Минея, 3 Мая, Ин канон преподобного
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь/ пои́м вопия́ше.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Пресве́тлыми Бо́жиими луча́ми просвеще́н, о́тче Феодо́сие,/ просвети́ ум мой твои́ми моли́твами/ воспе́ти све́тло твою́ Боже́ственную па́мять.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Еди́ному принесе́ся Бо́гу от ю́ности,/ от Него́же прия́т бога́тую благода́ть чуде́с,/ те́мже был еси́ сокро́вище ста́ду своему́ нетле́нно.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Но́вый нам яви́ся Авраа́м, же́ртву принося́ Бо́гу,/ А́гнца, взе́млющаго грехи́ всего́ ми́ра вои́стинну,/ хле́бы сотворя́я свои́ми рука́ми чи́стыми.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же пре́жде денни́цы Сый,/ Сло́во Бо́жие Челове́к нам яви́ся,/ вопло́щся нас ра́ди от Пречи́стыя Де́вы,/ и, от Тоя́ изше́д, невреди́му сохрани́.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ева́нгельскаго послу́ша гла́са Феодо́сий, в це́рковь прири́ща,/ возжеле́в взя́ти крест Госпо́день на ра́мо свое́,/ ми́ра всего́ оста́вль пристра́стия, Тому́ после́дова.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Испыта́вши тебе́, ро́ждшая тя ма́ти повелева́ет ри́зу твою́ совлещи́/ и ви́де ужа́сное виде́ние:/ чре́сла твоя́, источа́ющая кровь желе́зным препоя́санием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зело́ гроб Госпо́день вожделе́в ви́дети, Феодо́сие блаже́нне,/ но, удержа́н быв смотре́нием Влады́чним,/ Анто́нию был еси́ собесе́дник преподо́бному.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Па́че ума́ Ты зачала́ еси́, Препе́тая Де́ва,/ еди́на бо от ве́ка всех Творца́, и Бо́га, и Соде́теля,/ Бо́жие Сло́во ро́ждшая.
Седален, глас 4
Па́че ума́ челове́ча яви́лся еси́, преподо́бне, на земли́,/ Бо́жий сад свяще́нный, посреде́ до́му Госпо́дня стоя́,/ подае́ши плод боле́зней твои́х ученико́м твои́м:/ от уст бо твои́х благода́ть Ду́ха возрасти́л еси́,/ о́браз быв подвиго́в и уста́в лю́бящих Го́спода./ Его́же ны́не моли́ти не преста́й спасти́ся пою́щим тя.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь, Честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Уве́давши ма́ти твоя́, му́дре, живу́ща тя со Анто́нием блаже́нным в пеще́ре,/ ю́же, прише́дшу и пла́чущуся, уте́шив,/ мирски́я зло́бы увеща́л еси́ ю убежа́ти.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ты иере́й Бо́жий беззло́бный был еси́,/ я́ко вои́стинну, о́тче, безкро́вныя же́ртвы принося́, свяще́нне,/ и воспева́я се́рдцем чи́стым ко Го́споду, пра́зднуя при́сно.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Грехо́в нам избавле́ние испроси́, Бо́жий слуго́ и предста́телю,/ ста́до твое́, вопие́м ти,/ и от собла́зн вра́жиих пою́щия тя сохрани́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Твою́ пречи́стую утро́бу освяти́ от Отца́ просия́вшее Бо́жие Сло́во/ и мно́гия ра́ди бла́гости изба́ви челове́ческий род от дре́вния кля́твы.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Чи́стый сосу́д, цве́ты доброде́тельными украша́емь, о́тче Феодо́сие,/ из него́же источа́еши исто́чник ста́ду поуче́ния, па́че ме́да и со́та сладча́йша.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Естество́ плотско́е умертви́л еси́ доброде́тельными по́двиги, о́тче му́дре Феодо́сие,/ те́мже тя па́стыря Христо́с показа́,/ иде́же па́жить пре́жде избра́ Чи́стей Де́ве.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́же мона́хом был еси́ наста́вник/ и па́стырь овца́м, пасо́мым на па́жити Бо́жия Ма́тере,/ сего́ ра́ди Бог сугу́бу ра́дость подае́т ти, Феодо́сие,/ моли́твами Чи́стыя Богома́тере.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обре́т Тя свяще́нный дом, Живы́й на Небесе́х во́лею в Твою́ утро́бу всели́ся./ Тем благода́рными гла́сы пое́м пречи́стое Твое́ рождество́ при́сно,/ в дому́ Твое́м стоя́ще.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
И́стинную воздви́г це́рковь Бо́жия Ма́тере,/ в не́йже мно́жества мона́шествующих собра́л еси́ лик,/ любо́вию пою́щих честну́ю твою́ па́мять.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Прибега́ющим к кро́ву твоему́ с ве́рою,/ исто́чник исцеле́ний источа́еши всем,/ и святы́ню излива́еши, преподо́бне, и просвеща́еши сердца́,/ бесо́вския ле́сти прогоня́я.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ко Христу́ Бо́гу воздви́гни твои́ ру́це, преподо́бне,/ и твое́ ста́до соблюди́, о́тче, е́же собра́л еси́ Ду́хом све́тло,/ моли́твами твои́ми пою́щих твою́ па́мять.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся, Препе́тая, препе́таго Бо́га всех поро́ждшая,/ пою́щия Тя прича́стники яви́ све́ту, Чи́стая,/ и огня́ ве́чнаго изба́ви.
Кондак, глас 3
Звезду́ Росси́йскую днесь почти́м,/ от восто́ка возсия́вшую и на за́пад прише́дшую,/ всю бо страну́ сию́ чудесы́ и добро́тою обогати́вшу и вся ны/ соде́янием и благода́тию мона́шескаго уста́ва,/ блаже́ннаго Феодо́сия.
Икос
Кто́ изрещи́ возмо́жет по́двиги твоя́, о́тче?/ Или́ кто́ изочте́т мно́жества трудо́в твои́х и чуде́с ди́вных?/ Еще́ бо в пло́ти сый, Безпло́тнаго ви́дел еси́,/ в пло́тяне о́бразе бесе́дующа к тебе́/ и дар принося́ща тебе́, Бо́гом по́сланное зла́то./ Па́че челове́ка ты яви́лся еси́ смире́нием и кро́тким нра́вом/ и духо́вныя му́дрости испо́лнен./ Тем, Ду́ха в себе́ прие́м, во све́те ви́ден был еси́, я́ко со́лнце, сия́я./ И мене́, тебе́ пою́ща, просвети́ сия́нием твои́м, преподо́бне,/ мона́шескаго уста́ва, Боже́ственный Феодо́сие.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие/ мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́же ду́хом осени́вшая тя Бо́жия благода́ть возрасте́ в тебе́,/ просвеща́ющи, о́тче, твое́ се́рдце, е́юже учи́л еси́ воспева́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Извеще́ния глаго́л твои́х изыдо́ша во вся страны́ смотре́ния та́ин при́сно пою́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Многоразли́чна благода́ть Ду́ха на тебе́, о́тче, почи́/ и пресла́вная чудеса́ показа́ пою́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Под кров Твой, Влады́чице, прибега́юще, избавля́емся от лют,/ наде́жду бо иму́ще, ве́рнии вси, мо́лим:/ Твоя́ рабы́ не пре́зри, Богоро́дице Де́во.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Христа́ воспева́ет лик твои́х учени́к,/ с наста́вником о́крест стоя́ ра́ки твоея́,/ прие́мший твоя́ труды́, досто́йныя Бо́гу,/ Его́же превозно́сим во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ра́дуяся, после́довал еси́ распя́тому Христу́ Бо́гу,/ мно́гими труды́ и боле́зньми те́ло умертви́в,/ ве́ру и́стинную и любо́вь стяжа́л еси́,/ ми́ра отве́ргся и Христа́ еди́наго возлюби́в.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Источа́ет здра́вие Боже́ственною си́лою ра́ка моще́й твои́х, о́тче Феодо́сие,/ и стра́сти душе́вныя и плотски́я исцеля́ет,/ тем воспева́ем досто́йно па́мять твою́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Гаврии́лов Ти глас ны́не восклица́ем: ра́дуйся, Преблагослове́нная Влады́чице Богоблагода́тная,/ Ея́же ра́ди кля́твы дре́вния избы́хом,/ Ты бо Хода́таица всех спасе́ния.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
О́тче, ве́рою ча́да, я́же совокупи́л еси́,/ доброде́тельми сия́ просвети́ти сподо́би, па́стырем досто́ин па́стырь;/ оставле́ние же грехо́в и жития́ исправле́ние,/ преподо́бне, дарова́ти нам моли́ся.
Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ра́вно пожи́в со святы́ми отцы́, Пречи́стыя Де́вы слуга́ был еси́, блаже́нне,/ и па́стырь мона́хов изря́ден, я́ко вои́стинну столп правове́рия,/ ве́рных наде́жда и упова́ние пою́щих в дому́ Бо́жия Ма́тере.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Освяща́емь си́лою Вседержи́телевою, ко́зни вра́жия победи́л еси́/ и сих полки́ прогна́л еси́, боля́щим здра́вие по́дал еси́,/ тем, веселя́щеся, при́сно чтим твою́ па́мять.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Возсия́вшаго от Отца́ без ма́тере,/ неизрече́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти препе́тая, Де́во Чи́стая./ Моли́, Пресвята́я, за рабы́ Твоя́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.
Светилен
Свет Единосу́щныя Тро́ицы восприи́м в се́рдце твое́м, Феодо́сие,/ отце́м о́тче, благочести́выя просвети́л еси́,/ в пеще́ре укре́плься с вели́ким Анто́нием, А́нгелом единокро́вне./ С ни́миже помина́й тебе́ ве́рою воспева́ющих.
Комментировать