Священномученик Вениами́н (Казанский), Петроградский, митрополит
Дни памяти
9 февраля (переходящая) - Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской
29 июня (переходящая) - Собор Санкт-Петербургских святых
12 августа - Собор Самарских святых
18 ноября - Память Отцов Поместного Собора Церкви Русской 1917–1918 гг.
Житие
Священномученик Вениамин, митрополит Петроградский и Гдовский (в миру Василий), родился в 1873 году на Нименском погосте Андреевской волости Каргопольского уезда, ныне Архангельской области, в семье священника Павла и Марии Казанских. Родители воспитывали сына в благочестии и христианских добродетелях. Полюбив чтение житий святых, отрок восхищался их духовными подвигами, сожалея о том, что в современном ему мире он лишен возможности пострадать за веру православную.
Интерес Василия Казанского к душеполезным книгам и усердие в изучении церковной грамоты предопределили выбор жизненного пути: после окончания Петрозаводской Духовной Семинарии юноша поступил в Санкт-Петербургскую Духовную Академию. Студентом активно участвовал в деятельности "Общества распространения религиозно-нравственного просвещения в духе Православной Церкви", организуя беседы среди рабочих. В 1895 году он принял монашеский постриг с именем Вениамин и был рукоположен во иеродиакона, а в следующем году - во иеромонаха. По окончании Академии в 1897 году со степенью кандидата богословия иеромонах Вениамин был назначен преподавателем Священного Писания в Рижскую Духовную Семинарию. С 1898 года - он инспектор Холмской, спустя год - Санкт-Петербургской Семинарии. В 1902 году, после возведения в сан архимандрита, назначен ректором Самарской, а через три года - Санкт-Петербургской Семинарии.
Священник по призванию, архимандрит Вениамин вскоре был возведен на более высокую ступень пастырского служения: 24 января 1910 года в Свято-Троицком соборе Александро-Невской Лавры он был рукоположен во епископа Гдовского, Петербургского викария. Среди совершавших чин наречения были митрополиты Санкт-Петербургский Антоний (Вадковский; † 1912) и Московский Владимир (Богоявленский, † 1918; прославлен в лике святых в 1992 году), архиепископ Ярославский (впоследствии Святейший Патриарх) Тихон (Белавин, † 1925; прославлен в лике святых в 1989 году) и другие иерархи.
Святительский сан Владыка Вениамин воспринял как обязанность пастырского подвига и апостольской проповеди. Его часто видели в самых отдаленных и бедных кварталах столицы, куда он спешил по первому зову, словно приходской священник, в простой рясе, без внешних отличий епископского сана, и где крестил ребенка или напутствовал умирающего. Немало труда приложил он к спасению падших женщин, выступая с проповедями в "Обществе Пресвятой Богородицы". Воздействие его наставлений было велико и многие заблудшие раскаялись в греховной жизни.
Он всегда находил путь к сердцам простых людей, за что был искренне любим паствой, называвшей его "наш батюшка Вениамин". Евангельская простота святителя, отзывчивость, сердечность, доступность в сочетании с открытым лицом, тихим, проникновенным голосом и всё освещавшей улыбкой, располагали к нему даже иноверцев.
События 1917 года вызвали перемены и в жизни Церкви: после Февральской революции правящие архиереи стали избираться на епархиальных съездах клира и мирян. Если в некоторых епархиях это вызвало распри и нестроения, то выборы в Петрограде прошли на редкость спокойно - подавляющее большинство голосов было отдано викарному епископу Вениамину. С 6 марта он - архиепископ Петроградский и Ладожский, а 13 августа, накануне открытия Священного Собора Российской Церкви, назначен митрополитом Петроградским и Гдовским.
Сразу же после избрания на Петроградскую кафедру святитель заявил: "Я стою за свободную Церковь. Она должна быть чужда политики, ибо в прошлом она много от нее пострадала. И теперь накладывать новые путы на Церковь было бы большой ошибкой. Самая главная задача сейчас - это устроить и наладить нашу приходскую жизнь".
В то смутное время трудно было найти человека столь далекого от политики, как митрополит Вениамин. Приступив к осуществлению своей программы, он все силы направил на защиту православного народа России от жесточайших гонений, воздвигнутых на него врагами истины Христовой. По сути, они начались в январе 1918 года после издания декрета "Об отделении Церкви от государства и школы от Церкви", который на деле воспринимался властью на местах как сигнал к повсеместному уничтожению главным образом Русской Православной Церкви и ее служителей, к грабежу церковного имущества. По всей стране прокатилась волна закрытия и разрушения храмов и монастырей, осквернения и уничтожения святых икон и мощей, массовых арестов, пыток, ссылок и казней епископов, священников, монахов и монахинь, мирян, лишения Церкви и ее служителей материальных средств к существованию.
Насилие над Церковью не прекратилось и после окончания гражданской войны. Небывалая разруха и голод, охватившие страну в 1921 году, послужили поводом для новых гонений на Церковь, которые проводились под лозунгом "похода пролетариата на церковные ценности". Их изъятие в Петрограде началось в марте 1922 года. Митрополит Вениамин ни минуты не колебался в решении этого вопроса. Являя пример высокой христианской любви, он благословил передачу церковных ценностей, не имеющих богослужебного употребления, на нужды бедствующих, рассматривая это решение как исполнение своего пастырского долга. "Мы все отдадим сами", - говорил святитель.
Однако к голосу Владыки Вениамина власти не посчитали нужным прислушаться. Они объявили, что ценности будут изъяты в формальном порядке как "принадлежащее государству" имущество. В городе, в некоторых церквах, уже началась их конфискация. Изъятие ценностей сопровождалось волнениями народа, но серьезных беспорядков, острых столкновений и арестов пока еще не было. Чувствовалось приближение расправы. Ее ускорило опубликованное 24 марта 1922 года в "Петроградской правде" письмо двенадцати лиц - организаторов обновленческого раскола: они обвиняли все верное Святейшему Патриарху Тихону духовенство в сопротивлении изъятию церковных ценностей и в участии в контрреволюционном заговоре против советской власти. 29 мая 1922 года последовал арест митрополита Вениамина, а 10 июня того же года началось слушание дела, к которому было привлечено еще 86 человек.
Святитель Вениамин на процессе был, как и всегда, простым, спокойным, благостным, убеждающим в невиновности других людей. Перед лицом ожидавшей его смерти он, обращаясь к трибуналу, произнес: "Я не знаю, что вы мне объявите в вашем приговоре, жизнь или смерть, но что бы вы в нем ни провозгласили, я с одинаковым благоговением обращу свои очи горе, возложу на себя крестное знамение (святитель при этом широко перекрестился) и скажу: "Слава Тебе, Господи Боже, за всё".
5 июля 1922 года трибунал объявил приговор, а в ночь с 12 на 13 августа того же года митрополит Вениамин и вместе с ним архимандрит Сергий (Шеин), миряне Юрий Новицкий и Иван Ковшаров были расстреляны на окраине Петрограда.
На братском кладбище Александро-Невской Лавры воздвигнут крест над символической могилой новомучеников Российских.
Священномученик архимандрит Сергий (в миру Василий Павлович Шеин) родился в 1866 году в деревне Колпна Новосельского уезда Тульской губернии. В 1893 году окончил училище правоведения. Был членом IV Государственной Думы, входил в состав секретариата Священного Собора Православной Российской Церкви 1917-1918 годов. Был заместителем председателя правления Общества объединенных петроградских православных приходов.
Мученик Юрий (Юрий Петрович Новицкий) родился в 1882 году в г. Умани Киевской губернии. Окончил 1-ю гимназию и Киевский университет. С 1914 года доцент, затем - профессор кафедры уголовного права Петроградского университета. Был председателем правления Общества объединенных петроградских православных приходов.
Мученик Иоанн (Иван Михайлович Ковшаров), родом из Одессы, юрист по образованию, бывший присяжный поверенный. Был юрисконсультом Лавры в Петрограде.
Память священномучеников митрополита Вениамина, архимандрита Сергия, мучеников Юрия и Иоанна празднуется 31 июля (13 августа) и в день Собора новомучеников и исповедников Российских.
Богослужения
Служба священномученику Вениамину Петроградскому и иже с ним пострадавшим
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
24 декабря 2015 года (журнал № 114)
Ме́сяца иу́лиа в 31-й день
Предпра́зднство происхожде́ния Честна́го и Животворя́щаго Креста́ Госпо́дня и свята́го священному́ченика Вениами́на, митрополи́та Петрогра́дскаго, и и́же с ним пострада́вших преподобному́ченика Се́ргия и му́чеников Ю́рия и Иоа́нна
На вели́цей вече́рни
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 6:
Измла́да неле́ностно поуча́яся в зако́не Госпо́днем,/ чи́стою любо́вию к Бо́гу возгоре́лся еси́/ и му́ченическаго по́двига жела́нием уязви́лся еси́,/ священному́чениче Вениами́не,/ святи́телю сла́вный Це́ркве Ру́сския./ Егда́ же приведе́ тя Христо́с ко жре́бию о́ному,/ ничесо́же убоя́вся, благода́рне ре́кл еси́:/ сла́ва Тебе́, Бо́гу на́шему, во ве́ки.
Ви́дя Госпо́дь доброде́тели твоя́,/ са́ном архиере́йским возвели́чи тя/ и, во укрепле́ние ве́ры Правосла́вныя,/ во дни гоне́ния безбо́жнаго на Це́рковь Ру́сскую/ главо́ю митропо́лии Петрогра́дския поста́ви./ Ты же, священному́чениче Вениами́не,/ па́ству твою́ му́дре ко Христу́ путеводя́,/ о́браз ве́ры и терпе́ния всем яви́л еси́/ и испове́дник непоколеби́мый показа́лся еси́./ Сего́ ради тя с любо́вию прославля́ем.
Избра́нный Бо́гом на престо́л святи́телей Петрогра́дских,/ не дал еси́ поко́я телеси́ твоему́,/ но, во вся преде́лы сто́льнаго гра́да стопы́ твоя́ направля́я,/ ни́щия и неду́жныя посеща́л еси́/ и ду́хом смире́ния и милосе́рдия воеди́но па́ству твою́ собира́л еси,/ священному́чениче Вениами́не, о́тче наш./ Те́мже мо́лим тя:/ не забу́ди и нас, любо́вию тя почита́ющих,/ но милостивно посети́ ду́ши на́ша.
Глаго́лет Госпо́дь во святе́м Ева́нгелии:/ не убо́йтеся от убива́ющих те́ло,/ души́ же не могу́щих уби́ти./ Сего ради и ты, свя́те Вениами́не,/ сло́ву Бо́жию после́дуя,/ преще́ний вла́сти безбо́жныя не устраши́лся еси́,/ но, укрепля́емь благода́тию Ду́ха Пресвята́го,/ му́ченическую кончи́ну до́блественне прия́л еси́./ И ны́не моли́ся о всех нас,/ да пребу́дем и мы неколеблеми и тве́рди в ве́ре Правосла́вней/ во вся дни живота́ на́шего.
Сла́ва, глас 1:
Бо́гу себе́ преда́вше,/ стезе́ю любве́ в жи́зни се́й ше́ствовасте,/ святи́телю Вениами́не и преподобному́чениче Се́ргие,/ вку́пе с духо́вными ча́ды Ю́рием и Иоа́нном,/ егда́ же бу́ря нече́стия на Це́рковь Ру́сскую воздви́жеся,/ вы, преще́ний и лжесвиде́тельств мучи́телей не убоя́вшеся/ и ре́вностию о Бо́зе связу́емии,/ да́же до кро́ве за Христа́ пострада́сте./ Ны́не же, боже́ственным све́том осиява́еми,/ моли́теся приле́жно Бо́гу/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.
И ны́не, Креста́, глас то́йже:
Днесь я́ко вои́стинну/ святовеща́нный глаго́л Дави́дов коне́ц прият:/ се бо я́ве пречи́стых ног Твои́х покланя́емся подно́жию/ и, на сень крилу́ Твое́ю наде́ющеся,/ Всеще́дрый, вопие́м Ти:/ да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́./ Правосла́вных люде́й Твои́х рог вознеси́/ честна́го Креста́ Твоего́ воздви́жением,/ Христе́ Многоми́лостиве.
Вход. Проки́мен дне и чте́ния.
Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 4):
Во дни о́ны, глаго́лющим апо́столом к лю́дем,/ наидо́ша на ни́х свяще́нницы и воево́да церко́вный, и саддуке́и,/ жа́ляще си, за е́же учи́ти им лю́ди и возвеща́ти о Иису́се воскресе́ние ме́ртвых;/ и возложи́ша на них ру́ки и положи́ша их в соблюде́ние до у́трия:/ бе бо ве́чер уже́./ Мно́зи же от слы́шавших сло́во ве́роваша:/ и бысть число́ муже́й я́ко ты́сящ пя́ть./ Бысть же нау́трие собра́тися князе́м их, и ста́рцем, и кни́жником во Иерусали́м:/ и А́нне архиере́ю, и Каиа́фе, и Иоа́нну, и Алекса́ндру,/ и ели́цы бе́ша от ро́да архиере́йска./ И, поста́вльше их посреде́, вопроша́ху:/ ко́ею си́лою, или́ ко́им и́менем сотвори́сте сие́ вы?/ Тогда́ Петр, испо́лнився Ду́ха Свя́та, рече́ к ним:/ кня́зи лю́дстии и ста́рцы Изра́илевы,/ а́ще мы днесь истязу́еми есмы́ о благодея́нии челове́ка не́мощна,/ о чесо́м сей спасе́ся,/ разу́мно бу́ди всем вам и всем лю́дем Изра́илевым,/ я́ко во и́мя Иису́са Христа́ Назоре́я,/ Его́же вы распя́сте,/ Его́же Бог воскреси́ от ме́ртвых,/ о Сем сей стои́т пред ва́ми здрав./ Сей есть ка́мень, укоре́нный от вас, зи́ждущих,/ бы́вый во главу́ у́гла,/ и несть ни о еди́ном же ино́м спасе́ния;/ несть бо ино́го и́мене под небесе́м, да́ннаго в челове́цех,/ о не́мже подоба́ет спасти́ся нам.
Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 4):
Во дни о́ны, ви́дяще иуде́и Петро́во дерзнове́ние и Иоа́нново и разуме́вше,/ я́ко челове́ка некни́жна еста́ и про́ста, дивля́хуся,/ зна́ху же их, я́ко со Иису́сом бе́ста;/ ви́дяще же исцеле́вшаго челове́ка с ни́ма стоя́ща,/ ничто́же имя́ху проти́ву рещи́./ Повеле́вше же и́ма вон из со́нмища изы́ти,/ стяза́хуся ко друг дру́гу, глаго́люще:/ что сотвори́м челове́кома си́ма?/ Я́ко у́бо наро́читое зна́мение бысть и́ма,/ всем живу́щим во Иерусали́ме я́ве,/ и не мо́жем отврещи́ся;/ но да не бо́лее простре́тся в лю́дех,/ преще́нием да запрети́м и́ма ктому́ не глаго́лати о и́мени сем ни еди́ному от челове́к./ И призва́вше их,/ запове́даша и́ма отню́дь не провещава́ти, ниже́ учи́ти о и́мени Иису́сове./ Петр же и Иоа́нн, отвеща́вше к ним, ре́ста:/ а́ще пра́ведно есть пред Бо́гом/ вас послу́шати па́че, не́жели Бо́га?/ Суди́те: не мо́жем бо мы, я́же ви́дехом и слы́шахом, не глаго́лати./ Они́ же, призапре́щше и́ма, пусти́ша я,/ ничто́же обре́тше, ка́ко му́чити их, люде́й ра́ди,/ я́ко вси прославля́ху Бо́га о бы́вшем:/ лет бо бя́ше мно́жае четы́редесяти челове́к той,/ на не́мже бысть чу́до сие́ исцеле́ния.
Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 6-7):
Во дни о́ны, Стефа́н испо́лнь ве́ры и си́лы творя́ше зна́мения и чудеса́ ве́лия в лю́дех. Воста́ша же не́цыи от со́нма глаго́лемаго Ливерти́нска и Кирине́йска и Алекса́ндрска, и и́же от Килики́и и Аси́и, стяза́ющеся со Стефа́ном. И не можа́ху проти́ву ста́ти прему́дрости и Ду́ху, И́мже глаго́лаше. Тогда́ подусти́ша му́жы глаго́лющыя, я́ко слы́шахом его́ глаго́люща глаго́лы ху́льныя на Моисе́а и на Бо́га. Сподвиго́ша же лю́ди и ста́рцы и кни́жники, и напа́дше восхи́тиша его́ и приведо́ша на со́нмище, поста́виша же свиде́тели ло́жны глаго́лющыя, я́ко челове́к сей не престае́т глаго́лы ху́льныя глаго́ля на ме́сто свято́е сие́ и зако́н. Слы́шахом бо его́ глаго́люща, я́ко Иису́с Назоре́й сей разори́т ме́сто сие́ и измени́т обы́чаи, я́же предаде́ нам Моисе́й. И воззре́вше нань вси седя́щии в со́нмищи, ви́деша лице́ его́ я́ко лице́ А́нгела. Рече́ же архиере́й: а́ще у́бо сия́ та́ко суть? Он же рече́: му́жие бра́тие и отцы́, послу́шайте. Бог сла́вы яви́ся отцу́ на́шему Авраа́му су́щу в Месопота́мии, пре́жде да́же не всели́тися ему́ в Харра́нь, и рече́ к нему́: изы́ди от земли́ твоея́ и от ро́да твоего́ и от до́му отца́ твоего́, и прииди́ в зе́млю, ю́же а́ще ти покажу́. Тогда́ изше́д от земли́ Халде́йския, всели́ся в Харра́нь, и отту́ду, по уме́ртвии отца́ его́, пресели́ его́ в зе́млю сию́, на не́йже вы ны́не живете́, и не даде́ ему́ насле́дия в ней, ниже́ стопы́ но́гу. Соломо́н же созда́ Ему́ храм. Но Вы́шний не в рукотворе́нных це́рквах живе́т, я́коже проро́к глаго́лет: Не́бо Мне престо́л есть, земля́ же подно́жие нога́ма Мои́ма. Кий храм сози́ждете Ми, глаго́лет Госпо́дь, или́ ко́е ме́сто поко́ищу Моему́? Не рука́ ли Моя́ сотвори́ сия́ вся? Жестоковы́йнии и необре́заннии се́рдцы и ушесы́, вы при́сно Ду́ху Свято́му проти́витеся, я́коже отцы́ ва́ши, та́ко и вы. Кого́ от проро́к не изгна́ша отцы́ ва́ши? И уби́ша предвозвести́вшыя о прише́ствии Пра́веднаго, Его́же вы ны́не преда́теле и уби́йцы бы́сте, и́же прия́сте зако́н устрое́нием А́нгельским и не сохрани́сте. Слы́шаще же сия́, распыха́хуся сердцы́ свои́ми и скрежета́ху зубы́ нань. Стефа́н же сый испо́лнь Ду́ха Свя́та, воззре́в на не́бо, ви́де сла́ву Бо́жию и Иису́са стоя́ща одесну́ю Бо́га, и рече́: се ви́жу небеса́ отве́рста и Сы́на Челове́ча одесну́ю стоя́ща Бо́га. Возопи́вше же гла́сом ве́лиим, затыка́ху у́ши свои́ и устреми́шася единоду́шно нань, и изве́дше вне гра́да, ка́мением побива́ху его́, и свиде́телие сне́мше ри́зы своя́ положи́ша при ногу́ ю́ноши нарица́емаго Са́вла, и ка́мением побива́ху Стефа́на, моля́щася и глаго́люща: Го́споди Иису́се приими́ дух мой. Прекло́нь же коле́на, возопи́ гла́сом ве́лиим: Го́споди, не поста́ви им греха́ сего́. И сия́ рек у́спе.
На лити́и стихи́ра хра́ма и святы́м, глас 1:
Креста́ всечестна́го непобори́мая си́ла/ укрепля́ше вас в по́двизе ва́шем,/ святи́телю Вениами́не и преподобному́чениче Се́ргие,/ му́ченицы святии Ю́рие и Иоа́нне, бы́сте бо избра́нни, я́ко ве́рнии раби́ Христо́ви,/ славнии исповедницы четверочи́сленнии,/ во о́браз четвероконе́чнаго Креста́ Госпо́дня,/ освящающаго концы вселенныя.
Му́ченицы четверочи́сленнии, непови́нно убие́ннии,/ блаже́н град, и́же прия́т телеса́ ва́ша,/ и земля́, яже напое́на ва́шими кровьми́,/ вы бо, Христа всем сердцем возлюбивше,/ даже до смерти верни Тому пребыли есте./ Ныне же, с лики новомучеников и исповедников Церкве Русския/ Престолу Пресвятыя Троицы предстояще,/ молитвы ваши Богу вознесите,/ да сохрани́т град и страну́ на́шу в ми́ре и единомыслии/ и изба́вит ны от преще́ния Своего́ пра́веднаго.
Сла́ва, глас то́йже:
Егда́ мучители безбожнии смерти вас предаваху,/ ты, святи́телю Вениами́не,/ кре́стным зна́мением себе огражда́л еси/ и моли́тву благодарения Богу возносил еси./ Ты же, преподобномучениче Се́ргие,/ о вразе́х твои́х молитвенно воздыха́я, вопиял еси:/ прости́ им, Бо́же, не ве́дят бо, что творя́т./ Купно с ними и вы, му́ченицы Иоа́нне и Ю́рие,/ страх смерти презревше,/ ко страданию мужественно потекли есте/. Ны́не же, святии, во славе Небесней пребывающе,/ с лики ангельскими Святую Троицу прославляете.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Се испо́лнися Иса́иино прорече́ние:/ Де́ва бо родила́ еси́/ и по рождестве́, я́ко пре́жде рождества́, пребыла́ еси́,/ Бог бо бе Рожде́йся, те́мже и естества́ новопресече́./ Но, о Богома́ти,/ моле́ния Твои́х рабо́в,/ в Твое́м хра́ме приноси́мая Тебе́, не пре́зри,/ но я́ко Благоутро́бнаго Твои́ма рука́ма нося́щи,/ на Твоя́ рабы́ умилосе́рдися/ и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Егда лжепастырие лукавии/ власть церко́вную восхи́тити и стадо словесное расточити восхоте́ша,/ тогда в бе́гство не обрати́лся еси́,/ архиере́ю до́блестный Вениамине,/ и корми́ло корабля церковнаго,/ еже вручи́ тебе́ Госпо́дь, а не челове́к,/ в ру́це чужди́х не пре́дал еси́,/ но па́стырь до́брый показа́лся еси́,/ полага́яй ду́шу твою́ за о́вцы твоя́.
Стих: Свяще́нницы Твои облеку́тся в пра́вду/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Егда́ отступники, предания церковная отвергающия/ и новыя обычаи вводящия,/ от Це́ркве Святыя отлучи́л еси́,/ тогда́ ты, святителю Вениами́не,/ теми в руце безбожных пре́дан был еси́,/ иже на смерть тя неправедне осудиша./ Сего ради мученическим венцем украсился еси/ и Небесная сокровища обрел еси,/ све́тлая красото́ гра́да на́шего.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Егда безбо́жнии мучителие/ прещении льстивыми тя устрашаху/ и воли своей покорити тщахуся,/ тогда, иера́рше преди́вне,/ ревностию по Бозе распалаемь,/ в броню правды облеклся еси/ и, твердость веры неколебимо являя,/ му́ченическую смерть прия́л еси́,/ верным людем образ терпения показуя.
Сла́ва, глас то́йже:
Ведо́му ти на суди́ще беззако́нное,/ вси ве́рнии на сто́гнах Петро́ва гра́да/ срета́ху тя, страстоте́рпче святый Вениамине,/ и, во умиле́нии серде́чнем коле́на своя преклоняюще,/ со слезами воспеваху песнь церковную:/ спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́.
И ны́не, глас то́йже:
Ты ми покро́в держа́вен е́си,/ трича́стный Кре́сте Христо́в:/ освяти́ мя си́лою твое́ю,/ я́ко да ве́рою и любо́вию покланя́юся и сла́влю тя.
На благослове́нии хлебо́в тропа́рь свята́го два́жды, глас 1:
Свети́льник всесве́тлый во гра́де свята́го Петра́ яви́лся еси́,/ па́стырю до́брый, священному́чениче о́тче Вениами́не./ Любо́вь и милосе́рдие в сердца́х ве́рных насажда́я,/ благотвори́ти призыва́л еси́ терпя́щим глад и нищету́./ Сего́ ра́ди и мы к тебе́ прибега́ем/ и с ве́рою вопие́м ти:/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ оте́чество на́ше в Правосла́вии и благоче́стии утверди́ти,/ мир Це́ркви дарова́ти/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
И тропа́рь Креста́, глас 1:
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя,/ и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
На у́трени
На Бог Господь: тропа́рь Креста́ два́жды. Сла́ва, тропа́рь свята́го. И ны́не, тропа́рь Креста́.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:
Посрами́л еси́, свя́те Вениами́не, лжеучи́тели нечести́выя,/ слово евангельское искази́вшия и разде́ление в Це́ркви произве́дшия./ Тще́тно бо ти́и словесы́ льстивыми склоня́ху тя от истины Христовой отступити/ и паству, юже ти Бог вручи, оставити./ Ты же, святителю, десни́цею Бо́жиею укрепля́емь,/ тверд и непрекло́нен до конца́ пребы́л еси́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Пресвята́я Де́во, Отрокови́це Преблагослове́нная,/ блаже́нна еси, Христа́ Бо́га ро́ждши,/ темже облаже́нствуй Того́ во́ли повину́ющияся.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:
А́ще и торжествова́ху беззако́ннии,/ и́же иска́ша поги́бели твоея́, архипа́стырю и му́чениче достосла́вне,/ но привременне и па́мять их поги́бе с шу́мом./ Твое́ же и́мя, я́ко И́стины побо́рника, сия́ет на Небесе́х/ и сла́ва твоя́ во ве́ки пребывает неизме́нна.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Пречи́стая Богоро́дице, Спа́са Христа́ неизрече́нно рождшая/ Егоже моли́ со священному́чеником Вениами́ном и всеми святыми,/ во е́же просвети́ти и спасти́ род наш.
Велича́ние:
Велича́ем вас,/ святии новомученицы Вениами́не, Сергие, Ю́рие и Иоанне,/ и чтим честна́я страда́ния ваша,/ я́же за Христа́/ претерпе́ли есте.
Псало́м избра́нный:
Бог нам Прибе́жище и Си́ла.
Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́ и прииди́, во е́же спасти́ ны.
Глаго́лах о свиде́ниих Твои́х пред цари́ и не стыдя́хся.
Вси язы́цы обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им.
Тебе́ ра́ди умерщвля́емся весь день, вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния.
Кре́пость моя́ и пе́ние мое́ Госпо́дь и бысть мне во спасе́ние.
По полиеле́е седа́лен, глас 1:
Испыта́ тя Госпо́дь, святи́телю сла́вне, и обре́те ве́рна Себе́/ и, я́ко зла́то в пещи́ страда́ний, очи́стив,/ я́ко во́лну, убели́ тя./ Ты же, проше́д сквозе́ о́гнь и во́ду,/ обре́л еси́ ве́чный поко́й, о ка́меню драги́й, украшение Це́ркве на́шея.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Честне́йши яви́лася еси́ Херуви́м,/ на земли́ ро́ждшая Христа́, всех Влады́ку,/ Чи́стая Всенепоро́чная Влады́чице.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду,/ и изве́л еси́ ны в поко́й. Стих: Разже́гл ны еси́, я́коже разжиза́ется сребро́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Небеса́ возвесели́шася во страдании вашем,/ святи́телю Вениами́не и преподобномучениче Се́ргие,/ мученицы Иоа́нне и Ю́рие,/ во́ини честни́и Христа́ Бо́га на́шего четверочи́сленнии./ Ны́не, во Ца́рствии Небе́снем неразлу́чны пребыва́юще,/ моли́теся ко Го́споду/ о умире́нии и спасе́нии душ на́ших.
Кано́н святы́х, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Воду прошед, яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:/ Избавителю и Богу нашему поим.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
От ю́ности Христа всем сердцем возлюбив,/ ше́ствовати а́нгельским путе́м изво́лил еси́,/ в моли́твах же неустанных пребыва́я,/ жертву духовную Бо́гови принесл еси, святителю Вениамине.
я́коже оте́ц чадолюбивый яви́лся еси́ многим:/ ни́щим и си́рым, стра́нным и убогим, грехми обремене́нным и в беда́х и болезнех сущим,/ сокруше́ния и ра́ны их исцеля́яй,/ Вениами́не сострада́тельне и пресла́вне.
Простира́л еси десни́цу по́мощи одержи́мым неду́гом пия́нства,/ воздержание тем пропове́дуя и жи́знь во Христе тех устроя́я,/ наипаче же о́браз кро́тости и милосердия являя, Вениами́не всехва́льне.
Богоро́дичен: Обре́т Тя, Всечи́стая, честнейшую всея́ тва́ри,/ воплоти́тися из Тебе́ благоволи́ Зижди́тель и Бог всех,/ падшаго Адама восставити промы́сливый.
Песнь 3
Ирмо́с: Небесного круга Верхотворче, Господи,/ и Церкве Зиждителю,/ Ты мене утверди в любви Твоей,/ желаний краю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Словом евангельским паству твою неленостно наставляя, святи́телю Вениами́не,/ душу твою за люди по вся дни полагал еси./ Сего́ ра́ди Богом прославлен бысть,/ яко достойный архиерей гра́да свята́го Петра́.
Любве ради к Богу вольней нищете покорился еси, архипа́стырю Петроградский,/ темже во дни испытаний лютых Христос дарова ти благодать не токмо веровати в Него,/ но и за Него пострадати.
О слу́жбах Бо́жиих тща́ние явля́я,/ в моли́твах и бде́ниих с па́ствою присно пребыва́л еси,/ хра́мы же Господни от поруга́ния защища́я,/ православная бра́тства устроял еси, Вениами́не пресла́вне.
Богоро́дичен: Чистоты́ и де́вства Сосуде избранный/ и Сына Божия честно́е Селе́ние,/ Пренепоро́чную Влады́чицу, прииди́те, ве́рнии, пе́сньми достойно почтим.
Седа́лен, глас 4:
Не поставля́ют свещу́ зажже́нную под спу́дом,/ но на све́щнице, рече Господь./ Та́ко просвети́шася све́том добродетелей твоих, о́тче Вениами́не,/ людие Церкве Русския,/ соверша́ющия дне́сь преславно святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Креста́, глас то́йже.
Подо́бен: Вознесыйся:
Све́тло не́бо показу́ется па́че со́лнца све́том Кре́стным/ просвеща́ет вся́ческая заре́ю свое́ю./ Те́мже Ты, Человеколю́бче, Спа́се всяческих,/ просвети́ ум наш его́ ра́ди и чу́вства:/ мы бо и́мамы того́ ору́жие ми́ру, непобеди́мую побе́ду.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя Крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Гони́мыя и мучимыя небоязненно укреплял еси,/ гони́тели же с мучители кротко вразумля́л еси,/ преще́ний тех не страша́ся, святи́телю Христо́в Вениами́не,/ тверд пребыва́я посреде́ все́х наве́т вра́жиих.
Стезе́ю пра́вды Христо́вой неукло́нно ше́ствовал еси́/ и паству твою, богомудре Вениамине, на путь спасения направлял еси, глаголя:/ подоба́ет душу свою полагати за Христа́ даже до сме́рти.
Не возмогоша нечести́вии крепость души твоея одоле́ти/ и твердость исповедания твоего победити, священномучениче досточудне,/ ты бо, в сердце своем побе́дное Креста́ зна́мение нося,/ веру Христову дерзновенно утверждал еси.
Богоро́дичен: О, Де́во Неискусобра́чная!/ Ты в рождестве Девою пребыла еси/ и по рождестве́ Приснодевою яви́лася еси́./ Тем немо́лчными гла́сы Тя, Влады́чице, величаем.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/ и мышцею Твоею высокою/ Твой мир подаждь нам,/ Человеколюбче.
Ще́драго дая́теля лю́бит Господь,/ вопиял еси в сердце твоем, святителю нищелюбче,/ темже, непрестанное попечение о страждущих имея,/ верных милостыню неоскудно подавати научал еси.
Любо́вию ко алчущим болезнуя,/ молитву теплую ко Пречистей Богородице принесл еси/ и ризу от честнаго образа Ея,/ яко жертву добровольную, нуждающимся подал еси.
Егда́ прии́де вре́мя смуты лютыя и востания безбожных,/ люди от кровопроли́тия прему́дре удержал еси./ Нечести́вии же оболга́ху тя, исповедниче Христов,/ злом за добро тебе воздавая.
Богоро́дичен: О, Ма́ти Бо́жия, ро́ждшая Всеблаго́е Сло́во!/ Души́ моея́ озлобле́ние исцели́/ и на путь покаяния направи.
Песнь 6
Ирмо́с: Молитву пролию ко Господу/ и Тому возвещу печали моя,/ яко зол душа моя исполнися/ и живот мой аду приближися,/ и молюся, яко Иона:/ от тли, Боже, возведи мя.
Егда отступницы нечестивии,/ предания церковная отвергающия и нововведения льстивно вводящия, ополчишася на тя,/ тогда ты, богомудре Вениамине, неложно учил еси,/ како подобает в дому Божием жити,/ яже есть Церковь Бога Жива, столп и утверждение Истины.
Егда отступницы от веры лжа́ми и клевета́ми оболгаху тя/ и в ру́це гре́шников преда́ша,/ ты, святи́телю, яко истинный раб Христо́в, в вере пребыва́я, кротце рекл еси:/ ра́достне ми есть Христа́ ра́ди вся терпе́ти от свои́х и чу́ждих.
Пред мучители на суди́щи предстоя́,/ о пра́вде Бо́жией свиде́тельствовал еси, святителю, глаголя:/ не вем, яко возвести́те ми,/ еже жи́ти или умрети./ Обаче о́чи свои горе́ возведу́ и реку́:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Богоро́дичен: Гла́с архангела Гаврии́ла, Де́во Всенепоро́чная, ны́не Тебе приносим:/ ра́дуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Конда́к, глас 6:
От ю́ности кре́ст Христо́в на ра́мо взе́м,/ и́стинный стра́ж Правосла́вныя Це́ркве яви́лся еси́,/ священному́чениче Вениами́не./ Клевету́, у́зы, оплевания, и суд непра́ведный/ от беззако́нных му́жественне претерпева́я,/ святы́ню церко́вную на поруга́ние не пре́дал еси́./ Те́мже и Христо́с да́ром терпе́ния и любве́ тя испо́лни,/ во е́же пред му́ченическою кончи́ною/ со благодаре́нием взыва́ти:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
И́кос:
Яви́ тя Госпо́дь, святи́телю о́тче Вениами́не,/ украше́ние гра́ду на́шему ве́лие,/ ди́внаго предста́теля о лю́дех твои́х,/ и́стиннаго свиде́теля пра́вды Бо́жия,/ наста́вника заблу́ждшим,/ любве́ и кро́тости пра́вило,/ свети́льника во тьме грехо́вней сия́юща,/ му́ченика дерзнове́ннаго,/ испове́дника тве́рдаго,/ столпа неколеби́маго Це́ркве на́шея,/ и ве́рнаго служи́теля Своего́, рекшаго:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Песнь 7
Ирмо́с: От Иудеи дошедше отроцы/ в Вавилоне иногда,/ верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще:/ отцев Боже, благословен еси.
От ю́ности по́двигом святы́х страстоте́рпцев приобщи́тися жела́я,/ ча́шу страданий испил еси́, святи́телю Вениами́не./ Темже увенча́ тя Господь венце́м му́ченическим, взыва́юща:/ благослове́н еси, Го́споди, Бо́же, во веки.
Боре́нием вну́тренним в темни́це томи́мь,/ во́ли Бо́жией всеце́ло преда́лся еси́, му́чениче добропобе́дный,/ и, поко́ем Небе́сным испо́лнився, яко отроцы в пещи Вавилонстей воспевал еси:/ благословен еси, Господи, Боже, во веки.
Во узи́лищи сый,/ ча́шу страда́ний, предугото́ванную тебе́, до конца́ испи́л еси́, му́чениче пресла́вне,/ и, ве́лиих утеше́ний и ра́дости неизрече́нныя от Ду́ха Свята́го удосто́ився,/ добропобедне взывал еси:/ благословен еси, Господи, Боже, во веки.
Богоро́дичен: Вы́шшая Небе́сных сил, Еди́на от веко́в Ты явилася еси́, Богороди́тельнице,/ Зижди́теля бо и Творца всяческих родила́ еси́ несказа́нно,/ Всечи́стая Влады́чице.
Песнь 8
Ирмо́с: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вои Ангельстии/ хвалите и превозносите во вся веки.
Па́стырей Церкве Христовой назида́л еси́, му́дре архиере́ю,/ да все упова́ние на Бо́га возложат и ве́рою неколе́блемою вооружа́тся,/ Спаси́тель бо наш сохрани́т Це́рковь Свою́ неруши́му до сконча́ния ве́ка.
Христо́с наша Жи́знь, Свет и Поко́й,/ с Нимже и в темнице добро́ есть бы́ти,/ сице наставля́л еси́ па́ству твою́, святи́телю Вениами́не,/ и предуготовля́л еси ю́ к страданием, взывая:/ Го́спода пойте и превозноси́те во вся веки.
Не аз спаса́ю Це́рковь, но Е́ю сам спаса́юся,/ та́ко смире́нно помышля́л еси́, священному́чениче Вениами́не./ Сего́ ради нима́ло страши́лся еси́ о судьбе́ Неве́сты Христо́вы, взывая:/ Го́спода пойте и превозноси́те во вся веки.
Богоро́дичен: Жезл из ко́рене Иессе́ева, Де́во, была́ еси́,/ Цвет возрасти́вши, Христа Жизнодавца,/ благода́ть всем подаю́щаго, взывающим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмо́с: Воистинну Богородицу,/ Тя исповедуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,/ с Безплотными лики Тя величающе.
Не посрами́м ве́ры Правосла́вныя и упова́ния на́шего,/ я́же есть наде́жда благ ве́чных,/ сими словесы́ в гонениих укрепля́л еси́ паству твою́, святи́телю Вениами́не,/ исполня́я служе́ние свое́ да́же до смерти.
Мужественне сме́рть прияти уготовляяся,/ сострада́льцы твоя укреплял еси/ и, вся благодарне претерпевая,/ мучи́тели твоя благослови́л еси, Вениами́не терпеливодушне.
Испо́лнися слово апо́стольское во страдании ва́шем, му́ченицы четверочи́сленнии,/ я́ко ни скорбь, ни гоне́ния, ни настоя́щая, ни гряду́щая/ не возмо́гут ве́рныя отлучи́ти от любве́ Бо́жия./ Сего́ ра́ди вас ублажа́ем.
Богоро́дичен: Тя, неискусому́жно ро́ждшую Жизнода́вца и Спа́са,/ Богоро́дицу воистину испове́дуем и мо́лим приле́жно,/ изба́ви нас от вся́кия ско́рби и болезни моли́твами Твоими, Ма́ти Де́во.
Свети́лен:
В ми́ре ско́рбни бу́дете,/ но дерза́йте, я́ко Аз победи́х мир, глаго́ла Госпо́дь ученико́м Свои́м./ Сей заве́т Христов до́бре храни́л еси́, архиере́ю пра́ведный,/ и побе́дно восше́л еси́ во све́тлыя черто́ги Ца́рства Небе́снаго.
Сла́ва, и ны́не, Креста́:
Крест предпра́зднуется и мир освяща́ется,/ чи́ни а́нгельстии пою́т нас ради Распе́ншагося,/ и торжеству́ют с на́ми и сра́дуются, Дави́дски зову́ще:/ соде́ла спасе́ние посреде́ земли́, Влады́ко.
На хвали́тех стихи́ры, глас 8:
Священномучениче Вениамине, Церкве Христовы истинный сыне/ и благостояния Ея усердный ревнителю,/ противу лжепастырей, тщащихся расхитити стадо твое,/ мужественне стал еси/ и, не убоявся прещений и лжесвидетельств мучителей,/ обратил еси суд на главу судивших тя,/ таже смертию твоею Православие утвердил еси./ Сего ради тя усердно ублажаем.
Ни слове́с плете́нием,/ ни мудростию человеческою,/ но па́че простото́ю и правдою/ про́поведь твоя́, иера́рше досточу́дне, исполнена бысть,/ глубины́ сердечныя достига́ющи/ и ве́ру пра́вую в людех укрепля́ющи./ Сего́ ра́ди, яко истиннаго пастыря,/ вси тя с любовию почитаем.
Духом евангельския любве пламенея/ и о пастве твоей боле́знуя,/ жили́ща страждущих и убо́гих посеща́л еси́/ и, многих на путь истины наставляя,/ во ограду церковную приводил еси./ Темже тя, святителю отче Вениамине,/ яко пастыря добраго и наставника верна ведуще,/ с любовию благочестно почитаем.
Клевету́ от челове́к беззако́нных,/ суд непра́ведный и преда́тельство лжебра́тий,/ мужественне претерпе́л еси́,/ священному́чениче Вениами́не,/ таже и смерть за Христа приял еси/ и жре́бия высо́каго удосто́ился еси́./ Сего́ ра́ди с любовию почита́ем тя/ и соверша́ем всечестную па́мять твою́.
Сла́ва, глас 6:
Приидите, вернии, составим лик,/ торжествующе и Бога прославляюще/ в память новомучеников четверочисленных:/ Вениамина святителя и Сергия преподобномученика,/ вкупе с мученики добропобедными Юрием и Иоанном,/ сии бо, Церковь Христову защищающе,/ не уклонишася скорби,/ ни убояшася темницы/ и, яко агнцы незлобивии, смерть прияша./ Ныне же в радости святых предстоят/ и молят Триединаго Бога/ о земнем отечестве нашем.
И ны́не, Креста́, глас то́йже:
Проро́честии гла́си Дре́во свято́е провозвести́ша,/ и́мже дре́вния кля́твы сме́ртныя свободи́ся Ада́м,/ тварь же днесь возноси́му тому́ совозвыша́ет глас,/ я́же от Бо́га прося́щи бога́тыя ми́лости./ Но еди́ный в благоутро́бии, Безме́рный Влады́ко,/ очище́ние бу́ди нам/ и спаси́ ду́ши на́ша.
На Литурги́и
Блаже́нны от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Ри́мляном, зача́ло 99. Аллилу́иа, глас 6: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Стих: Бог нам Прибе́жище и Си́ла, Помо́щник в ско́рбех, обре́тших ны зело́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 106. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:
Моли́тва
О, избра́нный уго́дниче Христо́в, священному́чениче Вениами́не, Це́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, земли́ на́шея благо́е прозябе́ние и кра́сный плод, па́ствы твоея́ предста́телю и наста́вниче! Ты во вре́мя гоне́ния безбо́жнаго от сокро́вищницы души́ твоея́ спаси́тельное испове́дание Правосла́вныя ве́ры изне́сл еси́, и ве́рным лю́дем града свята́го Петра́ па́стырь до́брый яви́лся еси́, ду́шу твою́ за Христа́ и Его́ о́вцы полага́я и лю́тыя во́лки дале́че отгоня́я, сострадание являя и братолюбие утверждая. В сердце же свое Христа восприем, посреде бурь житейских сердечную молитву и мир душевный хранил еси. Ны́не у́бо при́зри на нас, недосто́йных чад твои́х, умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем тя призыва́ющих. Утверди́ нас в ве́ре святе́й, научи́ ны всегда́ твори́ти во́лю Бо́жию и храни́ти за́поведи церко́вныя. Бу́ди па́стырем на́шим пра́вило ве́ры, во́ином вождь духо́вный, неду́жным врач изря́дный, печа́льным уте́шитель, гони́мым засту́пник, ю́ным наста́вник, всем же благосе́рдый оте́ц и те́плый моли́твенник, я́ко да моли́твами твои́ми соблюде́тся в Правосла́вии Оте́чество на́ше и град твой, и непреста́нно сла́вится в них и́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Минея дополнительная. 31 июля. Священномученика Вениамина, митрополита Петроградскаго
Служба новомученикам и исповедникам Санкт-Петербургской митрополии
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 1
Свети́льник всесве́тлый во гра́де свята́го Петра́ яви́лся еси́,/ па́стырю до́брый, священному́чениче о́тче Вениами́не./ Любо́вь и милосе́рдие в сердца́х ве́рных насажда́я,/ благотвори́ти призыва́л еси́ терпя́щим глад и нищету́./ Сего́ ра́ди и мы к тебе прибега́ем и с ве́рою вопие́м ти:/ моли́ ми́лостиваго Бо́га,/ оте́чество на́ше в Правосла́вии и благоче́стии утверди́ти,/ мир Це́ркви дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Светильником преярким в городе святого Петра ты стал, пастырь добрый, священномученик отче Вениамин. Любовь и милосердие в сердцах верующих насаждая, ты призывал делать добро терпящим голод и нищету. Потому и мы к тебе обращаемся и с верой взываем к тебе: «Моли милостивого Бога об укреплении Отечества нашего в Православии и благочестии, даровании мира Церкви и душам нашим великой милости».
Кондак, глас 6
От ю́ности и́го Христо́во на ра́мо взем,/ и́стинный страж Правосла́вныя Це́ркве яви́лся еси́,/ священному́чениче Вениами́не./ Клевету́, у́зы, страда́ния и суд непра́ведный/ от беззако́нных му́жественно претерпева́я,/ святы́ню церко́вную на поруга́ние не пре́дал еси́./ Те́мже и Христо́с да́ром терпе́ния и любве́ тя испо́лни,/ во е́же пред му́ченическою кончи́ною/ со благодаре́нием взыва́ти:// за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Перевод: С юности иго Христово на плечи подняв, ты стал истинным стражем Православной Церкви, священномученик Вениамин. Клевету, заключение, страдания и несправедливый суд от беззаконных мужественно претерпев, святыню церковную ты не предал на поругание. Потому и Христос наполнил тебя дарами терпения и любви, так что ты перед мученической кончиной с благодарением взывал: «За все, Господи, слава Тебе».
Молитва
О, преди́вный святи́телю, богому́дрый и всесвяты́й о́тче на́ш священному́чениче Вениами́не! К тебе́ ны́не прибега́ем ве́рою и любо́вию чту́щии тя́, похвалы́ сия́ принося́ще от всего́ се́рдца и помышле́ния. Мо́лим тя́ приле́жно, страстоте́рпче святы́й, не забу́ди ны́ к тебе́ усе́рдно притека́ющих: утверди́ на́с в ве́ре святе́й правосла́вней, научи́ на́с всегда́ твори́ти за́поведи Бо́жия, исцели́ боле́зни душе́вныя и теле́сныя, бу́ди на́м покрови́телем и прибе́жищем в ско́рбех и напа́стех, заступи́ ны́ от вра́г ви́димых и неви́димых, да и мы́ богоуго́дне преше́дше по́прище сея́ жи́зни, твои́м предста́тельством и богоприя́тными моли́твами бу́дем насле́дницы Ца́рствия Бо́жия и сподо́бимся с тобо́ю предстоя́ти Престо́лу Царя́ Сла́вы, поклоня́яся Ему́ и воспева́я во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Каноны и Акафисты
Аудиокниги и фильмы
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Больше молись и меньше говори. Всем требуется много молитвы и мало слов.