Понедельник
В неде́лю ве́чера
на Го́споди воззва́х: стихи́ры пра́здника 3: и Мине́и 3.
Стихи́ры пра́здника, гла́с 8.
Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́!
О пресла́внаго чудесе́! Творе́ц все́х плотоно́сец бы́в, в на́ше обнища́ естество́, хотя́ я́ко благоутро́бен, и с челове́ки пожи́в, чуде́с мно́жество евре́ом показа́. Те́мже исцели́ иногда́ разсла́бленнаго, ре́к ему́: возми́ о́др тво́й, в Вифесду́ прише́д.
Спа́се Бо́же мо́й и Го́споди, па́дшыя челове́ки воскреси́ти хотя́, на земли́ я́ко Челове́к обхожда́л еси́ исцеля́я все́х неду́ги, мно́гаго ра́ди благоутро́бия. Те́мже прише́д ко О́вчей купе́ли, це́ла воздви́гл еси́, иногда́ разсла́бленнаго, сло́вом Твои́м, три́десять о́смь ле́т лежа́ща.
За́вистию евре́и снеда́еми, благодея́нием Твои́м преблаги́й Го́споди, вину́ творя́ще, и неи́стовства разжже́нием, беззако́ннующе са́ми в зако́не при́сно, тебе́ иска́ху уби́ти вои́стинну Жи́знь, суббо́ты ра́ди, егда́ всего́ челове́ка показа́л еси́ Ты́ здра́ва, пре́жде разсла́бленна су́ща.
Сла́ва, и ны́не: гла́с 5:
При О́вчей купе́ли челове́к лежа́ше в не́мощи, и ви́дев Тя́ Го́споди, вопия́ше: челове́ка не и́мам, да егда́ возмути́тся вода́, вве́ржет мя́ в ню́: егда́ же прихожду́, и́н предваря́ет мя́, и прие́млет исцеле́ние, а́з же немощству́яй лежу́. И а́бие умилосе́рдився спа́с, глаго́лет к нему́: тебе́ ра́ди Челове́к бы́х, тебе́ ра́ди в пло́ть облеко́хся, и глаго́леши: челове́ка не и́мам. Возми́ о́др тво́й и ходи́. Вся́ Тебе́ возмо́жна, вся́ послу́шают, вся́ повину́ются: все́х на́с помяни́, и поми́луй Святы́й, я́ко Человеколю́бец.
На стихо́вне стихи́ры, гла́с 3:
Твои́м Кресто́м Христе́ Спа́се, сме́рти держа́ва разруши́ся, и диа́воля пре́лесть упраздни́ся: ро́д же челове́ческий ве́рою спаса́емый: пе́снь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Сти́х: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́:
Вече́рнюю пе́снь прино́сим Ти́ Христе́, с кади́лом и пе́сньми духо́вными: поми́луй Спа́се ду́шы на́шя.
Сти́х: Поми́луй на́с Го́споди, поми́луй на́с:
Му́ченичен: Ве́лия Креста́ Твоего́ Го́споди си́ла: водрузи́ бо ся на ме́сте, и де́йствует в ми́ре, и показа́ от ры́барей апо́столы, и от язы́к му́ченики, да мо́лятся о душа́х на́ших.
Сла́ва, и ны́не, гла́с 1:
Дла́нию пречи́стою созда́вый челове́ка, прише́л еси́ Благоутро́бне, неду́гующыя исцели́ти Христе́, разсла́бленнаго во О́вчей купе́ли сло́вом Твои́м возста́вил еси́: кровоточи́вой же боле́знь исцели́л еси́: ханане́и отрокови́цу стужа́емую поми́ловал еси́, и проше́ние со́тника не презре́л еси́. Сего́ ра́ди зове́м: всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Та́же тропа́рь воскре́сен. И отпу́ст.
В понеде́льник 4-я седми́цы по Па́сце, на у́трени
на Бо́г госпо́дь: тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва: свята́го, а́ще и́мать. И ны́не: Богоро́дичен 1-й во гла́с тропаря́ свята́го. А́ще ли ни́, Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен 1-й гла́са.
По 1-м стихосло́вии, седа́лен, гла́с 3:
Христо́с от ме́ртвых воста́, нача́ток усо́пших, перворожде́н тва́ри, и Соде́тель все́х бы́вших, истле́вшее естество́ ро́да на́шего в Себе́ Само́м обнови́. Не ктому́ сме́рте облада́еши: и́бо все́х Влады́ка держа́ву твою́ разруши́.
Сти́х: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю обличи́ши мене́:
Живу́щи на земли́ душе́ моя́, пока́йся, пе́рсть во гро́бе не пое́т, согреше́ний не избавля́ет, возопи́й Христу́ Бо́гу: Сердцеве́дче, согреши́х, пре́жде да́же не осу́диши мя́, поми́луй мя́.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во Святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев:
Му́ченичен: Благоду́шие терпе́ния ва́шего, победи́ ко́зни злонача́льнаго врага́, страстоте́рпцы блаже́ннии. Сего́ ра́ди ве́чнаго сподо́бистеся блаже́нства: но моли́теся Го́сподеви, христолюби́вых люде́й спасти́ ста́до, му́ченицы су́ще и́стины.
Сла́ва, и ны́не:
Красоте́ де́вства Твоего́, и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти́ Богоро́дице: ку́ю Ти́ похвалу́ принесу́ досто́йную? что́ же возъимену́ю Тя́? Недоумева́ю? и ужаса́юся. Те́мже, я́коже повеле́н бы́х, вопию́ Ти: ра́дуйся Благода́тная.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, гла́с 3.
Подо́бен: Красоте́ де́вства:
Разслабле́ние обрето́ша всетеле́сное разсла́бленнии, за́вистию стягне́ни в суббо́ту разсла́бленнаго стягну́тие помышля́юще, глаго́люще: не досто́ит цели́ти в суббо́ты, разоря́ти же оте́ческое суббо́ты поко́ище, зако́на Тебе́ не ве́дуще Влады́ку, и цели́теля ду́ш на́ших.
Сла́ва, и ны́не: то́йже:
Та́же, Воскресе́ние Христо́во: Псало́м 50. Та́же кано́ны пра́здника со ирмосы́, на 8: и Мине́и, на 4. Конда́к и ексапостила́рий пра́здника.
На хвали́тех поста́вим стихи́, 4: и пое́м настоя́щыя стихи́ры Осмогла́сника, гла́с 3:
Прииди́те вси́ язы́цы, уразуме́йте стра́шныя та́йны си́лу: Христо́с бо Спа́с на́ш, е́же в нача́ле Сло́во, распя́тся на́с ра́ди, и во́лею погребе́ся, и воскре́се из ме́ртвых, е́же спасти́ вся́ческая: Тому́ поклони́мся.
Мно́жицею песнопе́ние соверша́я, обрето́хся гре́х исполня́я, язы́ком у́бо пе́ние веща́я, душе́ю же безме́стная помышля́ю: но обоя́ испра́ви Христе́ Бо́же покая́нием, и поми́луй мя́.
Му́ченичен:
Святы́х страстоте́рпец па́мять, прииди́те лю́дие вси́ почти́м: я́ко позо́р бы́вше а́нгелом и челове́ком, побе́ды вене́ц от Христа́ прия́ша, и мо́лятся о душа́х на́ших.
Сла́ва, и ны́не: гла́с 1:
Непогребе́н мертве́ц сы́й разсла́бленный, ви́дев Тя́ возопи́: поми́луй мя́ Го́споди, я́ко о́др мо́й гро́б мне́ бы́сть. что́ ми приобре́тение живота́? Не тре́бую О́вчия купе́ли: не и́мам бо никого́же влага́юща мя́, возмуща́ющымся вода́м: но Тебе́ исто́чнику прихожду́ исцеле́ний, да и а́з со все́ми вопию́: всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
На стихо́вне стихи́ры, гла́с 3.
Подо́бен: Ве́лия Креста́:
Зна́мений и чуде́с ви́дяще си́лу, за́вистию разсла́бленнии и си́льнии зло́бою не ве́роваху, я́ко Ты́ еси́ Сы́н Бо́жий и Строи́тель все́х, и разсла́бленнаго здра́ва показа́вый сло́вом.
Сти́х: Ми́лости Твоя́ Го́споди, во ве́к воспою́.
Ви́девше суббо́т храни́телие, разсла́бленнаго стя́гнута в суббо́ту, и душе́ю омрача́хуся: и не подоба́ет в суббо́ту цели́ти, и скверни́ти суббо́ту, не́гли я́ко зако́ннии кни́жницы, вопия́ху.
Сти́х: Я́ко ре́кл еси́: в ве́к ми́лость сози́ждется.
Суббо́т самоде́теля не ве́дуще Тя́ и Го́спода, суббо́ты храня́щии, о разсла́бленнаго стягну́тии ропта́ху, в суббо́ту бы́вшем, я́ко не добро́, глаго́люще, взя́ти о́др в де́нь суббо́тный.
Сла́ва, и ны́не: гла́с 5:
Взы́де Иису́с во Иерусали́м на О́вчую купе́ль, глаго́лемую иуде́йски Вифесда́, пя́ть притво́ров иму́щую, в те́х бо слежа́ше мно́жество немощству́ющих: А́нгел бо Бо́жий по вся́ ле́та сходя́, возмуща́ше ю́, и здра́вие подава́ше приступа́ющым ве́рою. И ви́дев Госпо́дь многовре́менна челове́ка, глаго́лет к нему́: хо́щеши ли здра́в бы́ти? Немощству́яй отвещава́ше: Го́споди, челове́ка не и́мам, да егда́ возмути́тся вода́, вве́ржет мя́ в купе́ль: враче́м изда́х все́ име́ние мое́, и ми́лости улучи́ти не сподо́бихся. Но Вра́чь ду́ш и теле́с глаго́лет к нему́: возми́ тво́й о́др и ходи́, пропове́дуя Мою́ си́лу, и ве́лию ми́лость в конце́х.
Та́же: Бла́го е́сть испове́датися: ча́с пе́рвый. И отпу́ст.