Глава 35. Чи́н благослове́ния но́ваго киво́та, или́ сосу́да, в не́мже храни́мы бы́ти и́мут Боже́ственныя Христо́вы Та́йны
Поста́влену су́щу столу́, и че́стно покрове́нну пред ца́рскими две́рьми, и на не́м но́вому киво́ту, иере́й исхо́дит ца́рскими враты́, оде́ян в епитрахи́ль и фело́нь, с кади́льницею, и покади́в крестообра́зно киво́т, начина́ет обы́чно:
Благослове́н Бо́г на́ш: Чте́ц: Царю́ Небе́сный: Трисвято́е. О́тче на́ш: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство: Чте́ц: Го́споди поми́луй. 12. Прииди́те, поклони́мся: три́жды.
И псало́м 131:
Помяни́ Го́споди Дави́да, и всю́ кро́тость его́: я́ко кля́тся Го́сподеви, обеща́ся Бо́гу Иа́ковлю: а́ще вни́ду в селе́ние до́му моего́, или́ взы́ду на о́др посте́ли моея́, а́ще да́м со́н очи́ма мои́ма, и ве́ждома мои́ма дрема́ние, и поко́й скраниа́ма мои́ма, до́ндеже обря́щу ме́сто Го́сподеви, селе́ние Бо́гу Иа́ковлю. Се́ слы́шахом я́ во Евфра́фе, обрето́хом я́ в поля́х дубра́вы. Вни́дем в селе́ния Его́, поклони́мся на ме́сто, иде́же стоя́сте но́зе Его́. Воскресни́ Го́споди в поко́й Тво́й, Ты́ и киво́т святы́ни Твоея́. Свяще́нницы Твои́ облеку́тся пра́вдою, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Дави́да ра́ди раба́ Твоего́, не отврати́ лице́ пома́заннаго Твоего́. Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною, и не отве́ржется ея́: от пло́да чре́ва твоего́ посажду́ на престо́ле твое́м. А́ще сохраня́т сы́нове твои́ заве́т Мо́й и свиде́ния Моя́ сия́, и́мже научу́ я́, и сы́нове и́х до ве́ка ся́дут на престо́ле твое́м. Я́ко избра́ Госпо́дь Сио́на, изво́ли и́ в жили́ще Себе́. Се́й поко́й Мо́й во ве́к ве́ка, зде́ вселю́ся, я́ко изво́лих и́. Лови́тву его́ благословля́яй благословлю́, ни́щыя его́ насы́щу хле́бы. Свяще́нники его́ облеку́ во спасе́ние и преподо́бнии его́ ра́достию возра́дуются. Та́мо возращу́ ро́г Дави́дови, угото́вах свети́льник пома́занному Моему́. Враги́ его́ облеку́ студо́м, на не́мже процвете́т святы́ня Моя́.
Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.
Диа́кон: Го́споду помо́лимся.
Ли́к: Го́споди поми́луй.
Иере́й чте́т моли́тву сию́:
Го́споди Бо́же на́ш, име́яй престо́л не́бо, и подно́жие зе́млю, а́ще и вся́ тва́рь вмести́ти Тя́ не мо́жет, ниже́ у́м а́нгельский и челове́ческий вели́чество сла́вы Твоея́ пости́гнути, и по достоя́нию сказа́ти возмога́ет, но Ты́ милосе́рдия ра́ди ми́лости и человеколю́бия, во чре́ве Деви́честем неизрече́нно вмести́тися изво́лил еси́, и челове́к бы́в, Бо́г сы́й и́стинен, да челове́ка Себе́ присво́иши, под ви́димым ви́дом хле́ба и вина́, Пло́ть и Кро́вь Свою́ в сне́дь ве́рным да́л еси́. Я́ко Бо́г у́бо, а́ще и везде́ еси́, и вся́ исполня́еши, но я́коже Бо́г и челове́к, на небеси́ одесну́ю Отца́, и на земли́ в Пресвяты́х то́чию Те́ла и Кро́ве Твоея́ та́йнах и́стинно бы́ти изволя́еши, те́мже ны́не смире́нно молю́ Тя, при́зри ми́лостивно на моли́тву на́шу, и на сосу́д се́й, в сла́ву Твою́ сооруже́нный, и благослове́ние Твое́ небе́сное низпосли́ на́нь, благослови́, очи́сти и освяти́ его́, во е́же бы́ти ему́ досто́йное вмести́лище, но́вый же гро́б и храни́лище Святы́м и Животворя́щым Та́йнам Пресвята́го Те́ла и Честны́я Кро́ве Твоея́. Ты́ бо еси́ освяще́ние на́ше, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Ли́к: Ами́нь.
Иере́й: Ми́р все́м.
Ли́к: И ду́хови твоему́.
Диа́кон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.
Ли́к: Тебе́ Го́споди.
Иере́й же, главу́ приклони́в, та́йно чте́т моли́тву сию́:
Го́споди Бо́же на́ш, приклони́ у́хо Твое́ и услы́ши мя́, И́же ми́лости ра́ди и человеколю́бия с на́ми неотсту́пно до сконча́ния ве́ка пребыва́ти обеща́лся еси́, и посли́ благода́ть Пресвята́го Твоего́ Ду́ха, и в окропле́нии свяще́нныя сея́ воды́, благослови́ и освяти́ сосу́д се́й, на хране́ние Боже́ственных Та́ин Те́ла и Кро́ве Твоея́ сооруже́нный.
И возглаша́ет: Ты́ бо еси́ благословля́яй и освяща́яй вся́ческая, Христе́ Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Ли́к: Ами́нь.
Иере́й же взе́м свяще́нную во́ду, кропи́т е́ю киво́т, глаго́ля:
Освяща́ется киво́т се́й благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.
Сотвори́в же обы́чный дневны́й отпу́ст, взе́млет свяще́нный киво́т, и отно́сит его́ на святу́ю трапе́зу, и влага́ет в не́м Боже́ственныя Та́йны.