Кано́н усо́пшым: творе́ние Феофа́ново.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
В Небе́сных Черто́зех, всегда́ до́блии му́ченицы мо́лят Тя́, Христе́: и́хже от земли́ преста́вил еси́ ве́рныя, ве́чных бла́г получи́ти сподо́би.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Украси́вый вся́ческая, живо́тное смеше́нное мя́ челове́ка, посреде́ смире́ния же вку́пе и вели́чества созда́л еси́: те́мже ра́б Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Рая́ жи́теля, и де́лателя в нача́ле мя́ учини́л еси́: преступи́вша же Твою́ за́поведь изри́нул еси́. Те́мже рабо́в Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: И́же от ребра́ созда́вый Е́ву пе́рвее на́шу прама́терь, из пречи́стаго Твоего́ чре́ва в пло́ть одева́ется: е́юже сме́рти кре́пость, Чи́стая, разруши́л е́сть.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Зако́нно пострада́вше Твои́ му́ченицы, Жизнода́вче, и венцы́ побе́ды украси́вшеся от Тебе, приле́жно преста́вльшымся ве́рным ве́чное хода́тайствуют поче́стие.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Наказа́в пре́жде мно́гими чудесы́ и зна́меньми мене́ заблу́ждшаго, напосле́док Самого́ Себе́ истощи́л еси́, я́ко сострада́телен: и поиска́в обре́л, и спа́сл еси́.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. От теку́щаго непостоя́тельныя тли́, к Тебе́ прише́дшыя, в селе́ниих ве́чных всели́тися ра́достно сподо́би, Бла́же, оправда́в ве́рою же и благода́тию.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Не́сть непоро́чны, я́коже Ты́, Пречи́стая Богома́ти: еди́на бо от ве́ка и́стиннаго Бо́га зачала́ еси́ во чре́ве сме́рти разруши́вшаго си́лу.
Седален, глас 6:
Вои́стинну суета́ вся́ческая, / житие́ же сень и со́ние, / и́бо всу́е мяте́тся всяк земноро́дный, / я́коже рече́ Писа́ние: / егда́ мiр приобря́щем, / тогда́ во гроб всели́мся, / иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии. / Те́мже, Христе́ Бо́же, / преста́вльшияся упоко́й, / я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Всесвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живота́ моего́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ заступи́ и поми́луй мя.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Прему́дрости бо́льшее явля́я позна́ние, и о даре́х многосоверше́нную, Влады́ко, благосты́ню, му́ченическия ли́ки А́нгелом сочета́л еси́.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Пречи́стую сла́ву Твою́ получи́ти сподо́би к Тебе́ преста́вленным, иде́же, Христе́, веселя́щихся е́сть жили́ще, и гла́с чи́стаго ра́дования.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Пою́щыя приими́ Боже́ственною держа́вою Твое́ю, и́хже от земли́ прия́т, ча́да све́ту те́х соде́лав, грехо́вную мглу́ очища́я, Многоми́лостиве.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Прия́телище пречи́стое, Це́рковь непоро́чную, ковче́г всесвя́т, де́вственное ме́сто свяще́ния, Тебе́ добро́ту Иа́ковлю Влады́ка избра́л е́сть.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́шы любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Я́ко всепло́дие свяще́нное, и я́ко нача́ток челове́ческаго естества́ му́ченицы, просла́вленному прине́сшеся Бо́гу, на́м спасе́ние при́сно хода́тайствуют.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Небе́снаго пребыва́ния, и раздая́ния дарова́ний сподо́би, Го́споди, пре́жде усо́пшыя ве́рныя рабы́ Твоя́, подая́ прегреше́ний избавле́ние.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же еди́н естество́м животво́рец, И́же бла́гости вои́стинну неизсле́димая пучи́на, сконча́вшыяся Ца́рствия Твоего́ сподо́би, Ще́дре, Еди́не Безсме́ртне.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Кре́пость и пе́ние, И́же из Тебе́, Влады́чице, ми́ру рожде́йся, и спасе́ние бы́сть поги́бшым, и́же от а́довых вра́т избавля́я ве́рою Тебе́ блажа́щыя.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
На Кресте́ пригвожда́емь, му́ченическия ли́ки к Себе́ собра́л еси́, подо́бящыяся Стра́сти Твое́й, Бла́же. Те́мже Тя́ мо́лим: к Тебе́ преста́вленныя упоко́й.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Неизрече́нною сла́вою Твое́ю, егда́ прии́деши стра́шно суди́ти ми́ру всему́ на о́блацех, благоволи́, Изба́вителю, све́тло сре́сти Тебе́, я́же от земли́ прия́л еси́ ве́рныя рабы́ Твоя́.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Исто́чник жи́зни сы́й, Влады́ко, в му́жестве Боже́ственнем, окова́нныя изводя́ рабы́ Твоя́ я́же к Тебе́ ве́рно отше́дшыя, в пи́щи ра́йстей всели́.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: В зе́млю возврати́хомся, преступи́вше Бо́жию за́поведь: Тебе́ же ра́ди, Де́во, на небеса́ от земли́ вознесо́хомся, тлю́ сме́ртную оттря́сше.
Кондак, глас 8:
Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.
Икос:
Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Изба́вльшиися Твое́ю кро́вию му́ченицы, пе́рваго преступле́ния, окропи́вшеся же свое́ю кро́вию, прообразу́ют я́ве Твое́ заколе́ние, благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Свире́пеющую сме́рть умертви́л еси́, Сло́ве Живонача́льнейший, в ве́ре же Твое́й усо́пшыя приими́ Тебе́ пою́щыя, Христе́, и глаго́лющыя: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Воодуши́в мя́ челове́ка вдохнове́нием Боже́ственным, Богонача́льнейший Влады́ко, преста́вленныя Ца́рствия Твоего́ сподо́би, пе́ти Тебе́, Спасе́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Превы́шши все́х тва́рей, Пренепоро́чная была́ еси́, заче́нши Бо́га сокруши́вшаго сме́ртная врата́, и вереи́ сте́ршаго. Те́мже Тя́, Чи́стая, песносло́вим ве́рнии, я́ко Богома́терь.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Кре́пко по́двиги показу́юще, побе́ды венцы́ прия́сте, му́ченицы страстоте́рпцы, Христо́ви зову́ще: Тя́ превозно́сим Го́спода во ве́ки.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Свяще́нно ве́рныя жите́йская оста́вльшыя, и к Тебе́, Влады́це, отлучи́вшыяся приими́ кро́тко, и упоко́й, я́ко милосе́рд, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ны́не в земли́ кро́тких, все́м водворя́тися пре́жде усо́пшым, Спа́се, благоволи́, ве́рою Твое́ю оправда́в и благода́тию, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Блажи́м Тя́ вси́, Преблаже́нная, я́ко Сло́во вои́стинну Су́щее Блаже́нное Ро́ждшую, пло́ть бы́вшее на́с ра́ди. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.
Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев.
Наде́жда му́чеников ли́ки укрепи́, и к Твое́й любви́ распале́нием впери́, бу́дущий си́м предвообрази́вше непоколеби́мый вои́стинну поко́й: его́же преста́вленныя, Бла́же, ве́рныя сподо́би.
Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х.
Све́тлое Твое́, Христе́, и Боже́ственное улучи́ти сия́ние ве́рою преста́вленным благоволи́, и́же в ло́нех Авраа́мовех поко́й, я́ко еди́н ми́лостив те́м да́руя, и ве́чнаго сподобля́я блаже́нства.
Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же сы́й естество́м бла́г и милосе́рд, и хоти́тель ми́лостей, и благоутро́бия пучи́на, и́хже от ме́ста сего́ озлобле́ния, и се́ни сме́ртныя преста́вил еси́, иде́же сия́ет Тво́й Све́т, Спа́се, те́х учини́.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Се́нь святу́ю, Чи́стая, ве́мы Тя́, и ковче́г, и скрижа́ли, зако́на и благода́ти: Тебе́ бо ра́ди оставле́ние дарова́ся, оправда́ным кро́вию Воплоще́ннаго из Твоего́ чре́ва, Всенепоро́чная.
Справка:
В традиции Православной Церкви с древних времен в разные дни недели (седмицы) за богослужением воспоминаются те или иные события или святые – это называется «седмичным богослужебным кругом».
Со временем богослужебная традиция Церкви распространилась на домашние (келейные) молитвы.
- Богослужение понедельника содержит молитвословия Небесным Силам, вторника – Иоанну Предтече.
- В среду, пятницу и воскресенье Святая Церковь вспоминает Евангельские события предательства Спасителя, Его Крестной смерти и Воскресения, соответственно и богослужебные тексты посвящены Господу и Пресвятой Богородице.
- Суббота по традиции день поминовения усопших и особого моления всем святым от века Богу благоугодившим.
- В четверг совершается память святых апостолов и святителя Николая Чудотворца.
Комментировать