Минея, 5 Ноября, Кано́н святи́теля Ио́ны
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рождейся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́/ души́ трича́стное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Избра́ тя благода́ть, о́тче, от утро́бы ма́тере твоея́/ поста́вити тя проро́ка лю́дем свои́м,/ хода́тайствовати ко Го́споду о спасе́нии ми́ра/ и оставле́нии неве́ждеств их, блаже́нне.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Руко́ю вели́каго архиере́я Ио́ны/ со и́же о не́м собо́ра свяще́нных муже́й судо́м/ прие́млеши пома́зание архиере́йства, Ду́хом воздвиза́емь, Ио́но,/ и па́стырь вели́кому гра́ду, свяще́нне, полага́емь.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Блаже́ннаго Михаи́ла сбы́стся на тебе́ прорече́ние,/ не вне́шнюю бо на тебе́ нищету́ зря́ше,/ но вну́треннее преспе́яние души́ твоея́ духо́вными очесы́ смотря́я,/ а́ще и еще́ о́трочищу ти су́щу, блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресве́тлая свеще́ Со́лнца сла́вы,/ души́ моея́ огнь, угаше́нный при́сно уны́нием, возжзи́,/ Боже́ственных дел еле́ем, Пречи́стая, напая́ющи,/ да ве́рою и любо́вию при́сно Тя сла́влю, Богороди́тельнице.
Песнь 3
Ирмос: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю/ превы́шше вся́каго нача́ла/ и смире́нное возне́сл еси́/ из а́да преиспо́дняго/ естество́ челове́ческое,/ несть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности твоея́ Боже́ственное просвеще́ние, Ио́но, на тебе́ сия́ше,/ я́коже преподо́бный прови́де, и́же ми́ру юро́д, Бо́гу же прему́др:/ я́ко Бо́гу избра́н еси́ из чре́ва ма́тере твоея́, свяще́нне.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Мир усмири́ся моли́твами твои́ми, иера́рше, во твое́м епи́скопстве,/ но, я́ко тогда́, и ны́не Бо́жие человеколю́бие умоли́ приле́жно/ в ми́ре утверди́тися ми́ру, Ио́но.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Плоды́ Го́споду нача́ток дел твои́х прине́сл еси́,/ плоды́ же земли́ моли́твами твои́ми умно́жил еси́./ И ны́не моли́, блаже́нне, земли́ на́шей плодоно́сие при́сно подава́ти,/ яко благопослу́шна тя име́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Е́вину дре́внюю кля́тву,/ Христа́ ро́ждши, Ма́ти Чи́стая, пресве́тло разреши́ла еси́,/ И́же всех венчава́ющаго благослове́ньми:/ не́сть бо, Пречи́стая, па́че Тебе́, ины́я Помо́щницы.
Седален, глас 4
Доброде́тельми светя́ся, о́тче, па́ствити Христо́вы о́вцы поставля́емь,/ и преподо́бнаго Се́ргия красе́н храм вну́трь епи́скопии воздви́гл еси́./ Я́ко душе́ю любя́ того, по́двиги его́ почита́я/ и смоли́твенника себе́ о ста́де твое́м ко Го́споду полага́я,/ ны́не сра́дуешися Ему́, о́тче свяще́нне,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и воздви́гла еси́ вси от сме́рти к жи́зни нетле́ния./ Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.
Песнь 4
Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя и хвале́ние.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственнаго Предте́чи, вели́каго Иоа́нна, храм свяще́нный воздви́гл еси́,/ я́ко ве́рен, ду́шу тому́ и те́ло в снабде́ние возлага́я, о́тче свяще́нне.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко рачи́тель и подража́тель тепл Крести́телю Госпо́дню показа́лся еси́,/ те́мже в хра́ме его́, его́же тому́ созда́л еси́, те́ло твое́ полага́еши,/ и во дворы́ его́ прия́тися жела́я.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возлюби́л еси́, архиере́ю, свяще́нных муже́й/ пе́сньми восхваля́ти свяще́нныя их па́мяти,/ я́ко рачи́тель добро́ты их и подража́тель дея́ний Боголюбе́зных.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Име́я Тя Помо́щницу, кого́ убою́ся когда́ или устрашу́ся?/ Кто́ же, хотя́ ско́рбная навести́ рабу́ Твоему́,/ и не устраши́тся Тебе́, Пречи́стая,/ и не паде́т под но́зе?
Песнь 5
Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Приноси́мое я́ко че́стно возложе́ние Бо́гу/ и освяще́нно первопресто́льником Росси́йским, Ио́ною,/ твое́ свяще́нное па́стырства возведе́ние,/ я́ко пасу́щу ти Госпо́дни лю́ди, Ио́но святи́телю,/ преподо́бием и кро́тостию.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
А́ще и на преставле́ние митрополи́том Ио́ною зово́м саме́м погребсти́ его́,/ отре́кся еси́ ста́рости ра́ди приити́, Ио́но свяще́нне,/ оба́че обеща́лся еси́ ему́/ ви́дети того́ по свое́м преставле́нии во све́те Христо́ве.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пе́сньми поче́л еси́ па́мять иера́рха, Ио́ны митрополи́та,/ и хвала́ми, я́ко досто́йно, ублажи́л еси́ того́:/ сам ны́не, иера́рше Ио́но, прича́ствуеши похвала́м его́/ и по сотворе́нию твоему́ к бли́жнему восприе́млеши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Низложи́, Влады́чице, враго́в мои́х шата́ние, Пренепоро́чная,/ Тя́ бо и́мам и Предста́тельницу, и наде́жду, и по́мощь кре́пкую./ Ты́ мя соблюди́, Чи́стая, наве́та вра́жия, избавля́ющи ла́яния тех.
Песнь 6
Ирмос: Пучи́ною жите́йскою/ дея́ньми мои́ми снидо́х во а́д,/ но, я́ко от ки́та Ио́на, та́ко вопию́:/ из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся,/ Сы́не Бо́жий и Сло́ве.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Прильпе́ любо́вию душа́ твоя́ к Госпо́дню Крести́телю, святи́телю Богоблаже́нне,/ те́мже те́ло твое́ честно́е в честне́м хра́ме его́ нетле́нно/ во мно́га ле́та соблюде́но яви́ся.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Красота́ гове́ния твоего́ е́же ко Го́споду/ привлече́ благода́ть благоле́пию души́ твоея́, свяще́нне,/ и возведе́ тя Вели́кому Нову́гра́ду отца́ и первопресто́льника,/ Госпо́дня свяще́нства преподо́бна показа́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Просла́ви тя Госпо́дь, Ио́но,/ те́ло тво́е соблюде́ во мно́га ле́та нетле́нно,/ явля́я тя о́бщника раб Свои́х, и́хже подража́тель в житии́ бы́л еси́,/ сим и по сме́рти досто́йно соублажа́ешися, блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всесвята́я Де́во, Предста́тельнице и покро́ве всех ве́рных,/ предста́ни и изба́ви ны враг на́ших нападе́ния,/ и от вся́кия ско́рби, и Стра́шнаго Суда́ испыта́ния,/ да ве́рою при́сно пою́ Тя.
Кондак, глас 4
Свы́ше прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть/ ходатайствовати Бо́гу и челове́ком,/ яко архиере́й возноше́ние вознося́,/ и мир лю́дем твои́м снося́,/ и оби́лие плодо́в, Ио́но блаже́нне;/ ты́ бо еси́ Вели́каго Нова́гра́да похвала́/ и су́щих о нем ра́дость.
Икос
Похва́лим досто́йно ны́не иера́рха,/ я́ко от чре́ва ма́тере своея́ избра́н Бо́гу во освяще́ние,/ и, о́трочищ еще сый,/ пронарече́н во архиере́йство гра́ду своему́ от Бо́га./ Те́мже не от челове́к произведе́н архиере́й,/ но свы́ше пронарече́н и Духом пома́зан,/ священноде́йствуя Богоприя́тно,/ и умире́ние, и тишину́ моли́твами свои́ми да́рует,/ и оби́лие плодо́в./ То́й бо Вели́каго Нова́гра́да слава/ и всех, и́же о нем, ра́дость.
Песнь 7
Ирмос: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша,/ пе́сньми взыва́юще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Зи́ждеши Боже́ственному И́мени/ бога́тною руко́ю в пусты́нях уда́лено, Ио́но,/ свяще́нныя хра́мы вели́ких Богоуго́дник,/ Боже́ственных архиере́й с преподо́бными.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Но́ву оби́тель составля́еши вели́ких трие́х иера́рх/ и мона́шестей черте́ благоути́шно приста́нище, о́тче,/ ме́стным же удале́нием обруча́я им безмо́лвие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Виногра́д насажда́я Бо́гу,/ огра́ду свяще́нную, вино́ износя́щую веселя́щее,/ в свяще́нных хра́мех Боже́ственное пе́ние,/ И́же в Тро́ице Еди́ному, хвали́му и благослови́му Бо́гу оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́ну Всесвяту́ю, Еди́ному Бо́гу вселе́ние еди́но пречи́сто,/ от Иоаки́ма и Анны ражда́ему, свяще́нным хра́мом почита́я,/ я́ко в не́м воспева́ти всепе́тое Де́вы Рождество́.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть:/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Кро́ткое и молчали́вое нра́ва твоего́ восприе́м, Госпо́дь, блаже́нне,/ поста́ви тя па́стыря лю́дем Свои́м,/ на кого́ бо при́зрит?/ Но на кро́ткаго и молча́щаго, трепе́щущаго слове́с Его́.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Уста́ вдов благослови́ша тя,/ заступле́ния от Тебе́ сподо́бльшеся, иера́рше блаже́нне,/ благоугожда́ющаго Бо́гу, по непоро́чному И́ову,/ и оби́димыя от наси́лия изима́ющаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лю́дие твои́, священнонача́льниче преподо́бне,/ се́товаху сиротства́ своего́ в твое́м к Бо́гу отше́ствии,/ до́браго па́стыря своего́,/ ны́не же свяще́нною па́мятию твое́ю возра́довашася вся́ческая.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На Тя́ всю наде́жду спасе́ния моего́ возложи́х, Богома́ти Неискусобра́чная,/ и Тя́ призыва́ю при́сно на помо́щь:/ спаси́ мя от напа́стей и печа́ли врага́,/ разреши́ плени́цу зол мои́х и Суда́ мя исхити́.
Песнь 9
Ирмос: Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю,/ низложи́ бо си́льныя со престо́л/ и вознесе́ смире́нныя Бог Изра́илев,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́,/ и напра́вил ны есть на путь ми́ра.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
Блаже́ннаго Евфи́мия престо́л насле́довал еси́, свяще́нне Ио́но,/ я́ко подража́тель доброде́телей его́ был еси́/ и, пе́сньми сего́ ублажи́в па́мять изря́дно,/ сам ны́не обществу́ешися хвала́м его́,/ я́ко соводворя́ешися ему́ во Све́те незаходи́мем.
Припев: Святи́телю о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.
В зе́млю кро́тких со архиере́и досто́йно всели́лся еси́,/ иера́рше Ио́но, кро́ткаго Учи́теля учениче́./ Тому́ предста́ни о нас, пою́щих па́мять твою́,/ и испроси́ нам собла́знов оставле́ние, и шу́ия ча́сти в день Суда́ избавле́ние,/ и лю́тыя гее́нны, блаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не изнемо́жет всяк глаго́л, и́же от Бо́га,/ убо́га тя и сироту́ Оте́ц сиро́т прие́млет, Бог,/ и́же на престо́ле со кня́зи посади́ тя,/ лю́дем Свои́м я́ко досто́йна па́стыря производя́,/ отца́ сирота́м и засту́пника вдова́м те́пла положи́ тя, Ио́но блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Просвети́, Чи́стая, любо́вию чту́щих Тя и велича́ющих,/ разреши́ стра́сти на́ша./ Тем, Де́во, уста́ви бу́рю, лука́ваго собла́зны от сре́ды отжени́,/ ва́рвары покори́ правосла́вным лю́дем моли́твами Твои́ми.
Светилен
Трисо́лнечнаго Све́та, сла́вы сия́нием, трие́х учи́телей све́том озари́вся,/ вся просвеща́еши, просия́в де́тельми и благода́тию, преподо́бне священнонача́льниче.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сла́дость А́нгелов, скорбя́щих ра́досте,/ христиа́н предста́тельнице, Де́во, Ма́ти Госпо́дня,/ заступи́вши ны, спаси́ от ве́чнаго муче́ния.
Комментировать