Источник

Глава 14. Подобает ведати, о еже како бывати о усопших воследованию

В пяток вечера, по отпущении вечерни, облекшуся священнику в фелонь, диакону же в стихарь, и приемшу кадильницу и фимиам, исходит в притвор, предыдущу ему параекклисиарху со свещником, последуем же по них и мы. И егда приити ему в притвор, предуготовлене же бывшей кутии, диакон глаголет: Благослови, владыко.

Священник же, благословен Бог наш: кадя над кутиею крестообразно.

Мы же глаголем псалом 90: Живый в помощи:

[Во ино же время кроме вечерни, или утрени, бывает начало по обычаю, глаголем: Трисвятое, и по Отче наш: иерей возглас: яко твое есть царство: Таже, Господи помилуй, 12: Слава, и ныне: Приидите поклонимся, трижды: и псалом 90.]

И по конце его: Слава, и ныне, Аллилуиа трижды.

И бывает ектениа покойна: Миром Господу помолимся.

Иерей возглас: яко ты еси воскресение, и живот:

Таже, Аллилуиа, трижды, на глас 8. Глаголем же стихи сия, 11: Блажени яже избрал, и приял еси Господи. 2, Память их в род и род. 3, души их во благих водворятся.

Таже тропарь, глас 8: Глубиною мудрости человеколюбно: дважды.

Слава, и ныне, Богородичен: Тебе и стену и пристанище имамы:

Посем кафисма, блажени непорочнии, поем на глас 2. Припев: Помяни Господи души раб Твоих. Другий же лик вторый стих. И по ряду прочия стихи, оба лика. Разделяем же на две статии. По первой же статии не глаголем, Слава, и ныне: но абие сей стих: яко аще бы не закон твой поучение мое был: трижды.

Таже иерей или диакон глаголет ектению: Паки и паки миром Господу помолимся.

Лик, Господи помилуй. И прочая.

Иерей же молитву втай глаголет: Боже духов, и всякия плоти:

Лик: Господи помилуй, 40, тихогласно.

Таже начинает вторый лик: Твой есмь аз: Припев, упокой Господи души раб твоих: И по ряду оба лика: И прочия стихи.

На конце же глаголем стих: Жива будет душа моя: до конца, трижды.

Таже тропари за упокой, поем на глас 5. Припев: благословен еси Господи: святых лик обрете источник жизни, и дверь райскую: и прочая. Посем Аллилуиа, трижды.

Таже, ектениа.

[Смотри] И поминает священник усопших по ряду.

Аще ли же не поем непорочных: по Аллилуии, глаголем тропарь: Глубиною мудрости: и Богородичен его. И абие, благословен еси Господи: Посем тропарь, святых лик обрете: И прочая.

Таже поминает священник усопших, якоже прежде указася: И глаголем седален покоин, глас 5: Покой Спасе наш с праведными рабы Твоя:

Слава и ныне, Богородичен: от Девы возсиявый миру Христе Боже:

Таже, псалом 50. Канон октоиха усопших, по гласу, на 4.

По 3 песни ирмос и ектениа: И поминает прежде усопших по ряду, якоже предречеся, посреди непорочных. Возглас, яко ты еси воскресение и живот:

Таже седален, глас 6: Воистинну суета всяческая:

Слава и ныне, Богородичен: Всесвятая Богородице:

По 6 песни ирмос, и ектениа. И поминаются усопшии, якоже прежде указася. Возглас: яко ты еси воскресение и живот:

Таже кондак, глас 8: Со святыми упокой: и икос, Сам един еси Безсмертный:

По 9 песни глаголет иерей: Богородицу и Матерь Света: Людие, Дуси и души праведных восхвалят тя Господи: И поем ирмос 9-я песни.

Таже, Трисвятое: и по Отче наш, глаголем тропари сия, глас 4: Со духи праведных скончавшихся: и прочая.

Таже иерей или диакон глаголет ектению: Помилуй нас Боже: и прочая.

Иерей, Боже духов: И поминает яже от века умершия отцы и братию нашу, зде лежащия, и повсюду православныя христианы.

Таже возглас: яко ты еси воскресение и живот:

Глаголет иерей, или диакон: Премудрость.

Мы же, Честнейшую Херувим:

Иерей: Слава Тебе Христе Боже:

Мы же, Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови.

Иерей, отпуст: воскресый из мертвых Христос истинный Бог наш: и прочая.

И по отпусте глашает диакон сице: Во блаженном успении вечный покой подаждь Господи, усопшим рабом твоим, имярек: и сотвори им вечную память.

Певцы же поют: Вечная память, трижды.

А идеже несть диакона, поют певцы: Рабом божиим имярек, усопшим вечная память.


Источник: Типикон сиесть устав. - М.: Издательский Совет Русской Православной Церкви 2002. - 1200 с. ISBN 5-94625-037-Х

Комментарии для сайта Cackle