Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
26 января 2003 года (журнал № 88)
Ме́сяца ноября́ в 18-й день
Собо́р святы́х земли́ Эсто́нския
На вели́цей вече́рни
На Го́споди, воззва́х, на 6: стихи́ры, глас 6.
Подо́бен: Все отло́жше:
Все отло́живше жите́йское томле́ние/ и сла́дость теку́щую презре́вше,/ святи́и земли́ Эсто́нския,/ крест взя́сте, я́ко и́го боже́ственное,/ и Христу́ после́довасте,/ в Небе́сный поко́й чу́дно всели́стеся,/ прииди́те к нам, я́ко ско́рии помо́щницы,/ сподобля́юще даро́в невеще́ственных/ и моля́щеся о нас усе́рдно,// ваш пра́здник соверша́ющих святоле́пно. (Два́жды.)
И́ны стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: Ки́ими похва́льными венцы́:
Ки́ими похва́льными венцы́/ увязе́м благове́рнаго кня́зя Алекса́ндра?/ Тро́ицы Святы́я и Единонача́льныя испове́дника,/ Правосла́вныя Це́ркве защи́тника,/ земна́го Оте́чества на́шего/ му́драго и справедли́ваго прави́теля,/ победоно́снаго за Русь Святу́ю вои́теля,/ миролю́бия и благоче́стия наста́вника,/ ми́лостиваго моли́твенника и Небе́снаго о нас предста́теля./ Его́же моли́твами Христо́с Бог// да́рует земли́ Эсто́нстей мир и ве́лию ми́лость.
Ки́ими похва́льными пе́сньми/ просла́вим священному́ченика до́бляго Иси́дора?/ Му́чеников сонм Христу́ приве́дша/ и с ни́ми пред вероло́мными ливо́нцы/ пра́вую ве́ру просла́вльша/ и стра́нная уче́ния и льсти́вая увеща́ния их побе́дне отве́ргша./ Его́же моли́твами Христо́с Бог// да́рует земли́ Эсто́нстей мир и ве́лию ми́лость.
Ки́ими пе́сненными добро́тами/ ублажи́м преподо́бнаго Корни́лия?/ По́стников пресла́внаго вождя́,/ и́ноков кро́ткаго наста́вника,/ язы́ков чу́дских Христо́вы ве́ры учи́теля,/ милосе́рдие и нестяжа́ние в жи́зни яви́вшаго,/ земно́е ше́ствие страда́льчески сконча́вшаго/ и убие́ние непра́ведно от царя́ прие́мшаго./ Его́же моли́твами Христо́с Бог// да́рует земли́ Эсто́нстей мир и ве́лию ми́лость.
Ки́ими досто́йными венцы́/ венча́ем святи́теля Плато́на?/ Пресла́вную о́трасль Эсто́нския земли́,/ Оте́чества своего́ печа́льника и просвети́теля,/ Правосла́вныя ве́ры ревни́теля,/ и́стиннаго и милосе́рднаго архипа́стыря,/ му́ченика, кровь свою́ за Христа́ пролия́вшаго./ Его́же моли́твами Христо́с Бог// да́рует земли́ Эсто́нстей мир и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 8:
Ра́дуйся, Це́рковь Эсто́нская,/ во святы́х свои́х ди́вно просла́вльшаяся./ Ты бо, благода́ть изоби́льну от Го́спода стяжа́вши,/ по́стничеством и му́ченичеством,/ про́поведию сло́ва Бо́жия/ и хране́нием И́стины Правосла́вия/ вои́стину просла́вилася еси́./ Сего́ ра́ди, ны́не све́тло пра́здник твой соверша́юще,/ мо́лим Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха// поми́ловати ду́ши на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный:
Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.
Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 49):
Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ во вре́мя прия́тное послу́шах тя/ и в день спасе́ния помого́х тебе́./ И созда́х тя и дах тя в заве́т язы́ков,/ е́же устро́ити зе́млю и насле́дити насле́дие пусты́ни./ Глаго́люща су́щим во у́зах: изыди́те!/ И су́щим во тьме: откры́йтеся!/ На всех путе́х пасти́ся бу́дут,/ и на всех стезя́х па́жить их./ Не вза́лчут, ниже́ вжа́ждут,/ ниже́ порази́т их зной, ниже́ со́лнце,/ но Ми́луяй их уте́шит я/ и сквозе́ исто́чники вод проведе́т я./ И положу́ вся́кую го́ру в путь/ и вся́кую стезю́ в па́ству их./ Се си́и издале́ча прии́дут,/ си́и от се́вера и мо́ря, ини́и же от земли́ Пе́рсския./ Да веселя́тся Небеса́, и ра́дуется земля́,/ да отры́гнут го́ры весе́лие и хо́лми пра́вду,/ я́ко поми́лова Бог лю́ди Своя́/ и смире́нныя люде́й уте́ши./ Рече́ же Сио́н:/ оста́ви мя Госпо́дь, и Бог забы́ мя./ Еда́ забу́дет жена́ отроча́ свое́?/ Или́ не поми́лует изча́дия чре́ва своего́?/ А́ще ли же и сих забу́дет жена́,/ но Аз не забу́ду тебе́,— глаго́лет Госпо́дь.
Прему́дрости Иису́са, сы́на Сира́хова, чте́ние (глава́ 44):
Восхва́лим у́бо му́жи сла́вны и отцы́ на́ша в бытии́./ Мно́гу сла́ву созда́ Госпо́дь в них вели́чием Свои́м от ве́ка./ Госпо́дствующе во ца́рствиих свои́х/ и му́жие имени́ти си́лою, сове́тующе ра́зумом свои́м,/ провеща́вшии во проро́чествах;/ старе́йшины люди́й в сове́тех/ и в ра́зуме писа́ния люди́й./ Прему́драя словеса́ в наказа́нии их;/ и́щуще гла́са мусики́йска и пове́дающе по́вести во писа́ниих, му́жие бога́тии, обдарова́ни кре́постию,/ ми́рно живу́ще в жили́щих свои́х./ Вси си́и в ро́дех просла́влени бы́ша,/ и во днех их похвала́./ Суть от них, и́же оста́виша и́мя, е́же пове́дати хвалы́./ И суть, и́хже несть па́мяти, и погибо́ша, я́ко не су́щии,/ и бы́ша я́ко не бы́вше, и ча́да их по них./ Но си́и му́жие ми́лостивии,/ и́хже пра́вды не забве́ны бы́ша,/ с се́менем их пребу́дет до́брое насле́дие,/ изча́дия их в заве́тех./ Оста́ся се́мя их и ча́да их по них,/ до ве́ка пребу́дет се́мя их,/ и сла́ва их не потреби́тся./ Телеса́ их в ми́ре погребе́на бы́ша,/ а имена́ их живу́т в ро́ды./ Прему́дрость их пове́дят лю́дие,/ и похвалу́ их испове́сть Це́рковь.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их./ И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их/ и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посеще́ние во избра́нных Его́.
На лити́и стихи́ры, глас 1:
Сы́нове ве́ка сего́ а́ще и глаго́лют:/ прииди́те, отста́вим вся пра́здники Бо́жия от земли́,/ но Ца́рство Госпо́дне и еще́ держа́вствовати и́мать,/ де́рзость враго́в Це́ркве Христо́вы отража́юще./ Те́мже, настоя́щее торжество́ све́тло пра́зднующе,/ Еди́ному Царю́ и Бо́гу на́шему возопии́м:/ сла́ва Тебе́, зе́млю Эсто́нскую освяти́вшему,/ сла́ва Тебе́, святы́я в ней просла́вльшему,// сла́ва Тебе́, и ны́не ве́рным кре́пость да́рующему.
Прииди́те, празднолю́бцы,/ воспои́м святи́теля Агафанге́ла достоблаже́ннаго,/ до́блестию испове́дания своего́/ Це́рковь Прибалти́йскую просла́вившаго,/ и ны́не в со́нме святы́х Бо́га воспева́ющаго// и моля́щагося о душа́х на́ших.
Прииди́те, мучениколю́бцы,/ просла́вим архипа́стыря Бо́жия Арсе́ния,/ и́же за пра́вду беззако́нно изгна́н бысть,/ святи́тельскаго са́на совлече́н/ и в темни́це гра́да Ре́веля,/ я́ко у́зник, смерть прия́т./ Ны́не же на Небесе́х с ли́ки пра́ведных,/ я́ко испове́дник и́стинный,/ блаже́нством наслажда́ется// и мо́лится спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, глас 8:
Мужа́йся, Це́рковь Христо́ва,/ и держа́вствуй над всу́е борю́щими!/ Христо́ви бо дру́зи о тебе́ пеку́тся,/ и предстоя́ще, и обстоя́ще,// и́хже о́бщий пра́здник ны́не соверша́еши све́тло.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Влады́чице, приими́ моли́твы святы́х сро́дников на́ших/ и изба́ви зе́млю Эсто́нскую// от вся́кия ну́жды и печа́ли.
На стихо́вне стихи́ры, глас 5.
Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуйся, пресла́вне о́тче Иоа́нне,/ земли́ На́ровския изря́дный учи́телю,/ Села́ Ца́рскаго пресви́тере/ и Це́ркве Росси́йския первому́чениче,/ благода́ть бо сугу́бая даде́ся ти/ пе́рвым пострада́ти за Христа́ от безбо́жных./ Сего́ ра́ди ны́не дерзнове́ние и́маши/ усе́рдно моли́тися за ро́ды на́ша// и не оставля́ти попече́нием свои́м па́ствы Эсто́нския.
Стих: Го́споди, Госпо́дь наш,// я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей земли́.
Ра́дуйся, священному́чениче Дими́трие,/ Зна́менския це́ркве имени́тый па́стырю,/ ты бо зало́г, да́нный ти от Христа́ Бо́га, и ве́рность Ему́/ да́же до сме́рти му́ченическия сохрани́л еси́,/ те́мже ны́не и со А́нгелы и ли́ки эсто́нских святы́х/ на Небесе́х све́тло ра́дуешися// и мо́лишися о душа́х на́ших.
Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́,// удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.
Ра́дуйся, священному́чениче Алекса́ндре,/ честна́я похвало́ гра́да На́рова./ Ты бо, не убоя́вся гони́телей Це́ркве Бо́жия/ и кресто́м Христо́вым прогоня́я страх челове́ческий,/ к ме́сту твоего́ муче́ния/ пра́во и дерзнове́нно ше́ствовал еси́// и моли́лся еси́ усе́рдно за убива́ющих тя.
Сла́ва, и ны́не, глас и подо́бен то́йже:
Ра́дуйся, горо́ Пю́хтицкая,/ сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́./ Се бо Пречи́стая Богоро́дица/ восхоте́ устро́ити зде оби́тель Свою́ честну́ю,/ и́нокиням ти́хое приста́нище,/ правосла́вным лю́дем свяще́нное прибе́жище// и ми́ру утеше́ние ве́лие.
Тропа́рь, глас 4:
Днесь лику́ет Це́рковь Эсто́нская,/ ветвь плодоно́сна дре́ва Росси́йския Це́ркве су́щи/ и, я́ко плоды́ кра́сны Христу́ принося́щи,/ святы́я своя́ прославля́ет./ Тех моли́твами, Го́споди, Правосла́вие в земли́ Балти́йстей сохрани́,/ па́ству от раско́лов и междоусо́бия изба́ви/ и всем христолюби́вым лю́дем// да́руй ве́лию ми́лость.
На Бог Госпо́дь: тропа́рь святы́х два́жды, глас 4. Сла́ва, и ны́не, тропа́рь Пю́хтицстей ико́не Пресвяты́я Богоро́дицы, глас 1:
На горе́ святе́й па́стырем о́вчих стад яви́лася еси́,/ Де́во, Пречи́стая Богоро́дице,/ оби́тель сла́вную на ме́сте сем устро́ити восхоте́ла еси́,/ в не́йже сердца́ на́ша ми́лостивно согрева́еши,/ и ду́ши на́ша просвеща́еши,/ от пре́лестей ве́ка сего́ благода́тию нас свобожда́еши,/ и к Небе́сней Отчи́зне вы́ну простира́тися наставля́еши,/ грехи́ на́ша мно́гия очища́еши./ Сего́ ра́ди во умиле́нии благода́рно вопие́м Ти:// Ра́досте на́ша, приими́ на́ше те́плое и смире́нное о Тебе́ похвале́ние.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:
Собо́ре святы́х Эсто́нских,/ по́лче боже́ственный,/ моли́теся ко Го́споду/ о земне́м Оте́честве ва́шем/ и о почита́ющих вас любо́вию.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́коже купина́, огне́м опаля́ема и невреди́ма пребы́вши, яви́ся Моисе́ю в Сина́и иногда́,/ та́ко и оби́тель Пречи́стыя Присноде́вы на горе́ Пю́хтицстей, благода́тию сия́ющи,/ непоколеби́ма пребыва́ет, освяща́ющи всех, с ве́рою в ней водворя́ющихся.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:
Я́ко со́лнце све́тлое,/ возсия́ честна́я па́мять святы́х земли́ Эсто́нския,/ освеща́ющи и согрева́ющи сердца́ на́ша,/ па́че же призыва́ющи подража́ти житию́ их и ре́вности о ве́ре.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ико́ны Твоея́ явле́ние, Богоро́дице Пренепоро́чная,/ славосло́вим днесь и Твое́ заступле́ние пра́зднуем:/ я́ко бо Ма́ти су́щи Живота́,/ мо́лиши о нас Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ на Тя упова́ние и наде́жду возложи́вших.
Велича́ние:
Велича́ем вас,/ святи́и земли́ Эсто́нския,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Христа́, Бо́га на́шего.
По полиеле́и седа́лен, глас 5:
Све́тло соверша́юще настоя́щее торжество́,/ восхва́лим уго́дники Бо́жия,/ зе́млю Эсто́нскую благове́стием ева́нгельским огласи́вшия,/ и ве́ру Правосла́вную в ней утверди́вшия,/ и ко Оте́честву Небе́сному путь нам указу́ющия.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Пречи́стая Богоро́дице Де́во,/ поми́луй нас, прибега́ющих к Тебе́ с ве́рою/ и прося́щих те́плаго Твоего́ заступле́ния:/ мо́жеши бо, я́ко Блага́я, всех спасти́ ма́терними Твои́ми моли́твами.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде,// пра́вым подоба́ет похвала́. Стих: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 10.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Ежеле́тнюю па́мять днесь святы́х земли́ на́шея соверша́юще,/ досто́йно сия́ да ублажи́м./ Ти́и вои́стину путе́м Госпо́дним проидо́ша:/ обнища́ша бо ду́хом, и обогати́шася,/ кро́тцы бы́ша, и зе́млю кро́тких насле́доваша,/ пла́каша, и уте́шишася,/ ми́ловаша, и поми́ловани бы́ша,/ чистоты́ се́рдца достиго́ша, и Бо́га узре́ша,/ о ми́ре пеку́щеся, и боже́ственнаго сподо́бишася сыноположе́ния,/ гони́ми бы́ша пра́вды ра́ди, и ны́не на Небесе́х ра́дуются/ и приле́жно мо́лятся Го́сподеви// поми́ловатися душа́м на́шим.
Кано́н Пресвяты́я Богоро́дицы, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:// Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
О Тро́ице Вседержи́тельная и Еди́нице Триипоста́сная,/ ду́шу мою́, и се́рдце, и ум, молю́, просвети́ и благода́тию освяти́,/ к Боже́ственней Твое́й любви́ возведи́/ и наста́ви благоче́стно пе́ти благосе́рдие Присноде́вы Благослове́нныя.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Блага́го Царя́ Блага́я Ма́ти,/ Я́же всем благопослу́шная в проше́ниих и всеси́льная в благодея́ниих!/ Благода́ть све́та Твоего́ и нам низпосли́, Богоблагода́тная,/ песнь Тебе́ возсыла́ющим.
Лик А́нгельский ра́достно славосло́вит Тя, Влады́чице./ Мы же, бре́ннии, что Ти принесе́м?/ То́чию усе́рдная благодаре́ния.
Арха́нгельский глас вопие́м Ти: ра́дуйся, Благода́тная./ А́ще и недосто́йни есмы́, бла́гости ра́ди приими́ сей, Влады́чице,/ све́том ми́лости Твоея́ нас просвеща́ющи и благода́ть всем подаю́щи.
Кано́н святы́х земли́ Эсто́нския, глас и ирмо́с то́йже:
Вси святи́и земли́ Эсто́нския, моли́те Бо́га о нас.
Воспои́м согла́сно вси в пе́снех духо́вных/ во благоче́стии просия́вшия боже́ственныя отцы́ на́ша,/ освяти́вшия зе́млю Эсто́нскую, я́же Це́рковь Правосла́вная воспита́.
Я́ко меч обоюдоо́стрый был еси́, благове́рный кня́же Алекса́ндре,/ прогоня́я враги́ и защища́я преде́лы земли́ на́шея./ И ны́не ско́рое заступле́ние пода́ждь моля́щим тя усе́рдно.
Страда́льче святы́й, Иси́доре блаже́нне,/ и ли́че сла́вный му́чеников Ю́рьевских,/ вы, во уме́ты вме́нивше вся кра́сная ми́ра сего́,/ обрели́ есте́ Христа́, Бо́га на́шего,/ и́стинную Красоту́ и некра́домое Бога́тство.
Богоро́дичен: Сле́зы покая́ния пода́ждь ми, Пречи́стая,/ очи́сти мя от беззако́ний/ и чи́ста предста́ви Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему.
Песнь 3
Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,// я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Гряди́те, ве́рнии,/ почти́м Пречи́стую Богома́терь,/ явле́нием свята́го о́браза Своего́ го́ру Пю́хтицкую освяти́вшую/ и мир и благослове́ние лю́дем правосла́вным да́рующую.
Освяща́ется, Богоро́дице, Твое́ю благода́тию всяк ум ве́рных/ и возвыша́ется к го́рнему чу́дным прише́ствием ико́ны Твоея́,/ ю́же благоче́стно почита́ем и Тебе́ ве́рно сла́вим.
Даждь нам, Богоневе́стная, ненаве́тно ше́ствовати стезе́ю богоуго́дных дея́ний,/ я́ко да Твои́м, Де́во, заступле́нием,/ злоко́зненнаго пути́ укло́ньшеся, присносу́щныя сла́вы бу́дем о́бщницы.
А́нгельскаго ми́ра вы́шшая, Пресвята́я Де́во, Влады́чице,/ омраче́нная грехми́ сердца́ на́ша просвети́/ и от земны́х попече́ний к Небе́сному поко́ю наста́ви.
Ин
Просвети́л еси́ све́том и́стинныя ве́ры Правосла́вныя лю́ди неве́рныя,/ преподобному́чениче Корни́лие./ Озари́ и нас, гре́шных, страсте́м свои́м служа́щих, благода́тию Всеблага́го Бо́га/ и на ка́мени за́поведей Христо́вых утверди́.
Удали́лася еси́ в пусты́ню с супру́гом твои́м, преподо́бная Ва́ссо,/ да Христу́ вя́щше послу́жиши;/ яви́лася еси́ до́брая строи́тельница оби́тели Пече́рския,/ немощно́е естества́ же́нскаго отри́нувши./ Те́мже и по кончи́не твое́й ди́вно просла́ви тя Госпо́дь Бог наш,/ Ему́же предстоя́щи, помина́й чту́щия тя.
Уязви́лся еси́, преподо́бне Ио́но, жела́нием жития́ страда́льческаго,/ егда́ услы́шал еси́ о кончи́не сопа́стыря твоего́ свята́го Иси́дора,/ и, оста́вив житие́ мирско́е, на по́двиги ве́лия устреми́лся еси́./ Сего́ ра́ди и ны́не оби́тель Пече́рская прославля́ет боле́зни и труды́ твоя́/ и благода́рно тебе́ вопие́т:/ ра́дуйся, устрои́телю и́ноческаго чи́на/ и моли́твенниче неусы́пный о душа́х на́ших.
Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во,/ Ты еси́ вои́стину свяще́нников Хода́таица неусыпа́емая,/ му́чеников терпе́ние,/ преподо́бных укрепле́ние/ и всея́ земли́ Эсто́нския покро́в и защи́та./ Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Седа́лен, глас 8:
Нощне́й тьме огустева́ющей,/ умножа́ется зве́здный блеск,/ и к тому́ о́чи заблу́ждших ра́достно возво́дятся./ Та́ко и умно́жившейся на земли́ грехо́вней тьме,/ возведе́м горе́ о́чи на́ша, бра́тие,/ и, сия́ние духо́вных звезд, зе́млю на́шу озаря́ющих, узре́вше,/ к Небе́сному Оте́честву потщи́мся,/ его́же да не лиши́т Госпо́дь нас, гре́шных,/ моли́твами святы́х Свои́х.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Прииди́те, лю́дие,/ поклони́мся чудотво́рному и всечестно́му о́бразу Бо́жия Ма́тере,/ и к ней с любо́вию и благодаре́нием возопии́м:/ ра́дуйся, непреста́нно славосло́вимая и восхваля́емая,/ ра́дуйся, явле́нием Свои́м го́ру Пю́хтицкую освяти́вшая,/ ра́дуйся, оби́тель сла́вную зде устро́ившая,/ ра́дуйся, ико́ну Свою́, я́ко стра́жа неусы́пна и необори́ма, ей дарова́вшая,/ ра́дуйся, исто́чник воды́ живы́я в той откры́вшая,/ ра́дуйся, с се́страми неви́димо пребыва́ющая./ Ра́дуйся, Де́во Чи́стая,/ ру́це Свои́ ми́лостивно к нам простира́ющая.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:// си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
О́браз честны́й Твой, Де́во,/ Творе́ц всех и Созда́тель, вседержи́тельною си́лою пресла́вно горе́ Пю́хтицстей дарова́/ на спасе́ние челове́ком и исцеле́ние./ Сего́ ра́ди гора́ сия́ ме́сто свя́то яви́ся.
Прииди́те, ве́рнии, поклони́мся/ и с любо́вию припаде́м чудотво́рному о́бразу Пречи́стыя Де́вы, уми́льно взыва́юще:/ низпосли́, Благода́тная, ми́лость рабо́м Твои́м.
Пречи́стый Твой о́браз, Всепе́тая,/ неизрече́нными чудесы́ и благода́тьми украси́вши,/ в земли́ Эсто́нстей просла́вила еси́./ Сего́ ра́ди мы, покланя́ющеся тому́,/ песнь благодаре́ния Тебе́ прино́сим.
Помо́щница всем христиа́ном, от Бо́га нам дарова́нная,/ Того́ моли́, Всеблага́я,/ да пре́зрит на́ша безчи́сленная согреше́ния/ и изба́вит тьмы кроме́шныя и му́ки ве́чныя.
Ин
Жезл архиере́йский вруче́н бысть тебе́, священному́чениче Плато́не,/ Патриа́рхом Всеросси́йским Ти́хоном/ на по́двиг кре́стный во дни мяте́жа крова́ваго и годи́ну лю́тых гоне́ний./ Ты же, па́стырю до́брый,/ не убоя́лся еси́ хули́телей ве́ры Правосла́вныя,/ па́стве твое́й ве́рен был еси́ да́же до сме́рти.
Еле́ем до́брых дел, священному́чениче Нико́лае,/ напо́лнил еси́ свети́ль¬ник свой,/ просвеща́я сердца́ пасо́мых све́том богоразу́мия/ и путеводя́ их в Черто́г Царя́ Небе́снаго./ Сего́ и нас сподо́би моли́твами твои́ми.
Серде́чным жела́нием распала́емь, о́тче Михаи́ле,/ е́же пострада́ти за Христа́ со святи́телем Плато́ном,/ во времена́ вла́сти безбо́жныя и годи́ны лю́тыя,/ предста́л еси́ вку́пе с ним пред гони́тели,/ показу́я нам, я́ко соверше́нная любы́ вон изгоня́ет страх.
Богоро́дичен: Ми́лостию Твое́ю, Де́во, исцели́ души́ моея́ я́звы грехо́вныя/ и ум мой просвети́, омраче́нный по́мыслы лука́выми и вра́жиею зло́бою.
Песнь 5
Ирмо́с: У́тренюет дух мой к Тебе́, Бо́же,/ от Отца́ рожде́нному неизрече́нно// и воздви́гнувшему рог спасе́ния нам.
Ты, о Благода́тная, ми́лостивным Твои́м явле́нием го́ру Пю́хтицкую благослови́ла еси́/ и зе́млю Эсто́нскую тем просвети́ла еси́,/ к све́ту вы́шния сла́вы ве́рныя возводя́щи.
Омрачи́хомся по́мыслы, отягчи́хомся грехи́,/ но Ты, Милосе́рдная Ма́ти, просвети́ ны/ и на пра́вый путь наста́ви.
К пречестне́й Твое́й ико́не благоче́стно притека́ющия, о Богома́ти,/ и усе́рдно покланя́ющияся,/ и ве́рно повсю́ду Тя призыва́ющия предвари́,/ от бед вся́ких спаса́ющи,/ и лю́тых неду́г избавля́ющи,/ и ду́хи лука́выя прогоня́ющи,/ тишину́ и здра́вие подаю́щи всем, Влады́чице.
Не оста́ви нас, Богороди́тельнице,/ лю́тыми помышле́нии и воспомина́нии от лука́вых враго́в сту́жаемых зе́льне,/ но осени́ Твое́ю благода́тию,/ покрыва́ющи и спаса́ющи от всех их наве́т, Богоблаже́нная.
Ин
Ме́сто поко́я пра́веднаго и врата́ отве́рста в Ца́рство Небе́сное/ яви́ся ти Ре́вельская темни́ца, священному́чениче Арсе́ние./ Те́мже освяти́ся град сей и обре́те тя кре́пкаго своего́ засту́пника/ и моли́твенника о душа́х на́ших.
Ева́нгельски пожи́л еси́ на земли́, свя́те Арсе́ние,/ безро́потно претерпе́в бе́ды мно́гия:/ заточе́ние в темни́це, поноше́ние от си́льных ми́ра сего́,/ непра́ведное лише́ние са́на и про́чия злоко́зни диа́вольския./ Те́мже и Го́сподеви угоди́л еси́, кро́тко взыва́я:/ бла́го мне, я́ко смири́л мя еси́.
Благогове́йно почти́м, ве́рнии, святи́теля Агафанге́ла,/ архипа́стыря му́драго земли́ Балти́йския, хра́мов Бо́жиих созида́теля,/ Правосла́вия ревни́теля, иносла́вных попечи́теля,/ первосвяти́теля Це́ркве Росси́йския сподви́жника, му́жественнаго испове́дника/ и в сму́тная времена́ и́стиннаго миротво́рца.
Богоро́дичен: Ро́ди вси блажа́т Тя, Богоро́дице Де́во, я́коже иногда́ прорекла́ еси́./ Сего́ ра́ди и земля́ Эсто́нская арха́нгельски вопие́т Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная, Го́сподь с Тобо́ю.
Песнь 6
Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:// от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Оби́тель Пю́хтицкая в пресла́внем прише́ствии Твоея́ ико́ны, Цари́це,/ чуде́с и Боже́ственных даро́в благода́тию Твое́ю испо́лнися/ во утвержде́ние благоче́стия всех ве́рных,/ е́юже днесь супоста́ты низлага́ются и сла́вящия Тя кре́пце утвержда́ются.
Селе́ние свято́е сие́, святы́й дом Твой, Де́во Богоневе́сто,/ сохрани́ от сопроти́вных нахожде́ния и от всех наве́т вра́жиих,/ и вся гра́ды и страны́ христиа́нския,/ любо́вию пою́щия Тя и ве́рно почита́ющия пречи́стый о́браз Твой.
Освяще́ние, здра́вие и спасе́ние подава́й душа́м и телесе́м на́шим, Ма́ти Бо́жия,/ благоче́стно покланя́ющимся ико́не Твое́й/ и усты́ и се́рдцем благогове́йно ю со стра́хом целу́ющим/ и ве́рою Тя при́сно сла́вящим.
Держа́вный покро́в и сте́ну необори́му стяжа́вше Тя, Присноде́во Богоро́дице,/ упова́ние на Тя с Бо́гом возлага́ем и приле́жно мо́лим:/ си́лою Твое́ю стре́лы вра́жия и ко́зни вся бесо́вския не́мощны покажи́/ и кре́пкая Помо́щница нам бу́ди.
Ин
Изря́дная похвало́ гра́да На́рова, му́чениче и па́стырю Дими́трие,/ не забу́ди нас, почита́ющих па́мять твою́,/ бу́ди щит и огражде́ние дре́внему гра́ду,/ в не́мже ду́шу свою́ положи́л еси́ за па́ству./ Бу́ди хода́тай и помо́щник правосла́вным лю́дем,/ прославля́ющим святу́ю па́мять твою́.
Воспои́м, ве́рнии, новому́ченика Алекса́ндра, па́стыря На́рвскаго,/ от гони́телей безбо́жных смерть прие́мшаго/ и кровь непови́нную за Христа́ пролия́вшаго.
Ре́вностно па́стырский долг испо́лнил еси́, священному́чениче Иоа́нне,/ моля́ся с сослужи́тели твои́ми, да преста́нет братоуби́йство во Оте́честве на́шем,/ и сего́ ра́ди, от безбо́жных убие́н,/ я́ко же́ртва благово́нная, в Ца́рство Небе́сное возше́л еси́.
Конда́к, глас 3:
Днесь святи́и земли́ Эсто́нския предстоя́т Бо́гу/ и усе́рдно за ны Ему́ мо́лятся,/ А́нгели славосло́вят с ни́ми,/ и вси святи́и Це́ркве Росси́йския им спра́зднуют,// о нас мо́лят вси ку́пно с Богоро́дицею Преве́чнаго Бо́га.
И́кос:
Еде́мскаго рая́ древеса́ добропло́дная и кра́сная яви́шася, святи́и,/ цветы́ благово́нныя уче́ний и плоды́ дел творя́щии,/ от ни́хже ду́ши на́ша пита́ются и глад наш духо́вный утоля́ется./ Прииди́те у́бо, притеце́м под сень их и ублажи́м,/ я́ко страны́ на́шея отра́ду и украше́ние/ и я́ко жития́ о́браз нам и начерта́ние./ Ти́и бо венцы́ прия́ша нетле́нныя от Преве́чнаго Бо́га.
Песнь 7
Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Честны́й о́браз Твой, Влады́чице, неизрече́нною благода́тию при́сно сия́ет,/ и дарова́нии духо́вными земны́я просвеща́ет,/ к Небе́сному наставля́ет, и к ве́чному животу́ устроя́ет/ за неизглаго́ланную Твою́ бла́гость.
Твоего́ боголе́пнаго явле́ния, Чи́стая,/ и пресла́внаго ико́ны прише́ствия и чуде́с пучи́ны/ вити́йствующих уста́ ника́коже возмога́ют испове́дати./ Мы же, немощни́и, что возглаго́лем?/ То́чию: поми́луй и спаси́ нас, Всеми́лостивая Влады́чице.
Изве́стная ве́рных Помо́щнице и всех благи́х Пода́тельнице,/ приими́ нас, с любо́вию к Тебе́ припа́дающих и вопию́щих:/ поми́луй нас, Госпоже́, поми́луй нас,/ я́коже ны́не, та́ко и во о́ный день бу́ди нам Помо́щница и Засту́пница.
Ма́ти Бо́жия Милосе́рдая,/ две́ри ми́лости Твоея́ отве́рзи нам/ и от уст мы́сленных волко́в исхити́, хотя́щих нас до конца́ погуби́ти./ Поми́луй, мо́лим Тя, Влады́чице, поми́луй,/ не отврати́ рабы́ Твоя́.
Ин
Не посрами́л еси́ досто́инства иере́йскаго,/ егда́ неве́рнии томи́ша тя стра́хом сме́ртным./ Вся ло́жныя глаго́лы, на тя возводи́мыя, отри́нул еси́ и безбоя́зненно рекл еси́:/ вина́ моя́ еди́ная, я́ко па́стырь Бо́жий есмь./ Сего́ ра́ди ублажа́ем тя, о́тче Се́ргие,/ му́ченическую кончи́ну в Везенбе́рзе за Христа́ прие́мшаго.
Всеросси́йский моли́твенниче, сла́во Кроншта́дта и Це́ркве Росси́йския, о́тче наш Иоа́нне,/ мно́гими хра́мы украси́вый зе́млю Эсто́нскую и сла́вную оби́тель Пю́хтицкую в ней утверди́вый,/ ны́не не преста́й насажда́ти и укрепля́ти в нас ве́ру Правосла́вную твои́ми к Бо́гу хода́тайствы,/ да с тобо́ю вы́ну сла́вим Всеблага́го Бо́га.
Любве́ ра́ди Христо́вы вся, я́же на земли́, приоби́дел еси́, преподо́бне Серапио́не,/ и, в пусты́ню всели́вся, мудрова́ние плотско́е умертви́л еси́,/ и по́стническими труды́ и зе́льным воздержа́нием свое́ житие́ уясни́л еси́./ Сего́ ра́ди почита́ем тя и светоно́сную па́мять твою́ пра́зднуем, богоблаже́нне.
Богоро́дичен: Ми́лостива мне бу́ди, Преблага́я Де́во,/ и, уязвле́на мя ору́жием греха́,/ врачевство́м Твоея́ моли́твы исцели́,/ благослове́н, зову́ща, Плод чре́ва Твоего́.
Песнь 8
Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь,// я́ко Соде́телю всех во ве́ки.
Пресла́вная днесь пою́ще,/ святе́й ико́не Твое́й благогове́йне покланя́емся, Госпоже́ Цари́це./ Сла́вящия Тя благода́тию боже́ственною осени́,/ на враги́ укрепи́ и Оте́чество на́ше в ми́ре соблюди́.
Воспои́м с насе́льницами оби́тели Пю́хтицкия благо́й Влады́чице,/ то́ки благода́ти источа́ющей от Своея́ чудотво́рныя ико́ны:/ хва́лим, благослови́м, покланя́емся Ти, Богороди́тельнице,/ пою́ще и превознося́ще Твоя́ чудеса́ во ве́ки.
Ра́дости вина́, Всеблагослове́нная,/ ра́дуйся Всенепоро́чная, ра́дуйся, Благода́тная,/ держа́ва на́ша и огражде́ние и спаси́тельное прибе́жище./ Спаси́ ны, рабы́ Твоя́,/ на Тя бо наде́емся и Тебе́ пое́м во ве́ки.
Тя жи́зни на́шея Храни́тельницу кре́пку стяжа́хом и наде́жду спасе́ния./ Мо́лим Тя, Благосе́рдая:/ по кончи́не хода́тайствовати не преста́й о нас,/ я́ко да бу́дущих муче́ний изба́вимся/ и ми́лостива обря́щем Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего в день Су́дный.
Ин
Ди́вна про́поведь твоя́,/ незы́блемо упова́ние твое́,/ тве́рдо бо ве́ровал еси́ и учи́л еси́, святи́телю Плато́не,/ я́ко благоче́стие на вся поле́зно и на земли́ никогда́же исче́знет.
Ве́ру Правосла́вную пред ливо́ны пропове́давше,/ к ве́чным востеко́ша оби́телем Иси́дор пресви́тер/ и с ним собо́р му́ченический во гра́де Ю́рьеве./ Ны́не же, предстоя́ще Царю́ царе́й,/ мо́лятся о почита́ющих их па́мять.
Свяще́нством досто́йно облече́н бысть/ и преподо́бием зело́ удобре́н, преподобному́чениче Корни́лие,/ дом Богоро́дицы, украси́в, просла́вил еси́,/ чудь язы́ческую ко Христу́ приве́л еси́/ и зе́млю Эсто́нскую кро́вию свое́ю обагри́л еси́./ Те́мже со святы́ми Христу́ предстоя́,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Богоро́дичен: Изба́ви мя от напа́стей, Влады́чице,/ и борю́щия мя враги́ побори́,/ утверди́ на ка́мени за́поведей Сы́на Твоего́/ и ду́шу мою́ просвети́, Две́ре Боже́ственнаго Све́та.
Песнь 9
Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,// А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Ико́на Твоя́, Влады́чице, святоле́пно яви́ся в Пю́хтицстей оби́тели,/ ве́рныя благода́тию озаря́ющи, вопию́щия:/ и́стинно честне́йши всех еси́, Де́во Чи́стая.
Благода́рственное пе́ние за неизрече́нное Твое́ милосе́рдие, Богоблагода́тная, от нас приими́,/ проше́ния на́ша на по́льзу исполня́ющи,/ и к высоте́ го́рней всех возведи́, ве́рно зову́щих:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Всенепоро́чная.
Чуде́с и ми́лостей Твои́х, Влады́чице, к земли́ Эсто́нстей/ ника́коже досто́йно украси́ти мо́жем вити́йством слове́с,/ то́чию усе́рдно мо́лим Тя, Цари́це:/ прости́ нас, гре́шных и немощны́х,/ вои́стину серде́чно Тя почита́ющих.
Ро́ди вси, блажи́м Тя, Богоро́дице,/ я́ко ра́дости вся ны испо́лнила еси́/ пресла́вным явле́нием Пю́хтицкия ико́ны Твоея́, Пречи́стая;/ е́йже днесь покланя́ющеся, уми́льно мо́лим Тя:/ не лиши́, Влады́чице, Твои́х рабо́в в бу́дущем ве́це неизрече́нныя ра́дости.
Ин
Си́ла твоя́ необори́ма бысть по ве́ре твое́й, благове́рный кня́же Алекса́ндре,/ сего́ ра́ди просла́вися и́мя твое́ во всех язы́цех./ И ны́не мо́лим тя:/ враги́ на́ша неви́димо отража́й, ополча́ющияся на Правосла́вную ве́ру.
Небе́снии гра́ждане, святи́и земли́ Эсто́нския,/ не забу́дите земно́е Оте́чество ва́ше,/ я́ко на вас упова́ние по Бо́зе и Богоро́дице возложи́хом.
Прехва́льнии отцы́ на́ши,/ вас ни земля́ потаи́ла есть, но Не́бо прия́т вы,/ и отверзо́шася вам ра́йския две́ри,/ и, внутрь рая́ бы́вше, дре́ва жи́зни наслажда́етеся./ Христу́ моли́теся дарова́ти Оте́честву ва́шему мир и ве́лию ми́лость.
Богоро́дичен: Зе́млю созда́вый и не́бо одева́яй о́блаки,/ новотвори́т Госпо́дь Ада́ма,/ в плоть челове́чу от Тебе́, Де́вы Чи́стыя, оде́явся./ Сего́ ра́ди Тя, Пречи́стая, вои́стину Богоро́дицу почита́ем.
Свети́лен, глас 3:
В пе́снех восхва́лим свети́ла земли́ Эсто́нския,/ таи́нники Христа́, Боже́ственнаго Сло́ва,/ И́же сих просвети́вшаго и возлюби́вшаго/ и помо́щники нам ко спасе́нию дарова́вшаго.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Пред ико́ною Твое́ю Пю́хтицкою/ и́нокинь собра́ние вопие́т Ти, Влады́чице:/ о сла́дкая Ма́ти Царя́ Христа́,/ бу́ди покро́в Твоея́ оби́тели и ра́дость всем ве́рным.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
Днесь ра́дуется Це́рковь Эсто́нская,/ иму́щи сонм святы́х свои́х,/ ти́и бо суть пе́рвейшии хода́таи/ ко Влады́це, Христу́ Бо́гу на́шему,/ и наста́вницы ко и́стинней ве́ре,/ от земли́ в Ца́рство Бо́жие пресе́льшиися/ и ны́не усе́рдно моля́щиися/ дарова́ти душа́м на́шим мир// и ве́лию ми́лость.
Днесь, ве́рнии, похва́льными венцы́/ венча́им вся святы́я Це́ркве Эсто́нския,/ Престо́лу Бо́жию предстоя́щия/ и ми́лостивно нас посеща́ющия,/ страны́ на́шея храни́тели,/ ве́ры и́стинныя в ней утвержде́ние,/ правосла́вных побо́рники,/ и́хже моли́твами возноше́ние враго́в на́ших Христо́с Бог низложи́,// име́яй ве́лию ми́лость.
О вели́цыи сро́дницы на́ши,/ земли́ Эсто́нския засту́пницы,/ имено́ваннии и безыме́ннии,/ явле́ннии и неявле́ннии,/ Небе́снаго Сио́на дости́гшии/ и сла́ву мно́гу от Бо́га прии́мшии,/ утеше́ние нам, в ско́рби су́щим, испроси́те,/ Це́рковь на́шу во благоче́стии утверди́те// и от нас, я́ко дар, песнь благодаре́ния приими́те.
Сла́ва, глас 4:
Святи́и сро́дницы на́ши,/ цве́ти духо́внии земли́ Эсто́нския,/ похвало́ на́ша, утвержде́ние и благоути́шное приста́нище,/ ва́ми Це́рковь на́ша хва́лится,/ стяжа́вши, я́ко неистощи́мое сокро́вище,/ жития́ же ва́ша и мно́гая чудеса́/ прославля́ют просла́вльшаго вас Го́спода./ Его́же моли́те// дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Днесь сия́ет благода́тию Бо́жиею гора́ Пю́хтицкая,/ иде́же яви́ся Жена́ Благоле́пная,/ све́том ди́вным облече́нная,/ Избра́нница всего́ ро́да челове́ча,/ изво́лившая сотвори́ти го́ру сию́/ ме́сто прославле́ния Своего́/ и чи́стаго, непоро́чнаго Христу́ Бо́гу служе́ния,// ме́сто святы́ни Госпо́дни в долготу́ дний.
Моли́тва
О, всеблаже́нии и богому́дрии уго́дницы Бо́жии, по́двиги свои́ми зе́млю Эсто́нскую освяти́вшии и телеса́ своя́, я́ко се́мя ве́ры, в ней оста́вльшии, душа́ми же свои́ми Престо́лу Бо́жию предстоя́щии и непреста́нно о ней моля́щиися! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, мы, гре́шнии, ме́ньшии бра́тия ва́ши, дерза́ем приноси́ти вам сие́ хвале́бное пе́ние. Велича́ем ва́ша вели́кия по́двиги, духо́внии во́ини Христо́ви, терпе́нием и му́жеством до конца́ врага́ низложи́вшии и нас от пре́лести и ко́зней его́ избавля́ющии. Ублажа́ем ва́ше свято́е житие́, свети́льницы Боже́ственнии, све́том ве́ры и доброде́телей светя́щиися и на́ша умы́ и сердца́ богому́дренно озаря́ющии. Прославля́ем ва́ша вели́кая чудеса́, цве́ти ра́йстии, в стране́ на́шей прекра́сне процве́тшии и арома́ты дарова́ний и чуде́с повсю́ду благоуха́ющии. Восхваля́ем ва́шу богоподража́тельную любо́вь, предста́телие на́ши и покрови́телие, и, упова́юще на по́мощь ва́шу, припа́даем к вам и вопие́м: вси святи́и сро́дницы на́ши, от лет дре́вних просия́вшии и в после́дния дни подвиза́вшиися, явле́ннии и неявле́ннии, ве́домии и неве́домии! Помяни́те на́шу не́мощь и уничиже́ние и моли́твами ва́шими испроси́те у Христа́ Бо́га на́шего, да и мы, безбе́дно преплы́вше жите́йскую пучи́ну и невреди́мо соблю́дше сокро́вище ве́ры, в приста́нище ве́чнаго спасе́ния дости́гнем и в блаже́нных оби́телех го́рняго Оте́чества вку́пе с ва́ми и со все́ми угоди́вшими Ему́ от ве́ка святы́ми водвори́мся благода́тию и человеколю́бием Спаси́теля на́шего, Го́спода Иису́са Христа́, Ему́же со Преве́чным Отце́м и со Пресвяты́м Ду́хом подоба́ет непреста́нное славосло́вие и поклоне́ние от всех тва́рей во ве́ки веко́в. Ами́нь.