Глава 18. Ука́з о провожде́нии усо́пших на Святу́ю Па́сху, и во всю́ Све́тлую неде́лю быва́емый
Ве́дати подоба́ет, я́ко а́ще кто́ преста́вится на Святу́ю Па́сху, или́ в кото́рый ли́бо де́нь Све́тлыя неде́ли до неде́ли Фомины́, ма́ло что́ от обы́чнаго усо́пших пе́ния пое́тся, вели́чества ра́ди и че́сти весе́лаго пра́здника воскресе́ния, весе́лия бо и ра́дости, а не се́тования е́сть пра́здник. Я́ко вси́ о Христе́ воскре́сшем в наде́жде воскресе́ния и жи́зни ве́чныя умира́ющии, Христо́вым воскресе́нием от печа́льных ми́ра сего́ на весе́лая и ра́достная преставля́ются воскре́сным пе́нием над усо́пшим це́рковь возвеща́ет! Ма́лым же не́киим пе́нием, ектениа́ми же и моли́твою усо́пшым прили́чными известву́емся, я́ко в покая́нии уме́рый, а́ще и не у́ довлесотвори́л е́сть о свои́х согреше́ниих, моли́твами церко́вными оставля́ются ему́, и от удержа́ния свободи́тся.
Прише́д у́бо свяще́нник с кли́рики свои́ми в до́м, в не́мже уме́ршаго те́ло лежи́т, взе́м на ся́ епитрахи́ль и фело́нь, и покади́в мо́щи, обы́чно начина́ет:
Благослове́н Бо́г на́ш:
Кли́р же пое́т: Христо́с воскре́се: на гла́с 5. Свяще́нник же глаго́лет обы́чныя стихи́, си́есть, Да воскре́снет Бо́г: И про́чая вся́.
Пою́щым же сия́ свяще́нник кропи́т свяще́нною водо́ю. те́ло уме́ршаго, и ковче́г его́ извне́ и извну́трь, и а́бие влага́ют е́ в не́м. Сконча́ну же пе́нию, глаго́лет диа́кон ектении́ обы́чныя усо́пшым.
Свяще́нник же чте́т моли́тву та́йно, си́есть: Бо́же духо́в:
По возгла́се же чту́т: Воскре́сние Христо́во ви́девше: И взе́мше мо́щи усо́пшаго, отхо́дят к це́ркви предъиду́щым свяще́нником, диа́коном и всему́ кли́ру, миря́ном же после́дующым. Иду́ще же кли́рицы и певцы́ пою́т кано́н па́сце, си́есть: Воскре́сения де́нь: но ря́ду, на ели́ко восхо́щут, да́же до це́ркви.
В це́ркви же поста́вивше мо́щи, допева́ют нача́тый кано́н кадя́щым свяще́нником по чи́ну обы́чно. на четве́ртой же пе́сни, диа́конства усо́пших обы́чная с моли́твою.
И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ воскресе́ние, и живо́т:
Та́же: Предвари́вшыя у́тро:
И посе́м пое́тся 4-я пе́снь по ря́ду.
По шесто́й же пе́сни, диа́конства усо́пших обы́чная с моли́твою.
И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ воскресе́ние, и живо́т:
Та́же, конда́к: Со святы́ми упоко́й:
И и́кос: Са́м еди́н еси́ Безсме́ртный:
Вме́сто же трисвята́го: Ели́цы во Христа́ крести́стеся:
Апо́стол в дея́ниих, в то́й де́нь бы́вший.
Аллилу́иа, на гла́с 2.
Ева́нгелие воскре́сное пе́рвое:
И посе́м: Воскре́сние Христо́во ви́девше, поклони́мся: И про́чыя пе́сни кано́на.
По соверше́нии же кано́на чте́тся, или́ пое́тся ексапостила́рий: Пло́тию усну́в: два́жды.
По си́х пое́м: Благослове́н еси́ Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
А́нгельский собо́р удиви́ся:
Та́же стихи́ры па́сце, со стихи́ и́х. Сла́ва, и ны́не: Воскре́сния де́нь: и Христо́с воскре́се: три́жды.
Пое́мым же си́м стихи́рам, быва́ет обы́чное целова́ние усо́пшаго, глаго́люще: Христо́с воскре́се:
По стихи́рах же диа́конства обы́чная усо́пших с моли́твою, я́же велегла́сно от архиере́а, или́ свяще́нника, чте́тся близ моще́й.
И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ воскресе́ние и живо́т: И быва́ет отпу́ст обы́чный.
Та́же моли́тва проща́льная:
Госпо́дь Иису́с Христо́с Бо́г на́ш:
И отхо́дим ко гро́бу, нося́ще те́ло усо́пшаго на погребе́ние. Свяще́нник же со все́м кли́ром предъиды́й моще́м, пою́т: Христо́с воскре́се: И погреба́ют я́ со благодаре́нием и ра́достию, вся́ де́йствующе, и глаго́люще в мирско́м погребе́нии напи́санная на листе́ 146 на обор.
И пою́ще тропа́рь: Земле́, зи́нувши приими́ от Тебе́ созда́нное.
Коне́ц после́дованию погребе́ния усо́пших во дни́ Све́тлыя неде́ли.