Пятница

В четверто́к ве́чера

на Го́споди воззва́х: пое́м после́дование все́ пра́здника неизме́нно, я́коже и в госпо́дственный де́нь вознесе́ния, кроме́ чте́ний, и полиеле́а: на вече́рни же, и в пято́к на У́трени, и на Литурги́и блаже́нна пра́здника, пе́снь 9-я обои́х кано́нов, на 8. По вхо́де тропа́рь. Сла́ва, и ны́не: конда́к. Проки́мен, аллилу́иа, и прича́стен пра́здника: апо́стол же и ева́нглие дне́.

Слу́жбу же мине́и пое́м на повече́рии.

В пяток на Утрени,

На Бог Госпо́дь... тропа́рь пра́здника: Возне́слся еси́ во сла́ве.., три́жды. По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1. Подо́бен: Ка́мени запеча́тану. Ангелом дивя́щимся восхо́да стра́нному и ученико́м ужаса́ющимся стра́шному взы́тия, возше́л еси́ со сла́вою, я́ко Бог, и врата́ Тебе́ взя́шася, Спа́се. Сего́ ра́ди си́лы небе́сныя дивля́хуся, вопию́ще: сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Спа́се, сла́ва Ца́рствию Твоему́, сла́ва Вознесе́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче! Два́жды.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 3: Подо́бен: Красоте́ де́вства. Преве́чный Бог и Безнача́льный, е́же восприя́т естество́ челове́ческое, обоготвори́в та́йно, дне́сь вознесе́. Ангели предтеку́ще, апо́столом пока́зоваху Сего́ иду́ща на небеса́ со сла́вою мно́гою, Тому́же поклони́вшеся, глаго́лаху: сла́ва Бо́гу возне́сшемуся! Два́жды.

Кано́ны: глас пя́тый, со ирмосы́, на 8, и четве́ртый на 6. Кано́н пе́рвый, творе́ние Иоа́нна мона́ха, глас 5.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Спаси́телю Бо́гу, в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Воспои́м, вси лю́дие, на ра́мех херуви́мских возне́сшуся со сла́вою Христу́ и спосади́вшему нас одесну́ю Отца́, песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Хода́тая Бо́гу и челове́ком, Христа́, ли́цы а́нгельстии ви́девше с пло́тию в вы́шних, удивля́хуся, согла́сно же воспева́ху пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Явльшемуся Бо́гу на горе́ Сина́йстей и зако́н да́вшему богови́дцу Моисе́ю, от горы́ Елео́нския возне́сшемуся пло́тию, Тому́ вси воспои́м, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, Воплоще́ннаго от Тебе́ и от недр Роди́теля не отсту́пльшаго Бо́га, непреста́нно моли́ от вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́.

Други́й кано́н господи́на Ио́сифа, его́же краестро́чие по алфави́ту. Во осмо́й же и девя́той пе́сни: Оди́ Иоси́ф, е́же е́сть: Пе́снь Ио́сифова, глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Воскре́сл еси́ тридне́вен, по естеству́ Безсме́ртный, и яви́лся еси́ единона́десятим и всем ученико́м, и восте́кл еси́, Христе́, ко Отцу́, о́блаком носи́мь, всех Тво́рче.

Вопие́т я́вственно, поя́ Дави́д богодохнове́нный: взы́де Госпо́дь к небе́сным в воскликнове́нии и трубы́ шу́ме, и к Началосве́тному Отцу́ доспе́.

Сла́ва: Состаре́вшийся, Го́споди, мир мно́гими грехми́, обнови́в Стра́стию Твое́ю и Воста́нием Твои́м, возше́л еси́, носи́мь о́блаком к пренебе́сным. Сла́ва сла́ве Твое́й!

И ны́не, богоро́дичен: Влады́ку родила́ еси́ всех, Всенепоро́чная Влады́чице, Страсть во́льную прии́мшаго и возше́дша к Своему́ Отцу́, Его́же не оста́ви, а́ще и пло́ть взят.

Катава́сия: Боже́ственным покрове́н медленоязы́чный мра́ком, извити́йствова Богопи́санный зако́н: ти́ну бо оттря́с очесе́ у́мнаго, ви́дит Су́щаго и науча́ется Ду́ха ра́зуму, хваля́ боже́ственными пе́сньми.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, утверди́ мое́ помышле́ние, во е́же пе́ти и сла́вити спаси́тельное Твое́ Вознесе́ние.

Возше́л еси́, Жизнода́вче Христе́, ко Отцу́ и возне́сл еси́ род наш, Человеколю́бче, неизрече́нным благоутро́бием Твои́м.

Чи́ни а́нгельстии, Спа́се, челове́ческое естество́ ви́девше совосходя́щее Тебе́, непреста́нно удивля́еми, воспева́ху Тя.

Ужаса́хуся а́нгельстии ли́цы, Христе́, зря́ще Тя с телесе́м возне́сшася, и воспева́ху свято́е Твое́ Вознесе́ние.

Естество́ челове́ческое, Христе́, тле́нием па́дшее возста́вил еси́, и восхо́дом Твои́м возне́сл еси́, и с Собо́ю нас просла́вил еси́.

Богоро́дичен: Моли́ непреста́нно, Чи́стая, Произше́дшаго от ложе́сн Твои́х изба́витися пре́лести диа́воли пою́щим Тя, Ма́терь Бо́жию.

Иный.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, лик Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Возми́те врата́ небе́сная, се прии́де Христо́с, Ца́рь тва́ри, в те́ло обо́лкся земно́е, – го́рнейшим глаго́лаху си́лам до́льнейшия.

Взыска́в, Христе́, прельще́ннаго пре́лестию зми́евою Ада́ма, я́ко в сего́ оболки́йся, возше́л еси́ и сел еси́ одесну́ю, я́ко сопресто́лен Отцу́, пою́щим а́нгелом Тебе́.

Сла́ва: Земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо Вознесе́нием дне́сь Творца́ тва́ри, предъявле́нно соедини́вшаго разстоя́щаяся хоте́нием.

И ны́не, богоро́дичен: Сме́рти роди́вши Разруши́теля, Еди́наго Безсме́ртнаго Бо́га, Де́во Ма́ти Всечи́стая, Того́ при́сно умоли́ умерщвля́ющия моя́ стра́сти умори́ти и спасти́ мя.

Катава́сия: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле Анны, нося́щия дух сокруше́н, к Си́льному и Бо́гу ра́зумов.

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости. Всед на о́блаки небе́сныя, оста́вив мир су́щим на земли́, возше́л и сел еси́ одесну́ю Отца́, я́ко Единосу́щен Сему́ сый и Ду́ху. Аще бо и во пло́ти яви́лся еси́, но непрело́жен пребы́л еси́, те́мже ча́еши соверше́ния коне́ц, суди́ти Гряды́й на зе́млю ми́ру всему́. Правосу́де Го́споди, пощади́ ду́ши на́ша, прегреше́ний оставле́ние да́руя, я́ко Бог ми́лостив, рабо́м Твои́м.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах слух си́лы Креста́, я́ко рай отве́рзеся им, и возопи́х: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возне́слся еси́ во сла́ве, а́нгелов Царю́, Уте́шителя нам от Отца́ посла́в. Те́мже вопие́м: сла́ва, Христе́ Вознесе́нию Твоему́!

Яко взы́де Спас ко Отцу́ с пло́тию, удиви́шася Ему́ а́нгельская во́инства и возопи́ша: сла́ва, Христе́, Вознесе́нию Твоему́!

Ангельския си́лы го́рнейшим вопия́ху: врата́ возми́те Христу́ на́шему Царю́, Его́же воспева́ем вку́пе со Отце́м и Ду́хом.

Богоро́дичен: Де́ва роди́ и ма́терняя не позна́, но Ма́ти у́бо е́сть, Де́вою же пребы́сть, Юже воспева́юще, – ра́дуйся, Богоро́дице! – взыва́ем.

Ин.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Иису́с Жизнода́вец прии́м, и́хже возлюби́, на Елео́нскую го́ру восхо́дит, и сих благослови́, и о́блаком носи́мь, Отчая не́дра доспе́, я́же ника́коже оста́вил.

Мир ве́сь пра́зднует ви́димый и неви́димый: в ра́дости а́нгели лику́ют и челове́цы, славосло́вяще непреста́нно Вознесе́ние пло́тию Соедини́вшагося нам бла́гостию.

Сла́ва: Разруши́вый держа́ву сме́рти, я́ко Безсме́ртный, Го́споди, безсме́ртие всем дарова́л еси́, Человеколю́бче, и возне́слся еси́ во сла́ве, зря́щим Тя честны́м ученико́м, Иису́се Всеси́льне.

И ны́не, богоро́дичен: Блаже́нно чре́во Твое́, Всенепоро́чная, бы́сть: чре́во бо а́дово пресла́вно Истощи́вшаго несказа́нно вмести́ти сподо́билася еси́, Его́же моли́ спасти́ нас, пою́щих Тя.

Катава́сия: Царю́ царе́й, Яковы́й от Якова́го, Еди́н, Сло́ве, произше́дый, от Отца́ Безвино́внаго, Равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́, я́ко Благоде́теля, пою́щим: сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Утреннююще, вопие́м Ти: Го́споди, спаси́ ны. Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве бо Тебе́ ино́го не зна́ем.

Испо́лнив весе́лия вся́ческая, Ми́лостиве, к го́рним си́лам с пло́тию прише́л еси́.

Ангельския си́лы взе́млема Тебе́ ви́девше, – врата́, – взыва́ху, – Царю́ на́шему, возми́те!

Апо́столи ви́девше возвыша́ема Спа́са, с тре́петом взыва́ху Царю́ на́шему: сла́ва Тебе́!

Богоро́дичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице, Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.

Ин.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, всем, воспева́ющим Тя, мир подава́ющая.

Умертви́в сме́рть Твое́ю сме́ртию, Го́споди, взем и́хже возлюби́л еси́, возше́л еси́ на Ма́сличную го́ру святу́ю и отту́ду восте́кл еси́, Христе́, к Твоему́ Роди́телю, о́блаком носи́мь.

Стра́нно Твое́ Рождество́, стра́нно Твое́ Воскресе́ние, стра́нно и стра́шно Твое́, Жизнода́вче, е́же от горы́ Боже́ственное Вознесе́ние, е́же изобразу́я, Илия́ четвероко́нный восхожда́ше, воспева́я Тя, Человеколю́бче.

Сла́ва: Зря́щим апо́столом веща́ху а́нгели: му́жие галиле́йстии, что чудите́ся Вознесе́нию Жизнода́вца Христа́? Сей прии́дет па́ки на зе́млю суди́ти ми́ру всему́, я́ко Судия́ Пра́веднейший.

И ны́не, богоро́дичен: Де́ву сохрани́в Тя по рождестве́ нетле́нну, восхо́дит Христо́с ко Отцу́, Богороди́тельнице, Его́же не оста́ви, а́ще и пло́ть прия́т из Тебе́, мы́сленную же и одушевле́нную, за ми́лость неизрече́нную.

Катава́сия: Реши́тельное очище́ние грехо́в, огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, о ча́да светообра́зная церко́вная! Ны́не от Сио́на бо изы́де Зако́н, языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де мя бе́здна, гроб мне кит бы́сть, аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.

Взыгра́шася апо́столи, зря́ще на высоту́ дне́сь Зижди́теля взе́млема, упова́нием Ду́ха, и стра́хом зовя́ху: сла́ва восхо́ду Твоему́!

Предста́ша а́нгели, вопию́ще, Христе́, ученико́м Твои́м: и́мже о́бразом ви́десте Христа́ восходя́ща с пло́тию, па́ки прии́дет Пра́ведный всех Судия́.

Яко ви́деша Тя, Спа́се наш, небе́сныя си́лы, на высоту́ взе́млема с те́лом, взыва́ху, глаго́люще: вели́ко, Влады́ко, человеколю́бие Твое́!

Богоро́дичен: Купину́ Тя неопали́мую, и го́ру, и ле́ствицу одушевле́нную, и две́рь небе́сную досто́йно сла́вим, Мари́е сла́вная, правосла́вных Похвало́.

Ин.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Да ка́плют нам свы́ше о́блацы весе́лие ве́чное, Христо́с о́блаком бо, я́ко херуви́мы носи́мый, к Своему́ Отцу́ восхо́дит дне́сь.

Пло́ти яви́вся подо́бием, пре́жде разстоя́щаяся собра́л еси́ во еди́но, Человеколю́бче, и возне́слся еси́, Ще́дре, в небе́сная, зря́щим Тя ученико́м Твои́м.

Сла́ва: Что червле́ны ри́зы пло́ти Соедини́вшагося дебельству́? – святи́и а́нгели, Христа́ зря́ще, веща́ху, Стра́сти честны́я Боже́ственныя нося́ща о́бразы.

И ны́не, богоро́дичен: Пое́м, Отрокови́це, зача́тие, пое́м Твое́ неизрече́нное рождество́, и́мже изба́вихомся, Чи́стая, тли, и озлобле́ния, и мра́чнаго а́дова затворе́ния.

Катава́сия: Очище́ние нам, Христе́, и спасе́ние, Влады́ко, возсия́л еси́ от Де́вы, да, я́ко проро́ка от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну, от тли исхити́ши всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

Конда́к самогла́сен, глас 6: Еже о нас испо́лнив смотре́ние и я́же на земли́ соедини́в небе́сным, возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, ника́коже отлуча́яся, но пребыва́я неотсту́пный, и вопия́ лю́бящим Тя: Аз е́смь с ва́ми и никто́же на вы.

Икос: Яже земли́, на земли́ оста́вившии, я́же пе́пельная пе́рсти уступа́ющии, прииди́те, воспря́нем и на высоту́ возведе́м о́чи и мы́сли, впери́м ви́ды, вку́пе и чу́вства на небе́сная врата́, сме́ртнии, непщу́им бы́ти в Ма́сличной горе́ и взира́ти на Избавля́ющаго на о́блацех носи́ма. Отону́ду бо Госпо́дь на небеса́ востече́, и та́мо даролюбе́зны да́ры раздая́ апо́столом Свои́м, уте́шив я, я́ко Оте́ц, и утверди́в я, наста́вив, я́ко сыно́в, и рече́ к ним: не разлуча́юся вас, Аз е́смь с ва́ми и никто́же на вы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ о́гненней песносло́вцы спасы́й о́троки, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

На о́блацех све́та Вознесы́йся и Спасы́й мир, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

На ра́му, Спа́се, заблу́ждшее взем естество́, возне́сся, Бо́гу и Отцу́ приве́л еси́.

Возше́дый во пло́ти к Безпло́тному Отцу́, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Умерщвле́ное на́ше грехо́м естество́ взем, Твоему́ Сво́йственному Отцу́, Спа́се, приве́л еси́.

Богоро́дичен: От Де́вы ро́ждься, Юже Богоро́дицу соде́лал еси́, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ин.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Све́тлый Тя Свет су́ща, подъя́т о́блак, Го́споди, от земли́ па́че ума́ восприе́млема и небе́снии собо́ри восхвали́ша со апо́столы, глаго́люще: Бо́же, благослове́н еси́.

Рука́ма вси, ра́дующеся, воспле́щим, Вознесе́нием Христо́вым, и воскли́кнем: взы́де Бог во гла́се тру́бне и се́де одесну́ю, я́ко Сопресто́лен Отцу́ во ве́ки.

Сла́ва: Поя́ дре́вле Моисе́й вели́кий, взыва́ше: да покло́нятся восходя́щу Христу́ небе́снии а́нгели, я́ко всех Царю́. Ему́же зове́м: отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

И ны́не, богоро́дичен: О, чуде́с пресла́вных! Ка́ко вмести́ла еси́ Бо́га Невмести́маго, Богора́дованная, пло́тию Обнища́вшаго, и со сла́вою мно́гою в небе́сная Возне́сшагося дне́сь, и Оживи́вшаго челове́ки?

Катава́сия: Согла́сная возшуме́ орга́нская пе́снь почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н: Уте́шителева же Светоно́сная Благода́ть почеству́ет, е́же вопи́ти: Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́на еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из Отца́ пре́жде век рожде́ннаго Сы́на и Бо́га, и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Во двою́ существу́ возлете́вшаго Жизнода́вца Христа́ на небеса́ со сла́вою и Отцу́ соседя́щаго, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

От рабо́ты и́дольския тва́рь Изба́вившаго и Предста́вившаго ту свобо́дну Твоему́ Отцу́, Тебе́, Спа́се, пое́м и Тебе́ превозно́сим во вся ве́ки.

Свои́м схожде́нием Низложи́вшаго супоста́та и Свои́м возше́ствием Возне́сшаго челове́ки, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Херуви́мов превы́шшая яви́лася еси́, Богоро́дице Чи́стая, во чре́ве Твое́м си́ми Носи́маго носи́вшая. Его́же со безпло́тными, челове́цы, славосло́вим во вся ве́ки.

Ин.

Ирмо́с: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Яви́шася у́мове апо́столом в Вознесе́нии и веща́ху: что, взира́юще, стоите́ дивя́щеся? Сей, Восходя́й в небе́сная, прии́дет и па́ки суди́ти и́же на земли́ челове́ком, Судия́ сый Еди́н.

Дади́м Бо́гу вели́чие, хвалы́ согла́сие воскли́кнем, воспои́м, лику́им, рука́ми же воспле́щим: взы́де Бог наш на небеса́ от земли́, а́нгелом, арха́нгелом пою́щим Сего́, я́ко Влады́ку и Творца́ всех.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода. Взя́тся превы́ше а́нгел естество́ на́ше, дре́вле отпа́дшее, и на Престо́ле посажде́но бы́сть Боже́ственне па́че смы́сла. Прииди́те, торжеству́им и воззове́м: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

И ны́не, богоро́дичен: Се Сын Твой, Богоро́дице, плени́в Кресто́м Свои́м сме́рть, воскре́се тридне́вен, и ученико́м Свои́м я́влься, востече́ к небе́сным; с ни́миже Тебе́ покланя́ющеся, пое́м и славосло́вим во вся ве́ки.

Та́же: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки. Катава́сия: Разреша́ет у́зы и ороша́ет пла́мень Трисве́тлый Богонача́лия о́браз, пою́т о́троцы, благослови́т же еди́наго Спа́са и Вседе́теля, я́ко Благоде́теля сотворе́нная вся́ческая тва́рь.

Честне́йшую... не пое́м, но пое́м припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Возне́сшагося от земли́ на не́бо Христа́ Жизнода́вца.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию, в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, ве́рнии единому́дренно велича́ем.

Тебе́, Изба́вителя ми́ра Христа́ Бо́га, апо́столи ви́дяще Боже́ственно возвыша́ема, со стра́хом, игра́юще, велича́ху.

Твою́ обожи́вшуюся пло́ть зря́ще, Христе́, на высоте́ а́нгели, друг ко дру́гу глаго́лаху: вои́стинну Сей е́сть Бог наш!

Тебе́ безпло́тных чи́нове, Христе́ Бо́же, на о́блацех взе́млема ви́дяще, взыва́ху: сла́вы Царю́ врата́ возми́те!

Тебе́, Соше́дшаго да́же до после́дних земли́, и челове́ка Спа́сшаго, и восхожде́нием Твои́м Возвы́сившаго, Сего́ велича́ем.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Богоро́дице, Ма́ти Христа́ Бо́га, Его́же родила́ еси́, дне́сь от земли́ возноси́ма со апо́столы зря́щи, возвелича́ла еси́.

Вторы́й припе́в: Ангели восхожде́ние Влады́ки зря́ще, ужаса́хуся, ка́ко со сла́вою взя́тся от земли́ на го́рняя.

Ин.

Ирмо́с: Всяк земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

О, даро́в, па́че постиже́ния! О, та́инства стра́шнаго! Все́ми бо Влады́чествуяй, от земли́ отходя́ к небе́сным, ученико́м посла́ Ду́ха Свята́го, просвети́вшаго сих смысл и о́гненны сотвори́вшаго благода́тию.

Полцы́ учени́честии, – Госпо́дь рече́, – вы седи́те во Иерусали́ме, и Аз низпослю́ вам Уте́шителя Друга́го, Отцу́ Сопресто́льна и Мне Равноче́стна, Его́же ви́дите взима́ема и о́блаком све́тлым носи́ма.

Сла́ва: Взя́тся я́ве великоле́пие вы́ше небе́с, пло́тию Обнища́вшаго, и соседе́нием Отца́ почте́ся естество́ на́ше отпа́дшее: торжеству́им, и согла́сно вси воскли́кнем, и воспле́щим рука́ми, ра́дующеся.

И ны́не, богоро́дичен: Свет от Све́та возсия́вый, Всенепоро́чная, из Тебе́ возсия́, и че́рность безбо́жия всю разруши́, и в нощи́ спя́щих просвети́. Сего́ ра́ди вси по до́лгу Тя во ве́ки при́сно ублажа́ем.

Катава́сия: Ра́дуйся, Цари́це, матероде́вственная Сла́во, вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, Тебе́ пе́ти досто́йно, изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Ексапостила́рий самогла́сен: Ученико́м зря́щим Тя, Возне́слся еси́, Христе́, ко Отцу́ соседя́; а́нгели предтеку́ще, зовя́ху: возми́те врата́, возми́те, Ца́рь бо взы́де к нача́льному Све́ту сла́вы.

Сла́ва, и ны́не, то́йже. На хвали́тех: Вся́кое дыха́ние... поста́вим стихи́ 4 и пое́м стихи́ры, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в. Ангельски и́же в ми́ре торжеству́им, на престо́ле сла́вы Бо́гу носи́мому, взыва́юще пе́ние: Свят еси́, Отче Небе́сный, Соприсносу́щный Сло́ве, Свят еси́ и Ду́ше Всесвяты́й. Два́жды.

Нача́льницы а́нгелов смотря́юще, Спа́се, восхожде́ния стра́нное, недоумева́хуся друг ко дру́гу: что виде́ние сие́? Челове́к у́бо зра́ком ви́димый, я́коже Бог, превы́ше небе́с с пло́тию восхо́дит.

Галиле́ане, зря́ще Тя вознесе́нна от Ма́сличныя горы́ с те́лом, Сло́ве, слы́шаху а́нгелов, вопию́щим им: что стоите́ зря́ще? Сей прии́дет па́ки с пло́тию, и́мже о́бразом ви́десте.

Сла́ва, и ны́не, глас 2: Роди́лся еси́, я́ко Сам восхоте́л еси́; яви́лся еси́, я́ко Сам изво́лил еси́; пострада́л еси́ пло́тию, Бо́же наш, из ме́ртвых воскре́сл еси́, попра́в сме́рть. Возне́слся еси́ во сла́ве, вся́ческая Исполня́яй, и посла́л еси́ нам Ду́ха Боже́ственнаго, е́же воспева́ти и сла́вити Твое́ Божество́.

Славосло́вие вели́кое. Ектении́ и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИИ,

Блаже́нна пра́здника, пе́снь 9-я обои́х кано́нов, на 8. Та́же трисвято́е. Проки́мен пра́здника, глас 7: Вознеси́ся на небеса́, Бо́же, и по всей земли́ сла́ва Твоя́. Стих: Гото́во се́рдце мое́, Бо́же, гото́во се́рдце мое́, воспою́ и пою́ во сла́ве мое́й. Апо́стол дне, Дея́ний, зача́ло 50: Якоже су́ждено бы́сть отплы́ти нам во Итали́ю... Аллилу́ия пра́здника, глас 2: Взы́де Бог в воскликнове́нии, Госпо́дь во гла́се тру́бне. Стих: Вси язы́цы, восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования. Ева́нгелие дне, Иоа́нна, зача́ло 57: Якоже Ты Мя, Отче, посла́л еси́ в мир... За Досто́йно.., пое́м ирмо́с пра́здника: Тя, па́че ума́... Прича́стен: Взы́де Бог в воскликнове́нии, Госпо́дь во гла́се тру́бне. Аллилу́ия, три́жды. И отдае́тся пра́здник.

Комментарии для сайта Cackle