В неделю сыропустную, изгнание Адамово
Бдение обычное.
В субботу вечера,
по предначинательном псалме, стихословим: Блаже́н муж: кафисму всю.
На Го́споди воззва́х: поставим стихов 10. И поем Осмогласника на 6, сиесть воскресны 3 и Анатолиевы 3.
Таже и Триоди 4 стихиры глас 6:
Подобен: Всю отложи́вше:
Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, / да упова́ет Изра́иль на Го́спода.
Созда́тель мой Госпо́дь, / персть от земли́ прие́м мя, / живоно́сным дунове́нием вдуши́в оживи́, / и почте́ на земли́ нача́льствующа ви́димыми все́ми, / и а́нгелом купножи́теля. / Сатана́ же льстивый, сосуд змия употребив, / снедию прельсти, и Божия славы разлучи, / и преисподнейшей смерти предаде́ в землю: // но я́ко Влады́ка и Благоутро́бен, па́ки воззови́.
Стих: Яко у Го́спода ми́лость и мно́гое у Него́ избавле́ние / и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний его́.
Одежды Боготканныя совлекохся окаянный, / Твое́ Боже́ственное повеле́ние преслу́шав, Го́споди, / сове́том врага́, и смоко́вным ли́ствием, / и ко́жными ри́зами ны́не облеко́хся; / по́том бо осужде́н бых хлеб тру́дный сне́сти; / те́рние же и волчец мне принести, / земля́ проклята́ бысть. / Но в последняя лета Воплотивыйся от Девы, // воззвав мя введи́ паки в рай.
Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы / похвали́те Его́ вси лю́дие.
Раю́ всечестны́й, красне́йшая добро́то, / Богозда́нное селе́ние, / весе́лие неконча́емое и наслажде́ние, / сла́во пра́ведных, проро́ков красото́, / и святы́х жили́ще, / шу́мом ли́ствий Твои́х Соде́теля все́х моли́, / врата́ отверсти ми, яже преступле́нием затвори́х, / и сподо́битися дре́ва живо́тнаго прия́ти, // и ра́дости, ея́же пре́жде в Тебе́ наслади́хся.
Стих: Яко утверди́ся ми́лость Его́ на нас / и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.
Ада́м изгна́н бысть из рая́ преслуша́нием, / и сла́дости изве́ржен, / же́нскими глаго́лы прельще́нный, / и наг седи́т, села́, увы́ мне, пря́мо рыдая́. / Те́мже потщи́мся вси вре́мя подъя́ти поста́, / послу́шающе Ева́нгельских преда́ний; / да си́ми благоуго́дни бы́вше Христу́, // рая́ жили́ще па́ки восприи́мем.
Слава, глас 6:
Се́де Ада́м пря́мо рая́, / и свою́ наготу́ рыда́я пла́каше: / увы́ мне, / пре́лестию лука́вою увеща́нну бы́вшу / и окра́дену и сла́вы удале́ну, / увы́ мне, / простото́ю на́гу, / ны́не же недоуме́нну! / Но, о раю́, / ктому́ твоея́ сла́дости не наслажду́ся; / ктому́ не узрю́ Го́спода и Бо́га моего́ и Созда́теля: / в зе́млю бо пойду́, / от нея́же и взят бых, / Ми́лостиве Ще́дрый, вопию́ Ти: // поми́луй мя па́дшаго.
И ныне, догматик гласа. Све́те ти́хий: Вход.
На литии стихира храма.
Слава, глас 6:
Со́лнце лучи́ скры́, / луна́ со звезда́ми в кро́вь преложи́ся, / го́ры ужасо́шася, хо́лми вострепета́ша, / егда́ ра́й заключи́ся. / Исходя́ Ада́м рука́ма бия́ в лице́, глаго́лаше: // Ми́лостиве, поми́луй мя́ па́дшаго.
И ныне, Богородичен:
Та́инственно воспева́ем Тя Богоро́дице Мари́е, / яви́лася еси́ престо́л Вели́каго Царя́, / сень всесвята́я, небе́с ши́ршая, / херуви́мская колесни́ца, / вы́шшая же серафи́мов, черто́г славы; / из Тебе́ бо пройде воплотивыйся всех Бог. // Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
На стиховне, Осмогласника.
Слава, глас 6:
Изгна́н бысть Ада́м из рая́ сне́дию, / те́мже и седя́ пря́мо сего́ рыда́ше, / стеня́ умили́тельным гла́сом, и глаго́лаше: / увы́ мне, что пострада́х окая́нный аз: / еди́ну за́поведь преступи́х Влады́чню, / и благи́х вся́ческих лиши́хся! / Раю́ святе́йший, / мене́ ра́ди насажде́нный быв, / и Евы ра́ди затворе́нный, / моли́ тебе́ Сотво́ршаго, и мене́ Созда́вшаго, / я́ко да Твои́х цвето́в испо́лнюся. / Те́мже и к нему́ Спас: / Моему́ созда́нию не хощу́ поги́бнути, / но хощу́ сему́ спасти́ся, / и в позна́ние и́стины приити́, // я́ко гряду́щаго ко Мне не изгоня́ю вон.
И ныне, Богородичен:
Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся, а́нгельски, ра́дуйся Влады́́чице, / предста́тельство и покро́ве, // и спасе́ние душ на́ших.
Ны́не отпуща́еши: По Трисвятом тропарь Богоро́дице Де́во: трижды.
На утрени,
на Бог Госпо́дь: тропарь воскресен дважды.
Слава, и ныне, Богородичен.
И полиелей, припеваем же и третий псалом, На река́х Вавило́нских: якоже указася в неделю о блудном сыне. И абие, Ангельский собо́р:
Степенны и прокимен гласа. Вся́кое дыха́ние:
Евангелие утреннее. Воскресе́ние Христо́во: и псалом 50.
Слава, глас 8: Покая́ния отве́рзи ми две́ри: и прочее.
Каноны Октоиха: Воскресен, со ирмосом на 4, Крестовоскресен на 2 и Богородицы на 4, и Триоди на 6.
Катавасия Триоди, глас 6:
Песнь 1:
Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, // Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Песнь 3:
Несть Свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени // испове́дания Твоего́.
Песнь 4.
Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / Боголе́пно пое́т взыва́ющи, // от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Песнь 5:
Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши лю́бовию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / Истиннаго Бо́га, // от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Песнь 6:
Жите́йское мо́ре / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, // Многоми́лостиве.
Кондак, глас 6:
Премудрости Наставниче, смысла Подателю, / немудрых Наказа́телю, и ни́щих Защи́тителю, / утверди́, вразуми́ се́рдце мое́, Влады́ко! / Ты даждь ми сло́во, Отчее Слово, / се бо устне́ мои́ не возбраню́, / во е́же зва́ти Тебе́: // Ми́лостиве, помилуй мя па́дшаго.
Конец кондака припеваем и к икосу, четырежды.
Песнь 7:
Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла Ангел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие, / мучи́теля увеща́ вопити: // благослове́н еси́ Боже отец наших.
Песнь 8:
Из пламене преподобным росу источил еси, / и праведнаго же́ртву водо́ю попали́л еси́; / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, // Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Таже: Честне́йшую:
Песнь 9:
Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, // с небе́сными во́и Тя ублажа́ем.
Таже: Свя́т Госпо́дь Бо́г:
Ексапостиларий воскресный. Слава: Триоди, писан наряду И ныне: тамже.
На хвалитех стихиры Октоиха, 5.
И Триоди сия, самогласны, глас 5:
Стих: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его в кимва́лех восклица́ния, / вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Увы́ мне, Адам рыданием возопи, / яко змий и жена́ Боже́ственнаго дерзновения изринуша мя; / и райския сладости древа сне́дь отчужди́. / Увы́ мне, не терплю́ про́чее поноше́ния; / иногда́ царь сый земных всех созданий Божиих, / ныне пленник яви́хся от еди́наго беззако́ннаго сове́та; / и иногда́ сла́вою безсмертия облечен сый, / умерщвления кожу, яко смертный окая́нно обношу́. / Увы́ мне, кого́ рыданий соде́йственника сотворю? / Но Ты, Человеколюбче, от земли́ Создавый мя, / во благоутробие оболкийся, // работы вражия свободи, и спаси́ мя.
Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.
По́прище доброде́телей отве́рзеся, / хотя́щии страда́льчествовати внидите, / препоясавшеся добрым поста́ подвигом: / зако́нно бо страда́льчествующии, / пра́ведно венча́ются. / И восприи́мше всеору́жие креста́, / врагу́ сопроти́вимся, / я́ко сте́ну неруши́мую иму́ще ве́ру, / и я́ко щит моли́тву, и шлем ми́лостыню, / вме́сто меча́ пост, и́же отсека́ет от се́рдца всю зло́бу. // Творя́й сия́, и́стинный прии́мет вене́ц от Всецаря́ Христа в день су́дный.
Глас 6:
Стих: Возвеселю́ся и возра́дуюся о Тебе́, / пою́ Имени Твоему́, Вы́шний.
Ада́м из рая́ отго́нится, / пи́щи причасти́вся, яко преслу́шник; / Моисе́й Богови́дец бысть, / посто́м о́чи душе́вныя очистив. / Темже рая́ жителие быти возжеле́вше, / измени́мся от неполе́зныя пи́щи, / и Бо́га зре́ти жела́юще, / Моисе́йскую четвери́цу десяти́ц пости́мся, / моли́твою и моле́нием чи́сто терпя́ще; / утоли́м душе́вныя стра́сти, / отжене́м плотски́я сла́сти, / ле́гцы к го́рнему ше́ствию пре́йдем, / иде́же а́нгельстии ли́цы немо́лчными гла́сы Неразде́льную воспева́ют Тро́ицу, / зре́ти недоуме́нную добро́ту и Влады́чню. / Та́мо сподо́би на́с, Сы́не Бо́жий Жизнода́вче / на Тя́ наде́ющихся, / ликова́ти со а́нгельскими во́инствы, / ро́ждшия Тя́ Ма́тере, Христе́, моли́твами, // и апо́стол, и му́ченик, и преподо́бных.
Стих: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Приспе́ вре́мя, духо́вных подвиго́в нача́ло, / на де́моны побе́да, / всеору́жное воздержа́ние, / а́нгельское благоле́пие, / к Бо́гу дерзнове́ние: / тем бо Моисе́й бысть Зижди́телю собесе́дник, / и глас неви́димо в слу́хи прия́т. / Го́споди, тем сподо́би и нас поклони́тися Твои́м страсте́м, / и свято́му воскресе́нию, // я́ко Человеколю́бец.
Слава, тойже. И ныне: Преблагословенна еси: Славословие великое и отпуст.
На первом часе стихира евангельская. На часех Слава: тропарь воскресен, И ныне: Богородичен. По Трисвятом кондак Триоди.
На Литургии,
блаженна гласа, на 6, и от канона Триоди песнь 6–я, на 4. Прокимен, глас 8: Помолитеся и воздадите Господеви Богу нашему. Стих: Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие Имя Его́. Апостол к римляном, зачало 112. Аллилуия, глас 6: Бла́го есть испове́датися Го́сподеви, и пе́ти Имени Твоему́ Вы́шний. Евангелие от Матфея, зачало 17. Киноник: Хвали́те Го́спода с не́бес: