С.Г. Вилинский

Источник

Приложения

I. Слово Иоанна Дамаскина «на жыды ѡ соуботѣ», по ркп. М. Синод Библ, № 442 (Горский, 156), XVI века

(л. 86 об.) слов м҃е на жыды ѡ҆́ соуботѣ

Соубота ӡ҃ дн҃ь зоветсѧ. ѩ҆влѧет же сѧ поко͡ище. в сь̏ бо почи бъ҃ ѿ дѣл своих ѩ҆кож реч бжтⷭ҇веноѐ писа́ніи (sic). зане до ӡ҃ дн҃ьное чисмѧ пре͡иды͡и пакы ѡ҆́бидетсѧ ѿ перьваго начнетъ. се чи́смѧ чтⷭ҇но в жидѣх бо҃у повелѣвшȣ честі е. не ѩ҆ко прилоучнѣ но с тѧжьскы (sic) запрещенїе ѡ҆́ преступленїи. не просто же се повелѣ. н҃нѣ – (л. 87) коих ви́н… дх҃овным же и҆ прозорным разȣмѣваю́щим. ѩ҆́кож и҆ мнѣ вѣдѣти грȣбомȣ да ѿ долних и҆ дебелых начнȣ. вѣды̏ бъ҃ дѣбелоеж и҆ любоплотное и҆ к вещи всепреклонное и҆ і҆ль҃тескых людіи тȣ и҆деж и҆ нерассудное. прьвоѐ бо да раб и въпрѧженое почїеть ѩ҆кож пишетсѧ понеж мȣжь правдив милȣеть дш҃оу скота сво͡его. коупно е҆же и҆ праздно и҆мȣщеже ѿ вещи вертѣнїа. к бо҃у съберȣтсѧ пѣмⷭ҇и похвалами и҆ пѣтїи дх҃овными. и почитанѣи҆ бжⷭ҇твеных писаніа. всю седмицю рекше недѣлю скончевающе и҆ ѡ҆́ бозѣ препочива͡юще. а҆ ѩ҆кож не бѧше закона писаніе бо҃дш҃но. ни соубота бо҃у ѿлȣчена, егда бо҃дх҃овеное писаніе мои҆сеѡм дастьсѧ ѿлȣчисѧ бȣ҃ соубота. да негли ѡ҆́ семь почитанїи к немȣ празднȣ͡ють. иже не всего житїа к бо҃у ѿлȣчают. и҆же не любо влдцѣ ѩ҆ко ѡ҆цю҃ работа͡юще. но ѩ҆ко раби незнаю̀ще. а҆ще и҆ малȣ и҆ хȣдȣ часть своего житїа к бо҃у ѿлȣчают. и҆ сею боѩ҆знїю ѡ҆́ те (six) – (л. 87 об.) стоупнем ѡ҆́сȣженїи. прелщеніи. праведномȣ закон нележить но неправедным. понеже правоѐ мои҆сеи м҃ дн҃ім и҆ дрȣгыми м҃ алчьбою пребы к бо҃у. всѧ̀ко пощенїем томлѧшесѧ. законȣ не томити себе в сȣботныи дн҃ь повелѣв̾шȣ. а҆ще ли рекȣ ты преже закона се что ѡ҆̀ фезвите и҆лїи м҃ дн҃ь поутшествовавшȣ ѡ҆ е҆динои ѩ҆ди. се бо не точію а҆лчьбою. но путьшествїем. ѡ҆́ сȣботах м҃ томивсѧ раздрѣши сȣботȣ. ти не разгнѣвасѧ на сего закон давыи. но а҆кы бл҃гти натрыжьненїе (sic). в хориви себѣ ѩ҆вѣ что ли ѡ҆́ данилѣ рекȣт. не три ли педли сътвори без ѩ҆ди. что ли в сыи҆ іл҃ь. не ѡ҆́брѣза ли дѣтища в сȣботȣ аще сѧ лȣчить и҃-го дн҃е не и҆ли вели́коѐ пощенїе и҆же и҆м заповѣдано. а҆ще в сȣботȣ припадет и҆ а҆лчют. не и҆ли и҆ерѣи҆ и҆ левгити. дѣлом скинїи раскажати сȣботȣ ти без вины сȣть. но и҆ скот аще во преровь впадет в сȣботȣ иѩ и҆звлечеть безвинен. а҆ презоривыи ѡ҆́сȣ – (л. 88) жен. что же всь и҆з҃ль не ӡ҃ дн҃іи бж҃іи кивот ѡ҆́бносѧще и҆е҆ришьскїа стѣны ѡ҆б̾хожахȣ. в них всѧ̀ко бѧше и҆ сȣбота но ѩ҆кож рѣх. праздни дѣл̾ма к бо҃у. да поне малѣи҆шȣю́ часть семȣ ѿдадѧт и҆ почиють рабиж и҆ вопрѧженоѐ сȣботноѐ примышленоѐ соблюденїе дѣтьскым. е҆ще и҆ под вещьми оу҆твари сеѧ. порабльшесѧ плотным а҆ ничтож выше пло́ти и҆ писмени домыслити могȣщим. е҆гда же прїиде кончина лѣтȣ. посла бъ҃ сн҃а своего е҆диночадаго ражающесѧ ѿ жены чл҃ка быв̾шаго под законом, да подзаконныѧ и҆скȣпить. да сн҃овле́нїа прїимет. е҆лико бо прїаша и҆ дасть ны вла́сть чадом бж҃їим бы́ти. вѣрȣю̀щим к немȣ. ѩ҆кож е҆ще пѣсмы раби но сн҃ве. не е҆ще под законом но под бл҃гтїю е҆смь. не единако ѡ҆́ча́стнѣ работаю́ще бо҃у боѩ҆знью. но всеѩ҆ жи́зни лѣ́то семȣ. възлагати долж̾ни. и҆ прⷭ҇но раба гнѣва рекȣ. и҆ желованїа ѿ грѣха преоу҆ставаю҆ще. а҆кы бо҃у праздновати прⷭ҇но велѧщȣ (л. 88 об.) жалованїе же прⷭ҇но к бо҃у протѧжȣще. а҆ гнѣв на бжї҃а врагы въѡ҆́рȣжаю҆ща. а҆ въпрѧженное е҆же еⷭ҇ плот. такоже ѿ работы грѣховныа̀ покаю҆ще. а бжтⷭ҇веных повелѣнїем. послȣговати велѧше. се дх҃овным нам велит хⷭ҇в закон, и҆ иж сохранѧт мимо вышнїи мои҆сеѡ҆́ва закона быша пришедшȣ бо съвер̾шеному ча́стное оу҆празднитсѧ. и҆ покровȣ зако̾нномȣ. сп҃сова дѣлѧ распѧтѧ и дх҃оу ѡ҆́гнены ѩ҆зыкы и҆зьѩ҆снившȣ писмѧ оу҆празднисѧ. плотнаѧ̀ оу҆сташа. и҆ работны͡и закон скончасѧ. ти закон свободныи нам дастьⷭ҇ и҆ празднȣем совершеное поко͡ище члⷭ҇чкаго есⷭ҇тва. рекȣ въстанныи дн҃ь. в н̾же наш г҃ь і҆с҃ х҃с жизненыи первородець х҃с сп҃с в ѡ҆́бѣщанȣю причасть воведе. и҆же дх҃овнѣ бо҃у слȣжать в нюж сам прдтча нашь въстав ѿ мр҃твых вниде ѿверзъшемсѧ е҆мȣ нбнⷭ҇ым дверем. ѡ҆́деснȣю ѡ҆́ца сѣдѣ пло́тію идеж и҆ дх҃овны творѧще закон (л. 89) внидȣт. вѣстнжо ѩко семо чи́смѧ. всеприсȣщнаго лѣ́та ѩ҆влѧет. ѩ҆кож рече мȣдрыи соломан дати ча́сть седми таче ѡ҆́сми. и҆ бг҃оглⷭ҇ныи двъд ѡ҆́ ѡ҆́смѣм ѡ҆́ прїидȣщим мерьтвых въскрнⷭ҇іе оу҆строе҆ніе поѩ҆ше ӡ҃ оу҆бо празднованіе дѣѩ҆ти ѡ҆́ плотных а҆ ѡ҆́ дх҃овных прилежати.

II. Исаака Сирина слова 25, 26, 27, 28 и 29, по ркп. И. П. Библ., № Q. I, 207, 1416 года

(л. 122 об.) тоⷢ҇жде ѡ҆́ тріех ѡ҆бразѣх разȣма и҆́ различи дѣ́аніа их и҆ разȣмов их. и҆́ ѡ҆ вѣрѣ дш҃евнои. и҆ бг҃ат̾ствѣ таи҆ннѣм съкръвенѣмь е҆и. и҆ колико разньствȣеть разȣм мира сего̀ в ѡ҆бра̀зѣхь своих простоты́ вѣры, слово к҃е.

III. Из послания Иоанна Дамаскина к Козьме, епископу маюмскому, по ркп. И. П. Б. Q. I, 874, XVI-го века

(л. 108) ѡ҆ разȣмѣ.

IV. Из Диоптры инока Филиппа, по ркп. М. Синод. Библ. № 930 (Горск. и Невостр. № 170), конца XV в.

(л. 16 об.) Слово в҃ стихове а҃ и҆ пѧт сѿ ч҃ и҆ пѧт.

V. Слово Иоанна Дамаскина «ѡ крьстѣ еже и ѡ вѣрѣ», по ркп. М. Синод. Библ. № 168, XIII века.

(л. 124 об.) ѡ крьстѣ еже и ѡ вѣрѣ.

VI. Слово Иоанна Дамаскина: «о҆ и҆конах се же и҆ ѡ҆бразѣ и҆х», по ркп. И. П. Б. Q. I, 874, XVI века.

(л. 68 об.) слѡв м҃а о҆ и҆конах се же и҆ ѡ҆бразѣ и҆х.

VII. Слово И. Дамаскина: «ѡ҆́ ст҃ых и҆ ѡ҆́ мощех и҆ ѡ҆́ чести», по ркп. М. Синод. Библ., № 442, XVI века.

(л. 7 8) слов м҃. [ѡ҆́] ст҃ых и҆ ѡ҆́ мощех и҆ ѡ҆́ чести.

VIII. Из Постнической книги Василии Великого глава: «како подобаеть оукрашену быти мниху», по ркп. Чудова монастыря, № 10,1388 года.

(л. 187 об.) Тогоже васильа о҆́ постничьстве. како подобаеть оукрашену быти мниху.

IX. Слово Иоанна Дамаскина: «ѩ҆ко нѣсть злȣ винен бъ҃», по ркп. М. Синод. Библ., № 442, XVI века.

(л. 84 об.) Слов м҃г. ѩ҆ко нѣсть злȣ винен бъ҃.

Х. Исаака Сирина, слово 80-ое, по ркп. М. Синод. Библ., № 437, XV–XVII вв.

(л. 331) сказанїе ѡ҆бразовѡм добродѣтелеи и҆ каа крѣпость кое҆гождо и҆х и҆ кое различїе. слово п҃.

XI. Исаака Сирина, слова 15 и 16-е, по ркп. М. Синод. Библ., № 457, XV–XVI в.

(л. 67 об) Тогожде ѡ҆ различїи҆ иже в безмолвїи расѫжденіа и҆ ѡ҆ оу҆мнѣи власти и҆ доколѣ и҆мать сїѫ власть е҆же двигнѫти своа движенїа в различи ѡ҆браз мл҃твных. и҆ кыи есс҇твȣ даныи предѣл мл҃твныи и҆ даже и҆ доколѣ ѡ҆бладаеть в том молитисѧ. и҆ е҆гоже прехо́дѧ предѣла не быти сеи мл҃твѣ. а҆ще и҆ нарицанїем мл҃тва гл҃етсѧ свершаемое слов е҃і.

XII. Симеона Нового Богослова о молитве, по ркп. М. Синод. Библ., № 950 (XV века).

(л. 101) Тогож симеѡ҆на ѡ҆ мл҃твѣ.

XIII. Симеона Нового Богослова о созерцании, по ркп. М. Синод. Библ., № 950 (XV века).

(л. 78 об). ѡ҆ мысленем ѿкровении дѣистъвнаго бжс҇твенаго свѣта и҆ дѣлании ȣмнѣм же и бжс҇твенем добродѣтелнаго живота. слово е҃і.

XIV. Из глав Григория Синаита о безмолвии, по ркп. М. Синод. Библ., № 923 (Горк. 172), XV века.

(л. 78) о҆ то́мь како подбаеть деи҆ствовати млтвȣ. в҃.


Источник: Послания старца Артемия (XVI) [Текст] / С. Г. Вилинский. - Одесса : Экономическая тип., 1906. - II, 425, [1] с.

Комментарии для сайта Cackle