Глас 1
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Святи́и му́ченицы Се́ргие и Ва́кше, моли́те Бо́га о на́с.
Се́ргие, уго́дниче Христо́в, смоле́бника прии́м и спомо́щника Ва́кха приснопа́мятнаго, с ни́мже стра́сти богому́дренно соверши́л еси́, сло́во мне́ му́дрости, ва́с пою́щу, да́руйте.
На недви́жимем Христо́вы ка́мени ве́ры, святи́и му́ченицы, положи́вше основа́ние, на тве́рдемъ степе́ни утвержде́ни, забра́ло и столпи́ благоче́стия яви́стеся.
Глаго́лом ве́ровавше Христо́вым и к Нему́ неукло́нно взира́юще, все́ оплева́сте преходя́щее благосла́вие, святи́и, сла́вы же присносу́щныя уя́звени бы́сте раче́нием.
Ро́да, и оте́чества, и че́сти Христа́ ра́ди обнажи́вшеся, веселя́стеся, и, оде́яни в женоле́пное одея́ние, мужему́дренно нетле́ния оде́ждею све́тло облеко́стеся.
Богоро́дичен: Ми́лостива бы́ти ве́рным и благоуве́тлива, Богома́ти, умоли́ Сло́ва, Его́же родила́ еси́ теле́сно, к на́м прише́дшаго: Тя́ бо Предста́тельницу и спасе́ние стяжа́хом.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Еди́не Ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Еди́н Ве́дый я́ко Бо́г вся́ пре́жде бытия́, к Нему́ ва́ша ны́не ви́дев предложе́ния, му́дрости сло́вом, и Боже́ственнаго зна́ния, и тве́рдаго смы́сла оби́льно испо́лни, я́ко Своя́ во́ини, блаже́ннии.
Зако́нно уго́дницы Христу́ пострада́ти изво́ливше, тле́ющую сла́ву и теку́щую, и ми́ра всего́, и мироде́ржца по́мыслом богому́дрым страстоте́рпцы му́ченицы возненави́десте, любо́вию Зижди́теля.
Пречи́стыми ума́ приложе́нии Го́споду предстоя́ще, и от та́мо су́щия зари́ исполня́еми, и неизрече́ннаго блаже́нства я́ве наслажда́ющеся, ва́с чту́щия от напа́стей, страстоте́рпцы, изба́вите.
Богоро́дичен: Сме́ртию держи́м пе́рвее Ада́м, ны́не изба́вися Твои́м Рождество́м, Еди́на Богоневе́сто: Жи́знь бо и́стинно Ипоста́сную, соедине́ну пло́ти, Чи́стая, по Ипоста́си па́че естества́ и сло́ва родила́ еси́.
Седа́лен, гла́с 8.
Мучениколю́бцы, прииди́те, разу́мныя би́серы Госпо́дни и страстоте́рпцы Се́ргия почти́м и Ва́кха святы́я, я́ко вра́жию ле́сть му́жески попра́вшия и и́дольскую всю́ кре́пость разори́вшия, те́мже досто́йно с небесе́ венцы́ побе́ды прие́мше, со а́нгелы лику́ют. К ни́мже вси́ возопии́м: моли́те Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.
Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́хъ рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти́ ся́, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Свети́ла два́ от за́пада возсия́вша, проти́вно зе́млю тогда́ держа́ща нечести́вому, творя́ща ше́ствие, к Твоему́ же восто́ку приидо́ша светоно́сному, Христе́, и спаси́тельному.
Ни о́гнь, ни ме́чь, ни гоне́ния, ниже́ ра́ны благочести́ваго ра́зума о Бо́зе разлучи́ ва́с, жи́знь бо преоби́десте конча́емую, Его́ ра́ди, достосла́внии, и прия́сте блаже́нную сла́дость и неги́блющую.
Свети́льницы и́стинно неле́стнии тве́рдь Це́ркве Христо́вы озаря́ют све́том Боже́ственнаго сия́ния и ду́ши благочести́вых возвеселя́ют, чуде́с зари́ испуща́юще.
Ва́кх боже́ственный и преизя́щный Се́ргий, ле́тным премене́нием благоче́стия рачи́тели и мучениколю́бцы духо́вно на пи́ршество призыва́ют, до́блести своя́ предлага́юще.
Богоро́дичен: Ору́жие, две́ри Еде́мския храня́щее, уступа́ет ны́не ве́рным и прие́млет све́тло Честно́ю Кро́вию из Твоего́ чре́ва Ро́ждшагося, Всенепоро́чная, зна́менаныя ви́дящее и благода́тию.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.
Прогна́вше ле́сть и́стины ору́жием, и мучи́телей ра́ны кре́пко претерпе́вше, и победи́теле бы́сте, от Христа́ венча́вшеся, и ны́не досто́йно веселите́ся.
Укрепля́еми непобеди́мою си́лою и благода́тию Тро́ицы, дво́ица му́ченик низложи́ тмы́ кня́зя и тому́ порабоще́ныя, те́м че́стно ублажа́ются.
Терпе́нием, и душе́вным му́жеством, и кре́постию по́мысла дво́ица му́ченик сла́вная превзы́де всю́ гони́телей го́рькую я́рость и со А́нгелы водворя́ется.
Богоро́дичен: Возсия́ла еси́, Богома́ти, я́ко у́тро, Со́лнце незаходи́мое, соедине́нное пло́тию по Ипоста́си, на руку́ нося́щи, И́стинныя Пра́вды: те́м Тя́ вси́ прославля́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Целе́ний исто́чники му́ченик мо́щи бога́тно источа́ют: почерпе́м усе́рдно, у́бо ве́рнии, и страстоте́рпцы ублажи́м, сла́внаго Се́ргия и Ва́кха приснослову́щаго.
Ненави́дяще беззако́нных совселе́ния и пре́лесть упраздня́юще, Небе́сное ше́ствие благостоя́нно Се́ргий и Ва́кх ше́ствоваху и ко Христо́ву достиго́ша приста́нищу невла́емому.
Отверза́ются страстоно́сцем му́чеником врата́ Небе́сная, благогове́юще стра́сти честне́й, подо́бней Бо́га на́шего благода́тней и прогоня́ющей де́монския полки́.
Богоро́дичен: И́стинно Тя́, Ма́терь Бо́жию, Пречи́стая, му́дрствующе, возвеща́ем: Безнача́льнаго бо Сы́на Единоро́днаго, пре́жде ве́к возсия́вшаго из Отца́, несказа́нно, Де́во, родила́ еси́.
Конда́к, гла́с 2.
Ра́зум на враги́ му́жески вооружи́вше, всю́ те́х ле́сть разруши́сте, и, побе́ду свы́ше прии́мше, му́ченицы всехва́льнии, единомы́сленно вопию́ще: добро́ и красно́ е́же бы́ти с Бо́гом.
И́кос:
На Небесе́х, Христе́, живу́ще Се́ргий же и Ва́кх и Боже́ственнаго све́та от Тебе́ исполня́еми, мене́, во тме́ неве́дения ходя́щаго, предвари́ ско́ро и страсте́й исхити́, Еди́не Безсме́ртне, оде́жду мне́ покая́ния низпосла́в, я́ко да све́тлым умо́м светоно́сный си́х пра́здник воспою́ и возопию́, веселя́ся: добро́ и красно́ е́же бы́ти с Бо́гом.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́ во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.
Ра́дуйся, дво́ице страстоте́рпцев сла́вная; ра́дуйся, победи́вшая све́тло мучи́тельская преще́ния; ра́дуйся, соверши́вшая тече́ние блаже́нное; ра́дуйся, пи́ще, всегда́ вну́трь пребыва́ющая; ра́дуйся, я́сне предстоя́щая Бо́гу, Богоблаже́нная.
Всесве́тлии на земли́ ходя́ще, де́монская очеса́ и ли́ца гони́телей, му́ченицы, омрачи́сте све́том благода́ти и заря́ми страда́ния, хва́льнаго воспева́юще Бо́га и пресла́внаго.
Хра́ми Бо́га бы́вше одушевле́ннии Живу́щаго и, живу́ще, страда́льцы, си́лою Бо́жиею укрепля́еми и́стинно, полки́ победи́сте враго́в, всеблаже́ннии, кре́пкаго во бране́х Бо́га пе́сньми восхваля́юще.
Богоро́дичен: Пречи́стый Ты́ хра́м была́ еси́ и пресвяты́й киво́т, прие́мши Творца́ неопи́саннаго и непостижи́маго, во утро́бе Твое́й вмести́вши, Единоро́днаго Бо́га Сло́ва, Благослове́нная Всечи́стая Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́же росо́ю дре́вле отроко́м пла́мень Прохлади́вый, стоя́щия в по́двизех укрепи́ Твоя́ му́ченики, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Ядови́тая и душевре́дная ласка́ния мучи́тельская у́мно страстоте́рпцы отрази́ша, Христу́ вопию́ще и глаго́люще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Действи́тельны храни́тели на́м, Се́ргия и Ва́кха, и́стинно вене́чники, Христо́с показа́, храня́щия и пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Напра́ви мою́, Влады́ко Христе́, моли́твами му́ченик стезю́ доброде́телей и удо́бно Тебе́ взыва́ти сподо́би: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Блажу́ Тя́, И́стинную Бо́га на́шего Ма́терь, ра́дуйся, со А́нгелом принося́ Ти́, Чи́стая, Всенепоро́чная Влады́чице, Тя́ бо непреста́нно вся́ дела́ Госпо́дня пою́т и превозно́сят во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: О́браз чи́стаго Рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная, и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Всего́ Христа́ стяжа́ли есте́, ми́р бо ве́сь Того́ ра́ди оста́вили есте́, и ны́не, му́ченицы, в Небе́сных водворя́етеся, ли́ки Вы́шних си́л и муже́й блаже́нных ви́дяще све́тлости.
Дае́ши сопряже́ние всеизря́днейшее похвале́ния любо́вию Тебе́ принося́щим, благода́ть свы́ше и прегреше́ний оставле́ние, моля́щи еди́наго Милосе́рдаго, к Нему́же тща́щеся, низоре́вностных небрегли́ есте́.
Заре́ю Трисия́ннаго Божества́ просвеще́ни, непобеди́мии му́ченицы, многобо́жное преле́стное безбо́жие и мучи́телей стра́х отри́нуша, и ны́не нетле́нныя наслажда́ются сла́дости ра́йския.
Тече́ние до́брое соверши́вше, благочести́ву же ве́ру сохрани́ти потща́вшеся, недви́жимое прия́ти сподо́бистеся Ца́рствие, пресла́внии му́ченицы, венце́м добро́ты и благоле́пия увязе́ни.
Богоро́дичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х! Бо́жие бо Сло́во, пло́ть бы́вшее, Еди́на родила́ еси́ преесте́ственно, Ма́ти Де́во, вся́ческая Боже́ственным хоте́нием содержа́щаго му́дре и окормля́юща.
Свети́лен.
Светоза́рную дво́ицу страстоте́рпец, Се́ргия и Ва́кха, похва́лим: ра́н бо стремле́ния претерпе́ша и горды́ню низложи́ша всезло́бнаго мучи́теля Тро́ическою си́лою.
Богоро́дичен: Херуви́м яви́ся сла́внейши и Серафи́м показа́ся вы́шши, я́ко Бо́га ро́ждши воплоще́нна, земны́м же показа́вша стези́ пра́выя наступа́ти, ко спасе́нию приводя́щия.