Минея, 7 Июля, Канон Преподо́бному отцу на́шему Фоме, и́же в Мале́и
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Просвеще́ние Боже́ственныя благода́ти, сла́вне, в души́ прии́м,/ я́ко други́й Еги́пет, страсте́й мглу оста́вил еси́/ и житие́ прия́л еси́ Небе́сное.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Све́тел, о́тче, в житии́ быв,/ на иноплеме́нники воздви́гл еси́ неисче́тны побе́ды/ и, мона́шествовав преподо́бно, полки́ де́монов победи́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воздержа́тельно врагу́ спле́тся,/ посо́бием, преподо́бне, Боже́ственнаго Ду́ха/ смири́л еси́ сего́ и побе́ды с Небесе́ вене́ц прия́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на Бо́га, всех су́щаго невмести́ма,/ Тебе́ вме́стна бы́вша за бла́гость, породила́ еси́, Отрокови́це,/ Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщве́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Твои́ми прекло́нься Бог мольба́ми, руко́ю тя проро́ка уз изба́ви/ и ше́ствовати благоизво́ли к боле́зненному труду́ воздержа́ния.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Жития́ го́рькое оста́вив треволне́ние,/ ко приста́нищу приступи́л еси́ воздержа́ния и тишине́ Боже́ственней, о́тче Фомо́,/ испо́лнився Ду́ха благода́тию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Столпо́м Изра́иля иногда́ пусты́ню, всеблаже́нне, проходи́ти наста́вивый/ столпо́м тя о́гненным наставля́ше,/ прови́дяй души́ твоея́ благоро́дие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Злату́ю я́ко и́стинно кади́льницу, и ста́мну ма́нны, и Боже́ственную го́ру,/ и пала́ту красну́ Бо́жию Тя, Де́во, имену́ем.
Седален, глас 4
Яви́лся еси́, преподо́бне, благоугоди́в Боже́ственными дея́нии,/ и житие́м чи́стым насле́дия сподо́бился еси́ Безпло́тных,/ моли́ спасти́ся нам.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния./ Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,/ Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Воздержа́ния поже́гл еси́ огне́м Боже́ственным те́рние грехо́вное/ и чуде́с заре́ю, о́тче, облиста́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Души́ твоея́ о́чи от страстны́я ти́ны очи́стив,/ незря́щия зе́ницы, о́тче, отве́рзл еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сам отчужди́лся еси́ мирски́х мяте́жей, Богоно́се,/ и преми́рную тишину́ получи́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Неискусобра́чная Влады́чице, Яже Бо́га без се́мене заче́ншая,/ напа́стей и печа́лей всех изба́ви.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Руководя́щаго тя к пусты́ням благоче́стно име́л еси́ Илию́, о́тче, Фесви́тянина,/ явля́ющася но́щию и тайноуча́ща Боже́ственным тя, преподо́бне.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Я́ко в други́й Карми́ль, в Мале́йскую го́ру, му́дре, всели́лся еси́,/ виде́ний Боже́ственных наслажда́яся/ и чудотворе́ний благода́ть пресла́вно, блаже́нне, прие́мля.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Простра́ннаго пути́ те́сный предпочита́я,/ дости́гл еси́ ра́достно широту́ рая́,/ и дре́ву жи́зненному, о́тче, невозбра́нно причаща́ешися, веселя́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Уязви́вшееся прило́ги вра́жиими, Чи́стая,/ я́ко ми́лостива, исцели́ се́рдце мое́,/ на Кресте́ пло́тию Пригвозди́вшагося неизрече́нно ро́ждшая.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
В пусты́ни безво́дней всели́лся еси́/ и моли́тв одожде́нием твои́х, преподо́бне,/ во́ду всебога́тну Влады́ку источи́ти умоли́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Я́коже Авраа́м дре́вле пра́ведный, во и́ну страну́ себе́ удали́л еси́,/ и Бо́гу прибли́жился, и в зе́млю кро́тких всели́лся еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мона́х и́стинен был еси́/ и по погребе́нии исцеле́ний дарова́ния, о́тче Фомо́,/ тре́бующим источа́еши си́лою духо́вною.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Во́лею вся Соде́лавый, в ложесна́, восхоте́в, Неискусобра́чныя всели́ся,/ тле́нием неду́говавшия нетле́нием почести́ хотя́,/ я́ко Благосе́рд.
Кондак, глас 4
Ве́лию побе́ду му́жески показа́л еси́,/ отону́дуже Боже́ственною любо́вию разгоре́вся,/ царя́ тле́ннаго и вся кра́сная преоби́дел еси́,/ на горе́ Мале́йстей вселе́ние соверши́в,/ от нея́же в Небе́сная/ возше́л еси́ к Царю́ царе́й, Фомо́,/ моли́ непреста́нно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Огнь страсте́й воздержа́ния росо́ю, о́тче, погаси́л еси́/ и, просия́в, я́коже со́лнце, доброде́телей све́тлостию,/ всех вопию́щих просвеща́еши сердца́, блаже́нне:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Слепы́м е́же зре́ти и хромы́м, о́тче Фомо́, благотече́ние,/ ско́рбным избавле́ние и боля́щим исцеле́ние подая́ си́лою Христо́вою, взыва́л еси́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Безмо́лвно твою́ соверши́л еси́ жизнь, о́тче блаже́нне,/ нестяжа́нием просвеща́яся и воздержа́нием украша́яся,/ поя́ умиле́нием се́рдца Влады́це, пребога́те:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́во Чи́стая, Неискусобра́чная, благослове́нная,/ па́дающих исправле́ние, согреша́ющих избавле́ние, спаси́ мя, блу́днаго,/ спаси́ Сы́ну Твоему́ зову́ща:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Стра́сти неудержи́мыя души́ воздержа́ния уздо́ю покори́в,/ невеще́ственным А́нгелом уподо́бился еси́, вопия́:/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Фесви́тянина Илии́ после́дуя, преблаже́нне, свяще́нному житию́,/ на го́ру возше́л еси́ бесе́довати к Бо́гу, посто́м ум очища́я, поя́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кро́ток и незло́бив я́влься, на земли́ кро́тких живе́ши, Богому́дре,/ со все́ми преподо́бными и избра́нными поя́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Живы́й су́щий исто́чник, я́ко во́ду жи́зни ро́ждшая,/ ду́шу мою́, иста́явшую грехо́вным пла́менем, Де́во Богоро́дице, напо́й,/ да Тя сла́влю во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростню прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньни велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Ду́хом, о́тче, обнища́в, Небе́сное Ца́рство восприя́л еси́ со все́ми избра́нными,/ сла́вы неизрече́нныя исполня́емь и боле́зней по́честь прие́мля, Фомо́, возда́ния./ Сего́ ра́ди тя ве́рою и любо́вию ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Фомó, моли́ Бо́га о на́с
Моще́й твои́х ра́ка ве́рно приступа́ющим источа́ет исцеле́ний ре́ки,/ стра́сти душ потопля́ющая и теле́с боле́зни отъе́млющая, блаже́нне Фомо́,/ моли́твенниче ве́рою при́сно блажа́щим тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Совокупля́яся с преподо́бных све́тлыми ли́ки/ и сия́нием невече́рним мы́сленно, о́тче Фомо́, озаря́емь,/ Боже́ственную твою́ па́мять творя́щия просвети́ ве́рно/ и улучи́ти спасе́ние моли́твами твои́ми сподо́би.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Облиста́ющая всех чуде́с заря́ Твои́х, Богоблагода́тная Чи́стая,/ страсте́й и скорбе́й отъе́млет мглу и свет весе́лия мы́сленный простира́ет/ Ма́терь Бо́жию Тя велича́ющим.