Источник

Месяца августа в 15-й день

Успение Пресвятыя Славныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии

На малей вечерни

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 4. Глас 1.

Подобен: Небе́сных чино́в:

Безсме́ртным успе́нием Бо́жия Ма́тере / а́нгельский собо́р ра́дуется: / и Сия́ отходя́щи, / во оби́тeли ве́чныя вселя́ется, / и к весе́лию Небе́сному преходя́щи, / в Боже́ственную ра́дость

/ и ве́чное наслажде́ние. (2)

Жи́зни Вы́шния жела́ющи, / сию́ оста́вила eси́, Богороди́тельнице Отрокови́це, / де́вства цве́те, / Христа́ ро́ждшая, всех Живота́; / благоговéйно предстоя́ше апо́стольский собо́р / честно́му Твоему́ погребе́нию, Богоневéстная.

Твои́м исхо́дным пе́нием и надгро́бным / возду́х у́бо освяти́ся, / восхожде́нием Твои́м, Ма́ти Бо́га Человeколю́бца, / чу́до стра́шное, Богоро́дице Неискусому́жная. / Те́мже ве́рно покланя́ем Ти ся, ве́рнии, / Богоро́дице Неискусобра́чная.

Слава, и ныне, глас 6: Прииди́те, всеми́рное успе́ние / Всенепоро́чныя Богоро́дицы пра́зднуем, / днесь бо А́нгели торжеству́ют / честно́е преставле́ние Бо́жия Ма́тере / и к весе́лию нас, земны́х, призыва́ют, / вопи́ти немо́лчным гла́сом: / ра́дуйся, преста́вльшаяся, от земли́ / и к Небе́сным оби́телем пресе́льшаяся. / Ра́дуйся, я́же учени́ческий лик / о́блаком ле́гким во eди́но собра́вшая. / Ра́дуйся, упова́ние и спасе́ние на́ше, / Тя бо христиа́нский род непреста́нно ублажа́ет.

Прокимен дне.

На стиховне стихиры, глас 2.

Подобен: До́ме Евфра́фов:

Собо́р учени́к / и Боже́ственных апо́стол / собра́ся погребсти́ / богоприя́тное те́ло / eди́ныя Богома́тере.

Стих: Воскресни́, Го́споди, в поко́й Твой, / Ты и Киво́т святы́ни Твоея́.

Ты, И́же из Нея́ / возсия́вый неизрече́нно, / сыноле́пно дух всечи́стый / рука́ми Твои́ми приими́ / Богоро́дицы, Влады́ко.

Стих: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною / и не отве́ржется eя́.

Егда́ ко из Тебе́ Ро́ждшемуся / преста́вилася eси́, / снидо́шася на о́блацех / те́ло Твое́ погребсти́, / Де́во, апо́столи.

Слава, и ныне: Двéри Небе́сныя, / возми́теся, / зря́ще Дверь Вы́шняго, / иду́щу со сла́вою / к Сы́ну и Бо́гу.

Тропарь, глас 1:

В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́, / во успе́нии ми́ра не оста́вила eси́, Богоро́дице, / преста́вилася eси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́, / и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.

Ектения малая и отпуст.

На велицей вечерни

Поем: Блаже́н муж: 1-й антифон.

На Го́споди, воззва́х:

поставим стихов 8 и поем стихиры, глас 1:

О, ди́вное чу́до! / Исто́чник Жи́зни / во гро́бе полага́ется, / и ле́ствица к Небеси́ гроб быва́ет. / Весели́ся, Гефсима́ние, / Богоро́дичен святы́й до́ме. / Возопие́м, ве́рнии, / Гаврии́ла иму́ще чинонача́льника: / Благода́тная, ра́дуйся, / с Тобо́ю Госпо́дь, / подая́й ми́рови Тобо́ю ве́лию ми́лость. (3)

Ди́вны Твоя́ та́йны, Богоро́дице: / Вы́шняго престо́л / яви́лася eси́, Влады́чице, / и от земли́ к Небеси́ преста́вилася eси́ днесь. / Сла́ва Твоя́ боголе́пная, / богоподо́бными сия́ющи чудесы́. / Де́вы с Ма́терию Царе́вою, / на высоту́ вознеси́теся. / Благода́тная, ра́дуйся, / с Тобо́ю Госпо́дь, / подая́й ми́рови Тобо́ю ве́лию ми́лость. (3)

Твое́ сла́вят успе́ние / Вла́сти и Престо́ли, / Нача́ла и Госпо́дства, / Си́лы и Херуви́ми и стра́шнии Серафи́ми, / ра́дуются земноро́днии, / о Боже́ственней Твое́й сла́ве крася́щеся, / припа́дают лю́дие со Арха́нгелы и А́нгелы и воспева́ют: / Благода́тная, ра́дуйся, / с Тобо́ю Госпо́дь, / подая́й ми́рови Тобо́ю ве́лию ми́лость. (2)

Слава, и ныне, глас тойже: Богонача́льным манове́нием, / отвсю́ду Богоно́снии апо́столи, / о́блаки высо́це взима́еми, / доше́дше пречи́стаго и живонача́льнаго Твоего́ те́ла, / любе́зно лобыза́ху. / Превы́шния же Небе́сныя си́лы, / с свои́м Влады́кою прише́дше, / богоприя́тное и пречи́стое те́ло предсыла́юще, / у́жасом одержи́ми; / прекра́сно же предыдя́ху / и неви́димо вопия́ху превы́шним чинонача́лиeм: / се Всецари́ца Богоотрокови́ца прии́де. / Возми́те врата́ и Сию́ преми́рно подыми́те, / Присносу́щнаго Ма́терь Све́та, / Тоя́ бо ра́ди всеро́дное челове́ком спасе́ние бысть. / На Ню́же взира́ти не мо́жем, / и Той досто́йную честь возда́ти немо́щно: / Тоя́ бо преизя́щное прехо́дит всяк ум. / Те́мже, Пречи́стая Богоро́дице, / при́сно с Живоно́сным Царе́м и Рождество́м живу́щи, / моли́ся вы́ну сохрани́ти и спасти́ / от вся́каго прило́га проти́внаго / но́выя лю́ди Твоя́: / Твое́ бо предста́тельство стяжа́хом, / во ве́ки светоявле́нно блажа́ще.

Вход. Прокимен дне. Чтения три.

Бытия́ чте́ние

Изы́де Иа́ков от студенца́ кля́твеннаго и и́де в Харра́нь. И обре́те ме́сто, и спа та́мо: за́йде бо со́лнце, и взят от ка́мения ме́ста того́, и положи́ возгла́вие себе́, и спа на ме́сте о́ном. И сон ви́де. И се ле́ствица, утвержде́на на земли́, eя́же глава́ досяза́ше до небе́с, и А́нгели Бо́жии восхожда́ху и низхожда́ху по ней. Госпо́дь же утвержда́шеся на ней, и рече́: Аз Бог Авраа́мов, отца́ твоего́, и Бог Исаа́ков, не бо́йся: земля́, иде́же ты спи́ши на ней, тебе́ дам ю и се́мени твоему́. И бу́дет се́мя твое́, я́ко песо́к земны́й, и распространи́тся на мо́ре, и ли́ву, и се́вер, и на восто́ки; и возблагословя́тся о тебе́ вся коле́на земна́я и о се́мени твое́м. И се Аз с тобо́ю, сохраня́яй тя на вся́ком пути́, а́може а́ще по́йдеши. И возвращу́ тя в зе́млю сию́, я́ко не и́мам тебе́ оста́вити, до́ндеже сотвори́ти Ми вся, ели́ка глаго́лах тебе́. И воста́ Иа́ков от сна своего́, и рече́: я́ко eсть Госпо́дь на ме́сте сем, аз же не ве́дех. И убоя́ся, и рече́: я́ко стра́шно ме́сто сие́; несть сие́, но дом Бо́жий и сия́ врата́ Небе́сная.

Быт.28:10–17

Прoро́чества Иезеки́илева чте́ние

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: бу́дет от дне осма́го и про́чее, сотворя́т иере́и на олтари́ всесожже́ния ва́шего и я́же спасе́ния ва́шего, и прииму́ вы, глаго́лет Адонаи́ Госпо́дь. И обрати́ мя на путь врат святы́х вне́шних, зря́щих на восто́ки, и сия́ бя́ху затворе́на. И рече́ Госпо́дь ко мне: врата́ сия́ затворе́на бу́дут и не отве́рзутся, и никто́же про́йдет сквозе́ их; я́ко Госпо́дь Бог Изра́илев про́йдет и́ми, и бу́дут затворе́на. Я́ко Игу́мен ся́дет в них сне́сти хлеб, по пути́ Ела́мских врат вни́дет и по пути́ его́ изы́дет. И введе́ мя по пути́ врат святы́х, су́щих к се́веру, пря́мо хра́му, и ви́дех, и се испо́лнь сла́вы храм Госпо́день.

Иез.43:27, 44:1–4

При́тчей чте́ние

Прему́дрость созда́ Себе́ дом и утверди́ столпо́в седмь. Закла́ Своя́ же́ртвенная, и раствори́ в ча́ши Свое́й вино́, и угото́ва Свою́ трапе́зу. Посла́ Своя́ рабы́, созыва́ющи с высо́ким пропове́данием на ча́шу, глаго́лющи: И́же есть безу́мен, да уклони́тся ко Мне. И тре́бующим ума́ рече́: Прииди́те, яди́те Мой хлеб, и пи́йте вино́, е́же раствори́х вам. Оста́вите безу́мие и жи́ви бу́дете, и взыщи́те ра́зума, да поживете́, и испра́вите ра́зум в ве́дении. Наказу́яй злы́я прии́мет себе́ безче́стие, облича́яй же нечести́ваго опоро́чит себе́: обличе́ния бо нечести́вому ра́ны ему́. Не облича́й злых, да не возненави́дят тебе́. Облича́й прему́дра, и возлю́бит тя. Даждь прему́дрому вину́, и прему́дрший бу́дет. Сказу́й пра́ведному, и приложи́т приима́ти. Нача́ло прему́дрости страх Госпо́день и сове́т святы́х ра́зум: разуме́ти бо зако́н по́мысла есть блага́го. Сим бо о́бразом мно́гое поживе́ши вре́мя, и приложа́тся тебе́ ле́та живота́.

Притч.9:1–11

На литии стихиры самогласны, глас 1:

Подоба́ше самови́дцам Сло́ва и слуга́м / и е́же по пло́ти Ма́тере Его́ успе́ние ви́дети, / коне́чное ели́ко на Ней та́инство, / я́ко да не то́кмо е́же от земли́ Спа́сово восхожде́ние у́зрят, / но и Ро́ждшия Его́ преставле́нию свиде́тельствуют. / Те́мже, отвсю́ду Боже́ственною си́лою собра́вшеся, / Сио́на достиго́ша / и на Не́бо иду́щую предсыла́ху, вы́шшую Херуви́м, / Е́йже и мы с ни́ми покланя́емся, / я́ко моля́щейся о душа́х на́ших.

Глас 2. Анатолиево: Я́же Небе́с вы́шшая су́щи, / и Херуви́м сла́внейшая, / и всея́ тва́ри честне́йшая, / я́же премно́гия ра́ди чистоты́ / Присносу́щнаго Существа́ прия́телище бы́вши, / в Сыно́вне ру́це днесь всесвяту́ю предае́т ду́шу, / и с Не́ю исполня́ются вся́ческая ра́дости, / и нам да́рует ве́лию ми́лость.

Глас тойже. Иоанново: Всенепоро́чная Неве́ста / и Ма́ти Благоволе́ния О́тча, / Я́же Бо́гу пронарече́нная, / во Свое́ Ему́ жили́ще несли́тнаго соедине́ния / днесь пречи́стую ду́шу Творцу́ и Бо́гу предае́т, / Ю́же Безпло́тных си́лы боголе́пно подъе́млют, / и к Животу́ преставля́ется, / су́щая Ма́ти Живота́, / Свеща́ непристу́пнаго Све́та, / спасе́ние ве́рных / и упова́ние душ на́ших.

Глас 3. Германово: Прииди́те, вси концы́ земни́и, / честно́е преставле́ние Богома́тере восхва́лим: / в ру́це бо Сы́на ду́шу непоро́чную положи́. / Те́мже святы́м успе́нием Ея́ мир оживотвори́ся, / во псалме́х, и пе́ниих, и пе́снех духо́вных / со Безпло́тными и апо́столы пра́зднует све́тло.

Слава, глас 5. Феофаново: Прииди́те, празднолю́бных собо́р, / прииди́те, и лик соста́вим, / прииди́те, венча́ем пе́сньми Це́рковь, / упокое́нием Ковче́га Бо́жия. / Днесь бо Не́бо простира́ет не́дра, / прие́мля Ро́ждшую все́ми Невмести́маго, / и земля́, Исто́чник Жи́зни отдаю́щи, благослове́ние, / украша́ется благоле́пием. / А́нгели лик составля́ют со апо́столы, / ужа́сно взира́юще / от живота́ в Живо́т преставля́ему, / Ро́ждшую Нача́льника жи́зни. / Вси поклони́мся Ей, моля́щеся: / сро́дна присвое́ния не забу́ди, Влады́чице, / ве́рно пра́зднующих всесвято́е Твое́ успе́ние.

И ныне, глас тойже: Воспо́йте, лю́дие, / Ма́тери Бо́га на́шего, воспо́йте: / днесь бо всесве́тлую ду́шу Свою́ в пречи́стыя дла́ни / И́же из Нея́ Вопло́щшагося без се́мене предае́т, / Его́же и мо́лит непреста́нно / дарова́ти вселе́нней мир и ве́лию ми́лость.

На стиховне стихиры самогласны, глас 4:

Прииди́те, воспое́м, лю́дие, / Пресвяту́ю Де́ву Чи́стую, / из Нея́же неизрече́нно про́йде, / вопло́щся, Сло́во О́тчее, / зову́ще и глаго́люще: / благослове́нна Ты в жена́х, / блаже́нное чре́во, вмести́вшее Христа́. / Того́ святы́м рука́м ду́шу преда́вши, / моли́ся, Пречи́стая, / спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Воскресни́, Го́споди, в поко́й Твой, / Ты и Киво́т святы́ни Твоея́.

Дави́дскую песнь днесь, лю́дие, воспое́м Христу́ Бо́гу: / приведу́тся, рече́, Царю́ де́вы в след Ея́, / и и́скренния Ея́ приведу́тся в весе́лии и ра́довании. / И́бо от се́мене Дави́дова, / Ея́же ра́ди мы обожи́хомся, / в ру́це Своего́ Сы́на и Влады́ки / сла́вно и па́че сло́ва прелага́ется, / Ю́же, я́ко Ма́терь Бо́жию, воспева́юще, / вопие́м и глаго́лем: / спаси́ нас, испове́дающих Тя, Богоро́дицу, / от вся́каго обстоя́ния / и изба́ви от бед ду́ши на́ша.

Стих: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною, / и не отве́ржется eя́.

Всечестно́е Твое́ успе́ние, / Пресвята́я Де́во Чи́стая, / А́нгел мно́жество на Небеси́ / и челове́ческий род на земли́, ублажа́ем, / я́ко Ма́ти была́ еси́ Творца́ всех, Христа́ Бо́га, / Того́ моля́щи не преста́й о нас, мо́лимся, / и́же на Тя с Бо́гом упова́ние поло́жших, / Богоро́дице Всепе́тая и Неискусобра́чная.

Слава, и ныне, глас тойже: Егда́ изшла́ еси́, Богоро́дице Де́во, / ко из Тебе́ Ро́ждшемуся неизрече́нно, / бя́ше Иа́ков, брат Бо́жий и пе́рвый священнонача́льник, / Петр же, честне́йший верхо́вник, / Богосло́вов нача́льник, / и весь Боже́ственный апо́стольский лик, / явле́нным богосло́вием песносло́вяще / Боже́ственное и стра́шное Христа́ Бо́га смотре́ния та́инство / и живонача́льное и богоприя́тное Твое́ те́ло погре́бше, / ра́довахуся, Всепе́тая. / Превы́ше же пресвяты́я и старе́йшия а́нгельския си́лы, / чудеси́ дивя́щеся, / прини́кше друг ко дру́гу, глаго́лаху: / возми́те ва́ша врата́ / и восприими́те Ро́ждшую небесе́ и земли́ Творца́, / славословле́ньми же воспое́м честно́е и свято́е те́ло, / вмести́вшее на́ми Неви́димаго и Го́спода. / Те́мже и мы, па́мять Твою́ пра́зднующе, / вопие́м Ти, Препе́тая: / христиа́нский рог вознеси́ и спаси́ ду́ши на́ша.

На благословении хлебов тропарь, глас 1:

В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́, / во успе́нии ми́ра не оста́вила eси́, Богоро́дице, / преста́вилася eси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́, / и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша. (3)

И чтение.

На утрени

На Бог Госпо́дь:

тропарь праздника, трижды, глас 1:

В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́, / во успе́нии ми́ра не оста́вила eси́, Богоро́дице, / преста́вилася eси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́, / и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша. (3)

По 1-й стихологии седален, глас 1.

Подобен: Гроб Твой, Спа́се:

Всечестны́й лик прему́дрых апо́стол собра́ся, / чу́дно погребсти́ сла́вно те́ло Твое́ пречи́стое, Богоро́дице Всепе́тая. / С ни́миже воспе́ша и А́нгел мно́жество, преставле́ние Твое́ че́стно хва́ляще, / е́же ве́рою пра́зднуем.

Сла́ва, и ны́не, тойже. И чтение.

По 2-й стихологии седален, глас 3.

Подобен: Красоте́ де́вства:

В рождестве́ Твое́м зача́тие безсе́менное, / во успе́нии Твое́м ме́ртвость нетле́нная, / чу́до в чудеси́ сугу́бо стече́ся, Богоро́дице: / ка́ко бо Неискусому́жная Младопита́тельница чиста́ су́щи? / Ка́ко же Ма́ти Бо́гу мертвоно́сна мироуха́ющи? / Те́мже со А́нгелом вопие́м Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

Величание:

Велича́ем Тя, / пренепоро́чная / Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, / и всесла́вное сла́вим / успе́ние Твое́.

Псалом избранный

Лик 1: Воскли́кните Го́сподеви вся земля́. 2: По́йте же и́мени Его́. 1: Воскли́кните пред Царе́м Го́сподем. 2: Испове́дайтеся Ему́, хвали́те И́мя Его́. 1: Во гра́де Го́спода сил, во гра́де Бо́га на́шего. 2: Бысть в ми́ре ме́сто Его́, и жили́ще Его́ в Сио́не. 1: Пресла́вная глаго́лашася о тебе́, гра́де Бо́жий. 2: Бог основа́ и в век. 1: Освяти́л есть селе́ние Свое́ Вы́шний. 2: Святы́ня и великоле́пие во святи́ле Его́. 1: Воспою́ и пою́ во сла́ве мое́й. 2: Ча́шу спасе́ния прииму́, и И́мя Госпо́дне призову́. 1: В ми́ре вку́пе усну́ и почи́ю. 2: Обрати́ся, душе́ моя́, в поко́й Твой, я́ко Госпо́дь благоде́йствова тя. 1: Госпо́дь пра́веден, ссече́ вы́и гре́шников. 2: Воскресни́, Го́споди, в поко́й Твой, Ты и киво́т святы́ни Твоея́. 1: До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди, в долготу́ дний. 2: Помяну́ И́мя Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 4.

Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Возопи́й, Дави́де, что сей пра́здник, / его́же воспе́л еси́ дре́вле в кни́зе псало́мстей? / Я́ко Дщерь, Богоотрокови́цу и Де́ву, преложи́ Ю́ на о́ны оби́тели Христо́с, / И́же из Нея́ без се́мене ро́ждся. / И сего́ ра́ди ра́дуются ма́тери, и дще́ри, и неве́сты Христо́вы, вопию́ще: / ра́дуйся, преста́вившаяся к Вы́шнему Ца́рствию.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой. Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Помяну́ и́мя Твое́ / во вся́ком ро́де и ро́де. Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь, и приклони́ у́хо Твое́.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Луки, зачало 4

Во дни о́ны, воста́вши, Мариа́м, и́де в го́рняя со тща́нием, во град Иу́дов. И вни́де в дом Заха́риин, и целова́ Елисаве́т. И бысть я́ко услы́ша Елисаве́т целова́ние Мари́ино, взыгра́ся младе́нец во чре́ве ея́: и испо́лнися Ду́ха Свя́та Елисаве́т. И возопи́ гла́сом ве́лиим, и рече́: благослове́на Ты в жена́х, и благослове́н плод чре́ва Твоего́. И отку́ду мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне? Се бо, я́ко бысть глас целова́ния Твоего́ во у́шию мое́ю, взыгра́ся младе́нец ра́дощами во чре́ве мое́м. И блаже́нна Ве́ровавшая, я́ко бу́дет соверше́ние глаго́ланным Ей от Го́спода. И рече́ Мариа́м: вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м. Я́ко призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́: се бо, отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди. Я́ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́. Пребы́сть же Мариа́мь с не́ю я́ко три ме́сяцы, и возврати́ся в дом Свой.

Лк.1:39–49, 56

По 50-м псалме

Слава: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне, тойже.

И посем, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6. Византиево:

Егда́ преставле́ние пречи́стаго Твоего́ те́ла готовля́шеся, / тогда́ апо́столи, обстоя́ще одр, / с тре́петом зря́ху Тя; / и о́ви у́бо, взира́юще на те́ло, / у́жасом одержи́ми бя́ху, / Петр же со слеза́ми вопия́ше Ти: / О Де́во, / ви́жду Тя я́сно просте́рту про́сту, / Живота́ всех, и удивля́юся, / в Не́йже всели́ся бу́дущия жи́зни наслажде́ние. / Но, о Пречи́стая, / моли́ся приле́жно Сы́ну и Бо́гу Твоему́ / спасти́ся ста́ду Твоему́ невреди́му.

Канона два, кир Космы и кир Иоанна. Ирмосы обоих канонов по дважды, тропари же на

12. Катавасия, кийждо лик свой ирмос.

Канон первый, егоже краегранесие:

Да торжеству́ют Богому́дрии. Глас 1.

Песнь 1

Ирмос: Преукраше́нная Боже́ственною сла́вою, / свяще́нная и сла́вная, Де́во, па́мять Твоя́ / вся собра́ к весе́лию ве́рныя, / начина́ющей Мариа́ме, с ли́ки и тимпа́ны, / Твоему́ пою́щия Единоро́дному: / сла́вно я́ко просла́вися.

Да провожда́ют невеще́ственнии чи́нове / небоше́ственное в Сио́н Боже́ственное те́ло Твое́, / внеза́пу же сте́кшеся апо́стол мно́жество от коне́ц, Богоро́дице, Тебе́ предста́ша а́бие, / с ни́миже, Чи́стая, Твою́ честну́ю, Де́во, па́мять сла́вим.

Побе́дныя по́чести взяла́ еси́ на естество́, Чи́стая, Бо́га ро́ждши, / оба́че же, подо́бящися Творцу́ Твоему́ и Сы́ну, / па́че естества́ повину́ешися есте́ственным зако́ном. / Те́мже уме́рши, с Сы́ном востае́ши, ве́чнующи.

Другий канон Иоанна Дамаскина, глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ успе́ние.

Де́вы отрокови́цы, с Мариями́ею проро́чицею песнь исхо́дную ны́не воскли́кните: / Де́ва бо и еди́на Богома́ти ко прия́тию Небе́сному преставля́ется.

Досто́йно, я́ко одушевле́нное Тя Не́бо, прия́ша Небе́сная, Пречи́стая, Боже́ственная селе́ния, / и предста́, све́тло укра́шена, я́ко Неве́ста, Всенепоро́чная, Царю́ и Бо́гу.

Песнь 3

Ирмос: Соде́тельная и содержи́тельная всех / Бо́жия Му́дросте и Си́ло, / непрекло́нну, недви́жиму Це́рковь утверди́, Христе́, / еди́н бо еси́ Свят, / во святы́х почива́яй.

Жену́ Тя ме́ртвенну, но па́че естества́ и Ма́терь Бо́жию / ви́девше, Всенепоро́чная, сла́внии апо́столи / ужа́сно прикаса́хуся рука́ми сла́вою облиста́ющей, / я́ко богоприя́тное Селе́ние ви́дяще.

Пости́же ру́це досади́тельныя де́рзаго, усече́нием суд нане́с, / Бо́гу сохра́ньшу честь одушевле́нному Киво́ту, сла́вою Божества́, / в Не́мже Сло́во плоть бысть.

Ин. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́ стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней па́мяти Твое́й / венце́в сла́вы сподо́би.

От ме́ртвых чресл произве́дшися, естество́м подо́бна, Чи́стая, исхожде́ние разреши́, / ро́ждши же су́щую Жизнь, / к Жи́зни преста́вися Боже́ственней и Ипоста́сней.

Лик Богосло́вов от коне́ц, свы́ше же А́нгел мно́жества / к Сио́ну идя́ху всеси́льным манове́нием, / достодо́лжно, Влады́чице, Твоему́ погребе́нию служа́ще.

Ипакои, глас 8:

Блажи́м Тя, вси ро́ди, Богоро́дице Де́во, / в Тя бо Невмести́мый Христо́с Бог наш вмести́тися благоволи́. / Блаже́ни есмы́ и мы, предста́тельство Тя иму́ще: / день бо и нощь мо́лишися о нас и ро́ди христиа́нстии Твои́ми моли́твами утвержда́ются. / Тем, воспева́юще, вопие́м Ти: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Песнь 4

Ирмос: Ре́чи проро́ков и гада́ния / воплоще́ние прояви́ша от Де́вы Твое́, Христе́: / сия́ние блиста́ния Твоего́ во свет язы́ков изы́дет, / и возгласи́т Тебе́ бе́здна с весе́лием: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ви́дите, лю́дие, и чуди́теся: / Гора́ бо свята́я и я́вственная Бо́гу в Небе́сныя оби́тели превы́шше взе́млется, / Не́бо земно́е в Небе́сное и нетле́нное селе́ние вселя́емо.

Жи́зни присносу́щныя и лу́чшия смерть Твоя́ бысть прехожде́ние, Чи́стая, / от привре́менныя к Боже́ственней вои́стинну и непреходи́мей преставля́я Тя, Чи́стая, / в весе́лии Сы́на зре́ти Твоего́ и Го́спода.

Взя́шася две́ри Небе́сныя, и А́нгели воспе́ша, / и прия́т Христо́с де́вства Своея́ Ма́тере сосу́д; / Херуви́ми подъя́ша Тя с весе́лием, / Серафи́ми же сла́вят, ра́дующеся.

Ин. Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, / е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, / проро́к Авваку́м, усмотря́я, зовя́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Чу́до бя́ше зре́ти Не́бо всех Царя́ одушевле́нное, / испражне́ния преходя́щее земна́я, я́ко чу́дна дела́ Твоя́! / Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

А́ще и непости́жный Сея́ Плод, И́мже небеса́ бы́ша, / погребе́ние прия́т во́лею, я́ко мертв; / ка́ко погребе́ния отве́ржется неискусобра́чно Ро́ждшая?

В преставле́нии Твое́м, Ма́ти Бо́жия, простра́ннейшее те́ло Твое́ и богоприя́тное / а́нгельская во́инства свяще́нными кри́лы тре́петом и ра́достию покрыва́ху.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жию и неизрече́нную добро́ту / доброде́телей Твои́х, Христе́, испове́м: / от Присносу́щныя бо Сла́вы / Соприсносу́щное и Ипоста́сное возсия́вый Сия́ние, / из де́вственныя утро́бы / су́щим во тьме и се́ни вопло́щся, / возсия́л еси́ Со́лнце.

Я́ко на о́блаце, Де́во, апо́стольский лик носи́мь, / к Сио́ну от коне́ц служи́ти Тебе́, О́блаку ле́гкому, собира́шеся: / от Нея́же Вы́шний Бог су́щим во тьме и се́ни Пра́ведное возсия́ Со́лнце.

Труб богоприя́тнии язы́цы богосло́вных муже́й благогла́снейше Богоро́дице вопия́ху, / исхо́дную возглаша́юще песнь Ду́хом: / ра́дуйся, нетле́нный Исто́чниче / Бо́жия живонача́льнаго и спаси́тельнаго всем воплоще́ния.

Ин. Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / о честне́м успе́нии Твое́м: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / от земли́ преста́вилася еси́ к ве́чным оби́телем / и к безконе́чней жи́зни, / всем, воспева́ющим Тя, / спасе́ние подава́ющая.

Да возглася́т трубы́ богосло́вов днесь, / язы́к же многовеща́нный челове́ческий ны́не да восхва́лит, / да огласи́т же возду́х, безме́рным сия́я све́том, / А́нгели да пою́т Пречи́стыя Де́вы успе́ние.

Сосу́д подоба́ше избра́нный, пе́нием Ти весь удивля́емь, Деви́це, исхо́ден, / весь освяще́н Бо́гови, всем богоприя́тен, / и сей и́стинно явля́емый, Богоро́дице Всепе́тая.

Песнь 6

Ирмос: Морски́й пучиноро́дный ки́тов вну́тренний огнь – / тридне́внаго Твоего́ погребе́ния проображе́ние, / его́же Ио́на проро́к показа́ся. / Спасе́н бо, я́ко и предпосла́ся, неврежде́н, вопия́ше: / пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди.

Дае́т Тебе́ я́же превы́ше естества́ Царь всех Бог: / в рождестве́ бо Де́ву я́коже сохрани́, та́ко во гро́бе те́ло соблюде́ нетле́нно / и спросла́ви Боже́ственным преставле́нием, / честь Тебе́, я́ко Сын Ма́тери, да́руя.

Вои́стинну Тя, я́ко све́тел све́щник невеще́ственнаго Све́та, / кади́льницу злату́ю Боже́ственнаго У́гля, во Свята́я святы́х всели́, / ру́чку и жезл, скрижа́ль богопи́санную, ковче́г святы́й, / трапе́зу Сло́ва жи́зни, Де́во, Рождество́ Твое́.

Ин. Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Из Тебе́ Жизнь возсия́, ключи́ де́вства не руши́вши; / ка́ко у́бо пречи́стое и живонача́льное Твое́ те́ло / искуше́ния сме́рти бысть прича́стно?

Жи́зни бы́вши храм, жизнь присносу́щную улучи́ла еси́: / сме́ртию бо к животу́ премину́ла еси́, / Я́же Жизнь ро́ждши воипоста́сную.

Кондак, глас 2:

В моли́твах Неусыпа́ющую Богоро́дицу / и в предста́тельствах непрело́жное упова́ние / гроб и умерщвле́ние не удержа́ста: / я́коже бо Живота́ Ма́терь / к животу́ преста́ви / во утро́бу Всели́выйся присноде́вственную.

Икос: Огради́ моя́ помышле́ния, Христе́ мой, / и́бо Сте́ну ми́ра воспе́ти дерза́ю, Чи́стую Ма́терь Твою́, / на столпе́ глаго́л укрепи́ мя и в тя́жких мы́слех заступи́ мя, / Ты бо взыва́ющим и прося́щим ве́рою моле́ния исполня́еши. / Ты мне у́бо да́руй язы́к прино́сен и по́мысл непосты́ден: / вся́кое бо дая́ние сия́ния от Тебе́ низпосыла́ется, Светопода́телю, / во утро́бу всели́выйся присноде́вственную.

Песнь 7

Ирмос: Безсту́дней я́рости же и огню́ / Боже́ственное жела́ние сопротивля́яся, / огнь у́бо ороша́ше, / я́рости же смея́шеся, / богодохнове́нною слове́сною преподо́бных тривеща́нною цевни́цею / противовеща́я мусики́йским орга́ном посреди́ пла́мене: / препросла́вленный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Богоде́ланныя скрижа́ли Моисе́й, пи́санныя Боже́ственным Ду́хом, я́ростию сокруши́, / но сего́ Влады́ка Ро́ждшую неврежде́нну в Небе́сныя сохра́нь до́мы ны́не внутрь всели́. / С Не́ю игра́юще, вопие́м Христу́: / препросла́вленный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

В кимва́лех – усты́ чи́стыми, мусики́йски же – се́рдцем све́тлым, / доброгла́сною трубо́ю – высо́кою мы́слию, / Де́вы и Чи́стыя в наро́читый избра́нный день преставле́ния, / де́тельными пле́щуще рука́ми, вопие́м: / препросла́вленный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Богому́дрии, собери́теся, лю́дие: / Бо́жия бо сла́вы Селе́ние от Сио́на преставля́ется к Небе́сному жили́щу, / иде́же глас чист пра́зднующих, / глас несказа́ннаго ра́дования, и в весе́лии вопию́щих Христу́: / препросла́вленный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Ин. Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Ю́ноши и де́вы, Де́выя же и Богома́тере па́мять чту́ще, / ста́рцы, и мона́си, ца́рие и судии́, по́йте: / оте́ц на́ших Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

Да востру́бят трубо́ю духо́вною го́ры Небе́сныя, / да ра́дуются хо́лми, и да игра́ют Боже́ственнии апо́столи: / Цари́ца к Сы́ну преставля́ется, с Ним ца́рствующи.

Всесвяще́нное преставле́ние Боже́ственныя Твоея́ и Нетле́нныя Ма́тере / преми́рныя Вы́шних сил совокупи́ чи́ны, / весели́тися с су́щими на земли́, Тебе́ пою́щими: / Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Пла́мень, ороша́ющ преподо́бныя, / злочести́выя же попаля́ющ, / А́нгел Бо́жий всемо́щный показа́ отроко́м, / живонача́льный же исто́чник соде́ла Богоро́дицу, / тлю сме́рти и живо́т точа́щу пою́щим: / Соде́теля еди́наго пои́м, изба́вленнии, / и превозно́сим во вся ве́ки.

Глаго́лы после́доваху Боже́ственному Ковче́гу свяще́нному / все мно́жество Богосло́вов в Сио́не: / ка́мо и́деши ны́не, Ски́ние, – зову́ще, – Бо́га Жива́го? / Не преста́й призира́ющи ве́рою пою́щия: / Соде́теля еди́наго пое́м, изба́вленнии, и превозно́сим во вся ве́ки.

Я́коже, возде́вши ру́це, исхо́диши, Всенепоро́чная, / ру́це, и́миже Бо́га носи́ла еси́ пло́тию, / со дерзнове́нием, я́ко Ма́ти, рекла́ еси́ к Рожде́нному: / я́же Ми дал еси́, во ве́ки сохрани́, вопию́щия Тебе́: / Соде́теля еди́наго пое́м, изба́вленнии, и превозно́сим во вся ве́ки.

Ин. Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дично спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Па́мять Твою́, Чи́стая Де́во, / Нача́ла же, и Вла́сти, и Си́лы, А́нгели, Арха́нгели, / Престо́ли, Госпо́дьства, Херуви́ми сла́вят и стра́шнии Серафи́ми; / челове́ческий же род – пое́м и превозно́сим во вся ве́ки.

И́же стра́нно всели́выйся, Богоро́дице, в чи́стое чре́во Твое́, воплоща́емь, / Сей, всесвяще́нный дух Твой прие́м, / у Себе́ упоко́и, я́ко должни́к Сын. / Те́мже Тя пое́м, Де́во, и превозно́сим во вся ве́ки.

О, вы́ше ума́ чуде́с Присноде́вы же и Богома́тере! / Во гроб бо все́льшися, показа́ рай. / Ему́же предстоя́ще днесь, ра́дующеся, пое́м: / Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

На 9-й песни Честне́йшую: не поем, но поем припевы праздника: Ро́ди вси, блажи́м Тя, / еди́ну Богоро́дицу. Или: А́нгели, успе́ние Пречи́стыя ви́девше, удиви́шася, / ка́ко Де́вая восхо́дит от земли́ на Не́бо. Таже ирмос: Побежда́ются естества́ уста́вы: И вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды.

Песнь 9

Ирмос: Побежда́ются естества́ уста́вы / в Тебе́, Де́во Чи́стая: / де́вствует бо рождество́ и живо́т предобруча́ет смерть; / по рождестве́ Де́ва и по сме́рти жива́, / спаса́еши при́сно, Богоро́дице, насле́дие Твое́.

Дивля́хуся А́нгельския си́лы, в Сио́не смотря́юще своего́ Влады́ку, / же́нскую ду́шу рука́ми нося́щаго, / пречи́сто бо Ро́ждшей сыноле́пно провозглаша́ше: / гряди́, Чи́стая, с Сы́ном и Бо́гом просла́влена бу́ди.

Опря́та лик апо́стольский богоприя́тное те́ло Твое́, / со стра́хом зря́ще и гла́сом ве́лиим веща́юще: / в Небе́сныя до́мы к Сы́ну восходя́щи, спаса́еши при́сно, Богоро́дице, насле́дие Твое́.

Посем первый лик поет втораго канона припев: Велича́й, душе́ моя́, / от земли́ на Не́бо честно́е преставле́ние Бо́жия Ма́тере. И ирмос: Всяк земноро́дный: И вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды.

Ин. Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное преставле́ние Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, / Чи́стая Присноде́во.

Прииди́те в Сио́н, на Боже́ственную и ту́чную Го́ру жива́го Бо́га, / возра́дуемся, Богоро́дицу зря́ще: / к зело́ бо лу́чшей и Боже́ственней се́ни, / я́ко Ма́терь, Сию́ во Свята́я святы́х Христо́с преста́ви.

Прииди́те, ве́рнии, ко гро́бу присту́пим Бо́жия Ма́тере / и обы́мем, сердцы́ и устна́ми, очесы́ и лице́м чи́сто прикаса́ющеся / и почерпа́юще исцеле́ний незави́стныя да́ры от исто́чника приснотеку́щаго.

Приими́ от нас песнь исхо́дную, Ма́ти жива́го Бо́га, / и светоно́сною Твое́ю и Боже́ственною осени́ благода́тию, / во́инству – победи́тельная, христолю́бным лю́дем – мир, / оставле́ние – пою́щим и душа́м спасе́ние подаю́щи.

Таже, оба лика, сшедшеся вкупе, поют перваго канона припев и ирмос: Побежда́ются естества́: И втораго канона припев и ирмос: Всяк земноро́дный: И поклон.

Светилен.

Подобен: Не́бо звезда́ми:

Апо́столи, от коне́ц совоку́пльшеся зде, / в Гефсимани́йстей ве́си погреби́те те́ло Мое́, / и Ты, Сы́не и Бо́же Мой, приими́ дух Мой. (3)

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Подобен: Я́ко до́бля:

В сла́вном успе́нии Твое́м / Небеса́ ра́дуются, / и а́нгельская возра́довашася во́инства, / вся же земля́ весели́тся, / песнь Тебе́ исхо́дную провозглаша́ющи, / Ма́тери все́ми Влады́чествующаго, / Неискусобра́чная Пресвята́я Де́во, / Я́же род челове́ческий изба́вльшая / прароди́тельнаго осужде́ния. (2)

От коне́ц стеко́шася / апо́столов лу́чшии, / богонача́льным манове́нием, погребсти́ Тя, / и от земли́ взе́млему Тя к высоте́ зря́ще, / глас Гаврии́лов ра́достию вопия́ху Тебе́: / ра́дуйся, Носи́ло Божества́ всего́. / Ра́дуйся, Еди́на, земна́я с Вы́шними / Рождество́м Твои́м совоку́пльшая.

Я́же Живо́т ро́ждшая, / к жи́зни премину́ла еси́, / честны́м успе́нием Твои́м, / безсме́ртней, / доринося́щим Тя А́нгелом, / Нача́лом и Си́лам, / апо́столом и проро́ком / и всей тва́ри, / прие́мшу же нетле́нными дла́ньми Сы́ну Твоему́ / непоро́чную ду́шу Твою́, / Де́во Ма́ти Богоневе́сто.

Слава, и ныне, глас 6: На безсме́ртное Твое́ успе́ние, / Богоро́дице, Ма́ти Живота́, / о́блацы апо́столы по возду́ху восхища́ху, / и, по ми́ру разсе́янныя, / во еди́ном ли́це предста́ша пресвято́му Твоему́ те́лу, / е́же и погре́бше че́стно, / глас Тебе́ Гаврии́лов, пою́ще, вопия́ху: / ра́дуйся, Благода́тная, Де́во, / Ма́ти Безневе́стная, / Госпо́дь с Тобо́ю. / С ни́миже, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, моли́ / спасти́ся душа́м на́шим.

Славословие великое. И отпуст:

Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, святы́х пра́ведных Богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

И дается елей от кандила Пресвятыя Богородицы, и час 1-й, и конечный отпуст.

На литургии

Блаженны 1-го канона, песнь 3-я на 4, и 2-го канона, песнь 6-я на 4. Аще изволит предстоятель, поем антифоны праздника.

Антифон 1, глас 2

Стих 1: Воскли́кните Го́сподеви, / вся земля́. Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас. Стих 2: Испове́дайтеся Ему́, / хвали́те и́мя Его́. Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас.

Стих 3: Во гра́де Го́спода сил, / во гра́де Бо́га на́шего.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас.

Стих 4: Бысть в ми́ре ме́сто Его́ / и жили́ще Его́ в Сио́не.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас.

Слава, и ныне: Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, / спаси́ нас.

Антифон 2, глас 2

Стих 1: Лю́бит Госпо́дь врата́ Сио́ня / па́че всех селе́ний Иа́ковлих.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во святы́х ди́вен сый, пою́щия Ти: / аллилу́иа.

Стих 2: Пресла́вная глаго́лашася о Тебе́, / гра́де Бо́жий.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во святы́х ди́вен сый, пою́щия Ти: / аллилу́иа.

Стих 3: Бог основа́ / и́ в век.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во святы́х ди́вен сый, пою́щия Ти: / аллилу́иа.

Стих 4: Освяти́л есть / селе́ние Свое́ Вы́шний.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / во святы́х ди́вен сый, пою́щия Ти: / аллилу́иа.

Сла́ва, и ны́не: Единоро́дный Сы́не и Сло́ве Бо́жий:

Антифон 3, глас 1

Стих 1: Гото́во се́рдце мое́, Бо́же, / гото́во се́рдце мое́.

Тропарь, глас 1:

В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́, / во успе́нии ми́ра не оста́вила eси́, Богоро́дице, / преста́вилася eси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́, / и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.

Стих 2: Что возда́м Го́сподеви о всех, / я́же воздаде́ ми.

Тропарь: В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́:

Стих 3: Ча́шу спасе́ния прииму́ / и и́мя Госпо́дне призову́.

Тропарь: В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́:

Вход:

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́. / Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, / моли́твами Богоро́дицы / пою́щия Ти: аллилу́иа.

Тропарь, глас 1:

В рождестве́ де́вство сохрани́ла eси́, / во успе́нии ми́ра не оста́вила eси́, Богоро́дице, / преста́вилася eси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́, / и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.

Слава, и ныне: кондак, глас 2:

В моли́твах Неусыпа́ющую Богоро́дицу / и в предста́тельствах непрело́жное упова́ние / гроб и умерщвле́ние не удержа́ста: / я́коже бо Живота́ Ма́терь / к животу́ преста́ви / во утро́бу Всели́выйся присноде́вственную.

Трисвятое.

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы:

Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, / и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м.

Стих: Я́ко призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́, се бо отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди.

Апостол к Филипписием, зачало 240

Бра́тие, сие́ да му́дрствуется в вас, е́же и во Христе́ Иису́се. И́же во о́бразе Бо́жии сы́й, не восхище́нием непщева́ бы́ти ра́вен Бо́гу. Но Себе́ ума́лил, зрак раба́ прии́м, в подо́бии челове́честем быв, и о́бразом обре́теся я́коже челове́к. Смири́л Себе́, послушли́в быв да́же до сме́рти, сме́рти же кре́стныя. Те́мже и Бог Его́ превознесе́, и дарова́ Ему́ и́мя, е́же па́че вся́каго и́мене. Да о и́мени Иису́сове вся́ко коле́но поклони́тся Небе́сных, и земны́х, и преиспо́дних. И всяк язы́к испове́сть, я́ко Госпо́дь Иису́с Христо́с, в сла́ву Бо́га Отца́.

Флп.2:5–11

Аллилуиа, глас 2

Стих: Воскресни́, Го́споди, в поко́й Твой, Ты и Киво́т святы́ни Твоея́. Стих: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною и не отве́ржется ея́.

Евангелие Луки, зачало 54

Во вре́мя о́но, вни́де Иису́с в весь не́кую: жена́ же не́кая и́менем Ма́рфа прия́т Его́ в дом свой. И сестра́ ей бе нарица́емая Мари́я, я́же и се́дши при ногу́ Иису́сову, слы́шаше сло́во Его́. Ма́рфа же мо́лвяше о мно́зе слу́жбе, ста́вши же рече́: Го́споди, не бреже́ши ли, я́ко сестра́ моя́ еди́ну мя оста́ви служи́ти; рцы у́бо ей, да ми помо́жет. Отвеща́в же Иису́с, рече́ ей: Ма́рфо, Ма́рфо, пече́шися и мо́лвиши о мно́зе. Еди́но же есть на потре́бу. Мари́я же благу́ю часть избра́, я́же не оты́мется от нея́. Бысть же егда́ глаго́лаше сия́, воздви́гши не́кая жена́ глас от наро́да, рече́ Ему́: блаже́но чре́во носи́вшее Тя, и сосца́, я́же еси́ ссал. Он же рече́: те́мже у́бо блаже́ни слы́шащии сло́во Бо́жие, и храня́щии е́.

Лк.10:38–42, 11:27–28

Вместо Достойно:

А́нгели, успе́ние Пречи́стыя ви́девше, удиви́шася, / ка́ко Де́вая восхо́дит от земли́ на Не́бо.

Ирмос, глас 1: Побежда́ются естества́ уста́вы / в Тебе́, Де́во Чи́стая: / де́вствует бо рождество́ и живо́т предобруча́ет смерть; / по рождестве́ Де́ва и по сме́рти жива́, / спаса́еши при́сно, Богоро́дице, насле́дие Твое́. И до отдания.

Причастен:

Ча́шу спасе́ния прииму́, / и и́мя Госпо́дне призову́. / Аллилу́иа, трижды.

На трапезе утешение братии. Аще ли будет праздник сей в среду или в пяток, разрешаем точию на рыбу и вино. Аще ли в понедельник, и миряне разрешают на мясо, и сыры и яица. Монаси же точию на рыбу и вино.

Празднуется убо сей праздник девять дней.


Источник: Праздничная Минея (гражданский шрифт, с ударениями) / Перевод иером. Амвросия (Тимрота). - Москва : Издательство Московской Патриархии РПЦ.

Комментарии для сайта Cackle