24 октября (6 ноября)
Служба одобрена московской епархиальной Богослужебной комиссией
На Господи, воззвах: стихиры на 4, глас 8:
Житие твое явися благочестно, преподобне Зосимо, / добродетельми украшено, / простотою и смирением венчаемо, / и ныне ликуеши на Небесех со Ангелы, / о всех присно моляся, // творящих память твою.
Нося в руках священное, отче Зосимо, Евангелие, / сего исполнитель был еси: / имения родителей отвергся, / и слезами и теснотою все совершил еси твое житие, преподобне; / темже утешения Божественнаго и непрестаннаго веселия // ныне наслаждаешися, преблаженне.
Путешествие изрядное и велетрудное по пустыням сибирским / приведе тя ко пристанищу утишному у града Кузнецка, / идеже себе отвергл еси / и в Божественный одеялся еси образ отбежением всех сластей, / темже во псалмех и песнех прославим тя, // пустынниче блаженне Зосимо.
Преподобне отче наш Зосимо, / воистину сна твоима очима не дал еси, / ниже плоти твоея упокоения, / Божиею силою укрепляемь, / мысль свою горе возвышая, / над страстьми воцарился еси; / темже попечение о пастве твоей приял еси / и обители святыя основал еси. / Моли Христа Бога о нас, // твою память верою и любовию благочестно совершающих.
Слава, глас 8:
Монахов множества / наставника тя почитаем, отче наш Зосимо, / твоею бо стезею воистину право ходити познахом. / Блажен еси, Христу работав, / и вражию обличил еси силу, / Ангелов собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных, / с нимиже молися Господеви // помиловатися душам нашим.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Царь Небесный за человеколюбие на земли явися / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / и из нея прошедый с восприятием, / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию. / Темже, совершенна Того Бога / и совершенна Человека воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего: / Егоже моли, Мати Безневестная, / помиловатися душам нашим.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Зосимо Богомудре, / твоя рабы приими / торжествующия любовию, / преподобне отче наш, // всесвященную память твою.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Обрет себе пристанище в сибирских дебрех, / пустынножителем древним уподобився, / в притекших к тебе возжегл еси свет Христов. / О, пречудный отче Зосимо, // моли спастися душам нашим.
Стих: Блажен муж бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.
Приими ныне пение / твоих чад, преподобне, / радостно торжествующих / в честней твоей памяти, / Зосимо богомудре, отче наш.
Слава, глас и подобен тойже:
О, Господи, / увы нам погибаем, / потопляеми грехми. / Молитвами преподобнаго Зосимы, // Избавителю, и нас спаси.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
О, чудесе новаго, всех древних чудес! / Кто бо позна Матерь, без мужа рождшую / и на руку носящую всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца, Пречистая, / Твоима рукама носившая / и матерне дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша.
Тропарь, глас 8:
Любовию Христовою уязвился еси, преподобне, / вся красная мира сего отринув; / подвигом безмолвия подвизаяся, добродетели божественныя стяжал еси; / премудрости Божия причастниче, отче наш Зосимо, // моли Христа Бога и Пречистую Богородицу спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Иже нас ради рождейся от Девы / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть / и Воскресение явлей яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею, / яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую тя Богородицу, молящуюся за ны, // и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.
На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 8:
Отче преподобне Зосимо, / сердце умиленно и ум кроток от юности стяжал еси, / вперив ум к Богу и крест твой восприемь, / во обитель спасающихся устремился еси, / тело твое подвиги воздержания Духу Божию покорил еси, // моли спастися душам нашим.
Отче преподобне Зосимо, / в пустыни Рославльской старца Василиска обрет / тому всецело любовию предался еси, / и стопам преподобнаго последуя, / яко бесплотен на земли пожил еси, // темже тя верою вси ублажаем.
Отче преподобне Зосимо, / обитель пустынную Коневскую возлюбив / и тамо труды твоя со усердием и любовию полагая, / слезами теплыми душу твою очистил еси, / темже молися Господеви // помиловатися душам нашим.
Отче преподобне Зосимо, / будущия ради жизни при Томи реце вселился еси, / никакоже бояся невидимыя враги, / многажды скорби творящия тебе, / смирением же и терпением вооружился еси. // Темже тя верою вси чтим и ублажаем.
Отче преподобне Зосимо, / все житие препровождаше в безмолвии мнозе и плаче, / инок быв истинен верою, / нестяжанием украшен и воздержанием удобрен. / Яко странен и пришлец на земли был еси. // Темже Небесных благих наслаждение обрел еси досточудне.
Постнических воистину подвигов благовонный сосуде: / плоти попрал еси долу влекущее мудрование, / добродетельми же душу просветил еси / и к Божественному вперился еси желанию. / Темже прехвальне Зосимо, // Христу Богу молися // даровати душам нашим мир и велию милость.
Узким и тесным путем от земли в славу Небесную шествовав / многим подвигом и скорбем, любве ради Божия, предавался еси, / тем ныне Владычню Престолу предстоя, / наслаждаешися Того светлостей, / и нам убо, светло твою память чтущим, / молитвами твоими подаждь Божественных причастие // и вечныя радости приятие, Зосимо преподобне.
Явился еси, преподобне отче, / лествица высокая добродетели духовныя, / благодати восход, / по ней же восшед, святе, / зриши славу Божию, и святых Ангел Небесных ликостояния светлости, / и, гласов боголепных пений наслаждаяся, / с ними поеши, веселяся радостно, / Богоносе Зосимо, / Христу Богу молися // даровати душам нашим велию милость.
Слава, глас 4:
Сердце умиленно стяжав, / житию и подвигом пустынным прилепился еси. / Постом, бдением, злостраданием и еже на земли леганием / чистоту имея душевную и телесную, и память смертную, / был еси чадо Христово смиренно и разумно // в духовном житии твоем. / Преподобне отче наш Зосимо, // моли спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Иже Тебе ради богоотец пророк Давид, / песненно о Тебе провозгласи, / величая Тебе Сотворшему: / предста Царица одесную Тебе. / Тя бо Матерь, Ходатаицу Живота показа, / без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог, / да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, / и, заблуждшее горохищное обрет овча, / на рамо восприим, ко Отцу принесет и Своему хотению, / с Небесными совокупит Силами, / и спасет, Богородице, мир // Христос, имеяй велию и богатую милость.
Вход. Прокимен дне. И чтения.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. Сего ради приимут Царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение свое и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем — суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый — преподобие, поострит же напрасный гнев во оружие, споборет же с ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады. Вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и, яко вихор, развеет их, и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли. Внушите, держащий множества и гордящийся о народех язык. Яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие — сокрушение, они же суть в мире. Ибо, пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле, искуси их и, яко всеплодие жертвенное, прият я. И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющийся Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему, яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости — житие нескверное. Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его или лесть прельстит душу его. Рачение бо злобы помрачает добрая и парение похоти пременяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга, угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое, яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.
На литии стихиры, глас 3:
О, велия славы жития твоего, отче наш Зосимо: / вся бо земная оставив, единаго Христа возлюбил еси / и, Тому служа чистою совестию, / на земли ангельски пожил еси. / Бесовская же коварства разорив, / возшел еси на высоту добродетелей. / Блажен еси, тако Христу работав, / темже и мы, в зерцале жития твоего путь к Животу зряще, // тя непрестанно ублажаем.
Глас 8:
Явился еси раб Богу угоден в шествии твоем духовном, / во смирении многом и послушании. / Сего ради устрои Господь душу твою смиренномудрую // во стезях Его.
Глас 6:
Молися прилежно за ны, преподобне отче Зосимо, / избавление подати от всех бед, находящих на ны. / Ускори, святе, на помощь нашу / и, ныне в Вышних Богови предстоя, // поминай чтущих память твою.
Слава, глас 8:
Приидите, стецытеся, иночестии собори боголюбивии, / к божественной памяти отца нашего Зосимы. / Поучився во дни и в нощи в заповедех Господних, / сподобился еси обрести лествицу Небесную, / по нейже возшед, достиже горняго Иерусалима / и, от болезней и трудов достойну почесть приемля, / со Ангельскими лики ныне радуется, / и божественнаго зрения наслаждается Единосущныя Троицы. / Темже и нас поминай, отче Зосимо, // предстоя у Престола всех Царя Христа и Бога нашего.
И ныне, Богородичен:
Владычице, приими / молитвы раб Твоих / и избави нас // от всякия нужды и печали.
На стиховне стихиры, глас 2:
От юности святоотеческому житию поревновав во всем, / преподобне отче Зосимо, / оставил еси вся, яже в мире, житейская мудрования, // моли о нас Человеколюбца Господа.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Отчий пример пред собою имея, / в добродетелех иноческих путь свой устроял еси, / яко злато в горниле искушено явивыйся, // приятелище Духа Пресвятаго был еси.
Стих: Блажен муж бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.
Послушание совершая, / на остров Коневец пришел еси, / слезами путь свой омочив. / И тамо во обители от наставник добре поучаяся, / монашества обеты Богу дал еси, / всякия добродетели исправляя, // тем же тя вси почитаем.
Слава, глас 8:
Инокинь множества / наставника тя почитаем, отче наш Зосимо, / Ангелов собеседниче и преподобных сопричастниче, / с ними же молися Господеви // помиловатися душам нашим.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Безневестная Дево, / яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, // моли спастися всем нам.
На благословение хлебов тропарь преподобному дважды, и Богородице Дево: единожды.
Тропарь, глас 8:
Любовию Христовою уязвился еси, преподобне, / вся красная мира сего отринув; / подвигом безмолвия подвизаяся, добродетели божественныя стяжал еси; / премудрости Божия причастниче, отче наш Зосимо, // моли Христа Бога и Пречистую Богородицу спастися душам нашим.
На Бог Господь: тропарь преподобнаго дважды.
Слава, и ныне: Богородичен: Иже нас ради:
По 1-й кафизме седален, глас 4:
Послушание учителю своему воздавая, / к Богу приблизился еси. / Ни зной, ниже мраз, ниже страхования демонская, / ничтоже возможе уклонити тя, преподобне, от Любве Божия. / Темже о всех нас Христа Бога моли, / в песнех, преподобне Зосимо, // твою память почитающих.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Дево Всенепорочная, / яже Пресущнаго Бога рождшая, / со преподобным Зосимою Того непрестанно моли, / оставление прегрешений и исправление жития дати нам, // прежде конца верою и любовию поющим Тя по долгу, Едина Всепетая.
По 2-й кафизме седален, глас 8:
От младенчества яко светильник воссиял еси, преподобне Зосимо. / Воздержанием плотския страсти умертвив, / на высоту Богоразумия восшел еси. / Сего ради вопием ти: // моли о чтущих память твою.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Се Тебе роди родов славят, / якоже прорекла еси Отроковице: / Создателя бо всех была еси Палата и Божественный Храм, / в Немже вселися Вышний, // и плотию обложися, да спасет нас.
Величание:
Ублажаем Тя, / преподобне отче наш, Зосимо, / и чтим святую память твою, / наставниче монахов / и собеседниче ангелов.
Псалом избранный: Терпя потерпех Господа:
По полиелеи седален, глас 8:
Премудрости Божественней измлада навык, / вся в мире суетная возненавидев, преподобне Зосимо, / Христа же единаго возлюбил еси. / Духовному же отцу всеконечне в послушание вдався, / многих добродетелей сокровищем от того обогатился еси. / С ним же молися Господеви, Зосимо преподобне, / грехов прощение даровати // чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Яко Всенепорочная Невесто Творца, / яко Неискусомужная Мати Избавителя, / Приятелище яко сущи Утешителя, Всепетая, / беззаконию мя суща скверное обиталище / и демоном игралище в разуме бывша, / потщися от тех злодействия мя избавити / и светло жилище добродетелей соверши, Светоносная, Нетленная, / отжени облак страстей и Вышняго причастия сподоби / и Света невечерняго молитвами Твоими.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Евангелие от Матфея, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Егда прииде с Коневца преподобный Зосима / с сотаинником Василиском в пустыню Сибирскую, / тогда на Твою помощь, Богородице, упование свое возложи. / Егда же прииде в землю Московскую, / тамо обитель во имя Живоначальныя Троицы и иконы Твоея Одигитрии возгради, / сию подвигами дев Христовых прославив. / Мы же, его любви к Тебе подражающе, / Тя немолчными пении ублажаем / и, чудотворному образу Твоему поклоняющеся, зовем: / О, Пресвятая, // прииди и сохрани достояние Твое от всякаго зла.
Канон Богородице на 6; и преподобному Зосиме, на 8.
Канон преподобному Зосиме, глас 4.
Песнь 1.
Ирмос: Тристаты крепким, / Рождейся от Девы, / безстрастия во глубине / души тричастное потопи, молюся, / да Тебе, яко в тимпане, / во умершвлении телесе // победное воспою пение.
Слове Божий, молю Ти ся: / даждь ми слово и отверзи ми устне, недостойному рабу, / да восхвалю угодника Твоего, преподобнаго отца Зосиму, // яко в Тебе и Тобою прославися.
Отче преподобне Зосимо, / приими от нас недостойных песнь сию, юже воспоим с любовию, / и моли за ны, грешныя рабы твоя, / от усердия дерзнувших восхвалити житие твое, // тя бо Христос прослави.
Днесь сошедшеся в пречестный храм сей / восхвалим Божия угодника память, // яко славно о Имени Христа Господа своего прославися.
Приими, преблаженне, отче досточудный Зосимо, / пение сие похвальное / и твое отеческое покажи о нас милование. / Превыше бо сил наших по достоинству похвалити тя, // но елико мощно, от усердия дерзаем.
Инок множества / наставника тя чтим, отче наш Зосимо, / тобою бо путь сущий правый шествовати познахом, / блажен еси, Христови работав, / и вражию обличил еси силу, / Ангелов собеседниче и преподобным сопричастниче и праведным, / с нимиже молися Господеви // помиловатися душам нашим.
Богородичен: Аще много может молитва праведнаго поспешествуема, / Ты, святейши сущи всея твари, яко Мати Богу, несравненно большая можеши. / Призри на ны с преподобным Зосимою // и испроси нам вся благая от Бога.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: С высоты снизшел еси волею на землю / превышше всякого начала / и смиренное вознесл еси / из ада преисподняго / естество человеческое, // несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Стягнув тело твое воздержанием и чистотою, / уединение в дебрех Коневских обретая, / душу к Богу возводити тщался еси, преподобне, / и в Вышняя селения, отче Зосимо, достигл еси. / Ныне же на Небесех со Ангелы ликуя, / о нас Христу Богу молися // даровати нам велию милость.
Послушание старцу твоему являя, / от силы в силу восходил еси, / заповеди и учения наставника преподобнаго Василиска восприемля, Зосимо преподобне. / Ныне же с ним предстоя у Престола Вседержителя, / о нас Христу Богу молися // даровати нам велию милость.
Вся заповеданная тебе исполняя, / путем спасительным шествовал еси, отче наш Зосимо, / всегда любовь велию ко старцу своему сохраняя, / жизнь иноческую совершал еси, / удручая тело свое постом, и бдением и труды, // в молитвах же ум свой возводил еси к Небесному Царствию.
Двоицу отец, Зосиму и Василиска, приводим Тебе в молитву Христе Боже, / ихже моление приемь и от вражия нас коварства сохраняя, // Духом Твоим Святым настави нас во веки Тя величати.
Радуйся, преподобне Зосимо, / радость бо Небесную вечную / от Бога приял еси за труды твоя, / молися с Богородицею // о мире и людех согрешающих.
Богородичен: Крепость и силу обретающе в помощи Богоматере, / преподобнии отцы Зосима и Василиск путь свой совершаху. / Ты же Мати Божия Всемилостивая кров крепок во испытаниих уготовала еси // преподобным рабом Твоим.
Седален, глас 8:
От юности, блаженне, вся оставль житейская, красная же и лепотная, / усердно последовал еси Христу, призвавшему тя, преподобне, / духовному наставнику покорився. / Темже тя Господь добре устрояет пастыря Своим овцам словесным, отче Зосимо. / Моли Христа Бога грехов оставление подати // чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен:
Просвети, Чистая, сетующая сердца наша, / присно преступленьми и житейскими многими молвами оскверняемая, / и не остави нас погибающих, // яко да прославим и любовию воспоим Тя, Всепетая.
Песнь 4.
Ирмос: Услышах слух Твой и убояхся, / разумех дела Твоя // и ужасохся, Господи.
Шествие в страну сибирскую с трудом велиим совершили есте, / о, многотруднии старцы Зосимо и Василисче, / послушание воле Божией исполняюще. / Множество страданий претерпевше / и жизни сохранение милостию Божиею улучивше, // бысте чада Богу возлюбленная.
О, двоице присноблаженная, преподобнии Зосимо и Василисче, / яко едино блаженство имущий от Бога, / теплым предстательством вашим // от всех лютых спасайте призывающих вас.
Уединение в дебрех сибирских обретая, / вся содеянная с плачем духовному отцу исповедая, / раб верный Богу и монах явился еси, отче Зосимо, / труды и подвиги твоими всех удивляя // и ко спасению наставляя.
Потщався тленными нетленная стяжати, преподобне Зосимо, / Христа единаго приобрел еси. / Душу к Богу возводити тщася, / радости вечныя сподобился еси. / Христа моли спастися всем, // любовию священную память твою почитающим.
Иже Свет миру, Христе, / святыя Твоя просветивый солнца светлейше, / молитвами преподобнаго Зосимы и наши сердца освети // светом благодати Твоея.
Богородичен: Мати Божия Благословенная, / помощь и руководство рабом Твоим. / Окормление душам тихим, / Богу присвоенным и в подвизе иночестем житие провождающим, // даровала еси, Пренепорочная.
Песнь 5.
Ирмос: Ныне востану, пророчески рече Бог, / ныне прославлюся, ныне вознесуся, / падшаго прием от Девы // и к свету умному возносяй Моего Божества.
Вещь дивная явися преподобному Василиску молитва Иисусова, / о нейже послушнику своему Зосиме поведал есть. / Тогда позна преподобный Зосима тайный подвиг старца своего, // молитвы Иисусовой делание.
Даде Господь помощь Свою Зосиме преподобному, / еже уразумети силу молитвы старца своего, / и записал преподобный Зосима откровения путей и степеней / славнаго дара, старцу Василиску дарованнаго, // на утешение и осмысление всем дерзающим рабом Господним.
Ни лютость врагов духовных, ниже скудость пустыни / расслабиша терпения вашего, преподобнии Зосимо и Василисче. Многия дни и часы в молитве Иисусовой подвизающеся, / яко адаманты тверды, пребыли есте, // ревностию Божественною распаляеми.
Уведано бысть православными житие старцев духовное, / и спасающиися под кров сих прибегаху, / подражающе им в молитвах, пощениих и бдениих, // ко Христу Человеколюбцу.
Собрал еси, отче Зосимо, в души твоей Божественныя плоды Духа: / непрестанну молитву, чистоту душевную же и телесную / и бдение твердо, смирение нелицемерно, // имиже храм показался еси Бога Вседержителя.
Богородичен: Богородице Пречистая, / Твоего Сына и Бога видети желая, / Зосима, угодник Твой, / Сего живоносным и Божественным стопам // невозвратно последова.
Песнь 6.
Ирмос: Приидох во глубины морския, / и потопила мя есть буря многих грехов, / но яко Бог из глубины возведи живот мой, // Многомилостиве.
Житейскаго, блаженне Зосимо, убежав волнения, / в тишину дошед Божия покоя, / молися подати и нам // о Христе того наслаждения.
Душу очистив, преподобне, страстей омрачения / сугубым постом и молитвою непрестанною, / зерцало, отче, был еси Божественного Духа, // светильниче монахов, Зосимо Богоносе.
Ты убо, преподобне отче, хотел еси утаитися от человек и един Единому Богу безмолвствовати. / Он же не остави тебе неведома быти, / но всем, требующим спасения, / яве показа тя, житие твое добродетельное, // на пользу хотящим стопам твоим последовати.
Святыя Троицы дом, Зосимо, показался еси, / Еяже силою священныя создал еси обители, преподобне, / на устроение спасительное монашествующих, / чествующих память твою святую, // приснопамятне.
Земная и мимотекущая, яко уметы, вменив, / Христа единаго вожделел еси, / к Нему же союзом любве приблизив душу свою, // Того обрести потщался еси ненасыщаемыя доброты.
Богородичен: Мати Божия Пречистая, / присных рабов Твоих скорби утоляеши и наставляеши // воли Божией следовати.
Кондак преподобнаго, глас 6:
Избранниче Божий и старче премудрый, / наставниче наш Зосимо, / от юности постническою стезею шедый, / во одежду кротости и терпения облеклся еси; / тем же дар Святаго Духа улучив, / многия души Христу уневестил еси, / и обители святыя утвердил еси. / Ныне же в сонме преподобных на небесех ликуеши, // моляся непрестанно о чтущих святую память твою.
Икос:
Услышав Христов Евангельский глас, / оставив плотская мудрования, / богатство и славу мира сего, яко прах, вменив, / последовал еси наставнику своему / и от того всякия добродетели навык, / и бысть ему ученик добрым послушанием, / Бесплотных ликостоянию сочетався. / Подаждь разум и мне, недостойному рабу своему. / Дерзаю на твое милосердие и вопию сице: / радуйся, преподобных всех похвало; / радуйся, постников подражателю и пустыни устроителю; / радуйся, яко в ней тобою Бог славится; / радуйся, добре пасый стадо твое; / радуйся, яко смирил еси злоначальнаго врага; / радуйся, яко посрамил еси бесов полки; / радуйся, монашествующих светильниче пресветлый и столпе терпения; / радуйся, яко собрал еси инокинь множество во спасение; / радуйся, яко тобою хвалимся вси; / радуйся, яко тебе ради избавляемся от бед; // радуйся, отче Зосимо преподобне.
Песнь 7.
Ирмос: Юноши три в Вавилоне, / веление мучителево на буйство преложше, / посреде пламене вопияху: / благословен еси, Господи, // Боже отец наших.
Истиннаго и кроткаго Пастыреначальника Христа / незлобивое овча, отче Зосимо, был еси, / смирением и терпением победив бесы лукавыя. / Темже хотящим тебе озлобити кроток явился еси, / Христу вопия: // Благословен Бог отец наших.
Глаголы разумев гонителей злочестивых, / Христа Бога силою / мучители немощны сотворил еси. / Тако и страсти побеждая, / пребыл еси, поя: // Благословен Бог отец наших.
Многи скорби душевныя и гонения прияв, отче Зосимо, / сибирскую землю покинул еси, / и во град Москву со ученицами верными устремился еси, присно молитву творя: // Благословен Бог отец наших.
Лукавых духов тьму разгнал еси / и, собрав монашествующих множества, / пастырь их был еси и светильник светлейший, преподобне Зосимо. / И ныне поем с тобою: // Благословен Бог отец наших.
Поношение врагов, велеречие ненавидящих, / озлобление же и клятва их и сим подобная злая воздвигахуся на тя. / Но от всех сих избави тя Господь, / яко непорочен был еси в пути, ходив в законе Его. / Тем, ублажив тя, Праведный Судия // о нас молитвенника содела, преподобне Зосимо.
Богородичен: Милостива ми Судию, Сына Твоего, / Богородице Дево, Твоими молитвами быти в день Суда, / Мати, умоли: // на Тя бо едину надежду мою возлагаю.
Песнь 8.
Ирмос: Избавителю всех, Всесильне, / посреде пламене благочествовавшия, / снизшед, оросил еси / и научил еси пети: // вся дела благословите, пойте Господа.
Всем сердцем, Зосимо, Троице усердно служив / и, от Нея луча благодать приемь, / световиден соделался еси. Ныне же со Ангелы ликуеши, // поя и превознося Христа во вся веки.
Храм Троице Пребожественней душу и тело совершив, / Божественныя создал еси обители, достославный Зосимо, / в нихже лики девствствующих и монашествующих чины собрал еси, // поющия согласно и превозносящия Христа во вся веки.
Заступник и покровитель граду Москве, / Святитель Божий Филарет, / молитву и милосердия бездну простре и на твоих сирот, / преблаженне Зосимо, // поющих и превозносящих Христа во вся веки.
Вся потребная к строению обители будущия уготовляя, / келлии соградив и кладезь ископав, начало монастырю положил еси. / Вся яже к монашескому житию полезная написуя, / укрепил еси учениц твоих, // превозносящих Христа во веки.
В пристанище тихое вшед, богомудре Зосимо, / житейских плаваний отбегл еси. / Темже волнуемым в бури страшней // спасительное окормление был еси.
Богородичен: Богородительнице Пречистая, рабов Твоих сирых прияла еси, / кров новый тем в пределех Московских указующи, / покров и утверждение обители Твоея, Одигитрие, устрояющи, // к жизни вечной монашествующих путеводствуеши.
Песнь 9.
Ирмос: Ева убо недугом преслушания / клятву вселила есть; / Ты же, Дево Богородице, / прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. // Тем Тя вси величаем.
Священно и красно жилище для сирых девиц и вдовиц / создал еси, преподобне отче Зосимо, / наставляя их послушанию и смирению; / темже к ревности ангельскаго жития подвигл еси // множество иночествующих.
Вперяяся умом вослед Господу, / чин схимы великия от пустынных отцев приял еси, богоблаженне отче. / Аще и зашел еси от нас во гроб, / уснув сном смерти, / обаче в воскрешение праведных просветишися, яко солнце, // в Царствии Отца Небеснаго.
Аще земное отечество, преподобне Зосимо, оставил еси, / но в Отечество Небесное возшед, / во обители Одигитрии множество монашествующих собрал еси. // Темже со дерзновением, отче, молися Христу Богу за ны, рабы твоя.
Днесь воссия нам честная память твоя, / преблаженне отче наш Зосимо. / И красуется обитель, в нейже подвиги своя и труды скончал еси, // и победы венцы восприял еси.
Преподобне отче наш Зосимо, / потщися нас, чад своих, чисты представити Господеви, / Егоже со Пресвятою Богородицею вкупе и со всеми святыми прилежно моли, всеблаженне, / православному народу нашему подати здравие и всем верным спасение, // очищение грехов и велию милость.
Богородичен: Воистину сей есть святый день, / в оньже собра нас Мати Божия / прославити подвиги преподобнаго отца Зосимы, зде просиявшаго, // егоже память пребывает во веки.
Светилен преподобнаго Зосимы:
Мирское пристрастие оставль и богатство мимотекущее, / душу Христу предав, Зосимо преблаженне, / учитель многих душ явился еси / и, к Богу отходя, // путь жития и спасения сим указал еси.
Слава и ныне, Богородичен:
Тя песньми немолчными ублажаем, Дево, / яко от Троицы Единаго родила еси, Богородице, / и носиши на Божественную руку Пребогатое Слово / непременно и неизменно.
На хвалитех стихиры преподобнаго, глас 2:
Все упование ко Господу возложь, / всем сердечным желанием горя к Богу, преподобне Зосимо, / яко звезда светлая на востоце, / всем возсиял еси, святе. / Возрадуйтеся и возвеселитеся, монахов сонми, / торжествующе в памяти его. / Ты же, преподобне, Христу Богу // со дерзновением молися о душах наших.
Дарова тебе, отче Зосимо, / Господь наставника духовнаго, / и от того премирному житию научаемь, / жизнь Богови посвятити возжелал еси. / Сего ради стезею безмолвническою в Небесное Царство шествовав, / Господа Спаса славословил еси; // Емуже со дерзновением молися о душах наших.
Смирен, кроток и молчалив быв отче Зосимо, / чист сердцем показался еси, / храм Божий явился еси по достоянию, / яже от Него прибывшая тебе дарования // милостиво подавая нам.
На Небесех ныне со Ангелы водворяяся / во свете Присносущныя Троицы, / отче Зосимо, / о нас молися Человеколюбцу Богу, // сохранитися нам от сети лукаваго.
Слава, глас тойже:
Чистый сосуд Святаго Духа показался еси, / озаряемь Божественною светлостию, / и ныне на Небесех Христа зриши лицем к лицу, / моли Его, отче Зосимо, // о совершающих память твою верно.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Все упование мое / на Тя возлагаю, Мати Божия, // сохрани мя под кровом Твоим.
Славословие великое и отпуст.
Блаженны от канона песни 3-я и 6-я.
Прокимен, глас 7: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.
Апостол к Галатам, зачало 213.
Аллилуия, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его.
Евангелие от Луки, зачало 24.
Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
О, святый угодниче Христов, преподобне отче наш Зосимо!
Кто изглаголет подвиги твоя: безмолвие, бдение, молитву непрестанную, скорбей терпение, слезы покаяния и всех прощение, воли Божией всецелое предание?
Ты от юности жизнь свою Христу посвятил еси. Имение раздав, во обитель пустынную вселился еси. Многим девам, Богу уневестившимся, паче отца ты был еси, духовно их окормляя и ко спасению наставляя.
И ныне молим тя мы недостойнии: буди нам помощник и заступник, обители же нашей утверждение и покров; научи нас волю Божию творити, обиды прощати, скорби и болезни благодушно терпети.
Да сподобимся и мы молитвами твоими в мире, любви и покаянии путь наш тесный совершити и Царствия Небеснаго достигнути, идеже ты со всеми святыми славиши непрестанно Бога во Святей Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.