Источник

Глава 20. Чи́н погребе́ния младе́нческаго

По е́же благослови́ти свяще́ннику, певцы́ пою́т:

Живы́й в по́мощи Вы́шняго:

И посе́м, Аллилу́иа, во гла́с 8.

Сти́х: Блаже́н, его́же избра́л:

Сти́х: И па́мять его́ в ро́д и ро́д.

Трисвято́е. И по О́тче на́ш: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство:

Та́же, Глубино́ю му́дрости человеколю́бно:

Сла́ва: Творца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего:

И ны́не: Тебе́ и сте́ну и приста́нище и́мамы:

Та́же, 50 псало́м.

И посе́м начина́ет кано́н поко́йный над младе́нцем сконча́вшимся. Гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, Изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Пло́тию обнища́вый Сло́ве Бо́жий, и младе́нец бы́ти благоволи́вый кроме́ премене́ния, в не́дрех Авраа́млих, мо́лим, его́же прия́л еси́, сочета́й младе́нца.

Отроча́ ви́ден бы́л еси́ пре́жде все́х веко́в сы́й, и отроча́том я́ко Бла́г Твое́ обеща́л еси́ Ца́рство, тому́ настоя́щаго причти́ младе́нца.

Сла́ва: Пре́жде иску́са земны́х сла́достей, прия́л еси́ Христе́ Спа́се, непоро́чнаго младе́нца, ве́чных сподобля́яй благи́х, я́ко Человеколю́бец.

И ны́не: Прему́дрость и Сло́во О́тчее неизрече́нно ро́ждшая, души́ моея́ лю́тую исцели́ я́зву, и серде́чную боле́знь укроти́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Припе́в: Го́споди упоко́й младе́нца.

Пресоверше́нный Сло́ве, Младе́нец яви́выйся соверше́нный, младе́нца несоверше́нна во́зрастом к Себе́ преста́вил еси́: его́же упоко́й с пра́ведными все́ми благоугоди́вшими Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Мирски́х сла́достей не вкуси́вша восхище́на преми́рных Ще́дре благи́х прича́стника покажи́, мо́лимся, нерастле́ннаго младе́нца, его́же преложи́л еси́ Боже́ственным повеле́нием Твои́м.

Сла́ва: Небе́сных черто́гов, и све́тлаго поко́я, и свяще́ннейшаго ли́ка святы́х, Го́споди прича́стника сотвори́ чисте́йшаго младе́нца, его́же я́ко благоволи́л еси́ Спа́се, преста́вил еси́.

И ны́не: Лиши́выйся от все́х, к Твоему́ Пречи́стая Влады́чице и еди́ному прибега́ю покро́ву, помози́ ми, мно́гое бо совокупи́х грехо́вное бога́тство, доброде́телей же нището́ю ве́сь испо́лнихся.

Та́же, ирмо́с: И по ирмосе́ свяще́нник глаго́лет ектению́ сию́:

Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Еще́ мо́лимся о упокое́нии блаже́ннаго младе́нца, и́мярек, и о е́же по нело́жному своему́ обеща́нию, Небе́сному Своему́ Ца́рствию того́ сподо́бити.

Ли́к: Го́споди поми́луй, три́жды.

Я́ко да Госпо́дь Бо́г на́ш учини́т ду́х его́, иде́же вси́ пра́веднии почива́ют.

Ли́к: Го́споди поми́луй, три́жды.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и со святы́ми упокое́ния, у Христа́ Безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего тому́, и са́ми себе́, про́сим.

Ли́к: Пода́й Го́споди. Свяще́нник: Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшымся от воды́ и ду́ха, и в непоро́чном житии́ к Тебе́ преставля́ющымся Ца́рство Небе́сное да́ти обеща́вый, и реки́й: оста́вите де́ти приходи́ти ко Мне́, таковы́х бо е́сть Ца́рство Небе́сное. Смире́нно мо́лимся, ны́не от на́с преста́вленному рабу́ Твоему́ непоро́чному младе́нцу, и́мярек, по Твоему́ нело́жному обеща́нию, Ца́рствия Твоего́ насле́дие да́руй, на́с же безпоро́чное сподо́би прейти́, и христиа́нское сконча́ти житие́, со все́ми святы́ми Твои́ми, в небе́сных черто́зех водвори́тися.

И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ воскресе́ние, живо́т и упокое́ние все́х рабо́в Твои́х, и ны́не преста́вленному рабу́ Твоему́ младе́нцу, и́мярек, Христе́ Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Та́же, тропа́рь:

Вои́стинну суета́ вся́ческая, житие́ же се́нь, и со́ние, и́бо всу́е мяте́тся вся́к земноро́дный, я́коже рече́ писа́ние: егда́ ми́р приобря́щем, тогда́ во гро́б всели́мся, иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии, ста́рцы и младе́нцы. Те́мже Христе́ Бо́же, преста́вльшагося младе́нца упоко́й, я́ко Человеколю́бец.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах Го́споди смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Не младе́нцы пла́чем, но са́ми себе́ наипа́че возрыда́им согреша́ющии всегда́, я́ко да гее́нны изба́вимся.

Земны́х лиши́л еси́ Влады́ко младе́нца наслажде́ний, небе́сных благи́х сего́ я́ко Правосу́дец сподо́би.

Сла́ва: Рая́ жи́теля тя́ показу́ет, блаже́нный вои́стинну младе́нче, и́же от земли́ тя Восприи́мый, и лико́м святы́х счиня́ет тя́.

И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ Всечи́стая просвеще́ннии вси́ ве́мы, Со́лнца бо родила́ еси́ пра́вды, Присноде́во.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́, от лица́ Твоего́ све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Пра́ведным Твои́м судо́м, пре́жде прозябе́ния, соверше́нне пожа́л еси́, я́коже млады́й зла́к, его́же преста́вил еси́ Го́споди младе́нца, но сего́ Сло́ве вве́д в Боже́ственную го́ру бла́г ве́чных, насади́.

Я́коже мла́до ве́твие, ме́чь наше́д сме́ртный тя́ посече́, не прии́мшаго иску́са мирски́х сласте́й, о блаже́нне, но се́ Христо́с тебе́ небе́сная врата́ отверза́ет, избра́нным сочетава́я тя́, я́ко Благоутро́бен.

Сла́ва: О мне́ не рыда́йте, пла́ча бо ничто́же начина́х досто́йное, па́че же сами́х себе́ согреша́ющих пла́чите всегда́, сро́дницы и дру́зи, уме́рший зове́т младе́нец, я́ко да иску́са не возъи́мете муче́ния.

И ны́не: Самаго́ себе́ отчаява́ю, егда́ на мно́жество де́л мои́х взира́ю, егда́ же во у́м тя́ па́че ума́ ро́ждшую Го́спода Богома́ти прие́млю, прохлажда́юся наде́ждею, предста́тельство бо Тя́ еди́но и́мамы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся я́ко Ио́на: от тли́ Бо́же возведи́ мя.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Я́ко Младе́нец в я́слех положи́лся еси́, и объя́тием вда́лся еси́ ста́рца, младоде́яй во чре́ве младе́нцы, и пре́жде дости́гнути в соверше́нное возраще́ние, преве́л еси́ сего́ к животу́, те́мже Тя́ благода́рственно сла́вим.

Вопия́л еси́ апо́столом: оста́вите отроча́та ко Мне́ приходи́ти, Сло́ве, Ца́рство бо Мое́ таковы́м су́щым мудрова́нием подава́емо быва́ет, младе́нца у́бо к Тебе́ преста́вленнаго све́та Твоего́ сподо́би.

Сла́ва: Лиши́л еси́ бла́г земны́х Твоего́ младе́нца, да небе́сных Твои́х бла́г сего́ прича́стника пока́жеши, не престу́пльшаго Боже́ственное Твое́ повеле́ние; сла́вим Твои́х Бла́же, суде́б глубину́ безме́рную.

И ны́не, Богоро́дичен: Я́ко сте́ну прибе́жища и́мамы, и душа́м Тя́ всесоверше́нное спасе́ние, и простра́нство в ско́рбех Отрокови́це, и све́том Твои́м при́сно ра́дуемся, и́мже Влады́чице и ны́не на́с от страсте́й и бе́д спаса́й.

Та́же ирмо́с. И по ирмосе́ глаго́лет свяще́нник ектению́ вышепи́санную, и моли́тву.

Та́же конда́к, гла́с 8: Со святы́ми упоко́й Христе́ ду́шу раба́ Твоего́, иде́же не́сть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жи́знь безконе́чная.

И́кос: Са́м еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка, земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́ Созда́вый мя́, и реки́й ми́: я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оти́деши, а́може вси́ челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще пе́снь: аллилу́иа.

И настоя́щыя и́косы:

Ничто́же е́сть ма́тере сострада́тельншее ничто́же е́сть отца́ умиле́ншее, утро́бы бо и́х смуща́ются, егда́ младе́нцы отсю́ду предсыла́ют; ве́лия жа́лость ю́же и́мут сердца́ и́х, отроча́т ра́ди, наи́паче егда́ су́ть благоглаго́ливая, помина́юще словеса́ и́х с пе́снию: аллилу́иа.

Мно́гажды бо пред гро́бом сосцы́ бию́т и глаго́лют: о сы́не мо́й и ча́до сладча́йшее, не слы́шиши ли ма́тере твоея́, что́ веща́ет? Се́ и чре́во носи́вшее тя́, чесо́ ра́ди не глаго́леши, я́ко глаго́лал еси́ на́м? Но та́ко молчи́ши глаго́лати с на́ми: аллилу́иа.

Бо́же Бо́же, призва́вый мя́, утеше́ние ны́не бу́ди до́му моему́, пла́чь бо ве́лий случи́ся и́м, на мя́ бо взира́ху вси́, единоро́дна мя́ си́и иму́ще. Но Ты́ рожде́йся от Ма́тере Де́вы, ма́тере моея́ утро́бы прохлади́, и ороси́ се́рдце отца́, и́мже: аллилу́иа.

Та́же конда́к, гла́с 8: Со святы́ми упоко́й:

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́, попра́ша пла́мень дерзнове́нно, и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́ Го́споди Бо́же во ве́ки.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Напиши́ в кни́зе спаса́емых, я́ко Человеколю́бец ще́дрый, Твоего́ младе́нца, да ра́дуяся вопие́т держа́ве Твоея́ сла́вы: благослове́н еси́.

Све́том Твоего́, Сло́ве, лица́ просвети́ младе́нца Твоего́, ве́рою преста́вльшагося ны́не к Тебе́ незре́лым во́зрастом, и воспе́вшаго Тебе́: Го́споди Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ва: Ско́рби вино́вно показа́ся лю́бящым тя́ ны́не разлуче́ние твое́, но тебе́ вои́стинну ра́дости и весе́лия хода́тайственно, насле́диши бо, младе́нче, живо́т во ве́ки.

И ны́не, Богоро́дичен: Ви́ждь ско́рбь мою́ Де́во, ю́же ми́ наведе́ мно́жество зо́л мои́х, и пре́жде исхо́да охла́ду ми́ пода́ждь Ма́терними моли́твами, во е́же ми́лостиву ми́ бы́ти Бо́гу.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею, спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

В не́дрех Авраа́млих тя́, в селе́ниих поко́я, иде́же ра́дость пра́зднующих всегда́, в ме́стех осла́бы, иде́же е́сть вода́ живу́щая, счини́т тя́ Христо́с на́с ра́ди младе́нствовавый, пою́щих ему́ непреста́нно: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те его́ во ве́ки.

Печа́ли на́м всевино́вное, и слеза́м приснопа́мятное твое́ разлуче́ние вои́стинну бы́сть, пре́жде бо вкуше́ния в житии́ се́м красо́тных, оста́вил еси́ зе́млю, и роди́телей не́дра. Но у́бо Авраа́мле тя́ прия́т не́дро я́ко младе́нца, и вся́кия неприча́стна скве́рны.

Сла́ва: Что́ мя пла́чете младе́нца преста́вльшагося? Лежа́й вопие́т неви́димо, не́смь бо плаче́вный, младе́нцем бо определи́ся пра́ведных все́х ра́дость, досто́йная слеза́м не соде́лавшым дела́. Христу́ бо воспева́ют: свяще́ннии по́йте, лю́дие превозноси́те его́ во ве́ки.

И ны́не, Богоро́дичен: В по́мощь мою́ Богоро́дице воста́ни, вонми́ моли́тве мое́й, и изба́ви мя́ лю́таго осужде́ния, тя́жкаго испыта́ния, тьмы́ и огня́, и скре́жета зу́бнаго, бесо́вскаго же нало́га, и вся́кия ну́жды, Наде́ждо ненаде́жных, Животе́ отча́янных.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́ Богоро́дицу а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Христе́ младе́нствовавый кроме́ премене́ния, и кресту́ приобщи́выйся во́лею, и на ма́терния боле́зни Ро́ждшия Тя́ воззре́вый, печа́ль облегчи́, и боле́знь лю́тую, младе́нца уме́ршаго ве́рных роди́телей: да сла́вим держа́ву Твою́.

Посла́вый с высоты́ Всецарю́, и приимы́й блаже́ннаго младе́нца, я́ко чи́стую, Влады́ко, пти́цу в гне́зда небе́сная, спа́сл еси́ сего́ ду́х от се́тей многови́дных, и с пра́ведными ду́хи совокупи́, услажда́я Ца́рствия Твоего́.

Сла́ва: Ничто́же сотво́ршым Сло́ве Бо́жий, младе́нцем по́дал еси́ селе́ние небе́сное, си́це бо благоволи́л еси́ Бла́же, с те́ми чи́слити созда́ние Твое́, младе́нцу приити́ ны́не к Тебе́, боле́знь роди́телей са́м облегчи́, я́ко Всеще́дрый и Человеколюби́вый.

И ны́не, Богоро́дичен: О́ком серде́чным вы́ну взира́ю к Тебе́, ма́тернюю иму́щей моли́тву, ко из Тебе́ Ро́ждшемуся, Тя́ бо пою́ Всечи́стая, успи́ стра́сти моея́ души́, ко у́тру покая́ния воздви́гни мя́ Отрокови́це, и све́том Твои́м просвети́.

Та́же, ектениа́ ма́лая.

И ексапостила́рий:

Ны́не упоко́ихся, и обрето́х осла́бу мно́гу, я́ко преста́вихся от истле́ния, и преложи́хся к животу́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

И лю́дие то́йжде.

Сти́х: Челове́к я́ко трава́, дни́е его́ я́ко цве́т се́льный:

Сти́х: Я́ко ду́х про́йде в не́м, и не бу́дет:

Сти́х: И и́стина Госпо́дня пребыва́ет во ве́к.

И на ки́йждо сти́х ексапостила́рий.

Та́же, Сла́ва, и ны́не: Ны́не избра́х Богома́терь Отрокови́цу, я́ко роди́ся из Нея́ Христо́с, все́х Изба́витель: Го́споди, сла́ва Тебе́.

А́бие же свяще́нник возглаша́ет:

Я́ко свя́т еси́ Бо́же на́ш, и на святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И пою́т: Святы́й Бо́же: Проки́мен, гла́с 6:

Блаже́н пу́ть, во́ньже по́йдеши душе́.

Сти́х: Обрати́ся душе́ моя́ в поко́й тво́й.

Апо́стол к кори́нфяном, зача́ло 162.

Бра́тие, не вся́ка пло́ть та́же пло́ть, но и́на у́бо пло́ть челове́ком, и́на же пло́ть ското́м, и́на же ры́бам, и́на же пти́цам. И телеса́ небе́сная, и телеса́ земна́я, но и́на у́бо небе́сным сла́ва и и́на земны́м. И́на сла́ва со́лнцу, и и́на сла́ва луне́, и и́на сла́ва звезда́м: звезда́ бо от звезды́ ра́знствует во сла́ве. Та́кожде и воскресе́ние ме́ртвых: се́ется в тле́ние, востае́т в нетле́нии. Се́ется не в че́сть, востае́т в сла́ве, се́ется в не́мощи, востае́т в си́ле. Се́ется те́ло душе́вное, востае́т те́ло духо́вное Е́сть те́ло душе́вное, и е́сть те́ло духо́вное. Та́ко и пи́сано е́сть: бы́сть пе́рвый челове́к Ада́м в ду́шу жи́ву, после́дний Ада́м в ду́х животворя́щ.

Сти́х: Блаже́н, его́же избра́л и прия́л еси́ Го́споди.

Сти́х: Душа́ его́ во благи́х водвори́тся.

Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 21.

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к нему́ иуде́ем: Аз е́смь хле́б живо́тный, гряды́й ко Мне́, не и́мать взалка́тися, и ве́руяй в Мя́, не и́мать вжажда́тися никогда́же. Но ре́х ва́м, я́ко и ви́десте Мя́, и не ве́руете. Все́ е́же да́ст Мне́ Оте́ц, ко Мне́ прии́дет, и гряду́щаго ко Мне́ не изжену́ во́н. Яко снидо́х с небесе́, не да творю́ во́лю Мою́, но во́лю посла́вшаго Мя́ Отца́. Се́ же е́сть во́ля посла́вшаго Мя́ Отца́, да все́, е́же да́ст Ми́, не погублю́ от Него́, но воскре́сшу е́ в после́дний де́нь.

И а́бие быва́ет после́днее целова́ние, певце́м пою́щым стихи́ры сия́. Гла́с 8.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́!

О кто́ не воспла́чет, ча́до мое́, е́же от жития́ сего́ плаче́вное твое́ преставле́ние! Я́ко младе́нец незре́лый от ма́терних объя́тий, ны́не я́коже птене́ц ско́ро отлете́л еси́, и к Созда́телю все́х избе́гл еси́. О ча́до, кто́ не воспла́чет, зря́ твое́ я́сное лице́ увяда́емо, е́же пре́жде я́ко кри́н кра́сный? О кто́ не возстене́т, ча́до мое́, и с пла́чем не возопие́т мно́гаго твоего́ благоле́пия и красоты́ жи́тельства твоего́? Я́коже бо кора́бль сле́да не имы́й, си́це заше́л еси́ от о́чию ско́ро, прииди́те дру́зи мои́, сро́дницы и бли́жнии, вку́пе со мно́ю сего́ целу́ем, ко гро́бу посыла́юще.

Сме́рть младе́нцем осла́ба, жите́йских бо зо́л неприча́стни яви́шася, и к поко́ю приспе́ша, и ра́достию небе́сною во Авраа́млих не́дрех ра́дуются, и младе́нец святы́х Боже́ственным лико́м ны́не свеселя́тся, и ве́рно лику́ют, я́ко от тле́ния грехолю́бнаго чи́сты отидо́ша.

Сла́ва, гла́с 6:

Боле́знь Ада́му бы́сть дре́ва вкуше́нием дре́вле во Еде́ме, егда́ зми́й я́д изблева́. Те́м бо вни́де сме́рть всеро́дная, снеда́ющая челове́ка. Но прише́д Влады́ка, низложи́ зми́я, и упокое́ние на́м дарова́, к Нему́ у́бо возопии́м: пощади́ Спа́се, и я́же прия́л еси́, со избра́нными Твои́ми упоко́й.

И ны́не, Богоро́дичен: Преложе́ние скорбя́щих, свобожде́ние немощству́ющих су́щи Богоро́дице Де́во, спаса́й гра́д и лю́ди, ра́туемых ми́ре, обурева́емых тишино́, еди́но предста́тельство ве́рных.

Та́же, Трисвято́е. Пресвята́я Тро́ице: О́тче на́ш: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство:

Та́же тропари́: Со ду́хи пра́ведных:

И помина́ет по обы́чаю, глаго́ля ектению́ вышепи́санную, и моли́тву.

Та́же, диа́кон: Прему́дрость.

Ли́к: Честне́йшую Херуви́м:

Сла́ва, и ны́не:

Го́споди поми́луй, три́жды. Благослови́.

Иере́й же твори́т отпу́ст се́й:

Воскресы́й из ме́ртвых, и живы́ми и ме́ртвыми облада́яй, Христе́ и́стинный Бо́же на́ш, моли́твами Пресвяты́я Твоея́ Ма́тере, и все́х святы́х Твои́х, ду́шу от на́с преста́вленнаго Младе́нца, и́мярек, в ски́ниях святы́х всели́, и с пра́ведными причти́, я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Ли́к: Ами́нь.

По отпу́сте же глаго́лет иере́й:

Ве́чная твоя́ па́мять, достоблаже́нне и приснопомина́емый младе́нче, и́мярек.

Ли́к же пое́т, три́жды: Ве́чная па́мять.

Посе́м свяще́нник глаго́лет моли́тву сию́:

Ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся.

И певце́м: Го́споди поми́луй.

Храня́й младе́нцы Го́споди, в ны́нешнем житии́, в бу́дущем же ве́це угото́вавый и́м простра́нство, Авраа́мово ло́но, и по чистоте́ а́нгельская светообра́зная места́, в ни́хже водворя́ются пра́ведных ду́си, Ты́ Са́м Влады́ко Христе́, ду́шу раба́ Твоего́ младе́нца, и́мярек, приими́ с ми́ром. Ты́ бо ре́кл еси́: оста́вите де́ти приити́ ко Мне́, таковы́х бо е́сть Ца́рство небе́сное. Тебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со Отце́м, и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

И взе́мше те́ло и́дут ко гро́бу предъиду́щым иере́ом и диа́коном и всему́ кли́ру, пою́щым: Святы́й Бо́же:

Вложи́вше же мо́щи во гро́б, иере́й нача́льствуяй взе́м лопа́ту, сы́плет зе́млю во гро́б глаго́ля:

Госпо́дня е́сть земля́, и исполне́ние ея́, вселе́нная и вси́ живу́щии на не́й.

И отхо́дят благодаря́ще Бо́га.

Коне́ц погребе́нию младе́нческому.

После́дование усо́пших младе́нцев (параста́с)

быва́ет я́коже и мирски́х челове́к, оба́че ектениа́ из чи́на погребе́ния младе́нческаго, с моли́твою:

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшимся.

Чи́н погребе́ния младе́нческаго на Па́сху

Подо́бен е́сть чи́ну пева́ему тогда́ возра́слым. Оба́че Апо́стол и Ева́нгелие чту́тся из чи́на погребе́ния младе́нческаго, подо́бно и моли́тву:

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшимся, вме́сто: Бо́же духо́в.


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle