Воскресные
С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне,/ погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное,/ да на́с свободи́ши страсте́й,// Животе́ и воскресе́ние на́ше. Го́споди, сла́ва Тебе́.
Перевод:
С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!
Воскре́с из гро́ба, уме́ршия воздви́гл еси́,/ и Ада́ма воскреси́л еси́,/ и Е́ва лику́ет во Твое́м воскресе́нии,/ и мирсти́и концы́ торжеству́ют// е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.
Перевод:
Восстав из гроба, умерших Ты воздвиг, и Адама воскресил, и Ева ликует о Твоем воскресении, и пределы мира торжествуют о Твоем восстании из мертвых, Многомилостивый.
Третьему обретению главы Иоанна Предтечи
Тропарь, глас 4
Я́ко Боже́ственное сокро́вище сокрове́нное в земли́,/ Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че./ Вси у́бо соше́дшеся в сея́ обре́тение,/ пе́сньми богоглаго́ливыми Спа́са воспои́м,// спаса́юща нас от тле́ния моли́твами твои́ми.
Перевод:
Как Божественное сокровище, сокрытое в земле, Христос открыл нам главу твою, пророк и Предтеча. Мы же все, собравшись в честь ее обретения, песнями Богодухновенными Спасителя воспоем, спасающего нас от тления молитвами твоими.
Кондак, глас 6
Светоявле́нный и Боже́ственный в ми́ре столп,/ Со́лнца свети́льник,/ Предте́ча, главу́ светоно́сную и Боже́ственную свою́ показа́вый в конце́х,/ освяща́ет той ве́рно покланя́ющихся и взыва́ющих:// Христо́в прему́дрый Крести́телю, спаси́ всех нас.
Перевод:
Свет являющий в мире и божественный столп, светильник Солнца духовного, Предтеча, главу светоносную и божественную свою явив концам земли, освящает с верою поклоняющихся ей и восклицающих: «Христов Креститель премудрый, спаси всех нас!»
Предтече и Крестителю Господню Иоанну
Молитва
Святы́й Предте́че и Крести́телю Христо́в Иоа́нне! Пропове́дник сы́й покая́ния, ка́ющихся не пре́зри на́с, но моли́ся ко Влады́це Христу́ за на́с, недосто́йных рабо́в, уны́лых, немощны́х, во мно́гия грехи́ впа́дших. Сме́рти у́бо ча́ем, о гресе́х же на́ших николи́же поболе́хом и о Ца́рствии Небе́снем не попеко́хомся: но не пре́зри на́с, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, бо́лий рожде́нных все́х, по́стником и пусты́нником наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в. Тя мо́лим, к тебе́ прибега́ем: не отри́ни на́с, прося́щих твоего́ заступле́ния, обнови́ ду́ши на́ша покая́нием, е́же е́сть второ́е креще́ние: твои́м хода́тайством пре́д Го́сподем испроси́ на́м очище́ние грехо́в. Уста́ недосто́йная вопию́т к тебе́, и душа́ смире́нная мо́лится, се́рдце сокруше́нное из глубины́ воздыха́ет: простри́ пречи́стую твою́ десни́цу и защити́ на́с от вра́г ви́димых и неви́димых. Ей, Го́споди Иису́се Христе́! Моли́твами свята́го Иоа́нна Крести́теля Твоего́, изря́днее же Пречи́стыя Твоея́ Ма́тери, Влады́чицы на́шея Богоро́дицы, спаси́ на́с, гре́шных рабо́в Твои́х, ка́ющихся о гресе́х. Ты́ бо еси́ Бо́г ка́ющихся, и на Тя́, Спаси́теля, возлага́ем наде́жду, сла́вяще Пресвято́е и́мя Твое́, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и со Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в! Тя молю́, и тебе́ прибега́ю не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, не оста́ви мя па́дшего мно́гими грехи́; обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием; очи́сти мя, грехи́ оскверне́ннаго, и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.
Святителю Иннокентию, архиепископу Херсонскому
Тропарь, глас 4
От ю́ных ле́т прилежа́ уче́нию благоче́стия и стра́ху Бо́жию, во благода́ти Христо́вой преуспева́я, стяжа́л еси́ слове́сная дарова́ния и яви́лся еси́ неутоми́мый пропове́дник спасе́ния, ду́ши ве́рных озаря́я спаси́тельными смы́слы и приводя́ все́х ко исправле́нию. Святи́телю о́тче Инноке́нтие, моли́ Христа́ Бо́га да́ти на́м оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.
Перевод:
С юных лет усердно внимая учению благочестия и страха Божия, преуспевая в благодати Божией, ты обрел дар слова и явился неутомимым проповедником спасения, озаряя души верующих спасительным пониманием и приводя всех к исправлению. Святитель отче Иннокентий, моли Христа Бога дать нам прощение грехов и великую милость.
Ин тропарь, глас 4
Дне́сь гра́д Херсо́нский ра́дуется, весели́тся земля́ Таврическая, иму́ще моли́твенника святи́теля Христо́ва Инноке́нтия, па́стыря добра́ и пра́ведника изря́днаго, и́же Бо́жия Ма́тери о́браз Каспе́ровский просла́вил еси́, в кра́е Новороссийском ве́ру пра́вую утверди́л еси́. Те́мже святи́телю о́тче Инноке́нтие, моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод:
Сегодня город Херсон радуется, веселится земля Таврическая, имея молитвенника святителя Христова Иннокентия, пастыря доброго и избранного праведника, который прославил образ Божией Матери Касперовский, в крае Новороссийском утвердил Православие. Потому, святитель отче Иннокентий, моли Христа Бога о спасении наших душ.
Собору мучеников Холмских и Подляшских
Тропарь
Благослове́н еси́ Христе́ Бо́же на́ш, му́ченики земли́ Хо́лмския и Подляшския просла́вивый, гоне́ния жесто́кая и му́ки Тебе́ ра́ди претерпевшия, и си́ми в стране́ на́шей свято́е Правосла́вие утвердившия, и́х же моли́твами Го́споди, единомы́слие и братолю́бие в сердца́х на́ших утверди́, ми́ру умире́ние, Це́ркви утвержде́ние, и все́м грехо́в оставле́ние да́руя.
Перевод:
Благословен Ты, Христос Бог наш, прославивший мучеников земли Холмской и Подляшской, ради Тебя жестокие гонения и мучения претерпевших, и этим в стране нашей святое Православие утвердивших, по их молитвам, Господи, единомыслие и братолюбие в сердцах наших укрепи, умиротворение для мира, силу Церкви и всем прощение грехов даруя.
Кондак
Любве́ Бо́жия сою́зом связавшеся, и кро́вию муче́ния украси́вшеся, Хо́лмския земли́ и Подляшския му́ченицы свя́ти, зло́бу челове́ческия не́нависти страда́ньми честны́ми разру́шили есте́, те́мже и ве́чную сла́ву насле́довасте. О на́с моли́теся ко Го́споду, дарова́ти все́м ве́лию и бога́тую ми́лость.
Перевод:
Соединившись союзом Божией любви и украсившись мученической кровью, святые мученики земли Холмской и Подляшской, вы разрушили своими почитаемыми мучениями злодейство человеческой ненависти, потому и наследовали вечную славу. Молитесь о нас ко Господу, даровать всем великую и богатую милость.
Собору Всех святых
Тропарь, глас 4
И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х,/ я́ко багряни́цею и ви́ссом,/ кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися,/ те́ми вопие́т Ти Христе́ Бо́же:/ лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́,/ мир жи́тельству Твоему́ да́руй,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод:
Кровью пострадавших во всем мире мучеников Твоих как порфирою и виссоном облеченная, их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: «Милости Твои людям Твоим ниспошли, мир народу Твоему даруй и душам нашим великую милость!»
Кондак, глас 8
Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти Го́споди богоно́сныя му́ченики./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́,// жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́ Многоми́лостиве.
Перевод:
Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, Богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.
Молитва
О, преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно призрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем вас,/ апо́столи, му́ченицы и проро́цы и вси святи́и,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,// вы бо мо́лите о нас/ Христа́ Бо́га на́шего.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Умягчение злых сердец»
Тропарь, глас 5
Умягчи́ на́ша зла́я сердца́, Богоро́дице,/ и напа́сти ненави́дящих нас угаси́/ и вся́кую тесноту́ души́ на́шея разреши́,/ на Твой бо святы́й о́браз взира́юще,/ Твои́м сострада́нием и милосе́рдованием о нас умиля́емся/ и ра́ны Твоя́ лобыза́ем,/ стрел же на́ших, Тя терза́ющих, ужаса́емся./ Не даждь нам, Ма́ти Благосе́рдная,/ в жестосе́рдии на́шем и от жестосе́рдия бли́жних поги́бнути,// Ты бо еси́ вои́стину злых серде́ц умягче́ние.
Перевод:
Умягчи наши злые сердца, Богородица, и нападения ненавидящих нас отрази, и всякие душевные огорчения наши разреши, ибо, взирая на Твой святой образ, Твоим состраданием и милосердием к нам мы сердечно сокрушаемся и раны твои целуем, о стрелах же наших, терзающих Тебя, ужасаемся. Не дай нам, Милосердная Мать, погибнуть в жестокосердии нашем или от жестокосердия ближних, ибо Ты воистину умягчение злых сердец.
Кондак, глас 2
Благода́тию Твое́ю, Влады́чице,/ умягчи́ сердца́ злоде́ев,/ низпосли́ благоде́телей,/ соблюда́ющи их от вся́каго зла,/ благомоля́щимся Ти усе́рдно// пред честны́ми ико́нами Твои́ми.
Перевод:
Благодатью Твоей, Владычица, умягчи сердца злодеев, ниспошли благодетелей, сохраняющих их от всякого зла, с благодарностью и усердием молящимся Тебе перед почитаемыми иконами Твоими.
Молитва
О, Многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных! Приими́ многоболе́зненная воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости, ина́го бо прибе́жища и те́плаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи к И́же от Тебе́ Рожде́нному, помози́ и спаси́ ны моли́твами Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Скрыть переводы
(Евр.11:33–12:2; Мф.10:32–33, 37–38, 19:27–30)
Святая Церковь всякий день творит память святых. Но так как были угодники Божии, безвестно подвизавшиеся, не явленные Церкви, то, чтобы не оставить и их без чествования, Св. Церковь установила день, в который прославляет всех от века угодивших Богу, чтобы не осталось никого не прославляемого ею. Творить же это тотчас после сошествия Святого Духа узаконила она потому, что все святые соделались и соделываются святыми благодатью Святого Духа.
Благодать Святого Духа приносит покаяние и оставление грехов, она же вводит в борьбу со страстями и похотями и венчает этот подвиг чистотою и бесстрастием. И таким образом является новая тварь, годная для нового неба и новой земли.
Поревнуем же и мы идти вслед святых Божиих. Как это делать – учит нынешнее Евангелие: оно требует небоязненного исповедания веры в Господа, преимущественной любви к Нему, поднятия креста самоотвержения и сердечного от всего отрешения. Положим же начало по этому указанию.
Развернуть
Однажды к одному аскету подошел человек, которому было 50 лет, он хотел развестись со своей женой. Увидев его, старец спросил, почему он это делает. Тот отвечает: «Я хочу расстаться со своей женой, потому что не могу терпеть ее».
Старец спросил: «А как ты к ней обращаешься?» – «По имени», – был ответ. «Неправильно, – говорит старец, – ты должен говорить «любимая» или «любовь моя»». Человек отвечает, что ему 50 лет, какая любовь… А старец говорит: «Делай так, как я сказал, и увидишь, что будет».
Мужчина два месяца делал так, как сказал старец. Потом он вернулся к старцу, упал ему в ноги и сказал, что тот спас его и его семью: «Моя жена изменилась, она стала лучше». Старец и отвечает: «Это не она изменилась, а ты изменился».
Развернуть
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Развернуть
Основы православия
Тема 158. Молитва в жизни христианина.
В основе христианства лежит не только сумма знаний, но живой опыт общения с Богом. Молитва устанавливает именно эти отношения. Поэтому не молящегося христианина невозможно себе представить. Не умеющий или не желающий молиться человек в каком-то смысле безбожник, ведь у него нет с Богом никакой связи… Верующий человек – это человек в первую очередь молящийся! Молитва – это язык, голос веры.
Молитва является одним из 4-х главных элементов духовной жизни христианина. Святые отцы называли молитву дыханием души, уподобляя её жизненно важному дыханию для тела… Вся наша жизнь должна быть фоном молитвы.
Молитва с давних времён служит и барометром, измеряющим интенсивность веры. Монахи в качестве приветствия использовали вопрос: «Как молитва?».
Следует различать молитву и молитвословия (тексты молитв). В продаже можно встретить пояса с текстом 90-го псалма («Живый в помощи Вышняго…»), ладанки с вложенным текстом молитвы, так называемые «охранные кольца» с гравировкой кратких молитв. Важно знать, что это лишь напоминания о необходимости молитвы, текст сам по себе не имеет сакральной, оберегающей силы. Вспомним, что сам дьявол свободно цитирует 90-й псалом во время искушения Спасителя в пустыне.
Первое, что можно посоветовать воцерковляющимся – купить толковый молитвослов, начать молиться и изучать молитвословия.
Практический совет
Как правильно прикладываться к иконам?
– К иконам следует подходить не спеша, мысленно произнося молитву, обращённую к Богу, Божией Матери или святому, изображенным на иконе. Перед образом Спасителя можно произносить про себя Иисусову молитву: «Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешнаго». Или кратко: «Господи, помилуй». Перед иконой Пресвятой Богородицы можно произносить краткую молитву: «Пресвятая Богородице, спаси нас». Перед иконой святого: «Святый угодниче Божий (имя святого), моли Бога о мне (о нас)». Можно молиться и своими словами, главное, чтобы они были искренними и чистосердечными, соответствовали нормам христианского благочестия.
Обычно дважды крестятся с поясным поклоном, затем прикладываются к иконе в знак любви и почитания изображенного на ней. После этого в третий раз осеняют себя крестным знамением, кланяются и отходят. У изображенного на иконе Спасителя целуют благословляющую десницу (правую руку), край одежды, ноги. У Божией Матери и святых целуют руку или край одежды, а нерукотворный образ Спасителя и главу Иоанна Крестителя – во власы.
Ошибочно полагать, что икона является неким накопителем Божией благодати, которую можно почерпнуть при необходимости. Благодать действует не от иконы, а через икону и ниспосылается Господом верующим в Него. Прикладываясь к иконам для того, чтобы получить исцеление от телесных и душевных недугов, необходимо верить в действительную силу животворящей Божьей благодати.