь осквернен: / но яко щедр, очисти / благоутробною Твоею милостию. Слава, глас 8: Покаяния врата / отверзи мне, Податель жизни, / ибо с рассвета стремится дух мой / ко храму святому Твоему, / нося весь оскверненный телесный храм. / Но Ты, как сострадательный, очисти его / благосердною Твоею милостью.
И ныне, Богородичен: На спасения стези настави мя Богородице, / студными бо окалях душу грехми, / и в лености все житие мое иждих: / но Твоими молитвами / избави мя от всякия нечистоты. И ныне, Богородичен: На пути спасения / направь меня, Богородица / ибо постыдными грехами я душу запятнал / и легкомысленно растратил всю жизнь мою. / Но Твоими молитвами / избавь меня от всякой нечистоты.
Таже, глас 6: Помилуй мя Боже, / по велицей милости Твоей, / и по множеству щедрот Твоих, / очисти беззаконие мое. Также, глас 6: Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих изгладь беззаконие мое.
Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, / трепещу страшнаго дне суднаго: / но надеяся на милость благоутробия Твоего, / яко Давид вопию Ти: / помилуй мя Боже / по велицей Твоей милости.

О множестве соделанных мною согрешений тяжких размышляя, / я, несчастный, трепещу пред страшным днем суда. / Но, надеясь на милость благосердия Твоего, / как Давид взываю Тебе: / «Помилуй меня, Боже, / по великой Твоей милости!»

И канон воскресен, и Богородицы на 6: и Триоди на 8. Канон воскресный, и Богородичен на 6, и Триоди на 8.

Канон, творение господина Феодора Студита, глас 6.
Песнь 1.

Канон, творение господина Феодора Студита, глас 6
Песнь 1

Ирмос: Помощник и покровитель: Ирмос: Помощник и покровитель:
День страшный всенеизглаголаннаго Твоего пришествия страшуся помышляя: / убоявся провижду, воньже предсядеши судити живыя и мертвыя, / Боже мой Всесильне. О дне страшном помышляя / неизреченного для всех Твоего пришествия, / я ужасаюсь; / страшась, предвижу его, / когда воссядешь Ты судить живых и мертвых, / Боже мой всесильный.
Егда приидеши Боже, / во тьмах и тысящах ангельских, небесных начал, / и мене окаяннаго, срести Тя Христе на облацех сподоби. Когда придешь Ты, Боже, / с мириадами и тысячами / ангельских небесных начальств, / тогда и меня, несчастного, / встретить Тебя на облаках, Христе, удостой.
Гряди, приими душе моя, той час и день, / егда Бог яве надстанет, / и рыдай, плачи, обрестися чиста в час истязания. Иди, постигни, душа моя, / тот час и день, / когда Бог тебе открыто предстанет; / и возрыдай, восплачь, / дабы чистой оказаться / в час испытания.
Ужасает мя и страшит огнь негасимый геенский, / червь горький, скрежет зубов, / но ослаби ми, остави, / и стоянию мя, Христе, избранных Твоих соучини. Изумляет и страшит меня / неугасимый огонь геенны, / червь горький, скрежет зубов; / но отпусти, прости мне, / и туда, где стоят Твои избранники, / и меня, Христе, помести.
Возжеленнаго Твоего гласа, / святыя Твоя зовущаго на радость, / да услышу и аз окаянный, / и обрящу Царствия Небеснаго неизреченное наслаждение. Вожделенный Твой глас, / святых Твоих призывающий к радости, / да услышу и я, несчастный, / и обрету Царства Небесного / неизреченное наслаждение.
Не вниди со мною в суд, / носяй моя деяния, словеса изыскуяй, и исправляяй стремления, / но щедротами Твоими презирая моя лютая, / спаси мя Всесильне. Не войди со мною в суд, / предъявляя мои деяния, / испытывая слова и изобличая стремления, / но по милосердию Твоему, не взирая на грехи мои тяжкие, / спаси меня, Всесильный.
Слава, Троичен: Триипостасная Единице, / начальнейшая Госпоже всех, совершенноначальное преначалие, / Сама нас спаси, Отче и Сыне и Душе Пресвятый. Слава, Троичен: Единство в трех Лицах, / начальственнейшая Госпожа всех, / совершеннейшее и высочайшее / всех начал Начало! / Сама нас спаси: / Отец, и Сын, и Дух Пресвятой!
Богородичен: Кто роди Сына, несеянна Отчим законом? / Сего убо раждает Отец без матере. / Преславное чудо! / Ты бо родила еси Чистая, Бога вкупе и Человека. И ныне, Богородичен: Кто родил Сына без семени / по данному Отцом закону? / Того же, Кого рождает Сам Отец без матери. / Необычайное чудо! / Ибо родила Ты, Чистая, / вместе Бога и человека.
Катавасия: Помощник и покровитель бысть мне во спасение, / Сей мой Бог, и прославлю Его, / Бог отца моего, и вознесу Его: / славно бо прославися.

Катавасия: Помощник и покровитель / сделался мне спасением: / Он – мой Бог, и прославлю Его, / Бог отца моего – и вознесу Его, / ибо славно Он прославился!

Песнь 3.

Ирмос: Утверди Господи:

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи:

Господь грядет, и кто стерпит страх Его? / Кто явится лицу Его? / Но готова буди, о душе, ко сретению. Господь грядет, / и кто выдержит страх Его? / Кто явится лицу Его? / Но будь готова, о душа, / ко встрече!
Предварим, плачем, примиримся Богу прежде конца: / страшно бо судище, на немже вси обнажени станем. Поспешим скорее, возрыдаем, / примиримся с Богом прежде конца: / ибо страшно судилище, / на котором мы все обнаженными предстанем.
Помилуй Господи, помилуй мя, вопию Ти, / егда приидеши со ангелы Твоими / отдати всем по достоянию деяний. Помилуй, Господи, помилуй меня, взываю к Тебе, / когда придешь со Ангелами Твоими / всем воздать по достоинству их деяний.
Нестерпимый, Господи, гнев, како стерплю суда Твоего, / преслушав Твое повеление? / Но пощади, пощади мя в час суда. Как я вынесу, Господи, / нестерпимый гнев суда Твоего, / ослушавшись Твоего повеления? / Но пощади, пощади меня в час суда.
Обратися, воздохни душе окаянная, / прежде даже жития торжество конца не приимет, / прежде даже двери чертога не затворит Господь. Обратись, восстенай, душа несчастная, / прежде, чем не дошел до конца праздник жизни, / пока не затворил / дверь чертога Господь.
Согреших, Господи, якоже иный никтоже от человек, / прегрешив паче человека: / прежде суда милостив буди ми, Человеколюбче. Согрешил я, Господи, / как никто иной из людей, / преступив выше меры человеческой; / но прежде суда будь милостив ко мне, / Человеколюбец!
Слава, Троичен: Троице простая, несозданная, / безначальное Естество в Троице воспеваемое Ипостасей, / спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей. Слава, Троичен: Единство простое, не созданное, / безначальное Естество, / воспеваемое в Трех Ипостасях, / спаси нас, с верою поклоняющихся / могуществу Твоему.
Богородичен: Прозябла еси Пречистая безсеменным Рождеством живое Слово, / воплощенное во утробе Твоей, непреложное: / слава Богомати, Рождеству Твоему. И ныне, Богородичен: Произрастила Ты, Пречистая, / родив без семени живое Слово, / воплощенное во чреве Твоем без изменения. / Слава, Богоматерь, рождению Тобою Христа!
Катавасия: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих / подвигшееся сердце мое, / яко един Свят еси, и Господь.

Катавасия: Утверди, Господи, на камне заповедей Твоих / поколебавшееся сердце мое, / ибо Ты один – Царь и Господь:

Седален, глас 6:

Помышляю день страшный, / и плачуся деяний моих лукавых: / како отвещаю безсмертному Царю? / Коим же дерзновением воззрю на Судию блудный аз? / Благоутробный Отче, Сыне Единородный, Душе Святый, помилуй мя.

Седален, глас 6

Помышляю о дне страшном / и оплакиваю злые мои деяния. / Как я дам ответ Бессмертному Царю? / Или как дерзну я, блудный, взглянуть на Судию? / Милосердный Отче, Сын Единородный / и Дух Святой, помилуй меня!

Слава: Во юдоли плача, / в месте еже положил еси, егда сядеши Милостиве, / сотворити праведный суд, / не объяви моя тайная, / ниже посрами мене пред ангелы, / но пощади мя Боже и помилуй мя. Слава: В долине плача, / на месте, которое Ты назначил, / когда воссядешь, Милостивый, совершить праведный суд, / не объяви тайных дел моих / и не посрами меня пред Ангелами, / но пощади меня, Боже, и помилуй меня!
И ныне, Богородичен: Упование мира благая Богородице Дево, / Твое и единое страшное предстательство молю: / умилосердися на удобообстоятельныя люди, / умоли милостиваго Бога, / избавитися душам нашим от всякаго прещения, / едина благословенная.

И ныне, Богородичен: Благая надежда мира, Богородица Дева, / лишь о Твоем одном страшном покровительстве молим: / сжалься над легко впадающими в беду людьми, / умоли милостивого Бога, / да избавятся души наши от всякого наказания, / Единая Благословенная!

Песнь 4.

Ирмос: Услыша пророк:

Песнь 4

Ирмос: Услышал пророк:

Наста день, уже при дверех суд, душе бодрствуй, / идеже царие вкупе и князи, богатии и убозии собираются / и восприимет по достоянию содеянных от человек кийждо. Настал день, бодрствуй, душа, / уже при дверях суд, / где вместе цари и князья, / богатые и бедные собираются, / и получит по достоинству им соделанного / каждый из людей.
В чину своем, монах и иерарх, / старый и юный, раб и владыка истяжется, / вдовица и дева исправится: / и всем горе тогда, не имевшим житие неповинное. В звании своем монашествующий и иерарх, / старец и юный, раб и владыка / будут испытаны; / вдовица и дева дадут отчет; / и горе тогда всем, / не имевшим жизни безупречной.
Неумытный суд Твой, неутаенное Твое судище хитрословия, / не витий художество крадущее, / не свидетелей непщевание отражающее праведное: / в Тебе бо Бозе всех сокровенная предстоят. Неподкупен Твой суд, / не утаятся в Твоем судилище ни ухищрения, / ни ораторов доводы, истину скрывающие, / ни свидетелей показания, / правосудие обманывающие; / ибо Тебе, Богу, сокровенные деяния всех предстоят.
Да не прииду в землю плача, / да не вижду место тьмы Христе мой Слове, / ниже связан буду рукама и ногама, / вне чертога Твоего изверженный, / одежду нетления оскверненную имеяй всеокаянный. Да не приду я в землю плача, / да не увижу места тьмы, Христе мой, / да не буду по рукам и ногам моим связан, Слово, / и из чертога Твоего извержен, несчастнейший, / как имеющий на себе оскверненной / одежду нетления.
Внегда отлучиши грешныя от праведных, судяй миру, / единаго от овец мя Твоих сопричти, / от козлищ разлучая мя Человеколюбче, / во еже услышати гласа онаго благословеннаго Твоего. Когда отделишь Ты грешных от праведных, / совершая над миром суд, / одною из овец Твоих меня сочти, / с козлами разлучая меня, Человеколюбец, / чтобы услышать мне тот глас Твой благословенный.
Испытанию бываему, / и книгам отверзаемым содеянных, / что сотвориши, о душе окаянная? / Что отвещаеши на судищи, / не имущая правды плоды принести / Христу, и Содетелю твоему? Когда наступит испытание, / и раскроются книги с записью содеянного, / что будешь делать, о душа несчастная? / Что скажешь в свою защиту на суде, / не имея плодов праведности, / чтобы их принести Христу и Создателю Твоему?
Слыша богатаго во пламени муки рыданословия, / плачуся и рыдаю окаянный, / тогожде сый осуждения, и молюся: / помилуй мя Спасе мира, во время суда. Слыша о жалостных словах богатого / в пламени мучительном, / плачу и скорблю я, несчастный, / достойный того же осуждения, и молю: / «Помилуй меня, Спаситель мира, / во время суда!»
Слава, Троичен: Сына от Отца, и Духа славлю, яко от солнца свет и лучу: / Оваго убо рождественне, / зане и рождение, Оваго же происходне, зане и происхождение, / собезначальную Божественную Троицу, / покланяемую от всякия твари. Слава, Троичен: Сына от Отца, и Духа славлю, / как исходящие от Солнца Свет и Луч: / Одного как рождающегося, / ибо Он действительно рожден, / Другого же как происходящего, / ибо Он действительно произошел, / собезначальную Божественную Троицу, / принимающую поклонение от всего сотворенного.
Богородичен: Девая Младенца родившая, / и чистоту соблюдшая, Чистая Ты явилася еси / Бога рождши и Человека, / единаго Того во обою зраку: / чудо Твое Дево Мати, / ужасает всякий слух и помысл. И ныне, Богородичен: Дева, на свет Младенца произведшая / и чистоту сохранившая, / Ты, Священная, явилась родившей Бога и человека, / Одного и Того же во обоих образах. / Чудо Твое, Дева-Матерь, / поражает всякий слух и помышление!
Катавасия: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, / яко хощеши от Девы родитися, / и человеком явитися, и глаголаше: / услышах слух Твой, и убояхся, / слава силе Твоей Господи. Катавасия: Услышал пророк / о пришествии Твоем, Господи, и убоялся, / что Ты хочешь от Девы родиться и людям явиться, и возглашал: / «Услышал я весть о Тебе, и убоялся». / Слава силе Твоей, Господи!

Песнь 5.

Ирмос: От нощи утренююща:

Песнь 5

Ирмос: От ночи с рассвета:

Трепет неисповедимый, и страх тамо: / приидет бо Господь, и дело с Ним коегождо от человек, / и кто отсюду прочее себе не восплачет? Трепет неописуемый там и страх: / ибо придет Господь, / и с Ним явится / дело каждого из людей; / и кто от этого наконец / о себе не восплачет?
Река огненная смущает мя, истаявает мя, / стружет мя скрежет зубов, тьма бездны: / и како, или что содеяв, Бога умилостивлю? Река огненная смущает меня, томит меня, / терзает меня скрежет зубов, тьма бездны; / и как или что совершив, / я Бога умилостивлю?
Пощади, пощади Господи, раба Твоего, / да не когда предаси мене горьким мучителем аггелом лютым: / в нихже несть тамо покоя обрести. Пощади, пощади, Господи, раба Твоего, / не предай никогда меня суровым истязателям, / ангелам неумолимым: / там, среди них невозможно покой обрести.
Князь и вождь тамо вкупе, богатый и безславный, / великий купно и малый исправится равно: / горе комуждо прочее неуготовленному. Князь и вождь там равны, / богатый и бесславный, / великий вместе с малым / одинаково дадут ответ; / горе тогда будет всякому неготовому!
Ослаби, остави Господи, и прости елика Ти согреших, / и не покажи мя тамо пред ангелы во осуждении огня, / и студа некончаемаго. Ослабь, отпусти, Господи, / и прости, в чем я пред Тобою согрешил, / и не яви меня там пред Ангелами / осуждаемым в огонь, / на посрамление нескончаемое.
Пощади, пощади Господи, создание Твое: / согреших, ослаби ми, / яко естеством чистый, Сам еси един, / и иный разве Тебе никтоже есть вне скверны. Пощади, пощади, Господи, создание твое. / Согрешил я – прости мне, / ибо Ты один только чист естеством, / и никто другой, кроме Тебя, / не пребывает без скверны.
Слава, Троичен: Единицу естеством Тя Троице воспеваю, / безначальную, непостижную, / начальственное, царское, пресовершенное единство, / Бога, и Света, и Живота, и Содетеля миру. Слава, Троичен: Как Единицу естеством / Тебя, Троица, я воспеваю, / безначальное, непостижимое, начальственное, / царственное, сверхсовершенное единство, / Бога, и Свет, и Жизнь, / и Создателя мира.
Богородичен: В Рождестве Твоем паче естества Чистая, / закони естества Тебе разоришася яве, / ибо без семене раждаеши Превечнаго Бога, / от Отца рожденнаго. И ныне, Богородичен: В сверхъестественном Твоем чревоношении, Священная, / законы природы явно упраздняются для Тебя: / и, действительно, Ты без семени рождаешь / предвечного Бога, от Отца рожденного.
Катавасия: От нощи утренююща, Человеколюбче, / просвети, молюся, / и настави и мене на повеления Твоя, / и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Катавасия: От ночи с рассвета / стремящегося к Тебе, Человеколюбец, / просвети, молю, / и наставь и меня в повелениях Твоих, / и научи меня, Спаситель, / творить волю Твою.

Песнь 6.

Ирмос: Возопих всем сердцем:

Песнь 6

Ирмос: Воззвал я всем сердцем:

Во страшнем Христе пришествии Твоем, егда явишися с Небесе, / и поставятся престоли, и книги разгнутся: / пощади, пощади тогда Спасе, создание Твое. При страшном, Христе, пришествии Твоем, / когда Ты явишься с небес, / и поставлены будут престолы, и книги раскроются, / пощади, пощади тогда Спаситель, создание Твое.
Тамо ничтоже помощи может, Богу сущу Судии, / ни тщание, ни козни, ни слава, ни дружба: / разве от дел крепость твоя, о душе моя! Ничто там помочь не может, / где Бог является Судией: / ни старание, ни хитрость, ни слава, ни дружба, / если не будет от дел твоих крепость твоя, / о душа моя!
Тамо вкупе князь и вождь, нищий и богатый, душе, / ни отец возможет ни мати помогающи, / ни избавляяй брат осуждения. Там вместе будут князь и вождь, / бедный и богатый, о душа; / ни отец тогда не сможет, ни мать помочь, / не избавит брат от осуждения.
Страшное душе, истязание помышляющи Судиино, / ужаснися отсюду, уготови слово, / да не осудишися узами вечными. Размышляя о страшном испытании у Судии, / ужаснись от того, душа, / подготовь свой ответ, / чтобы не быть осужденной на узы вечные.
Возми твое, да не услышу Господи, отсылаемь от Тебе, / ниже, еже поиди во огнь проклятых, / но возжеленнаго гласа праведных. «Возьми свое!» да не услышу я, Господи, / отсылаемый от Тебя, / также как и слова: «Иди в огонь с проклятыми», / но вожделенный глас праведных.
Адских врат избави мя Господи, / пропасти, и тьмы несветимыя от преисподних, и огня негасимаго, / и всякия иныя муки вечныя. От врат ада избавь меня, Господи, / от бездны, и тьмы, чуждой света, / от подземелий и огня неугасимого, / и всякого иного / наказания вечного.
Слава, Троичен: Троичнаго единства Божество пою, / Отца, и Сына, и Божественнаго Духа, / единаго начала державу, / соразделяемаго треми начертаньми. Слава, Троичен: Тройственное в единстве Божество / воспеваю: Отца, и Сына, и Божественного Духа, / единого Начала власть, / разделяемого тремя отличиями.
Богородичен: Дверь Ты еси, Юже един пройде вшедый и изшедый, / и ключи не разрешивый девства Чистая, / Иисус создавый Адама, и Сын Твой. И ныне, Богородичен: Ты – Дверь, через которую прошел / Один, вошедший и исшедший, / и не расторгший девства засовов, Чистая, / – Иисус, Создатель Адама и Сын Твой.
Катавасия: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, / и услыша мя от ада преисподняго, / и возведе от тли живот мой.

Катавасия: Воззвал я всем сердцем моим / к милосердному Богу, / и Он услышал меня из ада глубочайшего, / и вывел из погибели жизнь мою.

Кондак, глас 1:

Егда приидеши Боже на землю со славою, / и трепещут всяческая: / река же огненная пред судищем влечет, / книги разгибаются, и тайная являются: / тогда избави мя от огня неугасимаго, / и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Кондак, глас 1

Когда придешь Ты, Боже, на землю со славою / весь мир затрепещет; / река огненная течет пред Престолом Суда, / книги открываются и тайны объявляются. / Тогда избавь меня от огня неугасимого / и удостой меня стать справа от Тебя, / Судия праведнейший.

Икос: Страшное судище Твое помышляя преблагий Господи, и день судный, / ужасаюся, и боюся, от совести моея обличаемь, / егда имаши сести на престоле Твоем, и творити испытание: / тогда отрещися грехов никтоже возможет, / истине обличающей, и боязни содержащей: / вельми убо возшумит тогда огнь геенский, / грешницы же возскрежещут. / Темже мя помилуй прежде конца, и пощади мя Судие праведнейший.

Синаксарь.

Икос: О страшном судилище Твоем / помышляя, преблагой Господи, и дне суда, / ужасаюсь, и страшусь, / совестью своею обличаемый! / Когда воссядешь Ты на престоле Твоем, / и производить будешь испытание, / тогда отрицать грехов никто не сможет, / ибо сама истина обличает, и охватывает боязнь: / сильно восшумит огонь геенны, / грешники же зубами заскрежещут! / Потому помилуй меня прежде конца, / и пощади меня, Судия праведнейший!

Песнь 7.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом:

Песнь 7

Ирмос: Согрешили мы, соделали:

Припадем и восплачемся прежде суда онаго вернии, / егда небеса погибнут, звезды спадут, и вся земля поколеблется, / да милостива обрящем в конец отцев Бога. Припадем и восплачем, верные, / прежде того суда, / когда небеса погибнут, / звезды падают, и вся земля колеблется, / чтобы милостивым до конца / обрести отцов Бога.
Неумытное истязание, страшный есть тамо суд, / идеже Судия неутаен есть, идеже лица несть в дарех прияти: / тогда пощади мя Владыко, и избави всякаго гнева Твоего страшнаго. Беспристрастно испытание, страшен суд, / там где Судия, для Которого нет тайного, / где не склонить Его дарами к лицеприятию; / тогда пощади меня, Владыка, / и избавь от всякого гнева Твоего страшного.
Господь грядет судити, кто стерпит видение Его? / Вострепещи душе окаянная, вострепещи, / и уготови исходищу дела твоя, / да милостива и милосерда обрящеши Его, / отцев Бога благословенна. Господь для суда грядет, / кто вынесет Его явление? / Вострепещи, душа моя несчастная, / вострепещи и приготовь к исходу дела твои, / дабы милостивым и милосердным обрести Его, / Бога отцов благословенного.
Негасимый огнь смущает мя, / горчайший червей скрежет, / ад душетленный страшит мя, / благоумилен отнюд не бываю. / Но Господи Господи, прежде конца / утверди мя страхом Твоим. Неугасимый огонь смущает меня, / и горчайший червей скрежет; / ад душегубительный страшит меня, / в сокрушение же благое не прихожу нисколько. / Но, Господи, Господи, прежде конца / утверди меня страхом Твоим.
Припадаю Ти, и приношу Тебе якоже слезы глаголы моя: / согреших, якоже не согреши блудница, / и беззаконновах, яко иный никтоже на земли. / Но ущедри Владыко, творение Твое, и призови мя. Припадаю пред Тобою / и приношу Тебе, как слезы, слова мои: / «Согрешил я, как не согрешила блудница / и беззаконние соделал, как никто другой на земле, / но помилуй, Владыка, творение Твое / и призови меня!»
Обратися душе, покайся, открый сокровенная, / глаголи Богу вся ведущему: / Ты веси моя тайная едине Спасе, / но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей. Обратись, покайся, открой сокровенное, / скажи Богу Всеведущему: / «Ты знаешь мои тайны, Единый Спаситель; / но Сам меня помилуй, как поет Давид, / по милости Твоей!»
Слава, Троичен: Три, едино Существом, и едино Лицами, Три пою Сия: / Отец, Сын, и Святый Дух, / едина сила, хотение и действо. / Един Бог Трисвятый, / Царство едино единоначальнейшее. Слава, Троичен: Трех, единых естеством / и Единого в трех Лицах так воспеваю: / «Отец, Сын, и Святой Дух – / единая сила, воля и действие. / Един Бог трисвятой, одно Царство единоначальнейшее!»
Богородичен: Проходит краснейший от чертога чрева Твоего Бог, / якоже Царь одеянный боготканною багряницею, / обагрения тайнаго пречистых кровей Твоих, Безневестная, / и царствует землею. И ныне, Богородичен: Происходит прекраснейший Бог / от чертога чрева Твоего, / как Царь, одетый Богом сотканной багряницею, / пречистою кровию Твоей окрашенной таинственно, / брака не познавшая, / и царствует над землею.
Катавасия: Согрешихом, беззаконновахом, / неправдовахом пред Тобою, / ниже соблюдохом, ниже сотворихом, / якоже заповедал еси нам, / но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Катавасия: Согрешили мы, соделали / беззаконие, неправду пред Тобою, / и не соблюли, и не сотворили, / как Ты заповедал нам. / Но не предай нас до конца, / отцов Боже!

Песнь 8.

Ирмос: Егоже воинства небесная:

Песнь 8

Ирмос: Кого воинства небесные:

Страшнаго втораго Твоего, Господи, пришествия помышляя сретение, / трепещу прещения Твоего, / боюся гнева Твоего: / от сего мя часа зову, спаси во веки. Помышляя о встрече страшного / второго Твоего, Господи, пришествия, / трепещу пред грозным Твоим явлением, / боюсь гнева Твоего и восклицаю: / «От того часа спаси меня навеки!»
Тебе Богу судящу всяческая, / кто стерпит земнороден, сый страстен? / Негасимый бо огнь тогда, и червь скрежещущий вельми, / осужденныя приимет во веки. Когда Ты, Боже судить будешь всех, / кто, на земле рожденный, вынесет это, будучи страстен? / Ибо тогда неугасимый огонь / и червь, скрежещущий сильно / осужденных примет навеки.
Всякое дыхание егда призовеши, еже разсудити Христе вкупе: / великий страх тогда, велия нужда, / токмо помогающим деянием во веки. Когда Ты призовешь все, что дышит, / вместе на суд Твой, Христе, / великий будет страх тогда, великое бедствие, / и только дела наши помогут нам навеки.
Всех Судие Боже мой и Господи, / да услышу тогда гласа Твоего вожделеннаго, / да увижду свет Твой великий, / да узрю вселения Твоя, / да узрю славу Твою, / радуяся во веки. Всех Судия, Боже мой и Господи, / да услышу я тогда / глас Твой вожделенный, / да увижу свет Твой великий, / да созерцаю селения Твои, / да узрю славу Твою, радуясь вовеки.
Правосуде Спасе помилуй, / и избави мя огня и прещения, / егоже мне на суде праведно подъяти: / ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием. Правосудный Спаситель, помилуй / и избавь меня от огня и наказания, / которое предстоит мне на суде справедливо претерпеть: / дай облегчение мне прежде конца, / за добродетель и покаяние.
Егда сядеши Судие, яко благоутробен, / и покажеши страшную славу Твою Христе: / о кий страх тогда, пещи горящей, / и всем боящимся нестерпимаго судища Твоего! Когда Ты сядешь как Судия Милостивый / и покажешь страшную славу Твою, Христе, / – о, какой будет страх тогда / от печи горящей / всем, боящимся нестерпимого Судилища Твоего!
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа.
Единаго Бога по Существу чту, / Три Ипостаси пою определительне, иныя, но не инаковыя: / понеже Божество едино в триех Лицех, / ибо Отец, и Сын, и Божественный Дух. Бога, единого по естеству почитаю, / воспеваю три Ипостаси, различая Их: / разные, но не различные, / поскольку едино в трех Лицах Божество: / Отец, Сын и Божественный Дух.
Богородичен: Из светлейшаго чрева Твоего прошед, / яко Жених из чертога возсия Христос, / Свет велий сущим во тьме, / ибо правды Солнце облистав, просвети Чистая мир. И ныне, Богородичен: Из светлого недра Твоего произойдя, / как Жених из брачного чертога / воссиял Христос, свет великий пребывающим во тьме. / И вот, Он, Солнцем Правды заблистав, / просветил, Чистая, мир.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Ирмос: Егоже воинства небесная славят, / и трепещут херувими и серафими, / всяко дыхание и тварь, / пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Катавасия: Кого воинства небесные славят, / и пред Кем трепещут Херувимы и Серафимы, / все что дышит и сотворено, / пойте, благословляйте / и превозносите во все века!

Песнь 9.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия:

Песнь 9

Ирмос: От зачатия без семени:

Господь грядет грешныя мучити, праведныя же спасти: / восплачемся, и возрыдаим, и приимем чувство онаго дне, / воньже безвестная и тайная открыв, / человеком отдаст по достоянию. Господь грядет грешных наказать, / праведных же спасти; / вострепещем и возрыдаем, / и воспримем чувством день тот, / когда неведомое и тайное людей открыв, / Он воздает им по заслугам.
Пристрашен и трепетен бысть Моисей, видя Тя от задних: / како же постою, лице Твое видя тогда аз окаянный, егда приидеши с Небесе? / Но пощади мя Щедре, милостивным Твоим призреннем. В страх и трепет пришел Моисей, / сзади Тебя увидев; / как же я устою тогда, / видя лицо Твое, несчастный, / когда Ты придешь с небес? / Но пощади меня, Милосердный, / милостивым Твоим взором.
Даниил убояся часа истязания, / аз же окаянный что постражду от него, грядый Господи, страшнаго дне, / но даждь ми прежде конца благоугодно Тебе послужити, / и улучити Царствие Твое. Даниил убоялся часа испытания, / я же, жалкий что претерплю / в день тот страшный, грядущий Господи? / Но дай мне прежде кончины / послужить Тебе благоугодно / и получить Царство Твое.
Огнь готовится, червь устрояется: / веселие, слава, ослабление, свет невечерний, радость праведных: / и кто блаженный избегнути не восхощет мучения первых, наследивый вторая? Огонь готовится, червь устрояется; / также – веселия слава, отрада, / свет немеркнущий, радость праведных; / и кто так блажен, что избежит наказания первым, / получив второе в удел?
Да мя не отвратит от лица Твоего Господи ярость Твоего гнева: / ниже да услышу гласа клятвеннаго, во огнь отсылающаго, / но да вниду в радость нетленнаго Твоего чертога и аз тогда со святыми Твоими. Да не отстранит меня / от лица Твоего, Господи, / гнев Твой яростный; / и да не услышу я глас Твоего проклятия, / в огонь отсылающего, / но да войду в радость / нетленного Твоего брачного чертога / и я тогда со святыми Твоими.
Ум уязвися, тело острупися, болезнует дух, / слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. / Темже окаянная моя душе, что сотвориши, / егда приидет Судия испытати твоя? Ум изранен, тело расслаблено, / болезнует дух, слово изнемогло, / жизнь омертвела, конец при дверях. / Итак, несчастная душа моя, что сотворишь, / когда придет Судия испытать дела твои?
Слава, Троичен: Единаго Единородителю, / единороднаго Сына Отче, и едине единаго Свете, Света сияние: / и единый едине единаго Бога, Святый Душе, Господа Господь, воистинну сый. / О Троице Единице Святая! / Спаси мя богословяща Тя. Слава, Троичен: Отче Единый, один родивший Сына Единородного; / и Единый Свет, Единого Света Сияние; / и Один только Дух Святой Единого Бога, / воистину Господа Господственный Дух. / О Троица, Единица святая! / Спаси меня, богословствующего о Тебе!
Богородичен: Чудо Рождества Твоего удивляет мя Всенепорочная, / како зачинаеши безсеменно необыменнаго? / Рцы, како девствуеши рождши яко Мати? / Еже паче естества верою прием, Рожденному поклонися: / елика хощет бо, и может. И ныне, Богородичен: Чудо рождения от Тебя Христа / поражает меня, Всенепорочная, / как Ты зачинаешь без семени Непостижимого. / «Скажи, как Девой Ты остаешься, / родив как Матерь?» / – «То, что выше естества, верою приняв, / Рождающемуся поклоняйся: / ибо Он все, что хочет и сделать может!»
Катавасия: Безсеменнаго зачатия / Рождество несказанное, / Матере безмужныя нетленен Плод: / Божие бо рождение обновляет естества. / Темже Тя вси роди, яко богоневестную Матерь, / православно величаем.

Катавасия: От зачатия без семени рождение неизъяснимо, / у Матери, не знавшей мужа, непорочен Плод: / ибо обновляет Божие рождение законы естества. / Потому Тебя мы, все роды, / как Бога нашего Матерь / православно величаем.

Ексапостиларий. Таже настоящий:
Подобен: Со ученики взыдем:

Ексапостиларий воскресный
и затем Триоди

Страшный день суда, и неизреченныя Твоея славы, помышляя / трепещу Господи всяко, и трясыйся страхом вопию: / на землю егда приидеши судити Христе Боже всяческая со славою, / от всякаго избави мя мучения, / одесную Тебе Владыко сподобивый мя стати. О страшном дне суда / и неизреченной Твоей славы помышляя, / я весь содрогаюсь, Господи, / и трепеща со страхом восклицаю: / «Когда придешь Ты на землю со славою / судить весь мир, Христе Боже, / тогда избавь меня, жалкого, от всякого наказания, / удостоив меня Владыка, / справа от Тебя стать.

Другий: Подобен: Жены услышите:

Иной

Се день грядет Господа Вседержителя, / и кто стерпит страх пришествия онаго? / День бо ярости есть, и пещь горящая, воньже Судия сядет, / и по достоянию деяний комужде отдаяй. Вот, наступает день Господа Вседержителя, / и кто вынесет страх пришествия Его? / Ибо это день гнева, и подобен он печи горящей, / когда Судия воссядет, воздавая каждому / по достоинству дел его.
Богородичен: Час испытания, и страшнаго пришествия Человеколюбца Владыки помышляя, / весь трепещу, и сетуя, вопию Ти: / Судие мой праведнейший, и едине Многомилостиве, / кающася приими мя Богородицы молитвами.

Богородичен: О часе испытания и страшного пришествия / человеколюбивого Владыки помышляя, / весь трепещу и скорбно взываю Тебе: / «Судия мой праведнейший и единый многомилостивый, / меня, кающегося, прими / по ходатайствам Богородицы!»

На хвалитех стихиры
воскресны Осмогласника 4: и Анатолиев един:
и Триоди 4, глас 6. Самогласны.

На «хвалите» стихиры
воскресные Октоиха 4, восточная 1
и Триоди самогласны 4, глас 6

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. Стих: Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Все что дышит, да восхвалит Господа! Пс 150:5–6
Помышляю день оный и час, / егда имамы вси нази и яко осуждени, / неумытному Судии предстати, / тогда труба возшумит вельми, / и основания земли подвижатся, / и мертвии от гробов воскреснут, / и возрастом единем вси будут, / и всех тайная явленна предстанут пред Тобою / и возрыдают, и восплачутся, / и во огнь кромешный отыдут, иже никогдаже покаяшася: / и в радость и веселие, праведных жребий / внидет в чертог Небесный. Помышляю о том дне и часе, / когда предстоит нам всем нагими / и подобно осужденным неподкупному Судии предстать. / Тогда труба возгласит громко, / и основания земли поколеблются, / и мертвые из гробниц воскреснут, / и в одном возрасте все окажутся, / и всех тайны явно предстанут пред Тобою; / и будут бить себя в грудь и плакать, / и в огонь внешний отправятся / те, кто никогда не каялись, / и в радость и веселие войдет праведных жребий / – в чертог небесный.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2
О каковый час тогда, и день страшный, / егда сядет Судия на престоле страшном! / Книги разгибаются, и деяния обличаются, / и тайная тьмы явлена бывают, / ангели обтекают, собирающе вся языки. / Приидите, услышите царие и князи, раби и свободни, / грешницы и праведницы, богатии и нищии, / яко грядет Судия, хотяй судити всей вселенней. / И кто претерпит пред лицем Его, / егда ангели предстанут обличающе / деяния, помышления, и мысли, яже в нощи и во дни? / О каковый час тогда! / Но прежде даже не приспеет кончина, / потщися зовущи душе: / Боже, обратив спаси мя, / яко един благоутробен. О какой час тогда и день страшный, / когда воссядет на престоле страшном Судия! / Книги раскрываются, и дела изобличаются, / и тайны тьмы объявляются; / Ангелы со всех сторон спешат, собирая все народы. / Придите, услышьте цари и князья, рабы и свободные, / грешники и праведники, богатые и нищие, / ибо грядет Судия судить всю вселенную. / И кто устоит пред лицом Его, / когда Ангелы предстанут, обличая дела, / намерения, и помышления, / бывшие ночью и днем. / О какой час тогда! / Но прежде, чем конец наступит, / приложи старание, душа, взывая: / «Боже, обратив, спаси меня, / как единый милосердный!»
Глас 8. Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, / пою имени Твоему, Вышний. Стих: Возвеселюсь и возрадуюсь о Тебе, / воспою имени Твоему, Всевышний! Пс 9:3
Даниил пророк, муж желаний быв, / властительное Божие видев, сице вопияше: / Судия седе, и книги разгнушася. / Блюди душе моя, постиши ли ся? / Ближняго твоего не презри. / От брашен воздержиши ли ся? / Брата твоего не осуждай: / да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, / но да без поткновения / введет тя Христос в Царствие Свое. Даниил пророк, бывший мужем желаний, / владычество Божие узрев, так возглашал: / «Судия сел, и книги раскрылись». / Смотри, душа моя: ты постишься? / – Ближнего твоего не презирай. / Воздерживаешься от пищи? / – Брата твоего не осуждай, / чтобы, отправленная в огонь, не сгорела ты как воск, / но да введет тебя без преткновения Христос / в Царство Свое.
Глас 1. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца. Пс 9:33
Предочистим себе братие, царицею добродетелей: / се бо прииде, богатство нам благих подающи: / страстей утоляет дмения, / и Владыце примиряет прегрешившия. / Темже с веселием сию приимем, вопиюще Христу Богу: / воскресый из мертвых, неосуждены нас сохрани, / славословящия Тя единаго Безгрешнаго. Глас 1: Предочистим себя, братия, царицею добродетелей: / ибо вот, она пришла, богатство благ нам подавая: / успокаивает страстей смятения, / и с Владыкою примиряет согрешивших. / Потому с радостью ее примем, возглашая Христу Богу: / «Воскресший из мертвых, / неосужденными нас сохрани, / славословящих Тебя, единого безгрешного!»
Слава: паки тойже стих. Слава: повторяем ту же стихиру.
И ныне: Преблагословенна еси: И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева:
Славословие великое: и отпуст. Таже, обычная литиа в притворе, в нейже поем: Слава, и ныне, стихиру евангельскую. Присовокупляем и час 1-й, в немже чтется оглашение преподобнаго отца нашего Феодора Студита.

Славословие великое и отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная. И блаженна гласа, на 6: и от канона Триоди песнь 6, на 4. По входе тропарь воскресный, Слава, и ныне:

Блаженны, гласа на 6, и из канона Триоди песнь 6-я на 4. По входе тропарь воскресный, Слава, и ныне:

Кондак триоди, глас 1:

Егда приидеши Боже на землю со славою, / и трепещут всяческая: / река же огненная пред судищем влечет, / книги разгибаются, и тайная являются: / тогда избави мя от огня неугасимаго, / и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Кондак триоди, глас 1

Когда придешь Ты, Боже, на землю со славою / весь мир затрепещет; / река огненная течет пред Престолом Суда, / книги открываются и тайны объявляются. / Тогда избавь меня от огня неугасимого / и удостой меня стать справа от Тебя, / Судия праведнейший.

Прокимен, глас 3:

Прокимен, глас 3

Велий Господь наш, и велия крепость Его, / и разума Его несть числа. Стих: Хвалите Господа, яко благ псалом: Богови нашему да усладится хваление.

Велик Господь наш, и велика сила Его, / и разум Его неисчислим. Стих: Хвалите Господа, ибо благо петь псалом, хвала Богу нашему да будет сладостна. Пс 146:5, 1

Апостол
к Коринфяном, зачало 140:

Апостол
Первое послание к Коринфянам, зачало 140

Братие, брашно нас не поставит пред Богом: ниже бо аще ямы, избыточествуем, ниже аще не ямы, лишаемся. Блюдите же, да не како власть ваша сия преткновение будет немощным. Аще бо кто видит тя, имуща разум, в требищи возлежаща, не совесть ли его немощна сущи созиждется идоложертвенная ясти? И погибнет немощный брат в твоем разуме, егоже ради Христос умре. Такоже согрешающе в братию, и биюще их совесть немощну сущу, во Христа согрешаете. Темже аще брашно соблазняет брата моего, не имам ясти мяса во веки, да не соблазню брата моего. Братья, пища не приближает нас к Богу: ибо едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли ничего не теряем. Смотрите же, как бы это ваше право не стало преткновением для немощных. Ведь если кто увидит, что ты, имеющий знание, возлежишь в капище, то совесть его, как немощного, не склонится ли к вкушению идоложертвенного? И погибнет от твоего знания немощный брат, за которого умер Христос. А согрешая так против братьев и нанося удар немощной совести их, вы грешите против Христа. Потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего.
Несмь ли апостол? Несмь ли свободь? Не Иисуса Христа ли Господа нашего видех? Не дело ли мое вы есте о Господе? Аще убо иным несмь апостол, но убо вам есмь. Печать бо моего апостольства вы есте о Господе.

Разве я не Апостол? Разве я не свободен? Разве я не видел Иисуса Христа, Господа нашего? Разве не мое дело – вы в Господе? Если для других я не Апостол, то для вас – Апостол: ибо печать моего апостольства – вы в Господе. 1 Кор 8:8–9:2

Аллилуия, глас 8:

Аллилуия, глас 8

Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Стих: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему.

Придите, возрадуемся о Господе, воскликнем Богу, Спасителю нашему. Стих: Поспешим пред лицо Его со славословием, и в псалмах воскликнем Ему. Пс 94:1, 2

Евангелие от Матфея,
зачало 106:

Евангелие от Матфея,
зачало 106

Рече Господь: егда приидет Сын Человеческий в славе Своей и вси святии ангели с Ним, тогда сядет на престоле славы Своея. И соберутся пред Ним вси языцы, и разлучит их друг от друга, якоже пастырь разлучает овцы от козлищ. И поставит овцы одесную Себе, а козлища ошуюю. Тогда речет Царь сущим одесную Его: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира. Взалкахся бо, и дасте Ми ясти: возжадахся, и напоисте Мя: странен бех, и введосте Мене. Наг, и одеясте Мя: болен, и посетисте Мене: в темнице бех, и приидосте ко Мне. Тогда отвещают Ему праведницы, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, и напитахом; или жаждуща, и напоихом? Когда же Тя видехом странна, и введохом; или нага, и одеяхом? Когда же Тя видехом боляща, или в темнице, и приидохом к Тебе? И отвещав Царь речет им: аминь глаголю вам, понеже сотвористе единому сих братий Моих меньших, Мне сотвористе. Тогда речет и сущим ошуюю Его: идите от Мене, проклятии, во огнь вечный, уготованный диаволу и аггелом его. Взалкахся бо, и не дасте Ми ясти: возжадахся, и не напоисте Мене. Странен бех, и не введосте Мене; наг, и не одеясте Мене; болен и в темнице, и не посетисте Мене. Тогда отвещают Ему и тии, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, или жаждуща, или странна, или нага, или больна, или в темнице, и не послужихом Тебе? Тогда отвещает им, глаголя: аминь глаголю вам, понеже не сотвористе единому сих менших, ни Мне сотвористе. И идут сии в муку вечную, праведницы же в живот вечный.

Сказал Господь: Когда придет Сын Человеческий во славе Своей, и все святые Ангелы с Ним, тогда сядет Он на престоле славы Своей, и будут собраны перед Ним все народы; и Он отделит их друг от друга, как пастух отделяет овец от козлов; и поставит овец по правую Свою сторону, козлов же – по левую. Тогда скажет Царь тем, кто справа от Него: «Придите, благословенные Отца Моего! Наследуйте Царство, уготованное вам от основания мира. Ибо голоден был Я, и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; странником был, и вы приняли Меня; наг, и вы одели Меня; болен был, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне». Тогда праведники скажут Ему в ответ: «Господи, когда мы видели Тебя голодным, и накормили? Или жаждущим, и напоили? Когда же мы видели Тебя странником, и приняли? Или нагим, и одели? Когда же мы видели Тебя больным, или в темнице, и пришли к Тебе?» И Царь скажет им в ответ: «Истинно говорю вам: то, что вы сделали для одного из этих братьев Моих меньших, вы для Меня сделали». Тогда скажет и тем, кто по левую сторону: «Идите от Меня, проклятые, в огонь вечный, уготованный диаволу и ангелам его. Ибо голоден был Я, и вы не дали Мне есть; жаждал, и вы не напоили Меня; странником был, и не приняли Меня; наг, и не одели Меня; болен и в темнице, и не посетили Меня». Тогда и они скажут Ему в ответ: «Господи, когда мы видели Тебя голодным, или жаждущим, или странником, или нагим, или больным, или в темнице, и не послужили Тебе?» Тогда Он скажет им в ответ: «Истинно говорю вам: то, что вы не сделали для одного из этих меньших, вы и для Меня не сделали». И пойдут они в муку вечную, а праведники – в жизнь вечную. Мф 25:31–46

Причастен:

Причастен:

Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в Вышних. Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних.
Другий: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Иной: Радуйтесь, праведные, о Господе, правым прилична хвала.