Глава 45. О стяжании чуждих трудов
Стяжание же чуждих трудов вносити каковолюбо, отнюд несть на пользу нам, и паче же яко страстнии, и душею немощнии приимати во обители: но яко яда смертоносна отбегати же и отгоняти, яже о таковых, от божественных писаний сочетахом, по разуму, егоже возлюбихом соглашающа и утверждающа иже по Бозе таковый разум имущим, во едино собравшимся общебратство. Главизны же законны, обдержны, а не смотрительны, или от части: яже бо от части, смотрительны, некоего ради слова содеянная, или глаголанная, не достоит восприимати во обдержная и законная свидетельства. Сего ради яже от части, смотрительная в сих не сочетахом: но обдержная же и законная во всем списании сем сочетахом о Господе, сего устава церковнаго уставления, и чина непреложнаго: в негоже вникающу настоятелю общаго братства, такожде и церкви начальнику всечастне вникающу во обдержную сию книгу: и по настоящаго разсуждению, всегда учреждается, и украшается церковное исполнение.
Приложим же и сие к ведению, ибо мирское жительство, заповеди Господни обещавается: иноческое же сих вящше что же есть сие, еже умертвитися миру всему, и распятое житие восприяти, во время пострижения и повиновения своего, которыйждо монах Богу обещавается: обдержна бо заповедь и предание монашеское сие есть. И мы убо сия исповедуем и мудрствуем.