Воскресенье

Поется настоящее последование, во святых отца нашего Григория архиепископа, Фессалонитскаго чудотворца, Паламы. Сложенное от всесвятейшаго патриарха Филофеа.

Последование вечерни

Поставим стихов 10. И поем стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3: и настоящия святаго на 4, глас 2.

Подобен: Ки́ими похва́льными пе́сньми:

Ки́ими благопохвале́ний пе́сньми воспои́м иера́рха, / богосло́вия трубу́, огнедохнове́нная уста́ благода́ти, / честно́е Ду́ха прия́телище, / столпа́ Це́ркве непоколеби́маго, / вели́кое вселе́нныя украше́ние, / реку́ прему́дрости, Све́та свети́льника, / звезду́ я́сную, тварь просвеща́ющую?

Ки́ими песнопе́ний цвета́ми венча́им иера́рха, / благоче́стия побо́рника, и нече́стия проти́вника, / те́плаго ве́ры предста́теля, / вели́каго наста́вника и учи́теля, / цевни́цу всекра́сную Ду́ха, / златосия́ющий язы́к, / исто́чник кипя́щий то́ки исцеле́ний ве́рным, / вели́каго и досточу́днаго Григо́рия?

Ки́ими земноро́днии устна́ми / восхва́лим иера́рха, Це́ркве учи́теля, / све́та Боже́ственнаго пропове́дника, / небеснотаи́нника Тро́ицы, / ве́лие мона́шествующих украше́ние, / дея́нием и виде́нием просия́вшаго, / Фессалони́тскую похвалу́, / сограждани́на иму́щаго, мирото́чнаго на Небесе́х / боже́ственнаго и пречу́днаго Дими́трия?

Слава, глас 6: Преподо́бне, треблаже́нне, святе́йший о́тче, / па́стырю до́брый, и Архипа́стыря Христа́ учениче́, / положи́вый ду́шу о овца́х, / сам и ны́не о́тче наш Богоно́се Григо́рие, / испроси́ моли́твами твои́ми, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен первый гласа.

На литии стихира храма. Сла́ва, и ны́не, Богородичен.

На стиховне по алфавиту.

Слава, глас 8: Бо́дрый язы́к твой ко учи́тельству, / во ушесе́х серде́чных возглаша́я, лени́вых ду́ши возставля́ет, / и боговеща́нными словесы́ твои́ми ле́ствица обрета́ется, / от земли́ к Бо́гу вознося́щая. / Те́мже, Григо́рие, Фесса́лии чу́до, / не преста́й моля́ся Христу́, / просвети́ти Боже́ственным све́том чту́щия тя.

И ныне, Богородичен: Безневе́стная Де́во, / Я́же Бо́га неизрече́нно заче́нши пло́тию, / Ма́ти Бо́га Вы́шняго, / Твои́х рабо́в в мольбы́ приими́, Всенепоро́чная, / всем подаю́щи очище́ние прегреше́ний, / ны́не на́ша моле́ния прие́млющи, / моли́ спасти́ся всем нам.

Ны́не отпуща́ещи: Трисвятое. Тропарь, Богоро́дице Де́во: трижды. И прочее последование бдения.

Последование утрени

По шестопсалмии, Бог Госпо́дь:

Тропарь воскресен дважды.

Сла́ва, святаго глас 8:

Правосла́вия свети́льниче, / Це́ркве утвержде́ние и учи́телю, мона́хов добро́то, / богосло́вов побо́рниче непребори́мый, Григо́рие чудотво́рче, / Фессалони́тская похвало́, пропове́дниче благода́ти, / моли́ся вы́ну спасти́ся душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен в тойже глас: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы, / и распя́тие претерпе́в, Благи́й, / испрове́ргий сме́ртию смерть, / и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог, / не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю, / яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве, / приими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны, / и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

И обычное стихословие. И чтение в Шестодневце. Степенна гласа. Вся́кое дыха́ние: Евангелие утреннее. Воскресе́ние Христо́во: псалом 50.

Слава, глас 8: Покая́ния отве́рзи ми две́ри, Жизнода́вче, / у́тренюет бо дух мой ко хра́му свято́му Твоему́, / храм нося́й теле́сный весь оскверне́н: / но я́ко щедр, очи́сти / благоутро́бною Твое́ю ми́лостию.

И ныне, Богородичен: На спасе́ния стези́ наста́ви мя, Богоро́дице, / сту́дными бо окаля́х ду́шу грехми́, / и в ле́ности все житие́ мое́ ижди́х: / но Твои́ми моли́твами / изба́ви мя от вся́кия нечистоты́.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й, / и по мно́жеству щедро́т Твои́х, / очи́сти беззако́ние мое́.

Мно́жества соде́янных мно́ю лю́тых помышля́я окая́нный, / трепе́щу стра́шнаго дне су́днаго: / но наде́яся на ми́лость благоутро́бия Твоего́, / я́ко Дави́д вопию́ Ти: / поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей Твое́й ми́лости.

Канон Осмогласника воскресен, со ирмосом на 4, и Триоди на 4, и святаго на 6. Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́, / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в, / и раздели́в мо́ре: / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Восприе́мше те́плыми слеза́ми, блу́днаго глас, / Тебе́ Отцу́ всех и Бо́гу припа́даем, вопию́ще: / я́ко согреши́хом от Тебе́ удали́вшеся, и блуду́ рабо́тавше, / приими́ на́ше покая́ние.

Ца́рское преоби́дев благоро́дие, / е́же дарова́л еси́ мне, мене́ ра́ди, Сло́ве, Челове́к бы́вый: / лю́те осуди́хся угоди́ти свиния́м, грехо́вным вку́сом, / но пощади́ мя, Спа́се, милосе́рдием Твои́м.

На коле́ну па́дающа мя, / я́коже пе́рвее блу́днаго, Влады́ко Го́споди, / Ты прите́к приими́, и рука́ма объе́м, / пода́ждь ми о́бразы Твоего́ спасе́ния, / вме́сто нае́мника, Человеколю́бче, / па́ки Твоего́ сы́на сотворя́я.

Богородичен: Богоявле́ния Тобо́ю сподо́бися, Богора́дованная, челове́ческое естество́, / еди́на бо хода́таица Де́во, была́ еси́ Бо́гу и челове́ком. / Тем, я́ко Бо́жию Тя Роди́тельницу, вси досто́йно сла́вим.

Иный канон святаго, глас 4.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́:

Ри́торов боже́ственнии, и богосло́вов изря́днии, и язы́цы боговеща́ннии, / прииди́те сни́дитеся в соедине́ние, / воспе́ти по достоя́нию духори́тора, боже́ственнаго Григо́рия.

Столп ве́ры, Це́ркве побо́рник, / вели́кий Григо́рий да восхва́лится мно́ю, / всеизря́дный па́стырь Фессалони́тский, / красота́ чи́на иера́ршескаго вои́стинну.

От младе́нства возжела́л еси́ лу́чшее житие́, / и соверше́нное о́тче от ю́ности возлюби́л еси́ мудрова́ние, / и купнонра́вен, и единому́дрен показа́лся еси́ / тезоиме́нствующаго тебе́, о́тче Григо́рие.

Богородичен: Бу́ди ми, Всенепоро́чная, живота́ путь, / наставля́ющий мя к Боже́ственным селе́нием, / прельсти́хся бо, и к про́пастем зло́бы поползну́хся, / от ни́хже мя возведи́ хода́тайством Твои́м.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / желáний крáю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Убоя́вся мои́х дел, и дале́чнаго отше́ствия, / и расточе́ннаго Твоего́ бога́тства, / его́же ижди́х в блу́дных стремле́ниих, / в покая́нии к Тебе́ зову́, Отцу́ и Бо́гу моему́: / согреши́х, спаси́ мя.

На земли́ согреша́я, небесе́ убоя́хся: / си́це бо ми бу́дет суд тогда́ препира́яй, / егда́ вся́ческая предста́нут, Сло́ве, / пра́ведным судо́м Твои́м суди́мая.

Мра́чная и скве́рная мя помышле́ния пита́ху, / егда́ от Тебе́, Спа́се, дале́че бых блу́дный, / ны́не же зову́ Ти: согреши́х, согреши́х, спаси́ / те́пле прибега́ющаго милосе́рдию Твоему́.

Богородичен: Обожи́ся Де́во Ада́мово смеше́ние, / из чре́ва бо Твоего́ Бог плотоно́сец яви́ся, / И́мже воззва́ни бы́хом от дре́вняго осужде́ния, / солга́ни наде́ждею дре́вле обоже́ния.

Иный.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице:

Струи́ Боже́ственных уче́ний твои́х сохраня́ющии, / вся́кия ко́зни злосла́вных избега́ем, / и вся избива́ем твои́ми свяще́нными списа́ньми / полки́ сих, Григо́рие.

Прему́дрости бу́ия злосла́вных разруши́л еси́, блаже́нне, / прему́дрость Бо́жию ипоста́сную име́я в се́рдце твое́м, / е́юже с шу́мом порази́л еси́ гнила́я сих шата́ния.

Умертви́в пло́ти тле́емыя вся́кое сладостра́стие, прему́дре, / по́стнически оживи́л еси́ души́ твоея́ движе́ния, / и сию́ Боже́ственный орга́н Богосло́вия показа́л еси́.

Богородичен: В ра́зуме ума́ и произволе́нии, / сту́дное же и блу́дное житие́ приле́жно возлюби́х, / но любо́вию Боже́ственною мя свяжи́, / моли́твами Твои́ми, Де́во Богоневе́стная.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Кондак, глас 4:

Ны́не вре́мя де́лательное яви́ся, при две́рех Суд, / воста́нем у́бо постя́щеся, / принесе́м сле́зы умиле́ния, / ми́лостынями, зову́ще: / согреши́хом па́че песка́ морска́го, / но осла́би, Соде́телю всех, / я́ко да прии́мем нетле́нныя венцы́.

Седален, глас 4: Подобен: Ско́ро предвари́:

Пре́лесть попали́л еси́ злосла́вных, прему́дре, / ве́ру изъясни́л еси́ правосла́вных до́бре, / и мир просвети́л еси́. / Отону́дуже победоно́сный победи́тель показа́лся еси́, / столп Це́ркве, и́стинный иера́рх, / моля́ся не преста́й Христу́, / спасти́ся всем нам.

Слава, тойже.

И ныне, Богородичен: Ско́ро приими́ Влады́чице моле́ния на́ша, / и сия́ принеси́ Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, / Госпоже́ Всенепоро́чная, / погаси́ обстоя́ния злосла́вных языковре́дных, / укроти́ ко́зни, и низложи́ де́рзость / вооружа́ющихся безбо́жных, / Пречи́стая, на рабы́ Твоя́.

Песнь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Отмета́тельное оте́ческих ми повеле́ний бога́тство, / е́же ми дарова́л еси́, в сладостра́стии ижди́в, / бых Боже́ственных дарова́ний нищ окая́нный. / Те́мже ка́ющася со испове́данием / не омерзи́ мене́, Влады́ко Го́споди.

Боголе́пно восприи́м нищету́ мене́, / дале́че Тебе́ дре́вле бы́вшаго, / Собо́ю к Себе́ присвоя́еши, / и освяща́еши мя к весе́лию, Человеколю́бче, / те́ло Твое́ Боже́ственное Сло́ве, / воззва́ние мое́, весе́лия творя́.

Да дале́че слеза́ми непреста́нными, / ве́чныя му́ки изба́вимся, / ю́же угото́ва Бог лука́вым духово́м, / я́ко блу́дный, вопие́м: согреши́хом Ти, О́тче, / но приими́ вся прибега́ющия ны к Твое́й ми́лости.

Богородичен: Собезнача́льное Отцу́ Сло́во сый и Ду́ху, / от Неискусому́жныя Де́вы ражда́ется кроме́ зако́на: / пребы́в у́бо е́же бе, пребы́в же па́ки е́же от нас прия́т. / Во двою́ бо естеству́ еди́н Сын есть, / во обою́ храня́ есте́ственное.

Иный.

Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т:

Отве́рз уста́ твоя́, о́тче прему́дре, / Боже́ственную прему́дрость пропове́дал еси́, / е́йже поуча́лся еси́ в се́рдце твое́м при́сно, / и Варлаа́ма су́етнаго несмы́сленна и безу́мна показа́л еси́.

Заше́л еси́ сладча́йший в зе́млю, со́лнце зако́ном естества́, / возсия́еши же у́тро со Христо́м, со́лнце невече́рнее, / вся назира́я моли́твами твои́ми.

Яви́ благода́ть тебе́, блаже́нне Бо́жий, / похвалу́ и утвержде́ние преве́лие правосла́вных, / и па́стыря блага́го, и богосло́ва втора́го, / и ста́да бо́драго храни́теля.

Богородичен: Ушеса́ мне отве́рзи душе́вныя, Ма́ти Бо́жия, / роди́вшая пре́жде ушеса́ Отве́рзшаго глухо́му, / и Боже́ственным внима́ти словесе́м, и исполня́ти сподо́би.

Катавасия: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, / е́же от Де́вы воплоще́ния / Тебе́, Вы́шняго, / проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя, / и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Бога́тства и дарова́ний Боже́ственных лиши́хся, / и в страну́ приидо́х благи́х живо́тных гла́дом та́я, / но Ты мя, О́тче, я́ко Благи́й, / дре́вния сла́вы и сла́дости, / благосе́рдия ра́ди Твоего́, испо́лни.

По́мысл блу́днаго, в блуде́ житие́ ижди́вша прии́мше, / Отцу́ ми́лостивому притеце́м, / несумне́нною ве́рою, и сокруше́нием се́рдца, / я́ко да согреше́ний оставле́ние прии́мем.

Не косни́, душе́ моя́, в да́льней стране́ пребыва́ющи, / но тецы́ вско́ре, Бо́гу и Отцу́ испове́дающися, / да прии́меши разреше́ние, / и́хже зле соде́лала еси́ житие́ изнури́вши.

Богородичен: Све́тлый Тя о́блак, нося́й Со́лнце пра́вды, / в Тебе́ носи́мое, Пречи́стая Де́во ве́мы, / неразу́мия тьму и́дольскую отгоня́ющее, / и ра́зумом и́стинным просвеща́ющее.

Иный.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая:

Серпо́м слове́с твои́х, и свяще́нными списа́ньми / посе́кл еси́ е́реси тернови́дныя, / и пле́вел ло́жная прозябе́ния, / правосла́вия же благочести́вая положи́л еси́ се́мена, / священнонача́льне Григо́рие.

Словеса́ твоя́, всему́дре, и честна́я списа́ния / суть роса́ Небе́сная, / мед ка́менный, хлеб а́нгельский притека́ющим, / питие́, бра́шно, сла́дость, / наслажде́ние, Григо́рие, и исто́чник живы́я воды́.

О́бщаго тя учи́теля познава́ет земля́ и мо́ре, / столп свяще́нный правосла́вия, / и оружеполо́жницу Боже́ственных догма́т честну́ю, / прему́драго богосло́ва свяще́ннаго, / сожи́теля, соприча́стника, апо́столом единонра́внаго.

Богородичен: Струя́ми умиле́ния, / скве́рны се́рдца моего́, Непоро́чная, отмы́й, Де́во, / и покая́ния о́бразы мне да́руй, / Твои́ми к ще́дрому Бо́гу свяще́нными моле́нии, / Его́же неизрече́нно родила́ еси́.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Юне́йший бых сын Твой, / и бога́тство Твое́ зле ижди́х, / удале́нием зла́го жития́, / и благи́х Твои́х лиша́яся, Человеколю́бче, / прихожду́ Тебе́, Отцу́ и Бо́гу моему́, / и прошу́ проще́ния.

Стра́нничество безчелове́чное получи́х, / и пасти́ свинии́ осужде́н бых, / я́ко мое́ расточи́х бога́тство, / е́же ми́лостивно вско́ре пода́л еси́, / и бых от всех наг, / но Ты я́ко Бог мой уще́дри.

Не и́мам дерзнове́ния, Человеколю́бче, воззре́ти и ви́дети, / согреши́в на Не́бо, безме́рную высоту́, / ни нарещи́ся сын Твой, блу́дный, / но уще́дри мя туне, име́яй безме́рную ми́лость.

Богородичен: Несказа́нное Твое́ Рождество́, / и неизрече́нный рождества́ Твоего́ о́браз, Деви́це, / я́ко Бо́га вы́ше ума́ ражда́еши, / де́вство нескве́рное иму́щи, / тем Тя вси и́стинную Богоро́дицу досто́йно сла́вим.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е:

Иный. Растерза́ся су́етное шата́ние, / и язы́к Варлаа́ма безу́мнаго, / словесы́ и веле́нии, и ра́зума острото́ю / прему́драго царя́, и твое́ю, Григо́рие.

Боже́ственную цевни́цу Ду́ха, / трубу́ я́ве пропове́дающую Боже́ственныя та́йны, / Фессалони́тскаго председа́теля, Богосло́вский язы́к, пе́сньми почти́м.

Лю́дем иногда́ предводи́тель, / я́ко столп о́гненный, ве́ры враги́ попали́л еси́, / ве́рных же состоя́ния просвети́л еси́, / богому́дре о́тче Григо́рие.

Богородичен: Бу́ди ми, Всечи́стая Влады́чице, / тишина́ и приста́нище утеше́ния, / преводя́щее к Боже́ственному приста́нищу невла́емому, / бу́рю страсте́й мои́х укроти́вши.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак святому, глас 8.

Подобен: Взбра́нной:

Прему́дрости свяще́нный и Боже́ственный орга́н, / богосло́вия све́тлую согла́сно трубу́, / воспева́ем тя, Григо́рие богоглаго́льниче, / но я́ко ум Уму́ пе́рвому предстоя́й, / к Нему́ ум наш о́тче наста́ви, да зове́м: / ра́дуйся, пропове́дниче благода́ти.

Икос. Подобен: А́нгел предста́тель:

А́нгел яви́лся еси́ на земли́, неизрече́нная Бо́жия челове́ком возвеща́я. / Безпло́тных бо гла́сы, от челове́ческих сый, и пло́тию употребля́яся, удиви́л еси́ нас, / и вопи́ти тебе́ богоглаго́ливе увеща́л еси́ сия́: / ра́дуйся, и́мже тьма сокры́ся; ра́дуйся, и́мже свет взы́де. / Ра́дуйся, несозда́ннаго Божества́ а́нгеле; / ра́дуйся, созда́ннаго и бу́яго вои́стинну обличи́телю. / Ра́дуйся, высоту́ невосходи́мую, Боже́ственное естество́ реки́й; / ра́дуйся, глубину́ неудо́бь ви́димую, де́йство реки́й; / ра́дуйся, я́ко сла́ву Бо́жию до́бре рекл еси́; / ра́дуйся, я́ко мне́ния злоде́ев отре́кл еси́. / Ра́дуйся свети́льниче, показа́вый Со́лнце; / ра́дуйся ча́ше, пития́ Боже́ственнаго пода́тельнице. / Ра́дуйся, и́мже и́стина просиява́ет; / ра́дуйся, и́мже помрачи́ся лжа. / Ра́дуйся, пропове́дниче благода́ти.

Синаксарий.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Дерзнове́ния не и́мам, / е́же нарещи́ся сын Твой, О́тче Человеколю́бче, / я́ко еди́наго от нае́мник Твои́х бы́ти молю́ся, / не гнуша́йся мене́ зову́ща: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Оскверни́вше пе́рвым житие́м жизнь, / и погуби́вше благоро́дие пе́рвое, / притеце́м Еди́ному Отцу́ и Бо́гу на́шему, / покая́нием те́плым прия́ти спасе́ние.

Же́сток граждани́н, ему́же рабо́тати окая́нный осуди́хся, / глад же, его́же подъя́х, свиния́м угожда́я, кре́пок и нестерпи́мь, / но обра́щься прошу́, Спа́се, поми́луй мя.

Богородичен: Умерщвле́нное естество́ оживи́ла еси́, / еди́на Живо́т ро́ждшая, Де́во Богоро́дице, / те́мже Тя спасе́ние ве́рнии све́мы, / оте́ц на́ших Бо́га пло́тию ро́ждшую.

Иный. Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии:

Словесе́м бесе́дующии, и списа́нием твои́м, Григо́рие, / ра́зуму поуча́ются Бо́жию, / и по́лны явля́ются прему́дрости Бо́жия духо́вныя, / и несозда́нную благода́ть, и де́йство Бо́жие богосло́вствуют.

Меч и стре́лы злосла́вных сокруши́л еси́, / и го́рдость Варлаа́мову, и вся́кую си́лу ерети́ческую, / я́ко тка́ние паучи́ны расточи́л еси́, / а́ки ка́мень превели́кий, иера́рше.

Запечатле́ся твои́ми словесы́ и догма́ты ве́ра благочести́вых, / и де́рзость е́реси ста, Григо́рие, / и низложе́ние правосла́вия преста́, и кре́пость злосла́вных.

Богородичен: Струи́ Тя исто́чника, усо́хшии страсте́й боле́зньми, ве́дуще вои́стинну, / почерпа́ем спасе́ние, и Боже́ственныя струи́, и взыва́ем: / благослове́н, Всечи́стая, плод Твоего́ чре́ва.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Безме́рнаго, Влады́ко, и мно́гаго милосе́рдия Твоего́, / ве́мы бога́тство в Тя ве́ровавшии. / Те́мже Ти припа́даем с блу́дным вси те́пле: / приими́ согреши́вшия, и к Тебе́ прибе́гшия, / несть бо, несть грех, Ще́дре, / Твое́ человеколю́бие победи́ти моги́й.

Милосе́рдия ра́ди Влады́ко Себе́ смири́в, / па́дшим Твои́м сыно́м прибли́жился еси́: / Сам бо Человеколю́бче сретил еси́ па́дших, / и облобыза́еши, и спасе́ние да́руеши, / а́ще кто и до́лу па́днет, / ми́лостив сый не гне́ваешися, я́ко Человеколю́бец.

Стра́шнейший суд мене́ усря́щет, о Влады́ко, / я́ко Тя человеколю́бца и незло́бива зря, / не притека́ю к Тебе́, блу́днаго зовы́й гла́сом, / но в ле́ности житие́ препровожда́ю, / Ты у́бо ми́лостив бу́ди ми, / и осужде́ния о́наго исхити́, Ще́дре, покая́ния ра́ди.

Троичен: Не три бо́ги сла́вим, но Еди́но Божество́, / три же вои́стинну Ипоста́си чтим, / Отца́ нерожде́нна, и рожде́нна Сы́на от Отца́, и исхо́дна от Отца́ Свята́го Ду́ха, / Бо́га Еди́наго три, а́ще и зва́ние ко́еждо, / я́коже Бог есть ве́рно сла́вимая.

Богородичен: От мно́гих мя, Всенепоро́чная, напа́стей преклоне́на, / и печа́лей бу́рею потопля́ема / приста́нище спасе́ния, Твое́ю моли́твою, Пречи́стая, изба́ви, / и от всех исхити́вши спаси́, / да Тя досто́йно я́ко те́плую предста́тельницу, / сла́влю Богоро́дицу во вся ве́ки.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пе́щи: Иный. Предстои́ши ны́не престо́лу Всеще́драго, / я́ко богосло́вов подо́бный, / и сим единонра́вный всему́дре, Григо́рие, / Фессалони́тский председа́телю, иера́рхов добро́то, / све́тло украси́вся сла́вою священнонача́лия, / Бо́гу и ны́не служа́.

Ве́дый чи́стое твоего́ помышле́ния Бог, / и пре́жде чре́ва, и пре́жде зача́тия, / ве́рному возглаго́ла боже́ственному царю́ я́ве, / Це́ркве необори́маго бы́ти тя побо́рника, / те́мже пра́вильным изве́ством, / ми́ром запечатле́н еси́ священнонача́льства.

Побежда́ется я́ве и бе́дствует / собра́ние Поликинди́на дла́нию твое́ю, / и му́дрыми твои́ми глаго́лы, / пресла́вне Григо́рие, Фессалони́тский председа́телю, / и я́ко исчеза́ет дым, исчезе́ гнило́е безу́мие, / твои́м громогла́сным и Богосло́вным язы́ком.

Богородичен: Сло́во Бо́жие в Тебе́ Де́во, / челове́ческое естество́ погружа́емое страстьми́, / возобрази́ кра́йнею благосты́нею, / и все обнови́ и посвяти́, / те́мже Тобо́ю спасе́ни, / Тя славосло́вим во вся ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с, / тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Ра́дости и весе́лия ны́не, / мене́ ра́ди закла́вшемуся Твоему́ тельцу́, / испо́лни сего́ от Тебе́ / ча́ющую мою́ ду́шу, Бо́же, / заблужде́на приими́ мя, / и умерщвле́на к жи́зни возведи́, / и в Боже́ственную оде́жду спасе́ния, / в нетле́ние мя облецы́.

Ду́ши удале́ныя от Бо́га, / и Боже́ственных дарова́ний лише́ныя, / прииди́те те́пле, / и блу́днаго обраще́ние восприи́мше зове́м: / О́тче Благи́й, И́же на Небесе́х, / согреши́хом Ти вси, очи́сти и спаси́ / прибега́ющия к ми́лости Твое́й.

Я́ко имы́й милосе́рдия мно́жество мно́гое, / не гнуша́йся мене́, Го́споди Го́споди, / во мно́гих сласте́х бога́тство ижди́вша, / и прибега́юща ны́не, и зову́ща блу́днаго гла́сом: / согреши́х Ти, спаси́ / прибега́ющаго к ми́лости Твое́й.

Богородичен: Спасе́ния приста́нище и наставле́ние, / и предста́тельницу Тя и́мам раб Твой, / лю́тых всех препя́тий, / я́ко блага́я к Бо́гу мольба́ми Твои́ми, Влады́чице, да изба́влюся, / я́ко на Тя всю мою́ наде́жду возложи́х любо́вию, / да ве́рою велича́ю Тя.

Ирмос: Всяк земноро́дный: Иный. Зерца́ло Бо́жие был еси́ Григо́рие, / е́же бо по о́бразу нескве́рное соблю́л еси́, / ум же влады́ку на стра́сти плотски́я му́жески поста́вив, / е́же по подо́бию восприя́л еси́. / Отону́дуже дом был еси́ Святы́я Тро́ицы светле́йший.

Царь благочести́вый крила́таго тя воздухохо́дна показу́ет, сему́ спобо́рствующа, / я́ко всего́ испо́лнена Боже́ственнаго Ду́ха, / на суему́дреннаго неи́стовствующаго Варлаа́ма, / глаго́лющаго на высоту́ непра́ведная Бо́гу, / его́же пра́ведно победи́л еси́.

Весь быв прему́дрости лу́чшия испо́лнен пресла́вне, / свет ми́рови просвети́л еси́, / правосла́вия источи́в догма́ты: / дру́жеством бо изря́днаго любому́дрия прему́дре, / Боже́ственный страх во чре́ве зача́л еси́, / и словеса́ Ду́ха породи́л еси́.

Богородичен: Песнь Тебе́ ве́рнии согла́сно прино́сим благодаре́ния, / Ты бо дре́внюю разруши́ла еси́ на́шу кля́тву, Богороди́тельнице, / и благослове́ние вси Боже́ственное прие́млем, / спасе́ние, просвеще́ние, и ми́лость Тобо́ю, / и ра́дость ве́чную.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ексапостиларий воскресен. Слава, святаго. Подобен: Со ученики́:

Ра́дуйся отце́в похвало́, богосло́вов уста́, / безмо́лвия селе́ние, прему́дрости до́ме, / учи́телей кра́йность, пучи́но сло́ва. / Ра́дуйся дея́ния орга́не, виде́ния кра́йность, / и исцели́телю неду́гов челове́ческих. / Ра́дуйся Ду́ха хра́ме, и уме́рый и живы́й о́тче.

И ныне, Богородичен: Влады́чице, всех Влады́чице, и всех вы́шшая, / всех же превосходя́щая го́рних во́инств, / простри́ руку́ держа́вну, и сохрани́ мир, / свяще́нники благослови́ Тебе́ священноде́йствующия, / мона́хи же прости́, моля́щия Тебе́. / Лю́ди вся умири́, и су́щия в пала́те: / во́инство же укрепи́ во вре́мя бра́ни: / сей град соблюди́, свята́я Богоро́дице. / И ны́не нас сподо́би ви́дети Небе́сное Ца́рство, и ра́йскую дверь, / егда́ ся́дет Судия́ суди́ти вселе́нней, / во второ́м и стра́шном суди́лищи, Влады́чице, а́нгелов.

На хвалитех поставим стихов 8, и поем стихиры воскресны 5:

и настоящия 3. Глас 1. Подобен: Небе́сных чино́в:

Блаже́нную в ми́ре жизнь соверши́в, / и ны́не блаже́нных сра́дуешися собо́ром, / и на земли́ кро́тких, я́ко кро́ткий живе́ши, иера́рше Григо́рие, / благода́тию же чуде́с богате́еши от Бо́га, / ю́же подае́ши чту́щим тя.

Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Правосла́вия догма́ты насади́л еси́, / злосла́вия блаже́нне отсека́я те́рние, / и ве́ры се́мя умножа́я до́бре, / одожде́нием слове́с твои́х, / стокра́тный клас, я́ко де́ятельный земледе́латель / Бо́гу прине́сл еси́.

Стих: Возвеселю́ся и возра́дуюся о Тебе́, / пою́ и́мени твоему́, Вы́шний.

Непоро́чнаго твоего́ жития́ блаже́нне све́тлости / удиви́шася а́нгел и челове́к собо́ри, / и́бо произволе́нием тве́рдый страда́лец и по́стник яви́лся еси́, / и иера́рх, и досто́йный служи́тель Бо́жий, / и друг и́скренний.

И глаголем стих: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

И поем самогласен, глас 6: Во тьме согреше́ний ходя́щим, / свет возсия́л еси́ Христе́ вре́менем воздержа́ния, / и благоуха́нный день стра́сти Твоея́/ покажи́ нам, да вопие́м Тебе́: / воста́ни, Бо́же, поми́луй нас.

Сла́ва, тойже. И ны́не: Преблагослове́нна еси́:

Славословие великое: И отпуст.

На литургии

Блаженны гласа, на 6. И святаго песнь 3, на 4.

Тропарь святаго Григория, глас 8:

Правосла́вия свети́льниче, / Це́ркве утвержде́ние и учи́телю, мона́хов добро́то, / богосло́вов побо́рниче непребори́мый, Григо́рие чудотво́рче, / Фессалони́тская похвало́, пропове́дниче благода́ти, / моли́ся вы́ну спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак святому, глас 8. Подобен: Взбра́нной:

Прему́дрости свяще́нный и Боже́ственный орга́н, / богосло́вия све́тлую согла́сно трубу́, / воспева́ем тя, Григо́рие богоглаго́льниче, / но я́ко ум Уму́ пе́рвому предстоя́й, / к Нему́ ум наш о́тче наста́ви, да зове́м: / ра́дуйся, пропове́дниче благода́ти.

Кондак Триоди, глас 4:

Ны́не вре́мя де́лательное яви́ся, при две́рех Суд, / воста́нем у́бо постя́щеся, / принесе́м сле́зы умиле́ния, / ми́лостынями, зову́ще: / согреши́хом па́че песка́ морска́го, / но осла́би, Соде́телю всех, / я́ко да прии́мем нетле́нныя венцы́.

Прокимен, глас 5:

Ты Го́споди сохрани́ши ны, и соблюде́ши ны / от ро́да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный.

И святаго прокимен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.

Апостол ко Евреем, зачало 304.

В нача́ле Ты, Го́споди, зе́млю основа́л еси́, и дела́ руку́ Твоéю суть небеса́. Та поги́бнут, Ты же пребыва́еши, и вся, я́коже ри́за, обетша́ют. И я́ко oде́жду свие́ши их, и изменя́тся: Ты же то́йжде еси, и ле́та Твоя́ не оскуде́ют. Кому́ же от А́нгел рече́ когда́: седи́ о десну́ю Менé, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х? Не вси ли суть служе́бнии ду́си, в служе́ние посыла́еми за хотя́щих насле́довати спасе́ние? Сего́ ра́ди подоба́ет нам ли́шше внима́ти слы́шанным, да не когда́ отпа́дем. А́ще бо глаго́ланное А́нгелы сло́во бысть изве́стно, и вся́ко преступле́ние и ослуша́ние пра́ведное прия́т мздовоздая́ние. Ка́ко мы убежи́м, о толи́цем неради́вше спасе́нии, éже зача́ло прие́мше глаго́латися от Го́спода, слы́шавшими в нас извести́ся?

И святителю, ко Евреем, зачало 318.

Бра́тие, тако́в нам подоба́ше архиере́й, преподо́бен, незло́бив, безскве́рнен, отлуче́н от гре́шник и вы́шше Небе́с быв. И́же не и́мать по вся дни ну́жды, я́коже первосвяще́нницы, пре́жде о свои́х гресе́х же́ртвы приноси́ти, пото́м же о людски́х: сие́ бо сотвори́ еди́ною, Себе́ принес. Зако́н бо челове́ки поставля́ет первосвяще́нники, иму́щыя не́мощь: сло́во же кля́твенное, е́же по зако́не, Сы́на во ве́ки соверше́нна. Глава́ же о глаго́лемых: такова́ и́мамы первосвяще́нника, и́же се́де одесну́ю Престо́ла Вели́чествия на Небесе́х, святы́м служи́тель и ски́нии и́стинней, ю́же водрузи́ Госпо́дь, а не челове́к.

Аллилуиа гласа. И святителю глас 2: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости, и язы́к его́ возглаго́лет суд.

Евангелие от Марка, зачало 7.

Во вре́мя о́но, вни́де Иису́с в Капернау́м по днех, и слы́шано бысть, я́ко в дому́ есть. И а́бие собра́шася мно́зи, я́коже ктому́ не вмеща́тися ни при две́рех: и глаго́лаше им сло́во. И приидо́ша к Нему́, нося́ще разсла́бленна (жи́лами), носи́ма четы́рьми. И не могу́щим прибли́житися к Нему́ наро́да ра́ди, откры́ша покро́в, иде́же бе, и прокопа́вше све́сиша oдр, на не́мже разсла́бленный лежа́ше. Ви́дев же Иису́с ве́ру их, глаго́ла разсла́бленному: ча́до, отпуща́ются тебе́ греси́ твои́. Бя́ху же не́цыи от кни́жник ту седя́ще, и помышля́юще в сердца́х свои́х: Что Сей та́ко глаго́лет хулы́? Кто мо́жет оставля́ти грехи́, то́кмо eди́н Бог? И а́бие разуме́в Иису́с ду́хом Свои́м, я́ко та́ко ти́и помышля́ют в себе́, рече́ им: что сия́ помышля́ете в сердца́х ва́ших? Что есть удо́бее рещи́ разсла́бленному: отпуща́ются тебе́ греси́; или́ рещи́: воста́ни, и возми́ oдр твой, и ходи́? Но да уве́сте, я́ко власть и́мать Сын Челове́ческий на земли́ отпуща́ти грехи́, (глаго́ла разсла́бленному Тебе́ глаго́лю: воста́ни, и возми́ oдр твой, и иди́ в дом твой. И воста́ а́бие, и взем oдр, изы́де пред все́ми: я́ко диви́тися всем, и сла́вити Бо́га, глаго́лющим, я́ко николи́же та́ко ви́дехом.

И святителю Евангелие от Иоанна, зачало 36.

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшим к Нему́ Иуде́ем: Аз eсмь дверь. Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся; и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет и убие́т и погуби́т: Аз приидо́х, да живо́т и́мут, и ли́шше и́мут. Аз eсмь па́стырь до́брый: па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за óвцы: А нае́мник, и́же несть па́стырь, eму́же не суть óвцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща, и оставля́ет óвцы, и бе́гает. И волк расхи́тит их, и распу́дит óвцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть, и неради́т о oвца́х. Аз eсмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя́. Я́коже зна́ет Мя Oте́ц, и Аз зна́ю Oтца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за óвцы. И и́ны óвцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́, и глас Мой услы́шат, и бу́дет eди́но ста́до, и eди́н Па́стырь.

И святому вся служба святительская.

Причастен: Хвали́те Го́спода с Небе́с, / хвали́те Его́ в Вы́шних. Другий: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся.

Комментарии для сайта Cackle