Минея, 3 Июня, Кано́н преподо́бному
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глуби́ны новосоде́лавшая.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Трисве́тлаго Божества́ заря́ми просвеща́емь, преподо́бне,/ заре́ю Ду́ха просвети́ моя́ помышле́ния,/ грехо́в оставле́ния проси́ при́сно,/ да с ве́рными воспою́ честна́го твоего́ подо́бия пра́здник.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Любо́вию Бо́жиею разгора́яся,/ житие́ свое́ доброде́тельми соверши́л еси́,/ и́миже Небе́снаго прия́тия насле́дник бы́ти сподо́бился еси́,/ ему́же и нас сотвори́ бы́ти прие́мники,/ да тя у́бо воспева́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В незаходи́мых Све́тех пребыва́я, Дими́трие свя́те,/ при́сно посеща́й чад свои́х,/ ороси́ благода́ть твою́ свы́ше на рабо́в твои́х,/ оставле́ние подая́ от собла́зн на́ших/ непреста́нно воспева́ющим честна́го твоего́ подо́бия пра́здник.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́наго во двою́ благоче́стно ве́мы естеству́,/ И́же от утро́бы Твоея́ рожде́нна, Пренепоро́чная,/ Бо́га вку́пе па́че естества́ и челове́ка,/ иму́ща соверше́нное ко́ждо сво́йство.
Песнь 3
Ирмос: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жся,/ препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й,/ одушевле́нный Хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Вся оста́вив ми́ра сего́ тле́нная,/ Спа́са всех взыска́л еси́,/ соверши́л еси́ за́поведи Его́ боже́ственне и до́бре,/ от Него́же цели́тель показа́ся душа́м на́шим/ и моли́твенник непреста́нный о чту́щих свяще́нное твое́ подо́бие.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Маловре́менную сла́ву не восхоте́, блаже́нне,/ но Небе́сную добро́ту получи́л еси́,/ отню́дуже благода́ть прие́м Пресвята́го Ду́ха,/ чудесы́ всех просвеща́еши,/ и́же пресвято́му твоему́ о́бразу пра́зднующих любо́вию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Житие́м твои́м доброде́тельным благочести́выя просвети́л еси́,/ чудесы́ же твои́ми Богому́дрыми, свя́те, вся удиви́л еси́,/ ве́рно же пою́щих пресвято́му твоему́ подо́бию освяща́еши при́сно.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́тлым Тя гла́сом и ны́не от души́/ вои́стинну Богома́терь, Бо́га ро́ждшую, пропове́даем,/ и воплоще́нна из Тебе́ Безпло́тнаго, в нас все́льшася 7 ,/ непреложе́ние прии́мша, несмеше́нием сме́шшася, Пренепоро́чная.
Седален, глас 4
Возжеле́л еси́ он век присносу́щный,/ измени́в при́сно пребыва́ющая ми́ра сего́ тле́нными,/ те́мже к Небе́сным оби́телем невозбра́нно прите́кл еси́, Богому́дре Дими́трие, о́тче наш,/ Спа́су всех моли́ся/ спасти́ и́же честно́е твое́ сре́тение пе́сньми сла́вящих.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свет ро́ждшая пречестны́й,/ от Отца́ возсия́вша пре́жде всех век,/ просвети́, Отрокови́це, ду́шу мою́ и ум,/ дале́че от мене́ отгоня́щи тьму страсте́й,/ да Тя ублажа́ю, Присноблаже́нную, ве́рным упова́ние.
Песнь 4
Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му,/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Вели́ких доброде́телей де́латель, Богому́дре, был еси́,/ и́миже дости́же ве́чная блага́я,/ иде́же с ли́ки святы́х А́нгел веселя́ся,/ испроси́ нам получи́ти ми́лость,/ и́же пресвято́му твоему́ о́бразу пе́ние принося́щим.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Жития́ твоего́ красото́ю богому́дрою красу́ется оби́тель твоя́, свя́те,/ ученицы́ же твои́ боголюбе́знии ра́достно Бо́га воспева́ют,/ тя та́ко просла́вльшаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Уче́нии твои́ми богому́дрыми учени́к ста́до непоро́чно приведе́ Бо́гови,/ с ни́ми же моли́ся и нам сохране́нным бы́ти в Боже́ственней Того́ сла́ве,/ и́же священноле́пную твою́ добро́ту хвала́ми почита́ющих.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Чуде́с превы́ше вели́кое чу́до, Чи́стая, рождества́ Твоего́ зри́тся,/ ражда́еши бо Христа́, плоть бы́вша,/ кроме́ при́меса и смеше́ния.
Песнь 5
Ирмос: Бог Сын ми́ра, Оте́ц Щедро́т,/ Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела,/ мир подава́юща, посла́л еси́ нам,/ тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся,/ от нощи́ у́тренююще,/ славосло́вим Тя, Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Земны́х всех небре́гл еси́, блаже́нне,/ Небе́сная блага́я стяжа́, му́дре,/ отню́дуже в чудесе́х изя́щен обре́теся,/ подава́еши приходя́щим к тебе́ ско́рое присеще́ние,/ и сего́ ра́ди тя при́сно хвала́ми почита́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Приста́нище невла́емо всем ве́рным в жи́зни сей, блаже́нне, был еси́,/ ни́щим пита́тель, печа́льных уте́шитель,/ те́мже вопие́м ти:/ и нас не забу́ди в моли́твах свои́х к Бо́гу,/ назира́й нас всегда́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Миролю́бных душ отвраща́яся,/ Небе́снаго ми́ра – Христа́, взыска́л еси́, о́тче,/ и Того́ обре́те благи́ми де́лы,/ раздава́еши Боже́ственныя да́ры/ свята́го твоего́ подо́бия честны́й о́браз любо́вию почита́ющим.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же естество́м Неопи́санный, вообра́жся из Тебе́,/ на́ше писа́ние пло́тски прия́т, Влады́чице,/ в существе́ и хоте́ниих сугу́бых познава́ем.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш,/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Посто́м и моли́твами жизнь свою́ препроводи́л еси́,/ возвесели́л еси́ И́же над все́ми при́сно сла́вимаго Бога,/ пресве́тлыми же чудесы́ твои́ми весь мир озари́л еси́,/ те́мже тебе́, преподо́бне, при́сно в пе́снех почита́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Кро́тость и незло́бие в житии́ сем стяжа́л еси́,/ подо́бяся своему́ Влады́це, Прекро́ткому Па́стырю,/ и сего́ ра́ди и́ноком прему́др наста́вник бысть,/ с ни́ми же Спа́су всех угоди́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Житию́ А́нгельскому ревни́тель бысть, свя́те,/ подража́я тех ангелоле́пное подо́бие,/ с ни́ми же, блаже́нне, и нас помина́й,/ и́же святы́й твой о́браз ве́рою сла́вящих.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́вствуеши, я́коже пре́жде, ро́ждши Христа́,/ млеко́м пита́еши всем пи́щу подаю́щаго, Чи́стая,/ пресла́вно ди́вно чу́до и непостижи́мо.
Кондак, глас 8
Христа еди́наго в жи́зни сей во след идти́ возжела́л еси́/ и, Того́ любо́вию земна́я отри́нув, премину́в Небе́сными 9 ,/ с ли́ки А́нгел водворя́яся, неотсту́пно предстои́ши Бо́гови,/ тем и ны́не пресвято́му твоему́ о́бразу сре́тения пра́здник ра́достно сотворя́юще,/ от неду́г исцеле́ние прие́млем, благода́рно вопию́ще:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.
Икос
Боже́ственными доброде́тельми твои́ми, Богому́дре, себе́ украси́л еси́/ и Спа́су Христу́ жили́ще соде́ла, о́тче, му́жественне,/ я́коже зла́то, искуси́ся ве́рою к Бо́гу,/ наде́ждою и любо́вию обе́ты своя́ полага́я,/ воздержа́нием пости́вся, я́коже безпло́тен,/ в целому́дрии и смире́нии вознесе́ся;/ те́мже и мы духо́вная твоя́ ча́да, моли́твами твои́ми просвеща́еми,/ ра́достною душе́ю воспева́ем Боже́ственная твоя́ духо́вная исправле́ния/ и любо́вию пра́зднуем пречу́дному твоему́ пресвято́му о́бразу,/ и благода́рственно вопие́м ти:/ ра́дуйся, я́ко измла́да Бо́гу послужи́л еси́;/ ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ ко спасе́нию хода́тай./ Ра́дуйся, лю́дем, правосла́вно ве́рующим, пресла́вная похвало́ и кре́пкое на враги́ одоле́ние;/ ра́дуйся, гра́ду твоему́ вели́кое утвержде́ние./ Ра́дуйся, святе́й оби́тели твое́й благонаде́жное ве́чное весе́лие;/ ра́дуйся, и́ноком пресла́вное украше́ние и наде́ждо спасе́ния./ Ра́дуйся, всем христиа́ном в беда́х прибе́жище и приста́нище спасе́ния;/ ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́вныя ду́хи побежда́ются./ Ра́дуйся, исто́чник чудесе́м неизчерпа́емый,/ да вси, и́же тобо́ю от Бо́га спаса́еми, непреста́нно зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.
Песнь 7
Ирмос: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́ огнь./ Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
На земли́, я́ко безпло́тен, блаже́нне, поживе́ с пло́тию,/ к су́щим мира́ не приплета́яся ничи́мже,/ но, я́ко А́нгел, крило́ма твои́х доброде́телей ду́хом на Не́бо возлете́л еси́/ и сего́ ра́ди непреста́нно вопие́ши:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Удиви́л тя есть Госпо́дь, блаже́нне, во всех де́лех Свои́х/ и стра́шна показа́ тя безпло́тным враго́м,/ и сего́ ра́ди пресвято́му твоему́ о́бразу гове́ют вси челове́цы,/ непреста́нно пе́ние вопию́ще при́сно:/ моли́твами твои́ми, свя́те, испроси́ нам у Христа́ ве́лию ми́лость.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Земна́я измени́в Небе́сными, свя́те,/ блага́я ве́чная восприя́л еси́/ и со А́нгельскими ли́ки све́тле весели́шися,/ неизрече́нныя добро́ты с ни́ми наслажда́яся,/ ея́же в слеза́х стяжа́л еси́,/ помина́й чад свои́х при́сно.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бог из Тебе́ бысть Челове́к,/ смеше́ние, Чи́стая, обожи́в челове́ческое/ и о́бщницы сотвори́в ны естества́ Боже́ственнаго/ в Тебе́, Блаже́нная в жена́х, вои́стинну Благослове́нная, Чи́стая.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́троцы изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Исто́чник исцеле́ний яви́лся еси́, преподо́бне,/ духо́вная твоя́ ча́да напая́еши Боже́ственныя сла́дости,/ река́ми же чуде́с твои́х весь мир облагоуха́л еси́,/ те́мже днесь, любо́вию соше́дшеся,/ непреста́нное тебе́ благодаре́ние прино́сим.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Звезда́ пресве́тлая вселе́нней дарова́ся,/ уясни́ на́ша сердца́, благоче́стне тебе́ пе́ние принося́щих,/ душе́вная на́ша чу́вства в поле́зная испра́ви,/ да непреста́нное благодаре́ние всегда́, свя́те, прино́сим Тебе́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Жития́ мо́ре немяте́жно преплы́л еси́,/ приста́нища о́наго Небе́снаго соверше́нне дости́гл еси́,/ иде́же пребыва́еши с преподо́бными все́ми,/ сла́вяще с ни́ми Творца́, всех Бо́га.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сень Тя, и трапе́зу, и Боже́ственный ковче́г,/ и ру́чку, вмести́вшую ма́нну, и жизнь, и свя́тую го́ру имену́ем,/ Де́во Мари́е, при́сно Благослове́нная.
Песнь 9
Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное:/ Не́бо – верте́п, престо́л Херуви́мский – Де́ву,/ я́сли – вмести́лище,/ в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог,/ Его́же, воспева́юще, велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
На земли́, я́ко А́нгел, блаже́нне, стяжа́л жизнь а́нгельскую,/ Творцу́ всех, Бо́гу Спа́су, угоди́л еси́,/ Его́же Престо́лу с ли́ки святы́х ны́не предстои́ши,/ непреста́нно моли́ся всем христиа́ном на враги́ побе́ду и грехо́в оставле́ние дарова́ти,/ ве́рно чту́щим священноле́пный твой о́браз.
Припев: Преподо́бне о́тче Дими́трие, моли́ Бо́га о на́с.
Кро́тость с незло́бием в жи́зни сей, преподо́бне, стяжа́л еси́,/ тем и зе́млю кро́тких насле́дова,/ с ни́ми же испроси́ нам грехо́в оставле́ние,/ и́же священнообра́зное твое́ подо́бие непреста́нно ублажа́ющим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вступль на ле́ствицу доброде́телей,/ до́лу влеку́щее мудрова́ние, о́тче прему́дре, оплева́л еси́/ и, яко пресве́тлое свети́ло, вселе́нней от Бо́га дарова́ся,/ просвеща́я всех ангелоле́пнаго твоего́ подо́бия Боже́ственными твои́ми дарова́нии.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Грехолюбе́зный нрав и неиспра́влено житие́ зело́ иму́щаго,/ и те́ло, оскверне́но вся́чески, и гре́шну ду́шу,/ Де́во Влады́чице, спаси́ мя, раба́ Твоего́,/ и́же худогла́сное сие́ пе́ние в хвале́нии Твоего́ преподо́бнаго уго́дника воспе́вшаго.
Светилен
Ду́ху Пресвято́му в жили́ще от чресл ма́терних избра́н бысть,/ столп светоза́рен всему́ ми́ру дарова́ся,/ пресве́тлыми заря́ми твои́х исправле́ний ста́ду твоему́ ду́ши просвети́л еси́,/ мрак страсте́й на́ших дале́че прогоня́я,/ те́мже, и́же пресвяты́й твой священноле́пный о́браз хвала́ми почита́ющих,/ непреста́нну моли́тву сотвори́ о нас к Бо́гу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Соединя́ется с пло́тию по соста́ву Пресу́щное Сло́во/ и еди́н от двою́ происхо́дит из Тебе́ несме́сно, Пречи́стая,/ обожи́в, я́же прия́т,/ те́мже прославля́ем вои́стинну Тя, Богоро́дицу.