Октоих воскресный. Глас 1

Вечерня
Утреня
Литургия

Церковнославянский Русский

В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.

На Господи воззвах поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны, глас 1.

В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ

На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.

Стихиры воскресны, глас 1:

Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.

Стихиры воскресные

Стих: Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё. Пс 141:8А

Вечерния наша молитвы / приими Святый Господи, / и подаждь нам оставление грехов, / яко Един еси / явлей в мире Воскресение. Вечерние наши молитвы / прими, Святой Господи, / и даруй нам прощение грехов, / ибо Ты Один, / явивший миру воскресение.
Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне. Стих: Меня будут ждать праведные, / доколе Ты не воздашь мне. Пс 141:8Б
Обыдите людие Сион, / и обымите Его, / и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: / яко Той есть Бог наш, / Избавлей нас от беззаконий наших. Окружите, люди, Сион / и охватите его / и в нем воздайте славу Воскресшему из мертвых, / ибо Он – Бог наш, / искупивший нас от беззаконий наших.
Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой. Стих: Из глубины я воззвал к Тебе, Господи, / Господи, услышь голос мой. Пс 129:1–2А
Приидите людие, / воспоим, и поклонимся Христу, / славяще Его из мертвых Воскресение: / яко Той есть Бог наш, / от прелести вражия мiр Избавлей. Придите, люди, воспоем и поклонимся Христу, / прославляя воскресение Его из мертвых, / ибо Он – Бог наш, / от обольщения врага искупивший мир.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже:

Стихиры восточные

Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего. Стих: Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего. Пс 129:2Б
Веселитеся Небеса, / вострубите основания земли, / возопийте горы веселие: / се бо Еммануил грехи наша на Кресте пригвозди, / и живот даяй, смерть умертви, / Адама Воскресивый, яко Человеколюбец. Возвеселитесь, небеса! / Вострубите, основания земли! / Провозгласите радость, горы! / Ибо вот, Эммануил грехи наши ко Кресту пригвоздил, / и, даруя жизнь, смерть умертвил, / Адама воскресив, как Человеколюбец.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть. Стих: Если Ты будешь замечать беззакония, Господи, Господи, кто устоит? / Ибо у Тебя умилостивление. Пс 129:3–4
Плотию волею Распеншагося нас ради, / Пострадавша и Погребенна, / и Воскресша из мертвых, / воспоим глаголюще: / утверди православием Церковь Твою Христе, / и умири жизнь нашу, / яко Благ и Человеколюбец. Плотию добровольно Распятого за нас, / пострадавшего, и погребенного, / и воскресшего из мертвых воспоем и возгласим: / «Утверди в православии Церковь Твою, Христе, / и жизнь нашу умиротвори, / как Благой и Человеколюбец!»
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа. Стих: Ради имени Твоего я ожидал Тебя, Господи, уповала душа моя на слово Твоё, / положилась душа моя на Господа. Пс 129:5–6А
Живоприемному Твоему гробу / предстояще недостойнии, / славословие приносим / неизреченному Твоему благоутробию, Христе Боже наш: / яко Крест и смерть приял еси Безгрешне, / да мiрови даруеши Воскресение, / яко Человеколюбец. Стоя перед живоносным Твоим гробом, / мы, недостойные, славословие приносим / Твоему неизреченному милосердию, Христе Боже наш; / ибо Крест и смерть принял Ты, Безгрешный, / чтобы даровать миру воскресение, как Человеколюбец!
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, / да уповает Израиль на Господа. Стих: От стражи утренней до ночи, от стражи утренней / да уповает Израиль на Господа. Пс 129:6Б
Иже Отцу Собезначальна, / и Соприсносущна Слова, / от Девическаго чрева Происшедшаго неизреченно, / и Крест и смерть нас ради волею Приемшаго, / и Воскресша во славе, / воспоим глаголюще: / Живодавче Господи, слава Тебе, / Спасе душ наших. Отцу собезначальное / и столь же вечное Слово, / от девственного чрева происшедшее непостижимо, / и Крест и смерть за нас добровольно претерпевшее / и воскресшее во славе, воспоем и возгласим: / «Жизни Податель, Господи, слава Тебе, / Спаситель душ наших!»
Таже минеи стихиры святому. Слава святому, аще имать. Аще ли ни, Слава: Стихира из Минеи.
Слава, и ныне, Богородичен: Всемiрную славу, / от человек Прозябшую, / и Владыку Рождшую, / Небесную Дверь / воспоим Марию Деву, / Безплотных песнь, и верных удобрение: / Сия бо явися Небо, и Храм Божества: / Сия преграждение вражды разрушивши, / мир введе, и Царствие отверзе. / Сию убо имуще веры Утверждение, / Поборника имамы из Нея Рождшагося Господа. / Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: / ибо Той победит враги, яко Всесилен. И ныне, Богородичен: Всемирно славную, / от людей происшедшую и Владыку родившую / воспоем, – Марию Деву, / небесную дверь, Бесплотных песнь и верных украшение. / Ибо явилась Она небом и храмом Божества. / Она, разрушив враждебную преграду, / мир водворила и отверзла Царство. / Потому держась Её, опоры нашей веры, / имеем мы Защитником от Нее рожденного Господа. / Дерзайте же, дерзайте, люди Божии, / ибо Он победит врагов, как Всемогущий.
Таже, Свете Тихий:

Вход. Свет отрадный:

Прокимен, глас 6:

Господь воцарися, / в лепоту облечеся. Стих: Облечеся Господь в силу и препоясася. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижется. Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

И прочая по обычаю.

Прокимен, глас 6

Господь воцарился, / благолепием облёкся. Стих: Облёкся Господь силою, и опоясался. Стих: Ибо Он утвердил вселенную, и она не поколеблется. Стих: Дому Твоему подобает святыня, Господи, на долгие дни. Пс 92:1, 5Б

Затем ектения сугубая, Сподоби, Господи: ектения просительная.

На стиховне стихиры воскресны, глас 1.

Стихиры на стиховне

Страстию Твоею Христе, / от страстей свободихомся, / и воскресением Твоим из истления избавихомся, / Господи, слава Тебе. Страданием Твоим, Христе, / от страстей мы освободились / и воскресением Твоим / от тления избавились. / Господи, слава Тебе!
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся.
Да радуется тварь, небеса да веселятся, / руками да восплещут языцы с веселием: / Христос бо Спас наш, на Кресте пригвозди грехи наша: / и смерть умертвив живот нам дарова, / падшаго Адама всероднаго Воскресивый, / яко Человеколюбец. Да возрадуется все творение, / небеса да возвеселятся, / с радостию да рукоплещут народы; / ибо Спаситель наш Христос / пригвоздил ко Кресту грехи наши / и, смерть умертвив, жизнь нам даровал, / падшего Адама со всем родом воскресив, как Человеколюбец.
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется.
Царь сый небесе и земли непостижиме, / волею распялся еси за человеколюбие. / Егоже ад срет доле, огорчися, / и праведных души приемша возрадовашася: / Адам же, видев Тя Зиждителя в преисподних, воскресе. / О чудесе! Како смерти вкуси всех жизнь; / но якоже восхоте мiр просветити зовущий, и глаголющий: / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе. Будучи Царем неба и земли, Ты, Непостижимый, / добровольно был распят по человеколюбию. / Ад, встретив Тебя в преисподней, ожесточился, / а души праведников, принявшие Тебя, возрадовались; / Адам же, увидев Тебя, Творца, в местах подземных, воскрес. / О чудо! Как вкусила смерти Жизнь всех? / Лишь только потому, что восхотел Он мир просветить, / восклицающий и взывающий: / «Воскресший из мертвых Господи, слава Тебе!»
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни.
Жены мvроносицы, мvра носяща, / со тщанием и рыданием гроба Твоего достигоша, / и не обретша Пречистаго Тела Твоего, / от Ангела же уведевша новое и преславное чудо, / Апостолом глаголаху: / воскресе Господь, / подая мiрови велию милость. Жены мироносицы, несшие миро, / с поспешностью и рыданием гроба Твоего достигли; / и не найдя пречистого Тела Твоего, / но от Ангела узнав о новом и необычайном чуде, / апостолам возглашали: «Воскрес Господь, / дарующий миру великую милость!»
Слава: святому, аще имать. Аще ли ни, Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет:
Слава, и ныне, Богородичен: Се исполнися Исаиино проречение, / Дева бо родила еси, / и по Рождестве яко прежде Рождества пребыла еси: / Бог бо бе Рождейся, / темже и естества новопресече. / Но о Богомати! / Моления Твоих рабов, / в Твоем храме приносимая Тебе не презри, / но яко Благоутробнаго Твоима рукама носящи, / на Твоя рабы умилосердися, / и моли спастися душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен: Вот, исполнилось пророчество Исаии, / ибо Ты, Дева, родила и после родов осталась, как и до родов: / ведь Богом был рожденный, / потому Он и законы природы изменил. / Но, о Богоматерь, молений Твоих рабов, / Тебе в Твоем святилище приносимых, не презри, / но, как Милосердного во объятиях Твоих носившая, / над служителями Твоими смилуйся / и ходатайствуй о спасении душ наших.
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш:

Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш:

Тропарь воскресен, глас 1:

Тропарь

Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче. Хотя камень был опечатан иудеями, / и воины стерегли пречистое тело Твое, / воскрес Ты в третий день, Спаситель, / даруя миру жизнь. / Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: / «Слава воскресению Твоему, Христе; / слава Царству Твоему; / слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!
Богородичен: Гавриилу, вещавшу Тебе, Дево, радуйся, / со гласом воплощашеся всех Владыка, / в Тебе, Святем Кивоте, / якоже рече праведный Давид; / явилася еси ширшая небес, / поносивши Зиждителя Твоего. / Слава Всельшемуся в Тя, / слава Прошедшему из Тебе, / слава Свободившему нас рождеством Твоим.

Слава, и ныне, Богородичен: Гавриил возгласил Тебе, Дева, «Радуйся», / и с тем возгласом воплощался всех Владыка / в Тебе, святом Ковчеге, / как сказал праведный Давид. / Явилась Ты пространнее небес, / носив Создателя Твоего. / Слава Вселившемуся в Тебя; / слава Происшедшему из Тебя; / слава Освободившему нас рождением от Тебя.

Тот же тропарь и на Бог – Господь:

В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.

По шестопсалмии Бог Господь, на глас 1 и глаголем тропарь воскресный, дважды, и Богородичен единожды.

В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ

Поем Бог – Господь: на 1 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз.

Тропарь воскресен, глас 1:

Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Тропарь

Хотя камень был опечатан иудеями, / и воины стерегли пречистое тело Твое, / воскрес Ты в третий день, Спаситель, / даруя миру жизнь. / Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: / «Слава воскресению Твоему, Христе; / слава Царству Твоему; / слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!

Богородичен: Гавриилу, вещавшу Тебе, Дево, радуйся, / со гласом воплощашеся всех Владыка, / в Тебе, Святем Кивоте, / якоже рече праведный Давид; / явилася еси ширшая небес, / поносивши Зиждителя Твоего. / Слава Всельшемуся в Тя, / слава Прошедшему из Тебе, / слава Свободившему нас рождеством Твоим. Слава, и ныне, Богородичен: Гавриил возгласил Тебе, Дева, «Радуйся», / и с тем возгласом воплощался всех Владыка / в Тебе, святом Ковчеге, / как сказал праведный Давид. / Явилась Ты пространнее небес, / носив Создателя Твоего. / Слава Вселившемуся в Тебя; / слава Происшедшему из Тебя; / слава Освободившему нас рождением от Тебя.
Таже обычное стихословие псалтиря.

Затем обычное стихословие Псалтири.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 1:

По 1 стихословии седален

Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, / мертвии от облистания явльшагося ангела быша, / проповедающа женам воскресение. / Тебе славим тли потребителя, / Тебе припадаем воскресшему из гроба, / и Единому Богу нашему. Воины, охранявшие гроб Твой, Спаситель, / стали как мертвые от блистания явившегося Ангела, / возвещавшего женам о воскресении. / Тебя мы славим, тления истребителя, / к Тебе припадаем, воскресшему из гроба, /и единому Богу нашему.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33
Ко Кресту пригвождься волею Щедре, / во гробе положен быв яко мертв Животодавче, / державу стерл еси Сильне смертию Твоею: / Тебе бо вострепеташа вратницы адовы, / Ты совоздвигл еси от века умершыя, / яко Един Человеколюбец. Добровольно пригвожденный ко Кресту, Ты, милосердный, / положенный в гробнице как смертный – Податель жизни, / могущество врага сокрушил смертию Своею, / ибо пред Тобою привратники ада затрепетали: / Ты воскресил с Собою умерших от века, / как единый Человеколюбец.
Слава, и ныне, Богородичен: Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по Рождестве явльшуюся, / иже любовию прибегающии к Твоей благости: / Тебе бо имамы грешнии предстательство, / Тебе стяжахом в напастех Спасение, / Едину Всенепорочную.

Слава, и ныне, Богородичен: Все мы знаем Тебя, Матерь Божию, / поистине явившуюся девою и после родов, / с любовью прибегая к Твоей благости; / ибо в Тебе мы, грешные, имеем защиту / и в Тебе приобрели спасение при искушениях, / единой всенепорочной.

По 2-м стихословии, седален, глас 1
Подобен: Камени запечатану:

По 2 стихословии седален

Жены ко гробу приидоша уранша, / и ангельское явление видевша трепетаху: / гроб облиста жизнь, чудо удивляше я: / сего ради шедша учеником проповедаху востание: / ад плени Христос, яко Един крепок и силен, / и истлевшыя вся совоздвиже, / осуждения страх разрушив Крестом. Жены пришли к гробнице ранним утром / и, явление Ангелов увидев, устрашились. / Из гроба заблистала жизнь, / и их поразило это чудо; / потому они, отправившись к ученикам, / провозгласили им о воскресении. / Победил ад Христос, как единый могущественный и сильный, / и воскресил с Собою всех погибших, / страх осуждения уничтожив силою Креста.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2
На Кресте пригвоздился еси Животе всех, / и в мертвых вменился еси Безсмертный Господи, / воскресл еси тридневен Спасе, / совоздвиг Адама от тления. / Сего ради силы небесныя вопияху Тебе, Жизнодавче Христе: / слава Воскресению Твоему, / слава снизхождению Твоему, / Едине Человеколюбче. На Кресте пригвожденный, Жизнь всех, / и к мертвым причисленный, бессмертный Господи, / Ты в третий день воскрес, Спаситель, и Адама воздвиг из тления. / Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: / «Слава страданиям Твоим, Христе; / слава воскресению Твоему; / слава снисхождению Твоему, единый Человеколюбец!»
Слава, и ныне, Богородичен: Марие, честное Владыки Приятелище, / воскреси ны падшыя в пропасть лютаго отчаяния, и прегрешений и скорбей, / Ты бо еси грешным Спасение и помощь, и крепкое Предстательство, / и спасаеши рабы Твоя. Слава, и ныне, Богородичен: Мария, священное вместилище Владыки! / Воскреси нас, упавших в бездну страшного отчаяния, / и согрешений, и скорбей; / ибо Ты сделалась грешникам спасением, / и помощью, и крепкою защитой, / и спасаешь рабов Твоих.
Таже, Блажени непорочнии: Посем тропари: Ангельский собор:

Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая.

Ипакои, глас 1:

Разбойничо покаяние рай окраде, / плачь же мироносиц радость возвести, / яко воскресл еси Христе Боже, / подаяй мирови велию милость.

Ипакои

Покаяние разбойника овладело раем, / плач же мироносиц радость возвестил, / что воскрес Ты, Христе Боже, / подающий миру великую милость.

Степенны: антифон 1, глас 1, стихи повторяюще:

Степенны. Антифон 1

Внегда скорбети ми, услыши моя болезни, / Господи Тебе зову. В скорби моей / услышь мои муки, Господи, / к Тебе взываю.
Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, / мiра сущим суетнаго кроме. Живущим в уединении / непрестанно божественное стремление присуще, / как находящимся вне суетного мира.
Слава: Святому Духу честь и слава, / якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, / сего ради да поем Троице Единодержавие. Слава: Святому Духу подобает честь и слава, / как Отцу, и вместе – Сыну: / поэтому воспоем / Троице единовластной.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 2:

На горы Твоих вознесл еси мя законов, / добродетельми просвети Боже, да пою Тя.

Антифон 2

На горы Твоих законов Ты меня возвысил; / добродетелями укрась меня, Боже, / чтобы я воспевал Тебя.

Десною Твоею рукою приим Ты Слове, / сохрани мя, соблюди, / да не огнь мене опалит греховный. Правою Своей рукою взяв меня, Слово, / сохрани меня и соблюди, / чтобы не опалил меня огонь греховный.
Слава: Святым Духом всякая тварь обновляется, / паки текущи на первое: / равномощен бо есть Отцу и Слову. Слава: Святым Духом все творение обновляется, / возвращаясь к первоначалу; / ибо равносилен Он Отцу и Слову.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Антифон 3:

О рекших мне, внидем во дворы Господни, / возвеселися мой дух, срадуется сердце.

Антифон 3

О сказавших мне: «Пойдем во дворы Господни» / возвеселился мой дух, / с ним радуется и сердце.

В дому Давидове страх велик: / тамо бо престолом поставленным, / судятся вся племена земная, и языцы. В доме Давида – страх великий; / ибо там, при расставленных престолах, / судимы будут все: племена земные и народы.
Слава: Святому Духу, честь, поклонение, славу и державу, / якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: / Единица бо есть Троица Естеством, но не Лицы. Слава: Святому Духу честь, поклонение, славу и могущество / должно приносить, как подобает и Отцу, и Сыну; / ибо Троица есть Единство по естеству, но не по Лицам.
И ныне, тойже.

И ныне: И повторяем то же.

Прокимен, глас 1:

Ныне воскресну, глаголет Господь, / положуся во Спасение, не обинюся о нем. Стих: Словеса Господня, словеса чиста.

Прокимен

Ныне восстану, говорит Господь, / явлю в Себе спасение, ясно возвещу о нём! Стих: Слова Господа – слова чистые. Пс 11:6Б,7А

Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие утреннее рядовое.

Всё, что дышит, да восхвалит Господа: и читаем Евангелие утреннее воскресное.

Воскресная песнь после Евангелия

Воскресение Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему покланяемся, Христе, / и святое Воскресение Твое поем и славим: / Ты бо еси Бог наш, / разве Тебе иного не знаем, / имя Твое именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресению: / се бо прииде крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресение Его: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши. Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему поклоняемся, Христе, / и Святое воскресение Твоё поём и славим, / ибо Ты – Бог наш, / кроме Тебя иного не знаем, / имя Твоё призываем. / Придите, все верные, / поклонимся святому Христову воскресению, / ибо вот, пришла через Крест / радость всему миру. / Всегда благословляя Господа, / воспеваем воскресение Его, / ибо Он, распятие претерпев, / смертию смерть сокрушил.
Псалом 50: Помилуй мя Боже:

Слава: Молитвами апостолов, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших.

Псалом 50.

Слава: По молитвам апостолов, Милостивый, изгладь множество согрешений наших.

И ныне: Молитвами Богородицы, / Милостиве, очисти / множества согрешений наших. И ныне: По молитвам Богородицы, Милостивый, изгладь множество согрешений наших.
Таже, глас 6: Помилуй мя, Боже, / по велицей милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих / очисти беззаконие мое. Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей и по множеству щедрот Твоих изгладь беззаконие моё.
Посем стихира: Воскрес Иисус от гроба, / якоже прорече, / даде нам живот вечный / и велию милость. И стихира: Воскрес Иисус из гроба, / как предсказал, / даровав нам вечную жизнь / и великую милость.
Спаси Боже люди Твоя: И возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием:

И молитва: Спаси, Боже, народ Твой:

Каноны

Каноны: воскресный на 4: крестовоскресный на 3: и Богородичен на 3: Минеи на 4. Аще же празднуется святый, на 6: крестовоскресный на 2, и Богородицы на 2.

Канон воскресный. Песнь 1

Первый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 3, третий – Богородичен на 3 и Минеи на 4. Если празднуется святой на 6, – крестовоскресный на 2 и Богородичен на 2.

Песнь 1

Ирмос: Твоя победительная десница / Боголепно в крепости прославися: / та бо, Безсмертне, / яко всемогущая, противныя сотре, / Израильтяном / путь глубины новосоделавшая. Канон 1. Ирмос: Твоя, Бессмертный, победоносная десница / божественно силою прославилась: / ибо она, как всемогущая, противников сломила, / а израильтянам проложила / новый путь по глубине.
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему. Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти / богодетельне исперва создав мя, / руце распростерл еси на кресте, / от земли взывая тленное мое тело, / еже от Девы приял еси. Ты, руками пречистыми из праха / Божественным действием создавший меня в начале, / распростер Свои руки на Кресте, / от земли призывая к Себе тленное мое тело, / которое принял от Девы.
Умерщвление подъял еси мене ради, / и душу смерти предал еси, / Иже вдохновением божественным душу ми вложивый, / и отрешив вечных уз, и совоскресив / нетлением прославил еси. Умерщвление перенес ради меня / и душу Свою смерти предает / Божественным дуновением душу в меня Вдохнувший; / и, освободив от вечных уз и воскресив с Собою, / Он бессмертием меня прославил.
Богородичен: Радуйся благодати источниче, / радуйся лествице, и двере небесная, / радуйся свещнице, и ручко златая, и горо несекомая, / Яже Жизнодавца Христа мiрови рождшая.

Богородичен: Радуйся, источник благодати; / радуйся, лестница и дверь небесная; / радуйся, светильник и золотой сосуд / и гора нерассекаемая, / жизни Подателя Христа миру родившая.

Ин канон, крестовоскресный
Песнь 1, глас тойже.

Ирмос: Христос раждается:

Канон 2
Христос обожает мя воплощаяся, / Христос мя возносит смиряяся, / Христос безстрастна мя соделовает, / стражда Жизнодавец естеством плоти. / Темже воспеваю благодарственную песнь: яко прославися. Христос, воплощаясь, обоготворяет меня; / Христос, уничижаясь, возвышает меня; / Христос бесстрастным делает меня, / страдая телесною природой, Податель жизни; / потому я воспеваю благодарственную песнь, / ибо Он прославился.
Христос возносит мя распинаемь, / Христос совоскрешает мя умерщвляемь, / Христос жизнь мне дарует. / Темже с веселием рукама плещая, / пою Спасителю победную песнь: яко прославися. Христос возвышает меня Своим распятием; / Христос воскрешает меня с Собой Своею смертию; / Христос дарует мне жизнь. / Потому, с веселием рукоплеща, / пою Спасителю победную песнь;/ ибо Он прославился.
Богородичен: Бога Дево зачала еси, / Христа же в девстве родила еси / из Тебе Воплощшася Пречистая, / Единаго ипостасию Единороднаго, / во двою же существу познаваемаго Сына: яко прославися.

Богородичен: Бога Ты, Дева, зачала, / и Христа, оставаясь Девой, родила, / воплотившегося от Тебя Пречистая – / по ипостаси Одного, единородного, / в двух естествах познаваемого Сына; / ибо Он прославился.

Ин канон, Пресвятей Богородице
Песнь 1, глас тойже.

Ирмос: Твоя победительная:

Канон 3

Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? / точию обрадовательную, / ейже нас Гавриил тайно научил есть: / радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная. Какую Тебе песнь достойную / мы принесем при нашей немощи, / кроме радостной, которой тайно научил нас Гавриил: / «Радуйся, Богородица Дева, / Матерь, брака не познавшая!»
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, / от чистейша сердца вернии духовне возопиим: / радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная. Приснодеве и Матери Царя вышних Сил / от чистейшего сердца, верные, / духовно возгласим: / «Радуйся, Богородица Дева, / Матерь брака не познавшая!»
Безмерная бездна Твоего непостижимаго Рождества Всечистая, / верою несумненною убо чисте приносим Ти глаголюще: / радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная. Беспредельна глубина / Твоего непостижимого чревоношения, Всечистая. / И вот, с верой, чуждою сомнений, / мы искренно приветствие Тебе приносим, говоря: / «Радуйся, Богородица Дева, / Матерь брака не познавшая!»
Таже минеи. Катавасиа: Отверзу уста моя:

Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу.

Песнь 3

Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь / и милостивно в не воображся, / препояши мя с высоты силою, / еже вопити Тебе, Святый, / одушевленный храме / неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Песнь 3

Канон 1. Ирмос: Единый, Знающий немощь естества смертных, / и из сострадания принявший его образ! / Препояшь меня свыше силою, чтобы взывать Тебе: / «Свят одушевленный храм / пречистой славы Твоей, Человеколюбец!»

Бог Сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, / и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, / еже вопити Тебе святый: / Храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче. Будучи моим Богом, Ты, Благой, / сжалился надо мною, падшим, / и снизойти ко мне благоволил, / превознеся меня Своим распятием, / чтобы мне взывать Тебе: / «Свят славы Господь, / непостижимый во благости!»
Живот ипостасный Христе сый, / в истлевша мя, яко Милосердый Бог оболкся, / в персть смертную сошед Владыко, / смертную державу разрушил еси, / и мертв тридневен воскрес, / в нетление мя облекл еси. Будучи ипостасною жизнью, Ты, Христе, / но в меня, погибшего, как милосердный Бог, облекшись, / и в прах смерти сойдя, Владыка, / Ты узы смертные расторг / и, воскреснув в третий день, / мертвых облек в бессмертие.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, / пребыла еси неопалима, / понеже Тя купина законоположнику Моисею, / палимую нежегомо, яве предвозвести, / огнь нестерпимый приемшую.

Богородичен: Бога зачав во чреве Духом Всесвятым, / Ты, Дева, осталась не опаленной: / ибо терновый куст, горевший не сгорая, / законодателю Моисею ясно предвозвестил Тебя, / огонь принявшую нестерпимый.

Ин, ирмос: Прежде век от Отца:

Иже на свое рамо заблуждаемое овча вземшему, / и низложившему древом его грех, / Христу Богу возопиим: / воздвигнувый рог наш, свят еси Господи.

Канон 2

На плечи Свои заблудившуюся овцу поднявшему / и Древом уничтожившему ее грех, / – Христу Богу возгласим: / «Возвысивший наше достоинство, / свят Ты, Господи!»

Возведшему Пастыря Великаго из ада Христа, / и священноначалием Его апостолы яве языки упасшему, / истиною и Божественным вернии Духом да послужим. Возведшему из ада великого Пастыря Христа / и священноначалию Его чрез апостолов / мудро поручившему пасти народы, / будем, верные, в истине служить / Божественным Духом.
Иже от Девы воплотившемуся без семене волею Сыну, / и рождшую по Рождестве, Божественною силою Чистую Деву сохраншему, / иже над всеми Богу возопиим: / свят еси Господи.

От Девы без семени добровольно воплотившемуся Сыну, / и Свою Родительницу Божественным могуществом / чистой девой после родов сохранившему, – / над всеми Богу, – возгласим: / «Свят Ты, Господи!»

Ин, ирмос: Едине ведый:

Облак Тя легкий неложно Дево именуем, / пророческим возследующе речением: / прииде бо на Тебе Господь / низложити египетския прелести рукотворения, / и просветити сим служащия.

Канон 3

Облаком легким Тебя, Дева, / мы не ложно именуем, / следуя пророческим изречениям: / ибо чрез Тебя пришел Господь, / чтобы ниспровергнуть ложных идолов Египетских / и просветить служивших им.

Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, / и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, / явственне знамения нам пишуще: / еже сохранила еси и по рождестве. Тебя поистине запечатанным источником / и заключенной дверью хор пророческий назвал, / – это ясно нам начертанные символы / девства Твоего, Всепрославленная, / которое Ты сохранила и после родов.
Ума пресущественна видети, якоже мощно, сподоблься Гавриил, Дево Всенепорочная, / радостный Тебе глас принесе, / Слова зачатие явственне возвещающий, / и неизреченное Рождество проповедающий.

Ум сверх-существенный увидеть / насколько возможно удостоившись, / Гавриил возглас радостный принес / Тебе, Дева Всенепорочная, / ясно о зачатии Слова возвещающий / и непостижимое рождение провозглашающий.

Песнь 4

Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, / прозорливыма Аввакум / усмотрив очима, / из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, / во Спасение наше / и обновление.

Песнь 4

Канон 1. Ирмос: Тебя, как гору, благодатию Божественною осененную, / Аввакум, усмотрев прозорливыми очами, / предрекал, что из Тебя произойдет Святой Израиля / для спасения нашего и обновления.

Кто сей Спас иже из Едома исходя, венец нося терновен, / очервленну ризу имый, на древе вися; / Израилев есть Сей Святый, / во Спасение наше и обновление. Кто Этот, Спаситель, пришедший от Эдома, / с венком из терний, в багряном одеянии, на Древе висящий? / Это – Святой Израиля, пришедший / для спасения нашего и обновления.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: / Егоже бо яко злодея вы вознести на крест у Пилата испросисте умовредне, / смерти разрушив силу, боголепно воскрес из гроба. Посмотрите, люди непокорные, и устыдитесь: / ибо Тот, Кого вы как злодея / пригвоздить к Кресту Пилата безумно упросили, / уничтожив силу смерти, / божественно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: / не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, / но живота присносущнаго наслаждение, / во Спасение нас поющих Тя.

Богородичен: Древом жизни, Дева, мы признаем Тебя; / ибо произрос из Тебя Плод, / не смерть при вкушении людям приносящий, / а вечной жизни наслаждение / для спасения нас, воспевающих Тебя.

Ин, ирмос: Жезл из корене Иессеова:

Кто Сей красен из Едома, / и Сего очервление ризное, от винограда восорска, / красен яко Бог, / яко человек же, кровию плоти ризу очервлену нося; / Емуже поем вернии: / слава силе Твоей Господи.

Канон 2

Кто Этот, величественный, из Эдома, / и краснота одежд Его – от лозы Восорской? / Он величествен как Бог, / а как человек одежду плоти носит, кровью обагренную. / Ему мы, верные, воспеваем: / «Слава силе Твоей, Господи!»

Христос будущих благ явлься Архиерей, / грех наш разорил есть: / и показав странен путь Своею кровию, / в лучшую и совершеннейшую вниде скинию, / Предтеча наш во святая. Христос, первосвященником благ будущих для нас явившись, / грех уничтожил и, показав необычайный путь, / Своею кровью в лучшую вошел и совершеннейшую скинию, / как наш Предтеча, – во Святилище.
Богородичен: Евин древний долг испросила еси Всепетая / у Иже нас ради явльшагося новаго Адама. / Соединив бо Себе чистым зачатием плоть умную, одушевленную, / из Тебе произыде Христос, Един во обою Господь.

Богородичен: Долг древний Евы Ты уплатила, Всепрославленная / Адамом новым, ради нас явившимся! / Ибо с Собой соединивший чрез непорочное зачатие / плоть разумную и одушевленную из Тебя произошел, / – Христос, единый в двух естествах Господь.

Ин, ирмос: Гору Тя благодатию:

Слыши чудес небо, и внушай земле, / яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, / и Своему Содетелю Родительница, / на Спасение наше и обновление.

Канон 3

Слушай о чудесах, небо, / и ты, земля, внимай: / Дочь из праха сотворенного и падшего Адама / наименована Родительницей Бога и Своего Творца / для спасения нашего и обновления.

Поем великое и страшное Твое таинство, / премирных бо утаився чиноначалий, / на Тя Иже сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, / на Спасение нас поющих Тя. Воспеваем Твое великое / и повергающее в трепет таинство; / ибо втайне от высших мира чиноначалий, / Сущий на Тебя сошел, / как дождь на руно, Всепрославленная, / для спасения нашего и обновления.
Святых святая Богородице Всепетая, / чаяние языков, и Спасение верных, / из Тебе возсия Избавитель и Жизнодавец, и Господь: / Егоже моли, спастися рабом Твоим.

Святая из святых, Богородица всепрославленная, – / ожидание народов и верных спасение! / Из Тебя произошел Избавитель, / и Податель жизни, и Господь: / молись Ему о спасении рабов Твоих.

Песнь 5

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, / и осветивый Крестом Твоим / мира концы, / сердца просвети / светом Твоего Богоразумия, / православно поющих Тя.

Песнь 5

Канон 1. Ирмос: Осветивший блеском пришествия Твоего Христе, / и очистивший Крестом Твоим мира концы! / Светом Твоего Богопознания просвети сердца / православно воспевающих Тебя.

Пастыря овцам великаго и Господа, / иудеи древом крестным умертвиша: / но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, / державы смертныя избави. Пастыря овец великого и Господа / Иудеи умертвили древом Креста; / но Он, как овец, погребенных во аде мертвых, / от владычества смерти избавил.
Крестом Твоим мир благовестив, / и проповедав пленным Спасе мой оставление, / державу имущаго посрамил еси Христе / нага, обнищавша показавый Божественным востанием Твоим. Крестом Своим мир благовестив / и провозгласив, Спаситель мой, пленным отпущение, / Ты властелина посрамил, Христе, / явив его безоружным и бессильным / Своим Божественным воскресением.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: / но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, / Богу Единому Благодетелю, / Тебе бо Предстательницу стяжахом.

Богородичен: Прошений, с верою приносимых, / не презри, Всепрославленная, / но прими и принеси их Сыну Твоему, Пречистая, / единому Благодетелю Богу, / ибо Тебя мы имеем Защитницей.

Ин, ирмос: Бог сый мира:

О богатство, и глубино премудрости Божия! / Премудрыя объемляй Господь, / от сих коварства избавил есть нас: / пострадав бо волею немощию плотскою, / Своею крепостию, животворяй мертвыя воскресил есть.

Канон 2

О, богатство и глубина премудрости Божией! / Мудрых уловляющий Господь / избавил нас от их лукавства; / ибо добровольно пострадав немощною плотию, / Он Своею силою воскрес из мертвых / как жизни Податель.

Бог сый соединяется плоти нас ради: / и распинается, и умирает: погребается, и паки воскресает, / и восходит светло с плотию Своею Христос ко Отцу: / с неюже приидет, и спасет благочестно Тому служащия. Христос, будучи Богом, / соединяется с плотью ради нас, / и распинается, и умирает, / и погребается; и снова воскресает / и сияющим восходит ко Отцу вместе со Своею плотию, / с которою придет Он и спасет / благоговейно Ему поклоняющихся.
Богородичен: Святых Святая Дево Чистая, / святых Святаго родила еси, / всех освящающаго Христа Избавителя. / Темже Тя Царицу, и Владычицу всех / яко Матерь Зиждителя тварей проповедуем.

Богородичен: Святая из святых, Дева Чистая! / Ты родила Святого из святых, / всех освящающего Христа Искупителя. / Потому Тебя, как Матерь Создателя, / мы Царицей и Владычицей / всех творений исповедуем.

Ин, ирмос: Просветивый сиянием:

Веселятся небесныя силы зряще Тя: / радуются с ними человеков собрания: / Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, / еже достойно славим.

Канон 3

Веселятся небесные Силы, взирая на Тебя, / радуются с ними вместе смертных собрания: / ибо они соединились, Дева Богородица, / рождением от Тебя Христа, / которое мы достойно славим.

Да движатся вси языцы человечестии и мысли, / к похвале человеческаго воистинну удобрения, / Дева предстоит яве славящи, / верою Тоя поющих чудеса. Да подвигнутся все языки и мысли человеческие / к похвале истинного украшения людей; / явно присутствует с нами Дева, прославляя / с верою воспевающих Ее чудеса.
Славится пение всепремудрых и похвала, / Деве и Матери Божии приносимая: / славы бо бысть Сия Храм Пребожественныя, / Юже достойно славим.

Славится всякое песнопение мудрых и хвала, / приносимые Деве и Матери Божией; / ибо сделалась Она храмом славы Божественной, / и мы Ее достойно славим.

Песнь 6

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, / несть избавляяй, / вменихомся / яко овцы заколения, / спаси люди Твоя, Боже наш, / Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Песнь 6

Канон 1. Ирмос: Объяла нас глубочайшая бездна, нет избавляющего: / сочли нас за овец закалаемых. / Спаси народ Твой, Боже наш; / ибо Ты – сила немощных и исправление.

Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, / раною же исцелихомся Твоею, / еюже за ны уязвился еси Христе: / Ты бо крепость немощствующих и исправление. Согрешением первозданного, Господи, / мы жестоко были поражены; / но исцелились язвами Твоими, / которыми Ты за нас был поражен, Христе; / ибо Ты – сила немощных и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, / кита убив всеядца, Всесильне, / Твоею державою низложив того силу: / Ты бо Живот, и Свет еси, и Воскресение. Ты возвел нас из ада, Господи, / победив всепожирающего кита, Всесильный, / Своим могуществом уничтожив его силу; / ибо Ты – жизнь, и свет, и воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, / рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, / егоже преступлением погубиша: / Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.

Богородичен: Веселятся о Тебе, Дева Пречистая, / прародители рода нашего, / Тобою снова получив Эдем, / которого лишились из-за преступления; / ибо Ты непорочна и прежде родов, и по рождении.

Ин, ирмос: Из утробы Иону:

Ум сый безстрастен и невеществен, / примешается Христос Бог человеческому уму, / ходатайствующему Божественным естеством, плоти же дебельством, / и всему мне непреложен весьма соединися: / да Спасение всему мне падшему подаст распинаемь.

Канон 2

Христос Бог, будучи бесстрастным и невещественным умом, / приобщается уму человеческому, / посреднику между Божественным естеством / и плотию вещественной, / и со всем во мне неизменно весь соединяется, / чтобы всему мне, падшему, распятием подать спасение.

Падает прельстився Адам, и запявыйся сокрушается, / надеждою оболган сый древле обожения: / но востает соединением Слова обожаемь, / и страстию безстрастие приемлет, / на престоле яко Сын славится, / седяй со Отцем же и Духом. Падает сбитый с ног Адам и разбивается, / некогда обманутый надеждой на обожение; / но восстает, обоживаемый чрез соединение со Словом, / и чрез Его страдания получает бесстрастие / и как Сын прославляется, / восседая на престоле со Отцом и Духом.
Богородичен: Недр не отступль Безначальна Родителя, / в недрех Чистыя Отроковицы водворяется, и бывает, / Иже прежде безматерен, без отца воплощаемый, / Иже правдою царствуяй Бог: / Сего неродословен страшный род и неизреченен.

Богородичен: Не оставив недр безначального Родителя, / в недра чистой Отроковицы вмещается и поселяется, / и не имевший матери без отца воплощается – Царь правды Бог. / Повергающее в трепет происхождение Его / – без родословия и неизреченно!

Ин, ирмос: Обыде нас:

Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, / дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: / Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.

Канон 3

Как рабы присутствуют / при родах Твоих полки небесные, / достойно удивляясь Твоему зачатию без семени; / ибо Ты, Приснодева, непорочна / и прежде родов, и по рождении.

Воплотися прежде сый Безплотен, Слово из Тебе Пречистая, / всяческая волею творяй, / безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен. Воплотилось от Тебя, Пречистая, / прежде бывшее бесплотным Слово, / все Своею волею творящее, / приведшее воинства бесплотных из небытия, / как всемогущее.
Умерщвлен бысть враг живоносным Твоим плодом Богоблагодатная: / и попран бысть ад проявленне, / и иже во узах свободихомся. / Темже вопию: страсти разруши сердца моего.

Живоносным Твоим Плодом, Богоблагодатная, / умерщвлен враг и явно попран ад, / и мы, в оковах бывшие, освободились. / Поэтому я взываю: / «Уничтожь страсти сердца моего!»

Кондак, глас 1. Подобен: Егда приидеши:

Кондак

Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, / и мир совоскресил еси; / и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе; / Адам же ликует, Владыко; / Ева ныне от уз избавляема радуется, зовущи: / Ты еси, Иже всем подая, Христе, воскресение. Воскрес Ты, как Бог, из гроба во славе / и мир с Собою воскресил. / И естество человеческое как Бога воспело Тебя, / и исчезла смерть. / Адам торжествует, Владыка, / и Ева ныне, от уз избавляемая, радуется, взывая: / «Ты, Христе, всем даруешь воскресение!»
Икос: Воскресшаго тридневно воспоим яко Бога Всесильна, / и врата адова стершаго, / и яже от века из гроба воздвигшаго, / мvроносицам явльшагося, якоже благоизволил есть, / прежде сим еже радуйтеся, рекий: / и апостолом радость возвещая, яко Един Жизнодавец. / Темже верою жены учеником знамения победы благовествуют, / и ад стенет, и смерть рыдает: / мiр же веселится, и вси с ним радуются. / Ты бо подал еси Христе всем Воскресение.

Икос: Воскресшего в третий день / воспоем, как Бога всемогущего, / и врата ада сокрушившего, / и всех от века из гроба воздвигшего, / мироносицам явившегося, как Сам благоволил, / им первым «радуйтесь» сказав, / и апостолам радость объявив, / как единый Податель жизни. / Потому жены с верою ученикам / знамения победы возвещают; / и стонет ад; и смерть рыдает; / мир же веселится, и все вместе радуются: / ибо Ты, Христе, всем даровал воскресение.

Песнь 7

Ирмос: Тебе умную, Богородице, пещь / разсмотряем, вернии, / якоже бо отроки спасе три Превозносимый, / мир обнови, / во чреве Твоем всецел, / хвальный отцев Бог и препрославлен.

Песнь 7

Канон 1. Ирмос: Тебя, Богородица, духовной печью / признаем мы, верные; / ибо как трех отроков спас Превозносимый, / так всего меня, человека, в Твоем чреве обновил / восхваляемый Бог отцов и препрославленный.

Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, / раздрася церковная божественная завеса, / камение же разседеся: / на кресте бо висит Праведный, / Хвальный отцев Бог, и препрославлен. Затрепетала земля, сокрылось солнце / и помрачился свет, / разодралась божественная завеса Храма, / камни же распались, ибо на Кресте повешен Праведник, / восхваляемый Бог отцов и препрославленный.
Ты быв аки безпомощен, / и уязвен в мертвых волею нас ради / превозносимый, вся свободил еси, / и державною рукою совоскресил еси, / хвальный отцев Бог, и препрославлен. Ты, Превозносимый, добровольно / став как бы беспомощным / и уязвленным среди мертвых ради нас, / всех освободил и Своей могущественной рукою / воскресил с Собою, / – восхваляемый Бог отцов и препрославленный.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. / Радуйся, раю пищный. / Радуйся, стено верных. / Радуйся Неискусобрачная. / Радуйся всемiрная Радосте, / Еюже нам возсия / Хвальный отцев Бог и препрославлен.

Богородичен: Радуйся, источник потока вечной жизни! / Радуйся, рай полный наслаждения! / Радуйся, верных стена! / Радуйся, брака не познавшая! / Радуйся, всемирная радость, чрез Которую явился нам / восхваляемый Бог отцов и препрославленный!

Ин, ирмос: Отроцы благочестию:

Древле убо проклята бысть земля / Авелевою очервленившися кровию, братоубийственною рукою: / боготочною же Твоею кровию благословися окроплена, / и взыграющи вопиет: / отцев Боже, благословен еси.

Канон 2

Некогда проклята была, / чрез братоубийственную руку / обагренная кровью Авеля земля; / но, окропленная Твоей Божественною кровию, / она благословляется, и восторженно взывает: / «Боже отцов, благословен Ты!»

Да рыдают иудейстии богопротивнии людие, / дерзости убиения Христова: / языцы же да веселятся, / и руками да восплещут, и вопиют: / отцев Боже благословен еси. Да оплакивает богопротивное племя Иудеев / дерзость убиения Христа; / народы же да возвеселятся, / и да рукоплещут и взывают: / «Боже отцов, благословен Ты!»
Се мvроносицам облистаяй, вопияше Ангел: / Воскресения Христова приидите и видите знамения, / плащаницу и гроб, и возопийте: / отцев Боже благословен еси.

Вот, блистающий Ангел мироносицам взывал: / «Подойдите, посмотрите знамения воскресения Христа / – плащаницы и гроб, и воскликните: / «Боже отцов, благословен Ты!»

Ин, ирмос: Тебе умную:

Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: / Тобою бо Превозносимый на земли явися, / и с человеки поживе, яко благоволи, / Хвальный отцев Бог и Препрославлен.

Канон 3

Тебя, Богородица, Иаков в лестнице пророчески уразумел; / ибо чрез Тебя явился на земле Превозносимый, / и пребывал между людьми, как Сам благоволил, / восхваляемый Бог отцов и препрославленный.

Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, / Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, Превозносимый, / во всего мя человека, за благоутробие непостижное: / Хвальный отцев Бог и Препрославлен. Радуйся, Священная! Из Тебя произошел Превозносимый, / Пастырь, в кожу Адама облекшийся поистине, / – во всего меня, человека, – по милосердию непостижимому, / восхваляемый Бог отцов и препрославленный.
Новый Адам от чистых кровей Твоих / Превечный Бог бысть воистинну, / Егоже ныне моли, / обетшавшаго мя обновити зовуща: / Хвальный отцев Бог и Препрославлен.

Новым Адамом от чистой крови Твоей / Бог Предвечный стал поистине. / Ныне Его моли, да обновит Он меня – обветшавшего, / но восклицающего: «Восхваляем Бог отцов / и препрославлен!»

Песнь 8

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, / якоже в горниле, / добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: / благословите, вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите во вся веки.

Песнь 8

Канон 1. Ирмос: В печи отроки Израильские как в горниле / красотою благочестия ярче золота сияли, возглашая: / «Благословляйте, все творения, Господа, / воспевайте и превозносите во все века!»

Иже волею вся творяй, и претворяяй, / обращаяй сень смертную в вечную жизнь, / страстию Твоею Слове Божий, / Тебе непрестанно вся дела Господня / Господа поим, и превозносим во вся веки. Ты – по воле Своей все творящий и изменяющий, / превращающий тень смертную в вечную жизнь / Своим страданием, Слово Божие; / Тебя непрестанно мы и все творения как Господа / воспеваем и превозносим во все века.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, / во вратех и твердынях адовых, / воскрес из гроба тридневен. / Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, / и превозносят во вся веки. Ты уничтожил угнетение, Христе, / и мучение во вратах и твердынях ада, / воскреснув из гроба в третий день. / Тебя непрестанно все творения как Господа / воспевают и превозносят во все века.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго / Рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: / благословите вся дела Господня Господа, / пойте и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Тебя, без семени и сверхъестественно / от молнии Божественной родившую / драгоценную жемчужину – Христа, / воспоем, возглашая: «Благословляйте, все творения, Господа, / воспевайте и превозносите во все века!»

Ин, ирмос: Чуда преестественнаго:

Приидите людие, поклонимся месту, / на немже стоясте пречистеи нозе, / и на древе божественнеи Христове длани животворящии простростеся, / на Спасение всех человеков, / и гроб животный обстояще, поим: / да благословит тварь всякая Господа, / и превозносит во вся веки.

Канон 2

Придите, люди, поклонимся месту, / на котором стояли ноги пречистые, / и где на Древе для спасения всех смертных / распростерты были Божественные и животворные длани Христа, / и, гроб жизни окружая, воспоем: / «Да благословляет все творение Господа / и превозносит во все века!»

Обличися богоубийц иудеов пребеззаконное оклеветание: / Егоже бо лестца нарекоша, воста яко Силен, / наругався безумным печатем. / Темже радующеся воспоим: / да благословит тварь всякая Господа, / и превозносит во вся веки. Опровергнута богоубийц Иудеев / преступная клевета: / ибо Тот, Кого назвали они обманщиком, / воскрес как всемогущий, / посмеявшись над печатями беззаконников. / Потому с радостью воспоем: / «Все творение да благословляет Господа / и превозносит во все века!»
Троичен: В триех священиих богословяще и Едином Господьстве славу / серафими пречистии, со страхом раболепно / Триипостасное славят Божество. / С нимиже и мы благочествующе воспоим: / да благословит тварь всякая Господа, / и превозносит во вся веки.

Троичен: В трисвятых песнях исповедуя / единого Господства славу, / Серафимы пречистые, со страхом, как рабы / Божество в трех Лицах прославляют. / С ними и мы благоговейно воспоем: / «Все творение да благословляет Господа / и превозносит во все века!»

Ин, ирмос: В пещи отроцы Израилевы:

Чертог световидный, из негоже всех Владыка, / яко Жених произыде Христос, / воспоим вси вопиюще: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки.

Канон 3

Чертог светлый, из которого Христос, / всех Владыка, как жених произошел, / воспоем все, взывая: / «Все творения Господни, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»

Радуйся Престоле славный Божий, / радуйся верных стено, / Еюже сущим во тьме возсия свет Христос, / Тебе блажащим, и вопиющим: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки. Радуйся, славный престол Божий! / Радуйся, верным стена! / Чрез Тебя свет – Христос / воссиял находящимся во тьме, / прославляющим Тебя и взывающим: / «Все творения, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»
Спасению виновнаго нам Господа рождши, / моли о всех вопиющих прилежно, Дево Всепетая: / благословите вся дела Господня Господа, / пойте и превозносите во вся веки. Виновника спасения – Господа нам родившая, / всепрославленная Дева! / Моли о всех, взывающих усердно: / «Благословляйте, все творения, Господа, / воспевайте и превозносите во все века!»
Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим:

Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа:

Песнь 9

Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего, / огнепалимая купина / показа неопальная; / и ныне на нас / напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, / да Тя, Богородице, / непрестанно величаем.

Песнь 9

Канон 1. Ирмос: Образ чистого рождения Тобою Христа / представил терновый куст, горевший не сгорая; / и ныне Тебя молим угасить / свирепствующую против нас искушений печь, / чтобы мы Тебя, Богородица / непрестанно величали.

О како, людие беззаконнии и непокоривии, / лукавая совещавше, / гордаго и нечестиваго оправдиша: / Праведнаго же на древе осудиша Господа славы, / Егоже достойно величаем! О, как люди беззаконные, / непокорные и злое замыслившие, / преступника и нечестивца оправдали, / а Праведника на Древо осудили, – Господа славы, / Которого мы достойно величаем.
Спасе Агнче Непорочне, / Иже мiра грехи вземый, / Тебе славим воскресшаго тридневно, / со Отцем и Божественным Твоим Духом, / и Господа славы: / Егоже богословяще, величаем. Спаситель, Агнец непорочный, / на Себя грех мира взявший! / Тебя мы славим, в третий день воскресшего, / вместе со Отцом и Божественным Твоим Духом / и, Господом славы исповедуя, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, / ихже стяжал еси честною Твоею кровию, / церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, / Богородицы молитвами.

Богородичен: Спаси народ Твой, Господи, / который приобрел Ты драгоценною Своею кровию, / крепость против врагов царю даруя, / и церквам Твоим, Человеколюбец, подавая мир, / по молитвам Богородицы.

Ин, ирмос: Таинство странное:

Прославися неизреченною силою Твоею / крест Твой, Господи, / немощное бо Твое паче силы всем явися: / имже сильнии убо низложени быша на землю, / и нищии к небеси возводими бывают.

Канон 2

Прославлен неизреченною силою Твоею / Крест Твой, Господи; / ибо немощь Твоя явилась пред всеми выше силы: / им сильные низвергнуты на землю, / а бедные до неба возносятся.

Умертвися мерзкая наша смерть, из мертвых Воскресением: / Ты бо явився сущим во аде Христе, / живот даровал еси. / Темже Тя яко жизнь и воскресение и свет Ипостасный поюще величаем. Умерщвлена суровая наша смерть; / ибо Ты, Христе, явившись во аде пребывавшим, / воскресение из мертвых им даровал. / Потому, воспевая Тебя, как жизнь, и воскресение, / и свет ипостасный, величаем.
Троичен: Безначальное естество и Непредельное, / в Триех познавается Единствех, / Богоначальных Ипостасех Едино Божество, / во Отце, и Сыне, и Дусе: / на Неже богомудрии людие уповающе, спасаемся.

Троичен: Естество безначальное и беспредельное / исповедуется в трех единых Божественных Ипостасях: / едино Божество Отца и Сына с Духом, / на Которое надеясь, наш богомудрый царь спасается.

Ин, ирмос: Образ чистаго:

Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: / но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, / яко рождши пророчествованнаго Господа славы: / Егоже достойно величаем.

Канон 3

Из корня Давида Богоотца, / произросла Ты, Дева, по пророчеству; / но и Давида Ты воистину прославила, / как родившая предреченного пророками Господа славы, / Которого мы достойно величаем.

Всяк похвальный, Пречистая, закон / побеждается величеством славы Твоея. / Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, / от любве Тебе приносимое приими, Богородице, / со усердием пение похвальное. Все похвальные напевы уступают / величию славы Твоей, Пречистая. / Но прими, Владычица, от недостойных Твоих рабов, / от любви с усердием приносимую Тебе, Богородица, / песнь хвалебную.
О паче ума чудес Твоих! / Ты бо Дево едина паче солнца, / всем дала еси разумети новейшее чудо, Всечистая, / Твоего Рождества непостижимаго. / Темже Тя вси величаем. О, высшие ума чудеса Твои! / Ты, Дева, одна лучше солнца / всем дала возможность постигать необычайнейшее чудо / непостижимого рождения от Тебя, Всечистая. / Потому мы все Тебя величаем.
По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний.

После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 1:

На «хвалите» стихиры воскресные, на 8

Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. Стих: Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его. Пс 149:10
Поем Твою Христе, спасительную страсть, / и славим Твое Воскресение. Воспеваем Твои / спасительные страдания, Христе, / и славим Твое воскресение.
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. Стих: Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его. Пс 150:1
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, / и воскресый из мертвых, / умири нашу жизнь, Господи, / яко един Всесилен. Крест претерпевший, и смерть упразднивший, / и воскресший из мертвых, умиротвори нашу жизнь, Господи, / как Единый всесильный.
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. Стих: Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его. Пс 150:2
Ада пленивый, и человека воскресивый, / Воскресением Твоим Христе, / сподоби нас чистым сердцем, / Тебе пети и славити. Ад пленивший и человека воскресивший / воскресением Твоим, Христе, / удостой нас чистым сердцем / воспевать Тебя и славить.
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. Стих: Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях. Пс 150:3
Боголепное Твое снисхождение славяще, / поем Тя Христе. / Родился еси от Девы, / и не разлучен был еси от Отца, / пострадал еси яко человек, / и волею претерпел еси Крест, / воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед / да спасеши мiр, / Господи слава Тебе. Славя подобающее Богу снисхождение Твое, / воспеваем Тебя Христе: / родился Ты от Девы и неразлучен был от Отца; / пострадал как человек / и добровольно претерпел Крест; / воскрес из гроба, выйдя из него, как из чертога, чтобы спасти мир. / Господи, слава Тебе!

Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:

Иные стихиры, восточные

Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе. Стих: Хвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе. Пс 150:4
Егда пригвоздился еси на древе крестнем, / тогда умертвися держава вражия: / тварь поколебася страхом Твоим: / и ад пленен бысть державою Твоею: / мертвыя от гроб воскресил еси, / и разбойнику рай отверзл еси: / Христе Боже наш слава Тебе. Когда пригвожден Ты был к древу Креста, / тогда умерщвлено было могущество врага; / творение поколебалось от страха пред Тобою, / и ад был побежден Твоею силою; / мертвых из гробниц Ты воскресил / и рай разбойнику отворил. / Христе, Боже наш, слава Тебе!
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. Стих: Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа! Пс 150:5
Рыдающа со тщанием / гроба Твоего дошедша честныя жены, / обретша же гроб отверст, / и уведевша от Ангела новое и преславное чудо, / возвестиша апостолом: яко воскресе Господь, / даруяй мiрови велию милость. С рыданиями спеша, достигли Твоей гробницы / почтенные женщины, / но, найдя гроб открытым и от Ангела узнав / о небывалом и необычайном чуде, / возвестили апостолам, что воскрес Господь, / даруя миру великую милость.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33
Страстей Твоих Божественным язвам / покланяемся Христе Боже, / и еже в Сионе владычнему священнодействию, / на конец веков богоявленне бывшему: / ибо во тьме спящия, Солнце просвети правды, / к невечернему наставляя сиянию: / Господи слава Тебе. Божественным ранам страданий Твоих / поклоняемся, Христе Боже, / и Владычнему священнодействию на Сионе / в богоявлении в конце веков совершившемуся; / ибо во тьме спящих просветил Ты, Солнце правды, / направляя их к немеркнущему сиянию. / Господи, слава Тебе!
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2
Любомятежный роде еврейский внушите, / где суть, иже к Пилату пришедшии: / да рекут стрегущии воини: / где суть печати гробныя; / где преложен бысть Погребенный; / где продан бысть Непроданный; / како украдено бысть Сокровище; / что оклеветуете Спасово востание / пребеззаконии иудеи? / Воскресе Иже в мертвых свободь, / и подает мiрови велию милость. Мятежный род Иудейский, послушайте: / где приходившие к Пилату? / Пусть скажут охранявшие гроб воины, / где его печати? / Куда переложен Погребенный? / Как был продан Непродаваемый? / Как похищено сокровище? / Зачем клевещете на воскресение Распятого, / беззаконные Иудеи? / Восстал Он, – свободный среди мертвых, / и подает миру великую милость.
Слава, стихира Евангельская утренняя. Слава: Стихира Евангельская.
И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»

Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет!

Славословие великое.

Славословие великое.

Таже, тропарь воскресен:

Днесь Спасение миру бысть, / поем Воскресшему из гроба, / и Начальнику жизни нашея: / разрушив бо смертию смерть, / победу даде нам и велию милость.

Тропарь воскресный

Всей день совершилось спасение мира! / Воспоем Воскресшего из гроба / и Начальника жизни нашей, / ибо уничтожив смертию смерть, / Он дал нам победу и великую милость.

И отпуст.

И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ.

Изобразительная, блаженна, глас 1:

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны, на 8

Снедию изведе из рая враг Адама: / Крестом же разбойника введе Христос вонь, / помяни мя, зовуща, / егда приидеши во Царствии Твоем. Чрез пищу вывел враг / из рая Адама; / но Христос чрез Крест / ввел в него разбойника, / восклицавшего: «Помяни меня, когда придешь / во Царствии Твоём!»
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Стих: Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят. Мф 5:8
Покланяюся страстем Твоим, / славословлю и Воскресение со Адамом и разбойником, / со гласом светлым вопию Ти: / помяни мя Господи, / егда приидеши во Царствии Твоем. Поклоняюсь Твоим страданиям / славословлю и воскресение; / вместе с Адамом и разбойником / громким голосом взываю Тебе: / «Помяни меня, Господи, когда придешь во Царствии Твоём!»
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Стих: Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими. Мф 5:9
Распялся еси безгрешне, / и во гробе положился еси волею, / но воскресл еси яко Бог, / совоздвигнувый Себе Адама, / помяни мя, зовуща, / егда приидеши во Царствии Твоем. Ты добровольно распят был, Безгрешный, / и в гробнице положен; / но воскрес как Бог, / воздвигнув с Собой Адама, восклицавшего: / «Помяни меня, когда придешь во Царствии Твоём!»
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Стих: Блаженны гонимые за правду, ибо их есть Царство Небесное. Мф 5:10
Храм Твой телесный тридневным Воскресивый погребением, / со Адамом, и иже от Адама, воскресил еси Христе Боже: / помяни нас зовущих, / егда приидеши во Царствии Твоем. Храм Своего тела / в третий день по погребении воздвигнув, / с Адамом и тех, кто от Адама / воскресил Ты, Христе Боже, / восклицавших: «Помяни нас, Господи, / когда придешь во Царствии Твоём!»
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. Стих: Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня. Мф 5:11
Мvроносицы приидоша плачуща, / на гроб Твой Христе Боже, зело рано: / и в белых ризах обретоша Ангела седяща, / что ищете; зовуща. / Воскресе Христос, не рыдайте прочее. Мироносицы пришли со слезами / ко гробу Твоему, Христе Боже, ранним утром / и нашли Ангела, в белых ризах восседавшего и взывавшего / «Что вы ищете? Воскрес Христос, / не рыдайте более!»
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. Стих: Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах. Мф 5:12
Апостоли Твои Господи / на гору, аможе повелел еси им, пришедше Спасе, / и Тя видевше поклонишася. / Ихже и послал еси во языки учити и крестити я. Апостолы Твои, Господи, / придя на гору, куда повелел Ты им, Спаситель, / Тебя увидев, поклонились. / Их Ты и послал к народам – / учить их и крестить.
Слава, Троичен: Отцу поклонимся, / и Сына славословим, / и Пресвятаго Духа вкупе воспоим, зовуще и глаголюще: / Всесвятая Троице, спаси всех нас. Слава, Троичен: Отцу поклонимся и Сына прославим, / и Всесвятого Духа все вместе воспоем, / восклицая и возглашая: / «Всесвятая Троица, спаси всех нас!»
И ныне: Матерь Твою приводят Ти в молитву, людие Твои Христе: / мольбами Ея щедроты Твоя даждь нам Благий, / да Тя прославляем, из гроба нам возсиявшаго.

И ныне, Богородичен: Матерь Твою побуждает / к мольбе пред Тобою Твой народ, Христе; / по Ее ходатайствам / милости Твои даруй нам, Благой, / чтобы мы славили Тебя, / из гроба нам воссиявшего.

Тропарь воскресен, глас 1:

Тропарь

Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Хотя камень был опечатан иудеями, / и воины стерегли пречистое тело Твое, / воскрес Ты в третий день, Спаситель, / даруя миру жизнь. / Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: / «Слава воскресению Твоему, Христе; / слава Царству Твоему; / слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!

Кондак, глас 1. Подобен: Егда приидеши:

Кондак

Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, / и мир совоскресил еси; / и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе; / Адам же ликует, Владыко; / Ева ныне от уз избавляема радуется, зовущи: / Ты еси, Иже всем подая, Христе, воскресение.

Воскрес Ты, как Бог, из гроба во славе / и мир с Собою воскресил. / И естество человеческое как Бога воспело Тебя, / и исчезла смерть. / Адам торжествует, Владыка, / и Ева ныне, от уз избавляемая, радуется, взывая: / «Ты, Христе, всем даруешь воскресение!»

Прокимен, глас 1:

Буди, Господи, милость Твоя на нас, / якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

Прокимен

Да будет, Господи, милость Твоя на нас, / как мы уповаем на Тебя. Стих: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала! Пс 32:22, 1

Аллилуиа:

Бог даяй отмщение мне, и покоривый люди под мя. Стих: Величаяй спасения Царева, и творяй милость Христу своему Давиду, и семени Его до века.

Аллилуиа

Стих: Бог совершает мщение за меня и покоряет народы мне. Стих: Величественно спасает царя и творит милость помазаннику Своему Давиду и семени его навеки. Пс 17:48, 51