День памяти
Жития
Благословением Святейшего Патриарха Кирилла от 7 мая 2015 года утвержден Собор святых Ивановской митрополии.
Список Святых
Богослужения
Служба священномученику Августину, архиепископу Калужскому
На велицей вечерни
Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвах: стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте:
Радуйся, священная главо, / святителю Августине богомудре, / Церкве красото, града Калуги предивное удобрение, / благочестия пучино неисчерпаемая, / столпе Православия непоколебимый, / слава мучеников, / преподобных подражателю, исповедников подобниче, / за Христа душу твою положивый, / Егоже моли / даровати душам нашим мир и велию милость.
Радуйся, сосуде Духа Божественнаго, / от юности Богом избранный стадо Его хранити, / любовию Тому уподобился еси: / смирения высото, правило добродетелей, / нищих питателю, обидимых заступниче, / Истины ревнителю, / за неяже пострадал еси даже до крове, / сего ради от Христа венец приял еси, блаженне / Егоже моли / даровати душам нашим мир и велию милость.
Радуйся и ликуй, земле Российская, / украсившися кровьми святых страстотерпец, / сии бо веру твердо исповедаша, / прещения мучителей не устрашишася / не уклонишася скорби, ни темницы, / новозакланнии агнцы, от нихже и ты, святителю Августине, / ангеле церкве Калужския и служителю Христов. / Егоже моли / даровати душам нашим мир и велию милость.
Ины стихиры, глас 1:
Придите, вернии, / прославим иерарха всечестна, / в лютая времена безбожнаго гонения / право правивша слово Божественныя истины, / пасшаго паству свою многотрудно, / научая ю отеческим преданием следовати / и, яве образ себе самаго предлагая, / душу за Христа положившаго. / Сего ради, священномучениче Августине, / усердно тя прославляем.
Жертву первее Богу принося безкровную, / яко священник законнейший, отче, / послежде яко всеплодие и приятну жертву, / кровь твою, яко мученик истинный, за Христа излиял еси, / исповедник непоколебим явился еси; / сего ради с любовию тя ублажаем.
Пастырю истинный, святителю Августине, / Церкве Христовы усердный ревнителю, / противу беззаконник дерзновенно стал еси / и обратил еси суд на главу судивших тя, / светильник веры неугасимый, воин неустрашимый Небеснаго Царя. / Сего ради почитаем священную твою память.
Слава, глас 6:
Приидите, российстии собори, / благочестно песньми восхвалим / честное торжество святителя и мученика; / звезду нову на Небесех в сонме святых явленную, / архипастыря богомудраго, / на камене веры твердо стоявшаго, / егда богоборцы пастырей Церкви побиваху, / о согрешивших братоубийством ходатай быв. / И ныне Престолу Божию предстоит, / выну моляся о душах наших.
И ныне, Богородичен воскресен.
Вход. Прокимен дне. И чтения три святительския.
На литии стихира, глас 2:
Столп несокрушим Христовы Церкве / явился еси, святителю Августине, / егда на землю нашу адова злоба устремися, / и потоцы беззакония смятоша ю. / Но живо слово Господне: / не убойтеся от убивающих тело, души же не могущих убити. / Потерпе душа твоя за Возлюбившаго нас Господа, / ругание, и клеветы, и узы, и темницы и лютую смерть; / ныне же, со страстотерпцы в Церкве Небесней торжествующе, / моли о земнем отечестве твоем, / да хранит веру православную, / в нейже Руси утверждение.
Слава, глас 4:
Кровию обагрив священныя одежды, / достигл еси Небеснаго чертога, славне, / яко мученик непобедим и священнодейственник законнейший. / Христу Пастыреначальнику последуя прилежно, / не оставил еси паствы твоея даже до смерти. / Темже, отче наш святителю Августине блаженне, / не остави град, идеже пострадал еси, / и твоими молитвами избави от бед / празднующих всечестную память твою.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
Святый священномучениче Августине! / Небоязненно стоял еси за веру православную, / за нюже муки мнози претерпел еси: / заушения и уничижения, / гладом и хладом изморен в темнице, / яко злато в горниле искушен быв, / и обрете тя Бог достойна Себе. / Егоже моли, святителю, / даровати нам велию милость.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Святый священномучениче Августине! / Божественною ревностию распалаем, / огнь горящ явился еси / воздвиже глас свой на отступники Христовы веры, / суду Божию предая их, / праведно обличи неправедная начинания / паству же боятися Единаго Бога научал еси. / К Тому преселился еси, радуяся, / и молишися о нас, чадех твоих.
Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.
Святый священномучениче Августине! / Архиереев похвало и монашествующих славо, / ты, измлада Христа возлюбльше, / чувственныя страсти увядил еси воздержанием, / потщався хуждшее покорити лучшему / и плоть поработити духу, / добродетельми, и словесы, и делы возсиял еси. / Тем ныне предстоиши Престолу Славы всех Царя / и молишися о душах наших.
Слава, глас тойже:
Яко светозарная звезда возсиял еси, блаженне, / новый мучениче, исповедниче Христов, / ныне же, со ангелы радуяся, / помощник буди нам в скорбех и болезнех, / наставниче заблудших, плачущих утешение, / заступниче немощных, прибежище отчаянных, / молитвенниче о душах наших.
И ныне, глас тойже.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго
О, преславнаго чудесе! / Небесе и земли Царица, / от святых сродников наших умоляемая, / до ныне землю Русскую покрывает / и лика Своего изображении милостивно обогащает. / О Владычице Державная! / Не престани и на будущее время / во утверждение на Руси Православия / милости и чудеса изливати до века. Аминь.
Тропарь, глас 4:
Священноначальников сопрестольник и новый мучениче, / неусыпный земли нашея к Богу предстателю, / нечестие беззаконных дерзновенно отринул еси / увещая паству твою небоязненно стояти в Православии; / темже сугубым венцем венча тя Христос. / Того моли, святителю отче наш Августине, / умирити мир и спасти души наша.
На утрени
На Бог Господь: тропарь святому, дважды.
Слава и ныне, Богородичен.
По 1-й кафисме седален:
Правило веры и образ кротости / явился еси, священномучениче Августине, / пастырю добрый и угодниче Христов, / ярости мучителей не убоялся еси / и суемудренная свирепства обличил еси; / молитвами твоими подай чтущим тя любовию / добродетелей исправление.
Слава и ныне, Богородичен:
Дивно чудо зачатия / и неизреченен образ Рождества Твоего, Дево Чистая, / удивляет ум и ужасает помысл; / Тя воспеваем, яко палату Всецаря / и мира спасение.
По 2-й кафисме седален:
Яко светозарная звезда, / во граде нашем возсиял еси ученьми словес твоих, / отче Августине приснопамятне, / премудрый Слова проповедатель показался еси, / утверждая люди учением Христовым, / за Негоже пострадал еси даже до смерти, / и ныне со апостолы и архиереи радуешися, / предстоя престолу Господню.
Слава и ныне, Богородичен:
Всех Творца и Бога, Всенепорочная, / нетленно родила еси, / Духом Божественным в ложеснах заченши, / Егоже славяще, Тя воспеваем, Дево, / яко всех христиан спасение и надежду.
По полиелеи седален:
Иже добродетелей подвижник и архиереев украшение, / Богоблаженне Августине, / любовию евангельскою укрепляемь, / небоязнен пастырь и наставник заблуждших явился еси, / темже земля наша, / кровьми твоими орошенная, / восприяла тело твое, / яко многоценный бисер Христов.
Слава и ныне, Богородичен:
Небесную дверь и кивот, / пресвятую гору и светлый облак, / неопалимую купину и словесный рай, / вселенныя великое сокровище, / Царицу Небесе и земли воспоим, / Та бо молится Сыну Своему спастися нам.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду / и преподобнии Твои возрадуются.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.
Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 67.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Придите, вернии, / восхвалим страстотерпца святителя, / той бо, в страх Божий вооружився, / благодатию Христовою укрепляемь, / силу вражию низложил еси преславно, / в жертву непорочную принеслся заклатися, / во свидетельство Распеншагося за нас, / ныне же в Царстве Его водворился еси / со всеми исповедники земли Российския.
Канон Богородице, глас 8: Воду прошед:
И священномученика канон, глас 6.
Песнь 1
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Исраиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Песнь воспети Твоему угоднику, егоже избрал еси, / святителю Августину, / сподоби, Господи, нас недостойных, / и слово Сам вдохни восхвалити светоносное житие его / и подвиги, имиже украсился еси, / путем тесным земное шествие совершая.
На гору добродетелей востекл еси, блаженне, / от юности суетныя славы и мирския чести отрицаяся, / славы Единаго Бога ища и выну Тому работая прилежно.
Любовию Христовою уязвився, / фараонит мысленных нетрудно избег, богомудре, / ревнитель явился еси неустрашимый веры и благочестия, / непорочне и праведне на земли пожил еси / и приял еси осияние Духа.
Богородичен: Дево, в женах благословенная, / Твоя милости подаждь людем немощным, / страстотерпца Христова молением, / Милостиваго бо явилася еси Мати.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания твоего.
Благочестиваго корене отрасль плодоносна показася, / добрым нравом от младенчества твоего, святе, радость родителем был еси, / чистою душею от пелен Господеви прилепился еси, / отонудуже старец некий и странник Божий благослови тя, / провидев яко архиерея и избранника Христова.
Яко елень на источники водныя, / измлада к храму Божию устремлялся еси, отче, / вся красная мира ни во чтоже вменив, / ведый же твое благое изволение Сердцеведец / постави тя на свещнице, / яко пастыря Церкве Своея и служителя.
Небесную премудрость яко талант от Бога обрел еси, / егоже приумножи, блаженне, от сокровищ богословия, / твердый адамант явился еси догматов веры; / егда свирепеющия волки, / Церковь православную разорити хотя, / со безбожники совокупишася, / словом твоим демонскую лесть обличил еси.
Богородичен: Сохрани, Владычице, надеющияся на Тя, / и нахождения варварскаго избави / и зловерных учений мутныя волны укроти, / Тя бо в скорбех и напастех всегда призываем.
Седален, глас 2:
Серафимскою любовию ко Господу пламенея, / яко столп огнен явился еси, священномучениче, / попаляющ словеса нечестивых, / верных же души просвещающ ученьми Богоразумия; / темже Горняго Иерусалима с соузники твоими и чады достигл еси, / идеже молиши Христа о нас, / светло празднующих твою память.
Слава и ныне, Богородичен:
Спасай нас, Всесвятая Чистая, / от сопротивных обстояний и соблазнов бесовских, / и умоли Сына Твоего, / да возведет от нетления к жизни Небесней / прибегающих к покрову Твоему.
Песнь 4
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Объятия Отча отверз ти Господь, / иго благое и бремя легкое подъяти призва тя, / тогда образ ангельский восприял еси, мудре, / да приидеши в меру мужа совершенна.
Всем честен явился еси, Августине, / богоданней пастве твоей, / словом и житием, кротостию и милосердием, верою и чистотою; / сего ради людие боголюбивии восхотеша / во епископы избрати тя, / да храниши Церковь от лжепастырей, / раздрати хотящих хитон Господень.
Терпение неленостное во искушениих показал еси, / гонения, поношения и заточения подъяти не убояся, / в пощениих непреклонен пребыл еси, отче, / даже и в темнице храня сия опасно.
Богородичен: Из Тебе Христос возсия, Всепетая Дево, / не остави нас милостию Твоею, / яко да славим и поем Тя, / Пречистая.
Песнь 5
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
Изволися Духу Святому поставити тя на свещнице / во дни мятежа и нестроения велия, / егда рыданием и плачем земля Российская огласися, / и кровьми мученическими обильно обагрися, храмы Божии попранию предашася: / возста бо диаволе ополчение на Господа и на Христа Его.
Смотрению Архипастыря следуя / и велению Матере Церкве повинуяся, / в земли Ивановстей начало положил еси / святительским подвигом твоим.
Труды святительския возложил еси на себе, Богом званный, / воистину чести сия достоин явился еси, отче, / словом премудр быв, / житием же добродетелен, / в Божественных писаниех искусен.
Богородичен: Помощницу надежную имамы Тя, Богородице, / Предстательницу о нас к Сыну Твоему, / ведаеши бо скорби сердечныя чад Церкве Православныя / и слышиши молитвы их.
Песнь 6
Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Августину учителю тезоименит, премудре, / пищею евангельских словес разумно чада церковная питал еси, устнама твоима истину Христову возвещая, / верных просвещая души ученьми Богоразумия, / в Горний Иерусалим вводящими.
Епископ был еси добрый, святителю Августине, / подобает бо премудрому немудрыя просвещати, / сильному о Господе немощи слабых носити, / малодушнии укрепляти, отчаяннии утешати; / и всех к житию богоугодному управляти.
Скорбьми и печальми море житейское преходя, / «се есть путь наш», — рекл еси, святителю, / разумея, яко ни скорбь, ни теснота, / ни гонение, ни глад, ни нагота, ниже беда, / ниже смерть не возмогут разлучити от любве Христовы чада Его, / льстивии ловительства вражия отринувшия.
Богородичен: К Тебе, о Богомати, ныне слезно взываем: вонми предстательству святителя о нас / и Сыну Твоему молитвы вознеси о спасении душ наших.
Кондак, глас 2:
От юности глаголом Божественным последуя, / верен даже до смерти пребыл еси, / блаженне Августине, / святительским саном почтився, / Церкве Российския показася страж неусыпный; / и, житие твое страданиями за Христа увенчав, / преселился еси в Небесныя обители, / идеже молиши всех Владыку / умирити мир и спасти души наша.
Икос:
Похвальная принесем святителю и мученику, / доброму пастырю, овцы своя в Небесный чертог приведшу, / молитвеннику и хранителю Церкве Российския, / крепку противу врагов Ея стоятелю; / к нему же припадем, верою и любовию воспевающе: / радуйся, Единаго Бога ради на земли поживый; / радуйся, велению Его выну последовавый; / радуйся, свягительскаго избрания, аки монашескаго послушания, не уклонивыйся; / радуйся, неистовства зловерных безстрашно обличивый; / радуйся, венцем славы от Господа венчанный; / радуйся, священномучениче Августине, отче наш.
Песнь 7
Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел преподбным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Истины свидетель непреложен явился еси во дни мятежа лютаго, / егда пастыри нецыи Матере Церкве отвергошася, / в смущение паству приведоша; / тогда православия ревнитель необоримый показался еси, иерарше, / и заблуждших на путь правый премудре наставил еси.
Благодати Христовы сосуде избранный, / досады и поношения, горькия обиды и уничижения, изгнания и темницы понесл еси, отче, / терпя вся сия радостно, / яко спасительный ярем Христов.
Креста Христова не постыдился еси, блаженне Августине, / анафему на богоборцы возгласил еси, / вражия прещения не убояся / и в жертву нескверну яко хлеб чистый Господеви принесеся, / с Нимже и в вечнем Царстве светло царствуеши.
Богородичен: Богородице, исцели от греховныя болезни разслабленныя души наша, / ловительствы лукавых враг сохрани ны / и славословящия Тя спаси от бед и обстояний.
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподбным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети, Тя превозносим во вся веки.
Заповедей евангельских усердный рачителю, / иноческое нестяжание и худость ризную возлюбил еси, преподобне, / в трудах, бдениих и молитвах непрестанно подвизался еси, / всякия утехи телесныя отрицаяся; / темже убо дарова ти Христос смирение нелицемерное.
Никтоже от тебе тощ отыде, отче Августине: / был еси нищих и сирых питатель, / вдов и сирот утешитель, / обидимых заступник и покровитель, / милосердием Спасителю Христу подражая.
Земнаго ангела и небеснаго человека образ был еси пастве твоей, святителю, / постников похвало и монахов сотрудниче, / кротостию и незлобием украсился еси, / в мире премирно пожив, / от него же собрал еси духовное сокровище, / яко пчела сладкий мед от кринов сельных.
Богородичен: Воистину Ты еси христианом спасение, Владычице, / Христа бо родила еси, / спасающаго ны от вечныя смерти.
Песнь 9
Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати: тобою же, Всечистая, явися человеком слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.
Ходатай и молитвенник о нас к Богу буди, милостиве, / отыми от нас всякую злобу, вражду и злословие, / вкорени в сердцах наших мир и единодушие, / во еже благоугодити нам Господу и Владыце.
Архиерею святый, / решити и вязати власть от Бога приемый, / разреши прегрешения наша, / и путем тесным, ведущим в жизнь вечную шествовати / настави нас, молящихся тебе.
Хваление сие от нас, недостойных и окаянных, / усердно тебе приносимое, / приими милостивно, святителю и отче, / и моли Пастыреначальника Христа, / да не паки гнев Его найдет на ны разслабленнии и малодушнии, / и да утвердит во веки Церковь Русскую, / кровьми мученик от пленения безбожнаго возставленную.
Богородичен: Огнь Божественный, / воплощенное Слово Отчее рождшая, / Всесвятая Дево, / Небесным любве Божия огнем / разжзи оледеневшая сердца наша.
Светилен:
От Бога Света Небесным светом осиянный, / последовал еси Христу неуклонно путем спасительным, / просвети и нас, помраченных страстьми житейскими, / и прелести мрак отгони, / и о земном отечестве твоем молися, Августине, / новый светильниче земли Российский.
Слава и ныне, Богородичен:
Просветившая род человеческий Рождеством Твоим, / Дево Пренепорочная и Неискусобрачная, / покровом Твоим сохраняй рабы Твоя / от наветов вражиих невредимы, / да кромешныя тьмы избавимся мольбами Твоими.
На хвалитех стихиры, глас 7:
Августина святителя, / иерарха всечестна, добраго пастыря / право правивша слово Божественныя истины, / благочестия наставника и чистоты, / кладезь неисчерпаемый дарований духовных, / сосуд избранный Божия благодати, / Православия ревнителя, Церкве поборника / немолчными песньми восхвалим.
Августина, новаго мученика, / страдания мнози незлобиво претерпевша, / душу и тело, память и волю, / слово, дело и помышление / любве Божии предавша, / и лютую смерть за Христа восприявша / благочестно вернии ублажаем.
Августина преподобнаго <почтим>, / духовнаго воина непобедимаго, / иноческаго жительства истинное правило; / той бо, плотское мудрование воздержанием умертвил еси, / в безстрастия тишину одеявся, / и сердце милующее стяжав, / возмогл еси коварствий лукавых избежати.
Слава, глас 4:
Благоуханием добродетелей / Богу в чистей совести угодил еси, / и ныне в Царствии Невечернем с Ним царствуеши, / Его же моли, святителю, / стадо твое милостивно зряще, / да подаст нам братолюбие и мир, / силу и крепость и терпение неослабное, / хранити веру Православную, / в нейже отечества нашего утверждение.
И ныне, Богородичен:
Пресвятая Богородице, христиан похвало! / со святыми сродники наши / вопием к милосердию Твоему: / крове ради новых мученик пролитыя, / даруй нам, молящимся Тебе, / дух страха Божия, / дух разума и благочестия, / да паки вера православная торжествует, / земля бо Российская древле дом Твой наречеся.
Славословие великое.
На Литургии
Прокимен, глас 7: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Апостол ко Евреем, зачало 334.
Аллилуиа, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду, и преподобнии Твои возрадуются. Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.
Евангелие от Иоанна, зачало 36.
Причастен: В память вечную:
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 4
Жела́нием духо́вным в пусты́ню всели́лся еси́/ и, та́мо невозвра́тно ше́ствовав Боже́ственными стезя́ми,/ дости́гл еси́ в Небе́сныя оби́тели,/ и ны́не со А́нгелы предстои́ши/ у Престо́ла всех Царя́ Христа́ Бо́га,/ Ему́же приле́жно моли́ся/ поми́ловати град сей и лю́ди,/ ве́рою пра́зднующия пречестну́ю па́мять твою́,// Ти́хоне преподо́бне, о́тче наш.
Перевод: Устремлением духовным ты поселился в пустыни и там, безвозвратно шествуя Божественными путями, достиг ты Небесной обители, и сейчас, с Ангелами предстоишь у Престола Царя всех Христа Бога, Ему же настойчиво молись помиловать город этот и людей, с верой празднующих почитаемую память твою, Тихон преподобный, отче наш.
Тропарь, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ сло́вом и житие́м, па́стве твое́й, о́тче смиренному́дре Митрофа́не, был еси́./ Те́мже и во све́тлостех святы́х,/ со́лнца светле́йше возсия́л еси́,/ венце́м нетле́ния и сла́вы украша́емь,/ моли́ Христа́ Бо́га,// стране́ на́шей и гра́ду твоему́ в ми́ре спасти́ся.
Перевод: Правилом веры и образом кротости своим словом и жизнью для паствы твоей, отче смиренномудрый Митрофан, ты был. Потому и в сиянии святости ярче солнца воссиял ты, украшенный венцом нетления и славы, моли Христа Бога о спасении в мире страны нашей и города твоего.
Тропарь, глас 8
Я́коже дре́вле на Восто́цех трие́ вели́цыи святи́телие,/ си́льный сло́вом Васи́лий,/ глубина́ Богосло́вия Григо́рий и Златоу́стый Иоа́нн,/ та́ко и днесь в стране́ полу́нощней/ три новоявле́нная свети́ла ве́ры на тве́рди церко́вней востеко́ша:/ столп ве́ры Митрофа́н,/ сло́во и́стины в лице́ царю́ испове́давый,/ и обличи́тель раско́ла Дими́трий,/ мече́м обою́ду о́стрым вся ко́зни его́ разсеки́й,/ и пома́зания по́лный сосу́д Ти́хон,/ ти́хостию слове́с свои́х гре́шника к покая́нию призва́вый./ О вели́цыи трие́ святи́телие земли́ Росси́йския,/ моли́те Христа́ Бо́га, Ему́же уго́дни бы́сте,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как раньше на Востоке три великих святителя: сильный словом Василий, глубина Богословия Григорий и Златоустый Иоанн, так и сейчас в стране северной три новых явленных нам светила веры взошли на небе церковном: столп веры Митрофан, слово истины в лицо царю исповедавший, и обличитель раскола Димитрий, обоюдоострым мечом все козни его рассекший, и полный благодати сосуд Тихон, тишиной слов своих грешников к покаянию призвавший. О великие три святителя земли Русской, молите Христа Бога, Ему же вы были угодны, о спасении душ наших.
Тропарь, глас 5
Днесь град твой Га́лич тобо́ю хва́лится,/ в конце́х бо его́ пресве́тло,/ я́ко ве́лие со́лнце, возсия́л еси́/ и чудесы́ твои́ми, преподо́бне Мака́рие, вся озари́л еси́./ И ны́не моли́ся Го́сподеви/ изба́витися душа́м на́шим от пре́лести вра́жия// и спасти́ся гра́ду твоему́ от пога́нскаго наи́тия.
Перевод: Сегодня город твой Галич тобой гордится, ибо в его пределах преярко, как великое солнце, воссиял ты и чудесами твоими, преподобный Макарий, все озарил. И сейчас молись Господу об избавлении наших душ от обольщения вражеского и о спасении города твоего от языческого нашествия.
Тропарь, глас 8
Я́ко вои́стинну гла́са апо́стольскаго/ послу́шатель был еси́, блаже́нне Си́моне,/ Христа́ бо ра́ди изво́лив име́ти бу́йство,/ в не́мже соблю́л еси́ твоя́ к Бо́гу доброде́тели, посреде́ молв некра́домы,/ терпе́нием у́бо пачеесте́ственным Христу́ подража́в,/ посрами́л еси́ льсти́ваго всю горды́ню,/ тем и в лю́тых ра́нах, я́коже дре́вний Ла́зарь,/ в не́дра Авраа́мля пресели́лся еси́,/ иде́же и ны́не утеша́яся, посеща́й град твой,// почита́ющий любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Перевод: Ты был истинный последователь слов апостольских, блаженный Симон, ибо желал иметь безумие Христа ради (1Кор.4:10), в нем же сохранил ты добродетели перед Богом, которые невозможно похитить среди волнений (житейских), ибо ты сверхъестественным терпением подражая Христу, посрамил всю гордыню льстивого (диавола), потому и в жестоких ранах, как раньше Лазарь, отошел в лоно Авраамово (Лк.16:19-22), где и сейчас получаешь утешение, посещай город твой, почитающий с любовью святую память твою.
Тропарь, глас 3
Це́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый,/ благоче́стия пра́вило,/ жития́ ева́нгельскаго о́бразе,/ священному́чениче Фео́доре,/ Христа́ ра́ди пострада́вый да́же до кро́ве,/ Его́же моли́ усе́рдно,/ я́ко Нача́льника и Соверши́теля спасе́ния,/ Русь Святу́ю утверди́ти в Правосла́вии// до сконча́ния ве́ка.
Перевод: Церкви Русской столп непоколебимый, благочестия пример, жизни по Евангелию образец, священномученик Феодор, Христа ради пострадавший даже до смерти, Его же моли усердно, как Начальника и Совершителя спасения, Русь Святую укрепить в Православии до скончания века.
Тропарь, глас 4
Дне́сь град Ива́ново све́тло пра́зднует,/ и с ним окре́стныя страны́ вся ликовству́ют,/ прославля́юще святы́я засту́пники своя́,/ святи́тели, преподо́бныя, блаже́нныя, испове́дники и му́ченики,/ и к ним со умиле́нием и ве́рою вопию́т:/ о по́лче святы́й богоизбра́нный,/ моли́те Христа́, Егоже возлюби́ли есте́,/ дарова́ти мир лю́дем свои́м,/ и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.
Перевод: Сегодня город Иваново радостно празднует, и с ним все соседние области торжествуют, прославляя святых заступников своих, святителей, преподобных, блаженных, исповедников и мучеников, и к ним в сокрушении сердечном с верой взывают: «О святое Богоизбранное воинство, молите Христа, Которого вы возлюбили, даровать мир людям своим, и спасение, и великую милость».
Тропарь, глас 5
Яко истинный ученик Христов, плоть распял еси со страстьми и похотьми, житием своим Живодавца проповедуя, возшел еси от образа к подобию, преподобне отче Леонтие, и мучительми в нечистоты погружаемый, чистым сердцем и усты вопиял еси: Христос воскресе, братие!
Тропарь, глас 4
Па́стырие ду́хом единонра́внии,/ о святы́нех му́ченики сподвиза́ют стоя́ти до сме́рти,/ ороша́ют свои́ми кровми́ зе́млю Шу́йскую,/ те́мже я́ко но́выя Ца́рства Бо́жия насле́дницы,/ благода́тию от небе́с// светоозаря́ют ве́рныя во ве́ки.
Ин тропарь, глас 4
Богому́дрый Желтово́дския оби́тели первозда́телю,/ Бо́гом поста́вленный мона́шескаго жития́ сто́лпе,/ благопи́санный досточу́днаго по́стничества о́бразе,/ Богозда́нный Ду́ха Свята́го сосу́де,/ златоза́рное Ру́сския земли́ свети́ло всесве́тлое,/ мо́лим тя, о́тче Мака́рие,// светоза́рною моли́тв твои́х луче́ю разреша́й мра́чных страсте́й на́ших о́блак.
Перевод: Богомудрый основатель Желтоводской обители, Богом поставленный столп монашеского жития, прекрасно написанный образ достойного удивления постничества, Богом созданный сосуд Духа Святого, сияющее как золото Русской земли светило преяркое, молим тебя, отче Макарий, светозарными лучами твоих молитв рассеивай тучу наших мрачных страстей.
Ин тропарь, глас 4
Му́ченики гра́да Шу́йскаго в пе́снех дне́сь, ве́рнии, просла́вим: Па́вла, иере́ев похвалу́, Иоа́нна, Палеха благода́тное ра́дование, с ни́ми же Петра́, ве́ры кре́пость, Никола́я ре́вностнаго, та́кожде и Анастаси́ю, юни́цу чи́стую, Авксе́нтия со Се́ргием,— седмери́цу сла́вную, и́хже моли́твами да утверди́т Христо́с Бог град и лю́ди Своя́ во Правосла́вии до сконча́ния ве́ка.
Кондак, глас 8
Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ во след Его́ невозвра́тно ше́ствовал еси́,/ посто́м и воздержа́нием плотски́я стра́сти умертви́л еси́,/ бде́нием же и моли́твами вселука́ваго врага́ до конца́ низложи́л еси́/ и слеза́ми, я́ко еле́ем, свещу́ све́тлу себе́ угото́вал еси́;/ те́мже в Небе́сныя оби́тели невозбра́нно вшел еси́,/ иде́же, ра́дуяся, Го́сподеви предстои́ши,/ Ему́же приле́жно моли́ся, мо́лим тя,/ я́ко да ми́лостив нам бу́дет в День стра́шнаго Его́ прише́ствия,/ и да не пребу́дем и мы вне черто́га Христо́ва,/ но да сподо́бит ны одесну́ю Себе́ ста́ти/ моли́твами твои́ми, преподо́бне, да зове́м ти:// ра́дуйся, Богому́дре о́тче наш Ти́хоне.
Перевод: Пленен любовью ко Христу, преподобный, ты безвозвратно шествовал во след Его, постом и воздержанием плотские страсти ты умертвил, бдением же и молитвами лукавого врага до конца ты победил и слезами, как елеем, приготовил себе яркий светильник, потому и в Небесные обители беспрепятственно вошел ты, где, радуясь, предстоишь Господу, Ему же настойчиво молись, молим тебя, чтобы Он был милостив к нам в День страшного Его пришествия, да не окажемся мы вне чертога Христова, но да удостоит нас стоять по правую сторону от Него, по молитвам твоим, преподобный, да взываем к тебе: «Радуйся, Богомудрый отче наш Тихон».
Кондак, глас 8
Воздержа́нием те́ло ду́ху порабо́тив,/ ду́шу же равноа́нгельну сотвори́в,/ святи́тельскою оде́ялся еси́ оде́ждою, я́ко вене́ц свяще́нства,/ и ны́не, всех Влады́це предстоя́,// моли́, всеблаже́нне Митрофа́не, умири́ти и спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: Воздержанием тело духу поработив, жизнь же свою сделал непорочной, как у ангелов, во святительское оделся облачение, как венец священства, и сейчас, всех Владыке предстоя, моли всеблаженный Митрофан, умиротворить и спасти души наши.
Кондак, глас 3
И́же в по́здния на́ша ро́ды и в после́дняя времена́/ обурева́емых треволне́нием жите́йских страсте́й и хла́дом безве́рия неду́гующих/ в ско́рби душе́вней уте́шившии и теплото́ю ва́шея ве́ры согрева́вшии,/ трие́ новоявле́ннии святи́телие Росси́йстии,/ Дими́трие, Митрофа́не и Ти́хоне,/ на ка́мени Правосла́вия утверди́те ны/ и, я́ко чадолюби́вии отцы́,// духо́вная ча́да ва́ша стезе́ю за́поведей оте́ческих в Ца́рствие Христо́во вслед себе́ руководи́те.
Перевод: В поздние наши поколения и в последние времена попадающих в бури житейских страстей и холодом безверия страдающих, в скорби душевной утешившие и теплотой вашей веры согревавшие, три новых явленных нам святителя Российских, Димитрий, Митрофан и Тихон, на камне Православия укрепите нас и, как любящие детей отцы, духовных чад ваших путем заповедей отеческих в Царство Христово вслед за собой направьте.
Кондак, глас 2
Вторы́й Моисе́й яви́лся еси́, преподо́бне:/ он бо жезло́м мо́ре раздели́,/ ты же стра́сти, я́ко Амали́ка, победи́л еси́/ и непрохо́дную пусты́ню немяте́жным умо́м проше́л еси́,/ в не́йже моли́твами твои́ми ве́лие чу́до сотвори́л еси́:/ гла́дныя лю́ди до изоби́лия прекорми́л еси́./ И ны́не моли́ся Го́сподеви/ пода́ти всем печа́льным утеше́ние,/ Мака́рие, о́тче приснопа́мятне,/ и́же Га́личестей стране́ и всей Росси́йстей земли́// похвала́ и утвержде́ние.
Перевод: Ты стал как второй Моисей, преподобный, ибо он жезлом разделил море, ты же победил страсти, как Амалика, и непроходимую пустыню прошел безмятежным умом, в ней же молитвами твоими великое чудо сотворил: голодных людей до насыщения накормил ты. И сейчас молись Господу подать всем, находящимся в скорбях, утешение, Макарие, отче всегда вспоминаемый, Галичского края и всей Российской земли слава и сила.
Кондак, глас 4
Возгоре́вся раче́нием Го́рним,/ же́стость во́льнаго юро́дства па́че всех сла́дких ми́ра предпоче́л еси́,/ отону́дуже повину́ся ти огнь,/ от его́же запале́ния град твой Юрьевец изба́вил еси́,/ и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́,/ и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́,/ просла́вльшу тя та́ко Бо́гу,/ к Нему́же моля́ся и о нас,// пою́щих тя, блаже́нне Си́моне, помина́й.
Перевод: Возгоревшись усердием о Небесном, жестокость юродства по своей воле ты предпочел всем благам мира, потому и повиновался тебе огонь, от сожжения которым ты спас город твой Юрьевец, и по воде, как по суше, ты ходил, и предсказал то, что должно было произойти, ибо прославил тебя так Бог, Ему же молясь и о нас вспоминай, воспевающих тебя, блаженный Симон.
Кондак, глас 2
Восхва́лим, ве́рнии,/ изря́днаго в свяще́нницех и сла́внаго в му́ченицех Фео́дора,/ Правосла́вия побо́рника и благоче́стия ревни́теля,/ земли́ Ру́сския кра́сное прозябе́ние,/ и́же страда́нием Небесе́ дости́же/ и та́мо те́пле мо́лит Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Прославим, верующие, избранного священника и славного мученика Феодора, Православия защитника и благочестия ревнителя, земли Русской прекрасное произрастание, который мученичеством достиг Небес и там горячо молит Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Избра́ннии от Бо́га сро́дницы на́ши,/ в ми́ре пожи́вшии, оба́че от ми́ра не су́щии,/ я́ко в предста́тельствах ва́ших наде́жду иму́ще спасе́ния,/ благода́рственная прино́сим пе́ния и хвале́ния,/ недосто́йнии сооте́чественницы ва́ши,/ вы же я́ко стяжа́вшии оте́чество ве́чное,/ от вся́ких нас бед свободи́те, зову́щих:/ ра́дуйтеся, вси святи́и земли́ Ива́новския, при́снии о нас к Бо́гу моли́твенницы.
Перевод: Избранные Богом родственники наши, в мире прожившие, однако не от мира бывшие, надеясь спастись под защитой вашей, мы воспеваем вам благодарственные и прославляющие вас молитвенные песнопения, недостойные соотечественники ваши, вы же, как заслужившие Вечное Отечество, от всяких нас бед освободите, взывающих: «Радуйтесь, все святые земли Ивановской, постоянные о нас к Богу молитвенники».
Кондак, глас 6
В сослужении Воинства Небеснаго, яко безплотен, подвизался еси, преподобне отче наш Леонтие, достойный служителю олтаря Господня, и яко усердный придверник Пастыря Великаго, отверзл еси дверь Писания словесным овцам, еюже входят и исходят, и пажить обретают до скончания века.
Кондак, глас 3
Тебе́ ра́ди, Го́споди,/ Одиги́трии ра́ди Засту́пницы,/ за Святу́ю Це́рковь Бо́жию дерза́ем на смерть,/ - вопия́ху му́ченицы добропобе́днии, -/ и́хже предста́тельством, о ве́рнии,// да не лиши́мся ми́лости в день су́дный.
Молитва
О, свяще́нная главо́, преподо́бне и достоблаже́нне о́тче наш Ти́хоне! Ты вои́стину муж жела́ний духо́вных и вторы́й Дании́л показа́лся еси́. Я́коже бо о́ный дре́вних и ди́вных открове́ний сподо́бился, си́це и ты, преподо́бне, восхожде́ния в се́рдцы свое́м полага́я, преспева́л еси́ в доброде́телях, восходя́ от си́лы в си́лу и, я́ко до́брый и ве́рный раб, вшел еси в ра́дость Го́спода твоего́. Те́мже мы, я́ко духо́вная ча́да твоя́, любо́вию побужда́еми, похва́льная песнопе́ния в честне́й па́мяти твое́й по ме́ре ве́ры на́шея тебе́ воспису́ем и моли́твенно на по́мощь на́шей не́мощи призыва́ем. Смире́нно мо́лим тя, преподо́бне и пресла́вне о́тче наш Ти́хоне: твои́ми благоприя́тными ко Го́споду моли́твами заступи́ возлю́бленную тобо́ю пусты́ню сию́, град же, и весь, и всех, ве́рою чту́щих святу́ю па́мять твою́, от вся́каго наве́та сопроти́внаго, от вся́ких бед и напа́стей и от вся́каго зла. Моли́ся, преподо́бне, о стране́ на́шей, умоли́ Ми́лостиваго Бо́га и о нас, смире́нных и недосто́йных, да отпу́стит нам вся прегреше́ния на́ша, да спасе́т нас благода́тию Свое́ю и сподо́бит ра́дости ве́чныя наслажда́тися в Го́рнем о́нем Иерусали́ме, и́же есть ма́ти всем нам, ку́пно с тобо́ю и со все́ми святы́ми, от ве́ка Ему́ благоугоди́вшими, в ни́хже в Тро́ице сла́вимый Бог благослове́н есть всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва
О, вели́цыи уго́дницы Бо́жии, кре́пцыи на́ши засту́пницы и моли́твенницы, всехва́льнии святи́телие Христо́ви и чудотво́рцы Митрофа́не и Ти́хоне! Услы́шите на́с, к ва́м припа́дающих и с ве́рою ва́с призыва́ющих. Помина́йте на́с у Престо́ла Вседержи́теля и моли́теся о на́с непреста́нно ко Христу́, Бо́гу на́шему, даде́ся бо ва́м благода́ть моли́тися за ны́. Умоли́те предста́тельством ва́шим Всеми́лостиваго Бо́га на́шего, да пода́ст О́н Це́ркви Святе́й ми́р, па́стырем ея́ — си́лу и ре́вность подвиза́тися о спасе́нии люде́й и все́м на́м — да́р, коему́ждо потре́бен: ве́ру и́стинную, наде́жду тве́рдую и любо́вь неоскудева́ющую, да сохрани́т на́с от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных, междоусо́бныя бра́ни, смертоно́сныя я́звы, внеза́пныя сме́рти и от вся́каго зла́; ю́ным и младе́нцем да да́рует благо́е в ве́ре возраста́ние, ста́рым и немощны́м — утеше́ние и подкрепле́ние, боля́щим — исцеле́ние, сирота́м и вдови́цам — ми́лость и заступле́ние, заблу́ждшим — исправле́ние, бе́дствующим — благовре́менную по́мощь. Не посрами́те на́с во упова́нии на́шем, споспешеству́йте, я́ко отцы́ чадолюби́вии, и на́м понести́ и́го Христо́во во благоду́шии и терпе́нии, и все́х упра́вите в ми́ре и покая́нии непосты́дно сконча́ти живо́т сво́й и Ца́рствия Небе́снаго сподо́битися, иде́же вы́ ны́не водворя́етеся со А́нгелы и все́ми святы́ми, прославля́юще Бо́га, в Тро́ице сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Молитва
О, преподо́бне и Богоно́сне о́тче наш Мака́рие! Ве́руем, я́ко ты, предстоя́ Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы, ве́лие и́маши дерзнове́ние в моли́твах ко Всеми́лостивому Го́споду Бо́гу, И́же всегда́ послу́шает тебе́, ве́рнаго раба́ и уго́дника Своего́. Сего́ ра́ди с умиле́нием смире́нно припа́даем к тебе́, свя́тче Бо́жий, не премолчи́ о нас моли́тися ко Го́споду Бо́гу, в Тро́ице покланя́емому и сла́вимому, да ми́лостиво призре́в на ны, не попу́стит нам поги́бнути во гресе́х на́ших, но да возста́вит нас па́дших, да пода́ст исправле́ние зло́му и окая́нному на́шему житию́, от гряду́щих грехопаде́ний восхища́я, и да прости́т нам вся, ели́ка са́ми собо́ю или́ чрез други́х кого́ согреши́хом мы́слию, сло́вом и де́лом, от рожде́ния до сего́ часа́. Ты подви́жниче доброде́телей, о́тче наш Мака́рие, ве́си не́мощь естества́ на́шего и тя́жесть и скорбь време́н настоя́щих, моли́ у́бо вы́ну Го́спода Бо́га, да николи́же нас оставля́ет Его́ неизрече́нное милосе́рдие, но да храни́т нас от мирски́х искуше́ний, от диа́вольских сете́й и от плотски́х похоте́й, да прии́мем от Го́спода Бо́га тобо́ю и вся потре́бная к жи́зни вре́менней, освобожде́ние от бед и напа́стей, а среди́ их неосла́бное терпе́ние до конца́. Испроси́ нам у Го́спода Бо́га в ми́ре и покая́нии сконча́ти живо́т наш и невозбра́нно преити́ от земли́ на Не́бо, мыта́рств же и бесо́в возду́шных и ве́чныя му́ки изба́витися и сподо́битися Ца́рства Небе́снаго, с тобо́ю и со все́ми святы́ми, угоди́вшими Го́споду Бо́гу и Спаси́телю на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва
О, Всесвяты́я, Живонача́льныя и Неразде́льныя Тро́ицы и́стинный уго́дниче и ве́рный ра́бе, блаже́нне и приснопа́мятне Си́моне! О, избра́нниче Бо́жий, а́ще и ми́ру я́ко юро́д бы́вый, но прему́дрыя житие́м твои́м удивля́яй! О, преукраше́нный доброде́тельми ди́вный чудотво́рче Си́моне! Се при́сно ублажа́ем и ублажа́ти тя бу́дем, предублаже́ннаго Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м. Ты бо, поревнова́в всех пра́ведных блаже́нству, оста́вил еси́ вся ми́ра сего́ преходя́щая, и восле́д ве́рныя на́шея ра́дости и воскресе́ния Всесладча́йшаго Иису́са поте́кл еси́, и всеси́льною Того́ по́мощию да́же го́рняго Сио́на дости́гл еси́, иде́же есть веселя́щихся жили́ще. Ублажа́юще у́бо тя, приле́жно мо́лим, пра́ведный челове́че Бо́жий: при́зри на ны, во мно́гая искуше́ния впада́ющия, моли́ о нас неизрече́нную всех челове́к ра́дость и упова́ние, Собезнача́льнаго Отцу́ и Ду́ху Единоро́днаго Сы́на и Сло́во Бо́жие, да и нас, Того́ непамятозло́бное милосе́рдие прогневля́ющих, не оста́вит и вся на по́льзу нам да устро́ит, па́че же да утверди́т ны во свое́й Правосла́вней, и́стинней и непоро́чней ве́ре непоколеби́мы и пра́ведными Свои́ми судьба́ми да спасе́т нас, ниже́ да попу́стит ны искуси́тися па́че, не́же мо́жем, и от бед же и печа́лей, при́сно на ны зде грех ра́ди на́ших быва́ющих, ми́лостивно нас да изба́вит. Ей, мо́лим тя, ра́бе Христо́в: я́коже в жи́зни твое́й на тре́бующия по́мощи призира́л еси́, та́ко и ны́не нас, тебе́ моля́щихся, не отврати́, но предста́ни о нас ко Го́споду и от лю́тых паде́ний моли́твами твои́ми изми́ нас. Умоли́ Его́, да град твой сей, в не́мже доброде́тельно пожи́в, Бо́гу угоди́л еси́, сохрани́т от всех наве́т вра́жиих и лю́ди, в нем живу́щия, ве́чныя жи́зни досто́йны да пока́жет. Па́ки мо́лим тя, блаже́нне Си́моне, посеща́й нас, тебе́ моля́щихся, в ну́ждах на́ших, да тобо́ю заступа́еми, непреста́нно прославля́ем Христа́ Бо́га на́шего, те́плаго предста́теля нам тя дарова́вшаго, я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва
О, святи́телю о́тче Митрофа́не, се мы гре́шнии, нетле́нием честны́х моще́й твои́х и мно́гими благодея́ньми, чуде́сно соде́янными и содева́емыми тобо́ю, уве́рившеся, испове́дуем, я́ко и́маши ве́лию благода́ть у Го́спода Бо́га на́шего, и всесмире́нно ко твоему́ благосе́рдию припа́дающе, тебе́ мо́лимся си́це: моли́ о нас Христа́ Бо́га на́шего, да низпосле́т всем чту́щим святу́ю па́мять твою́ и усе́рдно к тебе́ прибега́ющим бога́тыя ми́лости Своя́; да утверди́т во святе́й Свое́й Правосла́вной Це́ркви живы́й дух пра́выя ве́ры и благоче́стия, дух ве́дения и любве́, дух ми́ра и ра́дости о Ду́се Свя́те, да вся ча́да ея́, чи́ста су́ща от мирски́х искуше́ний и плотски́х по́хотей и зла́го де́йствия злых духо́в, ду́хом и и́стиною покланя́ются Ему́, и усе́рдно о соблюде́нии за́поведей Его́ ко спасе́нию душ свои́х да потща́тся. Па́стырем ея́ да даст Госпо́дь святу́ю ре́вность попече́ния о спасе́нии люде́й, во е́же неве́рующия просвети́ти, неве́дущия наста́вити, сомня́щияся вразуми́ти, отпа́дшия от Правосла́вныя Це́ркве к ней возврати́ти, ве́рующия в ве́ре соблюсти́, гре́шныя на покая́ние подви́гнути, ка́ющияся уте́шити и во исправле́нии жи́зни утверди́ти, и та́ко вся лю́ди ко угото́ванному ве́чному Ца́рству святы́х Его́ привести́. Умоли́ Го́спода, уго́дниче Христо́в: ве́рных рабо́в Его́, в ско́рби и печа́ли день и нощь вопию́щих к Нему́, многоболе́зненный вопль да услы́шит и да изведе́т от поги́бели живо́т наш. Всем же в держа́ве лю́дем да да́рует благи́й Бог наш мир, тишину́, безмяте́жие и изоби́лие плодо́в земны́х, па́че же ко исполне́нию за́поведей Его́ тща́ние неле́ностное; и да изба́вит ца́рствующия гра́ды, град сей и вся ины́я гра́ды и ве́си, от гла́да, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных, междоусо́бныя бра́ни, смертоно́сныя я́звы и от вся́каго зла. Ей, святи́телю Бо́жий, да устро́иши моли́твами твои́ми вся блага́я душа́м и телесе́м на́шим; да и мы просла́вим в душа́х и телесе́х на́ших Го́спода и Бо́га на́шего, Иису́са Христа́, Ему́же со Отце́м и Святы́м Ду́хом сла́ва и держа́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва
О, прехва́льные уго́дницы Бо́жии, святи́и вси в земли́ Ива́новстей просия́вшии и я́ко цве́ти богосажде́ннии зе́млю на́шу облагоуха́вшии, мно́гая ва́ша имена́ и бо́льшая дарова́ния, ва́шим бо непоро́чным житие́м от дре́вних родо́в до ны́не свет Христо́в просвеща́ется и и́мя Бо́жие прославля́ется. Мы же, недосто́йная ча́да ва́ша, после́дних веко́в доше́дше и исполне́ние ча́емых ва́ми ви́девше: ве́ры правосла́вныя возрожде́ние, хра́мов и оби́телей обновле́ние, святы́х уго́дников прославле́ние, пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха Бо́га, и к вам, избра́нным Его́, со умиле́нием и ве́рою припа́дающе мо́лим: не оста́вите Оте́чества ва́шего земна́го, моли́те всеблага́го Го́спода дарова́ти нам покая́ние всеце́лое и се́рдце люботру́дное во взыска́ние Его́, заблу́ждшыя и безчу́вственныя све́том ве́ры озари́ти и на пу́ть пра́вый наста́вити, власте́й предержа́щих сердца́ просвети́ти, е́же о це́ркви блага́я глаго́лати, ни́щыя и сироты́ препита́ти, плене́нныя от уз свободи́ти и во Оте́чество возврати́ти, вся во обстоя́нии и ско́рби су́щыя ско́ро изба́вити, и вся́кую ду́шу люде́й свои́х благода́тию Ду́ха Свята́го во благо́е наста́вити, да тем призыва́еми, очища́еми и просвеща́еми, Ца́рствия Небе́снаго с ва́ми сподо́бимся и просла́вим в Тро́ице сла́вимаго Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
Преподо́бне и Богоблаже́нне о́тче наш Мака́рие! Свети́льниче всеми́рный, мона́хов и подви́жников удобре́ние, Га́личския страны́ и всея́ Росси́йския земли́ засту́пниче! Неусыпа́емый и те́плый за ны, гре́шныя, моли́твенниче ко Всеми́лостивому Спа́су на́шему и Бо́гу Иису́су Христу́ и ко Пресвяте́й и Пречи́стей Ма́тери Его́ Влады́чице на́шей Богоро́дице и Присноде́ве Мари́и! Мо́лим твою́ всечестну́ю святы́ню, недосто́йнии ученицы́ твои́, не забу́ди ны, смире́нныя ча́да твоя́, но я́ко чадолюби́вый оте́ц, посеща́й ду́хом при́сно душ на́ших не́мощь. И испроси́ моли́твами твои́ми у Христа́ Бо́га на́шего, я́ко да освяти́т ду́ши на́ша и телеса́, и просвети́т наш ум и ра́зум, и очи́стит со́весть на́шу от вся́кия скве́рны, и от нечи́стых по́мыслов, и лука́вых умышле́ний, и вре́дных разуме́ний, и губи́тельнаго уны́ния, и изба́вит нас от вся́ких де́монских непреста́нных наве́тов же и озлобле́ний дневны́х и нощны́х. Да́руй же нам и́скреннее покая́ние, сокруше́ние се́рдцу, сле́зы и умиле́ние, воздержа́ние и тре́звость, смиренному́дрие, кро́тость же и безмо́лвие, и чистоту́ душе́вную и теле́сную, нищелю́бие же и страннолю́бие, и нелицеме́рную ко друг дру́гу любо́вь и милосе́рдие, и вся́кое и́ноческое благогове́ние. О, всеблаже́нне о́тче наш Мака́рие, сподо́би ны после́довати, по си́ле на́шей, свято́му твоему́ и равноа́нгельному житию́! Я́ко да всеми́лостивым предста́тельством Преблагослове́нныя и Препросла́вленныя Присноде́вы Мари́и Богоро́дицы, Небе́сныя Цари́цы, христиа́нския засту́пницы и покрови́тельницы, и твои́ми святы́ми моли́твами Преблаги́й Христо́с Бог наш пока́жет на нас, гре́шных рабе́х Свои́х, благода́ть и ми́лость Свою́, и настоя́щих зол и бу́дущих мук ве́чных свободи́т нас, и сподо́бит ны насле́дники бы́ти Ца́рствия Своего́ Небе́снаго, сла́вящих и велича́ющих Его́ ку́пно со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем тя, святи́телю о́тче наш Митрофа́не, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши о нас Христа́ Бо́га на́шего.
Величание
Велича́ем тя,/ священному́чениче Фео́доре,/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́/ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия// претерпе́л еси́.
Каноны и Акафисты
Проповедь дня
- Митр. Трифон (Туркестанов). Слово в день памяти святителя Митрофания, епископа Воронежского.
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?