Источник

Месяца мая в 25-й день

Третие обретение честныя главы святаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна

Вечер

Поем Блаже́н муж:

На Го́споди, воззва́х:

стихиры праздника 3 и Предте́чи 5.

Аще же пост, стихиры на 6, глас 8.

Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

Блаже́нне Иоа́нне Предте́че, / па́че со́лнечных луч возсия́вши, / облиста́ от земли́ глава́ твоя́ / и ве́рныя просвети́, / ю́же я́ко Боже́ственное сокро́вище, иму́ще, / бога́тную благода́ть почерпа́ем, / освяща́юще ду́ши, / и телеса́, и помышле́ния, / и, торжеству́юще, тя ублажа́ем. [Дважды.]

Благода́ть неоску́дну источа́ющи, / свяще́нная глава́ твоя́, блаже́нне Предте́че, / свяще́ннику Богому́дру, / не ве́дящу показу́ется, / и́же потща́ся ве́рою и благода́тию, / явле́нно твори́т сея́ прише́ствие, / освяща́яся с людьми́ Богому́дрыми / ве́ру правосла́вну / те́пле утвержда́юще. [Дважды.]

Тре́тие пра́зднуем явле́ние / твоея́ честны́я главы́, / ю́же Тро́ица венча́ла есть, / усе́чена бы́вши, сла́вне, ре́вности ра́ди Боже́ственныя; / и обре́тением сея́ ра́дуются / а́нгельстии чи́ни, / му́ченик сосло́вие, Боже́ственнии апо́столи и проро́цы вси. / С ни́миже нас всегда́ помина́й, / Госпо́день Предте́че.

Слава, глас 6: Сокро́вище Боже́ственных даро́в, / Богохрани́мая глава́ твоя́, Предте́че, / от земны́х недр возсия́, / ю́же мы ве́рно прие́млюще и покланя́ющеся, сла́вне, / обогаща́емся от Тебе́, Христо́в Крести́телю, / чудесы́ пресла́вными / и согреше́ний проще́нием.

И ныне, праздника.

Аще ли пост: И ныне, Богородичен 1-й: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне.

Проро́чества Иса́иина чте́ние

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: утеша́йте, утеша́йте лю́ди Моя́, глаго́лет Бог: свяще́нницы, глаго́лите в се́рдцы Иерусали́му, умоли́те его́, я́ко умно́жися смире́ние его́. Разреши́ся бо грех его́, я́ко прия́т из руки́ Госпо́дни сугу́ба согреше́ния своя́. Глас вопию́щаго в пусты́ни: угото́вайте путь Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ Бо́гу на́шему. На го́ру высо́ку взы́ди, благовеству́й Сио́ну, возвыша́й кре́постию глас свой, благовеству́й Иерусали́му: вознеси́те, не бо́йтеся, Аз Госпо́дь Бог, Аз услы́шу убо́гих, Изра́илев, и не оста́влю тех. Но отве́рзу от гор ре́ки и посреде́ по́ля исто́чники сотворю́, пусты́ню в луг и жа́ждущую зе́млю во исто́чники водны́я. Да возвесели́тся не́бо свы́ше, и о́блацы да кропя́т пра́вду, да возсия́ет земля́, и да прозя́бнет ми́лость, и пра́вда да возсия́ет вку́пе. Глас весе́лия возвести́те, и услы́шано да бу́дет, возвести́те да́же до коне́ц земли́, глаго́лите, я́ко изба́ви Госпо́дь раба́ Своего́ Иа́кова, и а́ще вжа́ждут в пусты́ни, источи́т им во́ду из ка́мене. Возвесели́ся, непло́ды неражда́ющая, расто́ргни и возопи́й, неболе́вшая, я́ко мно́га ча́да пусты́я па́че, не́жели иму́щия му́жа.

Ис.40:1–3, 9, 41:17–18, 45:8, 48:20–21, 54:1

Проро́чества Малахи́ина чте́ние

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель: се Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. И прии́дет во храм Свой Госпо́дь, Его́же вы и́щете, и кто стерпи́т день вхо́да Его́? Зане́же Тому́ приити́, я́ко огнь в горни́ле и я́коже бы́лие перу́щих, и очи́стит, пояда́я и очища́я, я́ко сребро́ и зла́то. И прии́дет к вам судо́м, и бу́дет свиде́тель скор на лука́выя, и на прелюбоде́йцы, и на клену́щияся и́менем Мои́м во лжу, и на лиша́ющия мзды нае́мника, и на наси́льствующия вдови́цы и пха́ющия си́рыя, и на уклоня́ющия суд прише́льца, и на не боя́щияся Его́, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель. Зане́ Аз Госпо́дь Бог ваш, и не изменю́ Себе́; и вы, сы́нове Иа́ковли, уклони́стеся от зако́на и не сохрани́сте. Сего́ ра́ди обрати́теся ко Мне, и обращу́ся к вам, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, и ублажа́т вас вси язы́цы, и разуме́йте, я́ко Аз Госпо́дь, смотря́яй посреди́ пра́веднаго и посреде́ беззако́нника в день он, во́ньже сотворю́ снабде́ние лю́бящим Мя. Позна́йте у́бо и помяни́те зако́н Моисе́ов, раба́ Моего́, я́коже запове́да вам в Хори́ве, ко всему́ Изра́илю повеле́ние и оправда́ние. И се Аз послю́ вам Илию́ Фесви́тянина, пре́жде да́же не приити́ дню Госпо́дню вели́кому просвеще́нному, и́же напра́вит се́рдце отца́ к сы́ну и се́рдце челове́ка ко и́скреннему своему́, да не, прише́д, поражу́ зе́млю вско́ре, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, Бог Святы́й Изра́илев.

Мал.3:1; Мк.1:2; Мал.3:1–3, 5–7, 12, 18, 17, 4:4–6

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя, у́зрят бо кончи́ну пра́веднаго и не разуме́ют, что совеща́ша о нем, я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц и поколе́блет их от основа́ний, и до после́дняго исче́знут в боле́зни, и па́мять их поги́бнет. Прии́дут бо в помышле́ние согреше́ний свои́х ужа́сни, и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их. Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник пред лице́м оскорби́вших его́ и отмета́ющих труды́ его́. Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим и ужа́снутся о пресла́внем спасе́нии его́. Реку́т бо в себе́, ка́ющеся, и в тесноте́ ду́ха воздо́хнут и реку́т: сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х и в при́тчу поноше́ния, безу́мнии, житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну. Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих и во святы́х жре́бий его́ есть? У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго, и пра́вды свет не облиста́ нам, и со́лнце не возсия́ нам. Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели, и ходи́хом стези́ непрохо́дны, пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.

Прем.4:7, 16А, 17, 19–20, 5:1–7

На стиховне стихиры, глас 1.

Подобен: Небе́сных чино́в:

Прииди́те, торжество́ Боже́ственное све́тло соверши́м: / Све́та бо свети́льник, / глас же Сло́ва, друг Женихо́в, / вели́кий свети́льник и́стины / яви́ся Крести́тель Госпо́день, / показа́в нам святу́ю главу́ свою́.

Стих: Та́мо возращу́ рог Дави́дови, / угото́вах свети́льник пома́занному Моему́.

О блу́днем беззако́нии И́родова дея́ния / и прелюбоде́йственныя скве́рны / беззако́ннующа обличи́л еси́, я́ко пропове́дник чистоты́, / во главу́ усе́чен был еси́, Предте́че, / ю́же благода́тию Боже́ственных чудодея́ний / ве́рным ны́не откры́л еси́.

Стих: Помяни́, Го́споди, Дави́да / и всю кро́тость его́.

Я́коже Богото́чный благода́тей исто́чник, / от земны́х недр источа́ющ чудеса́, / главу́ Предте́чеву, / я́ко сокро́вище дарова́ний / прие́мше, от Бо́га явле́нну, / ра́достно восхва́лим, празднолю́бцы.

Слава, глас 2: Я́коже Боже́ственных умышле́ний, / всечестна́я ра́ка неизрече́ннаго существа́, / я́сно прови́девшая та́инство, глава́ твоя́, / я́ко от ложе́сн ма́терних, от сокро́вищ земны́х днесь возсия́, / Иоа́нне всехва́льне, / и облагово́ни всю подсо́лнечную, освяще́ния пролива́ющая ми́ро, / и мы́сленно пропове́дающая путь покая́ния, / и Спа́су всех моля́щаяся о душа́х на́ших.

И ныне, дне или Богородичен.

Тропарь, глас 4:

Я́ко Боже́ственное сокро́вище, сокрове́нное в земли́, / Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че. / Вси у́бо, соше́дшеся в сея́ обре́тение, / пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м, / спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

Или праздника.

На утрени

На Бог Госпо́дь: аще есть Пятдесятница, тропарь праздника, дважды. Слава, Предте́чи. И ныне, праздника. Аще же ни,

Тропарь Предтечи, дважды, глас 4:

Я́ко Боже́ственное сокро́вище, сокрове́нное в земли́, / Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че. / Вси у́бо, соше́дшеся в сея́ обре́тение, / пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м, / спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

По 1-й стихологии седален, глас 4.

Подобен: Ско́ро предвари́:

От земли́ возсия́вши, нетле́нная Предте́чева глава́ лучи́ испуща́ет исцеле́ний ве́рным, / свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел, / до́ле созыва́ет челове́ческий род, / единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника.

Аще ли пост,

Слава, и ныне, Богородичен. Подобен:

Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щественнаго Бо́га ро́ждшая, / со Предте́чею Того́ непреста́нно моли́ / оставле́ние прегреше́ний, и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́, / ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

По 2-й стихологии седален, глас 4.

Подобен: Вознесы́йся:

Изда́вшися, я́ко зла́то от руды́, / свяще́нная твоя́ глава́ пресла́вно от незаходи́мых недр земны́х, / обогати́ ве́рных вся мы́сли разуме́нием Боже́ственным ны́не, / пока́йтеся, вопию́щи обы́чно, / е́йже покланя́ющеся, Предте́че, Христа́ велегла́сно ве́рою сла́вим. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника или Богородичен: И́же на престо́ле Херуви́мстем седя́й и в не́дрех О́тчих водворя́яся, / я́ко на престо́ле святе́м седи́т Свое́м, Влады́чице, в не́дрех Твои́х. / Вопло́щся бо Бог вои́стинну, воцари́ся над все́ми язы́ки, / и разу́мно ны́не пои́м Ему́, / Его́же умоли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Величание:

Велича́ем тя, / Крести́телю Спа́сов Иоа́нне, / и почита́ем вси / честны́я твоея́ главы обре́тение.

Псалом избранный

Лик 1: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода. 2: В за́поведех Его́ восхо́щет зело́. 1: Сла́ва и бога́тство в дому́ его́. 2: И пра́вда его́ пребыва́ет в век ве́ка. 1: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. 2: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же на Лива́не, умно́жится. 1: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде, и упова́ет на Него́. 2: Се́ устна́м мои́м не возбраню́, Го́споди. 1: Ты разуме́л еси́ пра́вду мою́, и и́стину мою́. 2: И язы́к мой поучи́тся пра́вде Твое́й, весь день хвале́ Твое́й. 1: Свет возсия́ пра́веднику, и пра́вым се́рдцем весе́лие. 2: Род пра́вых благослови́тся. 1: Сла́вою и че́стью венча́л еси́ его́. 2: Я́ко Ты благослови́ши пра́ведника, Го́споди. 1: Я́ко ору́жием благоволе́ния венча́л еси́ нас. 2: В ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́. 1: Яви́тися во тьме и се́ни сме́ртней седя́щим. 2: Напра́вить но́ги на́ша на путь ми́ра.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 4.

Подобен: Яви́лся еси́:

И́род, Предте́че, беззако́нновав, / честну́ю главу́ твою́ мече́м отсече́ бе́дне, окая́нный, / ю́же от любве́, ве́рнии, целу́ем.

Слава, глас 8. Подобен: Повеле́нное:

Крести́телева глава́ кры́яшеся, я́ко би́сер, в земли́ вла́жней, / и, я́ко све́щник богосве́тел, укра́шена, озаря́ет, чудотворя́щи ми́ру всему́: / я́ко у́тро, возсия́ всеблаголе́пно со́лнцу Предте́ча, / и невече́рним све́том возвеща́я па́ки нам, / се, – взыва́я, – А́гнец Бо́жий.

И ныне, Богородичен: Я́же непреме́ннаго Бо́га поро́ждшая, / пременя́емое при́сно се́рдце мое́ грехо́м и ле́ностию, прило́гми льсти́ваго / утверди́, Блага́я, моли́твами Ма́терними Твои́ми, / я́ко да и аз благода́рно сла́влю Тя, Богороди́тельнице Мари́е, / поми́луй ста́до Твое́, е́же стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой. Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Та́мо возращу́ рог Дави́дови, / угото́вах свети́льник пома́занному Моему́. Стих: Помяни́, Го́споди, Дави́да и всю кро́тость его́.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Луки, зачало 31

Во вре́мя о́но, изы́де сло́во о Иису́се по всей Иуде́и, и по всей стране́. И возвести́ша Иоа́нну ученицы́ его́ о всех сих. И призва́в два не́кая от учени́к свои́х Иоа́нн, посла́ ко Иису́су, глаго́ля: Ты ли еси́ Гряды́й, или ино́го ча́ем? Прише́дша же к Нему́ му́жа, ре́ста: Иоа́нн Крести́тель посла́ нас к Тебе́, глаго́ля: Ты ли еси́ Гряды́й, или́ ино́го ча́ем? В той же час изцели́ мно́ги от неду́г и ран, и дух злых, и мно́гим слепы́м дарова́ прозре́ние. И отвеща́в Иису́с рече́ и́ма: ше́дша возвести́та Иоа́нну, я́же ви́деста и слы́шаста, я́ко слепи́и прозира́ют, хро́мии хо́дят, прокаже́ннии очища́ются, глуси́и слы́шат, ме́ртвии востаю́т, ни́щии благовеству́ют. И блаже́н есть, и́же а́ще не соблазни́тся о Мне. Отше́дшема же ученико́ма Иоа́нновома, нача́т глаго́лати к наро́дом о Иоа́нне: чесо́ изыдо́сте в пусты́ню ви́дети, трость ли ве́тром коле́блему? Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Челове́ка ли в мя́кки ри́зы оде́яна? Се, и́же во оде́жди сла́вней и пи́щи су́щии, во ца́рствии суть. Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Проро́ка ли? Ей, глаго́лю вам, и ли́шше проро́ка. Сей бо есть, о не́мже пи́сано есть: се, Аз послю́ А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же устро́ит путь Твой пред Тобо́ю. Глаго́лю бо вам: бо́лий в рожде́нных жена́ми проро́к Иоа́нна Крести́теля никто́же есть, мний же во Ца́рствии Бо́жии бо́лий его́ есть. И вси лю́дие слы́шавше и мытари́е оправди́ша Бо́га, кре́щшеся креще́нием Иоа́нновым. Фарисе́е же и зако́нницы сове́т Бо́жий отверго́ша в себе́, не кре́щшеся от него́.

Лк.7:17–30

По 50-м псалме

Слава: Моли́твами свята́го сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Госпо́дня Иоа́нна, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Я́же пе́рвее на блю́де, / И́родову беззако́нную нечистоту́ обличи́вшая, / покая́ние же всем пропове́давшая ве́рным, / честна́я глава́ Крести́теля Христо́ва, / от сокро́вищ земны́х я́вльшаяся, / предлежи́т ве́рно притека́ющим к ней, / и прикаса́ющимся со стра́хом, / и покланя́ющимся любо́вию душе́вною, / да́рующая разреше́ние прегреше́ний, / проше́нием подае́т потре́бная и ве́лию ми́лость.

Аще есть 50-ца, канон праздника со ирмосом на 6. Аще ли пост, канон Богородицы со ирмосом на 6 и Предте́чи на 8, глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Глас Сло́ва быв, разреши́ безгла́сие мое́, я́ко отцу́ дре́вле, / ра́достным гла́сом восхвали́ти тя в настоя́щее обре́тение главы́ твоея́, / блаже́нне Предте́че, Небе́сный челове́че.

На главу́ ру́ку положи́вый, Предте́че, Це́ркви Бо́жий, / твою́ честну́ю главу́, позна́вшую Тро́ицы явле́ние, / проявля́еши се тре́тие, прея́вственно освяща́ющую правосла́вных собра́ния.

Не терпя́ на мно́зе сокрыва́тися, Госпо́день Предте́че, / устроя́еши па́ки яви́тися днесь, / не в ста́мне затворе́н, сре́брене же сосу́де в свяще́нном ме́сте положе́н, / священноде́йственнику извеще́н.

Ца́рствующий я́ве град ны́не прие́млет свяще́нный дар, / и́же пре́жде лише́н быв главы́ твоея́, Предте́че, / тоя́ вхо́дом крася́ся, ны́не ра́дуется и достодо́лжно ублажа́ет тя.

Богородичен: От чре́ва непло́дныя прозя́бл еси́, / гото́вя Творцу́ сло́вом пути́, всехва́льне, / от Де́вы возсия́вшему Пресвяты́я несказа́нно, / Ю́же Богоро́дицу ве́дуще, вси ро́ди, ублажа́ем.

Катавасия праздника, аще ли пост: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Блу́дным пляса́нием, свяще́нная глава́ твоя́, / скве́рней жене́ вдана́ бы́вши, рука́ма ноша́шеся, / ны́не же целому́дренно священноде́йственника дла́ньми / свяще́нно во святу́ю це́рковь вно́сится.

Благоче́стно срета́ет тя ве́рных совокупле́ние, / с священноде́йственником же царь, сла́вне Предте́че, пою́ще ра́достию, / и предваря́ет тя любо́вию, освяща́емь прише́ствием твои́м.

От незаходи́мых свяще́нных, я́ко светоза́рное со́лнце, / свяще́ннейшая глава́ твоя́ возсия́вши, всю просвети́ вселе́нную, / проро́че Христо́в и Предте́че, Боже́ственными светлостьми́.

Богородичен: От непло́дных чресл светоявле́нна возсия́л еси́ звезда́ Со́лнца сла́вы, / предходя́й Возсия́вшаго от Деви́ческа о́блака, Крести́телю, / и разре́шшаго нощь многобо́жную.

Кондак и икос праздника.

Таже седален, глас 4.

Подобен: Вознесы́йся:

Изда́вшися, я́ко зла́то от руды́, / свяще́нная твоя́ глава́ пресла́вно от незаходи́мых недр земны́х, / обогати́, Христо́в Крести́телю, всех притека́ющих в тоя́ обре́тение, / пе́сньми велича́ющих Спа́са и Зижди́теля, / подаю́щаго нам тебе́ ра́ди ве́лию ми́лость.

Слава: Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, / главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, / исцеле́ния всегда́ прие́млем, / и́бо па́ки, я́коже пре́жде, / в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

И ныне, праздника или Богородичен: Грехолюби́в сый, молю́ Тя, / безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую, взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая, / многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити: / гре́шных бо Ты еси́ очище́ние, и спасе́ние ве́рных, и заступле́ние.

Аще ли пост, седальны точию святаго Иоанна. И ныне, Богородичен.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Проро́ков я́ко превы́шший, Прорече́ннаго ви́дети сподо́бился еси́, / Илиино́ю предыды́й си́лою пред Ним, блаже́нне Предте́че.

Пресла́вную главу́ твою́, ми́ры исцеле́ний источа́ющу, / тре́тие уже́ яви́л еси́, смра́дныя стра́сти отгоня́ющую.

Не в ста́мне, я́коже пе́рвее, в сосу́де же сре́брене погребе́на / явля́ется глава́ твоя́ в свяще́ннем ме́сте, досточу́дне.

Соше́дшеся, почерпи́те вси исцеле́ния неистощи́мая от исто́чника издава́ема, / честны́я главы́ Предте́чи Христо́ва.

Богородичен: Смири́вшагося спаси́ мя, высокому́дренно пожи́вшаго, / ро́ждшая Возне́сшаго смири́вшееся естество́, Пречи́стая.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Я́ко хода́тай ве́тхаго и но́ваго быв свяще́ннейший, / хода́тайствы Боже́ственными на́ше обветша́ние обнови́, / обновле́ние соверша́ющих но́вым явле́нием главы́ твоея́, блаже́нне Предте́че.

От Кома́н прине́сшую благода́ть исцеле́ний главу́ твою́ к Ца́рскому гра́ду, Предте́че, / созыва́еши гра́ды днесь к тоя́ прише́ствию: / собира́ются ве́рных мно́жества, просвеще́ния нетле́ннаго исполня́ема.

Царь вхо́ду главы́ твоея́ мно́жае, не́же багряни́це, ра́дуется, / свяще́нник же, Боже́ственный Богоно́сца тезоимени́тый, Предте́че, / дла́ньми сию́ обдержа́, соблагословля́ет, благословя́ ве́рных соверше́нства.

Богородичен: Влады́ку ро́ждши, яви́лася еси́ превы́шшая Го́рних сил / и земны́х естество́ богосоде́лала еси́, Отрокови́це Всенепоро́чная. / Те́мже Богоро́дицу всеи́стинную душе́ю и язы́ком, ве́рнии, Тя, Де́во, сла́вим.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

И́стина от земли́, / глава́ возсия́вшая Крести́теля Твоего́, Христе́, лжу отгна́, / ересе́й разори́ го́рькую зи́му и мир просвети́ла есть.

Почерпи́те просвеще́ние, и благода́ть Бо́жию, и ми́лость / и главы́, и ду́ши освяти́те, главе́ прикосну́вшеся Предте́чи благода́ти, / Боже́ственному верху́ прикосну́вшагося в вода́х.

Главы́ враго́в под но́зе сокруши́ти во́инству на́шему, моли́ся, Предте́че, / любо́вию честну́ю твою́ главу́ чту́щему, / И́рода обличи́вшую.

Богородичен: Су́щим во а́де Свет пропове́дал еси́, / приходя́щаго от крове́й Деви́ческих, пло́тию обложе́на бы́вша Челове́ка, / на благодея́ние челове́ков, блаже́нне Предте́че.

Кондак, глас 6.

Подобен: Е́же о нас:

Светоявле́нный и Боже́ственный в ми́ре столп, / со́лнца свети́льник, / Предте́ча, главу́ светоно́сную и Боже́ственную свою́ показа́вый в конце́х, / освяща́ет той ве́рно покланя́ющихся и взыва́ющих: / Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси́ всех нас.

Икос: От земли́, я́коже исто́чник ра́йский, / глава́ боголюби́вая Предте́чева струи́ испуща́ет благода́ти / и чуде́с то́ки подава́ет всем тре́бующим. / Присту́пим у́бо вси, почерпе́м усе́рдно исцеле́ний Боже́ственныя сея́ пото́ки: / напоя́ет бо ду́ши дарова́нии непреста́нными, и потопля́ет теле́сныя боле́зни, / и всяк неду́г благовре́менне отъе́млет. / Сию́ у́бо воспое́м любо́вию, и целу́ем ве́рою, че́стно облобыза́юще, / и пе́сньми, я́ко венцы́, сию́, ве́рнии, венча́ем. / Предочи́стим на́ша скве́рны мы́сленный, / и Боже́ственными доброде́тельми украси́м ду́ши и вопие́м тве́рдо: / Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси всех нас.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Со́лнца сла́вы пресве́тлый све́щник был еси́, Предте́че, / тьму отгоня́я ле́сти и просвеща́я ве́рою зову́щих: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пра́здник моле́бен Честна́я Це́рковь сей, Предте́че, све́тло соверша́ет, / главу́ твою́ чту́щи и обы́чно зову́щи: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Провозвести́л еси́ Сло́ва стра́шное прише́ствие Боже́ственными игра́нии, / возвеща́еши твоея́ главы́ обре́тение, проро́че, / нело́жными усты́ тя жела́ющему те́пле священноде́йственному па́стырю.

Богородичен: Де́вство и рождество́ па́че естества́ и сло́ва в Тебе́ стече́ся, / Бо́га бо воплоще́нна родила́ еси́ несказа́нно, Богоро́дице, / Ему́же пое́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́ / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Крести́тель и Предте́ча, земны́й А́нгел, беззако́ния изве́стный укори́зник, / Тро́ицы явле́ние пре́жде ви́дяй, тре́тие явля́ет главу́ свою́ всем, любо́вию пою́щим: / свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Срета́ет усе́рдно тебе́ царь кротча́йший вку́пе со христолюби́выми людьми́, прехва́льне, / па́стырей же пе́рвейший простира́ет ру́це к тебе́, / и, свои́ прилага́я пе́рси, игра́ет с весе́лием, и вопие́т благода́рно: / лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Па́че зла́та глава́ твоя́ просия́вши, Предте́че, / сокро́виществованна в сре́бренных сосу́дех, / я́ко бога́тство многоце́нно, Ца́рскому гра́ду даде́ся. / Тоя́ дарова́нии богате́я Боже́ственными, усе́рдно пое́т: / свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Во чре́ве носи́мому, вся́ческая нося́щему, / блаже́нне Иоа́нне, поклони́лся еси́, ра́дуяся, / во чре́ве кры́емъ непло́днем, прехва́льне. / Его́же, ро́ждшася от Святы́я Де́вы, А́гнца Бо́жия пропове́дая, благоче́стно возопи́л еси́: / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Устраши́ся всяк слух / неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, / я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, / от Деви́ческаго чре́ва быв Челове́к. / Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Непло́дныя преподо́бен плод, в рожде́нных жена́ми превы́шший, / Царя́ Христа́ во́ин, вели́кий Предте́ча, / пропове́давый А́гнца, ми́ра прегреше́ния взе́млющаго, / да восхва́лится свяще́нными пе́сньми.

Ча́шу испо́лнив бога́тно, / созыва́еши с высо́ким пропове́данием Це́рковь Христо́ву обре́тением главы́, Предте́че: / прииди́те, насы́титеся пития́ кра́сных, и́хже угото́вах, / и возвели́чите Су́щаго, челове́ком подае́маго.

Царь тя, А́нгеле Бо́жий, ангелоимени́тый в свое́ ца́рство, ра́дуяся, прие́млет, / сослужа́щаго с сим добре́йша пастыренача́льника благоче́стно / и зва́нием, и благода́тию украша́ема я́ве Богоно́снаго свяще́нника и Богому́дреннаго.

Облиста́л еси́ Боже́ственное просвеще́ние главы́ твоея́ вхо́дом, сла́вне, / и уясни́л еси́ ве́рных сердца́, вопию́щих ти: / Со́лнца незаходи́мый свети́льниче, всесвяты́й Предте́че, / страсте́й мглы нас, и весь град, и лю́ди изба́ви.

Богородичен: Пощади́ мя, Спа́се, рожде́йся и сохра́нь ро́ждшую Тя нетле́нну по рождестве́, / егда́ ся́деши суди́ти дело́м мои́м, беззако́ния пре́зри и грехи́ моя́, / я́ко безгре́шен и ми́лостив Бог и Человеколю́бец.

Светилен.

Подобен: Посети́л ны:

Не терпя́ше на мно́зе кры́ти земля́ главу́ твою́, я́коже глас вопию́щаго; / ты обре́тение ея́ о́бразом не́коим возвести́л еси́, Предте́че Иоа́нне, / во́ньже тя почита́ем.

Слава: Подобен: Со ученики́:

Во обре́тении, Предте́че, честны́я твоея́ главы́ / царь христолюби́вый мно́жае ра́довашеся, я́коже о свое́й ца́рской порфи́ре. / Его́же возме́здия побе́дами свы́ше укрепля́емь, и нас соблюди́, / покры́й твои́ми моли́твами, Крести́телю прехва́льне Иоа́нне, / све́тло пра́зднующих и любо́вию тя чту́щих.

И ныне, праздника или Богородичен:

На Тя с Бо́гом упова́ем, Пречи́стая, / из Тебе́ проше́дшему, сраспина́емии Христу́, / Твои́ми к Нему́ мольба́ми невре́дны до конца́ ны сохрани́.

На хвалитех стихиры на 4, глас 5.

Подобен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, свяще́нная главо́, и светоно́сная, / и А́нгелом гове́йная, / я́же мече́м усе́чена дре́вле / и о́стрыми обличе́ньми нечистоты́ студ посе́кшая, / исто́чник чуде́с, ве́рныя напая́юща, / и я́же Спа́сово спаси́тельное прише́ствие возвести́вшая, / и наи́тие Ду́ха дре́вле уви́девшая, / к Сему́ все́льшаяся, / ве́тхой же и но́вой хода́тайствовавшая благода́ти: / Христа́ умоли́, душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

В сосу́де скуде́льне / сокрове́нная иногда́ Предте́чева глава́ яви́ся, / от земны́х недр изда́вшаяся я́вственне / и чуде́с струи́ источа́ющая: / и́бо в вода́х главу́ омы́ / превы́спренняя ны́не покрыва́ющего вода́ми / и одождя́ющаго челове́ком Боже́ственное оставле́ние. / Сию́ у́бо ублажи́м, вои́стинну пресла́вну, / и в сея́ обре́тении ра́достно пра́зднуем, / Христа́ моля́ще дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Глава́, я́же А́гнца Бо́жия воспропове́давшая, / пло́тию я́вльшагося, / и всем покая́ния спаси́тельныя пути́ / Боже́ственными за́поведьми извести́вшая, / я́же пре́жде И́родово законопреступле́ние обличи́вшая, / и сего́ ра́ди отсе́чена от телесе́, / и на вре́мя подъе́мшая сокрове́ние, / я́коже светоявле́нное нам возсия́ со́лнце, / пока́йтеся, – вопию́щая, – / и ко Христу́ ны́не приложи́теся во умиле́нии душе́внем, / подаю́щему ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, глас 6: Всечестну́ю главу́ Крести́теля Твоего́, Го́споди, / я́вльшуюся днесь от земли́, / со гла́сом хвале́ния прие́мшии ве́рно, / в мольбу́, Человеколю́бче, / гре́шнии раби́ Твои́, приводя́ще, мо́лимся, / тоя́ ра́ди улучи́ти в День суда́ от Тебе́ / очище́ние и ве́лию ми́лость.

И ныне, праздника или Богородичен: Арха́нгельское сло́во прия́ла еси́, / и херуви́мский престо́л показа́лася еси́, / и на объя́тиях Твои́х носи́ла еси́, Богоро́дице, / Наде́жду душ на́ших.

Славословие великое. По трисвятом тропарь Предтечи. Сла́ва, и ны́не, праздника или Богородичен: Е́же от ве́ка: Ектении. И отпуст.

На литургии

Блаженны, от канона Предтечи, песни 3-я на 4, и 6-я на 4.

Тропарь Предтечи, глас 4:

Я́ко Боже́ственное сокро́вище, сокрове́нное в земли́, / Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че. / Вси у́бо, соше́дшеся в сея́ обре́тение, / пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м, / спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.

Кондак Предтечи, глас 6.

Подобен: Е́же о нас:

Светоявле́нный и Боже́ственный в ми́ре столп, / со́лнца свети́льник, / Предте́ча, главу́ светоно́сную и Боже́ственную свою́ показа́вый в конце́х, / освяща́ет той ве́рно покланя́ющихся и взыва́ющих: / Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси́ всех нас.

Прокимен, глас 7:

Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде / и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.

Послание к коринфяном второе,

зачало 176

Бра́тие, Бог реки́й из тмы све́ту возсия́ти, и́же возсия́ в сердца́х на́ших, к просвеще́нию ра́зума сла́вы Бо́жия о лице́ Иису́с Христо́ве. И́мамы же сокро́вище сие́ в скуде́льных сосу́дех, да премно́жество си́лы бу́дет Бо́жия, а не от нас. Во всем скорбя́ще, но не стужа́юще си, не ча́еми, но не отчаява́еми, гони́ми, но не оставля́еми, низлага́еми, но не погиба́юще. Всегда́ ме́ртвость Го́спода Иису́са в те́ле нося́ще, да и живо́т Иису́сов в те́ле на́шем яви́тся. При́сно бо мы живи́и в смерть предае́мся Иису́са ра́ди, да и живо́т Иису́сов яви́тся в ме́ртвенней пло́ти на́шей. Те́мже смерть у́бо в нас де́йствует, а живо́т в вас. Иму́ще же то́йже дух ве́ры, по пи́санному: ве́ровах, те́мже возглаго́лах, и мы ве́руем, те́мже и глаго́лем, ве́дяще, я́ко Воздви́гий Го́спода Иису́са, и нас со Иису́сом воздви́гнет, и предпоста́вит с ва́ми. Вся бо вас ра́ди, да благода́ть умно́жившаяся, мно́жайшими благодаре́нии избы́точествит в сла́ву Бо́жию.

2Кор.4:6–15

Аллилуия, глас 5

Стих: Свет возсия́ пра́веднику, и пра́вым се́рдцем весе́лие. Стих: И́стина от земли́ возсия́, и пра́вда с Небесе́ прини́че.

Евангелие от Матфея, зачало 40

Во вре́мя о́но, слы́шав Иоа́нн во узи́лищи дела́ Христо́ва, посла́ два от учени́к свои́х, рече́ Ему́: Ты ли еси́ Гряды́й, или́ ино́го ча́ем? И отвеща́в Иису́с рече́ им: ше́дша возвести́ та Иоа́ннови, я́же слы́шита и ви́дита. Слепи́и прозира́ют и хро́мии хо́дят, прокаже́ннии очища́ются и глуси́и слы́шат, ме́ртвии востаю́т и ни́щии благовеству́ют. И блаже́н есть, и́же а́ще не соблазни́тся о Мне. Те́ма же исходя́щема, нача́т Иису́с наро́дом глаго́лати о Иоа́нне: чесо́ изыдо́сте в пусты́ню ви́дети? Трость ли ве́тром коле́блему? Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Челове́ка ли в мя́кки ри́зы облече́нна? Се, и́же мя́ккая нося́щии, в доме́х ца́рских суть. Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Проро́ка ли? Ей, глаго́лю вам, и ли́шше проро́ка. Сей бо есть, о не́мже есть пи́сано: се, Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. Ами́нь глаго́лю вам, не воста́ в рожде́нных жена́ми бо́лий Иоа́нна Крести́теля, мний же во Ца́рствии Небе́снем бо́лий его́ есть. От дней же Иоа́нна Крести́теля досе́ле Ца́рствие Небе́сное ну́дится, и ну́ждницы восхища́ют е́. Вси бо проро́цы и зако́н до Иоа́нна прореко́ша. И а́ще хо́щете прия́ти, той есть Илия́ хотя́й приити́. Име́яй у́ши слы́шати да слы́шит.

Мф.11:2–15

Причастен:

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.


Источник: Праздничная Минея (гражданский шрифт, с ударениями) / Перевод иером. Амвросия (Тимрота). - Москва : Издательство Московской Патриархии РПЦ.

Комментарии для сайта Cackle