Канон святым праведным Иосифу Обручнику, Давиду царю и Иакову, брату Господню по плоти

Глас 4


Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Припев: Святи́и праве́днии Ио́сифе, Дави́де и Иа́кове, моли́те Бо́га о на́с.

Ели́цы рожде́ственная сотворя́ем Вопло́щшагося на́с ра́ди, ра́достию воспои́м Иа́кова Богобра́та и Дави́да Богоотца́.

Сла́ва в Вы́шних, ли́цы а́нгельстии в Вифлее́ме Ио́сифу предста́ша, глаго́люще, с ни́миже Благоизво́лившаго воплоти́тися воспои́м.

Дави́де Богоо́тче, с гу́сльми, от ко́рене Иессе́ова вопло́щшася Го́спода, Иа́кова пра́веднаго привле́к, воспо́й.

Богоро́дичен: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко роди́лся еси́ из Ма́тере Де́вы Святы́я и Сию́ показа́л еси́ наде́жду ду́ш на́ших.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Христе́ Бо́же, в ве́ре Правосла́вней Твое́й утверди́ на́с, я́ко Человеколю́бец.

Ро́ждшагося пло́тию от Де́вы без се́мене Христа́ Бо́га со А́нгелы вси́ воспое́м, сла́ва в Вы́шних Бо́гу, взыва́юще.

Всепра́зднственный на́с ра́ди Истощи́вшагося, ве́рнии, пра́здник с Дави́дом же и Иа́ковом пе́сньми по достоя́нию почти́м.

Я́ко жениху́ от черто́га, из ма́терних ложе́сн Дави́д рече́ Го́споду изы́ти, его́же ны́не со Иа́ковом воспое́м.

Богоро́дичен: Безневе́стную и Богоро́дицу Мари́ю почти́м: Тоя́ бо ра́ди на́м возсия́ Пра́вды Со́лнце.

Седа́лен, гла́с 3.

Ио́сифа пра́веднаго, Де́вы обру́чника, с Дави́дом Иа́кова достодо́лжно воспое́м: си́и бо, пра́ведною ходи́вше стезе́ю, достиго́ша Небе́сныя оби́тели, досто́йно лику́юще со А́нгелы, на́м про́сят согреше́ний оставле́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Твоего́ на земли́ явле́ния, Христе́ Бо́же, пропове́дая проро́к прише́ствие, с весе́лием вопия́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

С волхвы́ Ро́ждшемуся поклони́мся и со А́нгелы и Ио́сифом лику́им, боголе́пно взыва́юще: сла́ва в Вы́шних Христу́ Бо́гу.

Ца́рствуяй все́ми царьми́ Христо́с, по пло́ти от се́мене Дави́дова рожде́йся, избра́ннаго Иа́кова прия́т, бра́та, я́коже изво́ли.

От Де́вы Госпо́дь яви́выйся во пло́ти, спросла́ви па́мять ва́шу, святи́и, апо́столов лу́чший, Иа́кове, и Дави́де всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Херуви́мских чино́в преиму́щи и Бо́га, на руку́ носи́ма, с пло́тию поне́сши, ра́дуйся, Богоро́дице Безневе́стная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Возсия́вый Све́т, и просвети́вый у́тро, и показа́вый де́нь, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.

От Де́вы Чи́стыя благоволи́вый роди́тися, Бо́же воплоти́выйся, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Ио́сиф вопия́ше.

От Де́вы рожде́йся и па́мять уясни́вый Дави́да и Иа́кова, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.

Его́же проро́к Дави́д До́ждь на Руно́ нарица́ше Богодохнове́нно, Иа́ков пропове́да Иису́са, Сы́на Бо́жия.

Богоро́дичен: А́нгела гла́с немо́лчно тва́рь прино́сит Тебе́, Де́во: ра́дуйся, Ма́ти Чи́стая Иису́са, Сы́на Бо́жия.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Предстоя́ху, ужаса́ющеся, чи́ни Небе́снии верте́пу и Рождество́ пречи́стое воспе́ша немо́лчно: сла́ва в Вы́шних Бо́гу ро́ждшуся.

Се́л еси́ на Престо́ле, я́коже кля́лся еси́, Влады́ко, проро́ку Дави́ду, от Плода́ чре́ва Его́ проше́д, Иа́кову же Це́ркве пре́дал еси́ престо́л, Христе́.

Ца́рь у́бо Дави́д, и проро́к чу́ден, и пра́отец показа́ся Боже́ственнаго воплоще́ния, первоепи́скоп же учени́к Иа́ков Иису́сов.

Богоро́дичен: Мо́лимся, о рабе́х Твои́х, Де́во Богоро́дице, из Тебе́ Воплоще́ннаго моли́, я́ко Тя́ и Еди́ну Предста́тельницу на́шу ве́мы.

Конда́к, гла́с 3.

Весе́лия дне́сь Дави́д исполня́ется Боже́ственный, Ио́сиф же хвале́ние со Иа́ковом прино́сит: вене́ц бо сро́дством Христо́вым прие́мше, ра́дуются, и неизрече́нно на земли́ Ро́ждшагося воспева́ют, и вопию́т: Ще́дре, спаса́й Тебе́ чту́щия.

И́кос:

Неизрече́нным сове́том ражда́ется пло́тию, Безпло́тный опису́ется ны́не те́лом, неопи́санный, и спаса́ет непрело́жно о́ба существа́; нача́ло прие́млет, И́же естество́м Безнача́льный и Еди́н Безле́тен; зри́тся Младе́нец, Сы́й всесоверше́нный; но́сится рука́ми, нося́й вся́ческая. Те́мже Того́ сро́дством почте́нныя я́ко Бо́г венча́ет Свои́м Рождество́м, я́же прославля́юще ве́рою, немо́лчно вопие́м: Ще́дре, спаса́й Тебе́ чту́щия.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Па́че сло́ва Рождеству́ Богоро́дицы Мари́и ли́цы А́нгельстии дивя́щеся, Ио́сифу вопия́ху: в Вы́шних сла́ва, и на земли́ ми́р.

Невестово́дец у́бо Дави́д, черто́жник же Боже́ственныя Це́ркве Иа́ков бы́вше, глаго́лаху: воплоще́йся на́с ра́ди, Бо́же, благослове́н еси́.

И́же во проро́цех ца́рь и во царе́х проро́к, со Иа́ковом Богому́дрым и на́м воспо́й: воплоще́йся на́с ра́ди, Христе́, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: В неопа́льней купине́ и росода́тельней пе́щи Ты́ прописа́вшися, Ма́ти Пречи́стая, без се́мене родила́ еси́ воплоще́ннаго Бо́га, Присноблагослове́нная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Христа́, Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы, в пещи́, глаго́люще ве́лиим гла́сом: вся́ дела́, по́йте Го́спода.

Вопло́щшагося Христа́, Его́же славосло́виша Небе́сныя си́лы и Ио́сиф обру́чник непреста́нно воспева́ет: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вопло́щшагося Христа́, Его́же прорече́ Дави́д Богооте́ц, и лю́дем пропове́да Иа́ков, вопия́: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

От Де́вы ро́ждшагося Христа́ и возвели́чившаго Дави́дову и Иа́ковлю свяще́нную па́мять, я́ко друго́в Его́, вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Царя́ Христа́, Его́же на́м роди́ Богоро́дица Мари́я, и по Рождестве́ пребы́сть Де́ва Чи́стая, вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Моисе́й на горе́ неопали́мую купину́ ви́де, Ио́сиф в верте́пе неизрече́нное Рождество́ слы́ша, Нескве́рная Де́во, Безму́жная Ма́ти, пе́сньми Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Ро́ждшемуся от Де́вы вся́ тва́рь тре́петом послужи́: Небеса́ у́бо – звездо́ю, земля́ же – я́сльми, гора́ – верте́пом, волсви́ – дарми́, па́стырие – чудесе́м, А́нгели же – сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

Ца́рь от па́стырей дре́вле у́бо Дави́д бы́сть, от коле́на же Иу́дова и ца́рскаго ты́, Иа́кове, па́стырь па́ствы показа́лся еси́ Вопло́щшагося, А́гнца Вы́шняго и Сы́на Бо́жия.

Вифлее́ме, ны́не весели́ся, гра́д бы́в Но́ваго Дави́да, и Сио́не, возвеща́й Церкве́й старе́йшинство, о́бщее весе́лие, все́х Царя́, и Того́ уго́дники ны́не восприе́мши.

Богоро́дичен: А́нгельстии собо́ри Тя́, Богороди́тельнице, сла́вят, и челове́ческий ро́д Тя́ непреста́нно пе́сньми почита́ет, Ты́ бо Боже́ственным Рождество́м земны́я с Небе́сными совокупи́ла еси́. Те́мже Тя́ почита́ем.

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer