Источник

Глава 2. Чин великия вечерни, сиесть бдения всенощнаго, и утрени воскресныя

По еже заити солнцу мало, отходит кандиловжигатель, и творит поклон предстоятелю.

Таже восходя ударяет в великий кампан не скоро, поя непорочны, или глаголя псалом 50, тихо 12-ю. И потом вшед и вжигает лампады, и уготовляет кадильницу. И тако паки изшед клеплет во вся кампаны. И возвращься в церковь, и вжег свещу в насвещнице, поставляет прямо царских врат.

Таже творит поклонение иерею, егоже есть чреда.

Иерей же востав творит поклон предстоятелю. И отшед творит поклоны 3, пред святыми дверьми, и на оба лика: братиям же всем седящим. И вшед во святый олтарь, возлагает на ся епитрахилий, целовав крест верху его и приим кадильницу, и став пред святою трапезою, влагает фимиам: и глаголет молитву кадила тайно. И тако кадит святую трапезу крестовидно окрест, и весь жертвенник: и отворив святыя двери исходит.

Кандиловжигатель же прием свещник стоящий среди церкве, возгласит велиим гласом: Востаните! (держа свещник в руце со свещею возжженною, всем же восставшим).

И изшед священник святыми дверьми, и творит крест кадилом пред святыми дверьми, возводя праве и преки: и идет и кадит поряду святыя иконы, яже на десней стране, таже на левей, посем предстоятеля, и оба лика по чину их: параекклисиарху же предходящу ему со свещником. Егда же иерей сотворит крест кадилом, покланяяся мало, покланяется с ним и параекклисиарх. Исходит же и в притвор, и кадит по чину и тамо сущую братию: и паки возвращься в церковь, и став посреди обою лику знаменует кадилом крест, зря к востоком, и возглашает велегласно: Господи благослови.

И абие кадит образ Спаса Христа, и Богородицы, и предстоятеля на месте его: и вшед во святый олтарь, и став пред святою трапезою, знаменует кадилом крест, трижды.

И потом возглашает сице: Слава Святей, и Единосущней, и животворящей и нераздельней Троице, всегда, ныне и присно, и во веки веков.

И начинает предстоятель, или екклисиарх: Аминь. Приидите поклонимся цареви нашему Богу (низким и тихим гласом).

Таже второе мало повышше: Приидите поклонимся и припадем Христу, цареви нашему Богу.

Паки третие вышшим гласом, сице: Приидите поклонимся и припадем самому Христу цареви и Богу нашему.

Таже особне: Приидите, поклонимся, и припадем ему.

И абие начинает вышшим гласом предстоятель, или екклисиарх, на глас осмый: Благослови душе моя Господа: не скоро, и со сладкопением, споющей и прочей братии.

И припев: Благословен еси Господи.

Таже вторый певец праваго лика: Господи Боже мой, возвеличился еси зело: Благословен еси Господи: легко со гласом соглашающим и прочим братиям с ними.

Иерей же с параекклисиархом, изшед из святаго олтаря, и сотворше поклоны три пред святыми дверьми, и обращшеся творят поклон предстоятелю:

Таже на оба лика по единому: И идут и станут на своих им местех.

[В соборных же и приходских храмех действует священник сия в фелоне, диакон же в стихаре.]

Егда же начнут пети: Вся премудростию сотворил еси: и, Слава ти Господи, сотворившему вся.

Тогда иерей приходит пред царския двери во епитрахилии, и откровенною главою стоя, глаголет молитвы светильничныя.

Скончавшуся же псалму, глаголет ектению великую: Миром Господу помолимся.

И по ектении возглас: Яко подобает тебе:

Таже стихологисуем Псалтирь на глас 8, первую кафисму: Блажен муж, первый антифон: вторый же и третий антифон поем на глас дне.

По всяком же антифоне, ектениа малая, и возглас.

По первом антифоне, Яко твоя держава:

По втором, Яко благ и человеколюбец:

Певаему же третиему антифону, отходит диакон, и положив поклон предстоятелю, входит во святый олтарь, входит же с ним и чредный священник. Взем же диакон стихарий свой и орарий, емлет от священника благословение, и целовав десницу его, облачится в стихарь обычно, и глаголет последнюю ектению, и возглас от священника: Яко ты еси Бог наш:

По скончании же обычныя стихологии, творит канонарх метание, и возгласит глас октоиха, или минеи.

Мы же поем: Господи воззвах в прилучившийся глас октоиха.

Священник же стоит на обычном месте. Егда же начнут пети, Господи воззвах: Тогда кадит иерей или диакон, яко обычай есть, творя поклонение предстоятелю.

Мы же ставим стихов десять: от Изведи из темницы душу мою:

И поем стихиры воскресны гласа, три: И анатолиевы 4: И минеи святаго, три: Слава, святаго, аще имать.

Аще ли ни, Слава, и ныне, Богородичен гласа, настоящий.

И егда речем стих: Яко утвердися милость его на нас: поюще оба лика вкупе.

Тогда иерей сотворь поклон предстоятелю: И вшед во святый олтарь, облачится в фелонь, нам же Славу рекшим, И абие творят вход, отверзаемым святым дверем: Предыдущим подсвещником двема со свещами. Диакону же кадильницу держащу, и по нем иерею просту, опущен имущу фелонь. Священник же стоит прямо святых дверей:

Стоит же и диакон одесную священника мало откосвенно, и приник держя и орарь свой треми персты десныя руки, глаголет тайно, елико токмо слышати священнику: Господу помолимся.

Священник же глаголет тайно молитву: Вечер и утро и полудне:

И по молитве восклонився, и глаголет диакон ко священнику, показуя вкупе к востоку со орарем, держя и треми персты десныя руки: Благослови владыко святый вход.

И священник благословляет к востоку, глаголя: Благословен вход святых твоих Господи:

Таже диакон отходит и кадит святую икону, сущую на месте предстоятеля, и самаго предстоятеля: и паки стоит на немже месте прежде стояше, ожидаяй исполнения стиха.

Исполншуся же стиху входит диакон посреде, и начертав крест с кадильницею, возглашает: Премудрость, прости.

И мы поем: Свете тихий святыя славы:

Чтецы же вземше лампады, предходят даже до святых дверей: Диакон же вшед внутрь святаго олтаря, кадит святую трапезу. Священник же поклонився пред святыми дверьми, и целовав я входит, и затворяются святыя двери.

По конце же, Свете тихий: глаголет диакон: Вонмем.

Иерей: Мир всем.

И паки диакон: Премудрость, вонмем.

Канонарх же поклонение сотворь к настоятелю, сказует прокимен, и стихи.

Клирицы же поют, Прокимен дне, на глас 6-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся.

Стих: Облечеся Господь в силу и препоясася.

Стих: Ибо утверди вселенную, юже не подвижится.

Стих: Дому твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

И паки, Господь воцарися, в лепоту облечеся.

Чтец же согбенне руце имея при персех, среди храма стоя, ожидает конца прокимена: и сотворив поклонение, отходит на свое место.

Посем изшед глаголет диакон ектению: Рцем вси:

И возглас от священника. И по возгласе глаголет настоятель, или учиненный чтец: Сподоби Господи в вечер сей:

И паки диакон: Исполним вечернюю молитву нашу Господеви.

И возглас от иереа: Яко благ и человеколюбец:

Таже, Мир всем.

И диакон: Главы наша Господеви приклоним.

И глаголет иерей молитву тайно.

Таже возглашает: Буди держава царствия твоего:

И тако исходит иерей со диаконом, северными дверьми, предыдущим им двема светильникома, диакону же с кадильницею, нам же последующим. И поем стихиру храма, и исходим в притвор. И тамо кадит диакон святыя иконы, и настоятеля, и лики по чину: и станет на своем месте, и по совершении стихир, Слава, и ныне, Богородичен.

И посем возглашает диакон во услышание всем молитву сию: Спаси Боже люди твоя, и благослови достояние твое, посети мир твой милостию и щедротами: Даже до конца.

Лик: Господи помилуй, 40.

Диакон: Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и Преосвященнейшем Епископе (егоже есть область), и о всей во Христе братии нашей.

Лик: Господи помилуй, 30

Еще молимся о Богохранимей стране Россистей, о властех и воинстве ея.

Лик: Господи помилуй, 50.

Еще молимся, о еже сохранитися граду сему, и святей обители сей, и всякому граду, и стране.

Лик: Господи помилуй, трижды.

Еще молимся и о еже услышати Господу Богу глас моления нас грешных и помиловати нас.

Лик: Господи помилуй, трижды.

Посем возглашает иерей: Услыши ны Боже спасителю наш:

Лик: Аминь.

Таже глаголет: Мир всем.

Диакон глаголет: Главы наша Господеви приклоним.

И всем главы приклоньшим, иерей молится велегласно: Владыко многомилостиве, Господи Иисусе Христе Боже наш:

И по исполнении ея, мы: Аминь.

Таже восклоньшеся поем стихиру воскресну. И входим в храм предходящим свещником, поюще и прочия стихиры воскресны, яже суть по алфавиту:

Глаголем же припевы сия, 1: Господь воцарися, в лепоту облечеся.

2: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.

3: Дому твоему подобает святыня Господи в долготу дний. Слава, и ныне, Богородичен.

И свещники убо поставляются от обою страну, предукрасившуся четвероножцу, на немже лежит со пшеницею и пятию хлебы блюдо, еже имамы обычай приносити в церковь. От обою же страну два сосуда исполнена, ов убо вина, ов же елеа. Стоит же вино убо ошуюю, елей же одесную.

Таже глаголет настоятель: Ныне отпущаеши:

И чтец, Трисвятое: по Отче наш:

Возглас: Яко твое есть царство:

И мы поем отпустительный тропарь Богородицы, глас 4: Богородице Дево радуйся: трижды.

Тогда диакон взем благословение от священника, кадит окрест стола.

Таже предстоятеля токмо, на месте его, и иереа. И паки хлебы спреди токмо.

И глаголет молитву настоятель, или иерей велегласно: Господи Иисусе Христе Боже наш, благословивый пять хлебов, и пять тысящ насытивый:

И подъем един хлеб знаменует с ним прочия хлебы: и егда речет, Сам благослови: И указует десницею на хлебы: Хлебы сия: Такожде на пшеницу, и вино и елей, Пшеницу, Вино, и Елей:

И по скончании молитвы, и по Амине поем: Буди имя Господне благословено от ныне и до века, трижды, на глас 4-й.

Таже псалом 33, Благословлю Господа на всякое время: И глаголем его до Не лишатся всякаго блага.

Иерей же шед станет пред царскими враты, зря к западом. И по скончании псалма, глаголет: Благословение Господне на вас:

И чтец, аминь. И глаголет начало чтения.

И священник: Молитвами святых отец наших:

И извлачаются священник и диакон священных одежд, и исходят. И тако сядут вси кождо на своих местех. Келарь же взем от хлеб благословенных, и раздробив на блюде, раздает братии, и почерпает по единой чаши вина всем равно, от настоятеля и до последних, иже во обители суть. [Ныне же сей чин весьма в церквах упразднися]. И полагается чтение в деяниих святых апостол.

[Зри] Ведомо же буди: Яко от недели Святыя Пасхи, даже до недели всех святых, по благословении хлебов, чтутся Деяния святых апостол. В прочия же недели всего лета чтутся седмь соборная послания апостольская, и четыренадесять посланий святаго апостола Павла, и откровение святаго апостола Иоанна Богослова.

Егда же раздаст келарь братии хлебы, и по единой чаши вина, труда ради бденнаго, якоже из начала прияхом от святых отец, и шед творит обычный поклон, со служившими с ним по два в ряд, пред святыми дверьми, и на оба лика по единому, и исходят.

В вечер же, по приятии хлеба и вина по черпании, от того часа, да никтоже уже дерзнет вкусити потом что, причащения ради святых пречистых Христовых Таин.

Сицево же раздробление хлебов творим, и почерпание.

От перваго дне месяца септемвриа, до 25 дне марта. А яже во бдениих летних, благословенныя хлебы, раздаваем я на трапезе, и прежде вкушения снедаем их.

[Зри] Благословенныя же имут хлебы дарования различна:

Рекше, уставляют огневицу пиющим с водою, и трясавицу отгонят, и всяк недуг и всяку болезнь исцелевают: к сим же и мыши от жит отгонят и ина пакостящая прогоняют.

По чтении же великом деяний святых апостол, исходит параекклисиарх, и клеплет в великий, и в прочия кампаны.

Воставшу же предстоятелю, и всем братиям, начинает: аминь. Слава в вышних Богу, и на земли мир в человецех благоволение, трижды.

Таже глаголет: Господи устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу твою, дважды.

И глаголет шестопсалмие кротким и тихим гласом.

По триех же псалмех, Слава, и ныне, аллилуиа, трижды. Господи помилуй, трижды.

Слава, и ныне: Господи Боже спасения моего:

Тогда иерей во епитрахилии, инде же и в фелони, глаголет молитвы утренния пред святыми дверьми стоя откровен.

По скончании же шестопсалмия, по Слава, и ныне: глаголет великую ектению: Миром Господу помолимся.

И по возгласе отшед стоит на своем месте.

Учиненный же канонарх, иже прокимены на вечерни сказует, сотворив поклон предстоятелю, и возглашает: Бог Господь: со стихи его, в настоящий глас.

И поем тропарь воскресный, дважды:

Слава, святаго, того дне:

И ныне, Богородичен, по гласу тропаря святаго, аще имать.

Аще ли ни: Слава, и ныне, Богородичен настоящаго гласа.

И абие лик глаголет: Господи помилуй, трижды. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. Чтец же, И ныне:

И стихологисует кафисму псалтира: Исповемся тебе Господи всем сердцем моим.

По исполнении же коеяждо стихологии, отшед священник пред святыя двери, глаголет малую ектению: И возглас, яко обычай.

И поем седален воскресн прежде просто.

Таже припев: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца, и 2 седален:

Слава, и ныне, Богородичен.

И посем полагается чтение во Евангелии толковом.

Таже кафисма, и седален 2-й.

Припев: Исповемся тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя.

Слава, и ныне, Богородичен его.

И чтение, и поем поем непорочны, на глас 5: в нихже кадит иерей.

Таже тропари, Ангельский собор: Ипакои гласа и чтение.

Таже степенны гласа, в нихже исходит кандиловжигатель, и ударяет в кампаны.

Иерей же и диакон, вшедше во святилище облачатся по обычаю. И глаголет: Вонмем, премудрость.

Канонарх же сказует: Прокимен, псалом Давидов, гласа.

По совершении же прокимена, диакон: Господу помолимся.

Иерей: Яко свят еси Боже наш:

Лик: Аминь.

И канонарх: Всякое дыхание да хвалит Господа.

Стих: Хвалите Бога во святых его: хвалите его во утвержении силы его.

Диакон же глаголет: И о сподобитися нам слышанию святаго Евангелиа, Господа Бога молим.

Лик: Господи помилуй, трижды.

Диакон: Премудрость, прости услышим святаго Евангелиа.

Иерей: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Посем иерей именует евангелиста, от негоже Евангелие.

Лик: Слава Тебе Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

И чтет иерей Евангелие воскресно рядовое.

По чтении лик паки: Слава Тебе Господи, слава Тебе.

Посем глаголем: Воскресение Христово: и псалом 50.

Сему же глаголему, исходит священник святыми дверьми со Евангелием, держя е при персех своих, предыдущема же его от обою страну двема подсвещникома со свещами: имеяй же и фелонь отпущен долу, стоит посреде храма, держя святое Евангелие при персех своих, подсвещники же от обою страну. И приходит предстоятель един, и творит поклоны два, таже целует Евангелие, и паки творит поклон един: [не до земли творит поклоны, но малыя, приклоняя главу, Дóндеже рукою достигнет до земли. В неделю бо и владычний праздник, и в Пятьдесятницу всю, колена не приклоняют.] По внегда же поклонится Евангелию предстоятель, творит и к левому лику образ поклона, и к десному подобно, отходя на место свое. Таже и братия вси идут два два по чину, творят и тии подобне прежде два поклонения, и целуют святое Евангелие: и паки едино поклонение, и к настоятелю поклон.

Исполншуся же целованию, и 50-му псалму, Поем, Слава: Молитвами апостолов: И ныне, Молитвами Богородицы:

Таже, Помилуй мя Боже, по велицей милости твоей:

Посем стихира воскресна, глас 6: Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече:

По целовании же святаго Евангелиа, [осеняет иерей братию со Евангелием,] и входит во святый олтарь.

Диакон же глаголет на обычном месте молитву: Спаси Боже люди Твоя:

Мы же, Господи помилуй, 12.

Иерей же возглас: Милостию и щедротами: и по амине начинаем ирмос канона воскресна.

И поем канон воскресн со ирмосом на 4: и крестовоскресен на 3: и Богородицы на 3: и минеи на 4.

К 1-му же тропарю припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.

Таже припевы песней воскресных, [писаны во ирмологии.]

И по исполнении 3-я песни, диакон глаголет ектению малую: и возглас от священника внутрь олтаря: Яко ты еси Бог наш:

И изоблачаются священных одежд, изшедше же стоят на обычных местех.

Таже кондак, и седален минеи святаго. И чтение.

По 6-й же песни священник глаголет ектению малую пред святыми дверьми, и возглас: Ты бо еси царь мира:

Таже кондак воскресн: И икос.

И чтем пролог.

[Зри] Ведомо же буди и сие: Яко всегда по конце 8-я песни, егда хощем начати 9-ю песнь, творим вси метание единоравно глаголюще: Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Таже ирмос 8-я песни, катавасиа.

Иерей же и диакон облачатся обычно.

И по скончании 8-я песни покадив святую трапезу, возглашает диакон: Богородицу и матерь света песньми возвеличим.

И мы стихословим 9-ю песнь, поюще велегласно: Величит душа моя Господа: и Честнейшую Херувим. Творим же и поклоны малыя.

Иерей же, или диакон, кадит святый олтарь, и всю церковь, и братию.

По 9-й песни возвращься, и отдав кадило, глаголет ектению малую:

И возглас от священника: Яко тя хвалят вся силы небесныя:

Таже возглашает диакон: Свят Господь Бог наш, в настоящий глас.

Стих 1: Яко свят Господь Бог наш.

Стих 2-й: Над всеми людьми Бог наш.

Священник стоит на обычном месте.

И посем светилен воскресн.

Таже Слава, святаго, аще имать. И ныне, Богородичен воскресн.

На хвалитех: Всякое дыхание, на глас дне.

Поставим же стихов, 8: и поем стихиры октоиха воскресны, 4: и анатолиевы, 4.

На всякое же дыхание, совокупльшимся обоим ликом, припеваем и припевы сия:

1: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

2: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Слава, стихира евангельская, ряд.

И ныне, Богородичен, глас 2: Преблагословенна еси Богородице: Славословие великое.

Таже тропарь воскресн, един от обою, гласа 1-го: Днесь спасение миру бысть:

Или гласа 2-го: Воскрес от гроба:

Таже ектению глаголет иерей, или диакон: Помилуй нас Боже:

И возглас: Яко милостив и человеколюбец:

Посем: Исполним утреннюю молитву:

Возглас: Яко Бог милости и щедрот:

Иерей: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Главы наша Господеви приклоним.

Иерей молитву тайно.

Таже, возглас: Твое бо есть еже миловати:

Посем, Премудрость.

Лик: Благослови.

Иерей: Сый благословен Христос Бог наш:

И лик: Аминь: Утверди Боже:

Посем иерей: Пресвятая Богородице:

Лик: Честнейшую:

И прочее обычное, и отпуст.

И многолетствуем Святейшаго Патриарха и Епископа (егоже есть область).

Таже творим исхождение в притвор, поюще стихиру самогласну, яко обычай, и оглашение студитово.

По чтении же тропарь святаго Феодора, глас 8: Православия наставниче:

И час 1. На 1-м часе тропарь воскресн.

Слава, святаго, аще имать: аще же ни:

И ныне, Богородичен часов.

По Отче наш: кондак воскресн. И совершенный отпуст.

На Литургии: Блаженна осмогласника на 8. По входе тропарь воскресн:

Таже храма, и святаго дневнаго, аще имать. Кондак воскресн, и храма:

Слава, святаго, аще имать:

И ныне, храма Богородицы.

Аще же ни, И ныне, кондак: Предстательство христиан:

Христова же храма тропаря и кондака в неделю на литургии не глаголем во весь год: понеже предваряет воскресн.

Прокимен, апостол, аллилуиа, и Евангелие гласа, и святаго, аще имать.

Причастен: Хвалите Господа с небес:

Таже святаго, аще имать.

[Зри] На бдении всенощнаго пения. Егда бывает полиелей, и поют псалом: Хвалите имя Господне: и Исповедайтеся Господеви: тогда поставляется аналогий среди церкве, и на нем полагается праздничная икона Господскаго дне, или Богородицына, или святаго, и святыя: и облачаются настоятель во святилищи и вси священнослужители в фелони по обычаю, и изшедше из олтаря во отверзенная царская врата, станут по дву странам около аналогиа. И раздает настоятель сослужителем, и стоящему во храме святем народу свещи.

По раздаянии же взем кадило, емуже предходит диакон со свещею горящею, кадит первее на аналогии икону окрест, и идет во олтарь, и тамо святую трапезу, и олтарь весь кадит, и во храме святыя местныя иконы вся, таже священнопредстоятелей по обоим странам, и правый лик певцев, и левый. Посем кадит преходя стоящий народ весь, и паки святыя двери, и две точию иконы, Христову и Богородицыну, и на аналогии.

В тоже время поют величание, со избранными стихи от псалмов давидовых. По сем обычном пении ектениа от диакона малая глаголется, и седальны поются, и входят вси священнослужители во святый олтарь, и изоблачаются священных одежд, точию держай чреду иерей остает во облачении, к прочитанию Евангелиа.

Но и в неделю на утрени, егда кроме полиелеа поется кафисма: Блажени непорочнии: и по ней тропари: Ангельский собор: и во иныя дни кому поется величание кроме бдения, и тогда иерей с диаконом точию облачатся во священныя одежды, и вземлют, диакон светильник со свещею горящею, иерей же кадило, и покадив окрест святую трапезу и олтарь весь, исходят северными враты, и кадит царския двери, и по странам святыя иконы, и на аналогии, таже настоятеля и лики, и стоящий народ, якоже обычай, и паки входят во врата южныя страны.

Чин о панагии,

бываемый во обителех по вся дни.

По отпусте божественныя литургии, исходит настоятель, и братии последующим по нем два, два, и глаголют псалом 144: Вознесу тя Боже мой, царю мой: весь до конца. Достигше же в трапезу, и кончану бывшу псалму, глаголем молитву трапезы: Отче наш:

Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови:

Настоятель, или священник держай чреду глаголет: Христе Боже, благослови ястие и питие рабом твоим:

И часть или просфора имущая возношена быти, влагается в панагиар, и стоит на устроенном месте.

И по вкушении творяй служение, глаголет стих: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.

И мы: Аминь.

И воставше глаголем: Благословен Бог милуяй, и питаяй нас от юности нашея: Слава Тебе Господи, слава Тебе Святый, слава Тебе Царю.

Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови.

И положив поклон хотяй возвысити пресвятую, глаголет сице: Благословите отцы святии, простите ми грешному.

И мы: Бог простит ти, и помилует тя.

И прием часть крайними персты рук, возвышает ю мало над образом Святыя Троицы, глаголя велегласно: Велико имя:

Настоятель или иерей чредный: Святыя Троицы.

И пренося над образ Богородицы крестовидно знаменует, глаголя: Пресвятая Богородице, помогай нам.

И мы: Тоя молитвами Боже помилуй, и спаси нас.

И глаголем: Блажим тя вси роди Богородице Дево:

Таже поем: Достойно есть яко воистинну:

И по еже причаститися всем, глаголет настоятель или священник: Во многия молитвы Пречистыя Владычицы нашея Богородицы, и приснодевы Марии.

Мы же: Тоя молитвами Боже помилуй, и спаси нас. Милостив и щедр Господь, пищу даде боящимся его, и правда его пребывает в век века.

Таже псалом: Возвеселихся о рекших мне, в дом Господень пойдем.

Трисвятое, Пресвятая Троице: По Отче наш: Благодарим тя Христе Боже наш, яко насытил еси нас земных твоих благ:

И аще убо есть Владычний праздник, глаголется, Слава и ныне, кондак празднику: аще ни, глаголем сия:

Слава, Боже отец наших, творяй присно с нами:

И ныне, Молитвами Господи всех святых: Господи помилуй, трижды. Благослови.

Священник глаголет: Благословен Бог милуяй, и питаяй нас от своих богатых даров, своею благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков, аминь.


Источник: Типикон сиесть устав. - М.: Издательский Совет Русской Православной Церкви 2002. - 1200 с. ISBN 5-94625-037-Х

Комментарии для сайта Cackle