Воскресенье (Неделя шестая), о слепо́м
В суббо́ту ве́чера
на Го́споди воззва́х: стихи́ры воскре́сны, гла́с 5.
Честны́м Твои́м Кресто́м Христе́: Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому: Ве́лие чу́до, неви́димых Соде́тель: Вече́рнее поклоне́ние прино́сим Тебе́: Сла́ва, гла́с 5: Го́споди, мимоходя́ путе́м: [Вся́ сия́ зри́ на Вели́цей вече́рни.]
И ны́не: Богоро́дичен настоя́щий, догма́тик, гла́с 5:
Боголе́пную и пречестну́ю Отрокови́цу почти́м, честне́йшую херуви́мов: Соде́тель бо все́х вочелове́читися восхоте́вый, в Ню́ всели́ся несказа́нно. О стра́нных веще́й, и пресла́вных та́инств! Кто́ бы не удиви́вился, сие́ слы́шав, я́ко Бо́г Челове́к быва́ет, и премене́ния в Не́м не бы́сть? И де́вства врата́ отве́рзл, умале́ния в Не́й не оста́вися, я́коже проро́к глаго́лет: челове́к сия́ не про́йдет когда́, то́кмо еди́н Госпо́дь Бо́г Изра́илев, име́яй ве́лию ми́лость.
На стихо́вне воскре́сна стихи́ра. Та́же настоя́щыя стихи́ры подо́бны, Пресвяты́я Богоро́дицы, гла́с 5.
Подо́бен: Ра́дуйся по́стником:
Сти́х: Помяну́ и́мя Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де.
Ра́дуйся проро́ков печа́те, богоглаго́ливых апо́столов пропове́дание: Бо́га бо вои́стинну су́щаго, воплоще́на на́м па́че ума́ и сло́ва, родила́ еси́. И́мже дре́внее восприи́мше благоро́дие, и ра́йския сла́дости улучи́вше Тебе́ вино́вницу сицевы́я све́тлости пе́сньми почита́ем: и моли́твенницею благоприя́тною Тобо́ю Всесвята́я богатя́щеся, присносу́щнаго получе́ния жи́зни Сы́на Твоего́, подаю́щаго бога́тно ве́лию ми́лость.
Сти́х: Слы́ши Дщи́ и ви́ждь, и приклони́ у́хо Твое́.
Ра́дуйся слове́сное не́бо, в не́мже Бо́г воплоти́вся всели́ся, ру́чко Боже́ственныя ма́нны, све́щниче со́лнца, Бо́жия горо́ приосене́нная, черто́же боговмести́тельный, живопода́тельная трапе́зо, златы́й свети́льник, светоно́сный раю́, купино́ неопали́мая, ковче́же святы́ни, ле́ствице небе́сная, о́блаче одушевле́нный, же́зле от ко́рене Де́во Иессе́ова возра́стшая: Христа́ моли́, душа́м на́шым да́тися ве́лией ми́лости.
Сти́х: Лицу́ Твоему́ помо́лятся бога́тии лю́дстии.
Ра́дуйся Сы́на Бо́жия несказа́нно заче́ншая Всенепоро́чная, и Сего́ ро́ждшая, пло́ть по на́м вои́стинну от крове́й Твои́х прии́мшаго, ду́шу у́мную же и самовла́стную иму́щаго, неоску́дно же во Ада́ма обле́кшагося, ми́лости ра́ди и бла́гости неизрече́нныя, отону́дуже во двою́ естеству́ на́м возвеща́ется, обо́их показу́я в Себе́ де́йство, Христо́с: Его́же моли́, пою́щым Тя́ да́ти ве́лию ми́лость.
Сла́ва: гла́с 8:
Пра́вды со́лнце мы́сленное Христе́ Бо́же, из утро́бы све́та лише́ннаго, Твои́м пречи́стым прикоснове́нием просвети́вшее обою́ду, и на́шя о́чи душе́вныя озари́вшее, сы́ны дне́ покажи́, да ве́рою вопие́м Ти́: мно́гое Твое́ и неизрече́нное, е́же на на́с благоутро́бие, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
И ны́не: гла́с 5:
Хра́м и две́рь еси́, пала́та и престо́л Царе́в, Де́во Всечестна́я, Е́юже Изба́витель мо́й, Христо́с Госпо́дь, во тме́ спя́щым яви́ся, со́лнце сы́й пра́вды, просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. Те́мже Всепе́тая, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, непреста́нно моли́, спасти́ся душа́м на́шым.
И про́чее обы́чно.
На Вели́цей вече́рни,
поста́вим стихо́в 10. И пое́м стихи́ры воскре́сны 3, восто́чны (анато́лиевы) 4, и два́ самогла́сна о слепце́, повторя́юще еди́н.
Стихи́ры воскре́сны, гла́с 5:
Честны́м Твои́м Кресто́м Христе́, диа́вола посрами́л еси́, и Воскресе́нием Твои́м жа́ло грехо́вное притупи́л еси́, и спа́сл еси́ ны́ от вра́т сме́ртных: сла́вим Тя́ Единоро́дне.
Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому, я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся: устраши́шася Сего́ кня́зи а́дстии, и взя́шася врата́ плаче́вная. вни́де бо Ца́рь сла́вы Христо́с, глаго́ля су́щым во у́зах, изыди́те: и су́щым во тьме́, откры́йтеся.
Ве́лие чу́до, неви́димых Соде́тель, за человеколю́бие пло́тию пострада́в, воскре́се Безсме́ртный, прииди́те оте́чествия язы́к, Тому́ поклони́мся: благоутро́бием бо Его́ от пре́лести изба́вльшеся, в трие́х Ипоста́сех еди́наго Бо́га пе́ти навыко́хом.
И́ны стихи́ры анато́лиевы, гла́с то́йже:
Вече́рнее поклоне́ние прино́сим Тебе́ невече́рнему Све́ту, на коне́ц веко́в, я́ко в зерца́ле пло́тию возсия́вшему ми́рови, и да́же до а́да низше́дшему, и та́мо су́щую тьму́ разруши́вшему, и све́т Воскре́сния язы́ком показа́вшему: Светода́вче Го́споди сла́ва Тебе́.
Нача́льника спасе́ния на́шего, Христа́ славосло́вим: Тому́ бо из ме́ртвых воскре́сшу, ми́р от пре́лести спасе́н бы́сть. Ра́дуется ли́к а́нгельский, бе́гает де́монов пре́лесть, Ада́м пады́й воста́, диа́вол упраздни́ся.
И́же от кустоди́и науче́ни быва́ху от беззако́нник, покры́йте христо́во воста́ние, и приими́те сре́бреники, и рцы́те я́ко на́м спя́щым, из гро́ба укра́ден бы́сть ме́ртвый. кто́ ви́де, кто́ слы́ша, мертвеца́ укра́дена когда́, па́че же пома́зана и на́га, оста́вльша и во гро́бе погреба́льная своя́? Не прельща́йтеся иуде́е, навы́кните рече́нием проро́ческим, и уразуме́йте, я́ко То́й е́сть вои́стинну Изба́витель ми́ра, и Всеси́льный.
Го́споди, а́д плени́вый, и сме́рть попра́вый Спа́се на́ш, просвети́вый ми́р Кресто́м честны́м, поми́луй на́с.
И́ны стихи́ры самогла́сны, о слепо́м. Гла́с 2:
Слепы́й роди́выйся, в свое́м по́мысле глаго́лаше: еда́ а́з гре́х ра́ди роди́тельных роди́хся без о́чию? Еда́ а́з за неве́рие язы́ков роди́хся во обличе́ние? Не домышля́юся вопроша́ти, когда́ но́щь, когда́ де́нь? Не терпи́та ми́ но́зе ка́меннаго претыка́ния, не ви́дех бо со́лнца сия́юща, ниже́ во о́бразе мене́ Созда́вшаго. Но молю́ Ти ся Христе́ Бо́же, при́зри на мя́ и поми́луй мя́. [Два́жды.]
Мимоходя́ Иису́с от святи́лища, обре́те челове́ка сле́па от рожде́ния, и умилосе́рдився положи́ бре́ние на о́чию его́, и рече́ к нему́: иди́ умы́йся в Силоа́ме, и умы́вся прозре́, сла́ву возсыла́я Бо́гу. Сосе́ди же его́ глаго́лаху ему́: кто́ твои́ зе́ницы отве́рзе, и́хже никто́же от зря́щих исцели́ти возмо́же? Он же возопи́в, рече́: Челове́к Иису́с глаго́лемый, Он ми́ рече́, умы́йся в Силоа́ме, и прозре́х. То́й е́сть вои́стинну, Его́же рече́ Моисе́й зако́не, Христа́ Месси́ю: То́й е́сть Спа́с ду́ш на́ших.
Сла́ва, гла́с 5:
Го́споди, мимоходя́ путе́м, обре́л еси́ челове́ка сле́па от рожде́ния, и удивле́ни бы́вше ученицы́, вопроша́ху Тя́ глаго́люще: Учи́телю, кто́ согреши́: се́й ли, или́ роди́тели его́, да сле́п роди́ся? Ты́ же Спа́се мо́й возопи́л еси́ к ни́м: ни се́й согреши́, ни роди́тели его́, но да явя́тся дела́ Бо́жия на не́м. Мне́ подоба́ет де́лати дела́ Посла́вшаго Мя́, я́же никто́же мо́жет де́лати. И сия́ ре́к, плю́нув до́лу, и бре́ние сотво́рь, пома́зал еси́ о́чи его́, ре́к к нему́: иди́, умы́йся в Силоа́мстей купе́ли. Он же умы́вся здра́в бы́сть, и вопия́ше к Тебе́: ве́рую Го́споди, и поклони́ся Тебе́. Те́мже вопие́м и мы́, поми́луй на́с.
И ны́не: Богоро́дичен:
В Чермне́м мо́ри, неискусобра́чныя неве́сты о́браз написа́ся иногда́: та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́: зде́ же Гаврии́л, служи́тель чудесе́. Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль: ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве, пребы́сть непрохо́дно: Непоро́чная по рождестве́ Емману́илеве, пребы́сть нетле́нна. Сы́й, и пре́жде Сы́й, явле́йся я́ко Челове́к, Бо́же поми́луй на́с.
Вхо́д. Проки́мен дне́.
На лити́и стихи́ра хра́ма. Сла́ва, гла́с 4:
Все́ житие́ слепы́й но́щь помышля́я, возопи́ к Тебе́: Го́споди, отве́рзи ми́ зе́ницы, Сы́не Дави́дов Спа́се на́ш, да со все́ми и а́з воспою́ Твою́ си́лу.
И ны́не: Богоро́дичен, гла́с то́йже:
При́зри на моле́ния Твои́х ра́б Всенепоро́чная, утоля́ющи лю́тая на ны́ воста́ния, вся́кия ско́рби на́с изменя́ющи: Тя́ бо еди́ну тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы, и Твое́ предста́тельство стяжа́хом, да не постыди́мся Влады́чице, Тя́ призыва́ющии. потщи́ся на умоле́ние Тебе́ ве́рно вопию́щих: ра́дуйся Влады́чице, все́х по́моще, ра́досте и покро́ве, и спасе́ние ду́ш на́ших.
На стихо́вне стихи́ра воскре́сна, гла́с 5:
Тебе́ воплоще́ннаго Спа́са Христа́, и небе́с не разлучи́вшася, во гла́сех пе́ний велича́ем: я́ко Кре́ст и сме́рть прия́л еси́ за ро́д на́ш, я́ко Человеколю́бец Госпо́дь, испрове́ргий а́дова врата́, тридне́вно воскре́сл еси́, спаса́я ду́шы на́шя.
Та́же, стихи́ры Па́сце, с припе́вы и́х, ищи́ в Неде́лю Па́схи на У́трени.
Сла́ва: гла́с 8:
Пра́вды со́лнце мы́сленное Христе́ Бо́же, из утро́бы све́та лише́ннаго, Твои́м пречи́стым прикоснове́нием просвети́вшее обою́ду, и на́ши о́чи душе́вныя озари́вшее, сы́ны дне́ покажи́, да ве́рою вопие́м Ти́: мно́гое Твое́ и неизрече́нное, е́же на на́с благоутро́бие, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
И ны́не: Воскре́сния де́нь: и про́чее, я́коже предписа́ся в мимоше́дшыя Неде́ли.
Та́же отпусти́тельный тропа́рь, гла́с 5:
Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, от Де́вы ро́ждшееся на спасе́ние на́ше, воспои́м ве́рнии и поклони́мся, я́ко благоволи́ пло́тию взы́ти на Кре́ст, и сме́рть претерпе́ти, и воскреси́ти уме́ршыя сла́вным Воскресе́нием Свои́м.
Богоро́дичен:
Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая: ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющих к Тебе́. Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище, и Неискусобра́чная, ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га: моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих, и кла́няющихся Рождеству́ Твоему́.
В неде́лю. На полу́нощнице
пое́м кано́н Тро́ичен во Окто́ихе гла́са. Та́же, Досто́йно е́сть: и про́чее, я́ко обы́чай, и отпу́ст.
На У́трени. По 1-м стихосло́вии, седа́льны воскре́сны, гла́с 5:
Кре́ст Госпо́день похва́лим, погребе́ние свято́е пе́сньми почти́м, и Воскресе́ние Его́ препросла́вим: я́ко совозста́ви ме́ртвыя от гро́б я́ко Бо́г, плени́в сме́рти держа́ву, и кре́пость диа́волю, и су́щым во а́де све́т возсия́.
Сти́х: Воскресни́ Го́споди Бо́же мо́й, да вознесе́тся рука́ Твоя́:
Го́споди, ме́ртв наре́клся еси́ умертви́вый сме́рть, во гро́бе положи́лся еси́, истощи́вый гро́бы: горе́ во́ини гро́б стрежа́ху, до́ле от ве́ка ме́ртвыя воскреси́л еси́, Всеси́льне и непостижи́ме Го́споди сла́ва Тебе́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ра́дуйся свята́я горо́ и богопрохо́дная, ра́дуйся одушевле́нная купино́ и неопали́мая, ра́дуйся еди́на к Бо́гу ми́рови мо́сте, преводя́й сме́ртныя к ве́чному животу́. Ра́дуйся нетле́нная Отрокови́це, неискусому́жно ро́ждшая Спасе́ние ду́ш на́ших.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, гла́с 5:
Го́споди, посреде́ Тя осужде́нных пригвозди́ша беззако́ннии, и копие́м ребро́ Твое́ прободо́ша, о Ми́лостиве! Погребе́ние бо прия́л еси́, разруши́вый а́дова врата́, и воскре́сл еси́ тридне́вно: притеко́ша жены́ ви́дети тя́, возвести́ша апо́столом воста́ние. Превозноси́мый Спа́се Его́же пою́т а́нгели, благослове́нный Го́споди, сла́ва Тебе́.
Сти́х: Испове́мся Тебе́ Го́споди все́м се́рдцем мои́м:
Стра́нное Твое́ Спа́се мо́й, та́инство, ми́рови спасе́ние бы́сть: воскре́с бо от гро́ба боголе́пно, истле́вших совоздви́гл еси́ я́ко Бо́г, все́х Животе́, Го́споди сла́ва Тебе́.
Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен:
Неискусобра́чная Ма́ти, Богороди́тельнице Чи́стая, Е́вину печа́ль обра́довавшая, воспева́ем ве́рнии, и покланя́емся Тебе́, я́ко возвела́ еси́ на́с от дре́вния кля́твы: и ны́не моли́ непреста́нно, Всепе́тая Пресвята́я, во е́же спасти́ся на́м.
И чте́ние в толкова́нии Ева́нгелиа, е́же от Иоа́нна, сло́во 56, 57, и 58: По Непоро́чнах тропари́: А́нгельский собо́р: и про́чее я́ко обы́чно.
И а́бие ипакои́, гла́с 5:
А́нгельским зра́ком у́м смуща́ющыя, и Боже́ственным воста́нием душе́ю просвеща́емыя мироно́сицы, апо́столом благовествова́ху: возвести́те во язы́цех Воскресе́ние, Го́споду соде́йствующу чудесы́, подаю́щему на́м ве́лию ми́лость.
Степе́нна, гла́с 5. Антифо́н 1:
Внегда́ скорбе́ти мне́, дави́дски пою́ Тебе́ Спа́се мо́й: изба́ви ду́шу мою́ от язы́ка льсти́ваго.
Пусты́нным живо́т блаже́н е́сть, боже́ственным раче́нием воскриля́ющымся.
Сла́ва:
Святы́м Ду́хом одержа́тся вся́, ви́димая же с неви́димыми, самодержа́вен бо сы́й, Тро́ицы Еди́н е́сть нело́жен.
И ны́не: то́йже.
Антифо́н 2:
На го́ры душе́, воздви́гнемся, гряди́ та́мо, отню́дуже по́мощь и́дет.
Десна́я Твоя́ рука́, и мене́ Христе́ каса́ющаяся, от ле́сти вся́кия да сохрани́т.
Сла́ва:
Свято́му Ду́ху богосло́вяще рце́м: Ты́ еси́ Бо́г, Живо́т, раче́ние, све́т, у́м: Ты́ благосты́ня, Ты́ ца́рствуеши во ве́ки.
И ны́не: то́йже.
Антифо́н 3:
О ре́кших мне́, во дворы́ вни́дем Госпо́дни: ра́дости мно́гия испо́лнен бы́в, моли́твы возсыла́ю.
В дому́ Дави́дове стра́шная соверша́ются: о́гнь бо та́мо паля́ вся́к сра́мный у́м.
Сла́ва:
Свято́му Ду́ху живонача́льное досто́инство, от Него́же вся́кое живо́тно одушевля́ется, я́ко во Отце́, ку́пно же и Сло́ве.
И ны́не: то́йже.
Проки́мен, гла́с 5: Воскресни́ Го́споди Бо́же мо́й, да вознесе́тся рука́ Твоя́, я́ко Ты́ ца́рствуеши во ве́ки. Сти́х: Испове́мся Тебе́ Го́споди все́м се́рдцем мои́м: Ева́нгелие Иоа́нна, зача́ло 64: Мари́а стоя́ше у гро́ба: Та́же: Воскресе́ние Христо́во: три́жды. Псало́м 50: Кано́н па́сце, со ирмосы́ и с богоро́дичнами на 8: и слепа́го на 6.
Канон, гла́с 5.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Зе́млю, на ню́же не возсия́, ни ви́де со́лнце когда́, бе́здну, ю́же не ви́де на́гу широта́ небе́сная, Изра́иль про́йде невла́жно, Го́споди, и вве́л еси́ его́ в го́ру святы́ни Твоея́, хва́ляща и пою́ща побе́дную пе́снь.
Распя́тие во́льное восприи́м Спа́се пло́тию, источи́л еси́ благослове́ние, и жи́знь ми́рови Влады́ко, еди́не Всеблагослове́нне, и все́х Соде́телю. Те́мже благослови́м Тя́, пое́м и сла́вим, пою́ще, воспева́юще побе́дную пе́снь.
В ро́ве Тя́ преиспо́днейшем ме́ртва бы́вша Христе́, положи́ благообра́зный Ио́сиф, и привали́ к две́рем гро́ба ка́мень, Долготерпели́ве. Но воскре́сл еси́ сла́вне, и ми́р совозста́вил еси́ пою́щий, воспева́ющий побе́дную пе́снь.
Ми́ра что́ прино́сите со слеза́ми вы́, глаго́лаше честны́м жена́м а́нгел явле́йся? Христо́с воста́: те́кше рцы́те богови́дцем ученико́м, рыда́ющым и пла́чущым, я́ко да взыгра́ют и ликовству́ют све́тло.
Чудеса́ пресла́вная сотворя́я, Изба́витель исцели́ и сле́па от рожде́ния, бре́нием пома́зав, и ре́к: иди́ умы́йся в Силоа́ме, я́ко да позна́еши Мя́ Бо́га по земли́ ше́ствующа, пло́ть нося́ща, за милосе́рдие щедро́т.
Сла́ва: тро́ичен:
Еди́но Триипоста́сное Существо́ почита́юще ве́рнии, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха пра́ваго, Творца́, и Го́спода, и Изба́вителя все́х, еди́наго несозда́ннаго со безпло́тными взыва́юще: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Царю́.
И ны́не: Богоро́дичен:
Во утро́бу неискусобра́чную Твою́ всели́ся Чи́стая Госпо́дь, за милосе́рдие щедро́т, спасти́ хотя́ челове́ка истле́вшаго козньми́ вра́жиими. Того́ у́бо моли́, гра́д се́й спасти́ от вся́каго плене́ния, и враго́в наше́ствия.
Катава́сиа: Спаси́телю Бо́гу, в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему, и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Дви́жимое се́рдце мое́ Го́споди, волна́ми жите́йскими, утверди́, во приста́нище ти́хое наставля́я я́ко Бо́г.
Коле́блющихся сердца́ утверди́л еси́, зе́млю всю́ поколеба́в Долготерпели́ве, честны́м распя́тием Твои́м е́же претерпе́л еси́ пло́тию.
В но́вем гро́бе Тебе́ положи́ Ще́дре, Ио́сиф благообра́зный, воскре́сл же еси́ из ме́ртвых тридне́вен новосотвори́вый на́с.
Что́ я́ко ме́ртва и́щете Го́спода? Воскре́се, я́коже рече́ а́нгел жена́м веща́ше, блиста́яся боже́ственным зра́ком.
Сле́па иногда́ от рожде́ния, присту́пльша к Тебе́ исцели́л еси́ Всеще́дре, сла́вяща смотре́ние Твое́ и чудеса́.
Сла́ва: Тро́ичен:
Бо́гу Отцу́ покланя́емся Пребезнача́льному, и Сы́ну, и Боже́ственному Ду́ху, Тринесозда́нному Естеству́, Триипоста́сному, Еди́ному Бо́гу все́х.
И ны́не: Богоро́дичен:
Из чре́ва деви́ческа родила́ еси́ Бо́га воплоще́нна, Ему́же моли́ся Всесвята́я Влады́чице, уще́дрити на́с.
Катава́сиа: Си́лою Креста́ Твоего́ Христе́, утверди́ мое́ помышле́ние, во е́же пе́ти и сла́вити спаси́тельное Твое́ Вознесе́ние.
Конда́к и и́кос Па́сце.
Та́же седа́лен, гла́с 8: Подо́бен: Прему́дрости:
Все́х Влады́ка и Творе́ц преходя́, обре́те на пути́ сле́па седя́ща, пла́чуща и глаго́люща: не ви́дех в житии́ со́лнца сия́юща, ниже́ луны́ све́та озаря́ющаго. Те́мже вопию́ Ти: рожде́йся от Де́вы, просвеще́й вся́ческая, просвети́ мя я́ко благоутро́бен, да зову́ припа́дая Тебе́ Влады́ко Христе́ Бо́же: прегреше́ний оставле́ние да́руй, за мно́жество ми́лости на́м Человеколю́бче.
Сла́ва, и ны́не: то́йже. И чте́ние.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах Го́споди слу́х Тво́й, и убоя́хся, разуме́х смотре́ние Твое́, и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.
Уме́рша мя́ дре́вом, пожре́н бы́в Спа́се мо́й, жи́знь сы́й оживи́л еси́, за вели́кую ми́лость: сего́ ра́ди Сло́ве сла́влю Тя́.
Ученико́м Го́споди, соводворя́яся пресла́вно, си́м глаго́лал еси́: иди́те, пропове́дите всю́ду Мое́ Воскресе́ние.
Уверя́я Го́споди, воста́ние Твое́, е́же из гро́ба, лю́бящым Тя́ Христе́, во дни́ мно́ги соводвори́лся еси́, ра́дость творя́ и́м.
Воочи́л еси́ Го́споди, сле́па из утро́бы рожде́нна, ре́к: иди́, умы́йся, и прозри́, Мое́ сла́вя Божество́.
Сла́ва: Тро́ичен:
Единоче́стная, безнача́льная Тро́ице, неразде́льная Существо́м, разде́льна Ипоста́сьми, спаса́й вся́ ве́рно Тя́ стра́хом сла́вящыя.
И ны́не: Богоро́дичен:
Рождество́ Твое́ Чи́стая е́же па́че естества́ славосло́вим блажа́ще ве́рно Тебе́ Пренепоро́чная, я́ко Бо́га все́х Роди́тельницу.
Катава́сиа: услы́шах слу́х си́лы Креста́, я́ко ра́й отве́рзеся и́м, и возопи́х: сла́ва си́ле Твое́й Го́споди.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Окая́нную ду́шу мою́, нощеборю́щуюся со тмо́ю страсте́й, предвари́в уще́дри, и возсия́й мы́сленное со́лнце, днесве́тлыя звезды́ во мне́, во е́же раздели́ти но́щь от све́та.
Возне́слся еси́ на Дре́во Ще́дре, и совозне́сл еси́ вся́ челове́ки, и бори́теля зми́я умертви́л еси́, и оживи́л еси́ созда́ние ру́к Твои́х, я́ко еди́н Бо́г все́х.
Положи́лся еси́ во гро́бе во́лею Царю́ Безсме́ртне, и ца́рствия а́дова вся́ истощи́л еси́, ме́ртвыя Воскресе́нием Твои́м воздви́гнув.
Чудеса́ ве́лия соде́ловающаго Сло́ве на земли́, лю́дие уби́ша Тя́ беззако́ннии: но Са́м Го́споди, еди́н всеси́лен сы́й, я́коже предре́кл еси́, из ме́ртвых воскре́сл еси́ Христе́.
О́чи отве́рзл неви́девшаго све́т чу́вственный, души́ просвети́л еси́ зе́ницы, и сла́вити сотвори́л еси́ сего́, позна́вша Тя́ Творца́, за благоутро́бие яви́вшася челове́ка.
Сла́ва: Тро́ичен:
Тро́ицу во Еди́нице, и в Тро́ице Еди́ницу ве́рнии славосло́вим вси́, Отца́ и Cы́на, и Ду́ха Пра́ваго, еди́наго Бо́га, Соде́теля все́х вои́стинну.
И ны́не: Богоро́дичен:
Ка́ко родила́ еси́ богоблагода́тная Де́во Ма́ти Чи́стая, не позна́вши иску́са му́жеска? Ка́ко пита́еши Пита́ющаго всю́ тва́рь? Я́коже еди́н ве́сть Са́м, все́х Творе́ц и Бо́г.
Катава́сиа: У́тренююще вопие́м Ти́ Го́споди, спаси́ ны: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве бо Тебе́ ино́го не зна́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Я́коже проро́ка от зве́ря изба́вил еси́ Го́споди, и мене́ из глубины́ несодержи́мых страсте́й возведи́, молю́ся, да приложу́ призре́ти ми́ ко хра́му свято́му Твоему́.
Распны́йся с разбо́йники Влады́ко, изба́вил еси́ от разбо́йник лука́вых, душетле́нных страсте́й, Человеколю́бче Го́споди, вся́ пою́щыя Твое́ распя́тие, и воста́ние согла́сно.
Положи́ша без дыха́ния Тебе́ ме́ртва, Христе́, во гро́бе, все́м ме́ртвым вдыха́юща жи́знь: воскре́сл же еси́ Го́споди, вся́ истощи́вый Сло́ве гро́бы, Боже́ственною Твое́ю си́лою.
По воста́нии Христе́, друго́м глаго́лал еси́: седи́те у́бо во Иерусали́ме, до́ндеже облече́теся си́лою свы́ше непобеди́мою, и изве́стною по́мощию.
Бре́ние сотво́рь, о́чи слепа́го от рожде́ния пома́зал еси́, и дарова́л еси́ ему́ прозре́ти, пою́щу Твою́ Сло́ве неизрече́нную си́лу, е́юже спа́сл еси́ ми́р.
Сла́ва: Тро́ичен:
Триипоста́сная Еди́нице, О́тче нерожде́нне, Сы́не рожде́нне, и Ду́ше исхо́дне, Трисвяты́й Го́споди, еди́но Существо́ и си́ла, спаса́й вся́ лю́ди Твоя́.
И ны́не: Богоро́дичен:
Вели́чия Твоя́, Чи́стая, кто́ испове́сть? Бо́га бо пло́тию родила́ еси́ преесте́ственно, ми́р Тобо́ю избавля́ющаго, Де́во Всенепоро́чная, от вся́каго греха́.
Катава́сиа: Обы́де мя́ бе́здна, гро́б мне́ ки́т бы́сть: а́з же возопи́х к Тебе́ Человеколю́бцу, и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.
Конда́к, гла́с 4. Подо́бен: Яви́лся еси́ дне́сь:
Душе́вныма очи́ма ослепле́н, к Тебе́ Христе́ прихожду́, я́коже слепы́й от рожде́ния, покая́нием зову́ Ти: Ты́ су́щих во тме́ све́т пресве́тлый.
И́кос:
Струю́ ми да́руй Христе́, прему́дрости неизрече́нныя, и ра́зума го́рняго, Све́те су́щих во тме́, и прельща́емых Наста́вниче, да возмогу́ чудеса́ Твоя́ пове́дати окая́нный, я́же Боже́ственная кни́га научи́ Ева́нгелиа ми́ра, си́есть, слепа́го чудотворе́ние: я́ко от рожде́ния сле́п сы́й, о́чи чу́вственныя прие́млет и душе́вныя, ве́рою взыва́я: Ты́ су́щих во тме́ све́т пресве́тлый.
Синакса́рь Мине́и.
Та́же настоя́щий.
Стихи́: Све́та Пода́тель, от Све́та сы́й Све́т,
От рожде́ния вооча́еши слепа́го Сло́ве.
В то́йже де́нь, в неде́лю шесту́ю по Па́сце, и́же от рожде́ния слепа́го, пра́зднуем Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ е́же у́бо и то́ от воды́ соде́яся, я́коже и е́же о самаряны́ни, и о разсла́бленнем. Бы́сть же си́це: Христу́ бесе́дующу иуде́ом, и Себе́ ра́вна показу́юща Отцу́, и пре́жде Авраа́ма бы́ти: Аз е́смь, глаго́лющу, они́ ка́мение на Него́ ме́щут. О́н же отходя́ отту́ду, обрета́ет слепа́го претыка́ющася, бя́ше же та́ко роди́вся, о́браз то́кмо еди́н и долины́ име́я о́чию. Обре́т у́бо его́ Спа́с си́це иму́ща, вопроша́емь быва́ет от учени́к слы́шавших во е́же о разсла́бленном: се́ здра́в бы́л еси́, ктому́ не согреша́й. И, я́ко гре́х роди́тельский на ча́дех: Учи́телю, кто́ согреши́, се́й ли, или́ роди́тели его́, да сле́п роди́ся? Ина́ко же, и мне́ние не́кое епику́рское содержа́ше душа́м предбыва́ти, и согреши́вшым невеще́ственно своди́тися в телеса́. Я́же вся́ оте́мля Христо́с, рече́: не си́х ра́ди, но да явя́тся дела́ Бо́га, си́речь Мене́. Ни бо́ о Отце́ сло́во: а е́же да́, изрече́ния е́сть, а не вины́. И се́ ре́к Христо́с, плю́нув на зе́млю, бре́ние сотвори́, и пома́за ему́ о́чию места́, и к Силоа́мскому исто́чнику ити́, и умы́тися повелева́ет, да пока́жет, я́ко То́й е́сть в нача́ле пе́рсть прие́мый от земли́, и созда́вый челове́ка. И поне́же все́м о́ко госпо́дственнейшее в телеси́, сие́ создава́ет не су́щее, показу́я, я́ко и душе́вной си́ле движе́ние То́й е́сть подава́яй: не пома́за же водо́ю, но плюнове́нием. И да ве́домо бу́дет, я́ко благода́ть вся́кая от плюнове́ния у́ст бя́ше, и я́ко к Силоа́му посла́ти того́ хотя́ше. Умы́тися же тому́ повелева́ет, да не кто́ та́мошнею земле́ю и бре́нием да́ст (возмни́т) цельбу́. Посыла́ет его́ к Силоа́му, да мно́ги и́мать исцеле́ния послу́хи, мно́ги бо сре́те иды́й пома́заны бре́нием име́я о́чи. Глаго́лют же не́цыи, я́ко умы́выйся не отложи́, е́же бе́ от плюнове́ния бре́ние, но то́е бре́ние приложе́нием мо́краго ко о́чию зда́ния преобразова́шеся. Силоа́м же, по́слан, толку́ется: купе́ль бо та́я вне́ гра́да Иерусали́ма бя́ше. При Иезеки́и же ра́тником обсе́дшым гра́д, и Силоа́м объе́мшым, воспяти́ся вода́ отону́ду: пре́дния же кла́дязи и рвы́ ископа́ша вну́трь, на приня́тие воды́. И а́ще кто́ повеле́нием проро́ка Иса́ии та́мо посыла́емь бя́ше, вода́ па́ки исхожда́ше и почерпа́шеся: а́ще ли же кто́ от ра́тник хотя́ше почерпсти́, удержава́хуся воды́ исто́чницы, и из о́наго та́ко быва́ше. Да у́бо пока́жет и Христо́с, я́ко от Бо́га и Са́м, сего́ ра́ди слепа́го посыла́ет та́мо, и све́т а́бие после́дует. Не́цыи у́бо возмне́ша, по́слан, Силоа́м толкова́тися, и настоя́щаго ра́ди слепца́ по́сланна от Христа́. Вооча́ется у́бо слепы́й, умы́вся, неизглаго́ланною не́коею си́лою, ниже́ самому́ пострада́вшему та́инство уве́девшу. Сосе́ди же ему́ и и́нако зна́емии, ви́девше его́ до́бре прозре́вша, сумня́щеся бя́ху. О́н же у́бо испове́даше себе́ пре́жде бы́ти сле́па, и о вино́вном прозре́нию вопроша́емь, Цели́теля стра́сти Христа́ пропове́даше. фарисе́ем у́бо пресла́вное слы́шащым зна́мение, па́ки Спа́с ху́лимь быва́ет, я́ко суббо́ту не блюды́й. В суббо́ту бо, я́коже обы́че, и е́же на слепо́м соде́яся. Ра́спря у́бо быва́ет посреди́ си́х, о́вем у́бо глаго́лющым от Бо́га бы́ти Иису́су, быва́емых ра́ди чуде́с: о́вем же не от Бо́га, я́ко суббо́ты не храни́т. Благо́е у́бо мне́ние о Не́м иму́щии слепа́го вопроша́ют: ты́ что́ глаго́леши о Не́м? Он же проро́ка Его́ пропове́дает, е́же у́бо о́нех бя́ше честне́йше. Они́ же па́ки не ве́руют, я́ко сле́пу су́щу Христо́с цельбу́ дарова́: у́бо и роди́телей его́ призыва́ют, сосе́дом не ве́рующе, я́ко и па́че то́ покры́ти хотя́ще. Но и вя́щше творя́т явле́нно, роди́телем вся́ испове́дающым, а́ще и от со́нмища отлуче́на бы́ти боя́щяся, на о́наго во́зраст дея́ния возво́дят. Но и па́ки к слепо́му глаго́лют: да́ждь сла́ву Бо́гу, я́ко от Него́ исцеле́ние, а не от Христа́, гре́шен бо е́сть, я́ко разоря́ет суббо́ту. Се́й же де́лы показа́ти хотя́, я́ко Бо́г е́сть: не ве́м, глаго́лет, еди́но ве́м, я́ко сле́п сы́й, Те́м ви́жду. Па́ки у́бо ему́ реко́ша: ка́ко отве́рзе твои́ о́чи? Он же стужа́емь не пото́нку глаго́лет, но составля́ет, я́ко а́ще не бы́ от Бо́га бы́л, не бы́ сицево́е зна́мение сотвори́л. И пе́рвее у́бо досажда́емь быва́ет от ни́х, я́ко испове́давый, и учени́к бы́ти О́наго, и зане́ рече́: никто́же отве́рзл е́сть о́чи слепа́го рожде́ннаго. Слепы́я бо и друзи́и просвети́ша, рожде́ну же сле́пу ниже́ еди́н: поруга́вшеся у́бо ему́ дале́че от со́нмища изгна́ша. По си́х же обрета́ет его́ Иису́с, и глаго́лет ему́: ты́ ве́руеши ли в Сы́на Бо́жия? Он же уве́дев кто́ е́сть, И́же с ни́м глаго́ляй, и ви́ден быва́яй те́м, не бо́ ве́дяше Его́ пре́жде я́ко слепы́й сы́й, поклони́ся Ему́, и учени́к Его́ бы́сть, благодея́ние пропове́дуяй. Рекло́ся бы сие́ и возводи́тельно: Слепы́й у́бо и су́щии от язы́к лю́дие, и́хже преходя́ вме́сто е́же на земли́ пожи́тия, а не на небеси́, обре́те Христо́с, или́ и я́ко евре́йских ра́ди прии́де люде́й. Преходя́ же прии́де и во язы́ки, и плю́нув на зе́млю, и бре́ние сотвори́в пома́за: вме́сто е́же научи́ я́ пре́жде, зане́ я́ко ка́пля сни́де на зе́млю, и воплоти́ся от Святы́я Де́вы. Та́же и Боже́ственное Креще́ние предаде́, е́же е́сть Силоа́м. Посе́м от язы́к христиа́нстии лю́дие за Христа́ на вся́ дерза́ют, и гони́ми быва́ют, и свиде́тельствуют, и по́слежде от Него́ пропове́дуются и прославля́ются. Неисче́тною ми́лостию Твое́ю, Светода́вче Христе́ Бо́же на́ш, поми́луй и спаси́ на́с. Ами́нь.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Огня́ гаси́лище отроко́в моли́тва, ороша́ющая пе́щь пропове́дница чудесе́, не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи, песносло́вцы Бо́га оте́ц на́ших.
Воздви́жену Тебе́ на Дре́во Спа́се, погасе́ со́лнце, земля́ волну́яшеся, колеба́шеся тва́рь вся́, и от гро́б ме́ртвии востая́ху.
Воста́вшу ти́ из ме́ртвых Царю́, ду́шы совозста́ша та́мо спя́щыя, сла́вящыя си́лу Твою́, е́юже сме́ртныя у́зы разреши́шася.
Ра́но миропома́зати Тя́ же́нский прии́де ли́к, уве́девше же Го́споди воста́вша Тя́, ра́довахуся со свяще́нными ученики́: и́миже пода́ждь на́м очище́ние зо́л.
Бре́нием пома́зал еси́ о́чи слепа́го, и сему́ повеле́л еси́ к Силоа́му ити́, омы́вся же прозре́, песносло́вя Тя́ Христе́, Царю́ все́х.
Сла́ва: Тро́ичен:
Отца́ безнача́льна, собезнача́льна же Сы́на, и Ду́ха Пресвята́го песносло́вим: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Бо́же, Царю́ все́х.
И ны́не: Богоро́дичен:
По рождестве́ Де́ва яви́лася еси́ Чи́стая, Бо́га бо родила́ еси́, обнови́вшаго естества́ Пречи́стая си́лою Свое́ю: Его́же моли́ спасти́ся все́м на́м.
Катава́сиа: В пещи́ о́гненней песносло́вцы спасы́й о́троки, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: А́нгелов со́нм, челове́ков собо́р, Царя́ и Зижди́теля все́х, свяще́нницы по́йте, благослови́те леви́ти, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
А́нгельстии чи́нове на Кресте́ Тя́ ви́девше ви́сима Христе́ Всецарю́, и тва́рь всю́ изменя́юща стра́хом, ужасо́шася пою́ще Твое́ человеколю́бие.
А́д до́ле Тебе́ ви́дев стеня́ше, и подава́ше ско́ро ме́ртвыя от ве́ка та́мо храни́мыя, Христе́, песносло́вящыя Твое́ человеколю́бие.
Сотворя́я чудеса́ Христе́ изря́дная, во́лею воздви́жен бы́л еси́ на Кре́ст, и с ме́ртвыми совокупи́лся еси́ умертви́вый а́да, и вся́ му́жеством отреши́л еси́ у́зники.
Слепа́го воочи́л еси́ к Тебе́ приступи́вша Христе́, сему́ повеле́вый в Силоа́мову купе́ль ити́, омы́тися и прозре́ти, и Бо́га Тя́ пропове́дати, пло́тию яви́вшагося во спасе́ние ми́ра.
Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Тро́ичен: Тро́ице неразде́льная, Еди́нице неслия́нная, Бо́же вся́ческих и Зижди́телю все́х, песносло́вящыя и ве́рно покланя́ющыяся держа́ве Твое́й, от вся́ких искуше́ний спаса́й.
И ны́не: Богоро́дичен:
Де́во Пречи́стая, богоблагода́тная, Твоего́ моли́ Сы́на всегда́, да не посрами́т мя́ в де́нь осужде́ния, но сочте́т избра́нным овца́м.
Хва́лим, благослови́м:
Катава́сиа: Из Отца́ пре́жде ве́к рожде́ннаго Сы́на и Бо́га, и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, свяще́нницы по́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Честне́йшую: не пое́м.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Я́ко сотвори́ Тебе́ вели́чия Си́льный, Де́ву я́вль Тя́ чи́сту по рождестве́, я́ко ро́ждшую без се́мене Своего́ Творца́: те́м Тя́ Богоро́дице велича́ем.
На Дре́ве кре́стнем пригвозди́лся еси́ Христе́ Бо́же, и вся́ победи́л еси́ вра́жия сопроти́вная нача́ла, и пе́рвую кля́тву потреби́л еси́ Спа́се: те́мже Тя́ по до́лгу велича́ем.
Я́ко ви́де Тя́ Сло́ве, а́д до́ле с душе́ю, воздохну́, и вся́ ме́ртвыя стра́хом отреши́, позна́вшыя держа́ву вла́сти Твоея́: те́мже Тя́ по до́лгу велича́ем.
Зна́мения сотворя́юща, и чудеса́ стра́шная, собо́р евре́йский зря́, за́вистию уби́ плени́вшаго а́д Воскресе́нием Свои́м, и все́х я́ко си́лен возставля́ющаго.
Воста́л еси́, я́коже ре́кл еси́, Животода́вче из ме́ртвых, и яви́лся еси́ святы́м ученико́м по воста́нии, зна́мения сотвори́вый, и воочи́вый слепы́я: с ни́ми же Тя́ во ве́ки велича́ем.
Сла́ва: Тро́ичен:
Све́т Отца́ чту́, Све́т сла́влю и Сы́на, Све́т воспева́ю Ду́ха Пра́ваго, еди́н Све́т неразде́льный, в трие́х Ли́цех разумева́емый, Бо́га Царя́ всея́ тва́ри.
И ны́не: Богоро́дичен:
Яви́вшися простра́ннейшая небе́с Де́во Чи́стая, вмести́ла еси́ пло́тию Бо́га неопи́саннаго, и родила́ еси́ все́х Избавле́ние, ве́рою несумне́нною воспева́ющих Тя́.
Катава́сиа: Тя́ па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию, в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, ве́рнии единому́дренно велича́ем.
Ексапостила́рий пра́здника: Пло́тию усну́в:
Сла́ва: слепа́го. Подо́бен:
Умныя мои́ о́чи ослепле́нныя, Го́споди, от мра́чнаго греха́, Ты́ просвети́, вложи́в Ще́дре смире́ние, и покая́ния омы́й слеза́ми.
И ны́не: Подо́бен: Жены́ услы́шите:
Мимоиды́й Спа́с на́ш, обре́те сле́па без о́чию, плю́нув на зе́млю и сотвори́в бре́ние, пома́за его́, к Силоа́му посла́ ити́ и умы́тися. Он же умы́вся, прии́де ви́дя све́т Тво́й Христе́ мо́й.
На хвали́тех поста́вим стихо́в 8. И пое́м стихи́ры воскре́сны, гла́с 5:
Го́споди, запеча́тану гро́бу от беззако́нников, проше́л из гро́ба, я́коже роди́лся еси́ от Богоро́дицы: не уразуме́ша, ка́ко воплоти́лся еси́, безпло́тнии Твои́ а́нгели. Не чу́вствоваша, когда́ воскре́сл еси́, стрегу́щии Тя́ во́ини: обоя́ бо запечатле́шася испыту́ющым, яви́шася же чудеса́ покланя́ющымся ве́рою та́инству: е́же воспева́ющым возда́ждь на́м ра́дость и ве́лию ми́лость.
Го́споди, вереи́ ве́чныя сокруши́вый, и у́зы растерза́вый, от гро́ба воскре́сл еси́, оста́вль Твоя́ погреба́льная, во свиде́тельство и́стиннаго тридне́внаго Твоего́ погребе́ния: и предвари́л еси́ в галиле́и, в пеще́ре стрего́мый: вели́кая Твоя́ ми́лость, непостижи́ме Спа́се, поми́луй, и спаси́ на́с.
Го́споди, жены́ теко́ша на гро́б ви́дети Тя́ Христа́, на́с ра́ди пострада́вшаго: и прише́дше обрето́ша а́нгела на ка́мени седя́ща, стра́хом отва́льшемся, и к ни́м возопи́ глаго́ля: воскре́се Госпо́дь, рцы́те ученико́м, я́ко воскре́се от ме́ртвых, спаса́яй ду́шы на́шя.
Го́споди, я́коже изше́л еси́ от запеча́таннаго гро́ба, та́ко вше́л еси́ и две́рем заключе́нным ко ученико́м Твои́м, показу́я и́м теле́сная страда́ния, я́же подъя́л еси́ Спа́се долготерпе́вый: я́ко от се́мене дави́дова я́звы претерпе́л еси́: я́ко Сы́н же Бо́жий ми́р свободи́л еси́: вели́кая Твоя́ ми́лость, непостижи́ме Спа́се, поми́луй, и спаси́ на́с.
И́ны стихи́ры анато́лиевы:
Го́споди, Царю́ веко́в, и Тво́рче все́х, на́с ра́ди распя́тие и погребе́ние пло́тию прие́мый, да на́с от а́да свободи́ши все́х. Ты́ еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Го́споди, пресия́ющая Твоя́ чудеса́ кто́ испове́сть? Или́ кто́ возвести́т стра́шная Твоя́ та́инства? Вочелове́чивыйся бо на́с ра́ди я́ко Са́м восхоте́л еси́ держа́ву яви́л еси́ си́лы Твоея́. Кресто́м бо Твои́м разбо́йнику ра́й отве́рзл еси́, и погребе́нием Твои́м вереи́ а́довы сокруши́л еси́: Воскресе́нием же Твои́м вся́ческая обогати́л еси́, Благоутро́бне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гше, зело́ ра́но иска́ху Тебе́ ми́ры пома́зати, безсме́ртнаго Сло́ва и Бо́га, и а́нгела глаго́лы огласи́вшеся, возвраща́хуся ра́достию, апо́столом возвести́ти я́ве: я́ко воскре́сл еси́ Животе́ все́х, и пода́л еси́ ми́рови очище́ние, и ве́лию ми́лость.
Сти́х: При́зри на мя́, и поми́луй мя́.
Самогла́сен слепа́го, гла́с 8:
За милосе́рдие ми́лости воплоти́выйся Христе́ Бо́же, све́та лише́ннаго от утро́бы, милосе́рдием неизрече́нных щедро́т, сия́ния Боже́ственнаго сподо́бил еси́, сего́ зе́ницам пе́рстию созда́тельными пе́рсты Твои́ми прикосну́выйся: Са́м и ны́не Светода́телю, и на́шя озари́ душе́вная чу́вства, я́ко еди́н независтнода́тель.
Сла́ва: гла́с 8:
Кто́ возглаго́лет си́лы Твоя́ Христе́? Или́ кто́ изочте́т чуде́с Твои́х мно́жества? Сугу́б бо я́ко ви́ден бы́л еси́ на земли́ за бла́гость, сугу́бы и цельбы́ неду́гующым подава́л еси́: не то́чию бо теле́сныя о́чи отве́рзл еси́, и́же от утро́бы слепо́му, но и душе́вныя: те́мже Бо́га Тя́ испове́даше тая́щагося, и все́м подаю́ща ве́лию ми́лость.
И ны́не: Преблагослове́нна еси́: Славосло́вие вели́кое, и отпу́ст.
Стихи́ра у́тренняя, гла́с 8:
Мари́ины сле́зы не всу́е пролива́ются те́пле: се́ бо сподо́бися и уча́щих а́нгелов, и виде́ния Самаго́ Иису́са: но еще́ земна́я му́дрствует, я́ко жена́ немощна́я. Те́мже и отсыла́ется не прикаса́тися Христу́: но оба́че пропове́дница посыла́ется Твои́м ученико́м: и́м же благовествова́ние нося́щи, е́же ко Оте́ческому жре́бию восхо́д возвеща́ет. с не́ю же сподо́би и на́с явле́ния Твоего́ Влады́ко Го́споди.
На литурги́и блаже́нна, гла́са его́:
Разбо́йник на Кресте́ Бо́га Тя́ бы́ти ве́ровав, Христе́, испове́да Тя́ чи́сте от се́рдца: помяни́ мя Го́споди, вопия́, во Ца́рствии Твое́м.
И́же на Дре́ве кре́стнем жи́знь процве́тшаго ро́ду на́шему, и изсуши́вша ю́же от дре́ва кля́тву, я́ко Спа́са и Соде́теля согла́сно воспои́м.
Распе́ншемуся Тебе́ Христе́, посреде́ двою́ осужде́нною разбо́йнику, еди́н у́бо ху́ля Тя́, осужде́н бы́сть пра́ведне: други́й же испове́дая Тя́, в ра́й всели́ся.
Ко апо́столов ли́ку прише́дшыя жены́ честны́я возопи́ша: Христо́с воскре́се, я́ко Влады́це и Соде́телю Тому́ поклони́мся.
И от кано́на слепа́го, пе́снь 6.
По вхо́де тропа́рь воскре́сен. Сла́ва: конда́к: Душе́вныма очи́ма ослепле́н: И ны́не: Па́схи: А́ще и во гро́б: Проки́мен, гла́с 8: Помоли́теся и воздади́те Го́сподеви Бо́гу на́шему. Сти́х: Ве́дом во Иуде́и Бо́г, во Изра́или ве́лие и́мя Его́. Апо́стол дея́ний, зача́ло 38: Бы́сть иду́щым апо́столом на моли́тву: Аллилу́иа, гла́с 8: При́зри на мя́, и поми́луй мя́. Сти́х: Стопы́ моя́ напра́ви по словеси́ Твоему́. Ева́нгелие Иоа́нна, зача́ло 34: Мимоиды́й Иису́с ви́де челове́ка сле́па от рождества́: Прича́стный: Те́ло Христо́во: Други́й: Хвали́те Го́спода с небе́с:
[зри́] Слу́жбу свята́го случи́вшагося в неде́лю сию́ пое́м на повече́рии.