Служба преподобному Варсонофию Оптинскому

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
17 июля 2020 года (журнал № 34)

Месяца апреля в 1-й день

Преподобного Варсонофия Оптинскаго

На ма́лой вече́рни

На Го́споди, воззвáх: сти́хиры преподо́бнаго, глaс 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ на́йде на тя Боже́ственное раче́ние,/ преподо́бне о́тче Варсоно́фие,/ и глас вели́каго а́ввы на высо́кая тя повлече́,/ тогда́ оста́вил еси́ во́инство царя́ земна́го,/ ополче́ние же мона́шеское тя, во́ина кре́пкаго, прия́т,/ и побо́рствуя мра́чная бесо́вская по́лчища,/ не отступи́л еси́ пред враго́м дре́вним,/ те́мже и украси́лся еси́ венце́м нетле́нным,// стратила́те О́птинский.

В боже́ственное ополче́ние/ досто́йно вчини́лся еси́, о́тче сла́вный,/ не я́ко нае́мник, но я́ко побо́рник непобеди́мый,/ и́ноков во́инство влече́ши доны́не к высота́м побе́дным,/ мглу разгоня́я грехо́вную,/ до́лу влеку́щия стра́сти попаля́я моли́твы огне́м./ Воево́до избра́нный Царя́ Христа́, Варсоно́фие,/ моли́ Го́спода Сил непреста́нно,// о воспева́ющих па́мять твою́.

Я́ко со́лнце, возсия́л еси́ в пу́стыни О́птинстей,/ моли́твенными стоя́нии прогоня́я по́лчища де́монская,/ луча́ми разсужде́ния разсеява́я пре́лесть врага́,/ непобеди́мь яви́лся еси́ о И́мени Госпо́дни,/ и А́нгелов привле́кл еси́ сора́товати и́ноком,/ Варсоно́фие, игу́мене до́брый./ Те́мже Го́спода Сил моли́ о нас,/ да соблюде́тся оби́тель сия́,// я́ко ве́ры свети́льник.

Сла́ва, глaс 5:

Благода́ти ста́рчества насле́дниче,/ преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш, Амвро́сиево благослове́ние,/ Анато́лиево воспита́ние,/ Ио́сифов сотру́дниче,/ Некта́риев сотаи́нниче,/ Ни́кону наста́вниче любому́дрый,/ преподо́бных оте́ц соревни́телю,/ Христа́ дру́же и́скренний,// Того́ моли́ дарова́ти чту́щим тя ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры преподо́бнаго, глас 8:

Показа́л еси́ раче́ние а́нгельское,/ и любо́вь и́стинную яви́л еси́ Влады́це,/ в послуша́нии и поще́нии, в словеси́ и моли́тве,/ ра́вен быв по всему́ отце́м твои́м,/ и чуде́с луча́ми просия́л еси́:/ те́мже стратила́т непобеди́мый,/ о́тче наш Варсоно́фие,/ предста́тельствуй за оби́тель и лю́ди,// чту́щия па́мять твою́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.

Ревну́я поревнова́л еси́,/ о́тче богому́дре Варсоно́фие,/ оте́ческим преда́нием,/ и уста́вом спаси́тельным,/ не я́ко трость, коле́блема ве́тром ве́ка сего́,/ но щито́м вооружи́вся послуша́ния,/ ве́рно после́дуя твои́м наста́вником,/ моли́твою возмета́л еси́, я́ко прах,/ ополче́ния бесо́вская,/ и во оби́телех отце́в твои́х ны́не водворя́яся,/ не забу́ди оби́тель твою́,// тя велича́ющую.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,// в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Пита́емь от корне́й благи́х,/ возраста́вый под се́нию отце́в му́дрых,/ яви́л еси́ ста́рчества плод соверше́нный, о́тче ди́вный Варсоно́фие,/ и Ни́кона сла́внаго, добропобе́дную ле́торасль,/ напосле́док лет нам дарова́л еси́,/ с ни́мже ны́не в раи́ водворя́яся,/ назира́й оби́тель твою́, приснопа́мятне,/ возраща́я ея́ мона́шеския кри́ны,// одожде́нием моли́тв твои́х.

Сла́ва, глaс 6:

Во́инскую сла́ву мирску́ю оста́вив,/ и вся я́же тле́нная на земли́,/ к го́рнему ратобо́рству восте́кл еси́,/ си́лою Христо́вою свы́ше оде́ян,/ и у́мною моли́твою вооруже́нный,/ неодоли́м яви́лся еси́, Варсоно́фие,/ побежда́я духо́в во бра́ни неви́димей,/ и по́чести вы́шняго зва́ния дости́гл еси́./ Ны́не же с вы́шними соедини́выйся во́инствы,/ охраня́й оте́ческим благослове́нием чад твои́х,// во е́же спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен.

Тропа́рь зри на вели́цей вече́рни.

На вели́цей вече́рни

На Го́споди, воззвáх: преподо́бнаго стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Зва́нный свы́ше:

Свы́ше зван быв,/ а не от челове́к,/ егда́ боле́знь неисце́льная/ связа́ теле́сныя у́ды,/ непло́дныя смоко́вницы посече́ние в ра́зум приводя́,/ тогда́ небе́сный свет облиста́/ мы́сленнеи о́чи,/ духо́вное зре́ние отверза́я./ Те́мже во́ин быв царя́ земна́го, Варсоно́фие,/ служи́тель Христа́, Све́та И́стиннаго, соде́лался еси́,// Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Егда́ в пусты́ню О́птину,/ я́ко во град огражде́ния, вшел еси́,/ тогда́ седи́ны твоя́ и ра́зум/ в послуша́ние отце́м преклони́в,/ ору́жием смире́ния на иско́ннаго врага́ ополчи́лся еси́,/ терпе́нием скорбе́й иску́сство стяжа́в,/ иску́сством же упова́ние,/ о не́мже не посрами́лся еси́, преподо́бне,// позна́в любо́вь Бо́жию Ду́хом Святы́м.

Избра́нный свы́ше от младе́нства твоего́,/ во еже от а́да исхища́ти ду́ши челове́к,/ сокро́вище духо́вное от оте́ческаго преда́ния собра́в,/ небе́сным хле́бом препита́л еси́ приходя́щих к тебе́,/ покая́нием очища́я и ко Христу́ приводя́,// Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Преподо́бным отце́м после́дуя,/ разсужде́ния превы́шший дар/ по́льзы ра́ди люде́й прия́л еси́,/ преподо́бне отче Варсоно́фие,/ духо́вне востязу́я вся,/ от плотски́х ника́коже востязу́ешися,/ ум бо и́маши Христо́в,// те́мже моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Свы́ше зва́ннаго наста́вника и́ноком,/ земли́ Ру́сския печа́льника/ и всем христиа́ном моли́твенника,/ ублажа́ем тя, Варсоно́фие о́тче наш,/ а́ще бо и проро́ческий твой язы́к умолче́,/ оба́че ве́руем, я́ко любы́ твоя́ николи́же престае́т,/ и ны́не мо́лиши Христа́ Бо́га// спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Сла́ва, глaс 6:

Огне́м Боже́ственнаго Ду́ха/ разжже́н быв, преподо́бне,/ дре́внее житие́ мона́шеское восприя́л еси́,/ побо́рниче уста́вов и́ноческих/ и отце́в твои́х насле́дниче,/ пу́стынь О́птинскую я́ко благоцвету́щий рай показа́в,/ дру́же Предте́чев и пусты́нных обучи́телю,/ Варсоно́фие, о́тче свяще́ннейший,/ моли́ изба́витися бу́дущих треволне́ний,// ве́рно соверша́ющим па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния преподо́бническая.
(А́ще ли пост, по вхо́де проки́мен Трио́ди, чте́ния дне и преподо́бнаго.)

На лити́и сти́хира хра́ма.

И преподо́бнаго стихи́ры, глас 6:

Любо́вию после́дуя во Иерусали́м восхо́ду,/ ду́шу преда́л еси́ Распе́ншемуся за тя,/ и венце́м поруга́ния увенча́лся еси́,/ и лю́те уязви́лся еси́ копие́м скорбе́й, преподо́бне Варсоно́фие,/ те́мже зове́м ти:/ благослове́н еси́, о́тче,/ гряды́й прия́ти по́честь вы́шняго зва́ния,/ и Престо́лу Царя́ предста́ти,/ иде́же помяни́ тебе́ после́дующих,/ и бу́дущаго осужде́ния изба́ви// любо́вию хва́лящих тя.

Сла́ва, глaс 3:

Ве́лия моли́тв твои́х си́ла,/ преподо́бне ста́рче Варсоно́фие,/ ду́хи бо лука́выя отгоня́еши,/ и вра́жия кова́рства разруша́еши,/ покая́нием ду́ши исцеля́еши,/ ско́рби и боле́зни утоля́еши,/ да вси просла́вим Христа́ Бо́га,// Ди́внаго во святы́х Свои́х.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ве́лия чуде́с Твои́х, Благода́тная, си́ла!/ Избавля́еши бо от бед, и спасаеши от сме́рти,/ и восхища́еши от напа́стей неча́янных,/ и ско́рби разреша́еши,// и согреше́ния челове́ков отъе́млеши.

А́ще пост, на стихо́вне стихи́ры Трио́ди. Слава, преподо́бнаго, глас 8: Что тя, о́тче Варсоно́фие, нарече́м: И ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, глас то́йже.

На стихо́вне стихи́ры преподо́бнаго, глас 1:

Преподо́бне о́тче Варсоно́фие, кто изочте́т по́двиги и труды́ твоя́?/ Бде́ние же и поще́ние,/ в моли́тве терпели́вое пребыва́ние,/ це́ркве украше́ние и ке́лий строе́ние,/ о и́ночестем чи́не и о вся́кой души́ попече́ние:/ уста́ бо твоя́ ко утеше́нию отверзо́шася,/ се́рдце же распространи́ся любо́вию,/ и не те́сно вмести́л еси́ приходя́щих к тебе́,/ да вся приобря́щеши и Христу́ приведе́ши,// Его́же моли́ о душа́х на́ших.

Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.

Я́же в го́рний Иерусали́м восхожде́ния/ степе́ни проше́л еси́, Варсоно́фие о́тче наш:/ укоре́ние, клевету́ и поруга́ние,/ возлю́бленнаго скита́ разлуче́ние,/ крест настоя́тельства в ста́рости и боле́зни,/ оба́че послу́шлив быв да́же до сме́рти,/ во Христе́ Иису́се мудрова́ние стяжа́л еси́.// Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,// я́же воздаде́ ми?

Я́же в ми́ре кра́сная преподо́бный оста́ви,/ го́рния красоты́ возжеле́в,/ и от гласа мирска́го слух отврати́в,/ пе́нию небе́сному поуча́шеся,/ се́рдцем и усты́ непреста́нно поя́ше:// Го́споди, Иису́се Христе́, поми́луй мя гре́шнаго.

Сла́ва, глaс 8:

Что тя, о́тче Варсоно́фие, нарече́м?/ Прови́дца ли, я́ко та́йная душ облича́еши?/ Врача́ ли, я́ко неду́жныя и бесны́я цели́ши?/ Проро́ка ли, гряду́щая бо я́ве сказу́еши?/ Вожда́ ли духо́вна, спасе́ния бо путь указу́еши?/ Мно́гая от Бо́га прия́л еси́/ и преумно́жил еси́ дарова́ния:// моли́ спастися душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, глас то́йже.

Тропа́рь, глaс 4.

(Творе́ние Васи́лия иеромона́ха:)

Во́ине до́блественный и изря́дный,/ све́том открове́ния, я́ко Па́вел, озаре́нный,/ вся во уме́ты Христа́ ра́ди вмени́л еси́,/ и́ноческим по́двигом подвиза́лся еси́,/ тече́ние сконча́в и ве́ру соблю́д,/ те́мже зове́м ти:/ спаса́й нас моли́твами твои́ми,// преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш.

Ин тропа́рь, глас 3:

Красото́ Це́ркве Ру́сския,/ утвержде́ние ста́рчества О́птинскаго,/ и́ноческих заве́тов блюсти́телю,/ оружено́сче Госпо́день ве́рный,/ преподо́бне о́тче Варсоно́фие,/ мече́м моли́твы зми́я победи́вый,/ вы́шния по́чести о Христе́ дости́гл еси́,/ те́мже моли́ся Тому́:/ Отече́ству на враги́ побе́ду дарова́ти// и спасти́ ду́ши на́ша.

На у́трени

По 1-м стихосло́вии седа́лен преподо́бнаго, глас 2:

Книгу́ жи́зни, в не́йже про́мыслом Бо́жиим писмена́ устроя́ются, уразумева́ти поуча́л еси́ ча́да твоя́, Варсоно́фие о́тче наш, духо́вне бо испыту́еши вся быва́емая, от су́етнаго сего́ к ве́чному животу́ возводя́ челове́ки: моли́ся у́бо, о́тче, о нас, да благода́тию Бо́жиею просвети́мся.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, или́ Богоро́дичен:

Милосе́рдия су́щи исто́чник, ми́лости сподо́би нас, Богоро́дице, при́зри на лю́ди согреши́вшия, яви́ я́ко при́сно си́лу Твою́: на Тя бо упова́юще, ра́дуйся, вопие́м Ти, я́коже иногда́ Гаврии́л, Безпло́тных Архистрати́г.

По 2-м стихосло́вии седа́лен преподо́бнаго, глас 6:

Возвесели́л мя еси́, Го́споди, в творе́нии Твое́м, та́ко взыва́л еси́, преподо́бне, до́льния красоты́ благоле́пие, я́ко сень и о́браз Небе́снаго зря и от худо́жества вне́шняго ко вну́треннему обраща́я, сего́ ра́ди любо́вию ти взыва́ем: ра́дуйся, благода́ти псалти́рю доброгла́сный, преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Красне́йшаго добро́тою па́че сыно́в челове́ческих, во объя́тиих Свои́х несказа́нно носи́вшая, Того́ красоты́ взыска́ти привлецы́ мою́ ду́шу, Тому́ во кле́ти се́рдца всегда́ собесе́довати, да Тебе́ благода́рно песнь воспою́: ра́дуйся, Ма́ти Све́та благослове́нная.

По полиеле́и седа́лен, глас 6:

Днесь ра́дуются собо́ри ве́рных, в моле́бней па́мяти преподо́бнаго Варсоно́фия, ста́рца О́птинскаго, и́же те́сным путе́м в ми́ре ше́ствова, тяготы́ бли́жняго трудолю́бно нося́ и, на коне́ц жития́ своего́ ско́рби и разлуче́ние от оби́тели претерпе́в, мощьми́ свои́ми ко бра́тии свое́й возврати́ся, и ны́не, душе́ю на Небеси́ со А́нгелы ра́дуяся, мо́лит приле́жно о нас, любо́вию соверша́ющих све́тлое его́ торжество́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Безпомо́щным кре́пость Ты вои́стину, Пресвята́я Де́во Ма́ти, отсю́ду, смире́ннии, Тобо́ю возвыша́емся и к Тебе́ при́сно прибега́ем: всем Ты еси́ Покро́в и к Бо́гу Хода́таица.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Сто́лпе о́гненный благоче́стия,/ предводя́й и́ноческия полки́,/ жезло́м моли́твы сла́ное море страсте́й разсе́к,/ в зе́млю безстра́стия обетова́ннаго дости́гл еси́,/ де́монская искуше́ния посека́я смиренному́дрия мече́м,/ соблюда́я скит возлю́бленный я́ко рай,/ и ны́не го́ниши от ста́да твоего́ полки́ чужди́х,/ Варсоно́фие, ста́рче О́птинский,// моли́ о душа́х на́ших.

Кано́на свята́го два.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4, его́же краегране́сие: Стратила́та О́птинскаго венце́м увязе́м.

Песнь 1

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия,/ Рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́,/ души́ трича́стное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́ я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́// побе́дное воспою́ пе́ние.

Смиренному́дрия венце́м да украси́тся во́ин Христо́в, присносла́вный Варсоно́фий, Боже́ственным смире́нием уязви́вый прего́рдых бесо́в, и мра́чная собра́ния их разгна́вый биче́м моли́твенным: тому́ побе́дное ны́не воспои́м пе́ние.

Триста́ты кре́пкия страсте́й, о́тче доблему́дре Варсоно́фие, потопи́л еси́ вода́ми сле́зными, и разжже́нныя стре́лы врага́ угаси́л еси́, во умерщвле́нии телесе́ своего́ противля́яся сопроти́внаго прираже́ниям.

Ра́достно во след Царя́ Христа́ поте́к, а́нгельскому во́инству поревнова́л еси́, и доспе́хи во́ина земна́го, я́ко вся мирска́я, с себе́ совле́к, и в безстра́стие восхоте́в облещи́ся, Варсоно́фие, и́ноческому полку́ сочета́лся еси́.

Богоро́дичен: А́нгельское во́инство Тебе́ слу́жит, и Херуви́м и Серафи́м Тя сла́вят мно́жества, чистоте́ Твое́й дивя́тся Престо́ли, Си́лы же и Вла́сти пропове́дуют Твою́ держа́ву, Влады́чице, я́ко родила́ еси́ всех Влады́ку и Спа́са.

Ин кано́н преподо́бнаго, глас 2, его́же краегране́сие: О́птинскую хвалу́, Варсоно́фия ублажа́ем.

Песнь 1

Ирмо́с: Моисе́йскую песнь восприи́мши, возопи́й, душе́:/ Помо́щник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние,// Сей мой Бог, и просла́влю Его́.

О́птины пу́стыни красу́ и хвале́ние, преподо́бнаго ста́рца Варсоно́фия ны́не блажа́ще, Ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га просла́вим.

Тишину́ скита́ возлюби́в, преподо́бне, а́нгелу пусты́ни Предте́чи после́дуя, усте́н безмо́лвием и моле́нием непреста́нным, помысло́в открове́нием и вседу́шным послуша́нием, утеше́ния благода́тнаго был еси́ ча́до, Пода́теля вся́ческих благ прославля́я.

Богоро́дичен: И́ноком Тя помо́щницу те́плую ве́дый, пред ико́ною Каза́нскою приле́жно моля́ся, уго́дник Твой Варсоно́фий ми́лость улучи́, те́мже Тя в ра́дости, Чи́стая Де́во, просла́ви.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде,/ даю́щем моли́тву моля́щемуся,/ я́ко лук си́льных изнемо́же,// и немощству́ющии препоя́сашася си́лою.

Треволне́ния ми́ра избе́г, скит О́птинский избра́л еси́, Варсоно́фие, я́ко при́стань безмо́лвную, ста́рцем Амвро́сием при́званный, и ста́рцу Анато́лию быв ча́до послуша́ния, те́мже и утверди́ся се́рдце твое́ во Го́споде.

Исполи́ны страсте́й и бесо́в полцы́ изнемого́ша, моли́твою бо препоя́сався и и́менем Госпо́дним вооружи́вся, тех побора́л еси́, Варсоно́фие во́ине до́блий, Го́спода на по́мощь призыва́я.

Лука́вствие врага́ изобличи́л еси́, святооте́ческий име́я свети́льник разсужде́ния, в се́рдце же мир Христо́в: те́мже вся стре́лы лука́ваго невре́дны тебе́ сотвори́шася, богому́дре, и лук того́ сокруши́ся.

Богоро́дичен: А́ще и во гресе́х есмь, и уста́ и́мам скве́рная, но не премолчу́, Пречи́стая, благодея́ния Твоя́ безме́рная пе́ти, Тобо́ю бо утвержда́ется се́рдце мое́ во Го́споде.

Ин

Ирмо́с: Непло́дствовавший мой ум,/ плодоно́сен, Бо́же, покажи́ ми,/ Де́лателю до́брых, Насади́телю благи́х,// благоутро́бием Твои́м.

Непло́дныя смоко́вницы посече́ния убоя́вся, преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш, да́нный ти тала́нт трудолю́бно возде́лал еси́: ди́вно бо бя́ше зре́ти му́жа в ле́тех соверше́нна, я́ко отроча́ послушли́во, ста́рцем внима́юща, ско́рби от неразу́мных бра́тий терпя́ща, благоутро́бнаго Бо́га о всем прославля́юща.

Ста́рца Анато́лия глаго́лом внима́я, не ри́зами то́кмо че́рными, бде́нием и посты́ хвали́тися, но и́стиннаго мона́шества взыска́ти потща́лся еси́, е́же есть сокрове́нный се́рдца челове́к, Животворя́щим Ду́хом внутрь созида́емый.

Кни́жное назида́ние с де́ланием сочетава́ти, от ста́рца Некта́рия, преподо́бне, навы́кл еси́, служа́ тому́, в затво́ре пребыва́ющу, и безмо́лвно внима́ти себе́ поуча́лся еси́.

Богоро́дичен: Утоле́ние страсте́й, моли́твы Пода́тельнице, непло́дие ума́ моего́ разреши́, Всеще́драго Бо́га благоутро́бная Ма́ти.

Ин конда́к, глас 4:

Боже́ственный ратобо́рец показа́лся еси́,/ о́тче наш Варсоно́фие,/ кресто́м низлага́я си́лу вра́жию,/ и си́лою Богода́нною чудеса́ сотворя́я,/ те́мже О́птина пу́стынь венча́ся сла́вою твои́х духо́вных побе́д,/ полково́дче мона́шествующих пресла́вный:/ и ны́не моли́ся Царю́ Христу́,/ побе́ды над страстьми́ дарова́ти,// ве́рою и любо́вию соверша́ющим па́мять твою́.

Ин и́кос:

О во́ине до́блий! О ста́рче преподо́бнейший! Твою́ добро́ту мона́шескую пе́ти дерзну́х устна́ма нечи́стыма и умо́м слепотству́ющим, но посли́ ми в по́мощь све́тлую лучу́ моли́твы твоея́, да то́ю просвеща́емь, тебе́ зову́: Ра́дуйся, мона́шествующих полково́дче непобеди́мый; ра́дуйся, побе́ды венцено́сче наро́читый. Ра́дуйся, де́моны в ли́ца уязви́вый; ра́дуйся, смире́нием свои́м А́нгелы удиви́вый. Ра́дуйся, О́птинскаго ста́рчества кре́пкое забра́ло; ра́дуйся, моли́твы у́мныя преди́вное свети́ло. Ра́дуйся, стра́ждущим лю́дем уте́шителю; ра́дуйся, граждани́не Ца́рствия Небе́снаго. Ра́дуйся, предстоя́й Престо́лу Царя́ Христа́, Его́же моли́, побе́ды над страстьми́ дарова́ти, ве́рою и любо́вию соверша́ющим па́мять твою́.

Седа́лен, глас 5:

Заре́ю бде́ний твои́х просвети́л еси́ но́щи, я́коже дни, и свя́то соверши́в житие́ твое́, со святы́ми ны́не живе́ши, освяще́ние посыла́я тя блажа́щим, преподо́бне о́тче Варсоно́фие.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Де́во Пречи́стая, Покро́в бу́ди на Тя упова́ющим, от разли́чных напа́стей, обстоя́ний и бед лю́тых свобожда́ющи и моля́щи Сы́на Твоего́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Терпе́нием, я́ко скала́, пребы́л еси́, ю́же бу́ря не поколеба́ бесо́вская, утверди́в бо себе́ сама́го на ка́мени ве́ры, вы́ну ко Христу́ взыва́л еси́, о́тче Варсоно́фие: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Анато́лия ста́рца учениче́, преподо́бне Варсоно́фие, О́птинских оте́ц благода́тный прее́мниче, иску́с сугу́б проше́д и в ме́ру тех дости́г, ста́рцем по ду́ху насле́довал еси́, взыва́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

О́птина пу́стынь и скит, и вся ча́да твоя́, тя ви́девше, я́ко сораспя́лся еси́ Христу́, послуша́ние понесы́й до сме́рти, да соде́лаешися соверше́н пред кончи́ною, вку́пе взыва́ху с тобо́ю, преподо́бне: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Пречи́стая и всекра́сная Де́во Мари́е, Со́лнце Пра́ведное нам возсия́вшая, И́же свет подае́т и ра́дость ми́ру, досто́йно Тя сла́вим, Богора́дованная.

Ин

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди,/ услы́шах и ужасо́хся,/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́ заблу́ждшаго./ Тем мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя,// прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ю́ношески в ста́рости твое́й подвиза́яся, послуша́ние от Це́ркве, я́ко от руки́ Госпо́дни, прия́л еси́: на брань в восто́чныя страны́ посыла́ешися, я́ко па́стырь и уте́шитель во́ином ру́сским.

Христо́ва тя служи́теля зря́ще во враче́бнице су́щии во́ини: о́ви ра́нами тя́жко уя́звлени, о́ви же сме́рти приближа́ющеся, ду́ши своя́ испове́данием очища́ху и Святы́я Та́йны от руки́ твоея́ приима́ху, во оставле́ние грехо́в и в напу́тие жи́зни ве́чныя.

Во́ина Христо́ва, Варсоно́фие, добропобе́дна, послуша́нием моли́твы мечь изощри́вша, ро́ждшая тя оби́тель па́ки прия́т, я́ко нача́льника и́ноком, и во бране́х духо́вных вожда́ преизя́щна.

Богоро́дичен: А́нгельски воспева́ю Ти: Благода́тная, ра́дуйся, ра́дости вся испо́лнившая Твои́м Рождество́м, Бо́жия снизхожде́ния Ле́ствице, и челове́ком степе́нь восхожде́ния.

Песнь 5

Ирмо́с: Ре́вность прии́мет лю́ди ненака́занныя,/ законопресту́пныя евре́и,/ и огнь поя́ст супоста́ты Твоя́,/ я́ко Тя распя́таго,// лестца́ именова́ша.

Твои́м доброде́телем диви́шася А́нгели, лю́дие же ненака́заннии тя льсти́вым именова́ху, оба́че ты, преподо́бне Варсоно́фие, не лю́ди, но грехи́ ненави́девый, то́кмо люби́ти и добро́ твори́ти призыва́л еси́.

И́стинный послу́шник быв, Варсоно́фие, и па́стырь до́блий яви́лся еси́, моли́твы по́двиг от ста́рца твоего́ унасле́довал еси́, да лю́ди Бо́жия вои́стину наста́виши, и от огня́ засту́пиши, льсти́вым враго́м разжже́ннаго.

Назна́менуй нас кресто́м честны́м, той бо я́ко жезл восприя́л еси́ на по́прищи земне́м, Христа́ и дре́вних преподо́бных в моли́твах призыва́я, и не посра́млен был еси́, и́мже и по́прище твое́ духо́вное освяти́ся.

Богоро́дичен: Свяще́нную па́мять во́ина Твоего́, и́ноческое ополче́ние ко бра́ни подвиза́ет, Влады́чице: те́мже ра́дуйся, Взбра́нная Воево́до на́ша, Тебе́ зове́м, Де́во Мари́е, Богоблаже́нная.

Ин

Ирмо́с: Све́та Пода́телю, и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:// ра́зве бо Тебе́ ино́го Бо́га не зна́ем.

Ле́поты хра́ма Бо́жия усе́рдный рачи́телю, книгополо́жницы, ке́лий и вертогра́да ски́тскаго попечи́телю, па́че же ду́ши бра́тий храни́ти потща́лся еси́, любо́вию, разсужде́нием и моли́твою се́ти вра́жия расторга́я прему́дро.

Уны́нием одержи́ми, по́мыслы тя́жко стужа́еми, притека́ху к тебе́ и́ноцы, я́ко а́вве своему́, ты же коего́ждо я́ко ча́до возлю́бленно приима́ше, о́ваго у́бо ти́хостию утеша́ше, о́ваго же преще́нием вразумля́ше, ко све́ту наставля́я повеле́ний Госпо́дних.

Ве́рою к тебе́ прибега́ющим от ми́ра, исцеле́ния многоразли́чная подава́л еси́, о́тче, стра́сти грехо́вныя исторга́я, и све́том Христо́вым к пра́вым стезя́м наставля́я.

Богоро́дичен: Ада́мово воззва́ние, и Е́вино обновле́ние, Ма́ти Све́та, Пречи́стая, тьму души́ моея́ озари́, ко све́ту повеле́ний Госпо́дних мя наставля́ющи.

Песнь 6

Ирмо́с: В ки́те, Христе́, тридне́вновав Ио́на,/ прописа́ Тя Безсме́ртнаго,/ я́ко ме́ртва во́лею,// в се́рдце земне́м тридне́вновавша.

Красоту́ и благоле́пие во всем возлюби́вый, па́че же возлюби́л еси́ красоту́ духо́вную, и по́двигом кре́стным ду́шу твою́ преобрази́л еси́, я́ко сокрове́нный се́рдца челове́к в тебе́ яви́ся, ле́потою Ду́ха Свята́го укра́шенный.

А́ще и не млад прише́л еси́ подвиза́тися, оба́че младе́нчески иска́л еси́ заступле́ния, Варсоно́фие, и обре́л еси́ ста́рцев о́пытных, скрыв себе́ от ми́ра в скиту́, безмо́лвием наслажда́яся, да обновле́н изы́деши к но́вому житию́.

Го́рняя му́дрствуя при́сно, и́стинный мудре́ц яви́лся еси́, возлюби́вый Христа́, Прему́дрость И́стинную: те́мже мно́зи челове́цы, Бо́га и́щущии, преле́стная мудрова́ния тобо́ю оста́виша и во́лю Бо́жию твори́ти научи́шася.

Богоро́дичен: О́птинский град соблюди́, Пречи́стая, и́же созида́шеся ста́рцы богому́дрыми, и утверди́ свяще́нныя хра́мы Твоя́, Богоблагода́тная, да пропове́дуется ми́ру сла́ва Бо́жия.

Ин

Ирмо́с: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь есмь, Спа́се,/ и в пучи́не жите́йстей обурева́емь:/ но я́коже Ио́ну от зве́ря,// и мене́ от страсте́й возведи́, и спаси́ мя.

Разсужде́ния и прозре́ния дар от Бо́га прие́м, ду́ши бо, я́ко кни́ги отве́рстыя, зри́ши, та́йная и недове́домая та́мо чте́ши, и мре́жею Ду́ха челове́ки ловя́, из глубины́ грехо́вныя тех изыма́еши.

Ста́рчества и учени́чества о́браз и́стинный яви́ша Варсоно́фий и Ни́кон, отцы́ преподо́бнии: ов у́бо ве́рою и послуша́нием ко а́вве взира́ше, ов же моли́твою и любо́вию ча́до свое́ обыма́ше. Моли́те о нас, избра́нная дво́ице, от страсте́й возвести́ и спасти́ ны.

О́тче Варсоно́фие богому́дре! И́ноческое житие́ а́збуце уподо́бил еси́, глаго́ля: бу́ква аз есть себе́ сама́го позна́ние; бу́ки, на Бо́га несумне́нное упова́ние; ве́ди, духо́внаго ве́дения нача́ло; глаго́ль, от избы́тка се́рдца усте́н глаго́лы; та́ко бо восходя́ще от си́лы в си́лу, благода́тию Христо́вою назида́емся и спаса́емся.

Богоро́дичен: Неизрече́нно, Чи́стая Де́во, заче́ншая, и Спа́са ми́ру роди́вшая, Того́ моли́ и мене́ от страсте́й возвести́, и спасти́ мя.

Конда́к, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Яви́лся еси́ ста́рчества благочести́ваго столп о́гненный,/ любве́ Ева́нгельския сия́ние,/ проро́чествуя, назида́я и утеша́я,/ подая́ челове́ком от грехо́в врачева́ние,// преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш.

И́кос:

Возвести́те нам, А́нгели Бо́жии, тишину́ моли́тв скита́ О́птинскаго храня́щии: ки́их воздыха́ний ста́рческих слы́шатели бы́сте, коли́ко исцеле́ний и благода́рных слез стра́ждущих ви́десте? Жития́ бо и по́двига преподо́бных оте́ц бы́сте свиде́тели, от ни́хже еди́наго ны́не с ва́ми ублажа́юще, си́це рцем: ра́дуйся, любве́ Ева́нгельския сия́ние, преподо́бне Варсоно́фие, о́тче наш.

Песнь 7

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки,/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди// Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

В восто́чныя страны́ тече́ние соверши́л еси́, Варсоно́фие, и светоно́сных слове́с твои́х та́мо возсия́ша лучи́, во́ини же, Та́йнам Христо́вым прича́стнии, благода́рне взыва́ху: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Е́же и́ноческия уста́вы дре́вних отце́в соблюда́я, мона́шескаго жития́ взыску́ющым наста́вник был еси́, оба́че и архиере́и к тебе́ притека́ху, богому́дре, и тобо́ю наставля́еми, взыва́ху: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Не на си́лу свою́ упова́л еси́, о́тче, а́ще и иску́сен во́ин быв, оба́че ве́дый кова́рство вра́жие, я́ко о́троцы во огни́ к Бо́гу взыва́л еси́: ны́не помози́ нам, Спа́се, разори́ халде́йское нече́стие, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Цевни́це Дави́дова, с на́ми воспо́й Богоневе́стную дщерь Изра́ильскую, и язы́ки пригласи́ воспе́ти Той: Емману́илева Ма́ти, благослове́нна еси́, я́ко откры́ Госпо́дь Пра́вду Свою́.

Ин

Ирмо́с: Херуви́мы подража́юще о́троцы/ в пещи́, ликовствова́ху вопию́ще:/ благослове́н еси́, Бо́же,/ я́ко и́стиною и судо́м наве́л еси́ сия́ вся, грех ра́ди на́ших,// препе́тый и препросла́вленный во вся ве́ки.

Оте́ческим путе́м моли́твы ше́ствовати хотя́щих, укрепля́л еси́, преподо́бне, ко ско́рбем и напа́стем ду́шу свою́ угото́вати, во искуше́ниих же ве́рою взыва́ти: благослове́н еси́, Бо́же, я́ко и́стиною и судо́м наве́л еси́ сия́ вся, грех ра́ди на́ших, препе́тый и препросла́вленный во вся ве́ки.

Фарисе́йское велере́чие отри́нув, мыта́рски по вся дни взыва́л еси́, о́тче: Бо́же, очи́сти мя, Иису́се, поми́луй мя, препе́тый и препросла́вленный во вся ве́ки.

И́стину уче́ния Це́ркве испове́дуя, а́дския му́ки во открове́нии чу́вством се́рдца пости́гл еси́, но, отча́яние препобежда́я, взыва́ше: благослове́н еси́, Бо́же, препе́тый и препросла́вленный во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Я́ко росоно́сная пещь халде́йская, огнь Божества́ неопа́льно во чре́ве прии́мшая, Богоро́дице Де́во, пла́мень страсте́й мои́х ороси́, да Тя пою́ во вся ве́ки.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́:/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ева́нгельски ду́шу твою́ за о́вцы положи́ти хотя́, на крест послуша́ния возше́л еси́, доблему́дре Варсоно́фие, о́браз я́ве в себе́ предначерта́в, па́стыря и а́гнца, Христу́ Пастыренача́льнику подо́бяся.

Ми́ра вели́кое смяте́ние предре́кл еси́, о гоне́нии Це́ркве Бо́жия я́ве предуказа́в, и преда́ния и́ноческая призыва́л еси́ храни́ти, вра́жию бо си́лу победи́т си́ла Бо́жия, те́мже наставля́л еси́, Варсоно́фие: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Утвержда́я на стезя́х спаси́тельных ве́рныя, и́же притека́ху к тебе́, Варсоно́фие о́тче, ско́рби претерпе́л еси́ от лжебра́тии, оба́че доброде́телию препоя́сався, смире́нно взыва́л еси́: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Высока́, Богоро́дице, та́йна, я́ко из утро́бы Твоея́ Со́лнце яви́ся в мир незаходи́мое, и лучи́ де́вства непостижи́маго осия́ша челове́ческое естество́, те́мже, благоче́стия рачи́тели, благослови́те Де́ву и Ма́терь Го́спода.

Ин

Ирмо́с: Неизрече́нною му́дростию/ соста́вльшаго вся́ческая Бо́га Сло́ва,/ и от не су́щих во е́же бы́ти Приве́дшаго,/ благослови́те, дела́, я́ко Го́спода,// и превозноси́те во вся ве́ки.

У́треннюющу ти к Бо́гу на вся́ку нощь, исто́чник сла́дости и утеше́ния во слу́жбе церко́вней тебе́ отверзе́ся, от него́же почерпа́я, Варсоно́фие, о́тче наш, наставля́еши ча́да твоя́, Го́спода пе́ти и превозноси́ти Его́ во вся ве́ки.

Благода́тных исцеле́ний и прозре́ний дар смиренному́дренно сокрыва́я, в та́инствах Це́ркве путь врачева́ния указу́еши, и ко исто́чнику преподо́бнаго Ти́хона неду́жныя посыла́еши, я́ко да прие́мшии по ве́ре своей врачевство́, еди́наго Го́спода пою́т и превозно́сят во вся ве́ки.

Любе́зных ти ста́рцев О́птинских возлю́бленный сомоли́твенниче, и благода́тнаго па́стыря Кроншта́дтскаго духо́вный сотаи́нниче, ку́пно с ни́ми исцеле́ния подае́ши притека́ющим с ве́рою, да вси ди́внаго во святы́х свои́х Бо́га пою́т и превозно́сят во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Ад упраздни́ся и рай па́ки отве́рзеся Твои́м Рождество́м, Де́во, те́мже Тя, я́ко Ма́терь Изба́вителя, пое́м и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бог Госпо́дь, и яви́ся нам,/ соста́вите пра́здник,/ и веселя́щеся,/ прииди́те возвели́чим Христа́,/ с ва́иями и ве́твьми, пе́сньми зову́ще:// благослове́н Гряды́й во и́мя Го́спода Спа́са на́шего.

Я́ко зла́то искуше́но во огни́ скорбе́й, чист яви́лся еси́ Влады́це твое́му, Варсоно́фие, и я́ко ка́мень многоце́нный, огране́н руко́ю иску́сною, в диади́ме О́птинстей укрепле́н, ны́не сия́еши в пренебе́сней сокро́вищнице Го́спода Спа́са на́шего.

Звезда́ еси́, о́тче, О́птинская, путеводя́щая в го́рний Иерусали́м: а́ще и тьма накры́ет нас в стране́ дале́че, но на тебе́ взира́юще, па́ки поспеши́м ко Отцу́, да во вре́мя свое́ веселя́щеся вни́дем в дом Го́спода Спа́са на́шего.

Е́же от Христа́ прия́л еси́ дарова́ние, преподо́бне, зна́мения твори́ти и чудеса́, я́ко глухо́му и немо́му о́троку слух и уста́ отве́рзл еси́: те́мже и ду́ши на́ша исцели́, к целому́дрию приводя́ па́мять твою́ чту́щих и велича́ющих Го́спода Спа́са на́шего.

Богоро́дичен: Младе́нца Боже́ственнаго ро́ждши, во объя́тиях Того́ носи́ла еси́, и от сосцу́ пита́ла еси́, Богоро́дице, со А́нгелы у я́слей воспевающи: сла́ва в вы́шних Бо́гу, возвели́чившему Де́ву, я́ко Ма́терь Го́спода Спа́са на́шего.

Ин

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те:/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,// ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Жестоковы́йныя, я́ко ко́злища, от ове́ц Христо́вых отдели́л еси́, па́стырю до́брый, оби́тель О́птину от ду́ха ми́ра сего́ моли́твенно огражда́я.

А́ще и клеветы́ и гоне́ния сы́нове ве́ка сего́ воздвиго́ша на тя, и от оби́тели О́птины отлучи́ша, оба́че ду́хом не разлучи́лся еси́ возлю́бленных бра́тий, по преставле́нии к сим те́лом возврати́вся, ти́и же тя, я́ко жи́ва, со слеза́ми срето́ша, единому́дренно Бо́га велича́юще.

Еди́наго А́гнца и Па́стыря кро́ткий служи́телю, я́ко а́гнец безгла́сен, ско́рби терпя́, и́ноком Голу́твинским па́стырь до́брый яви́лся еси́, в попече́нии о душа́х да́же до сме́рти тружда́яся, те́мже тя любо́вию, ста́рче Варсоно́фие, ублажа́ем.

Богоро́дичен: Ма́ти Сло́ва, Сосу́де чистоты́, безслове́сных страсте́й мя изба́ви, я́ко да Воплоще́ннаго от Тебе́ разу́мно вели́чаю.

Свети́лен.

Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Не́бо звезда́ми украси́вый, я́ко Бог, и зе́млю на́шу любо́вию ста́рцев О́птинских озари́вый, Соде́телю всех, пою́щия Тя спаса́й.

Сла́ва:

Победоно́сно светонося́й свети́льник разсужде́ния, озари́л еси́ и́ноком путь спаси́тельный, наста́ви и нас гре́шных, о́тче Варсоно́фие, да ча́да све́та нарече́мся.

И ны́не, Богоро́дичен:

Сла́досте А́нгелов, скорбя́щих ра́досте, христиа́н Предста́тельнице, Де́во Ма́ти Госпо́дня, заступи́ нас, и изба́ви ве́чных мук.

На хвали́тех стихи́ры преподо́бнаго, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Дал еси́ украше́ние/ Це́ркви Ру́сской, Го́споди,/ преподо́бнаго Варсоно́фия,/ Твоего́ уго́дника,/ в собо́ре ста́рцев О́птинских све́тло сия́юща,/ и путь спасе́ния ве́рным озаря́юща,/ того́ моли́твами грехо́в на́ших тьму отжени́,/ Иису́се всеси́льне,// Спа́се душ на́ших.

Дал еси́ зна́мение/ Оте́честву на́шему, Го́споди,/ проро́ческая словеса́ Варсоно́фия О́птинскаго,/ я́ко па́ки возста́нут гони́тели на Це́рковь Твою́,/ и па́ки кровь христиа́нская пролие́тся,/ оба́че претерпе́вшии до конца́ спасе́ни бу́дут./ Сих же сбытие́ ви́девше, сла́вим прему́дрость Твою́,/ Иису́се всеси́льне,// Спа́се душ на́ших.

Дал еси́ хвале́ние/ О́птиной оби́тели, Го́споди,/ честны́я и цельбоно́сныя мо́щи/ преподо́бнаго Варсоно́фия, Твоего́ уго́дника,/ и́хже ны́не ра́достно лобыза́ем,/ исцеле́ния разли́чная прие́млюще,/ те́мже Твое́ неизрече́нное милосе́рдие сла́вим,/ Иису́се всеси́льне,// Спа́се душ на́ших.

Сла́ва, глас 6:

Все отложи́в жите́йское томле́ние,/ и сла́дость мирску́ю презре́в,/ крест взем, я́ко и́го Боже́ственное,/ и Христу́ после́дуя в житии́ и́ночестем,/ к Небе́сному поко́ю чу́дно всели́лся еси́./ О дру́же Христо́в, сосу́де Ду́ха Свята́го честны́й,/ преподо́бне ста́рче Варсоно́фие,/ прииди́ и ста́ни посреде́ нас неви́димо,/ сподобля́я даро́в невеще́ственных// твой пра́здник соверша́ющих святоле́пно.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Бо́га из Тебе́ воплоти́вшагося разуме́хом,/ Богоро́дице Де́во:// Того́ моли́ о спасе́нии душ на́ших.

На Литурги́и

Блаже́нны от кано́на преподо́бнаго, песнь 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 10. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слу́ха зла не убои́тся.

Моли́тва

О преподо́бне и богоно́сне о́тче Варсоно́фие, ста́рче О́птинский, вседе́тельныя любве́ Бо́га Отца́ Безнача́льнаго честно́е зерца́ло! Кре́стныя любве́ Сы́на Бо́жия смире́нный подража́телю, дарода́тельныя любве́ Бо́га Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный! Моли́ у́бо, о́тче, о нас, под кров моли́тв твои́х прибега́ющих, да огне́м любве́ Бо́жия к покая́нию просвети́мся, и дух теплохла́дности, малоду́шия и лицеме́рия от душ на́ших изве́ргше, на де́лание за́поведей Его́ до ве́чера жи́зни на́шея устреми́мся: плоды́ же покая́ния поне́ на ста́рость прине́сше, да вни́дем в ра́дость Го́спода на́шего, иде́же ты в незаходи́мей сия́еши сла́ве, прославля́я Соде́теля и Соверши́теля вся́ческих Бо́га, в Тро́ице покланя́емаго во ве́ки веко́в. Ами́нь.