Октоих воскресный. Глас 2

Вечерня
Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

В СУББОТУ
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.

На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника, 3: и Анатолиевы, 4: и минеи 3, или 4, или 6, аще празднуется святый. Слава, минеи, и ныне, Богородичен первый, гласа.

В СУББОТУ
НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.

Стихиры воскресны, глас 2:

Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.

Стихиры воскресные

Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.

Прежде век от Отца Рождшемуся Божию Слову, / Воплощшемуся от Девы Марии, / приидите, поклонимся: / крест бо претерпев, / погребению предадеся, яко Сам восхоте: / и воскресе из мертвых, / спасе мя заблуждающаго человека. Прежде веков родившемуся от Отца Богу Слову, / воплотившемуся от Девы Марии, / давайте поклонимся, ибо Он, Крест претерпев, / погребению Себя предал, как Сам восхотел, / и воскреснув из мертвых, / спас меня –заблуждающегося человека.
Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне. Меня будут ждать праведные, / доколе Ты не воздашь мне.
Христос Спас наш, / еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, / и смертную державу упраздни: / поклоняемся Его Тридневному Воскресению. Христос, Спаситель наш, / рукописание против нас, пригвоздив ко Кресту, изгладил / и могущество смерти упразднил. / Поклоняемся Его воскресению на третий день.
Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой. Из глубины я воззвал к Тебе, Господи, / Господи, услышь голос мой.
Со Архангелы воспоим Христово Воскресение: / Той бо есть Избавитель и Спас душ наших, / и в славе страшней и крепцей силе, / паки грядет судити мiру, егоже созда. Вместе с Архангелами воспоем Христово воскресение; / ибо Он – Искупитель и Спаситель душ наших, / и в страшной славе с мощной силою / снова грядет судить мир, который создал.

Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:

Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего.

Стихиры восточные

Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего.

Тебе Распеншагося и Погребеннаго, / Ангел проповеда Владыку, и глаголаше женам: / приидите видите, идеже лежаше Господь: / воскресе бо, якоже рече, яко Всесилен. / Темже Тебе поклоняемся Единому Безсмертному: / Жизнодавче Христе, помилуй нас. О Тебе, распятом и погребенном Владыке, / Ангел возвестил женам и возгласил: / «Придите, посмотрите, где лежал Господь; / ибо Он, по слову Своему, воскрес как Всемогущий!» / Потому мы поклоняемся Тебе, Единому Бессмертному: / Податель жизни Христе, помилуй нас!
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть. Если Ты будешь замечать беззакония, Господи, Господи, кто устоит? / Ибо у Тебя умилостивление.
Крестом Твоим упразднил еси, / юже от древа клятву, / погребением Твоим умертвил еси смерти державу: / востанием же Твоим просветил еси род человеческий. / Сего ради вопием Ти: / Благодетелю Христе Боже наш, слава Тебе. Крестом Своим Ты упразднил / постигшее нас через древо проклятие, / погребением Своим могущество смерти умертвил / и воскресением Своим род человеческий просветил. / Потому мы Тебе взываем: / «Благодетель Христе Боже наш, слава Тебе!»
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа. Ради имени Твоего я ожидал Тебя, Господи, уповала душа моя на слово Твоё, / положилась душа моя на Господа.
Отверзошася Тебе, Господи, / страхом врата смертная, / вратницы же адовы видевше Тя, убояшася: / врата бо медная сокрушил еси, / и вереи железныя стерл еси, / и извел еси нас от тмы и сени смертныя, / и узы наша растерзал еси. Отворились пред Тобою, Господи, / в страхе врата смерти, / а привратники ада, Тебя увидев, ужаснулись; / ибо Ты врата медные сокрушил, / и засовы железные разбил, / и вывел нас из тьмы и тени смертной, / и узы наши разорвал.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, / да уповает Израиль на Господа. От стражи утренней до ночи, от стражи утренней / да уповает Израиль на Господа.
Спасительную песнь поюще, от уст возслем: / приидите вси в дому Господнем припадем, глаголюще: / на древе Распныйся, и из мертвых Воскресый, / и Сый в недрех Отчих, / очисти грехи наша. Спасительную песнь воспевая, / едиными устами возгласим: / «Придите все, в доме Господнем / припадем, обращаясь к Нему: / «На Древе Распятый, из мертвых Воскресший / и Пребывающий в недрах Отца, / будь милостив ко грехам нашим!»
Таже минеи стихиры святому. Слава святому, аще имать. Аще ли ни, Слава: Стихира из Минеи.
Слава, и ныне, Богородичен: Прейде сень законная, / благодати пришедши: / якоже бо купина не сгараше опаляема: / тако Дева родила еси, / и Дева пребыла еси. / Вместо столпа огненнаго, / Праведное возсия Солнце: / вместо Моисея, Христос, / Спасение душ наших. И ныне, Богородичен: Прошла тень закона, / когда благодать явилась; / ибо как не сгорал терновый куст, объятый пламенем, / так Ты, Дева, родила и девою осталась. / Вместо столпа огненного / воссияло Солнце правды, / вместо Моисея – Христос, / спасение душ наших.
Таже, Свете Тихий: Прокимен: Господь воцарися: и прочая по обычаю.

Вход. Свет отрадный: Прокимен, глас 6: Господь воцарился: Затем ектения сугубая, Сподоби, Господи: ектения просительная.

На стиховне стихиры воскресны, глас 2:

Воскресение Твое, Христе Спасе, / всю просвети вселенную, / и призвал еси Твое создание: / Всесильне Господи, слава Тебе.

Ины стихиры, по алфавиту:

Стихиры на стиховне

Воскресение Твое, Христе Спаситель, / просветило всю вселенную, / и Ты призвал к Себе Свое создание: / всесильный Господи, слава Тебе!

Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся.
Древом Спасе упразднил еси, / юже от древа клятву, / державу смерти погребением Твоим умертвил еси, / просветил же еси род наш востанием Твоим. / Темже вопием Тебе: / Животодавче Христе Боже наш, слава Тебе. Древом Ты упразднил, Спаситель, / постигшее нас чрез древо проклятие, / могущество смерти погребением Своим умертвил, / и просветил род наш воскресением Своим. / Потому мы взываем Тебе: / «Податель жизни Христе, Боже наш, слава Тебе!»
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется.
На кресте явлься Христе пригвождаемь, / изменил еси доброту зданий: / и безчеловечие убо воини показующе, / копием ребра Твоя прободоша, / евреи же печатати гроба просиша, / Твоея власти не ведуще. / Но за милосердие утроб Твоих, / приемый погребение, и тридневен воскресый / Господи слава Тебе. Явившись ко Кресту пригвожденным, Ты, Спаситель, / затмил красоту творений; / и воины, Свою бесчеловечность проявляя, / копьем ребра Твои пронзили, / а Евреи, Твоего могущества не зная, / запечатать гроб Твой упросили. / Но Ты, по сострадательности сердца Своего / принявший погребение и в третий день воскресший, / Господи, слава Тебе!
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни.
Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, / во ад же снизшед яко силен, / тамо Твоего пришествия ожидающия, / исхитив яко от зверя крепкаго, / рай вместо ада жити даровал еси. / Темже и нам славящим тридневное Твое востание, / даруй очищение грехов, / и велию милость. Податель жизни Христе, / Ты, добровольно претерпев страдания ради смертных, / и сойдя во ад, как Всемогущий, / ожидавших там Твоего пришествия / как бы из руки сильного отняв, / рай вместо ада в жилище им даровал. / Потому и нам, славящим Твое воскресение в третий день, / даруй прощение грехов и великую милость.
Слава: святому, аще имать. Аще ли ни, Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет:
Слава, и ныне, Богородичен: О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матернее дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша. Слава, и ныне, Богородичен: О, чудо новое, высшее всех древних чудес! / Ибо кто знал матерь, без мужа родившую, / и во объятиях носившую все творение Объемлющего? / Божий замысел – это зачатие. / Ты же, Пречистая, Его как младенца руками Своими державшая, / и материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / не переставай молить о чтущих Тебя, / да смилуется Он и спасет души наши.
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш:

Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш:

Тропарь воскресен, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Тропарь

Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»

Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим.

Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших.

Тот же тропарь и на Бог – Господь:

В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.

На Бог Господь:

В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ

Поем Бог – Господь: на 2 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз.

Тропарь воскресен, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Тропарь

Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»

Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим.

Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших.

Затем обычное стихословие Псалтири.

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 2:

Благообразный Иосиф, / с древа снем Пречистое Твое тело, / плащаницею чистою обвив, / и благоуханьми во гробе нове закрыв положи, / но тридневен воскресл еси Господи, / подая мiрови велию милость.

По 1 стихословии седален

Благородный Иосиф, / с древа сняв пречистое тело Твое, / чистым полотном обвив и помазав благовониями, / в гробнице новой положил. / Но в третий день воскрес Ты, Господи, / даруя миру великую милость.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33
Мvроносицам женам при гробе представ Ангел вопияше: / мvра мертвым суть прилична, / Христос же истления явися чуждь. / Но возопийте: воскресе Господь, / подая мiрови велию милость. Женам-мироносицам / представ у гробницы, Ангел восклицал: / «Миро приличествует мертвым, / Христос же явился тлению неподвластным; / лучше возгласите: Воскрес Господь, / дарующий миру великую милость!»
Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: / Крестом бо Сына Твоего / низложися ад, и смерть умертвися, / умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: / рай восприяхом древнее наслаждение. / Тем благодаряще, / славословим яко Державнаго Христа Бога нашего, / и Единаго Многомилостиваго.

Слава, и ныне, Богородичен: Препрославлена Ты, Богородица Дева, мы воспеваем Тебя; / ибо Крестом Сына Твоего / низвержен ад и погибла смерть, / мы, умерщвленные воскресли и жизни удостоились, / получили рай, вечное наслаждение, / – потому благодарно славословим Христа, Бога нашего, / сильного и Единого Многомилостивого.

По 2-м стихословии седальны, глас 2

Камень гробный запечатати не возбранив, / камень веры воскрес подал еси всем, / Господи слава Тебе.

По 2 стихословии седален

Камень гроба запечатать не возбранив, / Ты, воскреснув, камень веры даровал всем. / Господи, слава Тебе!

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2
Учеников Твоих лик с мvроносицами женами радуется согласно: / общий бо праздник с ними празднуют, / в славу и честь Твоего Воскресения. / И теми вопием Ти, Человеколюбче Господи: / людем Твоим подаждь велию милость. Сонм Твоих учеников / вместе с женами-мироносицами радуется единодушно; / и мы также общий праздник с ними празднуем / во славу и честь Твоего воскресения; / и по их ходатайствам, человеколюбивый Господи, / людям Твоим даруй великую милость.
Слава, и ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

Слава, и ныне, Богородичен: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»

Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая.

По непорочнах ипакои, глас 2

По страсти шедша во гроб жены, / во еже помазати тело Твое Христе Боже, / видеша ангелы во гробе, и ужасошася: / глас бо слышаху от них, яко воскресе Господь, / даруя мiрови велию милость.

Ипакои

После страдания Твоего / жены, придя ко гробу, / чтобы помазать миром тело Твоё, Христе Боже, / Ангелов увидели в гробнице и изумились, / ибо весть услышали от них, что воскрес Господь, / дарующий миру великую милость.

Степенна, глас 2
Антифон 1. Ихже стихи повторяюще поем:

На небо очи пущаю моего сердца, к Тебе Спасе, / спаси мя Твоим осиянием.

Степенны.
Антифон 1

На небо устремляю очи сердца моего, – / к Тебе, Спаситель, – / спаси меня Твоим сиянием.

Помилуй нас согрешающих Тебе много, / на всякий час, о Христе мой, / и даждь образ прежде конца покаятися Тебе. Помилуй нас, согрешающих пред Тобою во многом / всякий час, о, Христе мой, / и прежде кончины укажи пути / покаяния пред Тобою.
Слава: Святому Духу, Еже царствовати подобает, / освящати, подвизати тварь: / Бог бо есть, Единосущен Отцу и Слову. Слава: Святому Духу подобает царствовать, / освящать, приводить в движение творение; / ибо Он – Бог, единосущный со Отцом и Словом.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 2:

Аще не Господь бы был в нас, / кто доволен цел сохранен быти от врага, / купно и человекоубийцы?

Антифон 2

Если бы не было Господа среди нас, / то кто бы смог сохраниться невредимым / от врага и вместе человекоубийцы?

Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: / ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои. Зубам их не предай, Спаситель, Твоего раба; / ибо подобно льву устремляются / против меня враги мои.
Слава: Святому Духу живоначалие и честь: / вся бо созданная, / яко Бог сый силою, / соблюдает во Отце, Сыном же. Слава: Во Святом Духе – начало жизни и награда; / ибо Он все сотворенное, как Бог, / укрепляет и чрез Сына сохраняет во Отце.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 3:

Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей: / иже никакоже движутся прилоги вражиими.

Антифон 3

Надеющиеся на Господа подобны святой горе; / они никак не колеблются / от нападений велиара.

В беззаконии рук своих да не прострут божественне живущии: / не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем. Да не прострут рук своих к беззакониям / живущие согласно с волей Божией; / ибо не предает Христос жезлу наследия Своего.
Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: / отсюду благодать апостолом, / и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят. Слава: Святой Дух источает всякую премудрость; / отсюда – благодать апостолам, / и увенчиваются подвигами мученики, и пророки созерцают.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Прокимен, глас 2:

Востани, Господи, Боже мой, повелением, имже заповедал еси, / и сонм людей обыдет Тя. Стих: Господи Боже мой, на Тя уповах, спаси мя.

Прокимен

Пробудись, Господи, Боже мой, по велению, которое Ты заповедал, / и собрание народов окружит Тебя. Стих: Господи, Боже мой! На Тебя уповаю; спаси меня. Пс 7:7Б–8А, 2

Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50.

Всё, что дышит: и читаем Евангелие утреннее воскресное. Воскресение Христа увидев: Псалом 50. Слава: По молитвам апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже: И стихира: Воскрес Иисус из гроба: И молитва: Спаси, Боже, народ Твой:

Канон воскресен. Глас 2.
Песнь 1

Каноны

Первый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 3, третий – Богородичен на 3 и Минеи на 4. Если празднуется святой на 6, – крестовоскресный на 2 и Богородичен на 2.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила; / воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, / препрославленный Господь, / славно бо прославися. Канон 1. Ирмос: Некогда погубила во глубине / все войско фараоново превосходнейшая сила, / воплотившееся же Слово истребило зловредный грех, – / препрославленный Господь; / ибо славно Он прославился.
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему. Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему.
Мiрский князь Блаже, емуже написахомся, / заповеди Твоея не послушавше, крестом Твоим осудися: / приразися бо Ти яко смертну: / отпаде же власти Твоея державою, / и немощный обличися. Князь мира, которому мы предались, / заповеди Твоей не послушавшись, / Крестом Твоим, Благой, осужден; / ибо он, напав на Тебя, как на смертного, / пал от мощи Твоей власти / и изобличен в бессилии.
Избавитель рода человеческаго, / и нетленному животу Начальник / в мiр пришел еси: / Воскресением бо Твоим раздрал еси смертныя пелены, / Еже славословим вси: славно бо прославися. Избавителем рода смертного / и Начальником нетленной жизни Ты в мир явился; / ибо разорвал Ты смерти пелены / воскресением Своим, которое все мы славословим, / ибо славно прославился.
Богородичен: Превышши явилася еси Чистая Приснодево, / всякия невидимыя же и видимыя твари: / Зиждителя бо родила еси, / яко благоволи воплотитися во утробе Твоей, / Егоже со дерзновением моли, спасти души наша.

Богородичен: Ты явилась высшею всего творения, / и видимого, и невидимого, Приснодева чистая; / ибо Ты родила Творца, / Который благоволил в Твоем чреве воплотиться. / Пред Ним со дерзновением ходатайствуй / о спасении душ наших.

Другий канон крестовоскресен,
[егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносному Слову]
Песнь 1

Канон 2.

Ирмос: Нетрену, необычну, / немокренно морскую шествовав стезю, / избранный вопияше Израиль: / Господеви поим, яко прославися. Ирмос: Непроторенным, непривычным морским путем / пройдя, не замочивши ног, / избранный Израиль восклицал: / «Господу воспоем, ибо Он прославился!»
Сила немощных, Воскресение падших, и нетление умерших / был еси Христе, плоти Твоея страстию: / яко прославися. Силою для немощных, восстановлением для падших / и нетлением для умерших / Ты сделался, Христе, / чрез плотские Свои страдания; / ибо прославился.
Ущедри падший образ, и воскреси сокрушенный, / Содетель Бог и Обновитель / умерщвлен быв всех оживи: / яко прославися.

Сжалился над падшим / и воскресил сокрушенный образ / Создатель и обновитель Бог, / мертвым сделавшись, / ибо Он прославился.

Ин канон Пресвятей Богородице,
[егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносней Отроковице]
Песнь 1. Ирмос тойже

Канон 3. Ирмос тот же.
Невещественная древле лествица, / и странно оледеневший путь моря, / Твое являше Рождество Чистая, / еже поем вси: яко прославися. Некогда невещественная лестница / и сухим непостижимо ставший путь по морю / изобразили рождение от Тебя, Чистая, / которое все мы воспеваем; / ибо оно прославлено.
Сила Вышняго, Ипостась Совершенная, Божия Мудрость, / воплощшися Пречистая, из Тебе, / к человеком беседова: яко прославися. Сила Всевышнего, Ипостась совершенная, / Премудрость Божия воплотившаяся из Тебя, Чистая, / пребывала среди смертных, / ибо Он прославился.
Пройде сквозе дверь непроходную, / заключенныя утробы Твоея, / правды Солнце Чистая, / и мiрови возсия: яко прославися. Через дверь непроходимую / заключенного Твоего чрева, Чистая, / прошло Солнце правды и миру воссияло, / ибо прославилось.
Катавасиа: Отверзу уста моя:

Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая церковь, / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце.

Песнь 3

Канон 1. Ирмос: Расцвела как лилия пустыня, Господи, / – языческая бесплодная церковь – с пришествием Твоим; / в ней утвердилось мое сердце.

Тварь в страсти Твоей изменяшеся, / зрящи Тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, / основавшаго вся Божественным мановением. Творение во время Твоего страдания изменялось, / видя Тебя в уничиженном виде / от беззаконников поругаемым, / все утвердившего Божественным мановением.
От персти по образу мя рукою Твоею создал еси: / и сокрушенна паки в персть смертную за грех, / Христе сошед во ад, совоскресил еси. Из праха по образу Своему / Своей рукою Ты сотворил меня, Христе, / и снова низведенного в прах смертный чрез грех, / сойдя во ад, воскресил с Собою.
Богородичен: Чини удивишася ангельстии Пречистая, / и человеческая устрашишася сердца о Рождестве Твоем: / темже Тя Богородицу верою чтим.

Богородичен: Полки Ангелов изумились, / и сердца людей вострепетали / о рождении от Тебя Христа, Пречистая; / потому мы Тебя Богородица, / с верою почитаем.

Ин, ирмос: Лук сокрушися сильных / державою Твоею Христе, / и силою немощствующии препоясашася. Канон 2
Иже всех вышши Христос, / умалися малым чим, страстию плотскою, ангельскаго естества. Все превышающий Христос / немного был умален плотским страданием / пред Ангельским естеством.
Мертв со беззаконными вменився, / сияя женам венцем славы Христе, / явился еси от Воскресения.

Мертвый, к беззаконникам причтенный, / Ты, Христе, явился женам, / сияя венцом славного воскресения.

Ин, ирмос тойже

Иже времене превышший всякаго, / яко временем Творец, / из Тебе Дево волею Младенец создася.

Канон 3

Тот, Кто вне всякого времени, / как Творец времен, / от Тебя, Дева, добровольно соделался младенцем.

Чрево пространнейшее небес воспоим, / имже Адам на небесех радуяся живет.

Чрево, пространнейшее небес / воспоем, верные, / благодаря которому Адам на небесах / радостно обитает.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, / но Сам Господи, воплощься, / и спасл еси всего мя человека. / Тем зову Ти: / слава силе Твоей, Господи.

Песнь 4

Канон 1. Ирмос: Ты пришел от Девы не посланник, / ни Ангел, но Сам Господь во плоти, / и спас всего меня, человека. / Потому я к Тебе взываю: / «Слава силе Твоей, Господи!»

Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, / не вопия Владыко, суд износя языком: / имже страстию Твоею Христе / вселенней соделал еси Спасение. Стоял Ты на судилище как подсудимый, / Владыка Боже мой, не возвышая гласа, / произнося народам суд, / который через страдания Свои, Христе, / Ты сделал для вселенной спасением.
Страстию Твоею Христе, / врагу оскудеша оружия, / противным же еже во ад схождением Твоим, грады разрушишася, / и мучителева дерзость низложена бысть. Страданием Твоим / обезоружен враг, / и города противников разрушены / Твоим во ад сошествием, / и дерзость тирана низвержена.
Богородичен: Тя пристанище спасения, и стену недвижиму, / Богородице Владычице, вси вернии свемы: / Ты бо молитвами Твоими избавляеши от бед души наша.

Богородичен: Тебя пристанищем спасения / и стеною несокрушимой, Богородица Владычица, / все мы, верные, признаем, / ибо Ты Своими ходатайствами / от бед избавляешь души наши.

Ин, ирмос: Услышах Господи, / славное Твое смотрение, / и прославих Человеколюбче, / непостижимую Твою силу. Канон 2
Видевши на древе Тя Христе пригвождена Дева, / Яже неболезненно Тя рождшая, / матерски болезни претерпе. Увидев Тебя, Христе, / на древе пригвожденным, / Дева, безболезненно Тебя родившая, / материнские муки претерпела.
Побеждена бысть смерть, / мертв пленяет адова врата: / всеядцу бо разоршуся, / яже паче естества вся ми даровашася.

Смерть побеждена, / Мертвый врата ада разоряет; / и вот, по сокрушении всепожирающего, / все сверхъестественное мне даровано!

Ин, ирмос тойже

Се превознесеся Божественная Гора дому Господня, / превышше сил, Богоматерь явственнейше.

Канон 3

Вот, возвысилась весьма ясно в доме Господа / превыше небесных Сил / Божественная гора – Богоматерь.

Законов естественных кроме, / Едина Дево рождши владычествующаго тварию, / сподобилася еси Божественнаго звания.

Ты, Дева, одна не по законам естества / Владыку творения родившая, / удостоилась Божественного призвания.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже; / Тобою бо Владыко, к Светоначальнику, Отцу Твоему, / от нощи неведения / приведение имамы.

Песнь 5

Канон 1. Ирмос: Посредником между Богом и людьми / Ты сделался, Христе Боже; / ибо чрез Тебя, Владыка, к Источнику света – Отцу Твоему / мы доступ получили из ночи неведения.

Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: / яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, / плотию совозвышаемь. Как кедр, Христе, / Ты сокрушил высокомерие врагов, / по Своему благоволению, Владыка, / на кипарис, и сосну, и кедр / добровольно плотью возносимый.
В рове Христе преисподнем положиша Тя бездыханна мертва: / но Твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, / уязвен с Собою воскресил еси. Во рве глубочайшем положили / Тебя, Христе, бездыханным, мертвым; / но, уязвленный, Ты, Спаситель, / Своими ранами в забвении в гробницах спящих / с Собою вместе воскресил.
Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дево Чистая, / на Тя уповающим мир даровати, плененным избавление, / от сопротивных настояний.

Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дева чистая, / чтобы даровал Он пленным избавление, / из враждебных обстоятельств – мирный выход / на Тебя надеющимся.

Ин, ирмос: Угль Исаии проявлейся, / Солнце из девственныя утробы возсия, / во тьме заблуждшым, / богоразумия просвещение даруя. Канон 2
Постити отвергийся Адам, / вкушает смертоноснаго древа первый: / но сего грех потребляет, распныйся Вторый. Адам первый, отказавшись от поста, / вкушает от древа смертоносного; / но заглаживает второй Адам / грех его Своим распятием.
Естеством человеческим страстен же и смертен был еси, / Иже безстрастный невещественным Божеством, / обезтливый умерщвленныя Христе, / от преисподних адовых воскресил еси.

Причастным сделавшись естественным страданиям и смертным, / Ты, Христе, бесстрастный по невещественному Божеству, / даровав нетление, воскресил / умерщвленных из пропастей ада.

Ин, ирмос тойже

Облацы веселия сладость кропите сущим на земли: / яко Отроча дадеся, / Иже сый прежде век, / от Девы воплощься Бог наш.

Канон 3

Облака, сладостью веселья / окропите тех, кто на земле; / ибо Отрок дарован нам, – прежде веков Существовавший, / от Девы воплотившийся Бог наш.

Житию и плоти моей свет возсия, / и дряхлость греха разруши: / напоследок от Девы без семене воплощься Вышний.

Жизнь и плоть мою светом озарил / и греха омрачение рассеял / в последнее время без семени / от Девы воплотившийся Всевышний.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, / неизследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли Боже, мя возведи.

Песнь 6

Канон 1. Ирмос: В бездне греховной носимый, / непостижимую милосердия Твоего призываю бездну: / от гибели Боже меня изведи!

Яко злодей Праведник осудися / и со беззаконными на древе пригвоздися, / повинным оставление Своею даруя кровию. Как злодей Праведник осужден / и с преступниками к Древу пригвожден, / даруя виновным прощение Своею кровию.
Единем убо человеком, / первым Адамом древле в мiр вниде смерть, / и Единем Воскресение Сыном Божиим явися. Чрез одного человека – первого Адама / смерть в мир некогда вошла, / и чрез одного же – Сына Божия / явилось воскресение.
Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, / и вечнуеши Дева, являющи Истиннаго Божества, / Сына и Бога Твоего образы.

Богородичен: Ты, Дева, не познав мужа, зачала / и вечно пребываешь Девою, / знаки истинного Божества / Сына и Бога Твоего тем являя.

Ин, ирмос: Глас глагол молебных / от болезненныя Владыко, души услышав, / от лютых мя избави: / Един бо еси нашего спасения виновен. Канон 2
Блюстители положил еси падшему, / херувимы древа животнаго, / но видевше Тя, двери отверзошася: / явилася бо еси путетворя разбойнику в рай. Стражами древа жизни от падшего человека / Ты назначил Херувимов; / но отворили они врата, Тебя узрев: / ибо Ты явился для разбойника / путеводителем в рай.
Пуст ад и испровержен бысть смертию Единаго: / еже бо многое богатство сокровиществова, / Един о всех нас Христос истощил есть.

Опустевшим и оскудевшим ад / чрез смерть Одного соделался; / ибо то большое богатство, что он собрал, / Христос один за всех нас опустошил.

Ин, ирмос тойже

Естество человеческое работающее греху, / Владычице Чистая, Тобою свободу улучи: / Твой бо Сын, яко агнец, за всех закалается.

Канон 3

Естество человеческое, бывшее рабом греху, / чрез Тебя свободу получило, чистая Владычица; / ибо Сын Твой как агнец / в жертву за всех принесен.

Вопием Ти вси истинней Богоматери, / прогневавшыя рабы избави: / Едина бо дерзновение к Сыну имаши.

Все мы к Тебе взываем – истинной Матери Божией: / избавь нас, вызвавших гнев рабов, / ибо Ты одна к Сыну Своему / имеешь дерзновение.

Кондак, глас 2:

Воскресл еси от гроба, Всесильне Спасе, / и ад, видев чудо, ужасеся, / и мертвии восташа; / тварь же видящи срадуется Тебе, / и Адам свеселится, / и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно.

Кондак

Воскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, / и ад, увидев это чудо ужасался, / и мертвые восставали. / И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно.

Икос: Ты еси Свет омраченным, / Ты еси Воскресение всех, и Живот человеков, / и всех совоскресил еси, / смертную державу Спасе разорь, / и адова врата сокрушивый Слове: / и мертвии видевше чудо чудяхуся, / и всяка тварь срадуется о Воскресении Твоем Человеколюбче. / Темже и вси славим и поем Твое снизхождение, / и мiр Спасе мой, воспевает Тя присно.

Икос: Ты – свет для омраченных, / Ты – воскресение всех / и жизнь смертных, / и всех Ты воскресил с Собою, / отняв у смерти власть, Спаситель, / и врата ада разрушив, Слово. / И мертвые, увидев это чудо, удивлялись; / и все творение вместе радуется / о воскресении Твоем, Человеколюбец. / Потому все мы прославляем / и воспеваем Твое снисхождение, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно.

Песнь 7

Ирмос: Богопротивное веление / беззаконнующаго мучителя / высок пламень вознесло есть; / Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, / Сый благословен и препрославлен.

Песнь 7

Канон 1. Ирмос: Богопротивное веление беззаконного властителя / высокое пламя разожгло; / Христос же распростер над благочестивыми отроками росу Духа, / благословенный и препрославленный.

Не терпел еси Владыко, за благоутробие / смертию человека зрети мучима, / но пришел и спасл еси Твоею кровию, человек быв: / Сый благословен, и Препрославлен Бог отец наших. Не смог Ты по Своему милосердию, Владыка, / человека видеть под властью смерти; / но пришел и спас его Своею кровию, / став человеком, – благословенный и препрославленный.
Видевше Тя Христе, оболчена во одежду отмщения, / ужасошася вратницы адовы: / безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: / Сый благословен и Препрославлен Бог отец наших. Увидев Тебя, облеченного в одежду мщения, / ужаснулись привратники ада, Христе; / ибо своенравного раба-мучителя / пришел Ты, Владыка, усмирить, – / благословенный и препрославленный.
Богородичен: Святых Святейшую Тя разумеем, / яко Едину рождшую Бога Непременнаго, / Дево Нескверная, Мати Безневестная: / всем бо верным источила еси нетление, / Божественным Рождеством Твоим.

Богородичен: Святою из святых мы признаем Тебя, / как одну, зачавшую неизменяемого Бога, / Дева непорочная, Матерь брака не познавшая, / ибо источила Ты всем верным нетление / чрез Божественное рождение от Тебя Христа.

Ин, ирмос: Ветии явишася отроцы, любомудрейшии древле: / от богоприятныя бо души богословяще, / устнами пояху: / Пребожественный отцев и наш Боже благословен еси. Канон 2
Осуди праотца древле во Едеме преслушание: / но волею судимь бысть, / преступльшему разрешая прегрешения, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. Послужило некогда к осуждению праотца / бывшее в Эдеме ослушание; / но, чтобы снять обвинение с преступника, / был добровольно осужден / пребожественный Бог отцов и препрославленный.
Спасл еси уязвеннаго языком, завистию человекоубийцы, / во Едеме вольным угрызением, / вольною бо страстию исцелил еси, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. Ты спас ужаленного в Эдеме / яд изливающим языком; / ибо произвольную его рану / Ты исцелил добровольным Своим страданием – / пребожественный Бог отцов и препрославленный.
Богородичен: Ходяща мя в сени смертней призвал еси к свету, / темнозрачный ад, блистанием облож Божества, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен.

Меня, блуждающего в тени смертной, / снова к свету Ты призвал, / молнией Божества Своего ад мрачный поразив, – / пребожественный Бог отцов и препрославленный.

Ин, ирмос тойже

Зряще в нощи убо Иаков, / яко в гадании Бога воплощенна, / из Тебе же светлостию явися поющим: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен.

Канон 3

Видел ночью Иаков / как бы в загадке Бога воплощенного; / но из Тебя Он в сиянии явился воспевающим: / «Пребожествен Бог отцов и препрославлен!»

Знамения яже в Тебе, неизреченнаго проявляя снятия, со Иаковом борется: / имже волею соединися человеком Чистая: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. Образы сочетания непостижимого, / бывшего в Тебе, Чистая, предвозвещая, / которым добровольно соединился Он с людьми, / борется с Иаковом Пребожественный / Бог отцов и препрославленный.
Мерзок иже не проповедует Тя Девы Сына, / Единаго от Препетыя Троицы несумненною верою, / и языком вопия: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен.

Нечестив, кто с несомненным убеждением / Тебя, Сына Девы, не исповедует / одним из воспеваемой всеми Троицы, / и устами не взывает: / «Пребожествен Бог отцов и препрославлен!»

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, / Божиим велением халдеи опаляющая, / верныя же орошающая, поющия: / благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 8

Канон 1. Ирмос: Печь огненная некогда в Вавилоне / различные действия являла, / по Божественному велению Халдеев опаляя, / а верных окропляя росою, воспевавших: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!»

Кровию Твоею Христе, / очервлено плоти Твоея зряще одеяние, / трепетом ужасахуся многому Твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: / благословите вся дела Господня Господа. На одежду плоти Твоей, Христе, / кровью Твоею обагренную, взирая, / в трепете изумлялись великому Твоему долготерпению / полки Ангелов, восклицавшие: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!»
Ты мое смертное одеял еси Щедре, / в безсмертие востанием Твоим. / Темже веселящеся благодарственно воспевают Тя / избраннии людие Христе, зовуще Тебе: / пожерта бысть воистинну смерть победою. Ты облек мою смертную природу, Милосердный, / в бессмертие воскресением Своим. / Потому с ликованием благодарно / воспевает Тебя избранный народ, / восклицая Тебе, Христе: / «Поистине поглощена смерть победою!»
Богородичен: Ты Иже Отцу неразлучнаго, / во утробе богомужно поживша безсеменно зачала еси, / и неизреченно родила еси Богородительнице Пречистая: / темже Тя спасение всех нас свемы.

Богородичен: Ты нераздельного от Отца, / Богочеловечески в Твоем чреве обитавшего, / зачала без семени и носила неизреченно, / Божия Родительница Всечистая: / потому мы признаем Тебя / спасением всех нас.

Ин, ирмос: О подобии злате, небрегше треблаженнии юноши, / неизменный и живый Божий образ видевше, / среди огня воспеваху: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. Канон 2
Виден был еси на кресте пригвождаемь, / Иже богатый в милости, / волею погреблся еси: / и тридневно воскресл еси, / и избавил еси вся человеки Человеколюбче, верою поющия: / да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Явился Ты пригвожденным ко Кресту, богатый милостью, / и погребен был добровольно, / но в третий день воскрес, Человеколюбец, / и искупил всех смертных, с верою поющих: / «Да воспевает Господа все творение / и превозносит во все века!»
Избавити от истления, сошед в преисподняя Слове Божий, / егоже создал еси Христе, силою Твоею Божественною, / и без истления сотворь, славы присносущныя Твоея причастника соделал еси, / да поет, зовущи, вся тварь, и превозносит Христа веки.

Чтобы избавить от тления, Слово Божие, / того, кого создал Ты Своей Божественною силой, / Христе мой, в преисподнюю сойдя, / нетления и вечной славы Своей участником / его соделал, восклицающего: / «Да воспевает все творение / и превозносит Христа вовеки!»

Ин, ирмос тойже

Виден бысть на земли Тобою, и с человеки поживе, / Иже благостию несравненный и силою, / Емуже поюще вси вернии зовем: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки.

Канон 3

Чрез Тебя на земле явился и жил с людьми / Несравнимый по благости и силе, / Которому все мы, верные, в песнях восклицаем: / «Все созданное творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!»

Воистинну Тя Чистую проповедающе славим Богородицу: / Ты бо едина родила еси от Троицы воплощенна, / Емуже со Отцем и Духом вси поем: / да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. Справедливо Тебя непорочной исповедуем / и прославляем, Богородица; / ибо Ты родила Одного из Троицы воплотившимся, / Которому вместе со Отцом и Духом мы все поем: / «Все творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!»
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим:

Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа:

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощься от Девы нам явися, / омраченная просветити, / собрати расточенная, / тем Всепетую Богородицу величаем.

Песнь 9

Канон 1. Ирмос: Безначального Родителя Сын, Бог и Господь, / воплотившись от Девы, нам явился / омраченных просветить, собрать рассеянных. / Потому мы всеми воспеваемую Богородицу величаем.

Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, / требогатое древо Твоего пречистаго Креста, / кровию и водою Божественною, / яко от источника Божественнаго, / ребра Твоего Христе, напояемо, / живот нам прозябло есть. Подобно древу жизни, насажденному в раю, / на лобном месте древо треблаженное / Твоего, Спаситель, пречистого Креста, / кровью и водою Божественною орошаемое / как из источника – Божественного ребра Твоего, Христе, –/ жизнь нам возрастило.
Низложил еси сильныя, распныйся Всесильне, / и еже низу лежащее во адове твердыни, / естество человеческое вознес, / на Отчем посадил еси престоле. / С Нимже Тебе грядущу покланяющеся, величаем. Ты низложил властителей Своим распятием, Всесильный, / и, возвысив человеческое естество, / пребывавшее глубоко в темнице ада, / на престоле его Отчем посадил; / Тебя, с тем же естеством грядущего, / мы, поклоняясь, величаем.
Троичен: Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную / православно поюще вернии, славим: / непресекомо Пребожественное Естество, / трисветлую, невечернюю зарю, / Едину нетленную нам свет возсиявшую.

Троичен: Единство, тройственное числом, Троицу единосущную, / православно воспевая, верные, прославим: / нераздельное сверх-божественное Естество, – трижды светлое, немеркнущее Сияние, / единую Чистую, свет нам воссиявшую.

Ин, ирмос: От Бога Бога Слова:

Посреде осужденных, / яко Агнец возвышен был еси Христе, на кресте, / на лобнем копием в ребро прободаемь, / живот даровал еси нам перстным яко благ, / верою чтущим Божественное Твое Воскресение.

Канон 2

Посреди осужденных на лобном месте / Ты как агнец был повешен на Кресте; / копьем в ребро пронзаемый, / жизнь даровал, как благой, нам, созданным из праха, / с верою почитающим Твое, Христе, / Божественное воскресение.

Иже Своею смертию, / смерти державу силою упразднившему Богу / вси вернии поклонимся, / яко иже от века мертвыя совоскреси, / и всем подает живот и Воскресение.

Своею смертью властно упразднившему / могущество смерти Богу, / поклонимся, все верные, / ибо Он бывших от века мертвыми с Собою воскресил / и всем дарует жизнь и воскресение.

Ин, ирмос: Весь еси желание, весь сладость, / Слове Божий, Девы Сыне, / Боже богов, Господи, святых Пресвятый. / Тем Тя вси с рождшею величаем. Канон 3
Жезл крепости дадеся естеству тленному, / Слово Божие во утробе Твоей Чистая: / и сие воскреси, до ада поползшееся. / Темже Тя Всечистая, яко Богородицу величаем. Жезл силы дан немощному естеству / во чреве Твоем, Чистая, – Слово Божие, / и Он воскресил его, низвергшееся ко аду. / Потому мы, Тебя, Всечистая, / как Богородицу величаем.
Юже изволил еси Владыко, / приими милостивно Молитвенницу, / Матерь Твою о нас, / и Твоея благости всяческая исполняется: / да Тя вси яко Благодетеля величаем.

По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний.

Ту, Которую избрал Ты, Владыка, / прими сочувственно, / Матерь Твою, – Ходатаицею за нас, / и Твоей благостью все да исполнится, / чтобы мы все Тебя, / как Благодетеля, величали.

После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:

На «хвалите» стихиры воскресные, на 8

Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его.
Всякое дыхание и вся тварь / Тя славит, Господи, / яко Крестом смерть упразднил еси, / да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, / яко Един Человеколюбец. Все дышащее и все творение / прославляет Тебя, Господи; / ибо Ты Крестом смерть упразднил, / чтобы явить людям воскресение Свое из мертвых, / как единый Человеколюбец.
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его.
Да рекут иудее, / како воини погубиша стрегущии Царя; / почто бо камень не сохрани Камене жизни? / Или Погребеннаго да дадят, / или Воскресшему да поклонятся, / глаголюще с нами: / слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе. Пусть ответят Иудеи: / как охранявшие Царя воины потеряли Его? / Почему не сохранил камень Камня жизни? / Или пусть отдадут Погребенного, / или поклонятся Воскресшему, / вместе с нами возглашая: / «Слава множеству милосердия Твоего, / Спаситель наш, слава Тебе!»
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его.
Радуйтеся людие и веселитеся, / Ангел седяй на камени гробнем, / той нам благовести, рек: / Христос воскресе из мертвых, Спас мiра, / и исполни всяческая благоухания: / радуйтеся людие и веселитеся. Радуйтесь, люди, и веселитесь! / Ангел, восседавший на камне гроба, / он нам радость возвестил, возгласив: / «Христос воскрес из мертвых, Спаситель мира, / и наполнил все благоуханием. / Радуйтесь, люди, и веселитесь!»
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях.
Ангел убо еже радуйся, / прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: / Ангел же камень славнаго Твоего гроба / в Твое Воскресение отвали: / ов убо в печали место, / веселия образы возвещая: / сей же в смерти место, / Владыку Жизнодавца проповедуя нам, / темже вопием Ти: / Благодетелю всех, Господи слава Тебе. Ангел пред зачатием Твоим, Господи, / приветствие «радуйся» Благодатной принес; / Ангел же камень от славного Твоего гроба / при воскресении Твоем отвалил. / Первый вместо печали / знамения радости открыл, / второй же вместо смерти / о Владыке, жизни Подателе нам провозгласил. / Потому мы взываем Тебе: / «Благодетель всех, Господи, слава Тебе!»

Ины стихиры, Анатолиевы, глас 2:

Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.

Иные стихиры, восточные

Хвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе.

Возлияша мvра со слезами на гроб Твой жены, / и исполнишася радости уста их, / внегда глаголати: воскресе Господь. Возлили миро со слезами / жены на гроб Твой; / но уста их исполнились радости, / когда возвестили им: «Воскрес Господь».
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа!
Да похвалят языцы / и людие Христа Бога нашего, / волею нас ради Крест претерпевшаго, / и во аде тридневновавшаго: / и да поклонятся Его из мертвых Воскресению, / Имже просветишася всего мiра концы. Да восхвалят племена и народы Христа Бога нашего, / добровольно ради нас претерпевшего Крест / и три дня пробывшего во аде, / и да поклонятся Его воскресению из мертвых, / которым просветились все мира концы.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца!
Распят и погребен был еси Христе, / якоже изволил еси, / испровергл еси смерть, / и воскресл еси во славе, яко Бог и Владыка, / даруя мiрови жизнь вечную и велию милость. Ты был распят и погребен, Христе, / по Своему изволению; / победил смерть (и воскрес во славе), как Бог и Владыка, / даруя миру вечную жизнь / и великую милость.
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои.
О воистинну беззаконнии, / печатавше камень, больших нас чудес сподобисте! / Имут разум стражие, / днесь пройде из гроба, и глаголаху: / рцыте, яко нам спящим, / приидоша ученицы, и украдоша Его. / И кто крадет мертвеца, паче же и нага; / Сам воскресе самовластно яко Бог, / оставль во гробе и погребательная Своя: / приидите видите иудее, / како не расторже печати, смерть поправый / и роду человеческому безконечную жизнь даруяй, / и велию милость. Поистине вы, беззаконники, / опечатав камень гроба, / большего чуда нас удостоили. / Все знают стражи, говорившие: / «В сей день Он вышел из гробницы!» Вы же к ним: / «Скажите, что пока мы спали, / пришли ученики и украли Его». / Но кто же крадет мертвеца, и к тому же обнаженного? / Он воскрес Своею властью, как Бог, / оставив во гробе даже погребальные Свои пелены. / Придите, посмотрите, Иудеи, / как не сокрушил печатей Поправший смерть / и роду человеческому Дарующий / бесконечную жизнь и великую милость.
Слава, стихира евангельская.

И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

Слава: Стихира Евангельская.

И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»

Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет!

Славословие великое.

Славословие великое.

По славословии тропарь:

Воскрес из гроба и узы растерзал еси ада, / разрушил еси осуждение смерти, Господи, / вся от сетей врага избавивый; / явивый же Себе апостолом Твоим, / послал еси я на проповедь, / и теми мир Твой подал еси вселенней, / Едине Многомилостиве.

Тропарь воскресный

Воскреснув из гроба, Ты расторг и оковы ада, / отменил осуждение на смерть, Господи, / всех от сетей врага избавив; / явившись же Апостолам Твоим, / Ты их послал на проповедь / и через них мир даровал вселенной, / Единый Многомилостивый.

И отпуст.

ГЛАС 2

НА ЛИТУРГИИ.

Блаженна, глас 2:

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны, на 8

Глас Ти приносим / разбойничь, и молимся: / помяни нас, Спасе, / во Царствии Твоем. Возглас разбойника / мы Тебе приносим и взываем Тебе: / «Помяни нас, Спаситель, / во Царствии Твоём!»
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.
Крест Тебе приносим / в прощение прегрешений: / егоже нас ради / приял еси, Человеколюбче. Крест Тебе приносим / для прощения своих согрешений, / который ради нас / претерпел Ты, Человеколюбец.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.
Покланяемся Твоему, Владыко, / погребению, и востанию: / имиже от тления избавил еси мiр, Человеколюбче. Поклоняемся Твоему, Владыка, / погребению и воскресению, / которыми Ты от тления / мир избавил, Человеколюбец.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Блаженны гонимые за правду, ибо их есть Царство Небесное.
Смертию Твоею, Господи, / пожерта бысть смерть: / и Воскресением Твоим, Спасе, / мiр спасл еси. Смертию Твоею, Господи, / поглощена смерть, / и воскресением Своим / Ты, Спаситель, спас мир.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.
Мvроносицы сретил еси, / воскрес от гроба, / и учеником возвестил еси, / рещи Твое востание. Мироносиц Ты встретил, / восстав из гроба, / и повелел возвестить ученикам / о Своем воскресении.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах.
Иже во тьме спящии / Тя свет видевше, / в преисподнейших адовых, / Христе, воскресоша. Во тьме спящие, / увидев Тебя – свет / в самых глубинах ада, / воскресли, Христе.
Слава: Отца прославим, / Сыну поклонимся вси, / и Святому Духу / верно воспоим. Слава, Троичен: Отца прославим, / Сыну поклонимся все, / и Святого Духа / с верою воспоем.
И ныне, Богородичен: Радуйся Престоле Огнезрачный. / Радуйся, Невеста Неневестная. / Радуйся, яже Бога человеком Дево рождшая.

И ныне, Богородичен: Радуйся, престол огневидный! / Радуйся, Невеста брака не познавшая! / Радуйся, Дева, / Бога людям родившая!

Тропарь воскресен, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Тропарь

Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»

Кондак, глас 2:

Воскресл еси от гроба, Всесильне Спасе, / и ад, видев чудо, ужасеся, / и мертвии восташа; / тварь же видящи срадуется Тебе, / и Адам свеселится, / и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно.

Кондак

Воскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, / и ад, увидев это чудо ужасался, / и мертвые восставали. / И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно.

Прокимен, глас 2:

Крепость моя и пение мое Господь, / и бысть мне во Спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя.

Прокимен

Сила моя и пение моё Господь, / и сделался Он мне спасением. Стих: Наставляя, наказал меня Господь, смерти же не предал меня. Пс 117:14, 18

Аллилуиа:

Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Иаковля. Стих: Господи, спаси царя, и услыши ны, воньже аще день призовем Тя.

Аллилуиа

Стих: Да услышит тебя Господь в день печали, да защитит тебя имя Бога Иакова. Стих: Господи, спаси царя и услышь нас в день, когда мы призовём Тебя. Пс 19:2, 10