Источник

Месяца мая в 8-й день

Святаго, славнаго, всехвального апостола и Евангелиста, наперсника возлюбленнаго, девственника Иоанна Богослова и преподобнаго отца нашего Арсения Великаго

На малей вечерни

На Го́споди, воззва́х: стихиры, глас 2.

Подобен: Егда́ от Дре́ва:

Прииди́те, прему́дрости глубину́ / и правосла́вных догма́т списа́теля, / ве́рнии, пе́сньми Боже́ственными днесь венча́ем, / Иоа́нна сла́внаго и возлю́бленнаго. / Сей бо возгреме́, е́же: в нача́ле бе Сло́во. / Отону́дуже громогла́сен показа́ся, / я́ко благове́стник ми́рови, / просия́в многому́дренне, всехва́льный. [Дважды.]

Вои́стинну ты яви́лся еси́ и́стинен друг / и напе́рсник вели́к Учи́телю Христу́: / на пе́рси бо возле́г, / от ни́хже поче́рпл еси́ прему́дрости догма́ты, / и́миже обогаща́еши о́крест всю зе́млю, / я́ко Богоглаго́льник Бо́жий. / Те́мже и содержа́щи сия́ кра́сная Христо́ва Це́рковь, / ны́не ра́дующися, весели́тся.

Ра́дуйся, Богосло́ве вои́стинну, / ра́дуйся, Ма́тере Госпо́дни сы́не всевозлю́бленный: / ты бо, предстоя́ при Кресте́ Христо́ве, / Боже́ственный слы́шал еси́ глас Влады́чень: / се ны́не Ма́ти твоя́, – к тебе́ возопи́вш. / Отону́дуже досто́йно тя вси, / я́ко апо́стола Христо́ва вели́ка / и возлю́бленнаго, ублажа́ем.

Слава, глас 2. Самогласен: Апо́столов верхо́внаго, Богосло́вия трубу́, / духо́внаго во́ина, вселе́нную Бо́гу покори́вшаго, / прииди́те, ве́рнии, ублажи́м Иоа́нна приснопа́мятнаго, / от земли́ востаю́щаго и земли́ не отступа́ющая, / но жи́ва су́ща и жду́ща стра́шнаго Влады́чня втора́го прише́ствия. / Е́же неосужде́нно сре́сти нам испроси́, / дру́же та́йны, Христо́в напе́рсниче, / любо́вию соверша́ющим па́мять твою́.

И ныне, праздника.

На стиховне праздника

Слава, апо́стола, глас 1: Учениче́ Спа́сов, де́вственниче и Богосло́ве, / тебе́, я́ко де́вственнику, / Де́ву и Богоро́дицу Христо́с Бог распина́емь предаде́, / и Сию́ сохрани́л еси́, я́ко зени́цу о́ка. / Тем моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Тропарь апостолу, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Слава, и ныне, праздника. Ектения. И отпуст.

На велицей вечерни

Поем Блаже́н муж: первый антифон. На Го́споди, воззва́х: стихиры праздника 3, и апостола 4, и преподобнаго 3.

Стихиры апостола, глас 1.

Подобен: Небе́сных чино́в:

Зри́тель неизрече́нных открове́ний / и сказа́тель вы́шних Бо́жиих та́ин, / сын Зеведе́ов, / написа́в нам Христо́во Ева́нгелие, / богосло́вити же Отца́, и Сы́на, / и Ду́ха Свята́го научи́. [Дважды.]

Богодви́жимая гусль небе́сных пе́ний, / тайнопи́сец сый, Богосказа́нная уста́, / пе́ние пе́сненное пое́т красно́: / устне́ бо движа́, я́ко стру́ны, / я́коже бряца́ло, язы́к движа́, / мо́лится спасти́ся нам.

Громогла́сным твои́м язы́ком / извеща́я Бо́жия прему́дрости сокрове́нное сло́во, / Бо́гу возлю́бленне, / зове́ши при́сно, движа́ устна́ми ча́сто, / е́же: в нача́ле бе Сло́во, / и науча́еши вся́каго челове́ка ра́зуму Бо́жию.

Ины стихиры преподобнаго, глас 8.

Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

О́тче Богому́дре Арсе́ние, / сле́зными исто́чники просвети́в мысль, / к Бо́гу бесе́довал еси́, / непреста́нными очище́нии / и сия́нии столп всесве́тел благоче́стия, / огнесия́нен яви́лся еси́, блаже́нне, / мона́хов похвало́. / И ны́не нас всех сохрани́ моли́твами твои́ми.

О́тче Богому́дре Арсе́ние, / воздержа́нием ум опоя́сан всю́ду, / к пе́рвому вино́внику востещи́ сотвори́л еси́ / и, оста́вль мирски́й мяте́ж / и молвы́ оттря́с, / ума́ чистото́ю смеси́лся еси́, прему́дре, / жела́нием вои́стинну кра́йним, блаже́нне.

Преподо́бне о́тче Арсе́ние, / ты, Бо́га взыску́я / и Сего́ просвети́тися светолу́чными сия́нии / благоче́стно жела́я, / вели́чия всю све́тлость / и ца́рския дворы́ оста́вив, / безсме́ртное насле́дие прия́л еси́, / со Христо́м ны́не водворя́яся, Богоблаже́нне.

Слава, глас 2. Самогласен: Сы́на гро́мова, / основа́ние Боже́ственных слове́с, / нача́льника Богосло́вия / и пропове́дника пе́рвейшаго и́стинных догма́т Бо́жия прему́дрости, / возлю́бленнаго Иоа́нна и де́вственника, / челове́ческий род, по до́лгу до́бре похва́лим: / сей бо, непреста́нно в себе́ имы́й Боже́ственное, / е́же, в нача́ле бе, – рече́, – Сло́во. / А́бие же ко Отцу́ неразлу́чное / и ра́вное по сих Оте́ческаго Существа́, / явля́я нам собо́ю правосла́вие Святы́я Тро́ицы: / Соде́теля же, су́ща со Отце́м / и Живо́т нося́ща и Свет и́стинный, / Того́жде показа́ нам. / О, чудесе́ ужа́снаго / и ве́щи премудри́тельныя! / Я́ко испо́лнь сый любве́, / испо́лнь бысть и Богосло́вия: / сла́вою, и че́стию, и ве́рою / основа́тель сый чи́стыя на́шея ве́ры, / ея́же ра́ди получи́м ве́чных благ в День су́дный.

И ныне, праздника. Вход. Прокимен дне. И чтения три.

Соборнаго послания Иоаннова чтение

Возлю́бленнии, а́ще се́рдце на́ше не за́зрит нам, дерзнове́ние и́мамы к Бо́гу. И Его́же а́ще про́сим, прие́млем от Него́, я́ко за́поведи Его́ соблюда́ем и уго́дная пред Ним твори́м. И сия́ есть за́поведь Его́, да ве́руем во и́мя Сы́на Его́, Иису́са Христа́, и лю́бим друг дру́га, я́коже дал есть за́поведь нам. И соблюда́яй за́поведи Его́ в Нем пребыва́ет, и Той в нем, и о сем разуме́ем, я́ко пребыва́ет в нас, от Ду́ха, Его́же дал есть нам. Возлю́бленнии, не вся́кому ду́ху ве́руйте, но искуша́йте ду́хи, а́ще от Бо́га суть, я́ко мно́зи лжепроро́цы изыдо́ша в мир. О сем познава́йте ду́ха Бо́жия и ду́ха ле́стча. Всяк дух, и́же испове́дует Иису́са Христа́, во пло́ти прише́дша, от Бо́га есть. И всяк дух, и́же не испове́дует Иису́са Христа́, во пло́ти прише́дша, от Бо́га несть, и сей есть анти́христов, его́же слы́шасте, я́ко гряде́т, и ны́не в ми́ре есть уже́. Вы от Бо́га есте́, ча́дца, и победи́сте тех, я́ко бо́лий есть, И́же в вас, не́жели и́же в ми́ре. Они́ от ми́ра суть, се́го ра́ди от ми́ра глаго́лют, и мир тех послу́шает. Мы от Бо́га есмы́, и́же зна́ет Бо́га, послу́шает нас и и́же несть от Бо́га, не послу́шает нас.

1Ин.3:21 – 4:6

Соборнаго послания Иоаннова чтение

Возлю́бленнии, а́ще си́це возлюби́л есть нас Бог, и мы до́лжни есмы́ друг дру́га люби́ти. Бо́га никто́же нигде́же ви́де. А́ще друг дру́га лю́бим, Бог в нас пребыва́ет и любы́ Его́ соверше́нна есть в нас. О сем разуме́ем, я́ко в Нем пребыва́ем и Той в нас, я́ко от Ду́ха Своего́ дал есть нам. И мы ви́дехом и свиде́тельствуем, я́ко Оте́ц посла́ Сы́на Спаси́теля ми́ру. И́же а́ще испове́сть, я́ко Иису́с есть Сын Бо́жий, Бог в нем пребыва́ет и той в Бо́зе. И мы позна́хом и ве́ровахом, любо́вь ю́же и́ мать Бог в нас. Бог Любы́ есть, и пребыва́яй в любви́ в Бо́зе пребыва́ет, и Бог в нем пребыва́ет.

1Ин.4:11–16

Соборнаго послания Иоаннова чтение

Возлю́бленнии, а́ще кто рече́т, я́ко люблю́ Бо́га, а бра́та своего́ ненави́дит, лож есть, и́бо не любя́й бра́та своего́, его́же ви́де, Бо́га, Его́же не ви́де, ка́ко мо́жет люби́ти? И сию́ за́поведь и́мамы от Него́, да любя́й Бо́га, лю́бит и бра́та своего́. Всяк ве́руяй, я́ко Иису́с есть Христо́с, от Бо́га рожде́н есть; и всяк, любя́й Ро́ждшаго, лю́бит и Рожде́ннаго из Него́. О сем ве́мы, я́ко лю́бим ча́да Бо́жия, егда́ Бо́га лю́бим, и за́поведи Его́ соблюда́ем. Сия́ бо есть любы́ Бо́жия, да за́поведи Его́ соблюда́ем, и за́поведи Его́ тя́жки не суть. Я́ко всяк рожде́нный от Бо́га побежда́ет мир, и сия́ есть побе́да побе́ждшая мир, ве́ра на́ша. Кто есть побежда́яй мир? То́кмо ве́руяй, я́ко Иису́с есть Сын Бо́жий?

1Ин.4:20 – 5:5

На литии стихира храма,

или праздника и апостола, глас 1

Германово: Ре́ки Богосло́вия из честны́х твои́х усте́н истеко́ша, апо́столе, / от ни́хже Це́рковь Бо́жия, бога́тно напая́ема, / покланя́ется правосла́вно Тро́ице Единосу́щней, / Ю́же и ны́не моли́, Иоа́нне Богосло́ве, / утверди́ти и спасти́ ду́ши на́ша.

Андрея Пирра: Сад чистоты́, ми́ро благово́ния / па́ки возсия́ нам в прише́дший пра́здник, / возопи́ти к нему́: / возлеги́й на пе́рси Влады́чни / и одожди́в сло́во ми́ру, Иоа́нне апо́столе, / и́же Де́ву сохрани́в, я́ко зе́ницу о́ка, / испроси́ нам от Христа́ ве́лию ми́лость.

Учениче́ Спа́сов, / де́вственниче и Богосло́ве, / тебе́, я́ко де́вственнику, / Де́ву и Богоро́дицу Христо́с Бог распина́емь предаде́, / и Сию́ сохрани́л еси́, я́ко зе́ницу о́ка. / Тем моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Я́ко неизрече́нных та́ин самови́дец, / воззва́л еси́, вопия́, / преве́чное Сло́во в нача́ле бы́ти к Бо́гу / и Того́ бы́ти Бо́га, / Иоа́нне апо́столе, / напе́рсниче Христо́в и дру́же при́сный, / и Тро́ицы наслажде́ние, / Ефе́су и Па́тму утвержде́ние непоколеби́мо, / нам же по́мощь. / Моли́ся, Богосло́ве преблаже́нне, / от злочести́вых враг чу́вственных и мы́сленных, / изба́витися лю́дем, / па́мять твою́ при́сно соверша́ющим ве́рно.

И преподобнаго стихира, глас 5: Преподо́бне о́тче, / глас Ева́нгелия Госпо́дня услы́шав, / мир оста́вил еси́, / бога́тство и сла́ву нивочто́же вмени́в. / Тем всем возопи́л еси́: / возлюби́те Бо́га и обря́щете благода́ть ве́чную, / ничто́же предпочти́те, па́че любве́ Его́, / да егда́ прии́дет в сла́ве Свое́й, / обря́щете поко́й со все́ми святы́ми. / Его́же моли́твами, Христе́, сохрани́ и спаси́ ду́ши на́ша.

Слава, глас 4: Возле́г на пе́рси Учи́теля Христа́ / на ве́чери Госпо́дни, возлю́бленне учениче́, / отту́ду разуме́л еси́ неизрече́нная / и небе́сный всем возгреме́л еси́ глас: / в нача́ле бе Сло́во, и Сло́во бе к Бо́гу, / и Бог бе Сло́во, / Свет и́стинный, просвеща́яй вся́каго челове́ка в мир гряду́щаго, / Христо́с Бог и Спас душ на́ших.

И ныне, праздника.

На стиховне стихиры, глас 4.

Подобен: Зва́нный свы́ше:

Сы́на Вы́шняго богосло́вив, / Отцу́ Соприсносу́щна / и Единосу́щественна, / Свет от Све́та непреме́нен, / и начерта́ние Ипоста́си Роди́телевы, / безле́тно возсия́вша и безстра́стно от Него́, / Соде́теля же и Го́спода всех веко́в, / возлю́бленне, ты пропове́дал еси́ Сего́ ми́рови, / я́ко изве́дша свет от тьмы, / Христа́ Бо́га на́шего, / Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши

на́ша.

Стих: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Уте́шителев свет восприе́м, / И́мже и просвеща́емь, / богосло́вил еси́ от Отца́ происходя́щаго, / Сы́ном же челове́честву явля́ема, / Единоче́стна, Сопресто́льна и Единосу́щна / су́ща Отцу́ Безнача́льну же / и Бо́жию Сло́ву, / возлю́бленне, всем пропове́дал еси́. / Те́мже в пе́снех тя почита́ем, / я́ко ве́ры Боже́ственное основа́ние, / ю́же непоколеби́му соблюда́й / ко Го́споду моли́твами твои́ми.

Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, / творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

На высоту́ возше́д Богосло́вия, / научи́лся еси́ неизрече́нных Бо́жиих та́ин / о единосу́щии Божества́, сла́ве же еди́ной, / и ца́рстве, и госпо́дьстве, / Тре́ми Ипоста́сьми разделя́емем при́сно, / су́щественнем же, неразделя́емем и совокупля́емем / в неслия́нном Боже́ственном еди́нстве, / си́це сла́вля, пропове́дал еси́, Богосло́ве, / Тро́ицу неразде́льну, / Ю́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Слава, глас 6. Иоанна монаха: Апо́столе Христо́в, Евангели́сте Богосло́ве, / неизрече́нных таи́нник быв, / прему́дрости неизглаго́ланная нам возгреме́л еси́ уче́ния, / е́же в нача́ле бе, уясни́в ве́рным / и е́же не бе, отложи́в, / ерети́чествующих отрева́я словеса́, / напе́рсник я́влься и друг возлю́блен, / я́коже Иса́ия велегла́сный / и Моисе́й Богови́дец, / дерзнове́ние име́я к Бо́гу, / приле́жно моли́ся о душа́х на́ших.

И ныне, праздника.

Тропарь апостолу дважды, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

И Богоро́дице Де́во: единожды, и благословение хлебов, по обычаю, и чтение.

На утрени

На Бог Госпо́дь: тропарь праздника, единожды,

и апостола единожды, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Слава, преподобнаго, глас 8: Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, / и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́, / и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Арсе́ние о́тче наш, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И ныне, праздника или Богородичен: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы / и распя́тие претерпе́в, Благи́й, / испрове́ргий сме́ртию смерть, / и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог, / не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю; / яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве, / приими ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны, / и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

По 1-й стихологии седален, глас 1.

Подобен: Гроб Твой:

Христа́ учени́к быв, вся́ческих Влады́ки, / научи́л еси́ лю́ди и просвети́л еси́ мир, / к позна́нию Сего́ наста́вль, апо́столе. / Те́мже пропове́дника тя и́стины вси имену́ем и Богосло́ва, / дру́га Христо́ва и напе́рсника. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника.

По 2-й стихологии седален, глас 5.

Подобен: Собезнача́льное Сло́во:

Апо́стола вси и ученика́ Христо́ва, пропове́давшаго всем Боже́ственное, / е́же от Отца́, рождество́ Изба́вителя и Царя́ Христа́, / воспое́м пе́сньми и похвала́ми свяще́нными всечестна́го Иоа́нна, / непреста́нно бо мо́лится поми́ловатися душа́м на́шим. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника.

Величание:

Велича́ем тя, / апо́столе Христо́в и Евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, / и чтим боле́зни и труды́ твоя́, / и́миже труди́лся еси́ / во благове́стии Христо́ве.

Псалом избранный

Лик 1: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь. 2: Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди. 1: Вме́сто оте́ц Твои́х бы́ша сы́нове Твои́. 2: Поста́виши я́ кня́зи по всей земли́. 1: Бог бого́в Госпо́дь глаго́ла и призва́ зе́млю. 2: От восто́к со́лнца до за́пад хва́льно И́мя Госпо́дне. 1: Освети́ша мо́лния Его́ вселе́нную, 2: возвести́ша Небеса́ пра́вду Его́, 1: и ви́деша вси лю́дие сла́ву Его́. 2: Кня́зи Иу́довы влады́ки их. 1: Воцари́ся Бог над язы́ки. 2: Бог прославля́емь в сове́те святы́х. 1: Ве́лий и стра́шен есть над все́ми окре́стными Его́. 2: Рцы́те во язы́цех, я́ко Госпо́дь воцари́ся. 1: Возвести́те во язы́цех сла́ву Его́, во всех лю́дех чудеса́ Его́. 2: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их, 1: и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. 2: Покори́ лю́ди нам и язы́ки под но́ги на́ша. 1: Ве́лий Госпо́дь наш и ве́лия кре́пость Его́. 2: Той даст си́лу и держа́ву лю́дем Свои́м: благослове́н Бог.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 8.

Подобен: Прему́дрости:

Возле́г на пе́рси Иису́совы, / дерзнове́ние получи́л еси́, я́ко учени́к вопроша́я: / кто есть предая́й Тя, Го́споди? / Возлю́блен зело́ сый, прехва́льне, хле́бом сего́ я́ве тебе́ показа́. / Те́мже, я́ко таи́нник неизрече́нных быв, / Сло́ва воплоще́ния науча́еши концы́. Богосло́ве апо́столе, / моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́. [Дважды.]

Слава, и ныне, праздника или Богородичен: Небе́сную дверь и ковче́г, всесвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, / неопали́мую купину́, слове́сный рай, Е́вино свобожде́ние, / вселе́нныя всея́ вели́кий сосу́д, / я́ко спасе́ние в нем соде́лася ми́рови и оставле́ние дре́вних согреше́ний. / Те́мже и вопие́м Ей: / моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / благоче́стно покланя́ющимся пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Иоанна, зачало 67

Во вре́мя о́но, яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых. И глаго́ла Си́мону Петру́: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя па́че сих? Глаго́ла Ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ а́гнцы Моя́. Глаго́ла ему́ па́ки второ́е: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Глаго́ла ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ о́вцы Моя́. Глаго́ла ему́ тре́тие: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Оскорбе́ же Петр, я́ко рече́ ему́ тре́тие, лю́биши ли Мя; и глаго́ла Ему́: Го́споди, Ты вся ве́си, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́ Иису́с: паси́ о́вцы Моя́. Ами́нь, ами́нь, глаго́лю тебе́, егда́ бе юн, поя́сашеся сам, и хожда́ше, а́може хотя́ше, егда́ же состаре́ешися и возде́жеши ру́це твои́, и ин тя поя́шет, и веде́т, а́може не хо́щеши. Сие́ же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. И сия́ рек, глаго́ла ему́: иди́ по Мне. Обра́щься же Петр, ви́де ученика́, его́же любля́ше Иису́с, во след иду́ща, и́же и возлеже́ на ве́чери на пе́рси Его́, и рече́: Го́споди, кто есть предая́й Тя? Сего́ ви́дев Петр, глаго́ла Иису́сови: Го́споди, сей же что? Глаго́ла ему́ Иису́с: а́ще хощу́, да той пребыва́ет, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Ты по Мне гряди́. Изы́де же сло́во се в бра́тию, я́ко учени́к той не у́мрет; и не рече́ ему́ Иису́с, я́ко не у́мрет, но а́ще хощу́ тому́ пребыва́ти, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще по еди́ному пи́сана быва́ют, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин.21:14–25

По 50-м псалме

Слава: Моли́твами апо́стола и Евангели́ста Иоа́нна Богосло́ва, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 2:

Богосло́ве де́вственниче, / учениче́ возлю́бленне Спа́сов, / моли́твами твои́ми нас спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вреда, / я́ко твое́ есмы́ ста́до.

Канон праздника со ирмосом на 4, и апостола на 6, и преподобнаго на 4.

Канон Иоанна Богослова, глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Я́ко чист и возлю́блен был еси́ нетле́нному Све́ту, / и на пе́рсех Сего́ возле́г, упоко́ився, / дерзнове́нною душе́ю, из бе́здны прему́дрости Свет ра́зума извле́кл еси́, / блаже́нне Иоа́нне апо́столе.

Преесте́ственне богосло́вя, возгреме́л еси́, возлю́бленне, Христу́: / в нача́ле бе Сло́во, жи́во и воипоста́сно ко Своему́ Роди́телю, / и Бог бе Сло́во, и плоть Сло́во бысть, / и Бог пребы́сть непрело́жен.

Богородичен: Под Кров Твой, Чи́стая, прибега́юще, / огреба́емся напа́стей вся́ких находя́щих, Пречи́стая, / тем и ны́не мо́лим: па́дшия из глубины́ прегреше́ний возведи́ / Боже́ственными Твои́ми, Чи́стая, мольба́ми.

Ин канон преподобнаго, глас и ирмос тойже

Влады́чнему повину́яся, Арсе́ние, Боже́ственному повеле́нию, / ца́рскаго бога́тства сла́ву оста́вил еси́, я́коже Моисе́й законода́вец, / и, бе́гая от челове́к, А́нгелом сожи́тель был еси́, вку́пе с ни́ми веселя́ся.

Ты, мяте́жей убега́я, Арсе́ние, я́коже грехо́вных исто́чников, / безмо́лвием язы́к обузда́л еси́. / Те́мже немяте́жен ум в молча́нии соблю́л еси́, / Боже́ственнаго Ду́ха быв достоле́пнейший дом поко́ища.

Богородичен: Пресла́вная, возглаго́лашася о Тебе́ в ро́дех родо́в, / Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, Чи́ста же пребы́вши, Богоро́дице Мари́е. / Те́мже Тя вси почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.

Катавасия праздника.

Песнь 3

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

От ры́барей лове́ц челове́ков и Богосло́в был еси́, му́дре Иоа́нне, / пренебре́г оте́ческую и мирску́ю любо́вь / и Влады́це Сло́ву жела́нием Боже́ственным после́дуя.

Очище́н душе́вным о́ком, о Богосло́ве, / узре́л еси́ неизрече́нную сла́ву, от Отца́ единоро́днаго Сло́ва и Сы́на Бо́жия, / И́мже му́дре вся Боже́ственным бы́ша Ду́хом.

Богородичен: Под Твое́ спаси́тельное прибе́жище притека́ем, Богоро́дице Де́во, / и спаса́емся наве́та вра́жия моли́твами Твои́ми / и бу́дущаго, Чи́стая, избавля́емся муче́ния.

Ин, ирмос тойже.

О́тче Арсе́ние, твоея́ христоподража́тельныя нищеты́ / о́строе и зело́ ху́ждшее ру́бище пресла́вное пе́рвыя ри́зы покры́ло есть, / неизрече́нныя сла́вы одея́ние тебе́ снабдева́ющее.

Претыка́ния вра́жия и велехва́льных ду́хов, / от Бо́га сокруше́нием се́рдца прие́мый по́мощь, Арсе́ние, низве́ргл еси́, / победоно́сец, о́тче, смире́нием быв.

Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: / Ты бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная. / Те́мже Тя, ве́рнии вси, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Кондак преподобнаго, глас 3.

Подобен: Де́ва днесь:

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

Икос: Услы́шав глас Госпо́день, преподо́бне, / мирски́я красоты́ оста́вль, мона́шествовал еси́, / а́нгельскому житию́ поревнова́в, Богому́дре. / Те́мже и яви́лся еси́, весь преложе́н, в телеси́ А́нгел, / Христу́ принося́ поще́ние и сле́зы, непоро́чну моли́тву и стоя́ние всено́щное. / Те́мже был еси́ храм Тро́ицы, / о́браз же мона́хов, и наста́вник доброде́тели, / и чту́щих тя всегда́ моли́твенник тепл. / Сего́ ра́ди тя чтим, отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

Таже седален апостола, глас 8.

Подобен: Прему́дрости:

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зума су́щих навы́к, / боже́ственно возгреме́л еси́: / в нача́ле бе Сло́во. / До́бре написа́в пе́рвее безнача́льное рождество́, пропове́дал еси́ всем Сло́ва воплоще́ние. / Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, / по благода́ти Ду́ха изуча́еши концы́, и просвеща́еши чудесы́, Богосло́ве апо́столе, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, седален преподобнаго,

глас и подобен тойже:

Молв жите́йских убежа́в и безмо́лвие житие́ соверша́я, / стра́сти умертви́л еси́, и ум впери́л еси́ к Бо́гу, / и столп о́гненный показа́лся еси́, и свети́льник всех ве́рных, чту́щих тя, / ту́чами же слез напая́емь, яви́лся еси́, я́ко дре́во плодови́то, Богоно́се Арсе́ние. / Моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние пода́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ныне, праздника.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Тя Гро́мова сы́на Госпо́дь нарече́, тя греме́ти Ду́хом сподо́би / Своего́ от Отца́ Боже́ственнаго и непостижи́маго рожде́ния неизрече́нное. / Тем твою́, Богосло́ве, всепра́зднственную па́мять пе́сньми досто́йно сла́вим.

Ты доброде́тельми возше́л еси́, апо́столе, на высоту́, / ты узре́л еси́ сла́вою блиста́ющее единоро́дное Сло́во во пло́ти, / во Оте́ческих безнача́льно не́дрех седя́щее, / гла́са же услы́шати Оте́ческаго сподо́бился еси́, свиде́тельствующа Того́ Сыновcтво́.

Богородичен: Под Твое́ ны́не прибега́я заступле́ние, / непотре́бный раб Твой, Всенепоро́чная, да не постыжу́ся: / Тя бо к Бо́гу и́мам Предста́тельницу и сте́ну нера́тну, / о Тебе́ и бу́дущия да наслажду́ся тишины́ и Боже́ственныя жи́зни, молю́ся.

Ин, ирмос тойже.

Ты нуди́тель естества́ яви́лся еси́, Арсе́ние, / ты стра́сти, о́тче, покори́л еси́ у́мному влады́честву, я́коже рабу́, сну повелева́я. / Те́мже и во всено́щных бде́ниих вопия́л еси́: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты Бо́га, преподо́бне, жела́тельне взыска́л еси́, / ты я́вльшагося мно́жае возжела́л еси́ / и, чистото́ю Богови́ден весь быв, к жела́емому бесе́довал еси́, / разуме́в соедине́нием вы́шшаго вся́каго постиже́ния, о́тче Арсе́ние.

Богородичен: Ты ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельница, / Ты и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: / к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бед / ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Во тьме ми́ра просия́вший, ви́дев Свет Пречи́ст, раствори́лся еси́ любо́вию / и, свети́льник благоче́стия быв, многосе́менных ро́ды язы́к / Богосло́вия, Иоа́нне, све́том осия́л еси́.

Уве́дев, я́ко зако́н Моисе́ом се́нный дан бысть, / Боже́ственная же благода́ть Христо́м Бо́гом на́шим бысть, / богосло́вным язы́ком, сы́не гро́мов возлю́бленне, благовести́л еси́ Его́ Божество́.

Богородичен: Ты ми покро́в и держа́ва, Пречи́стая, / и утвержде́ние, и стена́ неруши́ма, и Тя призыва́ю: / в нощи́ и во дни мя соблюда́й от вся́каго вре́да велиа́ра находя́щаго, / да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя.

Ин, ирмос тойже.

Хода́тая пе́рвому, о́тче, преступле́нию первозда́ннаго Ада́ма благоче́стно отри́нул еси́, / вра́жия до́бре ви́дя кова́рствия, / те́мже, в непоро́чнем ликовству́я пи́щном приста́нищи, Влады́ку Христа́ моли́.

Себе́ сама́го отве́ргся, вся́каго сладостра́стия отве́рглся еси́ / и, на ра́му крест твой нося́, Арсе́ние, и Христа́ жела́я, / на Небесе́х снасле́дник досто́йне Сего́ показа́лся еси́.

Богородичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Всечи́стая, / сро́днаго промышле́ния о нас не пре́зри, мо́лимся, / я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Песнь 6

Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет / и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния, / но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви, / о Упра́вителю, и спаси́.

Угль Боже́ственнаго огня́ прови́де обра́зно Иса́ия, / очи́стив устне́, проро́чества сподо́бися; / воплоти́вшагося же Бо́га Сло́ва, блаже́нне Иоа́нне, ты яви́лся еси́ напе́рсник.

Сло́во Сый единоро́дное, Е́же в не́дрех Оте́ческих седя́щее, / воплоще́нно узре́ся, Иоа́нне блаже́нне, / и я́ко таи́ннику возлю́бленну тебе́ сказа́, / безпло́тне Бо́га никому́же ви́дети когда́.

Богородичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая озаре́ние сла́вы О́тчи, / Де́во Богоро́дице Всепе́тая, / Твою́ бо и́стинную благода́ть иму́ще, бесе́ды языковре́дия возбраня́емся.

Ин, ирмос тойже.

Му́дрость плотску́ю благоче́стно безстра́стием умертви́л еси́, / не возлюби́в насле́дия земна́го, преподо́бне, / от Христа́ жела́я, о́тче Арсе́ние, в Вы́шних насле́дие восприя́ти.

Со́лнце я́вльшееся всено́щное твое́ разреши́ стоя́ние, / мы́сленнаго со́лнца несравне́нное сия́ние, по е́же в нощи́ жития́ трудо́в твои́х, / просвеща́я осия́ти тебе́, Арсе́ние.

Богородичен: Иму́щи сострада́тельное, я́ко ро́ждши человеколю́бное Сло́во, / спаси́ нас го́рькия и лю́тыя напа́сти, / Тя бо еди́ну, ве́рнии, Пречи́стая Влады́чице, заступле́ние необори́мое стяжа́хом.

Кондак, глас 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Икос: Высоты́ Небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно есть и непостижи́мо. / Я́коже бо зве́зды исчести́ и морски́й песо́к невозмо́жно отню́д, / си́це и Богосло́ва исправле́ния изрещи́ недово́льно есть. / Толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, Его́же возлюби́, венча́, / Ему́же и на пе́рси возле́г, / и на та́йней ве́чери с Ним яде́, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Усе́рдно изше́л еси́ уз ве́щи, о всеблаже́нне, я́ко Бо́жий предста́тель, / и, Богодухнове́ннаго быв ве́стник Богосло́вия, вопи́ти научи́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко траву́ вмени́л еси́ зла́то и бога́тство, о всеблаже́нне, / и се́но, я́ко зла́то, тебе́ де́йством Боже́ственным бысть, / богосло́вящу Соде́теля и Го́спода: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Дух Святы́й, от Отца́ Безнача́льнаго исходя́щ / и от Тебе́ неразде́льне прие́млемь, Сло́ве Единоро́дне Бо́жий, / апо́столом зва́ти возвести́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Храм и пала́та Царя́ Христа́ была́ еси́ и одр еди́на Соломо́нов, / Его́же, я́коже рече́ Писа́ние, окружа́ют си́льнии шестьдеся́т, / с Тобо́ю ны́не, Де́во, зову́т и пою́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ин, ирмос тойже.

Па́губу возмни́в дре́вних ми́ров, о́тче Арсе́ние, злово́ние терпя́, / и, благово́ние Христо́во быв прича́стием благода́ти, глаго́лал еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В Боже́ственный в телеси́ мрак вшед, о́тче Арсе́ние, / во Христе́ же поучи́вся позна́ти Отца́ Безнача́льна и Ду́ха, / Ю́же в Тро́ице Еди́ницу воспе́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Троичен: Всех у́бо Го́спода, Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну, / правосла́вно Отца́ богосло́вяще, Тя возвеща́ем, / и еди́наго ве́дяще Твоего́ исходя́ща Ду́ха пра́ваго, / Соесте́ственна и Соприсносу́щна.

Богородичен: В ле́то Безле́тнаго неискусобра́чно, Чи́стая, родила́ еси́, / пре́жде Безпло́тное Сло́во / пло́ти прия́тием, Де́во, породила́ еси́, Ему́же пое́м, согла́сно зову́ще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко благоле́пна и благознамени́та пресла́вная па́мять твоя́, / благове́стниче Иису́сова Божества́, / Боже́ственная, благоуха́ющи, Це́ркви возсия́. / Тем, ра́дующеся, ве́рнии, пое́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богосло́ва иму́ще ли́ку чинонача́льника, Тя от него́, Христе́, богосло́вима, / Бо́га возвеща́ем со Отце́м и Ду́хом и, единонача́льственне песносло́вяще, вопие́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Воплоще́ннаго родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, Всенепоро́чная, / Сего́ умоли́ огня́ мя изба́вити: / се бо житие́ мое́ все отягчи́ся, все порабо́тися лю́тыми греха́ми. / Тем к Тебе́, Де́во, прибега́ю и Тя призыва́ю, Обра́дованную.

Ин, ирмос тойже.

По́хотей, Арсе́ние, душегу́бных разжже́ния, мучи́тельныя же гее́нны распале́ние / благоразу́мно сле́зными исто́чники погаси́л еси́, / но и нас от обою́ исхи́тити непреста́й моля́ Спа́са ми́ра Христа́, / Его́же благослови́м во вся ве́ки.

Седмь седми́цею, преподо́бне, умиле́ния пещь вавило́нскую себе́ разже́гл еси́, / в не́йже ороша́емь просвеще́нием благода́ти, Соде́телю и Спа́су вопия́л еси́: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Троичен: Трисве́тлое Божество́, еди́ну сия́ющее зарю́, / от еди́наго Триипоста́снаго естества́, Роди́теля Безнача́льна, / единоесте́ственно же Сло́во Отцу́ и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Кресту́ Влады́чню предстоя́й, Де́ве же и Богоро́дице Чи́стей, / учени́к возлю́бленный, чи́стый Богосло́вия орга́н, / я́коже де́вственник вруче́ние прия́т и, храни́тель Непоро́чный быв Богоро́дицы, / ны́не досто́йно ублажа́ется.

Досто́йно возлю́бль Пречи́стый честно́е и непоро́чное житие́ твое́, / а́нгельски пожи́вша на земли́, тя в бра́та ме́сто прия́т, блаже́нне Иоа́нне, / Свое́й сы́на тя возвести́ Ма́тери Богоро́дице, / с Не́юже тя вси ублажа́ем.

Богородичен: Спаси́тельный бу́ди ми столп, Чи́стая, / де́монов безде́льны сотвори́ полки́, искуше́ний молву́ и бед отрева́ющи, / и страсте́й нахо́ды дале́че отгоня́ющи, и чи́стое даю́щи свобожде́ние, / и Боже́ственная дарова́ния незави́стне мне преподаю́ще.

Ин, ирмос тойже.

Моисе́й удиви́ся, сподо́блься ви́дети Де́выя рождество́ обра́зне, / купину́, образова́нную огнезра́чно; / ты же, Боже́ственному Ду́ху весь изступле́нием соедини́вся, / огнезра́чен ви́ден был еси́. / Те́мже и досто́йно ублажа́ем тя, Арсе́ние.

Возсия́ тебе́ Христо́с, Свет незаходи́мый, / ра́дость же тя подъя́т на Небе́сная, / па́мятию бо о сме́рти всегда́шнею прине́сл еси́ житие́ нескве́рное приле́жно. / Те́мже и досто́йно восприя́л еси́ плоды́ трудо́в, всеблаже́нне.

Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́, / ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, / Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде всех век, я́ко Благ, / Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.

Светилен.

Подобен: Жены́, услы́шите:

Гро́мов сын быв, к челове́ком богосло́вил еси́, / е́же: в нача́ле бе Сло́во, – апо́столе Иоа́нне, / возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ / и отту́ду поче́рп Богосло́вия струи́, тварь всю напоя́еши.

Слава, преподобнаго: Мирска́го пристра́стия, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́, / и, неяде́нием плоть увяди́в, обнови́л еси́ ду́ши кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ Небе́сною, Арсе́ние, / те́мже моли́тися не преста́й о нас Го́сподеви.

И ныне, праздника.

На хвалитех стихиры

праздника 3 и апостола 3, глас 8.

Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

Блаже́нне Иоа́нне прему́дре, / мно́жеством те́плости / ко Христо́ве любви́ / мно́жае всех был еси́, / учени́к возлю́блен Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами всей вселе́нней, / чистото́ю и де́вства добро́тами озари́вся, / те́лом и помышле́нии, Богоблаже́нне.

Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / прему́дрости орга́н, духо́вный храм, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркви пресве́тлое о́ко, / всечестна́го Иоа́нна

/ пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.

Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / прему́дрости поче́рпл еси́ / и мир напои́л еси́, / Иоа́нне всеизря́дне, / Тро́йческим ра́зумом мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / столп быв и о́блак одушевле́н, / наставля́еши нас к Небе́сному насле́дию.

Слава, глас 8. Самогласен: Благове́стниче Иоа́нне, / равноа́нгельне, де́вственниче, Богосло́ве, Бо́гом науче́ние, / правосла́вно ми́рови пречи́стое ребро́, / кровь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, / и́мже ве́чный живо́т прие́млем душа́м на́шим.

И ныне, праздника. Славословие великое. По трисвятом тропарь апостола. Сла́ва, преподобнаго. И ны́не, праздника, ектений, и отпуст, и час 1-й. На 1-м часе тропарь праздника. Сла́ва, апостола. И ны́не, Богородичен часов. По трисвятом кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст. На часех кондак праздника и апостола глаголем, пременяюще.

На литургии

Блаженны праздника, песнь рядовая на 4, и апостола, песнь 6-я на 4.

По входе тропарь праздника

и апостола, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Таже тропарь преподобнаго, глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, / и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́, / и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Арсе́ние о́тче наш, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак апостола, глас 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Слава, кондак преподобнаго, глас 3.

Подобен: Де́ва днесь:

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

И ныне, кондак праздника.

Прокимен праздника

и апостола, глас 8:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Апостол Соборнаго послания Иоаннова,

зачало 68

Е́же бе испе́рва, е́же слы́шахом, е́же ви́дехом очи́ма на́шима, е́же узре́хом, и ру́ки на́ша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем. И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем, и возвеща́ем вам Живо́т ве́чный, И́же бе у Отца́, и яви́ся нам. Е́же ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с на́ми: обще́ние же на́ше со Отце́м и с Сы́ном Его́ Иису́сом Христо́м. И сия́ пи́шем вам, да ра́дость ва́ша бу́дет испо́лнена. И сие́ есть обетова́ние, е́же слы́шахом от Него́, и пове́даем вам, я́ко Бог Свет есть, и тьмы в Нем несть ни еди́ныя. А́ще рече́м, я́ко обще́ние и́мамы с Ним, и во тме хо́дим, лжем и не твори́м и́стины. А́ще же во све́те хо́дим, я́коже Сам Той есть во све́те, обще́ние и́мамы друг ко дру́гу, и кровь Иису́са Христа́, Сы́на Его́, очища́ет нас от вся́каго греха́.

1Ин.1:1–7

Аллилуиа праздника и святаго, глас 1: Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди.

Евангелие дне и святаго,

от Иоанна, зачало 61

Во вре́мя о́но, стоя́ху при Кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́, Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Ма́тери Свое́й: Же́но, се сын Твой. Пото́м глаго́ла ученику́: се Ма́ти твоя́. И от того́ часа́ поя́т Ю́ учени́к во своя́ си. Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще бы по еди́ному пи́сана бы́ша, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин.19:25–27, 21:24–25

Причастен праздника и апостола:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. / Аллилу́иа, трижды.


Источник: Праздничная Минея (гражданский шрифт, с ударениями) / Перевод иером. Амвросия (Тимрота). - Москва : Издательство Московской Патриархии РПЦ.

Комментарии для сайта Cackle