Глава 27. Чи́н моли́твенный на поставле́ние креста́ на ве́рх кро́ва новосозда́нныя це́ркве
Взе́м иере́й епитрахи́ль на себе́, и покади́в кре́ст фимиа́мом благослове́нным, начина́ет обы́чно:
Благослове́н Бо́г на́ш.
Ли́к: Трисвято́е. и по О́тче на́ш: Иере́й: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство: И а́бие пою́т, или́ чту́т тропари́ сия́, гла́с 1: Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́: Сла́ва: Вознесы́йся на кре́ст во́лею: И ны́не: Предста́тельство Христиа́н: Посе́м ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся, и кли́ру: Го́споди поми́луй.
Чте́т иере́й моли́тву сию́:
Го́споди Вседержи́телю Бо́же оте́ц на́ших, жезло́м Моисе́овым, и дре́вом о́ным, на не́мже змию́ ме́дяную в пусты́ни, от угрызе́ния змие́в избавля́я лю́ди, привяза́ти повеле́л еси́, о́браз Честна́го и Животворя́щаго Креста́ возлю́бленнаго Сы́на Твоего́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́ прообрази́вый, и́мже диа́воля си́ла упраздни́ся, и зми́ем о́ным дре́вним вселука́вым угрызе́нный и умерщвле́нный ро́д на́ш оживотвори́ся, смире́нно Твоему́ безме́рному человеколю́бию припа́дающе, мо́лимся и ми́ли ся де́ем, посли́ ны́не благослове́ние Твое́ небе́сное, и благослови́ зна́мение сие́ кре́стное, и да́ждь ему́ си́лу и кре́пость благослове́ннаго о́наго, кро́вию Сы́на Твоего́ окропле́ннаго дре́ва, во е́же бы́ти хра́му сему́, и́мени Твоему́ созда́нному, покро́в держа́вен, тве́рдое огражде́ние, от вся́каго зла́го обстоя́ния всегда́шнее избавле́ние, благоле́пие же и украше́ние, и зна́мение ви́димым и неви́димым враго́м стра́шное и ужа́сное, все́х же в хра́м се́й с ве́рою входя́щих, и на не́ взира́ющих, и распя́тому на кресте́ Сы́ну Твоему́ кла́няющихся благослови́, и си́лою кре́стною огради́в, неврежде́нных от вся́каго зла́ всегда́ соблюди́. Кре́ст бо е́сть красота́ церко́вная, царе́м держа́ва, ве́рным утвержде́ние, Па́влова похвала́, бесо́в же я́зва. Е́й, Го́споди Бо́же на́ш, все́х ве́рою на зна́мение сие́ взира́ющих, и спаси́тельную Го́спода на́шего Иису́са Христа́ Сы́на Твоего́ сме́рть воспомина́ющих, и Тебе́ приле́жно моля́щихся, ми́лостивно услы́ши и человеколю́бне поми́луй, здра́вие же с долгоде́нствием да́руй, и Ца́рствия Твоего́ сподо́би, благода́тию, и щедро́тами, и человеколю́бием Единоро́днаго Сы́на Твоего́, с Ни́мже благослове́н еси́ со Пресвяты́м, и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Ли́к: Ами́нь.
Иере́й же взе́м свяще́нную во́ду, кропи́т е́ю кре́ст, глаго́ля:
Благословля́ется и освяща́ется зна́мение сие́ кре́стное, благода́тию Свята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.
А́бие же пое́тся конда́к се́й, гла́с 4:
Вознесы́йся на кре́ст во́лею тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же, возвесели́ си́лою Твое́ю, благове́рнаго импера́тора на́шего Никола́я Алекса́ндровича, побе́ды дая́ ему́ на супоста́ты, посо́бие иму́щу Твое́ ору́жие ми́ра, непобеди́мую побе́ду.
Посе́м твори́т обы́чный отпу́ст хра́му, де́лателие же взе́мше Кре́ст, поставля́ют его́ на свое́м ме́сте верху́ Це́ркве.