Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
17 июля 2020 года (журнал № 34)
Ме́сяца ию́ня в 16-й день
Преподо́бнаго Моисе́я О́птинскаго
Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззвáх: стихи́ры на 8, глас 8:
Что тя нарече́м, Моисе́е о́тче преподо́бне?/ Оби́тели благопоспе́шна строи́теля,/ жи́тельства ски́тскаго основа́теля,/ благода́тнаго ста́рчества покрови́теля,/ духо́внаго де́лания иску́сна подви́жника,/ оте́ческаго уче́ния му́дра наста́вника,/ зако́н любве́ Христо́вы потща́вшагося испо́лнити!/ Ты бо еси́ свети́ло вели́кое// на небеси́ духо́внем О́птины благослове́нныя.
Кто возмо́жет воспе́ти досто́йно/ Моисе́я, устрои́теля прему́драго,/ пу́стынь О́птину возвели́чившаго/ и основа́ние ста́рчеству в ней положи́вшаго?/ Наста́вника кро́ткаго и па́стыря до́браго,/ бра́та попечи́тельнаго и отца́ любвеоби́льнаго,/ и́ночествующих собра́ние до́бре упа́сшаго!/ Того́ моли́твами всех благ Пода́тель// да да́рует нам мир и ве́лию ми́лость.
Измла́да Христа́ всем се́рдцем возлюби́вый/ и мона́шескому житию́ прилежа́вый,/ при́званный смотре́нием Бо́жиим/ из лесо́в Ро́славльских в пу́стынь О́птину,/ затво́рниче смире́нный,/ жре́бием Бо́жиим во игу́мена оби́тели поста́вленный,/ украше́ние и похвало́ Це́ркве Ру́сския,/ ди́вный ста́рче Моисе́е,// не оста́ви ны́не чад свои́х.
От ю́ности благоче́стию роди́тельми науча́емь,/ чте́нию душеполе́зному прилежа́л еси́,/ богому́дре о́тче Моисе́е,/ и, любо́вь Христо́ву позна́в,/ и́ноческий путь избра́л еси́,/ та́же и бра́тию иску́сно наставля́л еси́/ на путь спасе́ния непреле́стный,/ износя́ из сокро́вища се́рдца своего́// прему́дрость сокрове́нную.
Я́ко еле́нь жела́ет на исто́чники водны́я,/ си́це душа́ твоя́, о́тче Моисе́е,/ уедине́ния моли́твеннаго взыска́,/ оба́че, произволе́нию Бо́жию повину́яся,/ во́ли своея́ отве́рглся еси́/ и настоя́тельский жезл оби́тели Введе́нския со смире́нием прия́л еси́/ и, не озира́яся вспять,// упра́влен был еси́ в Ца́рствие Небе́сное.
Сла́ва, глaс 3:
Ка́ко по достоя́нию восхва́лим тя, преподо́бне,/ по́двиги свои́ми стра́сти умертви́вшаго/ и де́ланием доброде́телей ду́шу свою́ украси́вшаго!/ Кто не удиви́тся твоему́ вели́кому терпе́нию,/ снизхожде́нию к бли́жнему,/ кро́тости и незло́бию,/ нищелю́бию и ку́пли духо́вней!/ Ны́не же в невече́рнем дни Ца́рствия Бо́жия/ с пра́ведными наслажда́яся, о́тче Моисе́е,// моли́ о почита́ющих па́мять твою́.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Ка́ко не диви́мся:
Вход. Проки́мен дне. И чте́ния три преподо́бническая.
На лити́и стихи́ра хра́ма.
И преподо́бнаго стихи́ры, глас 5:
Любо́вию Христо́вою уязви́вся/ и Тому́ послужи́ти пла́менне вожделе́в,/ ми́ра удали́лся еси́, о́тче Моисе́е,/ о́браз быв доброде́телей ева́нгельских./ Ны́не же, во Све́те непристу́пнем со все́ми ста́рцы О́птинскими/ предстоя́ Престо́лу Влады́чню,/ со дерзнове́нием моли́ся земли́ Ру́сской богоуго́дней бы́ти// и сыново́м ея́ спасти́ся.
Се, что добро́ или́ что красно́,/ но е́же жи́ти бра́тии вку́пе!/ Сего́ ра́ди, преподо́бне о́тче Моисе́е,/ смотре́нием Бо́жиим во оби́тель О́птину поста́влен бысть,/ пасти́ слове́сныя о́вцы Христо́ва ста́да/ и наставля́ти их трезве́нию духо́вному,/ да бу́дут вси еди́ни,/ еди́неми усты́ и еди́нем се́рдцем// славосло́вяще Всесвяту́ю Тро́ицу.
Сла́ва, глaс 3:
А́ще и взыска́ Моисе́й, уго́дник Твой, Го́споди,/ служи́ти Тебе́ в сокрове́нии пусты́ннем,/ поста́вил еси́ его́/ во главу́ сла́вныя оби́тели О́птинския,/ а́ще же восхоте́ сокры́ти своя́ доброде́тели,/ изве́стна свети́льника его́ воздви́гл еси́./ Те́мже со умиле́нием вопие́м Ти, Человеколю́бче:/ непреста́нными моли́твами преподо́бнаго// щедро́ты Твоя́ пода́ждь нам и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Я́ко Ни́ва неора́нная,/ возрасти́ла еси́ нам Хлеб Жи́зни,/ от Него́же вси пита́емся ве́рнии,/ сего́ ра́ди досто́йно хва́лим Тя,/ я́ко Пресвяту́ю Де́ву Богоро́дицу,// жи́зни на́шея Пита́тельницу.
На стихо́вне сти́хиры, глас 6:
От ю́ности позна́в бла́гость Бо́жию, о́тче преподо́бне Моисе́е,/ вся преле́сти ми́ра сего́ во уме́ты вмени́л еси́/ и, плоть свою́ ду́хови покори́в,/ подвиго́м мона́шеским вда́лся еси́,/ те́мже и, Бо́гови усе́рдне послужи́в,// дар безце́нный любве́ соверше́нныя от Него́ прия́л еси́.
Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.
Безмо́лвие пусты́нное возлюби́в,/ преподо́бне о́тче Моисе́е,/ посреде́ молвы́ жите́йских попече́ний/ безмяте́жие ума́ сохрани́л еси́,/ в труде́х же непреста́нных пребыва́я,/ де́нно и но́щно и́мя Сладча́йшаго Иису́са призыва́л еси́,// те́мже и за́поведи Его́ животво́рныя соблю́л еси́.
Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,// и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Смире́ние Христо́во всем се́рдцем возлюби́в,/ пред бра́тиею твое́ю себе́ ума́лил еси́/ и, нача́льник рачи́тельный быв,/ не пренебре́гл еси́ труды́ немощны́х и убо́гих,/ вся к по́льзе оби́тели устроя́я,/ те́мже Госпо́дь просла́ви тя, о́тче Моисе́е,// Его́же моли́ о душа́х на́ших.
Сла́ва, глaс то́йже:
Мона́хов мно́жество собра́в,/ доброде́тельным нра́вом тех огради́л еси́,/ преподо́бне о́тче Моисе́е,/ и денноно́щными моли́твами мы́сленных волко́в от ста́да твоего́ отгна́л еси́,/ те́мже и яви́лся еси́ ко Христу́ хода́тай непосты́ден./ И ны́не у́бо моли́ся Ему́ приле́жно,/ оби́тели твое́й дарова́ти утвержде́ние// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель:
Тропáрь, глaс 3:
Вертогра́да духо́внаго благопоспе́шный насади́тель/ и ски́тскаго жи́тельства устрои́тель,/ дре́вних мона́шеских уста́вов ревни́тель/ и в де́лании у́мнем прему́дрый наста́вник,/ я́ко восходя́щее свети́ло/ сла́вы О́птинския яви́лся еси́,/ преподо́бне о́тче Моисе́е,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:
Сосу́д боже́ственный воздержа́ния, бога́тство некра́домо благоче́стия показа́лся еси́, Моисе́е богоблаже́нне, ты бо, безстра́стием уясни́в житие́ твое́, тре́бующыя ми́лостынею обогати́л еси́. Те́мже, о́тче преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Не здра́вии тре́буют врача́, но боля́щии, –– си́це рекл еси́, Го́споди. Сего́ ра́ди прибега́ю к Тебе́, Врачу́ душ и теле́с: исцели́ ду́шу мою́, немощству́ющую мно́гими грехми́, и предста́тельством Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех преподо́бных отце́в О́птинских моли́твами да́руй ми ве́лию ми́лость.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:
Многосве́тлая звезда́ и́ноком и о́браз разу́мнаго воздержа́ния, ми́лости бога́тая сокро́вищница и пресве́тлое зерца́ло разсужде́ния показа́лся еси́, преподо́бне о́тче Моисе́е. Ны́не на Небеси́, предстоя́ Бо́гови, испроси́ дарова́ти проще́ние прегреше́ний све́тло соверша́ющим па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
За нече́стие се́рдца моего́ страстьми́ лю́тыми одержи́мь сый, от нечи́стых усте́н мои́х мольбу́ приношу́ Тебе́, Пренепоро́чная, уще́дри мя Твои́ми моли́твами, Прибе́жище гре́шных и Бо́жие Жили́ще.
Полиеле́й, и велича́ние преподо́бному.
По полиеле́и седа́лен, глас 8:
Труды́ и по́двиги твоя́ кто испове́сть, блаже́нне Моисе́е? Ве́рен бо раб своему́ Господи́ну быв и усе́рдно Тому́ послужи́в, умно́жил еси́ тала́нт, тебе́ Го́сподем вве́ренный, и с де́латели благи́ми жизнь ве́чную я́ко мзду прия́л еси́. Те́мже, я́ко име́я дерзнове́ние, моли́ Христа́ Бо́га, дарова́ти согреше́ний оставле́ние чту́щим любо́вию па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ору́жие, Де́во, по глаго́лу проро́ка се́рдце Твое́ проше́дше, Крест Госпо́день яви́ся, и́же, Сы́на Твоего́ стра́стию стра́сти уби́в, во ору́жие ми́ра претвори́ся, христиа́ном побе́да непобеди́мая.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Бога́тая дарова́ния от Бо́га прие́м,/ Моисе́е преподо́бне,/ до́бре в по́двизех преуспе́л еси́/ и, заря́ми Пресвята́го Ду́ха озари́вся,/ вертогра́д духо́вный и ста́рчества плод благочести́вый,/ я́ко дар Влады́це Христу́ прине́сл еси́,/ И́же, той па́че всесожже́ния прие́м,/ ду́шу твою́ украси́ красото́ю// и просла́ви тя сла́вою нетле́нною.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, и преподо́бнаго на 8.
Кано́н свята́го, глас 1. Песнь 1
Ирмо́с: Пои́м песнь но́вую Бо́гу,/ от рабо́ты фарао́новы/ изба́вльшему сы́ны Изра́илевы,/ и в пусты́ни ты́я препита́вшему,// я́ко сла́вно просла́вися.
От ю́ности чте́нию душеполе́зному прилежа́л еси́, о́тче Моисе́е, серде́чный сосу́д наполня́я му́дростию оте́ческою, и, я́ко мудр кни́жник, Ца́рствию Небе́сному научи́выйся, уподо́бился еси́ челове́ку, износя́щу от сокро́вища се́рдца своего́ благо́е и чи́стое.
В ри́зу доброде́телей облече́н, труды́ и ми́лостынями истка́нную, добропобе́дный во́ин Христо́в яви́лся еси́, преподо́бне о́тче Моисе́е. Ны́не, ра́дуяся, престо́лу Царя́ Сла́вы предстои́ши, Его́же моли́ о воспева́ющих тя.
Приклони́ся к моли́твам притека́ющих к тебе́, преподо́бне о́тче Моисе́е, и вознеси́ умы́ и сердца́ на́ша ко Го́споду, бре́мя страда́ний на́ших облегчи́, да, спаса́еми от бед, воспое́м тебе песнь хвале́бную.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Де́во, Ма́ти Христа́, Сы́ном бо Твои́м Боже́ственным смерть умертви́ся, диа́вол пораже́н бысть и вси, ве́рно восхваля́ющии Тя, обрета́ют жизнь ве́чную.
Песнь 3
Ирмо́с: Не му́дростию и бога́тством да хва́лится сме́ртный свои́м,/ но ве́рою Госпо́днею,/ правосла́вно взыва́я Христу́ Бо́гу,/ и поя́ при́сно:// на ка́мени Твои́х за́поведей утверди́ мя, Влады́ко.
Дре́вним уста́вом и́ноческим поревнова́в, нача́ло ста́рчеству во оби́тели О́птинстей положи́л еси́, в не́йже возсия́ собо́р преподо́бных отце́в, наста́вивших мно́жество ве́рных на и́стинный путь спасе́ния.
Подвиза́яся взы́ти на высоту́ доброде́телей, о́тче преподо́бне, на предлежа́щий тебе́ по́двиг терпе́нием восте́кл еси́ и тре́звенным бде́нием стра́сти душетле́нныя умертви́л еси́. Сего́ ра́ди при́сно тя почита́ем.
Непреста́нною моли́твою и труда́ми по́стническими чистоту́ се́рдца стяжа́л еси́, преподо́бне о́тче Моисе́е, сего́ ра́ди лице́м к лицу́ зри́ши Пресвяту́ю Тро́ицу, Ю́же моли́ о спасе́нии душ на́ших.
Богоро́дичен: Собра́ти расточе́нныя и воскреси́ти уме́ршыя Бог, приклони́в Небеса́, сни́де Тобо́ю к нам, Богоро́дице, и, соедини́в Божество́ с челове́чеством, ра́дости вся́ческая испо́лни.
Седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Ско́ро предвари́:
В боле́знех благоду́шствуя, в поще́ниих долготерпя́ и в моли́твах подвиза́яся, о́браз богому́драго па́стыря ста́ду твоему́ показа́лся еси́, преподо́бне. Те́мже, я́ко те́плаго предста́теля ве́дуще, мо́лим тя, Моисе́е о́тче наш: моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
В день сме́рти моея́, Непоро́чная Де́во, изба́ви мя от мра́чных мыта́рств, осия́й Твои́м све́том ду́шу мою́ гре́шную, да́руй Твои́ми моли́твами грехо́в проще́ние и сподо́би со Христо́м всели́тися во оби́тели Небе́сныя.
Песнь 4
Ирмо́с: Ве́лия та́йна/ Твоего́, Христе́, смотре́ния:/ сию́ бо свы́ше прови́дя богозри́тельно Авва́кум,/ изше́л еси́, вопия́ше Тебе́,// во спасе́ние люде́й Твои́х, Человеколю́бче.
Смиренному́дрою любо́вию брат твой по пло́ти Анто́ний, я́ко отца́ тя почита́ше, оба́че и ты ему́ вседу́шне повину́лся еси́, Моисе́е, о́браз ста́ду твоему́ препода́в богоблаже́ннаго смире́ния.
Иску́сен быв зело́ и сугу́бую благода́ть стяжа́в, пу́стынь О́птину прему́дре устрои́л еси́, те́мже и на́ша сердца́, преподо́бне, сотвори́ во оби́тели Ду́ха Всесвята́го моли́твами твои́ми.
Умо́м непреста́нно Бо́гу предстоя́ и в напа́стех непоколеби́мь пребыва́я, я́коже но́вый Моисе́й, вы́ну зря Неви́димаго, неврежде́нно мо́ре страсте́й преше́л еси́, путеводя́ мона́шеское сосло́вие.
Богоро́дичен: Ны́не в черто́зех Небе́сных со все́ми святы́ми мо́лиши Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Пречи́стая, и предста́тельствуеши за нас, в обстоя́ниих су́щих, от не́мощей и страда́ний избавля́ющи, Богоро́дице, Тебе́ пою́щих.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием/ прише́ствия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия// правосла́вно пою́щих Тя.
О́браз покая́ния и Ца́рства Бо́жия провозве́стник показа́лся еси́, о́тче Моисе́е, ски́тское житие́ твои́м попече́нием устроя́я, во е́же бра́тии благоче́стне спаса́тися, те́мже и нас посети́ святы́ми твои́ми моли́твами.
На боже́ственней стра́жи бо́дренно стоя́й, преподо́бне Моисе́е, бра́тию трезве́нию духо́вному наставля́л еси́, да отсече́нием по́мыслов душевре́дных в чистоту́ серде́чную облеку́тся.
От се́рдца ми́лующаго подава́л еси́ потре́бное бе́дствующим, сего́ ра́ди обогати́ и нас, тя воспева́ющих, теплото́ю благода́ти Боже́ственныя, ра́дость духо́вную да́руя.
Богоро́дичен: Ка́ко на руку́ Твое́ю но́сиши вся руко́ю Держа́щаго и мле́ком пита́еши вся дла́нию Пита́ющаго? Ка́ко без се́мене ражда́еши и по Рождестве́ Де́ва пребыва́еши? Сия́ суть бе́здна бога́тства и ра́зума Бо́жия.
Песнь 6
Ирмо́с: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния./ Спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш,// Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Кто возмо́жет досто́йно восхвали́ти сладча́йший цвет пусты́нный, посреде́ те́рния попече́ний земны́х процве́тший и плод кра́сный прине́сший, при́сно Ду́хом благоуха́ющий?
Оби́тель О́птинскую устроя́я, о́тче богому́дре, и Архипа́стырю Небе́сному подо́бяся кро́тостию и серде́чным незло́бием, мы́сленныя во́лки от ста́да Христо́ва отгна́л еси́ и о́вцы Его́ на па́жити оте́ческих писа́ний упа́сл еси́.
Боле́зни на́ша душе́вныя и теле́сныя исцели́ти Го́спода умоли́, о́тче Моисе́е, не оста́ви нас, чту́щих тя и ми́лости прося́щих, посети́ ны моли́твами твои́ми и к Ца́рствию Небе́сному путеводи́.
Богоро́дичен: Сло́во Бо́жие плоть бысть, во утро́бе Твое́й, Пречи́стая, и, егда́ в Тя всели́ся, с челове́ки поживе́, от сего́ исполне́ния спасе́ние вси ве́рнии прия́ша.
Конда́к, глас 3.
Подо́бен: Де́ва днесь:
Непреста́нныя моли́твы вознося́, всю наде́жду на Христа́ возложи́л еси́, те́мже исхода́тайствовал еси́ благода́ть ко просвеще́нию души́ своея́ и вся потре́бная ко спасе́нию бра́тии О́птинския, ны́не Бо́гу в раи́ сла́дости предстоя́, Моисе́е преподо́бне: Того́ моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
И́кос:
Кто не удиви́тся, во пло́ти зря а́нгела, и не почуди́тся кто, ви́дя во мно́жестве наро́да пустыннолю́бца, незло́бием побежда́ющаго озло́бленныя враги́, и ни́щим благотворя́ща, ничто́же иму́ща? Се пра́ведный и незло́бивый оте́ц наш, богому́дрый Моисе́й, во Христа́ облеки́йся вои́стину и де́моны прогна́вый непреста́нною моли́твою, вы́ну предста́тельствует о свое́й оби́тели, и мо́лит Го́спода до́бре утверди́ти ю́, и дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Песнь 7
Ирмо́с: Авраа́мстии о́троцы/ в пещи́ Тро́ицу прообрази́вше,/ о́гненный пла́мень на ро́су преложи́ша,/ и пою́ще вопия́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
От ю́ности кни́жную прему́дрость возлюби́в, уче́ние святы́х отце́в до́бре позна́л еси́ и научи́л еси́ мно́жество христолю́бцев де́ланию духо́вному; те́мже прославля́ешися в Ца́рствии Бо́га отце́в на́ших.
Ми́лостивым твои́м се́рдцем, преподо́бне, всех вмести́л еси́, по сло́ву апо́стольскому, и примири́тель вражду́ющих быв, о́браз любве́ Христо́вы бра́тии показа́л еси́, во е́же единоду́шно вопи́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
В неизче́тных ско́рбех на Бо́га все упова́ние свое́ возложи́л еси́, при́сно в моли́твах Го́сподеви предстоя́, И́же воздае́т за ве́ру боя́щимся Его́ избавле́ние от ско́рби, сего́ ра́ди в ра́дость обще́ния со святы́ми вше́л еси́, во е́же пе́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Велича́ем Тя, ми́лостивая Госпоже́, при́сная Благоде́тельнице на́ша, возвели́чившую род наш, и святы́й покро́в Твой хва́лим и благослови́м, я́ко Тобо́ю научи́хомся пе́ти: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмо́с: Трисве́тлое существо́, и трисо́лнечная сла́ва/ сни́де отроко́м посреде́ огня́,/ сия́ невреди́мы соблюда́ющи,/ и Воскресе́ние нам предвозвеща́ющи/ Христа́ Бо́га на́шего,// Его́же пою́т А́нгели и мно́жества, я́ко Победи́теля сме́рти во ве́ки.
Блаже́н еси́, о́тче Моисе́е, я́ко претерпе́в многоразли́чная искуше́ния, преуспе́л еси́ в худо́жестве духо́внем, е́же искуша́емым по́мощь подава́ти; сего́ ра́ди прия́л еси́ вене́ц жи́зни, обеща́нный всем лю́бящим Го́спода, Победи́теля сме́рти во ве́ки.
Пребыва́я во оби́телех Небе́сных, взира́еши на и́щущих по́мощи от тебе́, о́тче Моисе́е, ско́ро низпосли́ кре́пкую по́мощь нам, воздева́я ру́це твои́ в моли́твах за бе́дствующих чад твои́х.
Благослови́ оби́тель твою́, о́тче Моисе́е, иде́же и́мя твое́ почита́ется, да устроя́ются сте́ны ея́ духо́вныя укрепля́емы твои́ми мольба́ми, и вси обита́ющии зде благоче́стно да бу́дут хра́мы Ду́ха Свята́го, в доброде́тели и соверше́нстве.
Богоро́дичен: Иму́ще Тя кре́пкую побо́рницу и ди́вное заступле́ние, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, во све́те ра́зума утвержда́емся и от бед избавля́емся, и от всея́ зло́бы диа́вольския и от всех наве́тов вра́жиих, прославля́юще Ро́ждшагося от Тебе́.
Песнь 9
Ирмо́с: Тя, Ю́же ви́де Моисе́й неопали́мую купину́,/ и ле́ствицу одушевле́нную,/ Ю́же Иа́ков ви́де,/ и дверь Небе́сную, Е́юже про́йде Христо́с Бог наш,// пе́сньми, Ма́ти Чи́стая, велича́ем.
Словеса́ твоя́ бы́ша всем соль спаси́тельная, украси́ бо вся разуме́ния твоя́ дар боже́ственнаго разсужде́ния; те́мже обличе́ния во вре́мя потре́бно употребля́л еси́ и к немощны́м снизходи́л еси́. Си́це и нас руководи́ ко спасе́нию, тя велича́ющих.
Кто ны́не, преподо́бне, разлучи́т тя от любве́ Бо́жия? Ты бо, в жи́зни вре́менней вседу́шно прилепи́вся Го́споду, на одре́ боле́зни предсме́ртныя утеше́ния духо́внаго от Него́ сподо́бился еси́. Те́мже све́том богоразу́мия просвети́ нас, тя велича́ющих.
Име́я ду́шу ми́лостивну и о ни́щих и убо́гих попече́ние, о́тче Моисе́е, доброде́тельми обогати́л еси́ бли́жняя твоя́, сотвори́ ны́не сие́ на нас, вопию́щих в нищете́ душе́вней, ничто́же бо до́брое и́мамы, во е́же яви́ти пред Бо́гом, но мольба́ми твои́ми на́шу нищету́ благоукраси́, да тя велича́ем.
Богоро́дичен: Увы́, ка́ко низве́ржеся о́браз Твоего́ созда́ния, Го́споди, пре́жде светлосия́яй ца́рским досто́инством Твоего́ подо́бия, ны́не же сокруше́н и омраче́н! Но всеспаси́тельным промышле́нием, чрез Де́ву отрокови́цу соде́ланным, возста́ви мя па́дшаго, и спаси́ мя святы́ми моли́твами Твоея́ Ма́тере Пречи́стыя.
Свети́лен:
В пусты́ннем безмо́лвии укрепи́вся духо́вно, Моисе́й богому́дрый поставля́ется, я́ко свети́льник горя́й и светя́й, на све́щник игу́менства во оби́тель Введе́нскую, к по́льзе изря́дней зде окормля́ющихся.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Свет ро́ждшая, Всепе́тая, о́ко се́рдца моего́ осле́пшее просвети́, да просла́влю Тя, и́же Тебе́ ра́ди спаса́емь.
На хвали́тех стихи́ры, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
О, пресла́внаго чудесе́!/ Посреде́ те́рний жите́йских/ крин ди́вный процвете́,/ Моисе́й преподо́бный,/ благоуха́я моли́твою у́мною,/ я́же дале́че прогоня́ет де́моны,/ удивля́я красото́ю доброде́телей,/ и предста́тельствуя вы́ну о всех,// любо́вию чту́щих па́мять его́.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Кро́тости Боже́ственныя избра́нный сосу́де,/ моли́твы присногоря́щая лампа́до,/ разсужде́ния свети́льниче,/ ми́лости преизлива́емый пото́че,/ любве́ Христо́вы обита́лище,/ Того́ моли́, блаже́нне Моисе́е,/ дарова́ти прегреше́ний проще́ние// любо́вию чту́щим па́мять твою́.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Дво́ица боголюби́вых отце́в,/ Моисе́й и Анто́ний, го́луби кро́тцыи,/ устро́ивше пусты́нный скит,/ на высоту́ созерца́ния от дея́ний восте́кше,/ крила́ми моли́тв покрыва́ют ны́не чад свои́х/ и хода́тайствуют у Престо́ла Всевы́шняго,/ е́же в день су́дный улучи́ти ми́лость// любо́вию чту́щим па́мять их.
Послуша́ния рачи́телю и трудолю́бия пра́вило,/ моли́твы свети́льниче негаси́мый,/ ни́щих изря́дный попечи́телю,/ сосу́де Боже́ственныя ми́лости,/ о́птинскаго ста́рчества благи́й ко́реню,/ Моисе́е преподо́бне о́тче наш!/ Плоды́ целому́дрия вкуси́ти сподо́би// соверша́ющих свяще́нную па́мять твою́.
Сла́ва, глас 6:
Благочести́вых собра́ние,/ в весе́лии духо́внем лик соста́вите/ и пе́сньми Боже́ственными просла́вите/ подвигонача́льника о́птинских отце́в,/ Моисе́я богому́драго!/ Той бо жезло́м моли́твенным раздели́в мо́ре страсте́й/ и потопи́в мы́сленнаго фарао́на полки́,/ в зе́млю безстра́стия введе́ избра́нныя лю́ди/ и, по́прище соверши́в,/ безсме́ртным венце́м увенча́ся./ Ны́не же, престо́лу Вседержи́теля предстоя́,// мо́лится со дерзнове́нием о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Удиви́ся Иа́ков иногда́,/ ви́дя в виде́нии Тебе́, Де́во,/ я́ко ле́ствицу Небе́сную, Е́юже сни́де Бог,/ и от сна воста́в, возопи́ в себе́:// Сия́ есть дом Бо́жий и Врата́ Небе́сная.
Славосло́вие вели́кое, и отпу́ст.