Евангелие от Луки, зачало 51А.Рече Господь Своим учеником: слушаяй вас, Мене слушает, и отметаяйся вас, Мене отметается, отметаяйся же Мене, отметается Пославшаго Мя. Возвратишася же седмьдесят с радостию, глаголюще: Господи, и беси повинуются нам о имени Твоем. Рече же им: видех сатану яко молнию с небесе спадша. Се, даю вам власть наступати на змию и на скорпию и на всю силу вражию, и ничесоже вас вредит. Обаче о сем не радуйтеся, яко дуси вам повинуются, радуйтеся же, яко имена ваша написана суть на небесех. В той час возрадовася духом Иисус и рече: исповедаютися, Отче, Господи небесе и земли, яко утаил еси сия от премудрых и разумных, и открыл еси та младенцем, ей, Отче, яко тако бысть благоволение пред Тобою. Евангелие от Луки, зачало 51Б.Рече Господь Своим учеником: се, даю вам власть наступати на змию и на скорпию и на всю силу вражию, и ничесоже вас вредит. Обаче о сем не радуйтеся, яко дуси вам повинуются, радуйтеся же, яко имена ваша написана суть на небесех. В той час возрадовася духом Иисус и рече: исповедаютися, Отче, Господи небесе и земли, яко утаил еси сия от премудрых и разумных, и открыл еси та младенцем, ей, Отче, яко тако бысть благоволение пред Тобою. Евангелие от Луки, зачало 52.Рече Господь Своим учеником: вся Мне предана быша от Отца Моего, и никтоже весть, кто есть Сын, токмо Отец, и кто есть Отец, токмо Сын, и емуже аще хощет Сын открыти. И обращься ко учеником, един рече: блажени очи видящии, яже видите. Глаголю бо вам, яко мнози пророцы и царие восхотеша видети, яже вы видите, и не видеша, и слышати, яже слышите, и не слышаша. Евангелие от Луки, зачало 53.Во время оно, законник некий приступи ко Иисусу, искушая Его и глаголя: Учителю, что сотворив, живот вечный наследую? Он же рече к нему: в законе что писано есть? Како чтеши? Он же отвещав рече: возлюбиши Господа Бога твоего от всего сердца твоего, и от всея души твоея, и всею крепостию твоею, и всем помышлением твоим, и ближняго своего яко сам себе. Рече же ему: право отвещал еси, сие сотвори, и жив будеши. Он же хотя оправдитися сам, рече ко Иисусу: и кто есть ближний мой? Отвещав же Иисус рече: человек некий схождаше от Иерусалима во Иерихон, и в разбойники впаде, иже совлекше его, и язвы возложше отидоша, оставльше едва жива суща. По случаю же священник некий схождаше путем тем, и видев его, мимоиде. Такожде же и левит, быв на том месте, пришед и видев, мимоиде. Самарянин же некто грядый, прииде над него, и видев его, милосердова, и приступль обвяза струпы его, возливая масло и вино. Всадив же его на свой скот, приведе его в гостинницу и прилежа ему, и наутрия изшед, иземь два сребреника, даде гостиннику и рече ему: прилежи ему, и еже аще прииждивеши, аз егда возвращуся, воздам ти. Кто убо от тех триех ближний мниттися быти впадшему в разбойники? Он же рече: сотворивый милость с ним. Рече же ему Иисус: иди, и ты твори такожде. Евангелие от Луки, зачало 54.Во время оно, вниде Иисус в весь некую, жена же некая именем Марфа прият Его в дом свой. И сестра ей бе нарицаемая Мария, яже и седши при ногу Иисусову, слышаше слово Его. Марфа же молвяше о мнозе службе, ставши же рече: Господи, не брежеши ли, яко сестра моя едину мя остави служити; рцы убо ей, да ми поможет. Отвещав же Иисус, рече ей: Марфо, Марфо, печешися и молвиши о мнозе. Едино же есть на потребу. Мария же благую часть избра, яже не отымется от нея. Бысть же егда глаголаше сия, воздвигши некая жена глас от народа, рече Ему: блажено чрево носившее Тя, и сосца, яже еси ссал. Он же рече: темже убо блажени слышащии слово Божие, и хранящии е. Евангелие от Луки, зачало 55.Во время оно, бысть внегда быти Иисусу на месте некоем молящуся, и яко преста, рече некий от ученик Его к Нему: Господи, научи ны молитися, якоже и Иоанн научи ученики своя. Рече же им: егда молитеся, глаголите: Отче наш, иже на небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси, и на земли, хлеб наш насущный подавай нам на всяк день, и остави нам грехи нашя, ибо и сами оставляем всякому должнику нашему, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. И рече к ним: кто от вас имать друга, и идет к нему в полунощи, и речет ему: друже, даждь ми взаим три хлебы, понеже друг прииде с пути ко мне, и не имам чесо предложити ему. И той извнутрь отвещав речет: не твори ми труды, уже двери затворены суть, и дети моя со мною на ложи суть, и не могу востав дати тебе. Глаголю же вам: аще и не даст ему востав, зане друг ему есть, но за безочьство его, востав даст ему, елика требует. И Аз вам глаголю: просите, и дастся вам, ищите, и обрящете, толцыте, и отверзется вам. Всяк бо просяй приемлет, и ищяй обретает, и толкущему отверзется. Евангелие от Луки, зачало 56.Рече Господь Своим учеником: просите, и дастся вам, ищите, и обрящете, толцыте, и отверзется вам. Всяк бо просяй приемлет, и ищяй обретает, и толкущему отверзется. Котораго же вас отца воспросит сын хлеба, еда камень подаст ему? Или рыбы, еда в рыбы место змию подаст ему? Или аще попросит яица, еда подаст ему скорпию? Аще убо вы зли суще, умеете даяния блага даяти чадом вашым, кольми паче Отец, иже с небесе, даст Духа Святаго просящым у Него. Евангелие от Луки, зачало 57.Во время оно, бе Иисус изгоня беса, и той бе нем, бысть же бесу изшедшу, проглагола немый, и дивишася народи. Нецыи же от них реша: о веельзевуле князи бесовстем изгонит бесы. Друзии же искушающе, знамения от Него искаху с небесе. Он же ведый помышления их, рече им: всяко царство само в себе разделяяся, запустеет, и дом на дом, падает. Аще же и сатана сам в себе разделися, како станет царство его, якоже глаголете, о веельзевуле изгонящя Мя бесы. Аще же Аз о веельзевуле изгоню бесы, сынове ваши о ком изгонят? Сего ради тии будут вам судии. Аще ли же о персте Божии изгоню бесы, убо постиже на вас Царствие Божие. Егда крепкий вооружився хранит свой двор, во смирении суть имения его. Егда же креплей его нашед победит его, все оружие его возмет, на неже уповаше, и корысть его раздает. Иже несть со Мною, на Мя есть, и иже не собирает со Мною, расточает. Евангелие от Луки, зачало 58.Рече Господь: иже несть со Мною, на Мя есть, и иже не собирает со Мною, расточает. Егда же нечистый дух изыдет от человека, преходит сквозе безводная места, ищя покоя, и не обретая, глаголет: возвращуся в дом мой, отнюдуже изыдох. И пришед обрящет и пометен и украшен, тогда идет и поймет седмь других духов горших себе, и вшедше живут ту, и бывают последняя человеку тому горша первых. Евангелие от Луки, зачало 59.Во время оно, народом собирающымся, начат Иисус глаголати: род сей лукав есть, знамения ищет, и знамение не дастся ему, токмо знамение Ионы пророка. Якоже бо бысть Иона знамение Ниневитом, тако будет и Сын Человеческий роду сему. Царица южская востанет на суд с мужи рода сего, и осудит их, яко прииде от конец земли слышати премудрость Соломонову, и се множае Соломона зде. Мужие Ниневитстии востанут на суд с родом сим и осудят и, яко покаяшася проповедию Иониною, и се, множае Ионы зде. Никтоже убо светилника вжег, в скрове полагает, ни под спудом, но на свещнице, да входящии свет видят. Евангелие от Луки, зачало 60.Рече Господь: светильник телу есть око, егда убо око твое просто будет, все тело твое светло будет, егда же лукаво будет, и тело твое темно. Блюди убо, еда свет, иже в тебе, тма есть. Аще бо тело твое все светло, не имый некия части темны, будет светло все, якоже егда светилник блистанием прсвещает тя. Егда же глаголаше, моляше Его фарисей некий, да обедует у него, вшед же возлеже. Фарисей же видев дивися, яко не прежде крестися прежде обеда. Рече же Господь к нему: ныне вы, фарисее, внешняя сткляницы и блюда очищаете, внутреннее же ваше полно грабления есть и лукавства. Безумнии, не Иже ли сотвори внешнее, и внутреннее сотворил есть? Обаче от сущих дадите милостыню, и се вся чиста вам будут. Евангелие от Луки, зачало 61.Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: горе вам фарисеом, яко одесятствуете от мятвы и пигана и всякаго зелия, и мимоходите суд и любовь Божию, сия подобаше сотворити, и онех не оставляти. Горе вам фарисеом, яко любите председания на сонмищих и целования на торжищих. Горе вам, книжницы и фарисее, лицемери, яко есте яко гроби неведоми, и человецы ходящии верху не ведят. Отвещав же некий от законник рече Ему: Учителю, сия глаголя и нам досаждаеши. Он же рече: и вам законником горе, яко накладаете на человеки бремена не удобь носима, и сами единем перстом вашим не прикасаетеся бременем. Евангелие от Луки, зачало 62.Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: горе вам, книжницы и фарисее, яко зиждете гробы пророк, отцы же ваши избиша их. Убо свидетелствуете и соблаговолите делом отец ваших, яко тии убо избиша их, вы же зиждете их гробы. Сего ради и премудрость Божия рече: послю в них пророки и Апостолы, и от них убиют и изженут. Да взыщется кровь всех пророк, проливаемая от сложения мира, от рода сего, от крове Авеля даже до крове Захарии, погибшаго между олтарем и храмом. Ей, глаголю вам, взыщется от рода сего. Горе вам законником, яко взясте ключь разумения, сами не внидосте, и входящым возбранисте. Глаголющу же Ему сия к ним, начаша книжницы и фарисее бедне гневатися Нань и престати Его о мнозе, лающе Его, ищуще уловити нечто от уст Его, да Нань возглаголют. О нихже собравшымся тмам народа, яко попирати друг друга, начат глаголати учеником Своим первее, внемлите себе от кваса фарисейска, еже есть лицемерие. Евангелие от Луки, зачало 63.Рече Господь: ничтоже покровено есть, еже не открыется, и тайно, еже не уразумеется. Зане, елика во тме ресте, во свете услышатся, и еже ко уху глаголасте во храмех, проповестся на кровех. Глаголю же вам другом Своим: не убойтеся от убивающих тело и потом не могущих лишше что сотворити. Сказую же вам, кого убойтеся, убойтеся имущаго власть по убиении воврещи в дебрь огненную, ей, глаголю вам, того убойтеся. Не пять ли птиц ценится пенязема двема? И ни едина от них несть забвена пред Богом. Но и власи главы вашея вси изочтени суть. Не убойтеся убо, мнозех птиц унши есте вы. Глаголю же вам: всяк, иже аще исповесть Мя пред человеки, и Сын Человеческий исповесть его пред Ангелы Божиими, а отвергийся Мене пред человеки отвержен будет пред Ангелы Божиими. И всяк иже речет слово на Сына Человеческаго, оставится ему, а на Святаго Духа хулившему не оставится. Егда же приведут вы на соборища и власти и владычества, не пецытеся, како или что отвещаете, или что речете, Святый бо Дух научит вы в той час, яже подобает рещи. Евангелие от Луки, зачало 64.Рече Господь: всяк, иже аще исповесть Мя пред человеки, и Сын Человеческий исповесть его пред Ангелы Божиими, а отвергийся Мене пред человеки отвержен будет пред Ангелы Божиими. И всяк иже речет слово на Сына Человеческаго, оставится ему, а на Святаго Духа хулившему не оставится. Егда же приведут вы на соборища и власти и владычества, не пецытеся, како или что отвещаете, или что речете, Святый бо Дух научит вы в той час, яже подобает рещи. Евангелие от Луки, зачало 65.Во время оно, учащу Иисусу, рече Ему некий от народа: Учителю, рцы брату моему разделити со мною достояние. Он же рече ему: человече, кто Мя постави судию или делителя над вами? Рече же к ним: блюдите и хранитеся от лихоимства, яко не от избытка кому живот его есть от имения его. Сего ради глаголю вам: не пецытеся душею вашею, что ясте, ни телом, во что облечетеся, душа больши есть пищи, и тело одежды. Смотрите вран, яко не сеют, ни жнут, имже несть сокровища, ни житницы, и Бог питает их, кольми паче вы есте лучши птиц? Кто же от вас пекийся может приложити возрасту своему лакоть един? Аще убо ни мала чесо можете, что о прочих печетеся? Смотрите крины, како растут, не труждаются, ни прядут. Глаголю же вам, яко ни Соломон во всей славе своей облечеся, яко един от сих. Аще же траву, на селе днесь сущу и утре в пещь вмещему, Бог тако одевает, кольми паче вас, маловери? И вы не ищите, что ясте, или что пиете, и не возноситеся. Всех бо сих языцы мира сего ищут, ваш же Отец весть, яко требуете сих. Обаче ищите Царствия Божия, и сия вся приложатся вам. Лк 12:13–15; 22Б-31 Евангелие от Луки, зачало 66.Рече Господь притчу сию: человеку некоему богату угобзися нива, и мысляше в себе, глаголя: что сотворю, яко не имам где собрати плодов моих? И рече: се сотворю, разорю житницы моя, и большыя созижду, и соберу ту вся жита моя и благая моя. И реку души моей: душе, имаши многа блага, лежаща на лета многа, почивай, яждь, пий, веселися. Рече же ему Бог: безумне, в сию нощь душу твою истяжут от тебе, а яже уготовал еси, кому будут? Тако собираяй себе, а не в Бога богатея. Евангелие от Луки, зачало 67.Рече Господь: не бойся, малое стадо, яко благоизволи Отец ваш дати вам Царство. Продадите имения ваша и дадите милостыню. Сотворите себе влагалища неветшающа, сокровище неоскудеемо на небесех, идеже тать не приближается, ни моль растлевает. Идеже бо сокровище ваше, ту и сердце ваше будет. Да будут чресла ваша препоясана, и светилницы горящии, и вы подобни человеком чающым господа своего, когда возвратится от брака, да пришедшу и толкнувшу, абие отверзут ему. Блажени раби тии, ихже пришед господь обрящет бдящя. Аминь глаголю вам, яко препояшется и посадит их, и минув послужит им. И аще приидет во вторую стражу, и в третию стражу приидет, и обрящет их тако, блажени суть раби тии. Се же ведите, яко аще бы ведал господин храмины, в кий час тать приидет, бдел убо бы, и не бы дал подкопати дому своего. И вы убо будите готови, яко в оньже час не мните, Сын Человеческий приидет. Евангелие от Луки, зачало 68.Рече Господь: кто убо есть верный строитель и мудрый, егоже поставит господь над челядию своею, даяти во время житомерие? Блажен раб той, егоже пришед господь его обрящет творяща тако. Воистинну глаголю вам, яко над всем имением своим поставит его. Аще же речет раб той в сердцы своем: коснит господин мой приити, и начнет бити рабы и рабыни, ясти же и пити, и упиватися. Приидет господин раба того в день, в оньже не чает, и в час, в оньже не весть, и растешет его, и часть его с неверными положит. Той же раб ведевый волю господина своего, и не уготовав, ни сотворив по воли его, биен будет много. Неведевый же, сотворив же достойная ранам, биен будет мало. Всякому же, емуже дано будет много, много взыщется от него, и емуже предаша множайше, множайше просят от него. Евангелие от Луки, зачало 69.Рече Господь: всякому, емуже дано будет много, много взыщется от него, и емуже предаша множайше, множайше просят от него. Огня приидох воврещи на землю, и что хощу, аще уже возгореся? Крещением же имам креститися, и како удержуся, дондеже скончаются? Мните ли, яко мир приидох дати на землю? Ни, глаголю вам, но разделения. Будут бо отселе пять во единем дому разделени, трие на два, и два на три. Разделится отец на сына, и сын на отца, мати на дщерь, и дщи на матерь, свекры на невесту свою, и невеста на свекровь свою. Глаголаше же и народом: егда узрите облак восходящь от запада, абие глаголете: туча грядет, и бывает тако. И егда юг веющь, глаголете: зной будет, и бывает. Лицемери, лице небу и земли весте искушати, времене же сего како не искушаете? Что же и о себе не судите праведное? Егда бо грядеши с соперником твоим ко князю, на пути даждь делание избыти от него, да не како привлечет тебе к судии, и судия тя предаст слузе, и слуга всадит тя в темницу. Глаголю тебе: не изыдеши оттуду, дондеже и последнюю медницу воздаси. Лк 12:48Б–59 Евангелие от Луки, зачало 70.Во время оно, приидоша нецыи ко Иисусови, поведающе Ему о Галилеех, ихже кровь Пилат смеси с жертвами их. И отвещав Иисус рече им: мните ли, яко Галилеане сии грешнейши паче всех Галилеан бяху, яко тако пострадаша? Ни, глаголю вам, но аще не покаетеся, вси такожде погибнете. Или они осмьнадесяте, на нихже паде столп Силоамский и поби их, мните ли, яко тии должнейши бяху паче всех живущих во Иерусалиме? Ни, глаголю вам, но аще не покаетеся, вси такожде погибнете. Глаголаше же сию притчу: смоковницу имяше некий в винограде своем всаждену, и прииде ищя плода на ней, и не обрете. Рече же к винареви: се, третие лето, отнелиже прихожду ищя плода на смоковнице сей, и не обретаю, посецы ю убо, вскую и землю упражняет? Он же отвещав рече ему: господи, остави ю и се лето, дондеже окопаю окрест ея и осыплю гноем. И аще убо сотворит плод, аще ли же ни, во грядущее посечеши ю. Евангелие от Луки, зачало 71.Во время оно, бе учя Иисус на единем от сонмищ в субботу. И се, жена бе имущи дух недужен лет осмьнадесять, и бе сляка и не могущи восклонитися отнюд. Видев же ю Иисус, пригласи и рече ей: жено, отпущена еси от недуга твоего. И возложи на ню руце, и абие простреся и славляше Бога. Отвещав же старейшина собору, негодуя, зане в субботу изцели ю Иисус, глаголаше народу: шесть дний есть, в няже достоит делати, в тыя убо приходяще целитеся, а не в день субботный. Отвеща же убо ему Господь и рече: лицемере, кождо вас в субботу не отрешает ли своего вола или осла от яслий, и вед напаяет? Сию же дщерь Авраамлю сущу, юже связа сатана, се, осмоенадесяте лето, не достояше ли разрешитися ей от юзы сея в день субботный? И сия Ему глаголющу, стыдяхуся вси противляющиися Ему, и вси людие радовахуся о всех славных бывающих от Него. Евангелие от Луки, зачало 72.Рече Господь притчу сию: кому подобно есть Царствие Божие? И кому уподоблю е? Подобно есть зерну горушну, еже приемь человек вверже в вертоград свой, и возрасте, и бысть древо велие, и птицы небесныя вселишася в ветвие его. Паки рече: кому уподоблю Царствие Божие? Подобно есть квасу, егоже приемши жена, скры в сатех триех муки, дондеже вскисе все. И прохождаше сквозе грады и веси, учя и шествие творя во Иерусалим. Рече же некий Ему: Господи, аще мало есть спасающихся? Он же рече к ним: подвизайтеся внити сквозе тесная врата, яко мнози, глаголю вам, взыщут внити, и не возмогут. Отнележе востанет дому владыка и затворит двери, и начнете вне стояти и ударяти в двери, глаголюще: Господи, Господи, отверзи нам. И отвещав речет вам: не вем вас, откуду есте. Тогда начнете глаголати: ядохом пред Тобою и пихом, и на распутиих наших учил еси. И речет: глаголю вам, не вем вас, откуду есте, отступите от Мене, вси делателие неправды. Ту будет плачь и скрежет зубом, егда узрите Авраама и Исаака и Иакова и вся пророки во Царствии Божии, вас же изгонимых вон. И приидут от восток и запад и севера и юга, и возлягут в Царствии Божии. Евангелие от Луки, зачало 73.Во время оно, приступиша ко Иисусу нецыи от фарисей, глаголюще Ему: изыди и иди отсюду, яко Ирод хощет Тя убити. И рече им: шедше рцыте лису тому, се изгоню бесы и изцеления творю днесь и утре, и в третий скончаюся. Обаче подобает Ми днесь и утре и в ближний ити, яко невозможно есть пророку погибнути кроме Иерусалима. Иерусалиме, Иерусалиме, избивый пророки и камением побивая посланныя к тебе, колькраты восхотех собрати чада твоя, якоже кокош гнездо свое под криле, и не восхотесте? Се оставляется вам дом ваш пуст. Глаголю же вам, яко не имате Мене видети, дондеже приидет, егда речете: благословен Грядый во имя Господне. Евангелие от Луки, зачало 74.Во время оно, вниде Иисус в дом некоего князя фарисейска в субботу хлеб ясти, и тии бяху назирающе Его. И се, человек некий, имый водный труд, бе пред Ним. И отвещав Иисус рече к законником и фарисеом, глаголя: аще достоит в субботу целити? Они же умолчаша. И приемь изцели его, и отпусти. И отвещав к ним рече: котораго от вас осел или вол в студенец впадет, и не абие ли исторгнет его в день субботный? И не возмогоша отвещати Ему к сим. Глаголаше же к званным притчу, обдержя, како председания избираху, глаголя к ним: егда зван будеши ким на брак, не сяди на преднем месте, еда кто честнее тебе будет званных, и пришед иже тебе звавый и онаго, речет ти: даждь сему место, и тогда начнеши со студом последнее место держати. Но егда зван будеши, шед сяди на последнем месте, да егда приидет звавый тя, речет ти: друже, посяди выше, тогда будет ти слава пред званными с тобою. Яко всяк возносяйся смирится, и смиряяйся вознесется. Евангелие от Луки, зачало 75.Во время оно, вниде Иисус в дом некоего князя фарисейска в день субботный снести хлеб, и глаголаше ко звавшему Его: егда сотвориши обед или вечерю, не зови другов твоих, ни братии твоея, ни сродник твоих, ни сосед богатых, еда когда и тии тя такожде воззовут, и будет ти воздаяние. Но егда твориши пир, зови нищыя, маломощныя, хромыя, слепыя, и блажен будеши, яко не имут ти что воздати, воздаст же ти ся в воскрешение праведных. Слышав же некий от возлежащих с Ним сия, рече Ему: блажен, иже снесть обед в Царствии Божии. Евангелие от Луки, зачало 76.Рече Господь притчу сию: человек некий сотвори вечерю велию, и зва многи. И посла раба своего в год вечери рещи званным: грядите, яко уже готова суть вся. И начаша вкупе отрицатися вси. Первый рече ему: село купих, и имам нужду изыти и видети е. Молю ти ся, имей мя отречена. И другий рече: супруг воловных купих пять, и гряду искусити их. Молю тя, имей мя отречена. И другий рече: жену поях, и сего ради не могу приити. И пришед раб той, поведа господину своему сия. Тогда разгневався дому владыка, рече рабу своему: изыди скоро на распутия и стогны града, и нищия, и бедныя, и слепыя, и хромыя введи семо. И рече раб: господи, бысть якоже повеле, и еще место есть. И рече господин к рабу: изыди на пути и халуги, и убеди внити, да наполнится дом мой. Глаголю бо вам: яко ни един мужей тех званных вкусит моея вечери, мнози бо суть звани, мало же избранных. Евангелие от Луки, зачало 77.Во время оно, идяху со Иисусом народи мнози, и обращься рече к ним: аще кто грядет ко Мне, и не возненавидит отца своего и матерь, и жену и чад, и братию и сестр, еще же и душу свою, не может Мой быти ученик. И иже не носит креста своего и вслед Мене грядет, не может Мой быти ученик. Кто бо от вас, хотяй столп создати, не прежде ли сед разчтет имение, аще имать, еже есть на совершение? Да не, когда положит основание и не возможет совершити, вси видящии начнут ругатися ему, глаголюще, яко сей человек начат здати и не може совершити? Или кий царь идый ко иному царю снитися с ним на брань, не сед ли прежде совещавает, аще силен есть срести с десятию тысящ грядущаго со двемадесятма тысящама нань? Аще ли же ни, еще далече ему сущу, моление послав молится о смирении. Тако убо всяк от вас, иже не отречется всего своего имения, не может быти Мой ученик. Добро есть соль, аще же соль обуяет, чим осолится? Ни в землю, ни в гной потребна есть, вон изсыплют ю. Имеяй ушы слышати, да слышит. Евангелие от Луки, зачало 78.Во время оно, бяху приближающеся Иисусу вси мытарие и грешницы, послушати Его. И роптаху фарисее и книжницы, глаголюще, яко Сей грешники приемлет и с ними яст. Рече же к ним притчу сию, глаголя: кий человек от вас имый сто овец, и погубль едину от них, не оставит ли девятидесяти и девяти в пустыни и идет вслед погибшия, дондеже обрящет ю? И обрет возлагает на раме свои радуяся. И пришед в дом, созывает други и соседы, глаголя им: радуйтеся со мною, яко обретох овцу мою погибшую. Глаголю вам, яко тако радость будет на небеси о единем грешнице кающемся, нежели о девятидесятих и девяти праведник, иже не требуют покаяния. Или кая жена имущи десять драхм, аще погубит драхму едину, не вжигает ли светилника, и пометет храмину, и ищет прилежно, дондеже обрящет? И обретши созывает другини и соседы, глаголющи: радуйтеся со мною, яко обретох драхму погибшую. Тако, глаголю вам, радость бывает пред Ангелы Божиими о единем грешнице кающемся. Евангелие от Луки, зачало 79.Рече Господь притчу сию: человек некий име два сына. И рече юнейший ею отцу: отче, даждь ми достойную часть имения. И раздели има имение. И не по мнозех днех собрав все мний сын, отиде на страну далече, и ту расточи имение свое, живый блудно. Изжившу же ему все, бысть глад крепок на стране той, и той начат лишатися. И шед прилепися единому от житель тоя страны, и посла его на села своя пасти свиния. И желаше насытити чрево свое от рожец, яже ядяху свиния, и никтоже даяше ему. В себе же пришед, рече: колико наемником отца моего избывают хлебы, аз же гладом гиблю? Востав иду ко отцу моему, и реку ему: отче, согреших на небо и пред тобою, и уже несмь достоин нарещися сын твой, сотвори мя яко единаго от наемник твоих. И востав иде ко отцу своему. Еще же ему далече сущу, узре его отец его, и мил ему бысть, и тек нападе на выю его, и облобыза его. Рече же ему сын: отче, согреших на небо и пред тобою, и уже несмь достоин нарещися сын твой. Рече же отец к рабом своим: изнесите одежду первую и облецыте его, и дадите перстень на руку его и сапоги на нозе, и приведше телец упитанный заколите, и ядше веселимся. Яко сын мой сей мертв бе, и оживе, и изгибл бе, и обретеся. И начаша веселитися. Бе же сын его старей на селе, и яко грядый приближися к дому, слыша пение и лики. И призвав единаго от отрок, вопрошаше: что убо сия суть? Он же рече ему, яко брат твой прииде, и закла отец твой телца упитанна, яко здрава его прият. Разгневася же, и не хотяше внити. Отец же его изшед моляше его. Он же отвещав рече отцу: се, толико лет работаю тебе и николиже заповеди твоя преступих, и мне николиже дал еси козляте, да со други своими возвеселился бых. Егда же сын твой сей, изядый твое имение с любодейцами, прииде, заклал еси ему телца питомаго. Он же рече ему: чадо, ты всегда со мною еси, и вся моя твоя суть. Возвеселити же ся и возрадовати подобаше, яко брат твой сей мертв бе, и оживе, и изгибл бе, и обретеся. Евангелие от Луки, зачало 80.Рече Господь притчу сию: человек некий бе богат, иже имяше приставника, и той оклеветан бысть к нему, яко расточает имения его. И пригласив его рече ему: что се слышу о тебе? Воздаждь ответ о приставлении домовнем, не возможеши бо ктому дому строити. Рече же в себе приставник дому: что сотворю, яко господь мой отемлет строение дому от мене? Копати не могу, просити стыжуся. Разумех, что сотворю, да егда отставлен буду от строения дому, приимут мя в домы своя. И призвав единаго когождо от должник господина своего, глаголаше первому: колицем должен еси господину моему? Он же рече: сто мер масла. И рече ему: приими писание твое, и сед скоро напиши пятьдесят. Потом же рече другому: ты же колицем должен еси? Он же рече: сто мер пшеницы. И глагола ему: приими писание твое, и напиши осмьдесят. И похвали господь дому строителя неправеднаго, яко мудре сотвори, яко сынове века сего мудрейши паче сынов света в роде своем суть. И Аз вам глаголю: сотворите себе други от мамоны неправды, да, егда оскудеете, приимут вы в вечныя кровы. Евангелие от Луки, зачало 81.Рече Господь: верный в мале, и во мнозе верен есть, и неправедный в мале, и во мнозе неправеден есть. Аще убо в неправеднем имении верни не бысте, во истиннем кто вам веру имет? И аще в чужем верни не бысте, ваше кто вам даст? Ни кий же раб может двема господинома работати, ибо или единаго возненавидит, а другаго возлюбит, или единаго держится, о друзем же нерадети начнет. Не можете Богу работати и мамоне. Слышаху же сия вся и фарисее, сребролюбцы суще, ругахуся Ему. И рече им: вы есте оправдающе себе пред человеки, Бог же весть сердца ваша, яко еже есть в человецех высоко, мерзость есть пред Богом. Евангелие от Луки, зачало 82.Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: вы есте оправдающе себе пред человеки, Бог же весть сердца ваша, яко еже есть в человецех высоко, мерзость есть пред Богом. Закон и пророцы до Иоанна, оттоле Царствие Божие благовествуется, и всяк в не нудится. Удобее же есть небу и земли прейти, неже от закона единей черте погибнути. Всяк пущаяй жену свою и приводя ину прелюбы деет, и женяйся пущеною от мужа прелюбы творит. Рече же ко учеником Своим: не возможно есть не приити соблазном, горе же, егоже ради приходят. Унее ему было бы, аще жернов оселский облежал бы о выи его, и ввержен в море, неже да соблазнит от малых сих единаго. Внемлите себе. Аще согрешит к тебе брат твой, запрети ему, и аще покается, остави ему, и аще седмищи на день согрешит к тебе и седмищи на день обратится, глаголя: каюся, остави ему. Евангелие от Луки, зачало 83.Рече Господь притчу сию: человек некий бе богат, и облачашеся в порфиру и виссон, веселяся на вся дни светло. Нищь же бе некто, именем Лазарь, иже лежаше пред враты его гноен и желаше насытитися от крупиц падающих от трапезы богатаго, но и пси приходяще облизаху гной его. Бысть же умрети нищему и несену быти Ангелы на лоно Авраамле, умре же и богатый, и погребоша его. И во аде возвед очи свои, сый в муках, узре Авраама издалеча, и Лазаря на лоне его, и той возглашь рече: отче Аврааме, помилуй мя и посли Лазаря, да омочит конец перста своего в воде и устудит язык мой, яко стражду во пламени сем. Рече же Авраам: чадо, помяни, яко восприял еси благая твоя в животе твоем, и Лазарь такожде злая, ныне же зде утешается, ты же страждеши. И над всеми сими между нами и вами пропасть велика утвердися, яко да хотящии прейти отсюду к вам не возмогут, ни иже оттуду, к нам преходят. Рече же: молю тя убо, отче, да послеши его в дом отца моего. Имам бо пять братий, яко да засвидетелствует им, да не и тии приидут на место сие мучения. Глагола ему Авраам: имут Моисеа и пророки, да послушают их. Он же рече: ни, отче Аврааме, но аще кто от мертвых идет к ним, покаются. Рече же ему: аще Моисеа и пророков не послушают, и аще кто от мертвых воскреснет, не имут веры. Евангелие от Луки, зачало 84.Рече Господь: внемлите себе. Аще согрешит к тебе брат твой, запрети ему, и аще покается, остави ему, и аще седмищи на день согрешит к тебе и седмищи на день обратится, глаголя: каюся, остави ему. И рекоша Апостоли Господеви: приложи нам веру. Рече же Господь: аще бысте имели веру яко зерно горушно, глаголали бысте убо ягодичине сей: восторгнися и всадися в море, и послушала бы вас. Который же от вас раба имея орюща или пасуща, иже пришедшу ему с села речет: абие минув возлязи? Но не речет ли ему: уготовай, что вечеряю, и препоясався служи ми, дондеже ям и пию, и потом яси и пиеши ты? Еда имать хвалу рабу тому, яко сотвори повеленная? Не мню. Тако и вы, егда сотворите вся повеленная вам, глаголите, яко раби неключими есмы, яко еже должни бехом сотворити, сотворихом. Евангелие от Луки, зачало 85.Во время оно, входящу Иисусови в некую весь, сретоша Его десять прокаженных мужей, иже сташа издалеча. И тии вознесоша глас, глаголюще: Иисусе Наставниче, помилуй ны. И видев рече им: шедше покажитеся священником. И бысть идущым им, очистишася. Един же от них, видев, яко изцеле, возвратися, со гласом велиим славя Бога, и паде ниц при ногу Его, хвалу Ему воздая, и той бе Самарянин. Отвещав же Иисус рече: не десять ли очистишася? Да девять где? Како не обретошася возвращшеся дати славу Богу, токмо иноплеменник сей? И рече ему: востав иди, вера твоя спасе тя. Евангелие от Луки, зачало 86.Во время оно, вопрошен быв Иисус от фарисей, когда приидет Царствие Божие, отвещав им рече: не приидет Царствие Божие с соблюдением. Ниже рекут: се зде, или: онде. Се бо, Царствие Божие внутрь вас есть. Рече же ко учеником Своим: приидут дние, егда вожделеете единаго дне Сына Человеческаго видети, и не узрите. И рекут вам: се зде, или: се, онде, не изыдите, ни пожените. Яко бо молния блистающися от поднебесныя на поднебесней светится, тако будет Сын Человеческий в день Свой. Прежде же подобает Ему много пострадати и искушену быти от рода сего. Евангелие от Луки, зачало 87.Рече Господь: якоже бысть во дни Ноевы, тако будет и во дни Сына Человеческа, ядяху, пияху, женяхуся, посягаху, до негоже дне вниде Ное в ковчег, и прииде потоп и погуби вся. Такожде и якоже бысть во дни Лотовы, ядяху, пияху, куповаху, продаяху, саждаху, здаху, в оньже день изыде Лот от Содомлян, одожди камык горящь и огнь с небесе и погуби вся. По тому же будет и в день, в оньже Сын Человеческий явится. В той день, иже будет на крове, и сосуди его в дому, да не слазит взяти их, и иже на селе, такожде да не возвратится вспять. Поминайте жену Лотову. Иже аще взыщет душу свою спасти, погубит ю, и иже аще погубит ю, живит ю. Глаголю вам: в ту нощь будета два на одре единем, един поемлется, а другий оставляется. Будете две вкупе мелюще, едина поемлется, а другая оставляется. Два будета на селе, един поемлется, а другий оставляется. И отвещавше глаголаша Ему: где, Господи? Он же рече им: идеже тело, тамо соберутся и орли. Евангелие от Луки, зачало 88.Рече Господь притчу сию: судия бе некий в некоем граде, Бога не бояся и человек не срамляяся. Вдова же некая бе во граде том, и прихождаше к нему, глаголющи: отмсти мене от соперника моего. И не хотяше на долзе времени. Последи же рече в себе: аще и Бога не боюся, и человек не срамляюся, но зане творит ми труды вдовица сия, отмщу ея, да не до конца приходящи застоит мене. Рече же Господь: слышите, что судия неправды глаголет? Бог же не имать ли сотворити отмщение избранных Своих, вопиющих к Нему день и нощь, и долготерпя о них? Глаголю вам, яко сотворит отмщение их вскоре. |
Евангелие от Луки, зачало 89.Рече Господь притчу сию: человека два внидоста в церковь помолитися, един фарисей, а другий мытарь. Фарисей же став, сице в себе моляшеся: Боже, хвалу Тебе воздаю, яко несмь якоже прочии человецы, хищницы, неправедницы, прелюбодее, или якоже сей мытарь. Пощуся двакраты в субботу, десятину даю всего елико притяжу. Мытарь же издалеча стоя, не хотяше ни очию возвести на небо, но бияше перси своя, глаголя: Боже, милостив буди мне грешнику. Глаголю вам, яко сниде сей оправдан в дом свой паче онаго, яко всяк возносяйся смирится, смиряяй же себе вознесется. Евангелие от Луки, зачало 90.Во время оно, приношаху ко Иисусу младенцы, да их коснется, видевше же ученицы запретиша им. Иисус же призвав их, глагола: оставите детей приходити ко Мне и не браните им, таковых бо есть Царствие Божие. Аминь бо глаголю вам: иже аще не приимет Царствия Божия яко отроча, не имать внити в не. Реша же слышавшии: то кто может спасен быти? Он же рече: невозможная у человек возможна суть у Бога. Рече же Петр: се, мы оставихом вся и по Тебе идохом. Он же рече им: аминь глаголю вам, яко никтоже есть, иже оставит дом, или родители, или братию, или сестры, или жену, или чада, Царствия ради Божия, иже не приимет множицею во время сие, и в век грядущий живот вечный. Евангелие от Луки, зачало 91.Во время оно, человек некий приступи ко Иисусу, искушая Его, и глаголя: Учителю благий, что сотворив, живот вечный наследствую? Рече же ему Иисус: что Мя глаголеши блага? Никтоже благ, токмо един Бог. Заповеди веси, не прелюбы твори, не убий, не укради, не лжесвидетелствуй, чти отца твоего и матерь твою. Он же рече: вся сия сохраних от юности моея. Слышав же сия Иисус рече ему: еще единаго не докончал еси, вся, елика имаши, продаждь и раздай нищым, и имети имаши сокровище на небеси, и гряди вслед Мене. Он же слышав сие, прискорбен бысть, бе бо богат зело. Видев же его Иисус прискорбна бывша, рече: како не удобь имущии богатство в Царствие Божие внидут. Удобее бо есть вельбуду сквозе иглине ушы проити, неже богату в Царствие Божие внити. Реша же слышавшии: то кто может спасен быти? Он же рече: невозможная у человек возможна суть у Бога. Евангелие от Луки, зачало 92.Во время оно, поемь Иисус обанадесяте ученики Своя, рече к ним: се, восходим во Иерусалим, и скончаются вся писанная пророки о Сыне Человечесте. Предадят бо Его языком и поругаются Ему, и укорят Его и оплюют Его, и бивше убиют Его, и в третий день воскреснет. И тии ничесоже от сих разумеша, и бе глагол сей сокровен от них, и не разумеваху глаголемых. Евангелие от Луки, зачало 93.Во время оно, егда приближися Иисус во Иерихон, слепец некий седяше при пути прося. Слышав же народ мимоходящь, вопрошаше: что убо есть се? Поведаша же ему, яко Иисус Назарянин мимоходит. И возопи, глаголя: Иисусе Сыне Давидов, помилуй мя. И предидущии прещаху ему, да умолчит, он же паче множае вопияше: Сыне Давидов, помилуй мя. Став же Иисус повеле привести его к Себе. Приближшуся же ему к Нему, вопроси его, глаголя: что хощеши, да ти сотворю? Он же рече: Господи, да прозрю. Иисус же рече ему: прозри, вера твоя спасе тя. И абие прозре, и вслед Его идяше, славя Бога. И вси людие видевше воздаша хвалу Богови. Евангелие от Луки, зачало 94.Во время оно, прииде Иисус во Иерихон. И се, муж нарицаемый Закхей, и сей бе старей мытарем, и той бе богат. И искаше видети Иисуса, кто есть, и не можаше от народа, яко возрастом мал бе. И предитек, возлезе на ягодичину, да видит, яко хотяше мимо ея проити. И яко прииде на место, воззрев Иисус виде его и рече к нему: Закхее, потщався слези, днесь бо в дому твоем подобает Ми быти. И потщався слезе и прият Его радуяся. И видевше вси роптаху, глаголюще, яко ко грешну мужу вниде витати. Став же Закхей рече ко Господу: се, пол имения моего, Господи, дам нищым, и аще кого чим обидех, возвращу четверицею. Рече же к нему Иисус, яко днесь спасение дому сему бысть, зане и сей сын Авраамль есть. Прииде бо Сын Человечь взыскати и спасти погибшаго. Евангелие от Луки, зачало 95.Рече Господь притчу сию: человек некий добра рода иде на страну далече прияти себе царство и возвратитися. Призвав же десять раб своих, даде им десять мнас и рече к ним: куплю дейте, дондеже прииду. И граждане его ненавидяху его и послаша послы вслед его, глаголюще: не хощем сему, да царствует над нами. И бысть егда возвратися приим царство, рече пригласити рабы тыя, имже даде сребро, да увесть, какову куплю суть сотворили. Прииде же первый, глаголя: господи, мнас твоя придела десять мнас. И рече ему: благо, рабе добрый, яко о мале верен был еси, буди область имея над десятию градов. И прииде вторый, глаголя: господи, мнас твоя сотвори пять мнас. Рече же и тому: и ты буди над пятию градов. И другий прииде, глаголя: господи, се, мнас твоя, юже имех положену во убрусе. Бояхся бо тебе, яко человек яр еси, вземлеши, егоже не положил еси, и жнеши, егоже не сеял еси. Глагола же ему: от уст твоих сужду ти, лукавый рабе, ведел еси, яко аз человек яр есмь, вземлю, егоже не положих, и жну, егоже не сеях, и почто не вдал еси моего сребра купцем, и аз пришед с лихвою истязал бых е? И предстоящым рече: возмите от него мнас и дадите имущему десять мнас. И реша ему: господи, имать десять мнас. Глаголю бо вам, яко всякому имущему дастся, а от неимущаго, и еже имать, отимется от него. Обаче враги моя оны, иже не восхотеша мене, да царь бых был над ними, приведите семо и изсецыте предо мною. И сия рек, идяше преди, восходя во Иерусалим. Евангелие от Луки, зачало 96.Во время оно, яко приближися Иисус в Вифсфагию и Вифанию, к горе нарицаемей Елеон, посла два ученик Своих, глаголя: идита в прямную весь, и в нюже входяща обрящета жребя привязано, на неже никтоже николиже от человек вседе, отрешша е приведита. И аще кто вы вопрошает: почто отрешаета? Сице рцыта ему, яко Господь его требует. Шедша же посланная обретоста, якоже рече има. Отрешающема же има жребя, рекоша господие его к нима: что отрешаета жребя? Она же рекоста, яко Господь его требует. И приведоста е ко Иисусови, и возвергше ризы своя на жребя, всадиша Иисуса. Идущу же Ему, постилаху ризы своя по пути. Приближающужеся Ему уже абие к низхождению горе Елеонстей, начаша все множество ученик радующеся хвалити Бога гласом велиим о всех силах, яже видеша, глаголюще: благословен грядый Царь во имя Господне, мир на небеси и слава в вышних. И нецыи фарисее от народа реша к Нему: Учителю, запрети учеником Твоим. И отвещав рече им: глаголю вам, яко, аще сии умолчат, камение возопиет. Прииде же день опресноков, в оньже подобаше жрети пасху, и посла Петра и Иоанна, рек: шедша уготовайта нам пасху, да ямы. Она же рекоста Ему: где хощеши уготоваем? Он же рече има: се, восходящема вама во град, срящет вы человек в скудельнице воду нося, по нем идета в дом, в оньже входит, и рцета дому владыце: глаголет тебе Учитель, где есть обитель, идеже пасху со ученики Моими снем? И той вама покажет горницу велию постлану, ту уготовайта. Шедша же обретоста, якоже рече има, и уготоваста пасху. И егда бысть час, возлеже, и обанадесяте Апостола с Ним, и рече к ним: желанием возжелех сию пасху ясти с вами, прежде даже не прииму мук. Глаголю бо вам, яко отселе не имам ясти от нея, дондеже скончаются во Царствии Божии. И приим чашу, хвалу воздав, рече: приимите сию, и разделите себе. Глаголю бо вам, яко не имам пити от плода лознаго, дондеже Царствие Божие приидет. И приим хлеб, хвалу воздав, преломи и даде им, глаголя: сие есть тело Мое, еже за вы даемо, сие творите в Мое воспоминание. Такожде же и чашу по вечери, глаголя: сия чаша Новый Завет Моею кровию, яже за вы проливается. Обаче се, рука предающаго Мя со Мною есть на трапезе, и Сын убо Человеческий идет по реченному, обаче горе человеку тому, имже предается. И тии начаша искати в себе, который убо от них хощет сие сотворити. Бысть же и пря в них, кий мнится их быти болий. Он же рече им: царие язык господствуют ими, и обладающии ими благодателе нарицаются, вы же не тако, но болий в вас, да будет яко мний, и старей, яко служай. Кто бо болий, возлежай ли, или служай? Не возлежай ли? Аз же посреде вас есмь яко служай. Вы же есте пребывше со Мною в напастех Моих, и Аз завещаваю вам, якоже завеща Мне Отец Мой, Царство, да ясте и пиете на трапезе Моей во Царствии Моем, и сядете на престолех, судяще обеманадесяте коленома Израилевома. Рече же Господь: Симоне, Симоне, се, сатана просит вас, дабы сеял, яко пшеницу, Аз же молихся о тебе, да не оскудеет вера твоя, и ты некогда обращься утверди братию твою. Он же рече Ему: Господи, с Тобою готов есмь и в темницу и на смерть ити. Он же рече: глаголю ти, Петре, не возгласит петель днесь, дондеже трикраты отвержешися Мене не ведети. И рече им: егда послах вы без влагалища и без меха и без сапог, еда чесого лишени бысте? Они же реша: ничесоже. Рече же им: но ныне иже имать влагалище, да возмет, такожде и мех, а иже не имать, да продаст ризу свою, и купит нож. Глаголю бо вам, яко еще писаное се, подобает, да скончается о Мне, еже и со беззаконными вменися. Ибо еже о Мне, кончину имать. Они же реша: Господи, се, ножа зде два. Он же рече им: доволно есть. И изшед иде по обычаю в гору Елеонскую, по Нем же идоша ученицы Его. Евангелие от Луки, зачало 97.Во время оно, приближающуся Иисусови уже абие к низхождению горе Елеонстей, начаша все множество ученик радующеся хвалити Бога гласом велиим о всех силах, яже видеша, глаголюще: благословен грядый Царь во имя Господне, мир на небеси и слава в вышних. И нецыи фарисее от народа реша к Нему: Учителю, запрети учеником Твоим. И отвещав рече им: глаголю вам, яко, аще сии умолчат, камение возопиет. И яко приближися, видев град, плакася о нем, глаголя: яко аще бы разумел и ты, в день сей твой, еже к смирению твоему, ныне же скрыся от очию твоею. Яко приидут дние на тя, и обложат врази твои острог о тебе, и обыдут тя, и оымут тя отвсюду, и разбиют тя и чада твоя в тебе, и не оставят камень на камени в тебе, понеже не разумел еси времене посещения твоего. Евангелие от Луки, зачало 98.Во время оно, вшед Иисус в церковь, начат изгонити продающыя в ней и купующыя, глаголя им: писано есть: дом Мой дом молитвы есть, вы же сотвористе его пещеру разбойником. И бе учя по вся дни в церкви. Архиерее же и книжницы искаху Его погубити, и старейшины людем. И не обретаху, что бы сотворили Ему, людие бо вси держахуся Его, послушающе Его. Евангелие от Луки, зачало 99.Во время оно, учащу Иисусу люди в церкви и благовествующу, приидоша священницы и книжницы со старцы и реша к Нему, глаголюще: рцы нам, коею областию сия твориши, или кто есть давый Тебе власть сию? Отвещав же рече к ним: вопрошу вы и Аз единаго словесе, и рцыте Ми: крещение Иоанново с небесе ли бе, или от человек? Они же помышляху в себе, глаголюще, яко аще речем: с небесе, речет: почто убо не веровасте ему? Аще ли же речем: от человек, вси людие камением побиют ны. Известно бо бе о Иоанне, яко пророк бе. И отвещаша: не вемы откуду. Иисус же рече им: ни Аз глаголю вам, коею областию сия творю. Евангелие от Луки, зачало 100.Рече Господь притчу сию: человек некий насади виноград, и вдаде его делателем, и отиде на лета многа, и во время посла к делателем раба, да от плода винограда дадут ему, делатели же бивше его, послаша тща. И приложи послати другаго раба, они же и того бивше и досадивше ему, послаша тща. И приложи послати третияго, они же и того уязвльше изгнаша. Рече же господин винограда: что сотворю? Послю сына моего возлюбленнаго, еда како, его видевше, усрамятся. Видевше же его делателе, мышляху в себе, глаголюще: сей есть наследник, приидите, убием его, да наше будет достояние. И изведше его вон из винограда, убиша. Что убо сотворит им господин винограда? Приидет и погубит делатели сия и вдаст виноград инем. Слышавше же рекоша: да не будет. Он же воззрев на них, рече: что убо писаное сие, камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла? Всяк падый на камени том, сокрушится, а на немже падет, стрыет его. Евангелие от Луки, зачало 101.Во время оно, взыскаша архиерее и старцы, возложити руце на Иисуса, и убояшася народа, разумеша бо, яко к ним притчу сию рече. И наблюдше послаша лаятели, притворяющих себе праведники быти, да имут Его в словеси, во еже предати Его началству и области игемонове. И вопросиша Его, глаголюще: Учителю, вемы, яко право глаголеши и учиши, и не на лица зриши, но воистинну пути Божию учиши. Достоит ли нам кесареви дань даяти, или ни? Разумев же их лукавство, рече к ним: что Мя искушаете? Покажите Ми цату: чий имать образ и надписание? Отвещавше же рекоша: кесарев. Он же рече им: воздадите убо, яже кесарева, кесареви, и яже Божия, Богови. И не могоша зазрети глагола Его пред людьми, и дивишася о ответе Его и умолчаша. Евангелие от Луки, зачало 102.Во время оно, приступиша ко Иисусу нецыи от саддукей, глаголющии воскресению не быти, вопрошаху Его, глаголюще: Учителю, Моисей написа нам: аще кому брат умрет имый жену, и той безчаден умрет, да брат его поймет жену и возставит семя брату своему. Седмь убо братий бе, и первый поят жену, умре безчаден, и поят вторый жену, и той умре безчаден, и третий поят ю, такожде же и вси седмь, и не оставиша чад и умроша. Послежде же всех умре и жена. В воскресение убо, котораго их будет жена? Седмь бо имеша ю жену. И отвещав рече им Иисус: сынове века сего женятся и посягают, а сподобльшиися век он улучити и воскресение, еже от мертвых, ни женятся, ни посягают, ни умрети бо ктому могут, равни бо суть Ангелом и сынове суть Божии, воскресения сынове суще. А яко востают мертвии, и Моисей сказа при купине, якоже глаголет Господа Бога Авраамля и Бога Исаакова и Бога Иаковля, Бог же несть мертвых, но живых, вси бо Тому живи суть. Отвещавше же нецыи от книжник рекоша: Учителю, добре рекл еси. Ктому же не смеяху Его вопросити ничесоже. Рече же к ним: како глаголют Христа Сына Давидова быти? Сам бо Давид глаголет в книзе псаломстей: рече Господь Господеви моему: седи о десную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ногама Твоима. Давид убо Господа Его нарицает, и како Сын ему есть? Евангелие от Луки, зачало 103.Рече Господь Своим учеником: внемлите себе от книжник хотящих ходити во одеждах и любящих целования на торжищих и председания на сонмищих и преждевозлежания на вечерях, иже снедают домы вдовиц и виною далече молятся, сии приимут лишше осуждение. Воззрев же виде вметающыя в храм набдящий имения дары своя богатыя. Виде же и некую вдовицу убогу вметающу ту две лепте, и рече: воистинну глаголю вам, яко вдовица сия убогая множае всех вверже, вси бо сии от избытка своего ввергоша в дары Богови, сия же от лишения своего все житие, еже име, вверже. Евангелие от Луки, зачало 104.Во время оно, некоим глаголющым ко Иисусови о церкви, яко камением добрым и сосуды украшена, рече: сия яже видите, приидут дние, в няже не останет камень на камени, иже не разорится. Вопросиша же Его, глаголюще: Учителю, когда убо сия будут? И что есть знамение, егда хотят сия быти? Тогда глаголаше им: востанет бо язык на язык, и царство на царство. Труси же велицы по местом и глади и пагубы будут, страхования же и знамения велия с небесе будут. Егда же узрите обстоимь Иерусалим вои, тогда разумейте, яко приближися запустение ему. Тогда сущии во Иудеи да бегают в горы, и иже посреде его, да исходят, и иже во странах, да не входят в онь. Яко дние отмщению сии суть, яко исполнитися всему писанному. Горе же имущым во утробе и доящым в тыя дни, будет бо беда велия на земли и гнев на людех сих, и падут во острии меча, и пленени будут во вся языки, и Иерусалим будет попираемь языки, дондеже скончаются времена язык. Евангелие от Луки, зачало 105.Рече Господь: блюдите, да не прельщени будете, мнози бо приидут во имя Мое, глаголюще, яко Аз есмь, и время приближися. Не изыдите убо вслед их. Егда же услышите брани и нестроения, не убойтеся, подобает бо сим быти прежде, но не у абие кончина. И будут знамения в солнце и луне и звездах, и на земли туга языком от нечаяния шума морскаго и возмущения, издыхающым человеком от страха и чаяния грядущих на вселенную, силы бо небесныя подвигнутся, и тогда узрят Сына Человеческа грядуща на облацех с силою и славою многою. Небо и земля мимо идет, а словеса Моя не имут прейти. Внемлите же себе, да не когда отягчают сердца ваша объядением и пиянством и печальми житейскими, и найдет на вы внезапу день той, яко сеть бо приидет на вся живущыя на лицы всея земли. Бдите убо на всяко время молящеся, да сподобитеся убежати всех сих хотящих быти, и стати пред Сыном Человеческим. Евангелие от Луки, зачало 106.Рече Господь Своим учеником: внемлите от человек, возложат на вы руки своя и ижденут, предающе на сонмища и темницы, ведомы к царем и владыкам, имене Моего ради, прилучится же вам во свидетельство. Положите убо на сердцах ваших, не прежде поучатися отвещавати. Аз бо дам вам уста и премудрость, ейже не возмогут противитися или отвещати вси противляющиися вам. Предани же будете и родители и братиею и родом и други, и умертвят от вас. И будете ненавидими от всех имене Моего ради. И влас главы вашея не погибнет. В терпении вашем стяжите душы вашя. Евангелие от Луки, зачало 107.Рече Господь Своим учеником: восклонитеся и воздвигните главы вашя, зане приближается избавление ваше. И рече притчу им: видите смоковницу и вся древа, егда прошибаются уже, видяще сами весте, яко близ жатва есть. Тако и вы, егда узрите сия бывающа, ведите, яко близ есть Царствие Божие. Аминь глаголю вам, яко не имать прейти род сей, дондеже вся сия будут. Небо и земля мимо идет, а словеса Моя не имут прейти. Евангелие от Луки, зачало 108А.Во время оно, бе Иисус во дни во церкви учя, нощию же исходя водворяшеся в горе нарицаемей Елеон. И вси людие из утра прихождаху к Нему во церковь послушати Его. Приближашеся же праздник опреснок, глаголемый Пасха. И искаху архиерее и книжницы, како бы убили Его, бояхуся бо людий. Вниде же сатана во Иуду нарицаемаго Искариот, суща от числа обоюнадесяте, и шед глагола архиереом и воеводам, како Его предаст им. И возрадовашася и совещаша ему сребреники дати, и исповеда и искаше удобна времене, да предаст Его им без народа. Прииде же день опресноков, в оньже подобаше жрети пасху. И посла Петра и Иоанна, рек: шедша уготовайта нам пасху, да ямы. Евангелие от Луки, зачало 108Б.Во время оно, приближашеся праздник опреснок, глаголемый Пасха, и искаху архиерее и книжницы, како бы убили Его, бояхуся бо людий. Вниде же сатана во Иуду нарицаемаго Искариот, суща от числа обоюнадесяте, и шед глагола архиереом и воеводам, како Его предаст им. И возрадовашася и совещаша ему сребреники дати, и исповеда, и искаше удобна времене, да предаст Его им без народа. Прииде же день опресноков, в оньже подобаше жрети пасху, и посла Петра и Иоанна, рек: шедша уготовайта нам пасху, да ямы. Она же рекоста Ему: где хощеши уготоваем? Он же рече има: се, восходящема вама во град, срящет вы человек в скудельнице воду нося, по нем идета в дом, в оньже входит, и рцета дому владыце: глаголет тебе Учитель, где есть обитель, идеже пасху со ученики Моими снем? И той вама покажет горницу велию постлану, ту уготовайта. Шедша же обретоста, якоже рече има, и уготоваста пасху. И егда бысть час, возлеже, и обанадесяте Апостола с Ним, и рече к ним: желанием возжелех сию пасху ясти с вами, прежде даже не прииму мук. Глаголю бо вам, яко отселе не имам ясти от нея, дондеже скончаются во Царствии Божии. И приим чашу, хвалу воздав, рече: приимите сию, и разделите себе, глаголю бо вам, яко не имам пити от плода лознаго, дондеже Царствие Божие приидет. И приим хлеб, хвалу воздав, преломи и даде им, глаголя: сие есть тело Мое, еже за вы даемо, сие творите в Мое воспоминание. Такожде же и чашу по вечери, глаголя: сия чаша Новый Завет Моею кровию, яже за вы проливается, обаче се, рука предающаго Мя со Мною есть на трапезе, и Сын убо Человеческий идет по реченному, обаче горе человеку тому, имже предается. И тии начаша искати в себе, который убо от них хощет сие сотворити. Бысть же и пря в них, кий мнится их быти болий. Он же рече им: царие язык господствуют ими, и обладающии ими благодателе нарицаются, вы же не тако, но болий в вас, да будет яко мний, и старей, яко служай. Кто бо болий, возлежай ли, или служай? Не возлежай ли? Аз же посреде вас есмь яко служай. Вы же есте пребывше со Мною в напастех Моих, и Аз завещаваю вам, якоже завеща Мне Отец Мой, Царство, да ясте и пиете на трапезе Моей во Царствии Моем, и сядете на престолех, судяще обеманадесяте коленома Израилевома. Рече же Господь: Симоне, Симоне, се, сатана просит вас, дабы сеял, яко пшеницу, Аз же молихся о тебе, да не оскудеет вера твоя, и ты некогда обращься утверди братию твою. Он же рече Ему: Господи, с Тобою готов есмь и в темницу и на смерть ити. Он же рече: глаголю ти, Петре, не возгласит петель днесь, дондеже трикраты отвержешися Мене не ведети. И рече им: егда послах вы без влагалища и без меха и без сапог, еда чесого лишени бысте? Они же реша: ничесоже. Рече же им: но ныне иже имать влагалище, да возмет, такожде и мех, а иже не имать, да продаст ризу свою, и купит нож. Глаголю бо вам, яко еще писаное се, подобает, да скончается о Мне, еже: и со беззаконными вменися. Ибо еже о Мне, кончину имать. Они же реша: Господи, се, ножа зде два. Он же рече им: доволно есть. И изшед иде по обычаю в гору Елеонскую, по Нем же идоша ученицы Его. Евангелие от Луки, зачало 109.Во время оно, изшед Иисус иде по обычаю в гору Елеонскую, по Нем же идоша ученицы Его. Быв же на месте, рече им: молитеся, да не внидете в напасть. И Сам отступи от них яко вержением камене, и поклонь колена моляшеся, глаголя: Отче, аще волиши мимонести чашу сию от Мене, обаче не Моя воля, но Твоя да будет. И востав от молитвы и пришед ко учеником, обрете их спящих от печали и рече им: что спите? Воставше молитеся, да не внидете в напасть. Еще же Ему глаголющу, се, народ, и нарицаемый Иуда, един от обоюнадесяте, идяше пред ними, и приступи ко Иисусови целовати Его. Сие бо бе знамение дал им: Егоже аще лобжу, Той есть. Иисус же рече ему: Иудо, лобзанием ли Сына Человеческаго предаеши? Видевше же, иже беху с Ним, бываемое, реша Ему: Господи, аще ударим ножем? И удари един некий от них архиереова раба и уреза ему ухо десное. Отвещав же Иисус рече: оставите до сего. И коснувся уха его, изцели его. Рече же Иисус ко пришедшым Нань архиереом и воеводам церковным и старцем: яко на разбойника ли изыдосте со оружием и дрекольми яти Мя? По вся дни сущу Ми с вами в церкви, не простросте руки на Мя, но се есть ваша година и область темная. Емше же Его ведоша и введоша Его во двор архиереов. Петр же вслед идяше издалеча. Возгнещшым же огнь посреде двора и вкупе седящым им, седяше Петр посреде их. Узревши же его рабыня некая седяща при свете и воззревши нань, рече: и сей с Ним бе. Он же отвержеся Его, глаголя: жено, не знаю Его. И помале другий видев его, рече: и ты от них еси. Петр же рече: человече, несмь. И мимошедшу яко часу единому, ин некий крепляшеся глаголя: воистинну и сей с Ним бе, ибо Галилеанин есть. Рече же Петр: человече, не вем, еже глаголеши. И абие, еще глаголющу ему, возгласи петель. И обращься Господь воззре на Петра, и помяну Петр слово Господне, якоже рече ему, яко прежде даже петель не возгласит, отвержешися Мене трикраты. И изшед вон плакася горько. И мужие держащии Иисуса ругахуся Ему, биюще, и закрывше Его, бияху Его по лицу и вопрошаху Его, глаголюще: прорцы, кто есть ударей Тя? И ина многа хуляще глаголаху Нань. И яко бысть день, собрашася старцы людстии и архиерее и книжницы, и ведоша Его на сонм свой, глаголюще: аще Ты еси Христос? Рцы нам. Рече же им: аще вам реку, не имете веры, аще же и вопрошу вы, не отвещаете Ми, ни отпустите, отселе будет Сын Человеческий седяй о десную силы Божия. Реша же вси: Ты ли убо еси Сын Божий? Он же к ним рече: вы глаголете, яко Аз есмь. Они же реша: что еще требуем свидетелства? Сами бо слышахом от уст Его. И воставше все множество их, ведоша Его к Пилату. Лк 22:39–42; 45Б-23:1 Евангелие от Луки, зачало 110.Во время оно, ведоша Иисуса архиереи и книжницы, и старцы людстии к Пилату, и начаша Нань вадити, глаголюще: Сего обретохом развращающа язык наш и возбраняюща кесареви дань даяти, глаголюща Себе Христа Царя быти. Пилат же вопроси Его, глаголя: Ты ли еси Царь Иудеом? Он же отвещав рече ему: ты глаголеши. Пилат же рече ко архиереом и народу: ни коеяже обретаю вины в человеце сем. Они же крепляхуся глаголюще, яко развращает люди, учя по всей Иудеи, начен от Галилеи до зде. Пилат же слышав Галилею, вопроси, аще человек Галилеанин есть? И разумев, яко от области Иродовы есть, посла Его ко Ироду, сущу и тому во Иерусалиме в тыя дни. Ирод же видев Иисуса рад бысть зело, бе бо желая от многа времене видети Его, зане слышаше многа о Нем, и надеяшеся знамение некое видети от Него бываемо. Вопрошаше же Его словесы многими, Он же ничесоже отвещаваше ему. Стояху же архиерее и книжницы, прилежно вадяще Нань. Укорив же Его Ирод с вои своими и поругався, оболк его в ризу светлу, возврати Его к Пилату. Быста же друга Ирод же и Пилат в той день с собою, прежде бо беста вражду имуща между собою. Пилат же созвав архиереи и князи и люди, рече к ним: приведосте ми человека сего, яко развращающа люди, и се, аз пред вами истязав, ни единыя же обретаю в человеце сем вины, яже Нань вадите. Но ни Ирод, послах бо Его к нему, и се, ничтоже достойно смерти сотворено есть о Нем, наказав убо Его отпущу. Нужду же имяше на вся праздники отпущати им единаго. Возопиша же вси народи, глаголюще: возми Сего, отпусти же нам Варавву. Иже бе за некую крамолу бывшую во граде и убийство ввержен в темницу. Паки же Пилат возгласи, хотя отпустити Иисуса. Они же возглашаху, глаголюще: распни, распни Его. Он же третицею рече к ним: что бо зло сотвори Сей? Ничесоже достойна смерти обретох в Нем, наказав убо Его отпущу. Они же прилежаху гласы великими, просяще Его на распятие, и устояху гласи их и архиерейстии. Пилат же посуди быти прошению их. Отпусти же бывшаго за крамолу и убийство всаждена в темницу, егоже прошаху, Иисуса же предаде воли их. И яко поведоша Его, емше Симона некоего Киринеа, грядуща с села, возложиша нань крест нести по Иисусе. Идяше же вслед Его народ мног людий, и жены, яже и плакахуся и рыдаху Его. Обращься же к ним Иисус рече: дщери Иерусалимски, не плачитеся о Мне, обаче себе плачите и чад ваших. Яко се, дние грядут, в няже рекут: блажены неплоды, и утробы, яже не родиша, и сосцы, иже не доиша. Тогда начнут глаголати горам: падите на ны, и холмом: покрыйте ны. Зане, аще в сурове древе сия творят, в сусе что будет? Ведяху же и ина два злодея с Ним убити. И егда приидоша на место, нарицаемое Лобное, ту распяша Его и злодея, оваго убо одесную, а другаго ошуюю. Иисус же глаголаше: Отче, отпусти им, не ведят бо что творят. Разделяюще же ризы Его, метаху жребия. Бе же час яко шестый, и тма бысть по всей земли до часа девятаго, и померче солнце, и завеса церковная раздрася посреде. И возглашь гласом велиим Иисус, рече: Отче, в руце Твои предаю дух Мой. И сия рек издше. Видев же сотник бывшее, прослави Бога, глаголя: воистинну человек сей праведен бе. И вси пришедшии народи на позор сей, видяще бывающая, биюще перси своя возвращахуся. Стояху же вси знаемии Его издалеча, и жены споследствовавшыя Ему от Галилеи, зрящя сия. И се, муж именем Иосиф, советник сый, муж благ и праведен сей не бе пристал совету и делу их, от Аримафеа града Иудейска, иже чаяше и сам Царствия Божия. Сей приступль к Пилату, проси телесе Иисусова, и снем е обвит плащаницею, и положи е во гробе изсечене, в немже не бе никтоже никогдаже положен. И день бе пяток, и суббота светаше. Вслед же шедшыя жены, яже бяху пришли с Ним от Галилеи, видеша гроб, и яко положено бысть тело Его. Возвращшяся же уготоваша ароматы и миро, и в субботу убо умолчаша по заповеди. Лк 23:1Б–34А; 44–56 Евангелие от Луки, зачало 111.Во время оно, ведяху со Иисусом и ина два злодея с Ним убити. И егда приидоша на место, нарицаемое Лобное, ту распяша Его и злодея, оваго убо одесную, а другаго ошуюю. Иисус же глаголаше: Отче, отпусти им, не ведят бо что творят. Разделяюще же ризы Его, метаху жребия. И стояху людие зряще. Ругахуся же и князи с ними, глаголюще: иныя спасе, да спасет и Себе, аще Той есть Христос Божий избранный. Ругахуся же Ему и воини, приступающе и оцет придеюще Ему, и глаголаху: аще Ты еси Царь Иудейск, спасися Сам. Бе же и написание написано над Ним писмены еллинскими и римскими и еврейскими: Сей есть Царь Иудейск. Един же от обешеною злодею хуляше Его, глаголя: аще Ты еси Христос, спаси Себе и наю. Отвещав же другий прещаше ему, глаголя: ни ли ты боишися Бога, яко в томже осужден еси? И мы убо в правду, достойная бо по делом наю восприемлева, Сей же ни единаго зла сотвори. И глаголаше Иисусови: помяни мя, Господи, егда приидеши во Царствии си. И рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, днесь со Мною будеши в раи. Бе же час яко шестый, и тма бысть по всей земли до часа девятаго, и померче солнце, и завеса церковная раздрася посреде. И возглашь гласом велиим Иисус, рече: Отче, в руце Твои предаю дух Мой. И сия рек издше. Видев же сотник бывшее, прослави Бога, глаголя: воистинну человек сей праведен бе. И вси пришедшии народи на позор сей, видяще бывающая, биюще перси своя возвращахуся. Стояху же вси знаемии Его издалеча, и жены споследствовавшыя Ему от Галилеи, зряще сих. Евангелие от Луки, зачало 112.Во время оно, во едину от суббот, зело рано приидоша жены на гроб, носящя яже уготоваша ароматы, и другия с ними. Обретоша же камень отвален от гроба, и вшедшя не обретоша телесе Господа Иисуса. И бысть не домышляющымся им о сем, и се, мужа два стаста пред ними в ризах блещащихся. Пристрашным же бывшым им и поклоньшым лица на землю, рекоста к ним, что ищете живаго с мертвыми? Несть зде, но воста. Помяните, якоже глагола вам, еще сый в Галилеи, глаголя, яко подобает Сыну Человеческому предану быти в руце человек грешник, и пропяту быти, и в третий день воскреснути. И помянуша глаголы Его, и возвращшяся от гроба, возвестиша вся сия единомунадесяте и всем прочым. Бяше же Магдалина Мариа и Иоанна и Мариа Иаковля, и прочыя с ними, яже глаголаху ко Апостолом сия. И явишася пред ними яко лжа глаголы их, и не вероваху им. Петр же востав тече ко гробу и приник виде ризы едины лежащя, и отиде, в себе дивяся бывшему. Евангелие от Луки, зачало 113.Во время оно, Петр востав тече ко гробу и приник виде ризы едины лежащя, и отиде, в себе дивяся бывшему. И се, два от них беста идуща в тойже день в весь отстоящу стадий шестьдесят от Иерусалима, ейже имя Еммаус, и та беседоваста к себе о всех сих приключшихся. И бысть беседующема има и совопрошающемася, и Сам Иисус приближився идяше с нима, очи же ею держастеся, да Его не познаета. Рече же к нима: что суть словеса сия, о нихже стязаетася к себе идуща, и еста дряхла? Отвещав же един, емуже имя Клеопа, рече к Нему: Ты ли един пришлец еси во Иерусалим, и не уведел еси бывших в нем во дни сия? И рече има: киих? Она же реста Ему: яже о Иисусе Назарянине, Иже бысть муж пророк, силен делом и словом пред Богом и всеми людьми, како предаша Его архиерее и князи наши на осуждение смерти и распяша Его. Мы же надеяхомся, яко Сей есть хотя избавити Израиля, но и над всеми сими, третий сей день есть днесь, отнелиже сия быша. Но и жены некия от нас ужасиша ны, бывшыя рано у гроба, и не обретшя телесе Его, приидоша, глаголющя, яко и явление Ангел видеша, иже глаголют Его жива. И идоша нецыи от нас ко гробу и обретоша тако, якоже и жены реша, Самаго же не видеша. И Той рече к нима: о несмысленная и косная сердцем, еже веровати о всех, яже глаголаша пророцы. Не сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу Свою? И начен от Моисеа и от всех пророк, сказаше има от всех Писаний яже о Нем. И приближишася в весь, в нюже идяста, и Той творяшеся далечайше ити. И нуждаста Его, глаголюща: облязи с нама, яко к вечеру есть, и приклонился есть день. И вниде с нима облещи. И бысть яко возлеже с нима, и приим хлеб благослови, и преломив даяше има. Онема же отверзостеся очи, и познаста Его, и Той невидимь бысть има. И рекоста к себе: не сердце ли наю горя бе в наю, егда глаголаше нама на пути и егда сказоваше нама Писания? И воставша в той час, возвратистася во Иерусалим и обретоста совокупленых единонадесяте и иже бяху с ними, глаголющих, яко воистинну воста Господь и явися Симону. И та поведаста, яже быша на пути, и яко познася има в преломлении хлеба. Евангелие от Луки, зачало 114.Во время оно, воскрес Иисус от мертвых, ста посреде ученик Своих, и глагола им: мир вам. Убоявшеся же и пристрашни бывше, мняху дух видети, и рече им: что смущени есте? И почто помышления входят в сердца ваша? Видите руце Мои и нозе Мои, яко сам Аз есмь. Осяжите Мя и видите, яко дух плоти и кости не имать, якоже Мене видите имуща. И сие рек, показа им руце и нозе. Еще же неверующым им от радости и чудящымся, рече им: имате ли что снедно зде? Они же даша Ему рыбы печены часть и от пчел сот. И взем пред ними яде, рече же им: сия суть словеса, яже глаголах к вам еще сый с вами, яко подобает скончатися всем написанным в законе Моисеове и пророцех и псалмех о Мне. Тогда отверзе им ум разумети Писания и рече им, яко тако писано есть, и тако подобаше пострадати Христу и воскреснути от мертвых в третий день, и проповедатися во имя Его покаянию и отпущению грехов во всех языцех, наченше от Иерусалима. Вы же есте свидетелие сим. И се, Аз послю обетование Отца Моего на вы, вы же седите во граде Иерусалимсте, дондеже облечетеся силою свыше. Извед же их вон до Вифании и воздвиг руце Свои, и благослови их. И бысть егда благословляше их, отступи от них и возношашеся на небо. И тии поклонишася Ему, и возвратишася во Иерусалим с радостию великою, и бяху выну в церкви, хваляще и благословяще Бога. Аминь. |