Преподобный Паи́сий Святогорец (Эзнепидис)
Житие
Краткое житие преподобного Паисия Святогорца
Преподобный Паисий Святогорец (в миру Арсений Эзнепидис) родился 7 августа 1924 года в селении Фарасы, в Каппадокии (Малая Азия). Грудным ребенком он был привезен в Грецию, где его родители поселились в небольшом городке Конница. Когда в стране началась гражданская война (1944–1948), Арсений Эзнепидис был призван в действующую армию.
После войны он встал на путь монашеской жизни, к которой стремился с детства. 27 марта 1954 года после установленного испытания послушник Арсений был пострижен в рясофор с именем Аверкий, 3 марта 1957 года – в мантию с именем Паисий. Он подвизался на Святой Афонской Горе, затем – в монастыре Стомион в Коннице и на Святой горе Синай. Множество людей приходило к старцу и находило духовное руководство и утешение.
12 июля 1994 года он почил о Господе в Иоанно-Богословском монастыре, расположенном близ селения Суроти в окрестностях Салоник.
Полное житие преподобного Паисия Святогорца
Геронда Паисий, в миру Арсений Езнепидис, родился в Фарасах Каппадокийских, в Малой Азии, 25 июля 1924 года. Его отца звали Продромос. Он был благочестивым человеком и патриотом, из-за чего его семья подвергалась опасности от турецких фанатиков-мусульман. Мать старца звали Евлампией. В их семье, кроме маленького Арсения, было еще девять детей. Через две недели после рождения Арсения фарасийские греки бежали из Турции, чтобы спастись от турецких гонений. Перед отъездом в Грецию святой Арсений Каппадокийский окрестил мальчика и дал ребенку свое имя, пророчески сказав: «Хочу оставить после себя монаха».
В сентябре 1924 года корабль с беженцами подошел к берегам Греции, и измученные люди, наконец, обрели новую родину и безопасность. Малыш Арсений рос, имея большую любовь ко Христу и Богородице, и очень хотел стать монахом. Он постоянно ходил в лес, где молился, держа деревянный крест, сделанный своими руками. Детство старца прошло в г. Конице. Здесь он успешно окончил школу и работал до армии плотником.
В 1945 году Арсения призвали в армию, где он отличился благонравием и мужеством.
После армии Арсений сразу ушел на Святую Гору Афон. В 1950 году он стал послушником благодатного духовника, отца Кирилла, впоследствии игумена монастыря Кутлумуш († 1968). Некоторое время спустя о. Кирилл направил послушника в монастырь Есфигмен, где Арсений и принял в 1954 году рясофор с именем Аверкий. Новый монах нес любые послушания, а, выполнив свои, помогал и другим братьям закончить их работу. Аверкий постоянно молился, стараясь, чтобы это не заметили окружающие, любил читать жития святых.
В 1954 году Аверкий по совету духовного отца перешел в обитель Филофей и стал там учеником отца Симеона, известного своей добродетелью. В 1956 году отец Симеон постриг отца Аверкия в малую схиму с именем Паисий, в честь митрополита Кесарийского Паисия II, который также был уроженцем Фарасы Каппадокийской. На новом месте о. Паисий вел прежнюю жизнь: подвизался по любочестию и помогал, сколько мог, братии.
В 1958 году из Стомио Коницкой его просили прийти помочь остановить распространение протестантов. Геронда, получив внутреннее «извещение» воли Божией, пошел и жил в обители Рождества Богородицы в Стомио. Там он с помощью благодати Божией помог тысячам душ и оттуда отправился в 1962 году по каким-то духовным причинам на Синай.
Геронда много работал, а на заработанные деньги покупал пищу и раздавал ее бедуинам, которые его очень любили. В 1964 году геронда вернулся на Афон и поселился в Иверском скиту. В 1966 году геронда заболел, и ему отняли большую часть легких.
С мая 1978 года о. Паисий поселился в келии Панагуда святой обители Кутлумуш. Сюда к старцу потянулись тысячи людей. Ежедневно от восхода до заката он советовал, утешал, решал людские проблемы, изгонял всякое стеснение и наполнял души верою, надеждою и любовью к Богу. Для всей Греции геронда стал духовным магнитом, вытягивающим скорбь болезнующих людей.
Принимая тяготы притекающих людей, геронда мало-помалу стал изнемогать телесно. К 1993 году состояние старца стало очень тяжелым. В октябре 1993 года геронда поехал с Горы Афон в монастырь св. Иоанна Богослова в Суроти. Здоровье его катастрофически ухудшилось. 12 июля 1994 года геронда предал свою преподобную душу Господу. Геронда почил и был погребен в монастыре св. Иоанна Богослова в Суроти Солунской, и место его погребения стало святыней для всего православного мира.
13 января 2015 года Священный Синод Константинопольской Православной Церкви причислил преподобного Паисия Святогорца к лику святых, о чем святейшего патриарха Московского и всея Руси Кирилла уведомил святейший патриарх Константинопольский Варфоломей своим письмом от 28 января 2015 года.
Решение о включении преподобного Паисия в русский месяцеслов было принято на заседании Священного Синода Русской Православной Церкви 5 мая 2015 года с определением празднования его памяти 29 июня/12 июля.
Творения в библиотеке
Труды о святом в библиотеке
- Архондарик под открытым небом (священник Дионисий Тацис)
- Видео: Паисий Святогорец (Режиссер: Александр Куприн)
- Воспитание детей по святому Паисию Святогорцу (митрополит Афанасий (Николау))
- Гуру, юноша и старец Паисий (Дионисиос Фарасиотис)
- Житије старца Пајсија Светогорца (Јеромонах Исаак)
- Избранный сосуд (иером. Христодул Агиорит)
Богослужения
Служба преподобному Паисию Святогорцу
Утверждено Священным Синодом
Русской Православной Церкви
8 декабря 2020 года (журнал № 99).
Месяца июня в 29-й день
Преподобнаго Паисия Святогорца
На малей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Отче Паисие досточудне,/ знаменьми воистинну чудес твоих/ в последняя времена явился еси/ веси Фарасския древо многоплодное,/ родителей твоих похвала,/ столп воздержания,/ Афона и всея Церкве слава./ Темже верных собрания/ пении по долгу благохвалят житие твое.
Отче Паисие богоблаженне,/ града Коницы украшение,/ пламенную любовь от юности ко Господу имея,/ житии святых и преподобных отец назидался еси/ и, во благочестия наставники тех избрав,/ ученик верный и последователь твердый/ воздержания и постничества был еси.
Отче Паисие священне,/ помыслы лютаго сопротивника отверг,/ чистейший молниезрачный образ Христа/ в сердце твоем приял еси./ Темже, безбожия помышления разгоняя,/ истины догматы и богатство веры/ ныне концем земли проповедуеши.
Отче Паисие преподобне,/ вышнее Троицы действо издетска стяжав,/ благодать пощения приял еси/ и, любовь велию ко святым имея,/ младенческая вся отвергл еси,/ движа ко изумлению вся сродники и домашния твоя,/ прообразуя тако, святе, путь жития твоего.
Слава, глас 2:
Неустанныя подвиги твоя, богоносе Паисие,/ яко ясныя образы подражания и спасения вси познахом:/ страстей бо всяческая востания победив,/ во времена последняя яко солнце возшел еси/ на горе Афонстей и во инех странах,/ просвещая твоими чудесы и наставлении./ Темже в молитвах не престай,/ ума нашего мрак греховный разгнати,/ да познаем вси велию милость.
И ныне, Богородичен:
Все упование мое на Тя возлагаю,/ Мати Божия,/ сохрани мя под кровом Твоим.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Коница и Синай,/ и гора Афонская,/ ликуют и хвалятся/ божественною памятию твоею,/ отче Паисие.
Стих: Восхвалятся преподобнии во славе/ и возрадуются на ложах своих.
Гробу твоему честному,/ отче Паисие,/ с верою множества покланяются,/ надеющеся прияти/ благодать твою, славне.
Стих: Воспойте Господу песнь нову,/ хваление Его в Церкви преподобных.
Ходатая ко Христу/ ведают тя вси,/ Паисие всеблаженне,/ темже и прошений своих/ приемлют исполнение.
Слава, глас тойже:
Имея в души, отче Паисие,/ свет Святыя Троицы,/ осияваеши благочестно/ призывающих тя, всеславне.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Владычице Богородице,/ молися непрестанно Сыну Твоему/ о воспевающих рождество Твое,/ Богоневесто Пречистая.
Тропарь писан на велицей вечерни.
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1.
Подобен: Всехвальнии мученицы:
От отрочества зело возлюбил еси/ монашеское жительство/ и пребывание единомысленное,/ честный Паисие,/ темже мирская обольщения,/ плотския сласти и вся преходящая/ мужественне презрел еси/ и, ум твой в Горняя вперив,/ яко ангел в телеси пожил еси.
Воинства мирскаго ратник быв,/ преблаженне Паисие,/ образ добродетели сущим с тобою показал еси,/ иноческим же полком сочетався,/ учитель благочестия многим явился еси,/ наставляя тех ко спасению/ словесы твоими, знаменьми и чудесы,/ яже творил еси/ Христа божественною благодатию.
Возшед на гору Синайскую,/ тамо преподобно пожил еси,/ подражая Моисею боговидцу/ и Иоанну, лествицы божественныя списателю,/ славне Паисие,/ в посте, яко безплотен пожив,/ дарования Утешителя Духа Святаго приял еси,/ якоже древле отцы наши и вси святии.
Обители Стомион в Конице усердный инок/ и Есфигмена благопокорный послушник был еси,/ и Филофеевскую обитель, преподобне, прославил еси,/ последи же на гору Синай,/ яко ангел, вселился еси,/ промышляя о потребных людем бедным/ и о всякой твари.
Поучении и чудесы многоразличными/ киновию Суротийскую утвердил еси/ и благочестным девам и женам,/ отче преподобне Паисие,/ воистинну богосветлый наставник, путевождь и учитель явился еси,/ темже гроб твой, якоже велие сокровище,/ священная обитель содержащи,/ веселится честне.
Юным мудрый попечитель явился еси,/ постниче святый Паисие,/ недугующим врач и помощник,/ страстьми губительными обдержимым избавитель,/ безбожным скорое вразумление,/ учеником благонадежное утверждение/ и всякому человеку ближний во Христе и знаемый.
Слава, глас 6:
Подвижников стезею шествуя,/ богоносе Паисие,/ к добродетельному житию устремился еси/ и, ветхаго человека совлекся,/ непрестанною же молитвою ум очистив,/ Духа Святаго сладости причастник показался еси./ И ныне, богоукрашенный отче,/ стяжанию благодати Духа Святаго/ нас прилежно научаеши.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево:
Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На литии стихиры самогласны, глас 1:
Веселися о Господе горо Афонская,/ в тебе бо, яко цвет весенний,/ в последняя времена преподобный Паисий процвете,/ иже слез излиянием,/ яко делатель добрый, душу свою воздела,/ добродетелей древо насади/ и плоды безстрастия и прозрения принесе,/ подаваяй страстей врачевание/ и исцеление недугов душевных вкупе и телесных./ Темже ныне к нему притекаем/ и с верою умильно вопием:/ молися, святе Паисие, милостивому Богу за ны,/ воспевающих житие твое/ и велия твоя дарования.
Глас 2:
Своему хотению умертвився,/ яко иный Павел, страстей свободился еси/ и одеждею световидною Духа Утешителя облеклся еси./ Темже, яко телесныма очима,/ помышления человеков зрети сподобился еси,/ будущая предведая и полезная провещавая/ приступающим к тебе, отче Паисие./ Сего ради и мы, руце к тебе простирающе,/ яко имущу велие дерзновение ко Господу,/ молитися за ны просим,/ яко да волнение моря житейскаго прейдем/ и в пристанище Царствия Небеснаго достигнем.
Глас 3:
Отче преподобне,/ на всяк день человеков множества,/ яко ковчег спасения,/ келлию твою обступаху:/ едини убо спасения души взыскующе,/ друзии же исцеления недугов,/ помыслов исправления/ и прилучшихся в житии разрешений просяще./ Такожде и ныне ко гробу твоему,/ людие притекающе,/ тогожде с верою просят,/ с нимиже и мы тебе сице вопием:/ блаженне старче Паисие,/ молитвами твоими и нас укрепи.
Глас 4:
Море сланое страстей прешед/ и духов лукавых гордыню низложив,/ вместилище Утешителя Духа был еси,/ преподобне отче Паисие./ Ты бо, зерцало ума очистив,/ моляся, Богочеловека Господа узрел еси,/ Пречистую Его Матерь,/ Лукиллиана и Евфимию, мучеников славных/ и лики прочих святых./ С нимиже и ныне молися Господу,/ помиловатися душам нашим.
Слава, глас тойже:
Подражателя Христова, Паисия преподобнаго,/ на Святей Горе пожившаго,/ похвальными словесы воспоим,/ той бо струями слез распаление страстей угаси,/ душу просвети и ум очисти,/ и светлейший сосуд благодати явися./ И ныне, собору постников сочетався,/ непрестанно молится о призывающих честное имя его.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
От всяких бед рабы Твоя защити,/ Благословенная Богородице,/ да Тя прославим,/ надежду душ наших.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, постников:
Радуйся, Фарасския земли прозябение,/ Святыя Горы реко приснотекущая,/ учителю благочестия,/ обители Суротийския питателю,/ подвизающихся добрый образе,/ Синая благое украшение,/ града Коницы хранителю/ и всея Еллады пресветлое солнце,/ юности попечителю и помощниче,/ человече Небесный и во плоти ангеле,/ целителю недужных и страждущих упокоение,/ Паисие отче наш,/ Церкве Христовы новая звездо и досточудная.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Радуйся, отче наш Паисие,/ отроком изрядный благочестия проповедниче,/ страждущим скорое избавление,/ безчинным кроткое вразумление,/ сущим в бедах подкрепление,/ скорбящим утешение,/ верным вспоможение,/ всем, приходящим к тебе помощниче,/ преподобных сопричастниче/ и теплый о нас к Богу молитвенниче.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Радуйся, преподобне отче Паисие,/ священников богомудрый наставниче,/ благочестно жити хотящих учителю,/ постником истинное правило/ и богодохновенный провидче!/ Ты, дар прозрения имея,/ сокрытая помышления ума обличал еси/ и недуги душевныя врачевал еси./ Темже по всей земли имя твое прославися/ и вернии со усердием молятся,/ твоея помощи взыскующе.
Слава, глас 8:
Постнически пожив и сласти житейския одолев,/ плоти желания и сладострастие всякое победил еси/ и посещения благодатнаго сподобился еси,/ преподобне старче Паисие,/ ты бо, в келлии своей пребывая,/ великомученицу Евфимию яве узрел еси/ и о мученичестем подвизе ея беседовал еси./ С неюже о нас молися,/ даровати душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Владычице, прими молитвы раб Твоих/ и избави нас/ от всякия нужды и печали.
Тропарь, глас 1:
Фарасския земли порождение/ и Афона славное украшение,/ блаженне отче Паисие,/ преподобных изрядный подражателю,/ яко всесветлое солнце просиял еси/ и благодатию верных множества озарил еси:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Даровавшему тобою всем исцеления.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой, Спасе:
Благодатию Христовою просвещен, якоже древнии отцы с безсловесными зверьми пожил еси, отче богомудре, и птиц и змиев друг соделался еси. Темже вси, видевшии тя, ужасахуся и Вседержителя Бога прославляху.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Икону честную Страшнаго Предстательства Матере Владыки держал еси, преподобне отче Паисие, и, воззрев к Вышним, явися ти от нея свет, озаряяй вся. Сего ради молися непрестанно с Приснодевою о душах наших.
По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Многочуднаго честнаго Паисия, Горы Афонския славу и Каппадокийския земли прозябение, гордыню змиеву поправшаго, страсти плотския сокрушившаго и множества верных чудесы облагодетельствовавша достойно вси да почтим.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Приснодеву Госпожу Владычицу, земнородных род украсившую и сладчайший зрак имущую, в кущи Афонстей узрел еси, преподобне Паисие, и со умилением Той поклонился еси. Темже с Нею не закосни молитися о нас ко Господу.
Величание:
Ублажаем тя,/ преподобне отче Паисие,/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов/ и собеседниче Ангелов.
Псалом избранный: Терпя, потерпех Господа:
По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Молитвами и подвиги твоими, отче Паисие, юным детоводитель и людем, страстию губительною одержимым, наставник был еси; имущим неудобоисцельныя обычаи греховныя преизрядный врач явился еси; взыскующим же пути спасения известный советник познался еси, подвижниче богопросвещенный. Темже вернии, в Суроти твоему гробу покланяющеся, радуются и благочестно память твою по долгу воспевают.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Святый образ Твой, Дево, сущий в Сионе, узрев, божественный Паисий на горе Афонстей наказа иконописателем прилежно списати и велию Твою благодать всем проповеда. Сего ради, Богородице, не оскудей непрестанно Христа молящи о всех рабех Твоих, воспевающих благочестно Пречистое Твое Рождество.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Во всю землю изыде вещание подвиг твоих,/ преподобне Паисие,/ ты бо в двадесятем веце по Рождестве Спасове,/ яко звезда утренняя возсиял еси/ и православных множества просветил еси,/ во еже ведети волю Господню./ Сего ради ныне, на Небеса возшед/ и стяжав велие дерзновение,/ молися о спасении душ наших.
Канон, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/ чудотворяй иногда/ Моисейский жезл, крестообразно поразив/ и разделив море,/ Израиля же беглеца пешеходца спасе,/ песнь Богови воспевающа.
Даждь ми разум, Христе Всесильне, да возмогу всеусердно воспети житие и многая чудеса преподобнаго Твоего, Паисия честнаго и многочуднаго.
Благочестно, яко ангел, на земли пожив, славне Паисие, плоть и страстей востания духу покорил еси и даров Божиих приятелище явился еси, всем потребная подавая.
Всея твари Создателя теплою мольбою умилостивляя, скорый помощник страждущим и в скорби сущим явился еси, святе Паисие, святыя Горы похвало.
Богородичен: В пучине страстей погружаемь, утопаю, Мати Богородице, темже, яко нищий и окаянный, взываю: молитвами Твоими бурю искушений моих устави, Горы святыя Хранительнице.
Песнь 3
Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом,/ и землю на водах основавый,/ на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/ яко несть свят паче Тебе,/ Едине Человеколюбче.
Христовою благодатию победитель на духи лукавыя показался еси, отче Паисие, зело крепко смирив юношу Георгия, силою бесовскою одержима и обольщена бывша губительным учением.
Духоносный отче Паисие! Господь всяческих, красен добротою паче сынов человеческих, Свой Образ тебе некогда откры и исполни тя благодати велия.
Недоумеет ум человеческий, како яве приял еси в твоей келлии многопетую великомученицу и дивную Евфимию, святе Паисие блаженне, отцев похвало.
Богородичен: Исцелений источник и врачевание изрядное Тя, Мати, вемы, удручаемии вси болезньми телесными. Темже с верою просим Твоея, Богоневесто, божественныя помощи.
Седален, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Непрестанно в молитве пребывая, душу твою храм Духа Святаго соделал еси, Паисие преподобне, и столп светел, верныя просвещаяй, явился еси, моля о всех Христа, Иже всех Содетеля и Вседержителя.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Дево Неискусомужная, христиан Упование и ангелов Веселие! Велие дерзновение пред Престолом Сына Твоего имущи, присно молися, Владычице, о чтущих Тя.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча,/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Силу с Небесе приемь, тяжкия болезни претерпевал еси, богомудре Паисие, и славословная пения усердно ко Христу возглашал еси. Темже и дар исцеления душ и телес приял еси.
Учению святых отец твердо следуя, мужественне в Солуни Христа исповедал еси, всеблаженне, и, яко ангел, с прочими иноки в путь богоразумный шествовал еси, образ веры подая человеком.
Руце твои преподобнеи ко Господу воздевая, земли отступал еси, всехвальне Паисие, и свет невещественный множицею лице твое осеняше. Темже и зрящии в сиянии лик твой зело удивляхуся.
Богородичен: Во утробу Твою Вседержитель вселися, Богородице, и человеков смешение от тли обнови, клятву же разрешив и смерть упразднив, темнозрачнаго противника беззаконнаго гордыню смири до конца.
Песнь 5
Ирмос: Вскую мя отринул еси/ от лица Твоего, Свете Незаходимый,/ и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго,/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Духом деяния приходящих к тебе прозревая и попечение милостивное показуя, вся потребная ко спасению им подавал еси, богоносе отче Паисие.
Кроток и нестяжателен, молитвы делатель прилежный, тишины любитель и любве рачитель, Бога усердный почитатель и человеком милостивый предстатель явился еси, богомудре Паисие.
Суесловия, зело верныя соблазняющая, наставленьми и ученьми православными, знаменьми и чудесы сокрушил еси, всеблаженне отче Паисие.
Богородичен: Ева убо прамати клятву рода древле прият, Ты же, Богородице, радость и мир Рождеством Твоим всем принесла еси. Темже Предстательницу человеком Твои раби Тя имамы, Владычице.
Песнь 6
Ирмос: Очисти мя, Спасе,/ многа бо беззакония моя,/ и из глубины зол возведи, молюся,/ к Тебе бо возопих, и услыши мя,/ Боже, спасения моего.
Целомудренно на земли пожив, верных души словесы твоими богатно напитал еси, преподобне отче Паисие, и образ благочестия и чистаго жития всем явил еси.
Яко живительный источник, струи воздержания изливая, множество юных напоил еси, Паисие преподобне, и сих от блуда и нечистоты к потоку благодати привел еси.
Православия догматы множицею в житии твоем богомудренно и умодержавно яве утверждал еси, Паисие преподобне, Святыя Горы богоносный учителю.
Богородичен: Не имам дара слезнаго, еже плакати грехов моих множество, ни умиления, ни стенания спасительнаго, Мати, обаче мольбами Твоими ко Христу, лютое невоздержание мое сокруши.
Кондак, глас 8.
Подобен: Взбранной Воеводе:
Святыя Горы подвижника преславнаго/ и Церкве молитвенника теплаго/ восхвалим в песнех всеусердно,/ верныя к жизни изрядней наставляюща/ и всякая прошения сих исполняюща,/ и тако ему возопиим:/ радуйся, отче Паисие.
Икос:
Яко ангел в последняя времена на Горе Афонстей явился еси, преподобне Паисие, на земли бо благочестне пожив, подвижников древних равностоятель показался еси. Темже с любовию вопием ти таковая:
Радуйся, Каппадокии божественное рождение;
радуйся, Афона велие богатство.
Радуйся, Коницы богодухновенная похвало;
радуйся, киновии Суротийския украшение.
Радуйся, реко многоструйная божественных дарований;
радуйся, поточе неистощимый спасительных врачеваний.
Радуйся, яко прославляеши обители Афонския;
радуйся, яко обитаеши на горе Синайстей.
Радуйся, многих благодатных даров приемниче;
радуйся, о людских невежествиих печальниче.
Радуйся, избавителю люте страждущих;
радуйся, провидче помышлений сокровенных.
Радуйся, отче Паисие.
Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения/ огнь устыдеся в Вавилоне иногда./ Сего ради отроцы в пещи, радованною ногою,/ яко во цветнице, ликующе, пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Научал еси изрядно наставленьми юных сословие, еже супружество избрати или тесный путь иноческий предпочести. Темже онии с тобою вопияху, поюще: благословен Бог отец наших.
Недуги телесныя терпеливно подъем, в сладость тяжкия болезни вменил еси, преподобне отче Паисие, темже и приял еси от Бога благодать независтную, чудодейственне страсти многоразличныя исцеляти.
Веселится обитель девическая, яже в Суроти, имущи, яко сокровище даров Святаго Духа, мощи твоя, блаженне Паисие, и Вседержителю восклицает: благословен Бог отец наших.
Богородичен: Струями чудес Твоих, Пренепорочная Владычице, земнородных чини от прелести велиара, скорбей, многоразличных бед и болезней телесных, Пречистая, свобождаются.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь/ халдейский мучитель/ Богочестивым неистовно разжже,/ силою же лучшею спасены, сия видев,/ Творцу и Избавителю вопияше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.
Собрания верных на Святей Горе к тебе, отче, усердно притекаху, прияти твою, преподобне, благодать и силу: ты бо от Бога многая дарования стяжал еси и во времена сия мудрый наставник человеком показался еси.
Познавшии, преподобне, жития твоего изряднейшая на горе Афонстей и во инех странах, воспевают Господа Человеколюбца: ты бо словесы и делы, яко звезда, возсиял еси и тьму человеком страждущим разгнал еси.
Всенощными твоими стоянии и многими посты образ изрядна подвижника на Горе Святей и в Синаи явил еси, всеславне Паисие. Ты и ныне ко Христу за люди руце усердно воздеваеши, древним отцем равночестне.
Богородичен: Многими согрешеньми недугующии, житейскими попечении и душевными страстьми обдержимии, к Тебе, Нескверней и Нетленней Владычице, смиренно вопием: молитвами Твоими из рова прегрешений возведи нас.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем Небо,/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски,/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./ Тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чиноначалия величают.
От тины прегрешений избавлься, око твое душевное очистил еси и тем болезни человеков лютыя, душевныя и телесныя ясно зрел еси, блаженне Паисие, и всех, приходящих к тебе, на лучшая наставлял еси.
Яко древле отцы, тако и ты неуклонным путем Христовым богоугодно шествовал еси, Паисие чудне, и равно с Тихоном и прочими спостники Афонскими образ святыни во дни наши явил еси.
Яко имеяй дерзновение в Вышних, сохрани молитвами твоими от вреда льстиваго, и злых жития находящих, и бури прегрешений благочестно чтущих память твою и радостно поющих тя, преподобне.
Богородичен: Неистовствующия прилоги лукаваго отжени державою Твоею, Богородице Дево, яко родила еси чудно Христа, Победителя Славнаго, потребившаго гордыню древняго змия и главу того сокрушившаго.
Светилен:
Преподобнаго Паисия, Горы Святыя славу, Суротийския обители хранителя, путевождя молящихся и юных наставника в пениих почтим, славословяще божественне житие того и деяния.
Слава, и ныне, Богородичен:
Дево Преславная, христиан утверждение, благоговейное предстательство немощным человеком, болящим исцеление и страждущим крепосте, вселенныя покрове! Благочестно Тя воспеваем, раби Твои.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: Что вас наречем:
Отче преподобне Паисие!/ Фарасския веси благое прозябение,/ Коницы многоценное сокровище,/ Суротийския обители похвало и радование,/ Горы Синайския подвижниче,/ Афона величайшее украшение,/ теплый о нас молитвенниче,/ моли спастися душам нашим.
Отче всеблаженне Паисие!/ Древних подвижников подобниче,/ добродетелей смиренномудрый исполнителю,/ монахов предивный наставниче,/ юных мудрый учителю,/ болящих известный целителю,/ демонов и нечаемых зол прогонителю,/ моли спастися душам нашим.
Отче досточудне Паисие!/ Бедствующих теплый предстателю,/ молящихся скорый услышателю,/ связуемых страстию наркомании избавителю,/ благодати Духа Святаго сосуде избранный,/ ангелов собеседниче и преподобных сожителю,/ Царствия Небеснаго наследниче,/ моли спастися душам нашим.
Отче богоносе Паисие,/ о всех, верою тя воспевающих,/ не оскудей тепле молитися,/ стяжал бо еси дерзновение ко Господу/ и многими даровании от Него обогатился еси,/ прорицати будущая, яко настоящая,/ исцеления подавати душевная и телесная/ и к Царствию Небесному верныя путеводити.
Слава, глас тойже:
Преподобне старче Паисие,/ во всю землю изыде глас наставлений твоих,/ ты бо, яко ангел во плоти пожив,/ живоносная евангельская словеса возвещал еси/ и, образ терпения верным показуя,/ совершенне на Бога уповати научал еси./ Мы же, ведуще тя наставника мудра/ и ходатая пред Богом тепла/ с верою и любовию вопием ти:/ моли спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен:
Небесная поют Тя,/ Обрадованная, Мати Безневестная,/ и мы славословим неизследованное Твое Рождество,/ Богородице, моли спастися душам нашим.
На Литургии служба вся преподобническая
Молитва
О, преподобне и богоносне отче Паисие, богомудрый наставниче, лествицею добродетелей от земли в Царствие Небесное восшедый и благодать, во еже ходатайствовати о нас пред Престолом Всемилостиваго Бога, приемый!
Ты, во дни земнаго жития тяжкия болезни претерпевая и благодарственная пения за вся Богу воздавая, от Него благодать восприял еси телесныя недуги исцеляти и души, грехми омраченныя, врачевати. Ныне, предстоя Престолу Вседержителя, Того милосердие к нам приклони, да твоим молитвенным предстательством дарует нам Господь крепость во искушениих, мужество в борьбе с духами злобы поднебесныя, прощение всех наших грехов, яже от юности нашея даже до настоящаго дне сотворихом словом, делом и помышлением, и да научит нас, яже подобает благое творити, во еже богоугодне житие скончати и ближним с любовию и смирением послужити.
Ей, отче святый, паки молим тя: помози нам пути греховнаго отвратитися, плоды же покаяния и обновления во Христе душ наших Господеви принести и во образ жития твоего, еже любве и милосердия исполнено бысть, уз греховнаго жительства разрешившеся, к Небесным Чертогом взыти, идеже вкупе с тобою сподобимся прославляти Бога в Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 5
Боже́ственныя любве́ о́гнь прие́мый, / превосходя́щим по́двигом вда́лся еси́ весь Бо́гови, / и утеше́ние мно́гим лю́дем был еси́, / словесы́ боже́ственными наказу́яй, / моли́твами чудотворя́й, / Паи́сие Богоно́се, / и ны́не мо́лишися непреста́нно // о всем ми́ре, преподо́бне.
Перевод: Божественной любви огонь принявший, исключительным подвигом вручил всего себя Богу и был утешением для многих людей, вразумляя Божественными учениями, совершая чудеса молитвами, Паисий Богоносный, и сейчас молишься не переставая обо всем мире, преподобный.
Кондак, глас 8
А́нгельски на земли́ пожи́вый, / любо́вию просия́л еси́, преподо́бне Паи́сие, / мона́хов вели́кое утвержде́ние, / ве́рных к житию́ свято́му вождь, / вселе́нныя же утеше́ние сладча́йшее показа́лся еси, / сего́ ра́ди зове́м ти: // ра́дуйся, о́тче всеми́рный.
Перевод: Как ангел на земле проживший, любовью просиял ты, преподобный Паисий, монахов великая сила, верующих же ко святой жизни проводник, вселенной же утешением сладчайшим явился ты, потому взываем к тебе: «Радуйся, отче всем миром почитаемый».
Молитва
О святы́й преподóбный и богоно́сный о́тче на́ш Паи́сие, возлю́бленный на́ш покрови́телю и богому́дрый наста́вниче, ле́ствицею доброде́телей от земли́ в Небе́сное Ца́рство восшéдый и благода́ть прия́вый во е́же хода́тайствовати о на́с пред Престо́лом Всеми́лостиваго Го́спода на́шего. Мо́лим тя́ отврати́ти ны́ от пути́ грехо́внаго и научи́ти ны́ Го́сподеви соверше́нны плоды́ покая́ния и обновлéния во Христе́ ду́ш на́ших приноси́ти.
Ты́, святы́й о́тче, во дни́ жития́ земна́го мно́зи тя́жки боле́зни и неду́ги неисцéльныя уврачева́вый и ду́ши грехми́ и скорбми́ стра́ждущих исцели́вый, ны́не предстоя́ Бо́гу, Того́ милосе́рдие к на́м приклони́, да твоего́ предста́тельства ра́ди любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́ исцели́т, да́рует кре́пость во искуше́ниих, му́жество в борьбе́ с ду́хом зло́бы, и́щущим вéчней поги́бели на́шей, да да́рует на́м проще́ние все́х на́ших грехо́в, и́хже от ю́ности на́шея да́же до настоя́щаго дне́ по́мыслом, сло́вом и де́лом соверши́хом, да научи́т ны́, я́же на́м подоба́ет твори́ти, я́ко да вы́ну Ему́ и бли́жним с любо́вию и смире́нием послу́жим.
Е́й, о́тче святы́й, наста́ви на́с, во о́браз жития́ твоего́, и́же любве́ и милосе́рдия испо́лнено бы́сть, у́з грехо́внаго жи́тельства разреши́вшеся, к Небе́сным Чертогам взы́ти, идéже да восхва́лим Всемилосéрднаго Триипоста́снаго Го́спода на́шего во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, преподобне и богоносне отче Паисие, богомудрый наставниче, лествицею добродетелей от земли в Царствие Небесное восшедый и благодать, во еже ходатайствовати о нас пред Престолом Всемилостиваго Бога, приемый!
Ты, во дни земнаго жития тяжкия болезни претерпевая и благодарственная пения за вся Богу воздавая, от Него благодать восприял еси телесныя недуги исцеляти и души, грехми омраченныя, врачевати. Ныне, предстоя Престолу Вседержителя, Того милосердие к нам приклони, да твоим молитвенным предстательством дарует нам Господь крепость во искушениих, мужество в борьбе с духами злобы поднебесныя, прощение всех наших грехов, яже от юности нашея даже до настоящаго дне сотворихом словом, делом и помышлением, и да научит нас благое творити, во еже богоугодне житие скончати и ближним с любовию и смирением послужити.
Ей, отче святый, паки молим тя: помози нам пути греховнаго отвратитися, плоды же покаяния и обновления во Христе душ наших сотворити и во образ жития твоего, еже любве и милосердия исполнено бысть, уз греховнаго жительства разрешившеся, к Небесным Чертогом взыти, идеже вкупе с тобою сподобимся прославляти Бога в Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Каноны и Акафисты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Как отделение души от тела есть смерть тела, так отделение Бога от души есть смерть души.