См. также: «Поминовение усопших».
Тропарь, глас 81
Глубино́ю му́дрости человеколю́бно вся́ стро́яй, и поле́зное все́м подава́яй, Еди́не Соде́телю, упоко́й Го́споди ду́шу раба́ Твоего́ (или: ду́шу рабы́ Твоея́; о многих же: ду́ши ра́б Твои́х): на Тя́ бо упова́ние возложи́ша, Творца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего.
Перевод: Глубочайшей мудростью человеколюбиво всем управляющий и полезное всем подающий, Единый Создатель, упокой, Господи, души рабов Твоих, ибо на Тебя они надежду возложили, Творца, и Промыслителя, и Бога нашего.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Тебе́ и сте́ну, и приста́нище и́мамы, и Моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу, Его́же родила́ еси́, Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.
В тебе имеем мы и стену, и прибежище, и Заступницу, благоугодную Богу, Которого родила Ты, Богородица, брака не познавшая, верных спасение.
Тропари, глас 51
Припев: Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
Благословен Ты, Господи, научи меня повелениям Твоим.
Святы́х лик обре́те исто́чник жи́зни, и дверь ра́йскую, да обря́щу и аз путь покая́нием. Поги́бшее овча́ аз е́смь, воззови́ мя, Спа́се, и спаси́ мя.
Хор святых обрел источник жизни и дверь рая; да обрету и я путь покаяния. Я – пропавшая овца; призови меня, Спаситель, и спаси меня!
Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
А́гнца Бо́жия пропове́давше, и закла́ни бы́вше я́коже а́гнцы, и к жи́зни нестаре́емей, святи́и, и присносу́щней преста́вльшеся, Того́ приле́жно, му́ченицы, моли́те долго́в разреше́ние нам дарова́ти.
Об Агнце Божием провозгласившие и заколотые как агнцы, и к жизни нестареющей, святые, и вечной переселившиеся, Его усердно, мученики, просите, долгов прощение нам даровать.
Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
В путь у́зкий хо́ждшии приско́рбный, вси в житии́ крест я́ко яре́м взе́мшии, и Мне последова́вшия ве́рою, прииди́те наслади́теся, и́хже угото́вах вам по́честей, и венце́в небе́сных.
Путем узким ходившие, прискорбным, все в жизни крест как ярмо поднявшие, и за Мною последовавшие с верою, придите, наслаждайтесь тем, что Я приготовил вам: наградами и венцами небесными!
Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
О́браз е́смь неизрече́нныя Твоея́ сла́вы, а́ще и я́звы ношу́ прегреше́ний; уще́дри Твое́ созда́ние, Влады́ко, и очи́сти Твои́м благоутро́бием, и вожделе́нное оте́чество пода́ждь ми, рая́ па́ки жи́теля мя сотворя́я.
Образ я неизреченной Твоей славы, хотя ношу и язвы согрешений: пожалей Твое создание, Владыка, и очисти по Своему милосердию, и вожделенное отечество подай мне, снова делая меня гражданином рая.
Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
Дре́вле у́бо от не су́щих созда́вый мя, и о́бразом Твои́м Боже́ственным почты́й, преступле́нием же за́поведи па́ки мя возврати́вый в зе́млю, от нея́же взят бых, на е́же по подо́бию возведи́, дре́внею добро́тою возобрази́тися.
В древности из небытия создавший меня и образом Твоим Божественным почтивший, но за нарушение заповеди снова меня возвративший в землю, из которой я был взят! К тому, что по подобию Твоему, возведи, чтобы в прежней красоте мне восстановиться.
Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.
Упоко́й, Бо́же, раба́ Твоего́ (рабу́ Твою́, рабы́ Твоя́) и учини́ его́ (ю, я́) в раи́, иде́же ли́цы святы́х, Го́споди, и пра́ведницы сия́ют я́ко свети́ла; усо́пшаго раба́ Твоего́ (усо́пшую рабу́ Твою́, усо́пшия́ рабы́ Твоя́) упоко́й, презира́я его́ (ея́, их) вся согреше́ния.
Упокой, Боже, рабов Твоих, и посели их в раю, где хоры святых, Господи, и праведники сияют как светила, усопших рабов Твоих упокой, не смотря на все их согрешения.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Трисия́тельное Еди́наго Боже́ства благоче́стно пое́м, вопию́ще: Свят еси́, О́тче безнача́льный, собезнача́льный Сы́не, и Боже́ственный Ду́ше, просвети́ нас ве́рою Тебе́ служа́щих, и ве́чнаго огня́ исхити́.
Светом Тройственным сияющее единое Божество благоговейно воспоем, взывая: «Свят Ты, Отче Безначальный, Столь же Безначальный Сын и Божественный Дух: просвети нас, верою Тебе служащих, и исторгни из вечного огня.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся, Чи́стая, Бо́га пло́тию ро́ждшая во спасе́ние всех, Е́юже род челове́ческий обре́те спасе́ние, Тобо́ю да обря́щем рай, Богоро́дице чи́стая благослове́нная.
Радуйся, Досточтимая, Бога по плоти родившая для спасения всех, благодаря Тебе род человеческий обрел спасение; да обретем через Тебя рай, Богородица Чистая, благословенная.
Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. (Трижды)
Седален, глас 51
Поко́й, Спа́се наш, с пра́ведными раба́ Твоего́ (рабу́ Твою́, рабы́ Твоя́), и сего́ (сию́, сия́) всели́ во дво́ры Твоя́, я́коже есть пи́сано, презира́я, я́ко благ, прегреше́ния его́ (ее́, их), во́льная и нево́льная, и вся я́же в ве́дении, и не в ве́дении, Человеколю́бче.
Упокой, Спаситель наш, с праведными раба Твоего и посели его во дворах Твоих, как написано, не взирая, как Благой, на согрешения его вольные и невольные, и на всё, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: От Девы возсиявый миру, Христе Боже, сыны света Тою показавый, помилуй нас.
От Девы воссиявший миру, Христе Боже, и через Нее сынами Света нас явивший, помилуй нас.
Кондак, глас 82
Со святы́ми упоко́й, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, иде́же не́сть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жи́знь безконе́чная.
Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.
Икос2
Са́м Еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка, земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́ созда́вый мя́ и реки́й ми́: я́ко земля́ еси́ и в зе́млю оти́деши, а́може вси́ челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще пе́снь: аллилу́иа.
Сам – один бессмертный, сотворивший и создавший человека: мы же, смертные, из земли были созданы, и в ту же землю пойдем, как повелел Ты, создав меня и сказав мне: «Ты земля, и в землю отойдешь», куда все мы, смертные, пойдем, надгробное рыдание претворяя в песнь «Аллилуия!»
Тропари, глас 42
Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, ду́шу раба́ Твоего́, Спа́се, упоко́й, сохраня́я ю́ во блаже́нной жи́зни, я́же у Тебе́, Человеколю́бче.
Со духами праведных скончавшихся душу раба Твоего, Спаситель, упокой сохраняя ее в блаженной жизни, той, что у Тебя, Человеколюбец.
В поко́ищи Твое́м, Го́споди, иде́же вси́ святи́и Твои́ упокоева́ются, упоко́й и ду́шу раба́ Твоего́, я́ко еди́н еси́ Человеколю́бец.
В месте упокоения Твоем, Господи, где все святые Твои обретают покой, упокой и душу раба Твоего, ибо Ты Один – Человеколюбец.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ты́ еси́ Бо́г, соше́дый во а́д, и у́зы окова́нных разреши́вый, Са́м и ду́шу раба́ Твоего́ упоко́й.
Ты – Бог наш, сошедший во ад и муки узников прекративший, Сам и душу раба Твоего упокой.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на Чи́стая и Непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, моли́ спасти́ся души́ его́.
Единая чистая и непорочная Дева, Бога во чреве носившая неизреченно, ходатайствуй о спасении души раба Твоего.
Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ (имя), и сотвори́ ему́ ве́чную па́мять.
Во блаженном успении вечный покой подай, Господи, усопшему рабу Твоему (имя), и сотвори ему вечную память!
Комментировать