Е. Кустовский

Источник

В Неделю святыя пятидесятницы

Знаменает последования ради коленопреклонения.

Начинает иерей: Благослове́н Бог наш: И глаголет учиненный чтец: Царю́ Небе́сный: и предначинательный псалом.

Таже диакон, аще есть, аще же ни, священник глаголет ектению великую: Ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй. (На каждое прошение.)

О свы́шнем ми́ре:

О ми́ре всего́ ми́ра:

О святе́м хра́ме сем:

О вели́ком господи́не и отце́ на́шем святе́йшем Патриа́рхе:

О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́:

О гра́де сем:

О благорастворе́нии возду́хов:

О пла́вающих:

Присовокупляет же и сие:

О предстоя́щих лю́дех и ожида́ющих благода́ти Свята́го Ду́ха, Го́споду помо́лимся.

О приклоня́ющих сердца́ своя́ пред Го́сподем и коле́на, Го́споду помо́лимся.

О е́же укрепи́тися нам к соверше́нию богоуго́дне, Го́споду помо́лимся.

О е́же низпосла́тися бога́тым ми́лостем Его́ на ны, Го́споду помо́лимся.

О е́же прия́ти коленоприклоне́ния на́ша я́ко фимиа́м пред Ним, Го́споду помо́лимся.

О тре́бующих от него́ по́мощи, Го́споду помо́лимся.

О изба́витися нам:

Заступи́, спаси́:

Пресвяту́ю, Пречи́стую:

Лик: Тебе́, Го́споди.

Таже священник возглас: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва:

Таже поем: Го́споди, воззва́х: и поставим стихов 6. И поем стихиры самогласны, глас 4.

Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?/ Я́ко у тебе́ очище́ние есть.

Пресла́вная днесь ви́деша вси язы́цы во гра́де Дави́дове,/ егда́ Дух сни́де Святы́й во о́гненных язы́цех,/ я́коже богоглаго́ливый Лука́ повеству́ет, глаго́лет бо:/ со́бранным ученико́м Христо́вым, бысть шум,/ я́коже носи́му дыха́нию бу́рну,/ и испо́лни дом, иде́же бя́ху седя́ще,/ и вси нача́ша глаго́лати стра́нными глаго́лы,/ стра́нными уче́нии,// стра́нными повеле́нии Святы́я Тро́ицы.

Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,/ упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Пресла́вная днесь:

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния/ да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Ду́х Святы́й бе́ у́бо при́сно, и е́сть, и бу́дет;/ ниже́ начина́емь, ниже́ престая́й,/ но при́сно Отцу́ и Сы́ну счине́н и счисля́емь;/ Живо́т, и Животворя́й;/ Све́т, и све́та Пода́тель;/ Самоблаги́й, и Исто́чник благосты́ни;/ И́мже Оте́ц познава́ется,/ и Сы́н прославля́ется, и от все́х познава́ется/ Еди́на си́ла, Еди́но счета́ние,// Еди́но поклоне́ние Святы́я Тро́ицы.

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние,/ и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний его́.

Дух Святы́й бе у́бо при́сно:

Стих: Хвали́те Го́спода, вси язы́цы,/ похвали́те Его́, вси лю́дие.

Ду́х Святы́й Све́т, и Живо́т,/ и живы́й Исто́чник у́мный;/ Ду́х прему́дрости, Ду́х ра́зума,/ Благи́й, Пра́вый, У́мный;/ Облада́яй, Очища́яй прегреше́ния;/ Бо́г и Боготворя́й,/ О́гнь, от Огня́ происходя́й,/ глаго́ляй, де́яй, разделя́яй дарова́ния,/ И́мже проро́цы вси́/ и боже́ственнии апо́столи с му́ченики венча́шася;/ стра́нное слы́шание, стра́нное виде́ние:// О́гнь, разделя́яйся в подая́ние дарова́ний.

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,/ и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Дух Святы́й Свет, и Живо́т:

Слава, и ныне, глас 6:

Царю́ Небе́сный,/ Уте́шителю, Душе́ и́стины,/ И́же везде́ сый/ и вся исполня́яй,/ Сокро́вище благи́х/ и жи́зни Пода́телю,/ прииди́, и всели́ся в ны,/ и очи́сти ны от вся́кия скве́рны,// и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Вход с кадилом. Све́те ти́хий:

Прокимен великий, глас 7: Кто бог ве́лий, я́ко Бог наш?/ Ты еси́ Бог, творя́й чудеса́.

Стих 1: Сказа́л еси́ в лю́дех си́лу Твою́.

Стих 2: И рех: ны́не нача́х, сия́ изме́на десни́цы Вы́шняго.

Стих 3: Помяну́х дела́ Госпо́дня, я́ко помяну́ от нача́ла чудеса́ Твоя́.

И паки: Кто бог ве́лий:

Таже возглашает священник или диакон:

Па́ки и па́ки, прикло́нше коле́на, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Нам же приклоншим колена на земли, и непокровенным сущим, чтет иерей молитвы во алтаре велегласно на люди.

Пречи́сте, Нескве́рне, Безнача́льне, Неви́диме, Непостижи́ме, Неизсле́диме, Непреме́нне, Непобеди́ме, Неизче́тне, Незло́биве Го́споди, Еди́н име́яй безсме́ртие, во све́те живы́й непристу́пном, сотвори́вый не́бо, и зе́млю, и мо́ре, и вся́ созда́нная на ни́х, пре́жде е́же проси́ти, все́м проше́ния подава́яй! Тебе́ мо́лимся и Тебе́ про́сим, Влады́ко Человеколю́бче, Отца́ Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, на́с ра́ди, челове́ков, и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с Небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свята́го и Мари́и Присноде́вы и Пресла́вныя Богоро́дицы; И́же пе́рвее у́бо словесы́ уча́, последи́ же и де́лы показу́я, егда́ спаси́тельную Стра́сть претерпе́, подаде́ на́м подписа́ние, смире́нным, и гре́шным, и недосто́йным рабо́м Твои́м, мольбы́ приноси́ти Тебе́ в вы́и и коле́н преклоне́ниих о свои́х гресе́х и о людски́х неве́дениих. Са́м, Многоми́лостиве и Человеколю́бче, услы́ши ны́, во́ньже а́ще де́нь призове́м Тя́, изря́днее же в де́нь се́й пятдеся́тный, во́ньже, по Вознесе́нии Го́спода на́шего Иису́са Христа́ на Небеса́ и седе́нии одесну́ю Тебе́, Бо́га и Отца́, низпосла́ Свята́го Ду́ха на святы́я Своя́ ученики́ и апо́столы, И́же и се́де на еди́ном коего́ждо и́х, и испо́лнишася вси́ неистощи́мыя благода́ти Его́, и глаго́лаша язы́ки ины́ми вели́чия Твоя́, и прореко́ша. Ны́не у́бо моля́щихся Тебе́ услы́ши на́с, и помяни́ на́с, смире́нных и осужде́нных, и возврати́ плене́ние ду́ш на́ших, Твое́ ми́лование име́я о на́с моля́щееся. Приими́ на́с, припа́дающих Тебе́ и вопию́щих: согреши́хом, к Тебе́ приве́ржени есмы́ от утро́бы, от чре́ва ма́тере на́шея, Ты́ еси́ Бо́г на́ш. Но я́ко исчезо́ша в суете́ дни́е на́ши, обнажи́хомся Твоея́ по́мощи, лиши́хомся вся́каго отве́та, но, дерза́юще на щедро́ты Твоя́, зове́м: грехи́ ю́ности на́шея и неве́дения не помяни́, и от та́йных на́ших очи́сти на́с, и не отри́ни на́с во вре́мя ста́рости, внегда́ оскуде́ти кре́пости на́шей; не оста́ви на́с, пре́жде да́же на́м в зе́млю не возврати́тися, сподо́би к Тебе́ возврати́тися, и вонми́ на́м благоприя́тием и благода́тию. Возме́ри беззако́ния на́ша щедро́тами Твои́ми, сопроти́в поста́ви бе́здну щедро́т Твои́х мно́жеству согреше́ний на́ших. При́зри с высоты́ святы́я Твоея́, Го́споди, на предстоя́щия лю́ди Твоя́ и ча́ющия е́же от Тебе́ бога́тыя ми́лости. Посети́ на́с бла́гостию Твое́ю, изба́ви на́с от наси́льства диа́воля, утверди́ живо́т на́ш святы́ми Твои́ми и свяще́нными зако́ны. А́нгела, ве́рна храни́теля, приста́ви лю́дем Твои́м, все́х собери́ в Твое́ Ца́рствие. Да́ждь проще́ние упова́ющим на Тя́, оста́ви и́м и на́м грехи́. Очи́сти на́с де́йством Свята́го Твоего́ Ду́ха, разруши́ я́же на на́с ко́зни вра́жия.

Присовокупляет же и сию молитву:

Благослове́н еси́, Го́споди, Влады́ко Вседержи́телю, просвети́вый день све́том со́лнечным и нощь уясни́вый заря́ми о́гненными, долготу́ дневну́ю преити́ нам сподо́бивый и прибли́житися нача́тком но́щи! Услы́ши моле́ния на́ша и всех люде́й Твои́х, и, всем нам прости́в во́льныя и нево́льныя грехи́, приими́ вече́рняя на́ша моле́ния, и низпосли́ мно́жество ми́лости Твоея́ и щедро́ты Твоя́ на достоя́ние Твое́. Остени́ нас святы́ми А́нгелы Твои́ми, вооружи́ нас ору́жием пра́вды Твоея́, огради́ нас и́стиною Твое́ю, соблюди́ нас си́лою Твое́ю, изба́ви нас от вся́каго обстоя́ния, вся́каго наве́та сопротиволежа́щаго. Пода́ждь же нам и настоя́щий ве́чер с приходя́щею но́щию соверше́н, свят, ми́рен, безгре́шен, безсобла́знен, безмечта́нен, и вся дни живота́ на́шего, моли́твами Святы́я Богоро́дицы и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

Абие же глаголет диакон:

Заступи́, спаси́, поми́луй, возста́ви и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй. (Единожды.)

Диакон: Пресвяту́ю, Пречи́стую:

Лик: Тебе́, Го́споди.

Таже иерей возглас: Твое́ бо есть, е́же ми́ловати:

Лик: Ами́нь.

Посем иерей или диакон глаголет сия:

Рцем вси от всея́ души́, и от всего́ помышле́ния на́шего рцем.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Диакон: Го́споди Вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй. (Трижды, на каждое прошение.)

Еще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе [имя рек], и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем епи́скопе [имя рек], и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей:

Еще́ мо́лимся о блаже́нных и приснопа́мятных созда́телех святы́я оби́тели сея́.

Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии, и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих бра́тии святы́я оби́тели сея́.

Еще́ мо́лимся о плодонося́щих и доброде́ющих во святе́м и всечестне́м хра́ме сем, тружда́ющихся, пою́щих, и предстоя́щих лю́дех, ожида́ющих от Тебе́ вели́кия и бога́тыя ми́лости.

Таже священник возглашает: Я́ко Ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Абие же диакон глаголет:

Па́ки и па́ки прикло́нше коле́на, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

И приклоняем колена по предписанному.

Чтет иерей 2ю молитву во услышание всех:

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, ми́р Тво́й пода́вый челове́ком, и Пресвята́го Ду́ха да́р, еще́ в житии́ и с на́ми сы́й, в насле́дие неотъе́млемое ве́рным при́сно подава́яй, явле́ннейше же сию́ благода́ть Твои́м ученико́м и апо́столом дне́сь низпосла́вый и си́х устне́ о́гненными утверди́вый язы́ки: и́миже ве́сь ро́д челове́ческий богове́дение свои́м язы́ком в слу́х у́ха прии́мше, све́том Ду́ха просвети́хомся, и пре́лести, я́коже тьмы́, измени́хомся, и чу́вственных и о́гненных язы́к раздая́нием, и преесте́ственным де́йством е́же в Тя́ ве́ры научи́хомся, и Тебе́ богосло́вити со Отце́м и Святы́м Ду́хом во Еди́ном Божестве́, и си́ле, и вла́сти озари́хомся. Ты́ у́бо О́тчее Сия́ние, существа́ и естества́ Его́ неизме́нное и недви́жимое Начерта́ние, Исто́чниче прему́дрости и благода́ти: отве́рзи и мне́ гре́шному устне́ и научи́ мя́, ка́ко досто́ит и о и́хже потре́ба моли́тися; Ты́ бо еси́ Ве́дый мно́гое грехо́в мои́х мно́жество, но Твое́ благоутро́бие победи́т си́х безме́рное. Се́ бо стра́хом предстою́ Ти́, в пучи́ну ми́лости Твоея́ отча́яние души́ моея́ пове́рг: окорми́ живо́т мо́й, Сло́вом всю́ тва́рь неизрече́нною Прему́дрости си́лою Управля́яй, ти́хое обурева́емых Приста́нище, и скажи́ ми́ пу́ть, во́ньже пойду́. Ду́х Прему́дрости Твоея́ мои́м пода́ждь помышле́нием, ду́х ра́зума безу́мию моему́ Да́руяй, ду́хом стра́ха Твоего́ моя́ осени́ дела́, и Ду́х Пра́вый обнови́ во утро́бе мое́й, и Ду́хом Влады́чним мы́слей мои́х поползнове́ние утверди́: да на вся́к де́нь Ду́хом Твои́м Благи́м к поле́зному наставля́емь, сподо́блюся твори́ти за́поведи Твоя́ и Твое́ при́сно па́мятствовати сла́вное прише́ствие и истяза́тельное соде́янных на́ми. И да не пре́зриши мя́ тле́нными сопрельща́тися ми́ра сего́ кра́сными, но бу́дущих восприя́тия жела́ти укрепи́ сокро́вищ. Ты́ бо ре́кл еси́, Влады́ко: я́ко ели́ка а́ще кто́ про́сит о Твое́м и́мени, невозбра́нно прие́млет от Твоего́ Присносу́щнаго Бо́га и Отца́. Те́мже и а́з гре́шный в прише́ствии Свята́го Твоего́ Ду́ха Твою́ молю́ бла́гость, ели́ка проси́х, возда́ждь ми́ во спасе́ние. Е́й, Го́споди, вся́каго благодея́ния бога́тый Да́телю, и Пода́телю благи́й, я́ко Ты́ еси́ подава́яй преизоби́льно, и́хже про́сим, Ты́ еси́ Сострада́телен и Ми́лостивый, И́же безгре́шно бы́в пло́ти на́шея О́бщник, и приклоня́ющим к Тебе́ коле́на Приклоня́яйся, Любоблагоутро́бне, Очище́ние же бы́в грехо́в на́ших. Да́ждь у́бо, Го́споди, лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́, услы́ши на́с с Небесе́ свята́го Твоего́, освяти́ на́с си́лою спаси́тельныя десни́цы Твоея́, покры́й на́с кро́вом крилу́ Твое́ю, да не пре́зриши де́л руку́ Твое́ю. Тебе́ Еди́ному согреша́ем, но и Тебе́ Еди́ному слу́жим. Не ве́мы кла́нятися бо́гу чужде́му, ниже́ простира́ти ру́ки на́ша, Влады́ко, к бо́гу ино́му. Оста́ви на́м согреше́ния и, прии́м на́ша коленопокло́нная моле́ния, простри́ все́м на́м ру́ку по́мощи, приими́ моли́тву все́х, я́ко кади́ло прия́тное, восприе́млемое пред Твои́м преблаги́м Ца́рством.

Присовокупляет же и сию:

Го́споди, Го́споди, избавле́й на́с от вся́кия стрелы́, летя́щия во дни́, изба́ви на́с и от вся́кия ве́щи, во тьме́ преходя́щия. Приими́ же́ртву вече́рнюю, ру́к на́ших воздея́ния. Сподо́би же на́с и нощно́е по́прище без поро́ка прейти́ неискуше́ны от злы́х и изба́ви на́с от вся́каго смуще́ния и боя́зни, я́же от диа́вола на́м прибыва́ющия. Да́руй душа́м на́шим умиле́ние и помысло́м на́шим попече́ние, е́же на стра́шнем и пра́веднем Твое́м Суде́ испыта́ния. Пригвозди́ стра́ху Твоему́ пло́ти на́ша и умертви́ у́ды на́ша, су́щия на земли́, да и со́нным безмо́лвием просвети́мся, зре́нием суде́б Твои́х. Отыми́ же от на́с вся́кое мечта́ние неподо́бное и по́хоть вре́дну. Возста́ви же на́с во вре́мя моли́твы утвержде́ны в ве́ре и преспева́ющия в за́поведех Твои́х.

Диакон же глаголет: Заступи́, спаси́, поми́луй, возста́ви:

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную:

Лик: Тебе́, Го́споди.

Иерей возглашает: Благоволе́нием и бла́гостию Единоро́днаго Сы́на Твоего́, с Ни́мже Благослове́н еси́, с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Таже: Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей:

Посем же глаголет диакон: Па́ки и па́ки прикло́нше коле́на, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

И нам такожде колена приклоншим, иерей чтет третию молитву:

Приснотеку́щий, живо́тный и просвети́тельный Исто́чниче, соприсносу́щная Отцу́ соде́тельная Си́ло, все́ смотре́ние за спасе́ние челове́ческое прекра́сне испо́лнивый, Христе́ Бо́же на́ш, сме́рти у́зы неразреши́мыя и закле́пы а́довы расто́ргнувый, лука́вых же духо́в мно́жество попра́вый; приведы́й Себе́ о на́с непоро́чное заколе́ние, и Те́ло да́вый пречи́стое в же́ртву, вся́каго греха́ неприкоснове́нное же и непрохо́дное, и стра́шным си́м и неисповеди́мым священноде́йствием живо́т на́м ве́чный дарова́вый; во а́д сше́дый, и вереи́ ве́чныя сокруши́вый, и во тьме́ седя́щим восхо́д показа́вый; началозло́бнаго же и глуби́ннаго зми́я богому́дростным льще́нием улови́вый, и вери́гами мра́ка связа́вый в та́ртаре и огни́ негаси́мом, и во тьме́ кроме́шней неисчетноси́льною Твое́ю затверди́вый кре́постию; Великоимени́тая Прему́дросте О́тчая, напа́ствуемым вели́кий Помо́щник яви́выйся и просвети́вый седя́щия во тьме́ и се́ни сме́ртней! Ты́, сла́вы присносу́щныя Го́споди и Отца́ Вы́шняго Сы́не Возлю́бленный, присносу́щный Све́те от присносу́щнаго Све́та, Со́лнце пра́вды, услы́ши на́с, моля́щихся Тебе́, и упоко́й ду́ши рабо́в Твои́х, пре́жде усо́пших оте́ц и бра́тий на́ших, и про́чиих сро́дник по пло́ти, и все́х свои́х в ве́ре, о ни́хже и па́мять твори́м ны́не, я́ко в Тебе́ все́х держа́ва, и в руце́ Твое́й содержи́ши вся́ концы́ земли́. Влады́ко Вседержи́телю, Бо́же оте́ц и Го́споди ми́лости, ро́да сме́ртнаго же и безсме́ртнаго и вся́каго естества́ челове́ческаго Соде́телю, составля́емаго же и па́ки разреша́емаго, живота́ же и сконча́ния, е́же зде́ пребыва́ния и е́же та́мо преложе́ния; ле́та измеря́яй живы́м и времена́ уставля́яй сме́рти; низводя́й во а́д и возводя́й; связу́яй в не́мощи и отпуща́яй в си́ле; настоя́щая потре́бне стро́яй и бу́дущая поле́зно управля́яй; сме́ртным жа́лом уя́звенных воскресе́ния наде́ждами веселя́яй. Са́м у́бо, Влады́ко все́х, Бо́же Спаси́телю на́ш, Наде́жде все́х конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, И́же и в се́й после́дний и вели́кий спаси́тельный де́нь Пятдеся́тницы пра́здника, та́йну Святы́я, и Единосу́щныя, и Соприсносу́щныя, и Нераздели́мыя, и Неслия́нныя Тро́ицы показа́вый на́м, и наи́тие и прише́ствие Свята́го и Животворя́щаго Твоего́ Ду́ха в ви́де о́гненных язы́ков на святы́я Твоя́ апо́столы излия́вый, и благове́стники те́х поста́вивый, благочести́выя на́шея ве́ры, и испове́дники и пропове́дники и́стиннаго богосло́вия показа́вый; И́же и в се́й всесоверше́нный и спаси́тельный пра́здник, очище́ния у́бо моли́твенная о и́же во а́де держи́мых сподо́бивый приима́ти, вели́кия же подава́яй на́м наде́жды ослабле́ния содержи́мым от содержа́щих я́ скве́рн, и утеше́нию Тобо́ю низпосла́тися. Услы́ши на́с смире́нных и Твои́х ра́б, моля́щихся Ти́, и упоко́й ду́ши рабо́в Твои́х, пре́жде усо́пших, на ме́сте све́тле, на ме́сте зла́чне, на ме́сте прохлажде́ния, отону́дуже отбеже́ вся́кая боле́знь, печа́ль и воздыха́ние, и учини́ ду́хи и́х в селе́ниих пра́ведных, и ми́ра и ослабле́ния сподо́би и́х; я́ко не ме́ртвии восхва́лят Тя́, Го́споди, ниже́ су́щии во а́де испове́дание дерзну́т принести́ Тебе́, но мы́, живи́и, благослови́м Тя́, и мо́лим, и очисти́тельныя моли́твы и же́ртвы прино́сим Тебе́ о душа́х и́х.

Присовокупляет и сию молитву:

Бо́же Вели́кий и Ве́чный, Святы́й, Человеколюби́вый, сподо́бивый на́с в се́й ча́с ста́ти пред непристу́пною Твое́ю сла́вою на пе́ние и хвалу́ чуде́с Твои́х! Очи́сти ны́, недосто́йныя рабы́ Твоя́, и пода́ждь благода́ть, е́же сокруше́нным се́рдцем, невозноси́тельно приноси́ти Тебе́ трисвято́е славосло́вие и благодаре́ние вели́ких Твои́х даро́в, я́же сотвори́л еси́ к на́м и твори́ши всегда́ в на́с. Помяни́, Го́споди, не́мощь на́шу, и да не погуби́ши на́с со беззако́нии на́шими, но сотвори́ вели́кую ми́лость со смире́нием на́шим, да, грехо́вныя тьмы́ избежа́вше, во дни́ пра́вды ходи́ти бу́дем, и, оде́явшеся ору́жием све́та, ненаве́тно пребу́дем от вся́кия ко́зни лука́ваго, и со дерзнове́нием просла́вим о все́х Тебе́, Еди́наго И́стиннаго и Человеколю́бца Бо́га. Твое́ бо я́ко вои́стину и вели́кое вресноту́ та́инство, Влады́ко все́х и Тво́рче, вре́менное реше́ние Твои́х тва́рей, и е́же по си́х совокупле́ние, и упокое́ние е́же во ве́ки; Тебе́ благода́ть о все́х испове́дуем, о вхо́дех на́ших, я́же в ми́р се́й, и исхо́дех, наде́жды на́м воскресе́ния и жи́зни нетле́нныя Твои́м нело́жным обеща́нием предобруча́ют, я́же прии́мем в бу́дущем второ́м прише́ствии Твое́м. Ты́ бо еси́ и воскресе́ния на́шего Нача́льник, и пожи́вших неумы́тный и человеколюби́вый Судия́, и мздовоздая́ния Влады́ка и Госпо́дь, И́же и приобщи́выйся на́м прии́скренно пло́ти и кро́ве, снизхожде́ния ра́ди кра́йняго; и на́ша стра́сти неотме́тныя, внегда́ во́лею во иску́с поста́вити, прии́м за милосе́рдие щедро́т, и в не́мже пострада́л еси́ Са́м, искуси́вся, искуша́емым на́м бы́в самообеща́нный Помо́щник; те́мже и совозве́л еси́ на́с в Твое́ безстра́стие. Приими́ у́бо, Влады́ко, мольбы́ и моле́ния на́ша, и упоко́й вся́ отцы́ коего́ждо, и ма́тери, и ча́да, и бра́тию, и сестры́ единоро́дныя, и купноро́дныя, и вся́ пре́жде почи́вшия ду́ши; в наде́жди воскресе́ния жи́зни ве́чныя учини́ ду́хи и́х, и имена́ в кни́зе живо́тней, в не́дрех Авраа́ма, и Исаа́ка, и Иа́кова, в стране́ живы́х, в Ца́рствии Небе́снем, в раи́ сла́дости, све́тлыми А́нгелы Твои́ми, вводя́ вся́ во святы́я Твоя́ оби́тели, совоздвиза́яй и телеса́ на́ша в де́нь, во́ньже определи́л еси́ по святы́м Твои́м и нело́жным обетова́нием. Не́сть у́бо, Го́споди, рабо́м Твои́м сме́рть, исходя́щим на́м от те́ла, и к Тебе́, Бо́гу на́шему, приходя́щим, но преставле́ние от печа́льнейших на поле́знейшая и сла́достнейшая и на упокое́ние и ра́дость. А́ще же и что́ согреши́хом к Тебе́, ми́лостив бу́ди на́м же и те́м, зане́ ниеди́н е́сть чи́ст пред Тобо́ю от скве́рн, ниже́ а́ще еди́н де́нь живота́ его́ е́сть, ра́зве Ты́ то́чию Еди́н на земли́ яви́выйся Безгре́шный Госпо́дь на́ш Иису́с Христо́с, И́мже вси́ упова́ем ми́лость получи́ти и оставле́ние грехо́в. Сего́ ра́ди на́м же и о́нем, я́ко Бла́г и Человеколю́бец Бо́г, осла́би, оста́ви, прости́ грехопаде́ния на́ша, во́льная и нево́льная, я́же в ве́дении и не в ве́дении, предъявле́нная и забыва́емая: я́же в дея́нии, я́же в помышле́нии, я́же в словеси́, я́же во все́х на́ших жития́х и движе́ниих. И отше́дшим у́бо свобо́ду и осла́бу да́руй, на́с же, су́щих зде́, благослови́, коне́ц благи́й и ми́рный да́руя на́м же и все́м лю́дем Твои́м, и ми́лости и человеколю́бия утро́бу отверза́яй на́м на стра́шном и ужа́сном Твое́м прише́ствии, и Ца́рствия Твоего́ досто́йных нас сотвори́.

Присовокупляет и сию молитву:

Бо́же Вели́кий и Вы́шний, Еди́не име́яй безсме́ртие, во све́те живы́й непристу́пном, всю́ тва́рь му́дростию созда́вый, раздели́вый посреде́ све́та и посреде́ тьмы́, и со́лнце у́бо положи́вый во о́бласть дне́, луну́ же и зве́зды во о́бласть но́щи; сподо́бивый на́с гре́шных и в настоя́щий де́нь предвари́ти лице́ Твое́ во испове́дании и вече́рнюю Тебе́ слу́жбу принести́! Са́м, Человеколю́бче Го́споди, испра́ви моли́тву на́шу, я́ко кади́ло пред Тобо́ю, и приими́ ю́ в воню́ благоуха́ния. Пода́ждь же на́м настоя́щий ве́чер и приходя́щую но́щь ми́рну: облецы́ ны́ ору́жием све́та, изба́ви на́с от стра́ха нощна́го и от вся́кия ве́щи, во тьме́ преходя́щия. И да́руй на́м со́н, и́же во упокое́ние не́мощи на́шей дарова́л еси́, от вся́каго диа́вольскаго мечта́ния измене́н. Е́й, Влады́ко, все́х благи́х Пода́телю, я́ко да и на ло́жах на́ших умиля́ющеся воспомя́нем и в нощи́ пресвято́е и́мя Твое́. И поуче́нием Твои́х за́поведей озаря́еми, в ра́дости душе́вной воста́нем к славосло́вию Твоея́ бла́гости, моли́твы и моле́ния Твоему́ благоутро́бию принося́ще о свои́х гресе́х и о все́х лю́дех Твои́х: и́хже моли́твами Пресвяты́я Богоро́дицы в ми́лости посети́.

Диакон же глаголет: Заступи́, спаси́, поми́луй, возста́ви:

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную:

Лик: Тебе́, Го́споди.

Иерей возглашает: Ты бо еси́ упокое́ние душ и теле́с на́ших, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Таже диакон глаголет ектению просительную: Испо́лним вече́рнюю моли́тву на́шу: Заступи́, спаси́: и прочая.

Иерей возглашает: Я́ко Благ и Человеколю́бец:

Лик: Ами́нь.

Иерей: Мир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Диакон: Главы́ на́ша Го́сподеви прикло́ним.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Иерей глаголет молитву обычную втай:

Го́споди Бо́же наш, приклони́вый Небеса́ и сше́дый на спасе́ние ро́да челове́ческаго, при́зри на рабы́ Твоя́ и на достоя́ние Твое́! Тебе́ бо, Стра́шному и Человеколю́бцу Судии́, Твои́ раби́ своя́ приклони́ша главы́ и своя́ покори́ша вы́и, не от челове́к ожида́юще по́мощи, но Твоея́ ожида́юще ми́лости и Твоего́ ча́юще спасе́ния; я́же сохрани́ на вся́кое вре́мя, и в настоя́щем часе́ же и ве́чере и в приходя́щую нощь, от вся́каго врага́, от вся́каго сопротиволежа́щаго де́йства диа́вольскаго, помышле́ний су́етных, и воспомина́ний лука́вых.

Таже возглашает: Бу́ди держа́ва:

Лик: Ами́нь.

И посем, сошедшеся оба лика, поем на стиховне стихиры самогласны.

Глас 3:

Ны́не в зна́мение все́м я́ве язы́цы бы́ша:/ иуде́и бо, от ни́хже по пло́ти Христо́с,/ неве́рием неду́говавше,/ Бо́жия благода́ти отпадо́ша;/ и Боже́ственнаго све́та су́щии от язы́ков сподо́бихомся,/ утверди́вшеся словесы́ ученико́в,/ веща́ющих сла́ву Благоде́теля все́х Бо́га;/ с ни́миже сердца́ с коле́нами прикло́нше,/ ве́рою поклони́мся Свято́му Ду́ху,// утверди́вшеся Спаси́телем ду́ш на́ших.

Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне́, Бо́же,/ и ду́х пра́в обнови́ во утро́бе мое́й.

Ны́не Уте́шительный Ду́х на вся́кую пло́ть излия́ся:/ от апо́стольских бо лико́в наче́нший,/ от те́х по прича́стию ве́рным благода́ть простре́,/ и уверя́ет Свое́ держа́вное наи́тие во о́гненном ви́де,/ ученико́м раздая́й язы́ки в песнопе́ние и сла́ву Бо́жию./ Те́мже сердцы́ у́мно просвеща́еми,/ в ве́ре утверди́вшеся Святы́м Ду́хом,// мо́лимся спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́,/ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от Мене́.

Ны́не облача́тся держа́вою Христо́вою с высоты́ апо́столи:/ обновля́ет бо и́х Уте́шитель,/ в ни́х обновля́яся та́инственным обновле́нием ра́зума;/ и́же стра́нными гла́сы и высокоглаго́ливыми/ пропове́дающе Присносу́щное естество́ же и Про́стое,/ Триипоста́сное почита́ти Благоде́теля все́х Бо́га./ Те́мже просвети́вшеся о́ных уче́ньми,/ Отцу́ поклони́мся с Сыно́м и Ду́хом,// моля́щеся спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, и ныне, глас 8:

Прииди́те, лю́дие,/ Триипоста́сному Божеству́ поклони́мся,/ Сы́ну во Отце́, со Святы́м Ду́хом:/ Оте́ц бо безле́тно роди́ Сы́на,/ соприсносу́щна и сопресто́льна,/ и Ду́х Святы́й бе́ во Отце́, с Сы́ном прославля́емь:/ Еди́на си́ла, Еди́но существо́,/ Еди́но Божество́. / Ему́же покланя́ющеся вси́ глаго́лем:/ Святы́й Бо́же,/ вся́ соде́явый Сы́ном,/ соде́йством Свята́го Ду́ха;/ Святы́й Кре́пкий,/ И́мже Отца́ позна́хом,/ и Ду́х Святы́й прии́де в ми́р;/ Святы́й Безсме́ртный,/ Уте́шительный Ду́ше,/ от Отца́ исходя́й, и в Сы́не почива́яй:// Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.

Таже: Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. По О́тче наш: тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же на́ш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в и́м Ду́ха Свята́го,/ и те́ми уловле́й вселе́нную,// Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Посем диакон: Прему́дрость.

Лик: Благослови́.

Священник: Сый благослове́н Христо́с Бог наш:

Лик: Ами́нь. Утверди́, Бо́же,/ святу́ю правосла́вную ве́ру, правосла́вных христиа́н// во век ве́ка.

Священник: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же:

Лик: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй (трижды). Благослови́.

Таже священник творит отпуст сице:

И́же от О́тчих и Боже́ственных не́др истощи́вый Себе́, и с Небесе́ на зе́млю соше́дый, и на́ше все́ восприе́мый естество́, и обожи́вый е́, по си́х же на Небеса́ па́ки возше́дый и одесну́ю се́дый Бо́га и Отца́; Боже́ственнаго же, и Свята́го, и Единосу́щнаго, и Единоси́льнаго, и Единосла́внаго, и Соприсносу́щнаго Ду́ха низпосла́вый на святы́я Своя́ ученики́ и апо́столы, и Си́м просвети́вый у́бо и́х, те́ми же всю́ вселе́нную: Христо́с, и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами Пречи́стыя и Пренепоро́чныя, Святы́я Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных, прехва́льных богопропове́дников и духоно́сных апо́столов, и все́х святы́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Лик: Вели́каго господи́на:

Зри: Аще служим вечерню вкупе с утреней, то по обычаю после: Утверди́, Бо́же: священник произносит возглас на шестопсалмие: Сла́ва Святе́й:

В ту же Неделю 8-ю, на повечерии

Поем канон Святому Духу, глас 1.

Егоже краестрочие: Ду́ха пою́, созда́вшаго всю тварь. Творение Феофаново. Ирмос по дважды, тропари на 4.

Песнь 1

Ирмос: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль,/ непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу,/ врага́ зря́ потопля́ема,/ пе́снь, я́ко Благоде́телю, пое́т Бо́гу,// чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, я́ко просла́вися.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Боже́ственный Ду́ше Святы́й, И́же всем разделя́яй дарова́ния и вся творя́й во́лею, вдохни́ ми светоно́сное Твое́ дарова́ние, я́ко да сла́влю Тя, Отцу́ и Сы́ну совокупля́ема.

И́же Небе́сным Си́лам свя́тостнаго дохнове́ния Твоего́ благода́ть дая́й, Уте́шителю, моего́ смы́сла, я́ко Благ, скве́рну исчи́стив, свя́тости Твоея́ покажи́ испо́лнена.

Слава: Исто́чниче жи́зни ве́руемый и Струя́ есте́ственныя бла́гости, Ду́ше Бо́жий Святы́й, ум мой умерщвле́нный оживотвори́в, Твои́м де́йством возста́ви пе́ти Твое́ Божество́.

И ныне, Богородичен: Храм, Де́во, бы́вши Бо́жий наше́ствием Ду́ха, соде́тельною си́лою Его́, си́лу да́рующа рожде́ственну, Благода́тная, Е́юже родила́ еси́ пло́тию Сло́во Безнача́льное.

Песнь 3

Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну,/ и в после́дняя от Де́вы/ воплоще́нному безсе́менно,/ Христу́ Бо́гу возопии́м:/ вознесы́й рог наш,// Свят еси́, Го́споди.

Име́я по естеству́, хоте́ния си́лу сте́чну, Небе́сныя преми́рныя, я́ко Бог, соде́тельствуя, Дух Святы́й непреста́нно у́чит вопи́ти: Свят еси́, Го́споди.

Пе́сньми немо́лчными, облиста́вшую благода́ть Ду́ха богоглаго́ливых апо́стол, в дыха́нии бу́рне, согла́сно сла́вим, со безпло́тными вопию́ще ли́ки: свят еси́, Го́споди.

Слава: Еди́ну власть, и Божество́ Еди́но, и си́лу, Еди́но нача́ло и ца́рство Святы́я Тро́ицы, му́дрствующе пое́м, в Трисвято́м гла́се вопию́ще: Свят еси́, Го́споди.

И ныне, Богородичен: Колесни́це светоно́сная, и све́тлое Пребыва́лище, Всечи́стая, Херуви́м вы́шши су́щи, Бо́га бо на руку́ носи́вшая. Те́мже Ти вси вопие́м, Чи́стая: ра́дуйся, Всеблаже́нная.

Песнь 4

Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова/ и Цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный,/ приосене́нныя ча́щи,/ прише́л еси́, вопло́щся/ от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же,// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Вели́кая да́руяй нам, Дух Всесвяты́й на апо́столы на́йде, я́ко Боже́ствен, я́ко Благ, я́ко исполня́я вся́ческая, я́ко боготворя́, я́ко освяща́я, я́ко всех Твори́телен, Влады́ческий и Самовла́стен.

На престо́ле, Христе́, Оте́ческом сед, низпосла́л еси́ ученико́м Твои́м Уте́шителя, я́коже обеща́лся еси́, Спа́се, я́ко Бо́га гряду́ща: посыла́я же несопроти́вна, я́ко всех Соде́теля, из Отца́ исходя́ща.

Слава: Глаго́лати язы́ки проро́к бу́дущая научи́ Дух дре́вле Всесвяты́й: язы́ки же прему́дрых апо́стол веща́ет вели́чия Бо́жия во гла́се дыха́ния бу́рнейша, ны́не су́щественне спребыва́яй.

И ныне, Богородичен: Врата́ у́мнаго Све́та имену́ем Тебе́, Богома́ти, и́миже вни́де к нам Христо́с, красе́н яви́ся блиста́ньми Божества́, в пло́тстем одея́нии покрове́н, неви́димь, я́ко Бог: ны́не же по нам ви́димь.

Песнь 5

Ирмос: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т,/ Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела,/ мир подава́юща, посла́л еси́ нам./ Тем богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся,/ от но́щи у́тренююще,// славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

О Ду́ше прему́дрости и стра́ха Бо́жия, и́стины, сове́та и ра́зума, мир подава́яй, всели́ся в ны, я́ко да освяти́вшеся Твои́м вселе́нием, из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

И́же вся содержа́й и всех сый Госпо́дь, И́же тварь соблюда́яй непа́даему, пода́ждь святьбу́ нам и просвеще́ние, я́ко да насы́тившеся Твоего́ светода́тельства, из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Слава: И́же дре́вле зако́н начерта́вый Моисе́ю, но́ваго заве́та веле́ния и зако́н благода́ти излага́ет я́сно, во апо́стольских сердца́х написа́в, Боже́ственный Уте́шитель, наше́д, я́ко Человеколю́бец.

И ныне, Богородичен: Кля́тву Е́вину, всех ма́тере, Твои́м Рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́, ми́ру благослове́ние возсия́вши Христа́. Те́мже ра́дующеся, усты́ и ра́зумом Богоро́дицу вои́стину Тя испове́дающе блажи́м.

Песнь 6

Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь,/ якова́ прия́т:/ в Де́ву же все́льшееся Сло́во/ и Пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну./ Его́же бо не пострада́ истле́ния,// Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Твои́м ученико́м исполня́я обеща́ние, Ду́ха, Христе́, сим посла́л еси́, де́йство вели́ких чуде́с да́рующа и язы́ки огнезра́чныя да́рствующа, да Твоего́ позна́ния язы́к стада́ испо́лнят.

Прииди́ к нам, Ду́ше Святы́й, прича́стники Твоея́ содева́я свя́тости, и све́та невече́рняго, и Боже́ственныя жи́зни, и благоуха́ннейшаго раздая́ния: Ты бо Река́ Божества́, из Отца́ Сы́ном происходя́щий.

Слава: Спаси́, Уте́шителю, ве́рно пою́щих боголе́пное прише́ствие Твое́, и очи́сти от вся́кия скве́рны, я́ко Благоутро́бен, и покажи́ досто́йны Твоего́ осия́ния, и све́том Твои́м богови́днейшим сотвори́ я́ нескве́рненна зерца́ла.

И ныне, Богородичен: Весь лик проро́ческий, от Бо́га тайнонаучи́мь, предглаго́ла та́инство неизрече́ннаго и боже́ственнаго воплоще́ния Бо́га Сло́ва из Тебе́, Де́во Ма́ти: Ты бо и́стиннейший и дре́вний сове́т яви́ла еси́.

Седален, глас 8.

Подобен: Прему́дрости Сло́ва:

Всесвяты́й Ду́х ны́не, соше́д на апо́столы ви́дом о́гненным, у́жасом испо́лни язы́ков собра́ния: язы́ки бо глаго́лющих о́гненными, Человеколю́бче, свою́ ки́йждо бесе́ду слы́шаше. Те́мже и чу́до неве́рным, я́ко пия́нство, ве́рным же спаси́тельное вои́стину познава́шеся. Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́ Бо́же, прегреше́ний оставле́ния прося́ще низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни,/ злочести́ваго веле́ния небре́гше,/ о́гненнаго преще́ния не убоя́шася,/ но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ны́не обетова́ния предложе́ние Христо́ва исполня́ется: разделе́ния бо язы́ков Ду́ха прише́ствие показа́ ученико́м, облиста́вшее от Тро́ицы, Еди́наго Пребоже́ственнаго.

Дре́вле у́бо раздели́ся согла́сие язы́ков безслове́сное, ны́не же ко еди́ному сли́честву я́ве собра́шася, самоде́йствующу Честно́му и Боже́ственному Ду́ху, от Тро́ицы Пребоже́ственныя Еди́ному.

Слава: Свы́ше носи́му дохнове́нию Свята́го Ду́ха, вели́чия Бо́жия пресла́вно веща́ху апо́столи Христо́вы, согла́сно пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: О́браз Твоего́ Рождества́ трие́ о́троцы в пещи́ показа́ша: я́ко бо пребы́ша огне́м невреди́ми, сохрани́лася еси́ чиста́, прие́мши во чре́ве О́гнь нестерпи́мый, отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Песнь 8

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго/ росода́тельная изобрази́ пещь о́браз:/ не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя,/ я́ко ниже́ О́гнь Божества́ Де́вы,/ в Ню́же вни́де утро́бу./ Тем воспева́юще воспое́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода// и превозно́сит во вся ве́ки.

Святы́й Ду́ше, происходя́й от Бо́га, свя́тость всем пода́ждь в Тя ве́рующим, Свят бо и Пода́телен челове́ком свя́тости Ты еси́. Тем воспева́юще воспое́м: да благослови́т тварь вся́кая Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Дае́ши пода́тельне, я́ко Благоде́тель, дар бла́гости Тебе́ пою́щим, Уте́шителю, благи́х бо Пода́телен еси́ и бла́гости Пучи́на. Тем воспева́юще воспое́м: да благослови́т тварь вся́кая Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Слава: Госпо́дь Животворя́щ есть Дух, Самодви́жимь, Самовла́стен, разделя́я, я́коже хо́щет, даро́в раздая́ния, Самовлады́чен, Самоповели́телен, Безнача́лен. Тем воспева́юще воспои́м: да благослови́т тварь вся́кая Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Кто Твоему́ премно́жеству благоутро́бия не диви́тся, Безнача́льне Сло́ве? Нас бо ра́ди обнища́л еси́, Бога́т сый, и во чре́ве Де́вы Святы́я всели́лся еси́. Тем воспева́юще воспои́м: да благослови́т тварь вся́кая Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ра́дуйся, Де́вственная Похвало́,/ ра́дуйся, Ма́ти Пречи́стая,// Ю́же вся тварь боже́ственными пе́сньми велича́ем. Се к нам Уте́шителя ино́го низпосла́л еси́, единосу́щна Тебе́, Сло́ве, и Отцу́ Твоему́ сопресто́льна.

Спаси́ от искуше́ния, Уте́шителю, Бо́га му́дрствующия Тя и славосло́вящия Твое́ преве́чное бытие́.

Слава: Прииди́ к нам, Уте́шителю, Твоего́ утеше́ния исполня́яй, сла́вою Твое́ю неизрече́нною богосло́вящия.

И ныне, Богородичен: Неве́сто Бо́жия Всенепоро́чная, славосло́вящия Тя и чту́щия досто́йно, изба́ви от искуше́ний моли́твами Твои́ми.

Вместо Достойно: поем ирмос тойже. По Трисвятом кондак праздника.


Источник: Праздничные службы Цветной Триоди / Е. Кустовский – М.: СофтИздат, 2008. – 280 с.

Комментарии для сайта Cackle