Преподобномученик Лавре́нтий (Левченко), иеромонах
Дни памяти
9 февраля (переходящая) - Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской
24 октября - Собор всех святых, в Оптиной пустыни просиявших
Житие
Преподобномученик Лаврентий родился 26 апреля 1893 года в селе Николаевском Курьинской волости Змеиногорского уезда Томской губернии в семье крестьян Ивана Леонтьевича и Акилины Федоровны Левченко и в крещении был наречен Стефаном. Кроме Стефана, в семье были старшие дочери Ксения, Евфросиния и Мария.
Любой земной труд, семейное и хозяйственное послушание должны были в представлении русского православного крестьянина в конце концов завершиться сугубым подвигом на поприще спасения души и молитвы за ближних, живых и почивших сродников, должны были завершиться трудом и жизнью, посвященной исключительно Господу Иисусу Христу. А где было наилучшее место спасения, как не в монастыре? В 1891 году в Шамординский монастырь в Калужской губернии поступила сестра Стефана Ксения, постриженная впоследствии в монашество с именем Евгения, через четыре года в Шамордино поступила сестра Евфросиния, принявшая постриг с именем Анатолия, а в 1909 году – сестра Мария. В 1910 году в монастыри поступили отец и мать Стефана, мать – к дочерям в Шамордино, а отец – в Оптину Пустынь, мать приняла постриг с именем Акилина, а отец принял схиму с именем Иоанн (он почил в 1929 году и был погребен у храма Покрова Божией Матери в Козельске); вместе с отцом пришел в монастырь и семнадцатилетний Стефан.
В Оптиной Стефан был пострижен в монашество с именем Лаврентий, рукоположен во иеродиакона и возведен в сан архидиакона. После закрытия Оптиной Пустыни безбожниками в 1923 году архидиакон Лаврентий поселился в Козельске в домике, в котором собрались его отец, мать и сестры – все монашествующие, к ним присоединились некоторые из оптинской братии, и получилась небольшая обитель. Зарабатывали они тем, что давала кустарная мастерская по изготовлению валяной обуви, которая была устроена в их доме. Валенки, которые они изготовляли, славились добротностью и высоким качеством выделки, и на них всегда был большой спрос.
После того как в Казанском храме Оптиной прекратились службы, монахи перешли служить в Георгиевский храм в Козельске, где настоятелем стал иеромонах Макарий (Чиликин); здесь и стал служить архидиакон Лаврентий. Служили, хотя и несколько сокращенно, чтобы не утомлять непривычных к длинным службам мирян, но само служение и пение было по-прежнему оптинским, и сюда потянулись православные русские люди, всегда ценившие монастырскую службу как наиболее молитвенную; кто сам не умел молиться, тот ухватывался за монашескую молитву. По большим праздникам в Георгиевский храм приходил служить настоятель Оптиной архимандрит Исаакий (Бобраков) и иноки, поселившиеся в близлежащих деревнях, и в эти дни пели на два клироса.
Впоследствии прихожане храма села Ивановского, расположенного неподалеку от Козельска, стали просить архиепископа Калужского Сильвестра (Братановского) рукоположить полюбившегося им благочестивого архидиакона во иеромонаха, и архиепископ исполнил их просьбу. В Ивановское к нему переехали монахини-сестры, они помогали по храму и зарабатывали на жизнь рукоделием.
Иеромонах Лаврентий ходил по деревням, общался с крестьянами и, будучи человеком мастеровым, часто был привлекаем к ремонту молотильных машин в колхозе: машины колхозу дали, а мастеров тогда еще не подготовили.
В 1935 году сотрудники НКВД принялись собирать об отце Лаврентии сведения на предмет его ареста. С этой целью осведомителям было дано задание заводить об отце Лаврентии беседы, чтобы получить о нем такого рода сведения, чтобы обвинить его в контрреволюционной деятельности и арестовать. Из беседы осведомителя с некоторыми верующими выяснялось, что иеромонах Лаврентий пользуется большим авторитетом среди православных. Приезжая в Козельск, он «обходит всех монахов и монашек и уговаривает, чтобы мы терпели, как терпел Христос... мы, когда говорим с ним, и не евши сыты бываем от его слов»[1], – поведал некий человек осведомителю. От других же верующих осведомитель узнал, что иеромонах Лаврентий держится очень осторожно, незаметно и старается быть полезным не только для православного общества, но и для новосозданных колхозов, так что когда там ломается что из техники, то идут к нему, а он помогает безотказно. Но большей частью же старается молчать, чтобы не обнаружить своего мнения.
В апреле 1936 года сотрудники Козельского отделения НКВД допросили нескольких жителей из прихода села Ивановское, требуя, чтобы они дали компрометирующие показания о священнике, дабы, не раскрывая имен осведомителей, получить материалы для его ареста и осуждения. Но свидетели дали показания столь путанные, что арест иеромонаха Лаврентия был тогда отложен. Однако в конце лета 1937 года вышел приказ Сталина о массовых арестах, и тогда протоколы допросов были извлечены как доказательные для обвинения священника.
В первых числах сентября соседка отца Лаврентия сообщила ему, что арестован священник соседнего прихода, и отец Лаврентий стал собирать вместе с сестрой вещи, которые могли бы ему понадобиться в тюрьме. Иеромонах Лаврентий был арестован 6 сентября 1937 года и заключен в камеру предварительного заключения при козельской милиции. В тот же день его допросил начальник козельского районного отделения НКВД.
– Следствие располагает данными, что вы производили церковную службу по колхозам района, брали деньги и продукты от колхозников, собирали подписи среди колхозников, не имея разрешения на это от сельсовета, райисполкома и колхоза. Просим не путать и дать правдивое показание по этому вопросу.
– Действительно, производил богослужение в колхозах деревень Лаврово, Ивановское, Староселье, Новоселие, Заречье, Толстое и поселка Алпатовское, за произведенные религиозные требы платили деньгами... хлебом... подписи я среди колхозников не собирал...
– Следствие располагает данными, что вы предлагали колхознице Евфросинии Волковой посещать церковь вместе с детьми и... проводили агитацию против школы.
– Евфросинию Волкову я знаю... она с 1932 года не ходит в церковь; почему она бросила церковную службу, я не знаю... против школы я... не агитировал.
– Следствие располагает данными, что вы... на поле среди колхозниц в колхозе Мировой Октябрь проводили контрреволюционную агитацию против советской власти. Требуем правдивого показания по данному вопросу.
– В колхозе я бывал, но контрреволюционной агитации я не проводил – виновным себя не признаю.
– В 1937 году вы без ведома сельсовета и колхоза в ночное время обходили дворы колхозников и собирали подписи – просим дать правдивое показание по этому вопросу.
– Без дела я по домам колхозников не ходил, если ходил, то по просьбе колхозников: были случаи, что по вечерам ходил служить «требы» в дома, где имеется необходимость. Подписи не собирал.
22 сентября 1937 года начальник козельского отделения НКВД составил обвинительное заключение и направил его на решение тройки, добавив от себя, чтобы дело иеромонаха Лаврентия было рассмотрено по первой категории, иначе говоря, чтобы он был приговорен к расстрелу.
5-6 октября 1937 года состоялось заседание тройки НКВД, и отец Лаврентий был приговорен к расстрелу. Иеромонах Лаврентий (Левченко) был расстрелян 25 октября 1937 года и погребен в общей безвестной могиле.
Предание сохранило память о внешнем образе преподобномученика. Отец Лаврентий был высокого роста, с черными длинными волосами, большой густой черной бородой.
Составитель игумен Дамаскин (Орловский)
«Жития новомучеников и исповедников Оптиной пустыни». Введенский ставропигиальный мужской монастырь. Оптина пустынь. 2008 год. Стр. 79–86
Примечания
[1] УФСБ России по Калужской обл. Д. П-13441. Л. 10.
Источник: fond.ru
Богослужения
Служба преподобномученику Лаврентию Оптинскому
Текст службы утвержден к общецерковному богослужебному употреблению на заседании Священного Синода 24 августа 2023 года (журнал № 68).
Месяца октября в 12-й день
Преподобномученика Лаврентия Оптинскаго
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, преславнаго чудесе!/ В земли Калужстей возсия светильник,/ веры Православныя поборник,/ старцев Оптинских усердный послушник,/ верный сын Церкве нашея,/ Лаврентий преподобномученик,/ монашествующих богомудрый наставник,/ исповедник преславный/ и воин Христов непобедимый.
О, преславнаго твоего глаголания,/ Лаврентие премудре,/ ты бо, от души любве исполненныя,/ и веры твоея крепкия,/ изнемогшим крепость подавал еси/ и словом животным утверждал еси,/ глад безверия утоляя/ и мрак греха прогоняя/ светом учения Христова.
О, боголюбия присных сродник твоих,/ родителие бо и сестры твоя,/ яко жертвы чистыя, Богу себе приносят/ и, постриг иноческий приемлюще,/ елеем веры светильницы душ своих питают;/ темже и тебе путь узкий показуют,/ да, от силы в силу восходя,/ последи яко агнец незлобивый заклан будеши/ и пира Агнца Божия насладишися.
Слава, глас тоже:
Блажен еси, отче Лаврентие,/ яко усердно Господеви поработал еси,/ темже и тело твое, укрепившеся в постех и бдениих/ и трудех многоразличных, тобою подъятых,/ ранами, яко цветы райскими, последи украсися/ и, яко всесожжение богоприятное, Христу принесеся./ Сего ради, мужеству и вере твоей дивящеся,/ с любовию вопием ти:/ молися за стадо твое, отче треблаженне,/ еже помиловатися душам нашим.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Царь Небесный:
Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На стиховне стихиры, глас 8:
Како воспоим монашеское житие твое,/ Лаврентие преподобне,/ ты бо, отцем оптинским во всем подражая,/ бдении молитвенными плоть духу покорил еси,/ темже и Христа ради со дерзновением пострадал еси/ и с лики всех святых молиши ныне о душах наших.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Како исчислим обилие трудов твоих,/ Лаврентие богохвальне,/ ты бо, миру странен быв,/ неленостно миру послужил еси/ и немощи немощных любовию носил еси,/ темже монаси и мирстии днесь память твою почитают/ и к милостивному предстательству твоему прибегают.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Како не подивимся твоему мужеству,/ Лаврентие многострадальне,/ ты бо страха безбожных не убоялся еси/ и со дерзновением Христа исповедал еси,/ темже ангелы и человецы венцем песненным тя увязуют днесь/ и Бога, давшаго ти крепость Свою,/ достодолжно прославляют.
Слава, глас 4:
Благочестием, трудолюбием и ревностию по Бозе,/ добрую славу себе стяжал еси,/ преподобномучениче Лаврентие,/ сего ради власти безбожнии/ в темницу мрачную тя затвориша,/ ты же, светло страданием украшен,/ со многим дерзновением Богу предстал еси,/ показуя раны твоего сораспятия./ Помози и нам, отче приснославне,/ верными Христу даже до смерти пребыти/ и милость в День судный улучити.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Призри на моление:
Тропарь, глас 4:
Славою богоугодных подвигов твоих/ днесь страна Калужская хвалится/ и Оптина Пустынь память твою светло празднует,/ преподобномучениче Лаврентие блаженне,/явился бо еси веры крепкий адамант/ и освятил еси землю нашу кровию твоею,/ темже моли Христа Бога спастися душам нашим.
Слава, и ныне, глас тойже:
Заступнице от враг иноплеменных Необоримая Калужския земли/ и Избавительнице от смертоносныя язвы Милостивая!/ Избави рабы Твоя от всяких бед и болезней,/ с верою и любовию прибегающия к чудотворней иконе Твоей,/ и спаси души наша.
На утрени
На Бог Господь: тропарь преподобномученику Лаврентию дважды. Слава, и ныне: Богородице.
По 1-м стихословии седален, глас 5.
Подобен: Собезначальное Слово:
Во обитель Оптинскую водворився, богомудре Лаврентие, ветхую ризу греха отринул еси и, во иноческия одежды облекся, на страсти мужественне вооружился еси и воин Христов добропобедный показался еси. Тем вси зовем: обнищавшия ны грехом путеводствуй на стези добродетелей твоими к Богу молитвами.
Слава, и ныне, Богородичен, глас 4:
Всех святых святейшая, Благая Богородице Дево, Ты еси по Бозе упование наше и на Тя надежду спасения возложихом, темже молимся и неустанно вопием: подаждь нам, грешным рабом Твоим, великия Твоя милости.
По 2-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Добродетельным житием, крепким пощением и непрестанною молитвою на безплотныя враги ополчился еси, преподобномучениче Лаврентие, и немощная враждования тех посрамил еси, иже, не могуще тя побороти, в руце беззаконных предаша. Обаче ты, и по смерти жив сый, Христу предстоиши и молишися о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Богородицу Пренепорочную в песнех возвеличим и, взирающе на честный Ея образ, со умилением и любовию возопиим: радуйся, Благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.
Величание:
Величаем тя,/ преподобномучениче Лаврентие,/ и чтим подвиги и страдания твоя,/ яже за Христа/ претерпел еси.
Псалом избранный:
Весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет.
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом.
Ты же, Господи, Заступник мой еси, Слава моя и возносяй главу мою.
Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь, исцели мя, Господи, яко смятошася кости моя.
Отступите от мене вси делающии беззаконие, яко услыша Господь глас плача моего.
Господи, Боже мой, на Тя уповах, спаси мя от всех гонящих мя и избави мя.
Помощь моя от Бога, спасающаго правыя сердцем.
Да уповают на Тя знающии имя Твое, яко не оставил еси взыскающих Тя, Господи.
Ты, Господи, сохраниши ны и соблюдеши ны от рода сего и вовек.
По полиелеи седален, глас 4:
Монашество, яко мученичество вольное, и мученичество, яко послушание монашеское, воприял еси от Христа, отче Лаврентие, темже человецы и ангели днесь хвалу тебе приносят и подвиги твоя славят.
Слава, и ныне, Богородичен:
Предстательнице теплая и Заступнице усердная, в годину безбожия от конечныя погибели землю Русскую всемощным ходатайством к Сыну Твоему избавльшая. И ныне не остави нас молитвами Твоими, Владычице Богородице.
Степенна 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Марка, зачало 37.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Егда в жертву живую/ Господу себе самаго принесл еси,/ преподобномучениче Лаврентие,/ отверзошася ти врата правды/ и ныне, вшед в Царство Небесное,/ престолу Бога Живаго предстоиши,/ хвалу Ему с лики новомучеников Русских возсылая.
Канон, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
Любовию ко Вседержителю распалився, отче, мою озимевшую душу дыханием молитв твоих согрей, да воспою приснославную и священную твою память.
Ангельскому житию приснии твои, отче Лаврентие, поревноваша, темже един по единому Богу присвоишася и, обручения Ангельскаго сподобившеся, на земли вкупе ангельски пожиша.
Ввоинився в полк иноческий, богомудре Лаврентие, оптинским воеводам в послушание вдался еси и на страсти мужественне ополчился еси, ихже и низложил еси.
Богородичен: Любити Божий закон наставляющи нас, икону Свою, Богородице, явила еси в земли Калужстей, к ней же припадающе взываем: настави ны на стези правыя, Закононаставнице.
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе:/ несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Евангельское слово, отче, послушав и всю мирскую молву оставив, богомудрым отцем оптинским прилепился еси, иже в меру мужа духовнаго тя возрастиша.
Не по мудрости мирстей богоугодное житие твое устроися, отче Лаврентие, но по послушанию отцем богопросвещенным и по благодати Христовой, всельшейся в тя.
Трудолюбне послушание монашеское исполнял еси и рукоделию от юности твоея прилежал еси, отче, сего ради Дародатель Христос ущедри тя, во еже врагом и ближним во благое содейстовати.
Богородичен: Лицы празднующих песненно да торжествуют, и веси вся и гради Калужстии в кампаны ударяют и благословят Деву, едину в женах Бога во плоти рождшую.
Седален, глас 8:
Преподобнически на земли пожил еси, отче, плоть твою трудами неленостно распиная и добродетельми душу украшая, последи же и кровь твою за Христа излиял еси, сего ради молися Ему прилежно о чтущих святую память твою.
Слава, и ныне, глас тойже:
Силою невидимою Твоя икона, Богородице, одеяна, неисчетную пучину чудес источает яве и устрашает иноплеменных полки и еретичествующих разоряет соборища, здравие же независтно с верою притекающим дарует, и любовь умножает. Темже град Калуга непрестанно Тобою хвалится, Ты бо еси Заступница земли Русския необоримая.
Песнь 4
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце Праведное,/ ста в чине своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Юность твоя, отче, ветвие добродетелей израсти, яже в монашестем жительстве цветы благочестия украсишася, темже во страдании твоем плод Богу красен принесл еси, достойно взывая: слава силе Твоей, Господи.
Паству твою, яко добрый виноградарь, к лозе Христовой привил еси, научая за вся благодарение Богу приносити и достойно взывати: слава силе Твоей, Господи.
Лук безбожия сокрушися о камень твоего, отче, исповедания и уста, оболгающая тя, затворишася, достойно правду тебе вещающу.
Богородичен: Яко честнейшую Херувим и преимущую сил Небесных почти́ Тя Сын Твой, Богоневесто, темже образу Твоему покланяемся, яко Царица еси Небесе и земли, имже украшается земля Калужская.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой Свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения,/ верою воспевающия Тя.
Ты, Господи, Свет мой, в темнице немолчно взывал еси, Лаврентие крепкодушне, светом веры область тмы побеждая.
Укрепляяй любящия Его, Господь во страданиих силу Свою ти даде, да ведают безбожнии, что есть вера Христова на земли.
Похвалу тебе исплетает днесь пустынь Оптина, в нейже у ног отцев преподобных воспитался еси, темже молитися не престай, Лаврентие, о всех твою память зде празднующих.
Богородичен: Стена крепкая и благочестия ограда чудотворная икона Твоя, Богородице, сущи: сего ради еретическая посрамляются собрания и немощствуют, на Твой взирающе благий и светлый лик.
Песнь 6
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.
Хлебом разумным гибнущия от глада слова Божия напитал еси, Лаврентие, и гласу твоему внимающия на брань духовную укрепил еси.
Веры крепкий адамант явился еси и безбожную беззаконную власть посрамил еси, словесы истиными уста льстивая заграждаяй.
Аще и заточиша тя беззаконницы в темницу и гладом изнуряху тя, питателя сирот и вдов, но души твоея не возмогоша отлучити от любве Христовы.
Богородичен: Исцелений богатый источник, в скорбех и нуждах всесильный покров, в печалех утешение и девственниц лепотное веселие Твоя, Дево, икона Калужская явилася есть.
Кондак, глас 8.
Подобен: Взбранной:
Землю калужскую обтекл еси,/ богомудре Лаврентие,/ благоуханием Христовым сию облагоухая/ и словом Божиим чада твоя питая;/ темже и ныне не презри зовущия ти:/ радуйся, мучениче преславне.
Икос:
Ангельски на земли пожив и с Небесе росу благодати Христовы восприим, во обители Оптинстей преславно добродетельми просиял еси и пред мучители веру твердо исповедал еси, святе Лаврентие, сего ради похваляем тя словесы сицевыми:
Радуйся, православных веселие;
радуйся, безбожных посрамление.
Радуйся, любве Христовы сияние;
радуйся, надежды непостыдныя источниче.
Радуйся, преподобных оптинских живоносная ветве;
радуйся, паствы твоея заступниче крепкий.
Радуйся, Лаврентие, мучениче преславный.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому не поклонившеся, отроцы авраамстии/ искушахуся, яко злато в горниле,/ в пещи огненней, яко в чертозе светлем,/ ликоваху, поюще:/ благословен еси, Боже отец наших.
Евангельскою любовию возгоревся, Христу всем сердцем работати возжелал еси; темже, семена слова Божия сея, ниву плодоносну сотворил еси, поя: благословен еси, Боже отец наших.
На камене предания церковнаго стопы твоя утвердив, отеческое учение делы исполнил еси и за други живот свой положил еси, в радости поя: благословен еси, Боже отец наших.
Истину Христову житием утверждая, путем многоскорбным и узким шествовал еси, Лаврентие, темже, ложь мучителей дерзновенне обличив и муки от них прием, ныне на Небесех ликуеши, поя: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Ангелосветлый Твой лик и целомудреннаго образа Твоего великая воистину сила, нечестивых развращенный попаляет нрав, и наставляет к лучшим изменитися добротам и взывати: Благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Избавителю всех, Всесильне,/ посреде пламене благочествовавшия,/ снизшед, оросил еси/ и научил еси пети:/ вся дела, благословите, пойте Господа.
Пастырския мудрости дар от Пастыреначальника восприим, овцы Христовы словесною пищею питал еси и во благочестии наставлял еси, взывая: вся дела, благословите, пойте Господа.
Оптина пустынь память твою благочестно совершает, отче Лаврентие, и мученическою порфирою твоею украшается, в радости поющи: вся дела, благословите, пойте Господа.
Даже до конец земли Калужския достиже слава твоя, святе Лаврентие, темже грады и веси ея, память твою светло празднующе, с веселием взывают: вся дела, благословите, пойте Господа.
Богородичен: Одеяние светоносное и просвещение душам низпосылаеши, Дево, всем к чудотворному Твоему верою притекающим образу, обнаженным Божественныя благодати и омраченным грехми.
Песнь 9
Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть,/ Ты же, Дево Богородице,/ прозябением чревоношения/ мирови благословение процвела еси./ Тем Тя вси величаем.
Богатство некрадомое на Небеси стяжал еси, Лаврентие, труды рук твоих нищия богатотворя, темже и нас, память твою почитающих, в Бога богатети настави.
Аще и смерть нуждную подъял еси и сокровище мощей твоих до дне суднаго сокрыто есть от нас, но вемы тя на Небеси со Христом живуща и тепле о нас молящася.
Единомыслен преподобным учителем твоим быв, в гонениих от обители Оптинския духом не отлучился еси и в страданиих верен Христу пребыл еси. Темже днесь тя величаем.
Богородичен: На Твой благообразный взирающе лик, недоумеем достойную Ти похвалу принести, Отроковице, но якоже древле Архистратиг научи: радуйся, Благословенная в женах, вопием Ти, Едина Пречистая.
Светилен.
Подобен: Посетил ны есть:
Светом жития твоего мрак безбожия озарил еси и верных сердца просветил еси, подвизая небоязненно славити незаходимое Солнце Христа.
Слава, и ныне, Богородичен:
Девства светильник, чистоты сокровище, евангельскаго любомудрия светлость являет нам, Марие Богородительнице, образ Твой, имже страну Калужскую озарила еси.
На хвалитех стихиры, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Небесным чином сопричелся еси,/ земное мудрование оставив,/ молитвою же и трудолюбием известнейшим/ страсти плотския умертвил еси/ и добродетелей богатство неиждиваемое стяжал еси,/ Лаврентие преподобне,/ моли о душах наших.
Хлебом разумным чад твоих препитал еси,/ богомудре отче Лаврентие,/ и, любовию ко Христу распалаемь,/ в темнице свободен пребыл еси,/ темже твою светоносную память совершающих/ спаси от бед твоими молитвами.
Исповеданием Христа твой язык освятив,/ уста безбожная заградил еси,/ и, на враги безплотныя доблестне ополчився,/ в ризу светлую облеклся еси,/ очервленив ю кровьми страдания твоего,/ темже и венцем безсмертия увенчался еси,/ Лаврентие преподобне.
Слава, глас 2:
Добрая слава твоя/ протече по всей земли Калужстей/ и слава Небесная тя увенча,/ темже молися Христу, преподобномучениче Лаврентие,/ рукописание грех наших изгладити/ твоим дерзновенным предстательством/ и стране нашей даровати в Православии утверждение/ и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Глаголы Гаврииловы сохраньши,/ Слово Божие, Пречистая, вместила еси,/ свиток Богоначерта́н явилася еси, Девице,/ темже в книзе животней написатися молися/ чтущим Твой образ,/ града Калуги украшение.
Славословие великое. И отпуст.
Блаженна от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе/ и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову,/ хваление Его в церкви преподобных. Апостол к Тимофею, зачало 291. Аллилуия, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его. Евангелие от Матфеа, зачало 36. Причастен: В память вечную будет праведник:
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?