Канон Святых отец Седьмого Вселенского Собора


p1avbc47bo1f5p1rpt296gep152t3 - Канон Святых отец Седьмого Вселенского Собора

Минея, 8 Июля, Канон Святых отец Седмаго Вселенскаго Собора

Глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи́,/ чудотворя́й иногда/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в море;/ Израиля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Песносло́вити Седмое Собрание желающему ми ны́не,/ седмих дарований собор/ даждь ми Паракли́та, Го́споди,/ умудрившаго сей огненноязы́чне/ и ху́льное все языковре́дие умолчати сотворшаго.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Бо́льшее из начала числ седмое:/ ибо создания Божественнаго/ всего первообра́зно бысть,/ всесовершенное преста́ние в седмый день;/ и ны́не всех ересе́й конец/ в Соборе равночисленном.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Победи́в богоборнаго Ария в Нике́и/ древле пастырским жезло́м,/ православными ше́ствовати Церковь уче́нии лик отцев,/ и ны́не о сем посрамил есть образоборцы/ я́ко поборник.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́коже отцы благочестно научиша,/ исповедующе верно Девическую утробу,/ безболезненно рождшую плотию Безплотнаго:/ покланяемся же Сему, столпопи́шуще изображение, и че́стне облобыза́ем.

Песнь 3

Ирмос: Утверждей в нача́ле небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе, за́поведей Твоих утверди́,/ я́ко несть свят, па́че тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Не поколеба́тися Христове неруши́мей Церкви,/ от Него тайнонауча́еми, Божественнии пастыреначальницы,/ иже сию поколебати хотящия,/ я́коже антихристовы ча́сти,/ от благочестивых отри́нуша.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Очищает мутныя и ти́нныя пото́ки,/ от источник спасения поче́рп,/ и жаждущия люди Христовы/ насыщает учений струя́ми отцев сословие.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

На ненавидящих истинно/ и христианооглагольников Собрание христолюбных Седмое в светлем граде Нике́йстем бысть,/ егоже ца́рие Ирина и Константин защитницы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Всяк да отступит нечести́вый,/ не почитаяй икону честну́ю Богоро́дицы/ и Сию не пропове́дуяй, Христа Богому́жно ро́ждшую,/ и во огнь да отшле́тся/ сгара́ти несожже́нно.

Седален, глас 4

Свети́льницы пресветлии и́стины Христовы миру яви́стеся на земли́,/ вои́стинну блаженнейшии отцы Боговеща́нии,/ изсуши́вше е́реси хульных языкобо́лий/ и угаси́вше пламеновидная злосла́вных смуще́ния./ Темже я́ко иерарси Христовы/ молитеся спастися нам.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Скоро нас предвари, Дево Мати Чистая;/ от враг нас исхити́, ху́лящих на Тя,/ сокруши языкобо́лия ересе́й вся,/ разреши́ крепостию твое́ю стремления тех,/ да разумеют, я́ко едина Богомати еси,/ моли́твами Твоими православных совокупле́ние спасающая.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Го́споди,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оставль не́дра Отча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову Ти:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Глагол Божий иму́ще, стрелу́ и меч,/ вся ку́пно ты́я закала́ют злоумныя/ о́бразом Крестным,/ не чтущия равно изображения Христова, Богоро́дицы и всех святых,/ отцы Богови́днейшии.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Я́коже седмию труба́ми/ Иерихо́нския сте́ны в седмом обхождении падо́ша;/ тако си́ми седмию Соборы/ весь сонм, на Бога вознося́щийся, низведе́н в бездну/ в Собрании Седмом благогла́сных труб Духа.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Юношеское настоя́ние показу́я/ и Божественною ре́вностию распаля́емо,/ отеческое множество,/ я́коже Илия, сту́дныя священники умертви́ло есть./ Тем со дерзновением Христове иконе/ любезно покланятися научи́ло есть.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ты моя надежда, Всечистая, Ты мое и пение,/ Ты мое пристанище, Ты мое исправление, яже Бога Слова Отча Вопло́щшагося несочта́нно родила́ еси./ Темже твое́й несомне́нно покланяюся иконе,/ крепостию твое́ю укрепляемь.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица твоего, Све́те незаходимый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тма окаяннаго,/ но обрати́ мя, и к свету заповедей Твоих/ пути моя напра́ви, молюся.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Высо́кою мыслию сразсмотри́вше,/ ана́феме образобо́рцев преда́ша,/ я́ко чужда́я сих му́дрствовавших, честни́и отцы;/ и честь Христове иконе, я́коже ле́по,/ воздая́ти повеле́ша.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Ны́не время веселия,/ ны́не день спасения яви́ся,/ возвеселимся убо и Христу радостно возопии́м:/ мир даждь нам Твой/ моли́твами отцев Седма́го Собора, Человеколюбче.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Благоутробия ра́ди милости,/ от Девы родися Сын Божий невра́щно,/ чу́ждее нося́, я́ко Свое,/ и зра́ком сим опи́санный, зри́тся волею,/ по Существу Сый Неопи́сан.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся;/ к тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Боже спасе́ния моего.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Да ка́плют сладость го́ры и радость:/ ерети́ческое бо множество изгна́ся,/ горький излива́ющее яд,/ святых икон отверже́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Небо и земля согласно да празднуют/ Дще́ре Божия вели́чие:/ ибо велича́ется, отмета́ющи Сию́ умаляющия.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ма́терний Сын, Иже О́тчий пе́рвее безма́терен,/ безотчий же Боголе́пно родився/ и возродив мя;/ темже Рождшую с Рожденным образу́я, облобыза́ю.

Кондак, глас 6

Иже из Отца́ возсияв, Сын неизрече́нно/ из Жены́ роди́ся сугу́б естеством,/ егоже ви́дяще, не отмета́емся зра́ка изображения,/ но, сие благочестно начерта́юще,/ почитаем верно./ И сего ради истинную веру Церковь держа́щи,/ лобыза́ет икону вочелове́чения Христо́ва.

Икос

Хотяй Всещедрый Бог нас воздвиза́ти при́сно/ к памяти соверше́нней Своего вочелове́чения,/ подло́г сей предаде́ человеком,/ шароде́ланьми11 икон честны́й возобража́ти зрак;/ я́ко да сия во зре́ниих ви́дяще,/ веруем, яже словом слышахом,/ разумеюще я́ве дея́ние и имя,/ начерта́ние и страдания святых мужей,/ и Христа Венцода́вца,/ венцы́ подающа святым, страдальцем же и мучеником./ ихже ради ясне́йше истинную веру держа́щи, Церковь лобызает икону вочеловечения Христова.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Побеждаются догма́тами/ Богоглаго́ливых мужей ересенача́льницы,/ образо́в честь первообра́зным изобразу́ющих право,/ я́коже рече́ Великий Василий:/ благословен Бог отец наших.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Хра́ми удобря́ются, светлыми иконами украшаемии днесь;/ сего ра́ди мир в це́рквах, па́че всех человек красне́йшему добро́тою,/ совоспева́ет поющему:/ благословен Бог отец наших.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Свет облиста́, дале́че тьма, нечести́вии отгна́ны./ Сего ради всяческая света испо́лнишася,/ Светодателя Христа с веселием поют и глаголют:/ благословен Бог отец наших.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пречистая Владычица, едина всех спасения надежда,/ яже стра́шно рождшая Царя царей Христа,/ на руках Своих Сего Младенца нося́щи,/ спокланяема есть опи́санне, я́коже отцы глаголют.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ Си́лою же лу́чшею спасе́ны сия ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ священницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Законополага́ет убо изя́щнейше отцев сосло́вие,/ Богочести́вым имстви́тельное поклонение/ и возставле́ние священныя иконы Христовы;/ любоблагочести́вии же ле́тнюю память я́ко чада совершаем благопослушли́вая оных,/ и любовию образ Христов лобыза́ем.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Седмокра́тно преклони́ху смиренных высокому́дреннии/ и любодоброде́тельных стремления пресеца́ху,/ имиже оглаго́ловаху Божественная деяния их;/ но иже Седмаго Собора соше́дшийся отцы в Нике́и/ гордыню оных а́бие истерза́ша седмокра́тнейше.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Стре́лы младенец бывают псало́мски старому́дрствующим младому́дренных язвы и раны;/ Божественною же силою изнемога́ют язы́цы мно́зи,/ хулы́ на высоту глаголющих;/ и всяк, кто Отца, Сына и Духа, Бога Единаго, не весть,/ Всевиновнаго и Единаго.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Зи́ждется Младенец самово́льне милости ра́ди, Зижди́тель от чи́стых крове́й Твоих,/ соблюдаяй Тя по рождестве Преочище́нну всю Чистую/ и очища́яй оскверненный образ./ Темже на иконах соизобража́ется тебе́,/ естеством быв Человек, Бог Сый естеством.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо,/ и земли́ удиви́шася концы,/ я́ко Бог явися челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Ве́лий крепостию и сове́том вся содержай,/ Непостижи́ме Еди́не Боже,/ держа́внейше Всенача́льниче, Всецарю́,/ Церковь утверди, в православии твое́м соблюдая,/ отцев всеславных, изобличающих злосла́вие, мольба́ми.

Припев: Святи́и отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Великих че́стей сподо́бистеся на земли,/ Небому́дрении святии,/ я́ко Христово изображение любезно почто́сте./ И ны́не сень отложи́вше, и покрывало пло́ти,/ самолично Сего в Лице́ зрите́,/ и бо́льших сподобля́еми.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Да накажемся всевоинством ва́рварскаго безсловесия,/ еже попусти́л еси на ны;/ тех стремление и дерзость Сам сокруши́/ и верным споборствуй, надеющимся на Тя, Вседе́телю,/ благодерзнове́нными моли́твами святых отец,/ ихже совершаем память.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Разуме́ти тайну страшнаго твоего Рождества никакоже может ум человеческий, но ниже́ Ангельский высокоу́мный,/ я́ко Бога Ты родила́ еси Воплощеннаго, па́че естества./ Тем Тя, Богородицу, ве́дуще и со о́нем напису́юще, величаем.

Светилен

Отцы Небому́дреннии, на Седмом Соборе собра́вшиися,/ молитву прилежну Троице принеси́те,/ еже избавитися от всякия ереси и суда вечнаго,/ Царствие же получи́ти нам Небесное,/ ваш Собор Боже́ственный воспева́ющим.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Мольбами, Преблаги́й Го́споди, Матере твое́я/ и иже на Седми Соборех собравшихся отцев/ Церковь утверди́ и веру укрепи́,/ и Царствия Небе́снаго вся покажи́ прича́стники,/ егда прии́деши на землю суди́ти всю тварь.

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer