Источник

Месяца февраля в 24-й день

Первое и второе обретение честныя главы Предтечевы

На велицей вечерни

Аще не есть пост: Вечер поем Блаже́н муж: 1-й антифон. На Го́споди, воззва́х: стихиры на 6. Аще же пост, стихологисуем обычную кафизму, и поется служба Предтечи с Триодию.

Глас 5. Подобен: Радуйся:

Ра́дуйся, свяще́нная главо́, и светоно́сная, / и А́нгелом гове́йная, / я́же мече́м отсе́чена дре́вле, / и о́стрыми обличе́ньми нечистоты́ студ посе́кшая, / исто́чник чуде́с, ве́рныя напая́юща, / и я́же Спа́сово спаси́тельное прише́ствие возвести́вшая, / и наи́тие Ду́ха дре́вле уви́девшая, / к Сему́ все́льшаяся, / ве́тхой же и но́вой хода́тайствовавшая благода́ти. / Христа́ умоли́ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость. (2)

В сосу́де скуде́льне сокрове́нная иногда́ / Предте́чева глава́ яви́ся, / от земны́х недр изда́вшаяся я́вственне / и чуде́с струи́ источа́ющая, / и́бо в вода́х главу́ омы́, / превы́спренняя ны́не покрыва́ющего вода́ми / и одождя́ющаго челове́ком Боже́ственное оставле́ние. / Сию́ у́бо ублажи́м, и́стинно пресла́вну, / и в сея́ обре́тении ра́достно пра́зднуем, / Христа́ моля́ще дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость. (2)

Глава́, я́же А́гнца Бо́жия пропове́давшая, / пло́тию я́вльшагося, / и всем покая́ния спасе́нныя пути́ Боже́ственными за́поведьми извести́вшая, / я́же пре́жде И́родово законопреступле́ние обличи́вшая / и сего́ ра́ди отсе́чена от телесе́, / и на вре́мя подъе́мшая сокрове́ние, / я́коже светоявле́нное нам возсия́ со́лнце, / пока́йтеся – вопию́щая – и ко Христу́ ны́не предложи́теся во умиле́нии душе́внем, / подаю́щему ми́ру ве́лию ми́лость. (2)

Слава, глас 6: Сокро́вище Боже́ственных даро́в, / Богохрани́мая глава́ твоя́, Предте́че, / от земны́х недр возсия́, / ю́же мы, ве́рно прие́млюще / и покланя́ющеся, сла́вне, / обогаща́емся от Тебе́, Христо́в Крести́телю, / чудесы́ пресла́вными и согреше́ний проще́нием.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во; / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́; / безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог Сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди; / не во двою́ лицу́ разделя́емый, / но во двою́ естеству́ / несли́тно познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне и чтения.

Проро́чества Иса́иина чте́ние

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: утеша́йте, утеша́йте лю́ди Моя́, глаго́лет Бог: свяще́нницы, глаго́лите в се́рдцы Иерусали́му, умоли́те его́, я́ко умно́жися смире́ние его́. Разреши́ся бо грех его́, я́ко прия́т из руки́ Госпо́дни сугу́ба согреше́ния своя́. Глас вопию́щаго в пусты́ни: угото́вайте путь Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ Бо́гу на́шему. На го́ру высо́ку взы́ди, благовеству́й Сио́ну, возвыша́й кре́постию глас свой, благовеству́й Иерусали́му: вознеси́те, не бо́йтеся, Аз Госпо́дь Бог, Аз услы́шу убо́гих, Изра́илев, и не оста́влю тех. Но отве́рзу от гор ре́ки и посреде́ по́ля исто́чники сотворю́, пусты́ню в луг и жа́ждущую зе́млю во исто́чники водны́я. Да возвесели́тся не́бо свы́ше, и о́блацы да кропя́т пра́вду, да возсия́ет земля́, и да прозя́бнет ми́лость, и пра́вда да возсия́ет вку́пе. Глас весе́лия возвести́те, и услы́шано да бу́дет, возвести́те да́же до коне́ц земли́, глаго́лите, я́ко изба́ви Госпо́дь раба́ Своего́ Иа́кова, и а́ще вжа́ждут в пусты́ни, источи́т им во́ду из ка́мене. Возвесели́ся, непло́ды неражда́ющая, расто́ргни и возопи́й, неболе́вшая, я́ко мно́га ча́да пусты́я па́че, не́жели иму́щия му́жа.

Ис.40:1–3,9, 41:17–18, 45:8, 48:20–21, 54:1

Проро́чества Малахи́ина чте́ние

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель: се Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. И прии́дет во храм Свой Госпо́дь, Его́же вы и́щете, и кто стерпи́т день вхо́да Его́? Зане́же Тому́ приити́, я́ко огнь в горни́ле и я́коже бы́лие перу́щих, и очи́стит, пояда́я и очища́я, я́ко сребро́ и зла́то. И прии́дет к вам судо́м, и бу́дет свиде́тель скор на лука́выя, и на прелюбоде́йцы, и на клену́щияся и́менем Мои́м во лжу, и на лиша́ющия мзды нае́мника, и на наси́льствующия вдови́цы и пха́ющия си́рыя, и на уклоня́ющия суд прише́льца, и на не боя́щияся Его́, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель. Зане́ Аз Госпо́дь Бог ваш, и не изменю́ Себе́; и вы, сы́нове Иа́ковли, уклони́стеся от зако́на и не сохрани́сте. Сего́ ра́ди обрати́теся ко Мне, и обращу́ся к вам, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, и ублажа́т вас вси язы́цы, и разуме́йте, я́ко Аз Госпо́дь, смотря́яй посреди́ пра́веднаго и посреде́ беззако́нника в день он, во́ньже сотворю́ снабде́ние лю́бящим Мя. Позна́йте у́бо и помяни́те зако́н Моисе́ов, раба́ Моего́, я́коже запове́да вам в Хори́ве, ко всему́ Изра́илю повеле́ние и оправда́ние. И се Аз послю́ вам Илию́ Фесви́тянина, пре́жде да́же не приити́ дню Госпо́дню вели́кому просвеще́нному, и́же напра́вит се́рдце отца́ к сы́ну и се́рдце челове́ка ко и́скреннему своему́, да не, прише́д, поражу́ зе́млю вско́ре, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, Бог Святы́й Изра́илев.

Мал.3:1; Мк.1:2; Мал.3:1–3, 5–7, 12, 18, 17, 4:4–6

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя. У́зрят бо кончи́ну пра́веднаго и не разуме́ют, что совеща́ша о нем, я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц и поколе́блет их от основа́ний, и до после́дняго исче́знут в боле́зни, и па́мять их поги́бнет. Прии́дут бо в помышле́ние согреше́ний свои́х ужа́сни, и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их. Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник пред лице́м оскорби́вших его́ и отмета́ющих труды́ его́. Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим и ужа́снутся о пресла́внем спасе́нии его́. Реку́т бо в себе́, ка́ющеся, и в тесноте́ ду́ха воздо́хнут и реку́т: сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х и в при́тчу поноше́ния, безу́мнии, житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну. Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих, и во святы́х жре́бий его́ есть? У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго, и пра́вды свет не облиста́ нам, и со́лнце не возсия́ нам. Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели, и ходи́хом стези́ непрохо́дны, пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.

Прем.4:7, 16А, 17, 19–20, 5:1–7

На стиховне стихиры, глас 2.

Подобен: Егда от Древа:

Прииди́те, честну́ю главу́, отсе́ченную мече́м, Крести́телеву, / ве́рнии, днесь почти́м, / во обре́тении ея́ срета́юще пе́сньми, / чту́ще от любве́, благода́ть пролива́ющую исцеле́ний нам, / ю́же буесло́вящий И́род дре́вле предъотсече́, / неи́стовством Иродиа́де спле́тся.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / сме́рть преподо́бных Его́.

Я́коже от руды́ зла́то, / та́ко от земли́ Предте́чева глава́ просиява́ет, / в сосу́де скуде́льнем светя́щися и веща́ющи я́сно, / И́родово облича́ющи прелюбоде́йство и уби́йство, / зарю́ же просвеща́ющую помышле́ния на́ша. / Ю́же облобыза́юще, ве́рнии, днесь почти́м пе́сньми, / я́ко о нас Бо́гу моля́щуюся.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т, / я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Дре́вле, я́коже Боже́ственное сокро́вище / в сосу́де, сокрове́нная глава́ Крести́телева в земли́ / днесь конце́м открыва́ется, / я́коже бога́тство пролива́ющая исто́чники исцеле́ний, / боле́зни исцеля́ющая, ду́ши просвеща́ющая. / Те́мже, утеше́ния вся́каго благода́ть восприе́млюще, / пе́сньми сию́ благогове́йно похва́лим.

Слава, глас 2: Я́коже Боже́ственных умышле́ний всечестна́я ра́ка, / Неизрече́ннаго Существа́ я́сно прови́девшая та́инство, глава́ твоя́, / я́ко от ложе́сн ма́терних, от сокро́вищ земны́х днесь возсия́, / Иоа́нне всехва́льне, / и облагово́ни всю подсо́лнечную, освяще́ния пролива́ющая ми́ро, / и мы́сленно пропове́дающая путь покая́ния, / и Спа́су всех моля́щаяся о душа́х на́ших.

И ныне, Богородичен, глас тойже: О чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ Ма́терь, без му́жа ро́ждшую / и на руку́ нося́щую всю тварь Содержа́щаго; / Бо́жие есть изволе́ние Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.

Тропарь, глас 4:

От земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́ / лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний, / свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел, / до́ле же созыва́ет челове́ческий род, / единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

На утрени

На Бог Госпо́дь: тропарь дважды, глас 4:

От земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́ / лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний, / свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел, / до́ле же созыва́ет челове́ческий род, / единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́ем / и, Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

По 1-й стихологии седален, глас 4.

Подобен: Скоро предвари:

Я́ко Боже́ственное сокро́вище, сокрове́но в земли́, / Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че: / вси у́бо, соше́дшеся в сея́ обре́тение, / пе́сньми Богогла́сными Спа́са воспои́м, / спаса́ющаго на́шу жизнь моли́твами твои́ми. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Пое́м Тя, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га, / славя́ще Рождество́ Твое́ непостижи́мое, / и́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́кия беды́, Богоро́дице Влады́чице, / и ве́рно вопие́м: / поми́луй ста́до Твое́, Еди́на Всепе́тая.

По 2-й стихологии седален, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Изда́вшися, я́ко зла́то от руды́, / свяще́нная твоя́ глава́ пресла́вно / от незаходи́мых недр земны́х, / обогати́ ве́рных вся мы́сли разуме́нием Боже́ственным, / ны́не пока́йтеся, вопию́щи обы́чно. / Е́йже покланя́ющеся, Предте́че, Христа́ велегла́сно ве́рою сла́вим. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Никогда́же премолчи́м, Богоро́дице, / благода́рно пе́ти от души́ Твоя́ ми́лости, Влады́чице, / раби́ Твои́, зову́ще и глаго́люще: / Пресвята́я Де́во, предвари́ / и изба́ви от враг ви́димых и неви́димых и вся́каго преще́ния, / Ты бо еси́ нам заступле́ние.

Величание:

Велича́ем тя, / Крести́телю Спа́сов Иоа́нне, / и почита́ем вси / честны́я твоея́ главы обре́тение.

Псалом избранный

Лик 1: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода. 2: В за́поведех Его́ восхо́щет зело́. 1: Сла́ва и бога́тство в дому́ его́. 2: И пра́вда его́ пребыва́ет в век ве́ка. 1: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. 2: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же на Лива́не, умно́жится. 1: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде, и упова́ет на Него́. 2: Се́ устна́м мои́м не возбраню́, Го́споди. 1: Ты разуме́л еси́ пра́вду мою́, и и́стину мою́. 2: И язы́к мой поучи́тся пра́вде Твое́й, весь день хвале́ Твое́й. 1: Свет возсия́ пра́веднику, и пра́вым се́рдцем весе́лие. 2: Род пра́вых благослови́тся. 1: Сла́вою и че́стью венча́л еси́ его́. 2: Я́ко Ты благослови́ши пра́ведника, Го́споди. 1: Я́ко ору́жием благоволе́ния венча́л еси́ нас. 2: В ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́. 1: Яви́тися во тьме и се́ни сме́ртней седя́щим. 2: Напра́вить но́ги на́ша на путь ми́ра.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 8.

Подобен: Повеленное тайно:

Крести́телева глава́ кры́яшеся, я́ко би́сер, в земли́ вла́жней / и, я́ко све́щник Богосве́тел, укра́шена, / озаря́ет, чудотворя́щи, мир весь: / я́ко у́тро, возсия́ всеблаголе́пно Со́лнцу Предте́ча / и невече́рним све́том возвеща́я па́ки нам: / се, – взыва́я, – А́гнец Бо́жий! (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Благодари́м Тя при́сно, Богоро́дице, / и велича́ем, Чи́стая, и покланя́емся, / воспева́юще Рождество́ Твое́, Благода́тная, вопию́ще непреста́нно: / спаси́ ны, Де́во Всеми́лостивая, я́ко Блага́я, / и де́монов исхити́ словоположе́ния стра́шнаго в час испыта́ния, / да не посрами́мся, раби́ Твои́.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Та́мо возращу́ рог Дави́ду, / угото́вах свети́льник пома́занному Моему́. Стих: Помяни́, Го́споди, Дави́да / и всю кро́тость его́.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Луки, зачало 31

Во вре́мя о́но, изы́де сло́во о Иису́се по всей Иуде́и, и по всей стране́. И возвести́ша Иоа́нну ученицы́ его́ о всех сих. И призва́в два не́кая от учени́к свои́х Иоа́нн, посла́ ко Иису́су, глаго́ля: Ты ли еси́ Гряды́й, или ино́го ча́ем? Прише́дша же к Нему́ му́жа, ре́ста: Иоа́нн Крести́тель посла́ нас к Тебе́, глаго́ля: Ты ли еси́ Гряды́й, или́ ино́го ча́ем? В той же час изцели́ мно́ги от неду́г и ран, и дух злых, и мно́гим слепы́м дарова́ прозре́ние. И отвеща́в Иису́с рече́ и́ма: ше́дша возвести́та Иоа́нну, я́же ви́деста и слы́шаста, я́ко слепи́и прозира́ют, хро́мии хо́дят, прокаже́ннии очища́ются, глуси́и слы́шат, ме́ртвии востаю́т, ни́щии благовеству́ют. И блаже́н есть, и́же а́ще не соблазни́тся о Мне. Отше́дшема же ученико́ма Иоа́нновома, нача́т глаго́лати к наро́дом о Иоа́нне: чесо́ изыдо́сте в пусты́ню ви́дети, трость ли ве́тром коле́блему? Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Челове́ка ли в мя́кки ри́зы оде́яна? Се, и́же во оде́жди сла́вней и пи́щи су́щии, во ца́рствии суть. Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Проро́ка ли? Ей, глаго́лю вам, и ли́шше проро́ка. Сей бо есть, о не́мже пи́сано есть: се, Аз послю́ А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же устро́ит путь Твой пред Тобо́ю. Глаго́лю бо вам: бо́лий в рожде́нных жена́ми проро́к Иоа́нна Крести́теля никто́же есть, мний же во Ца́рствии Бо́жии бо́лий его́ есть. И вси лю́дие слы́шавше и мытари́е оправди́ша Бо́га, кре́щшеся креще́нием Иоа́нновым. Фарисе́е же и зако́нницы сове́т Бо́жий отверго́ша в себе́, не кре́щшеся от него́.

Лк.7:17–30

По 50-м псалме

Слава: Моли́твами свята́го сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Госпо́дня Иоа́нна, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира самогласна, глас 6:

Я́же пе́рвее на блю́де, / И́родову беззако́нную нечистоту́ обличи́вшая, / покая́ние же всем пропове́давшая ве́рным, / честна́я глава́ Крести́теля Христо́ва, / от сокро́вищ земны́х я́вльшаяся, предлежи́т, / ве́рно притека́ющим к ней, / и прикаса́ющимся со стра́хом, / и покланя́ющимся любо́вию душе́вною / да́рующая разреше́ние прегреше́ний, / проше́нием подае́т потре́бная и ве́лию ми́лость.

Канон Богородицы со ирмосом на 6

и Предтечи канон на 8, глас 6.

Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Гряди́те, благохва́льным язы́ком / и всеси́ льным пле́щуще ду́хом, из усте́н нечи́стых / глас Сло́ва – Предте́чу пе́сньми духо́вными, ве́рнии, просла́вим.

Ми́рным устрое́нием утиша́ется / и безме́рными мно́жествы Христо́ва Це́рковь благостоя́тельне упаса́ется, / тебе́ ле́тнюю песнь вопию́щи, Предте́че.

Ю́же от Бо́га да́руемую я́ко сокро́вище нам неотъе́млемо / Богоно́сную главу́ Предте́чеву, вси пе́сньми досто́йно, соше́дшеся, ве́рнии, почти́м.

Богородичен: Твоего́ прие́мши Соде́теля, / я́ко Сам восхоте́, из безсе́меннаго Твоего́ чре́ва па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, / тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Утро́ба непло́дна прозябе́ние тя изнесе́ Боже́ственно, / я́же от язы́к це́рковь, сла́вна невестово́дца, / Христу́, и́стинному Бо́гу и Жениху́, сию́ обруча́юща.

Твоего́ Боговеща́ннаго гла́са, Предте́че Иоа́нне, / ниже́ мече́м удержа́ окая́нная прелюбоде́йца: / Боже́ственную бо твою́ нам явля́еши главу́ от земли́.

Торжеству́ющий све́тло, жела́ющ тя град учрежда́емь быва́ет, / я́ко бога́тство обре́тш та́йное / и исто́чник неоску́ден исцеле́ний, Предте́че, главу́ твою́.

Богородичен: Боже́ственнаго Рождества́ Твоего́, Чи́ стая, / вся́кий естества́ чин прехо́дит чу́до: / Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве / и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8.

Подобен: Повеленное тайно:

Я́ко в храни́лищи сокро́вище вложена́ Предте́чева глава́ храня́шеся, / в водоно́се кры́ющася, глас Сло́ва; / я́ко пшени́ца покрове́на, во глубине́ земли́ изцвете́, / плодонося́щи Боже́ственную жизнь. / Тоя́ вси почита́ем обре́тение, Христа́ сла́вяще, / пода́вшаго той благода́ть источи́ти исцеле́ния. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Повеле́нное та́йно прие́м в ра́зуме, / в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ безпло́тный, глаго́ля Неискусобра́чней: / приклони́вый схожде́нием Небеса́ вмеща́ется неизме́нно весь в Тя. / Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х, прие́мша ра́бий зрак, / ужаса́юся зва́ти Тебе́: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Ветхаго был еси́ печа́ть, всебога́те, я́ве заве́та, / и проро́ков коне́ц извести́л еси́, / и чертогокраси́тель же Боже́ственный Но́ваго яви́лся еси́, Предте́че.

Власяны́ми ру́бы обы́чно, Предте́че, / честну́ю претерпе́л еси́ и сла́вную главу́ твою́ покры́ти ца́рскою багряни́цею, / я́ко ри́зою, ра́дуяся.

Боже́ственную главу́ твою́ отбеже́нием ни́щий и скита́яйся / твои́ми Боже́ственными наставле́ньми, / я́коже незави́стно бога́тство, Иоа́нне, показу́ет.

Заре́ю, Предте́че, Боже́ственнаго Ду́ха чту́щий тя град всегда́ моли́ уясни́ти / и Боже́ственней па́мяти твое́й безпло́тным сра́доватися.

Богородичен: Ме́ртва мя показа́ сада́ вкуше́ние, / живо́тное же дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воздви́же / и ра́йския пи́щи насле́дника мя сотвори́.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Не был еси́ трость, Крести́телю, искуси́тельными злополуче́ния ве́тры всегда́ коле́блемь, / столп же Боже́ственных люде́й непоколеби́м, / си́лою бо Илиино́ю яви́лся еси́ и Ду́ха.

И́же Божество́ отмета́яй, и умаля́я сла́ву от Тебе́ кре́щшагося Христа́, / и Боже́ственную благода́ть твою́ утаева́я, / пра́ведно от огра́д Боже́ственных возбраня́емь есть.

Отве́рзл еси́ незави́стнаго Боже́ственнаго исто́чника дверь / пою́щим тя любо́вию, сла́вный Предте́че, / Боже́ственныя благода́ти источа́ющия во́ды и струи́ исцеле́ний, всех веселя́щия.

Богородичен: Нося́щи добро́ту мы́сленную красне́йшия души́ Твоея́, / неве́ста Бо́жия была́ еси́, / запеча́тствованна де́вством, Чи́стая, и заре́ю чистоты́ мир просвеща́ющи.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Проро́ка тя рече́ И́стина-Христо́с, и проро́ков превы́шша, / Крести́теля же и Предте́чу Жи́зни: / Того́ бо узре́л еси́, Его́же зако́н и проро́цы провозвести́ша.

Не терпя́ше кры́тися чуде́с исто́чник, сокро́вище благода́ти, / сла́вная глава́ твоя́, Крести́телю, проро́че и Предте́че, / но, я́вльшися, пролива́ет исцеле́ний исто́чники.

Всебога́тно похвале́ние, и украше́ние све́тло, / и щит спаси́телен христолю́бный сей / и благосла́вный предлага́ет град твой, / честну́ю и Боже́ственную твою́ главу́, Предте́че.

Богородичен: Вели́кий прописа́ во проро́цех Моисе́й Тя, киво́т, и трапе́зу, и све́щник, / и ста́мну обра́зне, назна́менуя воплоще́ние, / е́же из Тебе́, Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 6.

Подобен: Вышних ища:

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, / главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, / исцеле́ния всегда́ прие́млем, / и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Икос: От Го́спода свиде́тельство прие́м, Иоа́нне, па́че всех челове́к вы́шший был еси́, / отону́дуже похвалы́ пе́сней принести́ тебе́ ужаса́юся, / но, любо́вию понужде́н, песнь нача́ти дерзну́х. / Те́мже да не унедосто́иши споспе́шник мне бы́ти, всехва́льне, / да возмогу́ венча́ти твой верх, святы́й требога́те, / и́бо ты в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Де́вы прозябе́ние, тя па́че всех рече́ в рожде́нных жена́ми, / я́ко бо безпло́тен и равноа́нгелен на земли́ Тому́ пожи́л еси́, вопия́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Во утро́бе де́вственней Все́льшася позна́л еси́ из непло́дна чре́ва / и, употреби́в ма́терня, Предте́че, гла́са, игра́я взыва́л еси́ Ему́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

От пусты́ни, Пресвяты́м Ду́хом науче́н, яви́лся еси́, / я́коже у́тро светоно́сно, / А́нгел Све́та, нас науча́я вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ублажи́ся я́ко вои́стинну во граде́х сей ны́не, приснопа́мятне, / стяжа́вый тя град сокро́вище, Предте́че Христо́в. / Те́мже, пра́зднуя, вопие́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, Свет возсия́ всей вселе́нней све́тлый, / Ты бо Зижди́теля всех родила́ еси́, Бо́га: / у Него́же испроси́, Пречи́стая, нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

По́слан бысть вопию́щаго глас – Предте́ча запусте́вшим сердца́м, / Сы́на Бо́жия ве́ру благочести́вую водружа́яй, су́щаго Бо́га, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Угото́вите, глаго́лет и ны́не Предте́ча, Госпо́дню стезю́: / Сей бо святы́ни ра́ди, прише́д, со Отце́м и Ду́хом / в на́ша сердца́ всели́тся во ве́ки.

Слу́хом у́бо гла́су Роди́телеву, очи́ма же Боже́ственнаго Ду́ха зре́нию, / вся́чески же осяза́нием Иоа́нн Предте́ча, на Тебе́ ру́ку положи́вый, Христе́, / Богоно́сец быва́ет.

Из чре́ва освяти́ся Боже́ственным Ду́хом / и проро́к яви́ся, во чре́ве носи́м, / ны́не же наслажде́ние и́же в не́дрех тя иму́щему гра́ду показа́ся, проро́че.

Богородичен: Златоза́рный Тя све́щник предъизобрази́, / прие́мшую неизрече́нно Свет Непристу́пный, / позна́нием Того́ озаря́ющ вся́ческая, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Я́ве исполне́ния десяти́цы, Предте́че, за́поведей ты храни́тель кре́пок быв, / прили́чне от Христа́ почте́н был еси́ дарова́ний десяти́цею. / Те́мже тя, Ду́ха таи́нника и дру́га Сло́ву, ве́дуще, ублажа́ем.

Христо́в проро́к же и апо́стол, А́нгел же и Предте́ча, / Боже́ственнаго воплоще́ния Крести́тель, / и свяще́нник, и му́ченик ве́рен, / пропове́дник же су́щим во а́де ты был еси́, / и де́вствующим пра́вило, и пусты́ни прозябе́ние.

Души́ неве́рие облича́ется священноде́йственныя руки́ умерщвле́нныя чудесе́м, / прозя́бший же па́ки ве́ре и твое́й я́вльшейся главе́, блаже́нне, / поже́ртая длань обновля́ется.

Твое́ явле́ние провозвеща́юще зри́телю, / возвеща́ху А́нгельстии чи́ни нело́жно, / Гаврии́ла подо́бящеся Боже́ственному благове́щению, / е́же пре́жде Рождества́ твоего́ свяще́нный Заха́рия прие́млет.

Богородичен: Страсте́й исцеле́ния да почерпа́ем, в сла́вный храм Предте́чев притека́юще: / в той бо прихо́дят А́нгельстии ли́цы, / ду́си же пра́ведных всех, / Влады́чица с Крести́телем Иоа́нном, исцеле́ния подава́юще.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен. Подобен: Учеником:

Светоявле́нная возсия́ честна́я твоя́ глава́ от незаходи́мых недр земны́х, Предте́че Иоа́нне, / свети́льниче Све́та невеще́ственнаго, / ея́же обре́тение любо́вию соверша́юще, мо́лим тя / лю́тых обрести́ разреше́ние и вре́мя удо́бне соверши́ти воздержа́ния / моли́твами твои́ми, всехва́льне, Крести́телю Спа́сов. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Утеша́ется, Всечи́стая, ве́рных Богому́дрое собра́ние служа́щее / и ве́рно воспева́ющее Тя, Богоро́дицу и́стинно. / Те́мже моли́твами Твои́ми поста́ тече́ние даждь нам соверши́ти Боголе́пно, / и Кресту́ Честно́му поклони́тися, и страсте́м спаси́тельным Сы́на и Бо́га Твоего́.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Подобен: Дал еси знамение:

Отве́рзе преддве́рия воздержа́ния / всечестна́я глава́ твоя́, всехва́льне, / и пи́щу предложи́ сладча́йшую всем Боже́ственных дарова́ний, / и́хже причаща́ющеся ве́рно, / поста́ те́рпкое услажда́ем, / и ве́рою восхваля́ем тя, / и вопие́м Христу́ Бо́гу: / Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших. (2)

Ми́ра, я́коже во́ды, / глава́ иска́пающи Предте́чева приснотеку́щая / и, на трапе́зе днесь возло́жшися та́йней и Боже́ственней, / благоуха́ет мы́сленне, / и го́ресть отгоня́ет скорбе́й, / и весе́лия вся исполня́ет любо́вию зову́щия: / Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

Посече́ глава́ твоя́, я́коже меч остре́йший, / главы́ беззако́ннующих враг / и исцеле́ния источи́ в благозако́нии су́щим всем / Боже́ственных дарова́ний. / И сего́ ра́ди тя ве́рно восхваля́ем, / дру́га и Предте́чу, Иоа́нне, Зижди́телева, / и вопие́м Ему́ приле́жно: / Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

Слава, глас 6: Всечестну́ю главу́ Крести́теля Твоего́, Го́споди, / я́вльшуюся днесь от земли́, / со гла́сом хвале́ния прие́мшии ве́рно, / в моли́тву, Человеколю́бче, гре́шнии раби́ Твои́ приводя́ще, мо́лимся, / Тоя́ ра́ди улучи́ти в день Суда́ от Тебе́ очище́ние и ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Благолюби́вый Бо́же и Спа́се, / рабы́ Твоя́ спаса́й от вся́каго обстоя́ния лю́таго / моли́твами Предте́чи Твоего́ и всех святы́х / и Ма́тере Твое́й мольба́ми.

Славословие великое и отпуст.

На литургии

Блаженны от канона на 8, песни 3-я и 6-я.

Тропарь святому, глас 4:

От земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́ / лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний, / свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел, / до́ле же созыва́ет челове́ческий род, / единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

Кондак, глас 6.

Подобен: Вышних ища:

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, / главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, / исцеле́ния всегда́ прие́млем, / и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Прокимен, глас 7:

Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде / и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.

Послание к коринфяном второе, зачало 176

Бра́тие, Бог реки́й из тмы све́ту возсия́ти, и́же возсия́ в сердца́х на́ших, к просвеще́нию ра́зума сла́вы Бо́жия о лице́ Иису́с Христо́ве. И́мамы же сокро́вище сие́ в скуде́льных сосу́дех, да премно́жество си́лы бу́дет Бо́жия, а не от нас. Во всем скорбя́ще, но не стужа́юще си, не ча́еми, но не отчаява́еми, гони́ми, но не оставля́еми, низлага́еми, но не погиба́юще. Всегда́ ме́ртвость Го́спода Иису́са в те́ле нося́ще, да и живо́т Иису́сов в те́ле на́шем яви́тся. При́сно бо мы живи́и в смерть предае́мся Иису́са ра́ди, да и живо́т Иису́сов яви́тся в ме́ртвенней пло́ти на́шей. Те́мже смерть у́бо в нас де́йствует, а живо́т в вас. Иму́ще же то́йже дух ве́ры, по пи́санному: ве́ровах, те́мже возглаго́лах, и мы ве́руем, те́мже и глаго́лем, ве́дяще, я́ко Воздви́гий Го́спода Иису́са, и нас со Иису́сом воздви́гнет, и предпоста́вит с ва́ми. Вся бо вас ра́ди, да благода́ть умно́жившаяся, мно́жайшими благодаре́нии избы́точествит в сла́ву Бо́жию.

2Кор.4:6–15

Аллилуия, глас 4

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. Стих: И́стина от земли́ возсия́, и пра́вда с Небесе́ прини́че.

Евангелие от Матфея, зачало 40

Во вре́мя о́но, слы́шав Иоа́нн во узи́лищи дела́ Христо́ва, посла́ два от учени́к свои́х, рече́ Ему́: Ты ли еси́ Гряды́й, или́ ино́го ча́ем? И отвеща́в Иису́с рече́ им: ше́дша возвести́та Иоа́ннови, я́же слы́шита и ви́дита. Слепи́и прозира́ют и хро́мии хо́дят, прокаже́ннии очища́ются и глуси́и слы́шат, ме́ртвии востаю́т и ни́щии благовеству́ют. И блаже́н есть, и́же а́ще не соблазни́тся о Мне. Те́ма же исходя́щема, нача́т Иису́с наро́дом глаго́лати о Иоа́нне: чесо́ изыдо́сте в пусты́ню ви́дети? Трость ли ве́тром коле́блему? Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Челове́ка ли в мя́кки ри́зы облече́нна? Се, и́же мя́ккая нося́щии, в доме́х ца́рских суть. Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Проро́ка ли? Ей, глаго́лю вам, и ли́шше проро́ка. Сей бо есть, о не́мже есть пи́сано: се, Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. Ами́нь глаго́лю вам, не воста́ в рожде́нных жена́ми бо́лий Иоа́нна Крести́теля, мний же во Ца́рствии Небе́снем бо́лий его́ есть. От дней же Иоа́нна Крести́теля досе́ле Ца́рствие Небе́сное ну́дится, и ну́ждницы восхища́ют е́. Вси бо проро́цы и зако́н до Иоа́нна прореко́ша. И а́ще хо́щете прия́ти, той есть Илия́ хотя́й приити́. Име́яй у́ши слы́шати да слы́шит.

Мф.11:2–15

Причастен:

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.


Источник: Праздничная Минея (гражданский шрифт, с ударениями) / Перевод иером. Амвросия (Тимрота). - Москва : Издательство Московской Патриархии РПЦ.

Комментарии для сайта Cackle