День памяти
24 августа (переходящая)
Жития
4 июля 1999 года по благословению Патриарха Московского и всея Руси Алексия II был установлен день празднования памяти Собора Валаамских святых, который приходится на первое воскресенье после 6/19 августа.
Список Святых
Жития и книги в библиотеке
- Исторические сведения о преподобных Сергии и Германе Валаамских иером. Онуфрий (Маханов)
Богослужения
Служба Собору преподобных отцов, на Валааме просиявших
Текст службы утвержден на заседании Священного Синода 23-24 сентября 2021 года (журнал № 67).
В Неде́лю по Преображе́нии Госпо́днем
Собо́ра преподо́бных отце́в, на Валаа́ме просия́вших
На велицей вечерни
Блаже́н му́ж: кафи́сма вся. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскре́сны 3, и пра́здника 3, и святы́х 4.
Стихи́ры святы́х, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́!
О, пресла́внаго чудесе́!/ Андре́й, апо́столов Первозва́нный,/ на гора́х Валаа́ма стоя́ше иногда́,/ зе́млю сию́ Кресто́м благословля́я/ и возсия́ти зде благода́ти Бо́жией провеща́я./ Ны́не же сбытие́ проро́чества зрим,/ собо́р святы́х Валаа́мских пра́зднующе,/ в ни́х бо благода́ть Госпо́дня/ вои́стину ве́лия яви́ся.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Посреде е́зера вели́каго/ гра́д стои́т святы́й,/ егоже со́лнце — Христо́с,/ его́же луна́ — Пресвята́я Де́ва,/ егоже зве́зды — отцы преподо́бнии,/ в подвизе молитвеннем просиявшии,/ да вси, на свети́ла чу́дная взира́юще,/ пу́ть к Небеси́ обрета́ют.
О, пресла́внаго чудесе́!/ На безпло́днем ка́мени сад дивный процвете́,/ ра́йския красоты́ испо́лненный;/ его́же Се́ргий и Ге́рман насади́ша,/ и отцы́ мно́зи слеза́ми напои́ша,/ Госпо́дня же благода́ть возрасти́./ Сего́ ра́ди плода́ми его́ сла́дкими/ христиа́не изоби́льно насыща́ются/ и Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, прославля́ют.
О, чудотво́рцы Валаа́мстии сла́внии,/ кто воспое́т досто́йно труды́ и по́двиги ва́ша?/ Се́ргия и Ге́рмана житие́ сокрове́нное,/ Авраа́мия благоче́стие ре́вностное,/ Наза́рия му́дрость и милосе́рдие,/ Ге́рмана апо́стольское пропове́дание,/ Анти́пы человеколю́бие сострада́тельное,/ му́чеников дре́вних и но́вых терпе́ние тве́рдое?/ Моли́те, отцы́ святи́и, спасти́ся нам.
Сла́ва, глас 4:
Сла́ва Твоя́, Христе́ Боже́,/ возсия́ на гора́х Валаа́ма,/ я́коже на Фаво́ре иногда́,/ днесь бо зрим ве́лий сонм святы́х,/ Све́том Невече́рним па́че со́лнца блиста́ющих,/ и, виде́нию сему́ чудя́щеся,/ стра́хом и ра́достию одержи́ми глаго́лем:/ Го́споди, добро́ есть нам зде бы́ти,/ моли́твами святы́х оте́ц на́ших/ просвети́ и спаси́ ду́ши на́ша.
И ны́не, Богородичен догма́тик гла́са.
Вход. Проки́мен дне и чте́ния преподобническая.
На лити́и стихи́ры пра́здника и преподо́бных Се́ргия и Ге́рмана, глас 3:
Безнача́льнаго Све́та,/ из тьмы́ свет ди́вный созда́вшаго/ и све́том позна́ния Своего́/ просвети́вшаго ве́рных сердца́,/ Человеколю́бца Христа́ возлюби́вше, отцы́ Богому́дрии/ во све́те Того́ повеле́ний до́бре ходи́ша/ и, от Него́ све́том благода́ти просве́щшеся,/ нам, со тьмо́ю страсте́й борю́щимся,/ свети́льницы яви́шася./ И́хже моли́твами, Светода́вче Го́споди,/ умы́ просвети́ и сердца́ на́ша очи́сти,/ я́ко Благоутро́бен.
Сла́ва, святы́х, глас 7:
Манове́нием Ду́ха Святаго/ ко острово́м Валаа́мским пришли́ есте́, отцы́ честни́и,/ да, ве́тхаго челове́ка совле́кшеся,/ во све́тлость Христо́ву облече́теся./ И, жития́ жесто́каго не убоя́вшеся,/ вои́стину яви́лися есте́ преподо́бных светоза́рный верх./ Те́мже Светопода́телю о нас моли́теся,/ да просвети́т Собо́ю ду́ши на́ша.
И ны́не, пра́здника.
На стихо́вне стихи́ры воскре́сны гла́са.
Сла́ва, глас 6.
Подо́бен: Все отло́жше:
Жите́йскую пучи́ну преплы́вше,/ о́строва Валаа́ма, я́ко приста́нища спаси́тельнаго,/ дости́гли есте́, богоблаже́ннии отцы́,/ и, красоту́ его́ пусты́нную возлюби́вше,/ в безмо́лвии зе́млю серде́ц возде́лали есте́/ и ди́вныя цве́ты доброде́телей возрасти́ли есте́,/ небе́сными арома́ты благоуха́ющия./ Те́мже лю́дие православнии, я́ко пче́лы му́дрыя,/ в та́йный ваш сад притека́ти возлюбиша,/ ме́да духо́внаго и́щуще,/ ра́вно всем подава́емаго Бо́гом/ рука́ми ва́шими, отцы́ святи́и.
И ны́не, пра́здника.
На благослове́нии хле́бов тропа́рь пра́здника два́жды, и святы́х еди́ножды.
Тропа́рь святы́х, глас 3:
Днесь оби́тель Валаа́мская/ на трапе́зу духо́вную всех созыва́ет,/ соверша́ющи па́мять богоно́сных отце́в,/ по́двиги и́ноческими ю украси́вших./ Стеце́мся, ве́рнии, преподо́бных собо́р восхва́лим/ и житию́ их честно́му поревну́им,/ да прича́стницы Све́та Трисо́лнечнаго яви́мся,/ пою́ще Отца́ и Сы́на, и Ду́ха Свята́го во ве́ки.
На утрени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва, святы́х. И ны́не, пра́здника. По стихословиих седа́льны воскре́сны гла́са с припе́вы и Богоро́дичны их.
Велича́ние святы́м:
Велича́ем вас,/ вси святи́и, на Валаа́ме просия́вшии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас/ Христа́ Бо́га на́шего.
И́но велича́ние:
Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии отцы́ на́ши Валаа́мстии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы мона́хов/ и собесе́дницы ангелов.
Псало́м избра́нный: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми:
По полиеле́и, ипакои́ гла́са.
Сла́ва, седа́лен святы́х, глас 3:
Днесь все отце́в Валаа́мских мно́жество, я́ко еди́неми усты́, моле́ние Тро́ице Святе́й прино́сит, глаго́ля: о, Всеще́дрый Царю́, низпосли́ бра́тиям на́шим, су́щим на земли́, благода́ть Твою́, да на по́двиги, любве́ ра́ди Твоея́, дерза́юще, бу́дут соль до́брая, мир от истле́ния храня́щая; вода́ жива́я, жа́жду духо́вную утоля́ющая; лучи́ пресветлыя, ду́ши людски́я просвеща́ющия; и та́ко жизнь ве́чную насле́дити сподо́бятся со все́ми святы́ми. Ами́нь.
И ны́не, пра́здника.
Ева́нгелие, воскре́сно. Сла́ва: Моли́твами апо́столов: И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы: По 50-м псалме стихи́ра воскре́сна.
Кано́н воскре́сен на 4, пра́здника на 4 и святы́х на 6. Катава́сия пра́здника.
Кано́н святы́х, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Песнь во́зслем, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще,/ пои́м, Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Песнь хвале́бную воспе́ти ны́не сподо́би, Спа́се, отце́м на́шим, о ни́хже оби́тель Валаа́мская духо́вне утверди́ся и ми́ру свет бысть.
Припев: Вси святи́и Валаа́мстии, моли́те Бо́га о нас.
Или́: Преподо́бнии отцы́ наши, моли́те Бо́га о нас.
Апо́столов Первозва́нный дре́вле стопа́ми свои́ми го́ры Валаа́мския освяти́ и, крест ка́менный воздви́г, прорече́, я́ко и́мать возсия́ти зде благода́ть Госпо́дня.
Руси́ кре́щшейся, мрак но́щи и́дольския на све́тлость дне преложи́ся. Тогда́ и о́стров Валаа́м житие́м и́ноческим украси́ся, Се́ргию и Ге́рману досточу́дным от стран восто́чных прише́дшим.
Сла́ва: Я́ко се́мена до́брая яви́лися есте́, отцы́ и нача́льницы на́ши, Се́ргие и Ге́рмане, вы бо, трудолю́бне зде подвиза́вшеся, стори́чный клас прозя́бли есте́.
И ны́не: Невестоводи́ши ко Христу́ полки́ и́ноческия, Богоро́дице Де́во, и́же, Тя Взбра́нную Воево́ду иму́ще, к подвиго́м дерза́ют, Ты бо исперва сосу́д де́вства Твоего́ Бо́гу дар принесла́ еси́.
Песнь 3
Ирмо́с: Утвержде́й руко́ю Твое́ю, Сло́ве Бо́жий, Небеса́/ просвеще́нием Твоего́ и́стиннаго позна́ния,/ утверди́ и нас, на Тя наде́ющихся сердца́.
Израсти́ пусты́ня Валаа́мская цветни́к духо́вный, житие́м по́стническим благоуха́яй. Прииди́те, боголю́бцы, добро́тою его́ наслади́мся и вся́кую печа́ль мирску́ю отринем.
Треволне́ния грехо́вная по́двиги мно́гими обузда́ли есте́, богоно́снии отцы́, и, на высоту безстра́стия возше́дше, Христа́, я́ко би́сер честны́й, обрели́ есте́.
Житие́ ва́ше ева́нгельское бысть ве́ры пра́выя пропове́дание, и́мже уловле́н, Авраа́мий до́блий ри́зы и́ноческия прия́т и гра́ду Росто́ву свети́ло яви́ся.
Сла́ва: О, Валаа́ме, коль красно́ десни́ца Вы́шняго тя живописа́! Ты се́рдце вся́кое на похвале́ние Созда́теля дви́жеши, ле́потою свое́ю бытие́ Бо́жие возвеща́я.
И ны́не: Тя, Пречи́стая Де́во, смире́нно мо́лим: мяте́ж душ на́ших в тишину́ преложи́ и у́мныя о́чи просвети́, да, созерца́юще красоту́ Сы́на Твоего́, не прилепи́мся сла́достем мира сего.
Конда́к и и́кос пра́здника.
Конда́к святы́м, глас 7:
На гора́х Валаа́ма, отцы́ преблаже́ннии, всели́лися есте́,/ сло́во ева́нгельское сердцы́ благи́ми восприи́мше;/ моли́твами, слеза́ми и мно́гими злострада́нии/ усе́рдно Христо́ви сораспя́лися есте́;/ сего́ ра́ди, блиста́ньми Све́та Его́ озаря́еми,/ свети́льницы ми́ру яви́лися есте́, велегла́сно пропове́дающе,/ я́ко Сы́н Бо́жий е́сть вои́стину О́тчее сия́ние.
И́кос:
Воста́нем, моля́щеся, бра́тие, и у́зрим у́мными очесы́ ли́ки оте́ц на́ших, и́же от лет дре́вних и до ны́не на ме́сте сем святе́м трудолю́бне подвизашася и оби́тель Валаа́мскую во сла́ву Преображе́ния Спа́сова созда́ша; ду́ши же своя́ благода́тию Его́ во оби́тели Све́та преобрази́ша, вся концы́ земли́ Ру́сския и да́льныя страны́ озаря́юще и велегла́сно пропове́дающе, я́ко Сын Бо́жий есть вои́стину О́тчее сия́ние.
Седа́лен святы́м, глас 6:
Сла́вою земно́ю возгнуша́вшеся, страх Бо́жий и па́мять сме́ртную стяжа́ли есте́, отцы́ богому́дрии, те́мже, по вся дни и но́щи сле́зы точа́ще и у́мно ко стопа́м Влады́ки припа́дающе, к неболе́зненному поко́ю пришли́ есте́. Моли́те о нас при́сно, честну́ю па́мять ва́шу све́тло соверша́ющих.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Целому́дрия рачи́телей мно́жество под кров оби́тели Валаа́мския стеко́шася, юже, я́ко ла́вру честну́ю и вели́кую, устро́иша и о́браз соверше́ннаго жития́ и́ноческаго се́верным страна́м земли́ Ру́сския показа́ша.
И́мене Бо́жия призыва́нием, слеза́ми и по́тами зе́млю сию́ освяти́ли есте́, Корни́лие, оби́тели Палеостро́вския основа́телю, и Арсе́ние, Коневе́цкому о́бщему житию́ нача́льниче. Те́мже, я́ко отцы преподобныя, вас почита́ем.
Свя́тостию жития́ твоего́ удиви́л еси́ ангелы и челове́ки, о́тче Алекса́ндре, в рассе́лине скалы́ на о́строве пусты́ннем подвиза́яся. И ны́не от нас ду́хом не отступа́еши, а́ще и на Сви́ри те́ло твое́ нетле́нное почива́ет.
Сла́ва: Восхвалим днесь, вернии, преподобных Савва́тия Солове́цкаго и Евфроси́на Синеезерскаго, с ними же и Генна́дия Новгородскаго, святи́телей украше́ние, и все отце́в мно́жество, зде благоче́стно некогда пожи́вших и обитель Валаамскую подвиги своими преславно украсивших.
И ны́не: Я́ко Ми́лостива, приими́, Влады́чице, моле́ния избра́нных Твои́х, Афана́сия, строи́теля Ся́ндемскаго, и Адриа́на Ондру́совскаго, днесь за оби́тель Валаа́мскую предстательствующих, я́же их духо́вне породи́.
Песнь 5
Ирмо́с: Вскую мя отринул еси/ от лица Твоего, Свете Незаходимый,/ и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго,/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Тле́нная на нетле́нная пременивше, не устраши́лися есте́, отцы́ честни́и, неви́димых враго́в боре́ния, па́че же ви́димых враго́в де́рзости тве́рдостию испове́дания пра́ваго посрами́ли есте́.
Инове́рных зло́бу кро́тостию ва́шею посрами́ли есте́, во́ини Христо́вы три́десять и три с Ти́том свяще́нным; и, я́коже а́гнцы закла́ни бы́вше, побе́дныя по́чести на Небесе́х восприя́ли есте́.
Источа́ют мо́щи ва́ша, Се́ргие и Ге́рмане, бога́тно исцеле́ния, а́ще и в скале́ глубо́це крыемы нахожде́ния ра́ди иноплеме́нных. Те́мже, к заступле́нию ва́шему притека́юще, от бед многоразли́чных спаса́емся.
Сла́ва: Гнев Бо́жий бу́рею потопи́ нечести́вых у брего́в Валаа́мских иногда́. Те́мже Ма́гнус, све́йский краль, еди́н сме́рти горькия избе́гнув, покая́ние облобыза́ и мних нарече́ся.
И ны́не: Рабы́ Твоя́ сохраня́й, Богоневе́сто, от вся́каго зла и в ве́ре правей утвержда́й, Тя бо Столп Непоколеби́мый Це́ркве и́мамы.
Песнь 6
Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет/ и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния,/ но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви,/ о, Упра́вителю, и спаси́.
Егда́ Наза́рий преподо́бный жезл па́стырский на Валаа́ме прия́т, тогда́ оби́тель от разоре́ния лю́терскаго возста́ви и ста́до и́ноческое па́ки собра́. Те́мже, я́ко вторы́й основа́тель Валаа́мский прославля́ется.
Ше́ствовати путе́м оте́ческим наставля́л еси́ ча́да твоя́, о́тче Наза́рие, сам и́нок соверше́н быв; и возрасти́л еси́ я, доброде́тельми па́че лу́ч со́лнечных сия́ющая и вся земны́я концы́ просвеща́ющая.
Научи́л еси́ наро́ды алеутския сла́вити И́стиннаго Бо́га, о́тче наш Ге́рмане, благослове́нием и моли́твами преподо́бнаго Наза́рия укрепля́емь, сего́ ра́ди апо́стол Аме́рики наименова́лся еси́.
Сла́ва: Устна́ми ра́дости пое́м ны́не кра́сный ваш пра́здник, отцы́ святи́и. Вы же, любо́вию бра́тскою дви́жеми, ру́це преподо́бныя к Бо́гу воздева́ти о нас не преста́йте и в час су́дный бу́дите нам хода́таи теплии.
И ны́не: Ю́же и́ноческому сосло́вию и всем христиа́ном Ма́терь дарова́л еси́, приими́, Всеблаги́й Царю́, со отцы́ на́шими Тебе́ моля́щуюся, и оби́тель Валаа́мскую утверди́, да ве́рою и любо́вию сла́вит Тя во ве́ки.
Конда́к и и́кос воскре́сен.
Песнь 7
Ирмо́с: О́троцы Богочести́вии в Вавило́не/ о́бразу злато́му не поклони́шася,/ но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми,/ песнь воспева́ху, глаго́люще:/ превозноси́мый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.
Моли́твы непреста́нныя и трезве́ния наста́вник прему́дрый был ес́и, о́тче Льве́, О́птинская похвало́, ты бо, на Валаа́ме благопло́дно пожи́в, и́ноки вода́ми Ду́ха напои́л еси́, я́ко струя́ исто́чника Паи́сиева.
Отца и покрови́теля имену́ет тя оби́тель Валаа́мская, святи́телю Игна́тие, сию́ бо зело́ возлюби́л еси́ и, я́ко ангел Храни́тель, ей явился еси́, те́мже не преста́й моля́ся, да и́ноцы ея́ степе́нями духо́вными удо́бно к Не́бу восхо́дят.
Труда́ми Дамаскина́, игу́мена боголюби́ваго, назда́ся оби́тель Валаа́мская, яко ди́вный и вели́кий град, гра́жданы в себе́ имеяй житие́м подви́жническим украше́нныя и мно́гим приходя́щим лю́дем е́же ко спасе́нию по́мощь подаю́щия.
Сла́ва: Афо́нския горы́ до́брое воспита́ние, Валаа́ма при́сное ра́дование ты еси́, о́тче наш Анти́по! Благода́ти бо ста́рчества испо́лнен быв, ду́ши стра́ждущия иску́сно цели́л еси́. И ны́не от моще́й твои́х нам врачева́ния ми́лостивно подае́ши.
И ны́не: Храни́т Пресвята́я Де́ва оби́тель Свою́ и пе́стунствует и́ночествующих собо́ры, житие́ равноа́нгельное провожда́ти науча́ющи, в не́мже Аре́фа и Илия́ све́тло просия́сте и Верхоту́рью свети́льницы яви́стеся.
Песнь 8
Ирмо́с: Разжжи́те пещь седмери́цею,/ до́ндеже до конца́ разгори́тся,/ мучи́тель рече́ халде́ом,/ Ана́нию, Аза́рию и Мисаи́ла, вложи́те я в ню,/ и́же о́бразу злато́му не поклони́шася, но глаго́лаху:/ мы Бо́га и́мамы на Небесе́х,/ Ему́же слу́жим и поклоня́емся во ве́ки.
И́́ноцы терпеливодушнии, отцем древним подо́бницы! Вы любве́ ра́ди Христо́вы пло́ти своя́ распя́сте, в годи́ну же богобо́рческую на по́двиги му́ченическия устремистеся и ду́ши своя́ за Христа́ положи́сте.
Несть Бог, ре́ша безу́мнии в сердца́х свои́х. Вы же, отцы́ святи́и Иереми́е, Андрони́че и Се́ргие, о́браз Христо́в в себе́ нося́ще, Сего́ я́вственне пропове́дали есте́. Те́мже, и убие́ни от нечести́вых бы́вше, ны́не живете́ на Небесе́х.
Юдо́ль земну́ю преше́дше, к неболе́зненному поко́ю востекли́ есте́, отцы́ на́ши Аре́фо и Патри́кие, ско́рби бо мно́гия и изгна́ние от беззако́нных претерпе́сте, в рабо́тах тя́жких тружда́ющеся, оба́че ду́хом непоколеби́ми пребы́сте.
Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха Го́спода.
Тро́ичен: Сла́вим Бо́га И́стиннаго, я́коже отцы́ нас научи́ша, и Сего́ Тро́ицу бы́ти испове́дуем – ре́ша богоотсту́пником преподо́бнии Афана́сий, Галактио́н и Таврио́н, и от них мученическую кончину прия́ша.
И ны́не: Иска́паеши сле́зы те́плыя, Ма́ти милосе́рдая, о всех заблу́ждших ча́дех Твои́х, я́ко же́ртву благово́нную ко Престо́лу Вседержи́телеву принося́щи моли́твы страстоте́рпец, и́же за убива́ющих я моля́хуся.
Песнь 9
Ирмо́с: Благословен Господь, Бог Израилев,/ воздвигнувый рог спасения нам/ в дому Давидове, отрока Своего,/ в нихже посети нас Восток с высоты/ и направил ны есть на путь мира.
Ле́тнюю па́мять ва́шу соверша́юще днесь, отцы́ преподо́бнии, мо́лим усе́рдно: пода́йте нам, немощны́м, от кре́пости ва́шея, да не похвали́телие то́чию, но па́че подража́телие дел ва́ших яви́мся.
Ублажи́м ны́не досто́йно вся отцы́ и бра́тию на́шу, имену́емыя и безыме́нныя, явле́нныя и неявле́нныя, благоче́стно зде пожи́вшия и упокое́ния ве́чнаго со святы́ми сподо́бившияся.
Пра́вды Бо́жия алка́сте, отцы́ досточу́днии, в по́двизех терпя́ще, в гоне́ниих не стужа́юще. Ны́не же вси ку́пно пи́щи нетле́нныя насыща́етеся, любо́вию бра́тскою соединя́еми.
Сла́ва: Неизве́дани путие́ Госпо́дни, и кто позна́ет та́йну дний гряду́щих? Но ты, Валаа́ме, храни́ ве́ру Правосла́вную, я́коже о́тцы тебе́ преда́ша, и свет ми́ру бу́ди.
И ны́не: Умолка́ет вся́кое уны́ние, и ра́достию сердца́ ве́рных исполня́ются, на о́браз Твой взира́ющих, Богоневе́сто, его́же Али́пий, и́нок освяще́нный, благоле́пне написа́.
Свети́лен воскре́сен.
Сла́ва, глас 2:
Нощь греха́ отри́нувше, сы́нове дне яви́стеся, отцы́ честни́и. Те́мже в ра́дости неизрече́нней ны́не сла́ву Бо́жию на Небесе́х зрите́, Христа́ славосло́вяще, призва́вшаго вас из тьмы в чу́дный Свой свет.
И ны́не, пра́здника.
На хвали́тех стихи́ры воскре́сны 4, и святы́х 4, со сла́вным.
Стихи́ры святы́х, глас 5.
Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуются Не́бо и земля́,/ ве́лий сонм отце́в Валаамских зря́ще,/ в не́мже Се́ргий и Ге́рман, я́ко велия светила сияют,/ с нимиже Новгоро́дстии святителие Иоа́нн и Генна́дий величаются;/ Авраа́мий, Корни́лий и Арсе́ний/ вку́пе со Алекса́ндром и Савва́тием прославля́ются;/ Афана́сий со Адриа́ном лику́ют све́тло/ и Евфроси́н чу́дный ублажа́ется./ Темже и мы Христу́ благодарне возопии́м:/ сла́ва Тебе́, Бо́гу на́шему,/ показа́вшему нам Свет Безнача́льный.
Днесь оби́тель Валаа́мская,/ я́ко ма́терь о ча́дех, весели́тся,/ сыно́в свои́х глаша́ющи по и́мени,/ и́же украси́ша ю све́тло/ и просла́виша до коне́ц земли́:/ Наза́рия, игу́мена боголюби́ваго,/ Иувена́лия и Ге́рмана, ева́нгельския пропове́дники,/ Льва́, Игна́тия и Анти́пу,/ Илию́ и Аре́фу,/ и вся, по́двигом до́брым подвиза́вшияся,/ ны́не же торжеству́ющия на Небесе́х ра́достне.
Любо́вию Христо́вою плене́ни,/ се́тей ми́ра избе́гли есте́/ и ро́ждия до́брая оби́тели Валаа́мския яви́лися есте,́/ Андрони́че, Иереми́е и Се́ргие/ со честны́ми Аре́фою и Патри́кием,/ вку́пе же и Таврио́н с Галактио́ном и Афана́сием,/ вы бо, от богобо́рцев изгна́ние и му́ки претерпе́вше,/ ве́ры Правосла́вныя и́стиннии храни́телие/ и подо́бницы отце́м ва́шим,/ Ти́ту, Гела́сию и ины́м мно́гим, дре́вле пострада́вшим, бы́ли есте./ С ни́миже ныне прославляетеся.
Глас 8:
Прииди́те, празднолю́бцев собо́ри,/ пе́сненный лик соста́вльше,/ ублажи́м отцы и наста́вники на́ша,/ вся святы́я, на Валаа́ме просия́вшия,/ и к ним согла́сно возопии́м:/ о, свети́льницы пресве́тлии,/ свет любве Бо́жия ми́ру явля́ющии!/ О, дру́зи Христо́ви ве́рнии,/ с Ним досто́йно во ве́ки пребыва́ющии!/ Засту́пницы бу́дите ве́рою вас призыва́ющим.
Сла́ва, стихи́ра ева́нгельская. И ны́не: Преблагослове́нна еси́, Богородице Дево:
Славосло́вие вели́кое. И отпуст.
На Литургии
Блаже́нна гла́са на 4, и пра́здника песнь рядова́я на 4, и святы́х песнь 6-я на 4. Проки́мен, Апо́стол, Аллилуа́рий, Ева́нгелие воскре́сны гла́са. И святы́м, проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́иа, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Ева́нгелие от Матфе́а, зача́ло 43 или́ от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: Хвали́те Го́спода с Небе́с: И святы́м: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:
Моли́тва
О, свяще́нный по́лче Небе́снаго Царя́, дру́зи Христо́ви ве́рнии, вси святи́и, на Валаа́ме просия́вшии!
В све́тлый день пра́здника ва́шего приими́те сугу́бое похвале́ние от нас, недосто́йных чад, па́мять ва́шу любо́вию чту́щих. Вы бо, ми́ра грехо́внаго отре́кшеся, не зре́ли есте вспять, но, я́ко о́вцы незло́бивыя послуша́ние па́стырем духо́вным творя́ще и на вся́кий час ли́ца слеза́ми покаяния омыва́юще, все́ю кре́постию на служе́ние Бо́гу простира́лися есте́. Кто изрещи́ возмо́жет по́двиги ва́ша, и́хже во спасе́ние души́ подъя́ли есте́, па́че же смиренному́дрие, милосе́рдие и ко Христу́ раче́ние непреста́нное? Сего́ ра́ди досто́йнии зри́телие Све́та у́мнаго яви́стеся и усыновле́ния боже́ственнаго сподо́бистеся. И та́ко, све́ты вторы́я бы́вше, лю́дем, в нощи́ ве́ка сего́ стра́нствующим, путевожди́ ко спасе́нию и в ско́рбех жите́йских уте́шителие показа́стеся.
Те́мже и ны́не, Престо́лу Бо́жию предстоя́ще, услы́шите моле́ние нас, гре́шных, и низпосли́те нам си́лу от си́лы ва́шея рабо́тати Го́сподеви со стра́хом и ра́достию, и́ноком уста́вы оте́ческия кре́пко храни́ти, па́стырем ста́до слове́сное до́бре соблюда́ти, всем же христиа́ном в ми́ре, любви́ и единомы́слии жи́тельствовати, да, в за́поведех Бо́жиих ходя́ще, вои́стину ученицы́ ва́ша и ча́да Отца́ Небе́снаго бу́дем, имя Его́ Свято́е на земли́ прославля́юще; по кончи́не же сего́ жития́ в Ца́рствие Святы́я Тро́ицы вни́дем и со все́ми святы́ми сподо́бимся воспева́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
Служба преподобному Антипе Валаамскому (Афонскому)
Текст службы утвержден к общецерковному богослужебному употреблению на заседании Священного Синода 29 декабря 2022 года (журнал № 130).
Ме́сяца иануа́рия в 10-й день
преподо́бнаго Анти́пы Валаа́мскаго (Афо́нскаго)
Слу́жба соверша́ется в соедине́нии с попра́зднством Богоявле́ния
На велицей вечерни
Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди воззва́х: стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 5.
Стихи́ры свята́го, глас 4.
Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:
Дне́шний пра́здник я́ве/ сугу́бую благода́ть светлоно́сит,/ Креще́ния Спа́сова облиста́емь заря́ми/ и успе́нием преподо́бнаго Анти́пы осиява́емь./ Стеце́мся у́бо, христолюби́вое мно́жество,/ наро́читое торжество́ досто́йно почти́м,/ в не́мже ра́дость нетле́нная подава́ется/ и неоску́дное душ и теле́с врачество́/ песнопою́щим весе́лия вино́вных.
Рожде́нием Крести́теля Иоа́нна/ свяще́нный Заха́рия со Елисаве́тою хва́лится;/ и тобо́ю, преподо́бне Анти́по,/ оте́ц и ма́ти че́сти сподобля́ются,/ я́ко сы́на моли́твы породи́ша/ и плод благоче́стия возрасти́ша./ Ны́не же, прославля́ема тя зря́ще,/ с собо́ром Небе́сных и земны́х/ песнопою́т тебе́, я́ко весе́лия вино́вному.
Я́коже со́лнце тече́ние свое́ соверша́ет,/ и несть и́же укры́ется теплоты́ его́,/ та́ко и ты, преподо́бне Анти́по,/ стезе́ю жи́зни шел еси́,/ све́том любве́ Христо́вой ду́ши просвеща́я,/ моли́твою и сло́вом благода́ти животворя́./ Те́мже, па́мять твою́ благогове́йне чту́ще,/ Молда́вия и Афо́н, и Ру́сская земля́/ ныне песнопою́т тебе́, я́ко весе́лия вино́вному.
Глас то́йже.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Скажи́ мне, Го́споди, путь!/ из глубины́ воззва́л еси́, о́тче Анти́по,/ и, глас боже́ственный восприи́м,/ мир и вся, я́же в нем, оста́вил еси́/ и в пусты́ню Афо́нскую всели́лся еси́,/ Крести́телеву житию́ ревну́я,/ иде́же, от Исто́чника приснотеку́щаго пив,/ благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лнился еси́/ и во пло́ти равноа́нгелен показа́лся еси́.
Я́ко благослове́ние Афо́нския горы́/ ты, преподо́бне о́тче Анти́по,/ ко оби́тели Валаа́мстей прише́л еси́,/ я́же не вотще́ Се́верный Афо́н имену́ется,/ и бога́тством неистлева́ющим души́ твоея́/ мона́хом и просты́м послужи́л еси́,/ о́браз Ве́чнаго Бо́га ми́ру явля́я/ и к соверше́нству Его́ устремля́тися призыва́я,/ да не разлучи́мся Блага́го Влады́ки на́шего во ве́ки.
Сла́ва, глас 6:
Све́та Незаходи́маго Ма́ти/ и Пречи́стая Де́ва,/ возлюби́ тя, о́тче Анти́по,/ измла́да чистоту́ возлюби́вша/ и Сы́ну Ея́ ве́рно после́довавша./ Те́мже, зна́менуя благоволе́ние Свое́/ и промышле́ния обеща́ние,/ изображе́ние ли́ка Своего́ тебе́ дарова́;/ его́же благогове́йне храни́л еси́,/ на вся́кий день пе́ние ака́фистное Влады́чице принося́./ Егда́ же успе́ния твоего́ вре́мя наста́,/ ра́дуйся! обы́чно Ей глаго́ля,/ от земны́х к Небе́сным преста́вился еси./ Неве́ста же Неневе́стная/ Свои́м песносло́вцем тя причте́,/ хва́лящим благослове́нное и́мя Ея́ во ве́ки.
И ны́не, пра́здника.
Вход. Прокимен дне. И чтения 3 преподо́бническая.
На лити́и стихи́ры пра́здника и свята́го, глас 8:
Прииди́те, бра́тие,/ просла́вим богоно́снаго отца́ на́шего Анти́пу/ ве́ры истинныя испове́дание чисте́йшее,/ за́поведей Христо́вых хране́ние непоро́чное,/ Боже́ственных восхожде́ний неудобозри́мую высоту́,/ кро́тости и смире́ния тиша́йшую глубину́,/ и́же любо́вию Творцу́ уподо́бися/ и мо́лит Его́ непреста́нно о всех нас.
Сла́ва, глас 1:
О, до́браго твоего́ произволе́ния, блаже́нне Анти́по,/ и́мже путь оте́ческий неукло́нно ше́ствовал еси́,/ послуша́ние нача́льствующим всепоко́рно явля́я,/ посто́м и бде́нием страстны́я вхо́ды загражда́я,/ нището́ю, я́ко по́ясом честны́м, опоясу́яся,/ чистоту́ душе́вную и теле́сную невреди́мо храня́./ Те́мже мона́шествующим о́браз показа́лся еси́/ и всем святы́м соприча́стник.
И ны́не, пра́здника.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
Ду́ха Свята́го/ оби́тель честна́я/ от младе́нства был еси́,/ преподо́бне Анти́по,/ и чуде́с Его́ мо́ре.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Ве́трилу души́ твоея́/ дыха́нием благода́ти дви́жиму/ вся су́етная преплы́л еси́/ и го́ру Афо́нскую дости́гл еси́,/ сосло́вию и́ноков сочета́вся.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Земля́ Ру́сская,/ я́ко дар Вы́шний тя прия́т,/ ты же сию́ возлюби́л еси́,/ я́ко оте́чество друго́е,/ и на о́строве Валаа́ме всели́лся еси.
Сла́ва, глас 6.
Подо́бен: Все отло́жше:
Смире́ние с по́стническими труды́ соедини́в,/ основа́ние незы́блемое доброде́телем положи́л еси́;/ и, просвети́вся, о́тче Анти́по,/ от самого́ Боже́ственнаго Светозаре́ния,/ Небеса́ отве́рстыя зрел еси́/ и глас Преве́чнаго Сло́ва слы́шал еси́,/ возлю́бленным чадом тя имену́ющь./ Отону́дуже вседе́тельным благоволе́нием Бо́жиим/ наста́вник неле́стный ко спасе́нию яви́лся еси́/ и ча́да мно́га духо́вне породи́л еси́./ И ны́не попече́ния оте́ческаго сподобля́еши/ вся ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющия.
И ны́не, пра́здника.
Тропа́рь, глас 2:
Боже́ственную благода́ть восприи́м,/ ду́шу твою́ по о́бразу Христо́ву назда́л еси́, о́тче Анти́по;/ десни́цею же Вы́шняго путеводи́мь,/ от горы́ Афо́нския ко оби́тели Валаа́мстей прите́кл еси́/ и мно́гим наста́вник ко спасе́нию яви́лся еси́,/ де́латель изя́щный моли́твы быв/ и слове́с ева́нгельских храни́тель непоро́чный./ Те́мже, Тро́ице Святе́й предстоя́,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Ин тропа́рь, глас 8:
Я́ко свети́льника пресве́тла и моли́твенника те́пла/ яви́ тя оби́тели Валаа́мстей и всем лю́дем Влады́ка Христо́с,/ преподо́бне о́тче наш Анти́по,/ благода́тию бо ста́рчества сия́я,/ в Небе́сныя оби́тели путь нам озаря́еши/ и науча́еши непреста́нно пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
И ны́не, пра́здника.
На утрени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, еди́ножды, и свята́го тропа́рь, глас 2. Сла́ва, ин тропа́рь свята́го. И ны́не, пра́здника.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:
На святе́й Афо́нстей горе́ и на благослове́нных Валаа́мских острове́х, в пусты́ни, и во о́бщем житии́, и среди́ ми́ра мяте́жнаго непоро́чне пожи́л еси́, о́тче Анти́по. Сего́ ра́ди Бог тя во све́тлости Го́рния прия́т, на земли́ же мо́щи твоя́ нетле́нием и чудесы́ просла́ви, к ни́мже притека́юще, моли́твами твои́ми мно́гая блага́я прие́млем.
Слава, и ныне, праздника.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 5:
Ка́плям ро́сным, в ни́хже со́лнце сия́ет, святи́и подо́бни суть, зане́ вся́кой души́ жа́ждущей питие́ живи́тельное предлага́ют, и, Све́том Непристу́пным блиста́ющеся, ко умиле́нию сердца́ приклоня́ют. Те́мже в по́мощь тя, о́тче Анти́по, призыва́ем, да не изсо́хнем зно́ем страсте́й, но просвети́мся, омы́вшеся чи́сте покая́нием.
Слава, и ныне, праздника.
По полиеле́и седа́лен, глас 6:
За́поведи Бо́жия испо́лнил еси́, я́ко Творца́ премно́го возлюби́вый, и, о́ко души́ просвети́в, вои́стину богообра́зен соде́лался еси́, о́тче Анти́по. Те́мже ре́ки Ду́ха Свята́го истеко́ша из чре́ва твоего́, сла́ныя во́ды мо́ря жите́йскаго услажда́ющия и ве́рныя напоя́ющия. Сего́ пития́ боже́ственнаго причаща́тися и нас ми́лостивно сподо́би, да не вжа́ждемся во ве́ки.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Евангелие от Матфе́а, зача́ло 43.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Днесь, духо́вно ликовству́юще,/ па́мять твою́, о́тче Анти́по, све́тло пра́зднуем,/ ты бо, земна́го оте́чества стра́нен быв,/ многоразли́чными по́двиги и́ноческими Бо́гу угоди́л еси́./ И, на высоту́ доброде́телей возше́д,/ Оте́чества Небе́снаго дости́гл еси́,/ иде́же, в Тро́йчестем Незаходи́мом Све́те водворя́яся,/ мо́лишися со все́ми святы́ми,/ о е́же ми́ру в ми́ре сохрани́тися/ и спасти́ся душа́м на́шим.
Во оби́тели же Валаа́мстей пое́м си́це:
Днесь, духо́вно ликовству́юще,/ па́мять твою́, о́тче Анти́по, све́тло пра́зднуем,/ ты бо, земна́го оте́чества стра́нен быв,/ многоразли́чными по́двиги и́ноческими Бо́гу угоди́л еси́./ И, на высоту́ доброде́телей возше́д,/ Оте́чества Небе́снаго дости́гл еси́,/ иде́же, в Тро́йчестем Незаходи́мом Све́те водворя́яся,/ мо́лишися с преподо́бными Се́ргием и Ге́рманом,/ о е́же в ми́ре и любви́ сохрани́тися оби́тели на́шей/ и всем лю́дем спасти́ся.
Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмосо́м на 8, и свята́го на 6.
Кано́н свята́го, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Мно́гими содержи́мь напа́стьми, к тебе́ прибега́ю, по́мощи иски́й: о, преподо́бне Анти́по, на путь спасе́ния наста́ви мя.
Моли́твы плод и благоче́стия ты был еси́, о́тче, и Ду́ха Свята́го сосу́д предызбра́нный. Те́мже от младе́нства житие́ свято́е показа́л еси́.
Сла́ва: Спа́сова обетова́ния сбытие́ зрим на тебе́, о́тче, я́ко смертоно́сных змий рука́ми взе́млеши и нас от лю́тых обстоя́ний избавля́еши.
И ны́не: Ма́ти твоя́, преподо́бне Анти́по, без боле́зней тя породи́. Сие́ же в зна́мение бысть, я́ко Христу́ после́дуеши ве́рно, из Де́вы па́че естества́ Возсия́вшему.
Песнь 3
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Оте́чество твое́, ма́лая весь Калаподе́шти, позна́ тя ю́наго моли́твы рачи́теля и чудесе́м твои́м зело́ удиви́ся.
В ти́хой души́ твое́й, я́ко в поко́йных вода́х, Небеса́ изобрази́шася. Сего́ ра́ди возлюби́ тя Ро́ждшая Нача́льника Тишины́.
Сла́ва: Свет Преми́рный я́ко узре́л еси́, о́тче, всего́ себе́ возложи́ти Бо́гу потща́лся еси́ и соверше́нным житие́м Тому́ угоди́ти.
И ны́не: Е́же ко Христу́ жела́ние твое́ ми́лостивно прии́мши, преподобне, Богоро́дица о́браз Свой Ня́мецкий чу́дно тебе́ яви́, на путь и́ноческий благословля́ющи.
Седа́лен, глас 5:
Я́ко свет от Све́та Пе́рваго, и я́ко ра́дость от Ра́дости Вино́внаго возсия́ нам звезда́ я́сная, Анти́па преподо́бный, и́же во страна́х Молда́вских у́треневав, на горе́ Афо́нстей путь дневны́й соверши́л еси, ве́черу же предвари́вшу, к земли́ Ру́сстей прии́де и во оби́тели Валаа́мстей тече́ние сконча́, в не́йже и опочи́ святоле́пно. И ны́не, в незаходи́мей сла́ве блиста́я, со дерзнове́нием мо́лится о душа́х на́ших.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
А́ще моле́бное пе́ние, Богоро́дичен, глас то́йже:
О Тебе́, ра́дуются, Благода́тная, святы́х собо́ри;/ и челове́цы гре́шнии, на Тя упова́юще, никогда́же отчаява́ются,/ си́льнаго бо в кре́пости Христа́ ро́ждши,/ ма́терски ми́лость Его́ к нам приклоня́еши.
Песнь 4
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Страсте́й смуще́ние посто́м и бде́нием уставля́я, па́че же смире́нию и послуша́нию прилежа́, я́коже отцы́ издре́вле запове́даша, и́стинно во́ин Христо́в яви́лся еси́.
Наважде́ния бесо́вская нивочто́же вменя́л еси́, преподо́бне, Кре́стным зна́мением тех побеждая. И нас му́жески стоя́ти проти́ву враг неви́димых укрепи́.
Ни скорбь, ни теснота́, ни озлобле́ния челове́ческая, и́хже терпели́вно поне́сл еси́, не разлучи́ша тя от Сла́дкаго Иису́са, но крепча́е Сему́ совокупи́ша.
Сла́ва: Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя! Немо́лчно взыва́л еси́, о́тче Анти́по, сна не дава́я твои́м очесе́м, до́ндеже обре́л еси́ Жела́емаго.
И ны́не: На ре́вность твою́ ве́лию по Бо́зе призира́ющи, святе Антипо, Цари́ца Небе́сная во уде́л Свой земны́й, го́ру Афо́нскую, стопы́ твоя́ напра́вити благоизво́ли.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,/ Человеколю́бче.
Во о́бщем житии́ тружда́яся, моли́тву непреста́нную я́ко ра́дость се́рдца име́л еси́, о́тче; но, Бо́гом испыту́емь, сея́ до вре́мени лиши́вся, в терпе́нии непоколеби́мь пребы́л еси́.
Безмо́лвнаго жития́ усе́рдно взыска́в, я́ко ратобо́рник иску́сный в пусты́ню Афо́нскую удали́лся еси́, преподо́бне, оте́ческим благослове́нием укрепля́емь.
Сла́ва: Пост вме́сто пи́щи сла́дкия, труды́ и бде́ние вме́сто плотска́го упокое́ния, сле́зы же, я́ко питие́, име́л еси́, о́тче, Христа́ сподви́жника му́жеству твоему́ стяжа́в.
И ны́не: Богома́тери святу́ю ико́ну в пусты́нней ке́лии обре́т, возра́довася зело́, преподо́бне Анти́по, я́коже Саме́й Влады́чице тя сре́тившей и по́мощию не оставля́ти обеща́вшей.
Песнь 6
Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Христо́ви сораспя́вся во́лею, мрак тле́ния и сме́рти си́лою Бо́жиею препобеди́л еси́, о́тче, я́коже души́ твое́й до конца́ просвети́тися и те́лу благода́ти испо́лнитися.
Непоро́чному Бо́гу непоро́чно служа́, Пречи́стых Та́ин священноде́йствитель бы́ти сподо́бился еси́, о́тче, и Хле́бом Жи́зни ста́до Христо́во пита́ти, ми́ру же всему́ спасе́ние хода́тайствовати.
Сла́ва: Ку́плю духо́вную со тща́нием соверши́в, обре́лся еси́, о́тче Анти́по, я́коже кора́бль, нетле́ннаго бога́тства испо́лнь и Вы́шнею Прему́дростию окормля́емь.
И ны́не: Гла́су Бо́жию и отце́в повину́яся, от са́да Богоро́дицы, горы́ Афо́нския, восте́кл еси́, преподо́бне о́тче, в Зе́млю Ру́сскую, в дом Пречи́стыя.
Конда́к, глас 3:
Днесь преподо́бный Анти́па,/ я́коже с на́ми сый, взыва́ет:/ прииди́те, вси, обремене́ннии грехми́,/ очи́стите покая́нием сердца́ ва́ша/ и испо́лнитеся весе́лия неизрече́ннаго,/ во све́те за́поведей Христо́вых ходя́ще/ и пою́ще Бо́га во ве́ки.
И́кос:
Я́ко Бо́жия дуга́ из о́блака восходя́щая от кра́я небесе́ и до кра́я све́тится, заве́т дре́вний утвержда́я, та́ко и ты, преподо́бне Анти́по, доброде́телей многосве́тлыми луча́ми сия́еши, Вы́шнее благоволе́ние ми́ру возвеща́я, я́ко, крести́выйся Христо́с во Иорда́не, пото́п грехо́вный уста́ви, и ны́не вси челове́цы покая́нием спаса́ются, пою́ще Бо́га во ве́ки.
Песнь 7
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Бо́гу ти поспешеству́ющу, о́тче, оби́тели Валаа́мския дости́гл еси́, я́же честны́м житие́м и́ноческим цветя́ше и до́брый чин во всем имя́ше, игу́меном Дамаскины́м управля́ема.
Се́вернаго Афо́на суро́вую красоту́ возлюби́л еси́, о́тче, и пусты́нную тишину́, моли́твы помо́щницу, и, под кров Скита́ Всесвя́тскаго всели́вся, от дел жите́йских упраздни́лся еси́.
Сла́ва: Свет Непристу́пный Божества́ созерца́я, о вре́менных небре́гл еси́, о́тче, и в нищете́ кра́йней пребыва́л еси́, пи́щу же и питие́ на мно́ги дни не вкуша́л еси́, а́ки безпло́тен.
И ны́не: Еди́но сокро́вище име́л еси́ на земли́, преподо́бне, ико́ну Богоро́дицы, ю́же в пусты́ни Афо́нстей обре́л еси́ иногда́, и сия́ обнови́ся чу́дно и мно́гая пресла́вная чудеса соде́ла.
Песнь 8
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Соверше́нным, я́ко соверше́н сый, сподви́жник и собесе́дник чу́дный был еси́, о́тче, ученико́м же твои́м наста́вник прему́дрый, и всем ко спасе́нию поспе́шник.
Ле́гкий наш ум в серде́чную клеть потщи́мся улови́ти, о, бра́тие, — глаго́ла преподо́бный, — де́ло сие́ многотру́дно есть и терпе́нием стяжава́ется.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода: Суете́ мирсте́й да не порабо́тимся, о, по́стницы, — блаже́нный ста́рец рече́, — жи́тельство бо и́нока во святе́м хра́ме есть, и де́лание его́ моли́тва у́мная, Боже́ственным раче́нием воскриля́емая.
И ны́не: Богоро́дице, я́ко Ма́тери, прилепи́мся, возлю́бленнии, — па́ки рече́ святы́й, — день от дне хвалу́ ака́фистную Ей принося́ще. Она́ же путь наш земны́й упра́вит и от сме́рти внеза́пныя сохрани́т.
Песнь 9
Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу/ Тя́ испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
От духо́внаго стяжа́ния твоего́, я́ко от трудо́в пчелы́, и́ноцы и мирсти́и сла́дость цели́тельную душа́м почерпа́ху и тя, отца́ и па́стыря до́браго, сла́вляху.
Све́тло житие́ твое́ бысть, преподо́бне, и успе́ние пресве́тло, в ра́дость бо несконча́емую и поко́й досто́йно вшел еси́, Ма́терь Све́та воспева́я боголе́пно.
А́ще и в Небе́сных кро́вех живе́ши ны́не, но ве́мы, я́ко любо́вию твое́ю весь мир объе́млеши и пред Бо́гом заступа́еши. Сего́ ра́ди со упова́нием тя призыва́ем.
Сла́ва: Па́мять твою́ ны́не соверша́ющих нас, о́тче, благослови́ и свя́то жи́ти укрепи́, в час же сме́ртный помо́щник нам бу́ди.
И ны́не: К Де́ве Богоро́дице, Ея́же избра́нник и таи́нник яви́лся еси́, преподо́бне, ру́це о нас воздежи́, да с тобо́ю, яко ча́да со отце́м, Жизнь Ве́чную насле́дити сподо́бимся.
Свети́лен, глас 3:
Плотски́я стра́сти и мудрова́ние отложи́в, я́ко зерца́ло чи́стое о́браз Созда́теля твоего́ запечатле́л еси́ и, весь светоза́рен быв, нача́льника тьмы низложи́л еси́, о́тче Анти́по, ми́ру свети́льниче и пред Бо́гом наш теплый засту́пниче.
Слава, и ныне, праздника.
На хвали́тех стихи́ры, глас 1.
Подо́бен: Прехва́льнии му́ченицы:
Ми́лостив и кро́ток, и се́рдцем чист/ был еси́, преподо́бне Анти́по,/ сего́ ра́ди зми́и лю́тыя тя слу́шаху/ и челове́цы зли́и на покая́ние обраща́хуся,/ о́браз Созда́теля в тебе́ познава́юще,/ де́мони же лица́ твоего́ бе́гаху,/ огне́м благода́ти боже́ственныя опаляемии.
Не́бо у́мное душа́ твоя́ показа́ся,/ в не́йже Христо́с, я́ко со́лнце полу́денное,/ вся́кую тьму дале́че отгна́/ и свет Богове́дения возсия́./ Те́мже благоле́пию твоему́, о́тче Анти́по,/ А́нгели удиви́шася и Творца́ просла́виша,/ та́ко возвели́чившаго естество́ челове́ческое.
Кри́ны се́льныя одева́ет Бог,/ я́коже ни Соломо́ну пред ни́ми хвали́тися,/ кольми́ па́че украша́ет преподо́бных Свои́х,/ облека́я ри́зами нетле́ния./ Сего́ ра́ди успе́ние твое́, о́тче Анти́по,/ све́тлостию воскресе́ния блиста́ет/ и ра́дости исполня́ет ду́ши на́ша.
Сла́ва, глас 6.
Подо́бен: А́нгельския:
А́нгельски/ во пло́ти пожи́л еси́/ и ко А́нгельским лико́м/ ны́не возше́л еси́,/ о́тче Анти́по,/ до́брый наш па́стырю./ Не оста́ви, и́хже возлюби́л еси́,/ но при́сно хода́тайствуй/ к Царю́ Небе́сному/ мир пода́ти/ душа́м на́шим.
И ны́не, пра́здника.
Славосло́вие вели́кое. Ектении́ и отпу́ст.
На Литургии
Блаже́нны пра́здника песнь 5-я на 4, и свята́го песнь 6-я на 4. Проки́мен, Апо́стол, Аллилуа́рий, Ева́нгелие пра́здника. И свята́го проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́иа, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: пра́здника и святаго: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник.
Моли́тва
О, честна́я и свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче наш Анти́по, Ду́ха Свята́го кра́сное жили́ще, Це́ркве Правосла́вныя многопе́сненная похвало́! К тебе́ ны́не притека́ем и тебе́ мо́лимся, я́ко ве́лие дерзнове́ние пред Бо́гом стяжа́вшу: умоли́ Его́ благосты́ню, да не погуби́т нас со беззако́ньми на́шими, но вре́мя на покая́ние да́рует и благода́ть, ко спасе́нию поспешеству́ющую. А́ще бо и ве́мы пра́выя пути́, оба́че не́мощни зело́ те́ми ходи́ти и мно́гаго милосе́рдия Бо́жия и по́мощи тре́буем. Ты же, о́тче святы́й, прелюбе́зен Творцу́ яви́лся еси́, от ю́ности неукло́нно к Нему́ ше́ствуя. Не послужи́л бо еси́ пре́лести ми́ра сего́, но всю си́лу души́ твоея́ к Ве́чному устреми́л еси́, ско́рби и тесноты́ вре́меннаго жития́ му́жественне претерпева́я, наипа́че же во́льныя по́двиги к тем прилага́я.
О, вели́кия твоея́ любве́, ю́же я́ко дар Христу́ прине́сл еси́, и тоя́ ра́ди соверше́нныя да́ры духо́вныя от Него́ прия́л еси́! О, вели́какого смире́ния твоего́, и́мже вся блага́я души́ твоея́ невреди́мо сохрани́л еси́ и смири́вшемуся нас ра́ди Го́споду уподо́бился еси́! Те́мже, не я́ко раб, но я́ко сын возлю́блен, вшел еси́ в ра́дость Небе́снаго Отца́. И ны́не ра́дуются о тебе́ А́нгели и вси святи́и, купножи́теля тя иму́ще; весели́тся страна́ Молда́вская, тя произрасти́вшая; хва́лится гора́ Афо́нская, в му́жа соверше́на тя воспита́вшая; Земля́ Ру́сская, я́ко ма́терь втора́я, любо́вию тя прославля́ет; изря́дно же торжеству́ет оби́тель Валаа́мская, верх доброде́тельнаго жития́ твоего́ узре́вшая и ны́не мо́щи твоя́ нетле́нныя благогове́йне храня́щая. Оба́че и вси лю́дие в па́мяти твое́й ликовству́ют, такова́го засту́пника пред Бо́гом стяжа́вше. Ты же, о́тче святы́й, не преста́й посеща́ти чад твои́х, но к Ца́рствию Небе́сному путево́дствуй, да, моли́твами твои́ми, ча́сти шу́ия изба́вльшеся, Невече́рний Свет Триипоста́снаго Божества́ сподо́бимся зре́ти и во ве́ки прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 4
Ева́нгелия Христо́ва и́стиннии послу́шницы/ яви́стеся, преподо́бнии,/ мир и вся я́же в нем, я́ко не су́щая,/ преоби́девше любве́ ра́ди Христо́вы/ и в морски́й о́стров всели́стеся,/ и трудолю́бно в нем проти́ву ко́зней неви́димых враго́в подвиза́стеся,/ посто́м, бде́нием же и всено́щным стоя́нием/ пло́ти своя́ ду́ху му́дре повину́ли есте́./ Сего́ ра́ди от Вседержи́тельныя десни́цы досто́йныя венцы́ прия́ли есте́./ И ны́не Пресвяте́й Тро́ице предстоя́ще,/ моли́теся, всеблаже́ннии отцы́, Се́ргие и Ге́рмане,/ сохрани́тися в ми́ре оте́честву на́шему// и спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Евангелия Христова настоящие послушники явились, преподобные, мир и все, что в нем, как несущественное, презрели ради любви Христовой, и поселились на морском острове, и трудолюбиво на нем подвизались против козней невидимых врагов, постом, бдением же и всенощным стоянием вы благоразумно подчинили плоть свою духу. Потому из правой руки Вседержителя получили достойные венцы и сейчас, предстоя Пресвятой Троице, молитесь, всеблаженные отцы Сергий и Герман, о сохранении в мире Отечества нашего и о спасении наших душ.
Тропарь, глас 7
Звездо́ пресве́тлая Це́ркве Христо́вы,/ на се́вере просия́вшая,/ вся к Ца́рствию Небе́сному путеводя́щая,/ учи́телю и апо́столе и́стинныя ве́ры,/ предста́телю и засту́пниче гони́мых,/ украше́ние изя́щное Святы́я Це́ркве во Аме́рице,/ преподо́бне о́тче Ге́рмане Аля́скинский,/ моли́ся ко Го́споду Спа́су на́шему,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Звезда преяркая Церкви Христовой, на севере просиявшая, всех к Царству Небесному путеводящая, учитель и апостол истинной веры, ходатай и защитник гонимых, украшение превосходное Святой Церкви в Америке, преподобный отче Герман Аляскинский, молись ко Господу Спасителю нашему о спасении душ наших.
Тропарь, глас 1
Просвети́вся Боже́ственною благода́тию,/ неве́рныя лю́ди наста́вил еси́ к све́ту Богоразу́мия:/ и по сме́рти сия́я све́тлостию жития́ твоего́,/ источа́еши исцеле́ния притека́ющим с ве́рою к тебе́,/ Авраа́мие о́тче наш,// Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Перевод: Просветившись Божественной благодатью, неверующих людей направил ты к свету Богоразумия, и после смерти сияя светом жизни твоей, источаешь исцеления приходящим с верой к тебе, Авраамий отче наш, Христа Бога моли даровать нам великую милость.
Ин тропарь, глас 1
От мирски́я молвы́ бе́гающе,/ безмо́лвия и благоче́стия рачи́тели,/ в ти́хое приста́нище Валаа́ма/ от восто́ка приидо́сте/ и в нем, ева́нгельски Христу́ доброде́тельми после́довавше,/ на верх соверше́нства востекли́ есте́./ И ны́не в торжестве́ преми́рнем богозре́нием наслажда́ющеся,/ всеблаже́ннии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане,/ Человеколю́бца Бо́га моли́те,// е́же спасти́ всех нас, благоче́стно вас почита́ющих.
Перевод: Мирской суеты избегая, любители безмолвия и благочестия, вы пришли с востока в тихое пристанище Валаама, и в нем, по Евангелию последовав Христу добродетелями, поднялись на верх совершенства, и сейчас в торжестве надмирном созерцанием Бога наслаждаясь, всеблаженные отцы Сергий и Герман, Человеколюбца Бога молите, чтобы Он спас всех нас, благоговейно вас почитающих.
Ин тропарь, глас 3
Преподо́бне о́тче наш Ге́рмане,/ пе́рвый свети́льниче, в земли́ на́шей просия́вый,/ прино́сим вси тебе́ похвалы́ сия́,/ ты же, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду,/ бу́ди засту́пник нам, и уте́шитель,/ и Це́ркви на́шея покрови́тель ди́вный,/ да вси со умиле́нием зове́м ти:// ра́дуйся, о́тче наш Ге́рмане, Аля́ски и всея́ Аме́рики пресла́вный чудотво́рче.
Перевод: Преподобный отче наш Герман, первый светильник в земле нашей просиявший, приносим все тебе похвалы эти, ты же, как имеющий дерзновение ко Господу, будь защитником нашим и утешителем, и Церкви нашей покровителем знаменитым, да все со смирением взываем к тебе: «Радуйся, отче наш Герман, Аляски и всей Америки удивительный чудотворец».
Ин тропарь, глас 1
Ло́зу Правосла́вия прине́сл еси́ в Аме́рику из Росси́и благочести́выя/ и, удобри́в ко́рень по́стническими труда́ми/ и напои́в оби́льне моли́твенными слеза́ми,/ плоды́ прине́сл еси́ - виногра́д возлю́бленный,/ Ге́рмане преблаже́нне о́тче наш./ Те́мже и Бог тя просла́ви, я́ко апо́стола преподо́бнаго,/ нетле́нием моще́й и благода́тию чуде́с,/ от них же почерпа́юще благодея́ния, восхваля́ем тя:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Дарова́вшему тя Аме́рице свети́ло Правосла́вия.
Перевод: Лозу Православия ты принес в Америку из благочестивой России и, удобрив корень постническими трудами и обильно напоив молитвенными слезами, принес ты плоды - виноград возлюбленный, Герман преблаженный отче наш. Потому и Бог тебя прославил, как апостола преподобного, нетлением мощей и благодатью чудес, из них же черпая благодеяния, прославляем тебя: «Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Даровавшему тебя Америке, светило Православия».
Кондак, глас 4
От мирска́го жития́ изше́дше,/ отверже́нием ми́ра Христу́ после́довасте,/ и достиго́сте вели́каго Не́ва е́зера,/ и, в нем на о́строве Валаа́ме все́льшеся,/ равноа́нгельное житие́ пожи́ли есте́,/ отону́дуже, веселя́щеся, прешли́ есте́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со А́нгелы Влады́чню Престо́лу предстоя́ще,/ помина́йте нас, чад свои́х,/ я́же собра́ли есте́, богому́дрии,/ да ра́достно от души́ вопие́м:// ра́дуйтеся, Се́ргие и Ге́рмане, отцы́ преблаже́ннии.
Перевод: От мирской жизни удалившись, отвержением мира вы последовали за Христом и достигли великого озера Нево (Ладожское), и, в нем на острове Валаам поселившись, прожили жизнь подобную ангельской, откуда, радуясь, перешли к Небесным чертогам. И сейчас с Ангелами Престолу Владыки предстоя, вспоминайте нас, чад своих, которых собрали вы, Богомудрые, да радостно от души взываем: «Радуйтесь, Сергий и Герман, отцы преблаженные».
Кондак, глас 3
Свет ве́чный Христа́ Спа́са на́шего/ тя на путь ева́нгельский во Аме́рику наста́ви,/ возвести́ти весть о ми́ре ева́нгельскую./ Днесь Престо́лу Сла́вы предстоя́,/ моли́ся о стране́ твое́й и лю́дех ея́,/ о ми́ре всего́ ми́ра// и спасе́нии душ на́ших.
Перевод: Свет вечный Христа Спасителя нашего направил тебя на евангельский путь в Америку, проповедать евангельскую весть о мире. Сегодня, предстоя Престолу Славы, молись о стране твоей и людях ее, о мире всего мира и спасении душ наших.
Кондак, глас 2
И́го Христо́во прие́м, Авраа́мие,/ и Того́ крест на ра́мо взем,/ после́довал еси́ Ему́,/ насажде́н быв в дому́ Госпо́дни/ и процве́л еси́, я́ко фи́никс и я́ко кедр, и́же в Лива́не,/ умно́жил еси́ ча́да твоя́, муж жела́ний духо́вных:/ от возлю́бленнаго же апо́стола Иоа́нна Богосло́ва благода́ть восприи́м,/ жезло́м сокруши́л еси́ и́дола/ и рассы́пал еси́ его́, я́ко прах,/ и чудотво́рец у́бо ве́лий яви́лся еси́, преподо́бне./ Тем же Христа́ Бо́га моли́// непреста́нно о всех нас.
Перевод: Иго Христово подняв, Авраамий, и Его крест на плечо взяв, последовал ты Ему, быв посажен в доме Господне и процвел ты, как пальма и как Ливанский кедр (Пс.91:13-14). Увеличил ты число чад твоих, муж желаний духовных (Дан.10:11), от возлюбленного же апостола Иоанна Богослова ты получил благодать, жезлом сокрушил идола и рассыпал его, как прах, и стал великим чудотворцем, преподобный. Потому Христа Бога моли непрестанно обо всех нас.
Ин кондак, глас 8
Валаа́ма постри́женик, честны́й,/ возлю́бленник Бо́жия Ма́тере бы́вый,/ ревни́тель по́двигов дре́вних подви́жник но́вый,/ моли́тву, я́ко копие́ и щит, прие́мый,/ стра́шен де́моном и тьме язы́честей ста́вый,// Ге́рмане преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: Валаама постриженник, почитаемый, ты был любим Божией Матерью, новый ревнитель подвигов древних подвижников, молитву, как копье и щит взявший, устрашавший демонов и тьму языческую, Герман преподобный, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Ин кондак, глас 8
Взбра́нному Воево́де сво́инствовався,/ в брань вступи́л еси́ на ду́ха зло́бы в по́ле преподо́бия и апо́стольства./ И, пожа́в побе́ды обою́дныя,/ воздвиза́еши нас вопи́ти тебе́:// ра́дуйся, свя́те Ге́рмане, апо́столе преподо́бный.
Перевод: Победоносного Военачальника ты стал воином, вступил в битву против духа злобы на поле преподобия и апостольства. И одержав победу с обеих сторон, поднимаешь нас, чтобы взывать к тебе: «Радуйся, святой Герман, апостол преподобный».
Молитва
О, вели́ции отцы́ на́ши, Христо́вы уго́дницы и те́плии предста́тели ко Спа́су о душа́х на́ших, Се́ргие и Ге́рмане! Вы бо в неду́зех цели́тели яви́стеся, по мо́рю пла́вающим ко́рмчии, и утопа́ющим благонаде́жное избавле́ние, и от вся́каго смертоно́снаго наше́ствия храни́тели, па́че же от духо́в нечи́стых свобожде́ние и вся́ких наве́тов, проти́ву нас содержи́мых, очище́ние и по́мощь. О, преблаже́ннии отцы́ и чудотво́рцы пресла́внии, Се́ргие и Ге́рмане, моли́теся ко Влады́це Христу́ о нас, гре́шных, я́ко да ва́шими моли́твами сподо́бимся в день Су́дный десна́го предстоя́ния и наслажде́ния во Ца́рствии Бо́жии во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва
О, преди́вный уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Ге́рмане, ты по́двигом до́брым подвиза́лся еси́ во стране́ сей, среди́ суро́выя приро́ды, яви́л еси́ себе́ в ма́лом ве́рно во служе́нии твое́м Бо́гу, по глаго́лу Его́: о ма́лем был еси́ ве́рен, над мно́гими поста́влю тя. И ны́не, егда́ испо́лнися сло́во сие́ Госпо́дне на тебе́, поста́ви тя Госпо́дь над все́ю Це́рковию Америка́нскою, я́ко Небе́снаго покрови́теля, все мы взыва́ем ти те́плою моли́твою: моли́ся за Це́рковь на́шу Святу́ю, да сохрани́т ю́ Госпо́дь в чистоте́ и Правосла́вии, да яви́т ю́ украше́ние страны́ на́шея, да огради́т ю́ от те́мных сил вра́жиих, да изжене́т супоста́ты и да да́рует всем чистоту́ ве́ры и благоче́стие. Всем же нам испроси́ ду́ха ми́ра и любве́, ду́ха кро́тости и смире́ния, горды́ни отгна́ние, от самопревозноше́ния огражде́ние, боля́щим по́мощь и исцеле́ние, скорбя́щим утеше́ние, а́лчущим пра́вды духо́вныя пи́щу Небе́сную. Да, улучи́вше жела́емая, обря́щем пра́ведное воздая́ние в день Стра́шнаго суда́ и со все́ми святы́ми воспое́м и просла́вим Живонача́льную Тро́ицу, Отца́ Непостижи́маго, И́стиннаго и Единоро́днаго Сы́на и Свята́го Уте́шителя Ду́ха, во ве́ки. Ами́нь.
Молитва
О, преподо́бне о́тче наш Авраа́мие! Не забу́ди нас, но помина́й всегда́ во святы́х твои́х богоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Помяни́ ста́до твое́, е́же сам и пасл еси́, и не забу́ди посеща́ти ча́да твоя́, и моли́ за ны, о́тче свяще́нный, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду: не мним бо тя ме́ртва су́ща, а́ще и преста́вился еси́ от нас, па́стырю наш до́брый! Се мо́щи твоя́ святы́я пред очи́ма на́шима: свята́я же твоя́ душа́ с а́нгельскими безпло́тными ли́ки у Престо́ла Всех Царя́ предстоя́щи досто́йно весели́тся. Испроси́ у́бо нам вре́мя на покая́ние, е́же невозбра́нно прейти́ от земли́ на Не́бо, и ве́чныя му́ки изба́витися, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дниками бы́ти со все́ми пра́ведными, от ве́ка благоугоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, преподо́бнии и Богоно́снии отцы́ на́ши Се́ргие и Ге́рмане! С ве́рою и любо́вию припа́дающе к святе́й ико́не ва́шей, умиле́нно мо́лим вас: не забу́дите нас, недосто́йных и гре́шных (имена), но предста́тельством ва́шим огради́те нас от злых ко́зней вра́жиих: утоли́те возста́ние страсте́й: укрепи́те не́мощь на́шу в духо́вных бра́нех и по́двизех, предлежа́щих нам: отжени́те вся́кое уны́ние и печа́ль грехо́вную от серде́ц на́ших, и Небе́сное утеше́ние низпосли́те нам во труде́х и ско́рбех на́ших. В стра́шный же час сме́ртный предста́ните всем нам, я́ко же блази́и хода́таи и те́мных зра́ков де́монских прогони́телие: да в ми́ре и покая́нии сконча́вше земно́е по́прище на́ше, дости́гнем и ве́чных благ наслажде́ния, и ку́пно с ва́ми да воспое́м и просла́вим всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Перевод: (имена)
2-я Молитва
О, преподо́бне о́тче Ге́рмане, новоя́вленный уго́дниче, Аля́ски просвети́телю! Мо́лим тя: хода́тайствуй о нас, гре́шных рабе́х Бо́жиих (имена), пред Престо́лом Вседержи́теля Бо́га, да да́рует нам вся потре́бная животу́ и благоче́стию, душа́м и телесе́м на́шим здра́вие, во всех благи́х преспе́яние и Свою́ всеси́льную по́мощь во вся́ких искуше́ниях, беда́х же и напа́стех, воздвиза́емых на ны от врага́ спасе́ния на́шего. Наипа́че же испроси́, уго́дниче Христо́в, всем нам грехо́в отпуще́ние, христиа́нскую кончи́ну жития́ и насле́дие Ца́рствия Небе́снаго у Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же честь и сла́ва, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Перевод: (имена)
Каноны и Акафисты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Я как-то особенно ярко ощутил, что всякие обстоятельства в жизни — и происшествия, и испытания, и неожиданности — дело второстепенное. Основа, первое, — это постоянная связь с Единым и Вечным. Есть она, тогда всё происходящее, хотя бы и самое тяжелое, можно переносить равнодушно или, вернее, — покойно. Главное-то ведь имеется, а всё прочее — преходящее. В Главном же и Едином, как в Полноте, всё есть и всё в Нем, а посему никакие утраты этой жизни не страшны... Основное... оно прочно и не может поколебаться. Вечное — нерушимо.
свщисп. Роман Медведь
19 декабря 1240 года произошло падение Киева под нашествием монголо-татарских войск хана Батыя.
Должно делать добро ближним по возможности тайно
Список храмов с престольным праздником в честь святителя Николая