Преподобномученик Феогно́ст (Пивоваров), иеромонах
Дни памяти
9 февраля (переходящая) - Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской
Житие
Преподобномученики Верненские (Алма-Атинские) Серафим, Феогност, Пахомий, Анатолий, Ираклий, Виктор и Евдокия
С целью распространения Православной веры в Туркестанском крае и духовного просвещения азиатских кочевников, Святитель Туркестанской кафедры Преосвященный Епископ Александр (Кульчицкий) вознамерился зажечь на берегах Иссык-Кульского озера миссионерскую путеводную звезду. В 1882 году он приступил к освящению избранного места и водрузил деревянный крест там, где предположено было основать мужской Свято-Троицкий миссионерский монастырь. Первые насельники монастыря приложили много трудов для возведения монастырских стен и зданий и устроения хозяйства, терпя недоброжелательное отношенье кочующих племён, оборачивающееся нередко открытым нападением на послушников и потравой монастырских пастбищ.
Умножение братии последовало в 1886 году, когда в монастырь приехали 11 иноков из Свято-Михайловской Закубанской пустыни, а в 1894 году на берега величественного Иссык-Кульского озера решили отправиться с острова Валаам восемь иноков во главе с игуменом Севастианом, неся с собой дух Валаамской обители.
Несколько лет спустя, уже в начале ХХ-го столетия, в монастырь были приглашены из Рождество-Богородицкой Глинской пустыни Курской епархии несколько иноков, в числе которых были монахи Серафим, Феогност и Анатолий. Известно, что они были образованные иноки, ведущие высокую подвижническую жизнь. Кроме того, отец Серафим был наделён иконописным талантом и имел прекрасный певческий голос, отец Анатолий был замечательным певцом и незаурядным регентом, отец Феогност имел хорошие административные способности.
В Свято-Троицком монастыре Глинские иноки сблизились с монахами Пахомием и Ираклием. Сейчас, когда минуло почти столетие, не представляется возможным с точностью установить биографические данные Казахстанских подвижников и фактическую сторону описываемых событий. Достоверно известно лишь то, что к 1909 году монахи Серафим и Анатолий были призваны в кафедральный город Верный, где удостоились получить священный сан и несли своё служение в Успенской церкви Туркестанского архиерейского дома, за которое в 1912 году были удостоены права ношения набедренника. Также они духовно окормляли недавно основанную Иверско-Серафимовскую женскую обитель.
В 1916 году иеромонах Анатолий управлял архиерейским хором в Вознесенском Кафедральном соборе города Верный.
После событий, потрясших Верный — прихода в марте 1918 года к власти большевиков и расстрела епископа Пимена (Белоликова, память 3 сентября), монахи ушли в горы и в 8-ми верстах от города в горном урочище Медео, и создали и устроили скит на сопке Мохнатой. Иеромонах Серафим обустроил в нём церковь, вырытую в склоне горы. Позже этот скит был отдан ими монахиням, а братия решила искать более уединённого места. Такое место нашли они на горе Кызыл-Жар. Там ими были поставлены кельи и вырыты пещеры. Был и Престол.
Отец Пахомий до 1916 года был также переведён в город Верный и дальнейший его путь Господь связует с Глинскими подвижниками Серафимом и Анатолием. Монах Ираклий, иеромонахи Феогност и Пахомий оставались в Иссык-Кульском монастыре до 1919 года. Отец Феогност в том же году был утверждён там в должности благочинного и помощника духовника для мирян. После нападения киргизов на монастырь в 1916 году, было замучено много престарелых монахов. В 1919 году монастырь был закрыт.
Духовником скита был иеромонах Серафим (Богословский). Родился он в город Глухове в 70-е годы. Мирское имя его Александр. Отец его, Евфимий, был управляющим у помещика. Мать Мария была женщина кроткая и благочестивая, непрестанно посещавшая храм Божий. В семье было двое детей — Саша и его старшая сестра. Матери его было открыто Богом, что её сын примет мученическую кончину. Когда он был ещё мальчиком-гимназистом, она, как-то проснувшись утром, плакала и говорила: «Сын мой, я видела во сне, что ты будешь мучеником». Она непрестанно о нём плакала, а он очень любил и жалел её. Как-то он играл на баяне и пел церковные песнопения. Мать слушала. Вдруг он заметил, что она плачет и спросил: «Мама, что ты плачешь?» Она отвечала, что во время его пения она видела венец над его головой, и ангелов с ним, и опять повторила, что кончина его будет мученической. Эти слова матери глубоко запали в его душу. Александр же так рассуждал: «Если кончина моя будет мученической, что искать мне в миру!». И, достигнув юношеского возраста, удалился в Глинскую пустынь.
Проживая в Глинской пустыни отец Серафим имел своим духовником помощника братского духовника иеромонаха Домна (Аггеева), духовная связь с которым не прекращалась и после его кончины.
Однажды, после отречения Государя от Престола, послушница Феоктиста пошла к отцу Серафиму в ущелье. Поднялась в гору, ещё дверь кельи не успела открыть, а батюшка встречает её на пороге и говорит: «Знаю, зачем пришла. Мне Домн сказал: Серафиме, Серафиме, Царя убрали и скорыми, скорыми шагами всё пойдёт к погибели».
В 1921 году в Кызыл-Жарский скит приехали трое красноармейцев на лошадях с ружьями. Отец Серафим угостил их чаем и положил спать. Сам он не спал, читал правило. Под утро красноармейцы подошли к нему, наставили ружье в спину и выстрелили. Он успел крикнуть: «Анатолий!». Затем красноармейцы по дорожке пошли к отцу Феогносту, который по ночам обычно молился в пещере. Возможно, устав от ночной молитвы, он прилёг в своей келии отдохнуть. Как лежал он, скрестив на груди руки, так и остался — они выстрелили ему в сердце.
На другой день приехала милиция. Место осмотрели и разрешили хоронить. Вырыли могилу, покрыли её досками и без гробов, завернув монахов в мантию, похоронили. Позже иеромонах Анатолий отпел их на Мохнатой сопке. После всего случившегося отец Пахомий, отец Ираклий и отец Анатолий жить в скиту не остались.
Схимонах Ираклий (мирское имя — Сергей Матях) жил в городе Талгар, в семье старосты Талгарскаго храма И.Д. Дмитриева. В доме жить отказался и построил себе келью в саду. Последние годы батюшка жил в селе Сазоновка в доброй верующей семье. Любил ночные молитвы, спать не ложился, лишь подремлет, сидя на лавочке, и снова молится. Отец Ираклий скончался от болезни накануне праздника Вознесения Господня в 1937 году. О своей кончине он был извещён заранее.
Иеромонах Пахомий (в миру — Русин Прохор Петрович, 1880 года рождения, уроженец Курской губернии) после 1921 года некоторое время тайно жил вместе со странником Виктором (Матвеевым) в скиту на горе Горельник в урочище Медео. Был молчалив, когда кто просил у него слова наставления — призывал творить Иисусову молитву.
В 1935 году его арестовали, посадили в Алма-Атинскую тюрьму, где он претерпевал издевательства и в 1936 году был расстрелян. Странник Виктор также принял мученическую кончину около 1936–1937 годов.
Иеромонах Анатолий после 1921 года некоторое время жил в городе Верном, служил во Всехсвятском храме Иверско-Серафимовского монастыря, который после закрытия обители некоторое время был действующим. Там же он управлял хором, писал музыку. В середине 20-х годов он ушёл в Сухуми, где жил в горах, вёл переписку с Верненскими монахинями. Вскоре ими была получена весть об аресте и расстреле отца Анатолия.
Монахиня Евдокия выполняла в монастыре послушание помощницы эконома. В сентябре 1918 года красный отряд Мамонтова-Кихтенко, прибывший в город Верный для расправы с епископом Пименом в числе других акций по наведению «революционного порядка», разбирал конфликт между монастырём и арендаторами монастырской заимки. По навету крестьян-арендаторов, обвинивших монахинь в «контрреволюции», их расстреляли решением «полевого суда». Мать Анимаиса — эконом монастыря — была лишь ранена и выжила. Монахиня же Евдокия была убита.
Могила преподобномучеников Серафима и Феогноста в Аксайском ущелье всегда почиталась верующими. В 1991 году на ней был установлен поклонный крест и затем возведена часовенная сень. Известно немало случаев исцелений и чудес, происходящих на могиле преподобномучеников. В настоящее время на месте Кызыл-Жарского скита открылся мужской монастырь — Аксайская Серафиме-Феогностовская пустынь.
Прославлены в 1993 году как местночтимые святые Алма-Атинской епархии. Причислены к лику святых Новомучеников и Исповедников Российских на Юбилейном Архиерейском Соборе Русской Православной Церкви в августе 2000 года для общецерковного почитания.
Богослужения
Служба преподобномученикам Алма-Атинским Серафиму и Феогносту
На малой вечерни
На Господи, воззвах стихиры глас 5-й:
Пустыни доброе воспитание/ и небеснаго Иерусалима граждан/ преподобным всем украшение/ новомучеников Алма-Атинских Серафима и Феогноста/ приидите, православные людие, песньми почтим,/ яко твердых исповедников в Троице славимаго Бога,/ Емуже и ныне во славе на небесех предстоят,/ с Вышними силами ликующе,/ и молятся о душах наших.
Преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ во всю землю Казахстанскую изыде вещание исправлений ваших:/ демонския погубили есте полки/ и Ангельския достигли есте чины,/ ихже житию непорочно поревновали есте,/ во страданиях ваших на Небесех обретосте мзду трудов своих,/ дерзновение имуще ко Христу Богу,/ мир испросите душам нашим.
Инокующих множества,/ приидите духовные хвалы принесем/ достойным хвалы преподобным отцем/ и мучеником доблественным:/ тленная и скорогибнущая мира оставльшим/ и Христу Богу тесным путем, крест на рамена вземши, последовавшим,/ и кровь свою, яко драгоценное миро, за Него пролиявшим,/ с Нимже ныне в Небесных дворех соцарствующим,/ и молящимся о душах наших.
Слава, глас 2-й:
Преподобномученицы Христовы,/ в православии добре подвизастеся/ о временном житии небрегше,/ волею попрали есте плотскую мудрость мужески,/ и тако о Христе страдальчески скончавшеся,/ со Ангелы и лики мучеников водворяетеся,/ радуяся достойно,/ сего ради светлую вашу память чтуще, молим:/ молитеся Господеви,/ помиловатися душам нашим.
И ныне, Богородичен, глас 2-й.
На стиховне стихиры, глас 4-й:
Духовным желанием распалившеся,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и вся, яже в мире, возненавидев,/ Христа Единаго возлюбили есте/ и Его ради, отечество свое оставившии,/ путь ко спасению на горах Тянь-Шаня обрели есте/ во еже служити Богу истиною/ в преподобии и правде со всяким усердием/ и сего ради ныне радуетеся,/ яко мзда ваша многа на небесех.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Любве ради Христовы преподобномученицы,/ ревность добродетельную восприимши/ и от нея даже до смерти не отлучившися/ великую благодать Святаго Духа приясте,/ темже и по кончине ублажаетеся/молите во еже спастися нам.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Вседержительною десницею укрепляемии,/ от юности Божественныя заповеди возлюбив,/ и ничтоже паче тех на земли предпочтивши,/ в безмолвное пристанище у Краснаго яра приидосте/ в убогих пещерах, яко в прекрасных чертозех, вселившеся,/ души ваша Единому Владыце Христу уневестили есте/ темже честная селения Святыя Троицы явились есте,/ Ейже ныне на небесех с веселием предстояще,/ молитеся о душах наших.
Слава, глас 3-й:
Приидите вси иночествующих собори,/ псалмы и песньми духовными честное преподобных мучеников торжество/ благочестно днесь восхвалим/ тыя бо, аще и последи подвигами возсияша,/ но древних отец части сподобишася/ с ними же молятся Христу/ спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен.
Тропарь, глас 1-й:
Любве ради Христовы отечество свое оставльше,/ вся мира сего красная, яко скороисчезающая, презревше,/ горняго Иерусалима взыскующе,/ на горах Тянь-Шаня подвигами благочестия Святую Троицу прославили есте./ И венцами добропобеднаго мученичества украсившися,/ граду Алма-Ате богодарованныя покровители явилися есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ православия мужественныя исповедницы./ Темже и мы, духовныя чада ваша, любовию вопием:/ Слава давшему вам крепость,/ Слава венчавшему вас,/ Слава подающему вами милости и исцеления.
На велицей вечерни
Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвах: стихиры, глас 5-й.
Радуйтеся прехвальнии мученицы Христовы,/ преподобнии Серафиме и Феогносте,/ столпи неколебимыя веры православныя,/ сосуды предизбранныя мудрости Божественныя/ течением крови вашея землю Семиреченскую освятили есте,/ венцы пресветлыми от Бога украсившеся,/ сограждане Ангелом явилися есте, преславнии,/ и всем страстотерпцем сопрестольницы,/ с нимиже молитеся Господеви:/ даровали душам нашим мир и велию милость.
Радуйтеся страстотерпцы Христовы Серафиме и Феогносте,/ житием и кончиною своею Агнца Божия проповедавшии,/ и заклани бывше, якоже агнцы,/ к жизни нестареемей, святии, и присносущней преставльшеся,/ ныне причащаетеся блаженства Царства Небеснаго,/ и лицезрения Божественныя Славы./ Темже Христу Богу молитеся:/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Радуйтеся днесь вси концы Казахстанския земли,/ ликуй и красуйся Церковь Алма-Атинская,/ новых преподобномучеников борения и подвиги славяще,/ имиже подвизашася по Христе Бозе в летех послед них/ и тех ради росы Небесныя насладившихся/ и тука милости Божественныя вкусивших,/ и благоухания рая пролиявших вместо смрада истления,/ и воскресения образ всем показавших./ Сии убо на земли пострадавше,/ на Небеси со Ангелы и мученики и всеми святыми водворяются/ и молятся ко Спасу о нас/ умирити мир и спасти души наша.
Да неосужденно предстаните на судищи Христове,/ вся сущая в мире доброхотне оставивше,/ тесным путем покаяния/ в безмолвие Заилийских гор возшедше,/ слез течении и добрым на земли духовным тр cдолюбием/ таланты ваша усугубили есте,/ преподобнии Серафиме и Феогносте,/ и в жертву чисту Владыце Христу себе принесши,/ радуяся, пришли есте в радость Господа Своего,/ Егоже непрестанно молите/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Приидите православных людей сословие христоименитое,/ псаломски восплещите руками на горах Тяньшанских,/ блаженных преподобномучеников Христовых Серафима и Феогноста воспевающе,/ яко печальных утешение и недужных исцеление,/ Церкви Божия яко воистину новое украшение,/ сирых и обидимых заступников,/ предстателей за страну нашу и града Алма-Аты хранителей,/ тии бо кровными капля ми безбожия огнь мученически погасивше,/ сердца верных благочестно сих почитающих,/ исполняют мира и велия милости.
О, блаженная двоица друзей Христовых,/ преподобнии страстотерпцы Серафиме и Феогносте,/ кто вы по достоянию восхвалити возможет?/ Вы бо, большему рожденных женами/ и пустыни Ангелу Предтече и Крестителю Иоанну подражая,/ в гору Кызылжарскую, пустынну и непроходну водворившеся,/ чая Бога спасающаго вас, постнически Тому послужисте,/ цветы, воистинну благоуханныя,/ древеса красная неувядаемая и благоплодная,/ честное селение Пресвятыя Троицы,/ Отца и Сына и Духа Святаго,/ Христа Спаса нашего молите/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Слава, глас 8-й:
Естеству ангельскому иноческим житием вашим приобщившися,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте праведнии,/ на земли пожили есте, яко бесплотнии/ и на Небеси трисвятую песнь с Бесплотных лики возглашаете/ добропобедные воины Церкви Христовой пребыли есте/ и Бога Вышняго служители истинныя,/ повинующеся Ему, паче неже человеком./ Святей Троице непрестанно о людех всех молите/ ихже в житии вашем евангельски любили есте/ по неложному слову Спасову.
И ныне, глас тойже: Царю Небесный.
Вход, прокимен дне и чтения мученическая:
Пророчества Исаиина чтение (глава 43):
Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе,/ и соберутся князи от них;/ кто возвестит сия в них?/ Или яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя и оправдятся,/ и да услышат, и да рекут истину./ Будите ми свидетели, и Аз Свидетель,/ глаголет Господь Бог и отрок, егоже избрах,/ да познаете, и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь;/ прежде Мене не бысть ин бог и по Мне не будет./ Аз есмь Бог, и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох,/ уничижих, и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог./ И еще от начала Аз есмь,/ и несть от рук Моих изба вляяй;/ сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог,/ избавляяй вас, Святый Израилев.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных души в руце Божией,/ и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ вменися озлобление исход их,/ и еже от нас шествие - сокрушение,/ они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут,/ судят языком и обладают людьми,/ и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиеся Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./ Старость бо честна, не многолетна,/ ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком,/ и возраст старости - житие нескверное./ Благоугоден Богу быв, возлюблен бысть/ и живый посреде грешник, преставлен бысть./ Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его/ или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добр ая/ и парение похоти пременяет ум незлобив./ Скончався вмале, исполни лета долга,/ угодна бо бе Господу душа его,/ сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше и не разумевше,/ ниже по ложше в помышлении таковое,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.
На литии стихиры, глас 1-й:
Радостно днесь ликовствует гора Кызылжарская,/ хранящая святыя мощи ваша,/ блаженнии преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ темже к честней раце вашей верою притекающе,/ исцеление душам и телесем нашим улучаем/ и светом Богопознания просвещающеся, глаголем:/ сподобите нас даров ваших, достохвальнии,/ и христоименитое православных стадо сохраните молитвами вашими,/ спасение подавая душам нашим.
Приидите восхвалим вси преподобномучеников законно пострадавших,/ победивших сопротивнаго безбожнаго врага;/ ныне бо светло украшены, предстоят Христу, радуяся./ Темже и мы песньми память ея любовию восхвалим, вопиюще:/ радуйтеся, отечества нашего заступницы,/ радуйтеся, болящих врачеве и демонов прогонителие,/ радуйтеся, Христу Богу друзи любимые,/ за ны молите Святую Троицу/ ум ирити мир и спасти души наша.
Днесь, вернии, ликовствуем,/ во псалмех и песнех Господеви поюще,/ и чтуще Того честных преподобномучеников чудную двоицу,/ сердца наша невидимо озаряющия,/ добродетельми блистающи./ Темже, единомудренно воспевающе, рцем:/ Радуйтеся, пресветлыя Православныя веры похвало,/ радуйтеся, воини великаго Царя Христа./ О нас, святии, Того молите/ сохраненным быти от искушений лукаваго и спасти души наша.
Слава, глас 2-й:
Имея дерзновение к Подвигоположнику Христу,/ о всех, с верою совершающих честный ваш праздник,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте приснопамятнии,/ тепле предстоите, молящися,/ от бед избавляя и страстей свобождая,/ всякаго обстояния лютых изымая,/ подавая душам спасение,/ яко да светлыя подвиги ваша прославим.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен:
Что зримое видение,/ еже Моима очима видится, о Владыко/ Содержай всю тварь, на древо воздвижен быв,/ и умираеши, всем даяй жизнь,/ Богородица, плачущися, глаголаше,/ егда узре на Кресте возносима/ из Нея неизреченно возсиявшаго/ Бога и Человека.
На стиховне стихиры, глас 8-й:
Духовнаго разума премудростию украшаяся,/ гордыню низложисте плотския тягости/ и постнически благочестно в горной пустыне поживши,/ обители нерукотворенныя Духа Пресвятаго себе явили есте,/ разумом простираяся к Распеншемуся нас ради на Кресте./ Темже ревностию Божественною разгараяся, преславнии,/ страдальческою кончиною вашею Ангелом сликовницы явилися есте./ Христа Бога на шего прилежно молите:/ грехов оставление подати/ чтущим любовию святую память вашу.
Стих: Праведник, яко финикс процветет,/ яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Чистоту телесную и душевную от юности возлюбивше,/ Ангельскому житию поревновавше,/ плоть вашу, преподобнии, в постех и молитвах истнили есте,/ воздержанием и терпением себе очистив,/ души ваш а, благодатию Божиею обильно усладив, просветили есте./ Темже молим вас, приснопамятныя страдальцы Серафиме и Феогносте,/ потемненная грехми очеса душ наших просветите/ и молите во еже спасти ся нам.
Стих: Насаждени в дому Господни/ во дворех Бога нашего процветут.
Владыце Христу от юности вашея во всем подобяся,/ на гору высокую возшедше,/ монашески Тому угодили есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ Божественнаго Духа всесветлыя приятелища,/ от пребеззаконных пострадали есте./ Венцев неувядаемых от Христа Бога сподобившися,/ Того прилежно молите:/ от страстей и искушений и будущия скорби нас избавити/ и спастися душам нашим.
Слава, глас 4-й:
Церкви Христовы столпы непоколебимии,/ отеческих преданий истинные ревнителие,/ веры православныя исповедницы благочестнии,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ Семиречия светильницы многосветлыя,/ всех нас, священную память вашу совершающих,/ поминайте благоприятными вашими молитвами,/ да прославим Спаса, вас Прославившаго,/ Дивнаго во святых Своих Бога нашего.
И ныне, глас 4-й, Богородичен:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная,/ утоляющи лютые на ны восстания, всякия скорби нас изменяющи:/ Тя бо Едину твердое и известное утверждение имамы/ и Твое предстательство стяжахом,/ да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии,/ потщися на умоление Тебе верно вопиющих:/ радуйся, Владычице, всех помоще, Радосте и Покрове/ и Спасение душ наших.
Или Крестобогородичен, глас 4-й:
Видящи Тя распинаема Христе,/ Тебе рождшая, вопияше:/ что странное еже вижу таинство, Сыне Мой/ Како на древе умираеши, плотию повешен,/ Жизни Подателю?
По Ныне отпущаеши: на благословении хлебов:
Тропарь глас 1-й:
Любве ради Христовы отечество свое оставльше,/ вся мира сего красная, яко скороисчезающая, презревше,/ горняго Иерусалима взыскующе,/ на горах Тянь-Шаня подвигами благочестия Святую Троицу прославили есте./ И венцами добропобеднаго мученичества украсившися,/ граду Алма-Ате богодарованныя покровители явилися есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ православия мужественныя исповедницы./ Темже и мы, духовныя чада ваша, любовию вопием:/ Слава давшему вам крепость,/ Слава венчавшему вас,/ Слава подающему вами милости и исцеления. (Дважды),
и Богородице Дево, радуйся (Единожды).
На утрени
На Бог Господь, тропарь святым дважды.
Слава, и ныне, Богородичен по гласу.
По 1-м стихословии седален, глас 2-й:
Божественным желанием окриляеми/ от юности в постех и молитвах богатство добродетелей стяжали есте,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ мучения венцем украсившися, славнии,/ к небесным востекли есте ликостоянием/ с нимиже прилежно Богу, дивному во святых Своих, молитеся/ сохранити отечество наше и спасти люди и град,/ подвиги ваша присно ублажающия.
Слава, и ныне, Богородичен, глас 2-й:
Души моея леность лютую/ и сердца моего пренеможение,/ Мати Божия, воззревши, исцели молитвами Твоими,/ и спасаемых части сподоби,/ избавляющи мя тьмы и мучения,/ яко Едина упование мое и утешение.
По 2-й стихологии седален, глас 3-й:
Зарею Божественнаго сияния просветившися,/ оставили есте мира жития красная и скорогибнущая,/ и восприяли есте со безплотными житие невещественно,/ Духа Божественнаго благодатьми украсившися,/ венцами добропобеднаго мученичества от Христа Бога возвеличены./ Егоже молите, блаженнии,/ спасти и просветити души наша.
Слава и ныне, Богородичен, глас тойже:
К Тебе Всецарице, приношу, юже от болезни молитву мою:/ помилуй мя, Всеблагая,/ и непоколебима прилози льстиваго соделай,/ да не посрамлен буду, в день искушения Тя призывающий/ недостойный раб Твой.
По Хвалите имя Господне:
Величание:
Ублажаем вас,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и чтим честная за Христа страдания ваша,/ наставницы монахов/ и собеседницы Ангелов.
Псалом избранный: Терпя потерпех Господа:
По полиелее седален, глас 1-й:
Приспе день светоноснаго торжества:/ возсия бо нам память пречестных преподобномучеников/ светоявленных Серафима и Феогноста,/ Казахстану заступников/ и граду Алма-Ате хранителей,/ иже припадают ко престолу Вседержителя/ и к стопам Пречистыя Девы Богородицы,/ усердно молящеся о нас.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Божества приятелище,/ златозарный и свтоносный облаче,/ Серафим честнейшая воистину,/ Богоотроковице Всепетая,/ затворенная Слова Дверь,/ Еюже Един прошед плотоносец/ Господь Бог Израилев,/ спасай всех воспевающих Тя.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:
Прокимен: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми? Всякое дыхание:
Евангелие от Матфея, зачало 36:
По 50-м псалме стихира, глас 6-й:
Славу преподобных и мучеников украшение,/ вышняго Сиона жителей,/ земных ангелов и небесных человеков,/ постников споспешников и девственников похвалу,/ иноков путевождей и удобрение,/ приидите празднолюбных собори,/ ныне псаломски воспоим,/ похвальные венцы любовию сплетше,/ и духовный лик у честнаго гроба преподобномученик Серафима и Феогноста составим,/ и принесем духовную песнь:/ честна смерть ваша пред Господем, преблаженнии,/ и покой со святыми/ но, аще духом вашим на Небеси пребываете,/ телесами выну с нами есте/ и покланяющихся Святым мощем вашим/ даров духовных исполняете/ и молитеся со дерзновением прилежно/ даровати нам единомыслие/ и всему миру утверждение.
Канон преподобномучеником. Глас 4-й.
Песнь 1-я.
Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
Агнче Непорочне, Слове Божий,/ отверзи ми устне недостойнии,/ да возмогу воспети новыя преподобномученики Твоя,/ Серафима и Феогноста всехвальныя.
Были есте пустыннаго Кызылжарского урочища/ на горах Тяньшанских жителие/ и Небеснаго Царствия наследницы страданием вашим явилися есте./ Темже Христу Богу представ, радуяся, воспели есте:/ славно бо прославися.
Делателие блаженнии бывше заповедей Господних,/ Пресвятому Духу селения достославная себе устроиша/ и Ангелов явилися есте собеседницы/ и человеков наставницы,/ поюще Богови: славно бо прославися.
Богородичен: Всечистая Богородительнице, Дево Владычице Всепетая,/ моли Егоже родила еси, Бога и Царя нашего,/ да милостив будет нам в день Судный.
Песнь 3-я.
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою Отчею Ипостасною Мудростию Христе;/ несть бо Свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Сокрушенною совестию Богу угодивше,/ сокрушисте вражия величания, блаженнии,/ в Небесная селения мучением вашим внидосте,/ радуяся вопиюще:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
Отец лжи и человекоубийца искони диавол/ наведе на вы лукавых человек разбойническим нашествием,/ вы же преподобнии,/ первее слез ваших теченми фараона мысленнаго победивше,/ последи же и в ковных потоцех ваших того сокрушили есте,/ Избавителю и Богу нашему вопия:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
Иногда преподобнии отцы в Синаи и Раифе/ избиени быша от неверных,/ выже прехвальнии, в последняя сия времена/ от безбожных разбойнически умерщвлены за Христа./ Тем радуетеся с постники Христовыми и мученики, поюще:/ несть Свят и несть праведен, паче Тебе Господи, Человеколюбче.
Богородичен: Неизреченно родила еси Отчее Слово Ипостасное,/ Егоже моли Богородице Пречистая,/ избавити от бед и скорбей рабы Твоя,/ верою и любовию Тя призывающия.
Седален. Глас 4-й.
Яко пришельцы явльшеся/ и присельницы на земли,/ кущи поткоша в горней Кызылжарской пустыне/ преподобнии Серафиме и Феогносте/ постнически подвизастеся/ и добродетелей духоносными одеждами украсистеся,/ сообразни бывше Христовым страстем./ Сего ради претерпесте мученическое заколение.
Слава, и ныне, Богородичен, Глас тойже:
Милосердия сущи источниче,/ не лиши и нас милости Твоея, Богородительнице,/ но присно о нас Владыку всех и Господа моли:/ свободити нас от врагов, борющих ны,/ в православнем благочестии утвердити/ и пристанища небурного спасения достигнути.
Песнь 4-я.
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чине своем/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
От юности утреневав Христу, Солнцу правды,/ тьмы избегли есте телесных страстей воздержанием,/ и умную чистоту безстрастием стяжав,/ Духа Святаго вместилища благоуханные явилися есте,/ Имже в сердцах ваших пели есте:/ слава силе Твоей, Господи.
Воздержания в житии вашем восприяв правило,/ яко безплотныя во плоти явилися есте,/ смирение и кротость, и молитву неоскудную/ и стояние всенощное, и веру истинную,/ и любовь нелицемерную исправили есте, блаженнии./ Темже мученически от земли к небеси прешедше,/ со Ангелы водворяетеся, воспевая:/ слава силе Твоей, Господи.
Божественныя Святаго Духа зари разумно приемля,/ Трисиянного и Трисолнечнаго Божества обители были есте чистии,/ всеблаженнии Серафиме и Феогносте, преподобнии./ Ангелы споспешники имея,/ и путь мученический, вводящий к Божественному покою, прошедше,/ радостно воспевали есте:/ слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Обновляет человеческий род Превечнаго Света Ангел,/ явлься от Девы, и человек быв./ Тому вернии возопиим:/ слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5-я.
Ирмос: Ты Господи мой, Свет/ в мир пришел еси,/ Свет святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.
Христову Престолу во славе ныне предстояще,/ венценоснии страстотерпцы,/ светоносную нам зарю/ и духовную благодать с Небесе низпошлите/ благоприятными вашими, преподобномученицы, молитвами.
Идеже мучеников собори,/ идеже всех святых святое упокоися множество,/ идеже праведных дуси и Церковь перворожденных,/ ныне на Небесех веселитеся воистинну, яко новомученицы/ преподобнии Серафиме и Феогносте./ Темже вси вас верою и любовию ублажаем.
Добрый жития подвиг ваш скончавше,/ и веру непорочну соблюдше,/ венцы нетленныя от Бога прияли есте, блаженнии./ И зерцалам разрешенным лицем к лицу Святую Троицу зрите/ Ейже со всеми святыми молитеся о чтущих память вашу, преподобномученицы.
Богородичен: Страстей моих утиши бурю,/ неусыпною твоею молитвою/ Дево Пречистая, молю Тя:/ и не даждь ми сном тяжким и греховным уснути.
Песнь 6-я.
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крови очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею кровию.
Во едино естество Божественныя Троицы веровав православно,/ Богодухновенными наставлении вашими в правоверии верных утверждая,/ наследия Небеснаго сподобилися есте,/ духоноснии отцы, Ангелов сослужителие,/ память вашу празднующих в мире и благочестии соблюдите.
Преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ от юности жалом любве Божия уязвишеся,/ уподобилися есте купцу, ищущему добраго бисера,/ и пчеле люботрудней,/ облетающей лугов множества пресладкаго ради меда благочестия/ и Христа Бога приимше в сердца ваша,/ приидосте к Свету незаходимому/ и сынове дне показастеся.
Священнопобедныя венцы, яко страдальцы Христовы приимше, преподобнии,/ приложилися есте от земли к миру нератному,/ и Свету и Животу истинному/ тем от соблазн житейских/ и страстей, стужающих ми, свободите мя/ и память вашу достойно воспети сподобите, блаженнии.
Богородичен: Унынием мя обдержима/ воздвигни к действу, Пречистая, Божественных деяний,/ укрепляющи мя на враги присно борющия мя люте/ и противными помышлении льстящия ми.
Кондак. Глас 2-й.
Благое иго Христово на себе восприимше,/ и легкое бремя Его любовию облобызавше,/ житием своим Агнца Божия проповедавше,/ за истину, радуяся, пострадали есте,/ и в покой Небесный прешедше,/ с лики святых престолу Божию предстоите,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ граду Алма-Ате испросите мир/ и всем чтущим вас велию милость.
Икос. Глас 8-й.
Во страданиях веру Христову исповедавших/ преподобномучеников Серафима и Феогноста ублажаем и почитаем днесь, вернии,/ яко любве евангельския служителей,/ чистоты душевныя и телесныя хранителей,/ правды Божиея ревнителей,/ и житием сих и кончиною назидаеми, поим:/ радуйтеся молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.
Песнь 7-я.
Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей,/ любовию благочестия паче,/ нежели пламенем опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Кровными теченми на земли/ и ран добротою удобряеми,/ Победотворцу и Подвигоположнику Христу на Небеси предстали есте,/ победы почести от Него приемлюще,/ преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ и Тому радостно воспели есте:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Милосердия нас Божественнаго, преподобномученицы, сподобите,/ искушений и бед избавляя, верою и любовию вас почитающия/ и под кров молитв ваших приходящия,/ и Господеви поющия:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Противу злобы гонящих вас, преподобнии,/ незлобивы и просты явилися есте,/ и крове пролиянием в кончине жития/ венцы нетления от Бога увенчаны есте,/ со инеми добровенчанны мученики Христовы поюще:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Богородичен: Адамова Избавителя и всего человеча рода Спасителя/ Ты, Пресвятая Мати Дево, родила еси плотию,/ Иже прежде век Сый, рожден от Отца,/ Той дарует миру нетление и смерть упраздни,/ Емуже вся тварь вопиет:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Песнь 8-я.
Ирмос: Руце распростер Даниил,/ львов зияния в рове затче,/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясашеся,/ благочестия рачители/ отроцы взывающе:/ благословите вся дела Господня Господа.
Закону повинуяся Благодати Владычни,/ ваша преклонили есте выя монашествующих борению/ к незлобию достигли есте совершенному,/ преподобномученицы всеблаженнии,/ и пение Богу возсылати со Безплотными сподобилися есте:/ благословите вся дела Господня Господа.
Пострадав законно на земли,/ за Пострадавшаго спасения ради нашего Господа Иисуса/ Небесный обрели есте покой, преподобнии, со святыми,/ и сопричастницы веселия и радости Ангельстия явилися есте, поюще:/ благословите вся дела Господня Господа.
С мученики Христовы сочетаеми/ и с лики преподобных вчиняеми, достославнии,/ непрестанно песнь хвалебную возсылаете Церкви Зиждителю/ и молитеся Человеколюбцу Христу о нас восхваляющих вас и глаголющих:/ благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен: Воплощается безплотный прежде,/ и Содетель зиждется из Тебе, Всенепорочная,/ и в пречистая ложесна Твоя вшед Непостижимый,/ описанием плотским хотя объятися./ Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто.
Песнь 9-я.
Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся,/ Христос, совокупивый разстоящаяся естества,/ Тем веселящися Тя, Богородице, величаем.
Предстатели за нас изрядны ко Пресвятей Троице/ вемы вы, преподобномученицы,/ еще бо на земли суще, дерзновенно за люди Богу молилися есте./ Ныне же сугубую восприявше благодать,/ с ликостоянии святых воспеваете песнь Трисвятую/ и просите нам к жизни временней и вечней полезная./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, приснопамятныя.
О пречудныя и кроткия страстотерпцы Христовы,/ небесную славу восприимши/ земных нас не оставляете,/ просяще нам у Бога милость и благодать,/ утверждая нас в вере, надежде и любве/ и достойно христианскаго звания ходити научаете./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, богоблаженныя.
Духа Святаго селения преукрашенная были есте, преподобномученицы,/ чистоту сердечную и телесную опасно храня даже до смерти,/ веру непорочну в страдании вашем, яко злато в горниле очистиша,/ яко соуз совершенства любовь христианскую/ в житии вашем и даже до днесь всем являете,/ якоже Христос повеле./ Темже вы по долгу величаем и ублажаем, всеблаженныя.
Богородичен: Свет рождшая безлетный, возсиявый от Отца,/ просвети мою, Отроковице Марие, душу и ум,/ далече от мене отгоняющи тьму, Дево, страстей:/ да Тя непрестанно ублажаю, Присноблаженную.
Светилен. Глас 8-й.
Священная и Богомудрая двоица преподобных отец и пречудная,/ на земли целомудренно и праведно пожившая, Христу работая,/ слез теченми в безмолвии пустыни постнически испытавшеся,/ верою твердою, надеждою несумненною и любовию истинною вооружившеся,/ кровь свою пролияли есте./ Светом Пресвятыя Троицы просвещаеми,/ и с лики святых светозарному Тоя престолу предстоите./ Темже чтуще честная подвиги и страдания ваша,/ любовию вопием: радуйтеся преподобномученицы Серафиме и Феогносте,/ молитвенницы наши и заступницы, от Бога прославленныя.
Слава, и ныне, Богородичен:
Лучезарный облак сущим во тьме греховней Ты еси Богомати Пречистая,/ из Тебе бо пройде Христос Бог, Солнце Правды,/ и озари всю тварь Боговедением./ Темже молися о всех омраченных Светодавцу Спасу, Сыну Твоему.
На хвалитех стихиры. Глас 2-й:
Приидите христоименитии людие,/ воспоим на небеси от Ангел воспеваемыя/ дивныя преподобномученицы Алма-Атинския,/ постников красоту и преподобных удобрение,/ ихже житию поревновавше,/ тесный путь иноческий прошедшия,/ всякия страсти увядив воздержанием,/ неудержимое ко Святей Троице имуще желание,/ Ейже со Ангелы, радуяся, ныне предстоят/ и молятся о душах наших.
Приидите, братие христолюбивии,/ ко гробу шествуем преподобномучеников Серафима и Феогноста/ и принесем тем венцы песнословных цветов,/ в радости духовней глаголюще:/ преблаженные новомученицы Алма-Атинстие,/ Ангелом сожители и человеком наставницы ко спасению вечному,/ ко Владыце всех и Богу за ны молитеся,/ да улучим живот вечный и милость в день Судный.
Приидите православных сословие,/ на горы Тяньшанския, духовно ликовствуя, взыдем,/ преподобномучеников Серафима и Феогноста богоглаголивая уста почтим,/ наставляющия нас послушанию,/ покаянию сокрушенному и молитве непрестанной,/ сии бо добродетели, яко крила благомощныя/ к Троице Святей восход сотворяют нам,/ подающи от Бога благодать и велию милость.
Слава, глас 1-й:
Стезею тесною шествовав,/ рая Божия широту достигли есте,/ блаженнии преподобномученицы,/ и безвременную смерть подъяли есте,/ завистию древняго ратоборца убиваеми неповинно./ О, неправеднаго. убийства!/ О, коварства злохудожных!/ тии бо суть во тьме кромешней,/ выже со всеми святыми во Царствии славы водворяетеся,/ славнии Серафиме и Феогносте, достоблаженнии.
И ныне, глас тойже:
Приими наше малое сие приношение,/ о, Всенепорочная Госпоже Владычице,/ и еже от недостойных устен приносимое Ти моление услыши/ и не отрини нас, Всенепорочная Владычице.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии
Блаженны от канона святым, песни 3-я и 6-я, глас 4. Прокимен, глас 8-й: Восхвалятся преподобнии во славе,/ и возрадуются на ложах своих.
Стих: Воспойте Господеви песнь нову.
Апостол к Римлянам, зачало 99:
Братия, вемы, яко любящим Бога вся поспешествуют во благое...
Аллилуиа, глас 8-й.
Стих: Блажен муж бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Стих: Сильно на земли будет семя его.
Евангелие от Матфея, зачало 37: Рече Господь Своим учеником: Гонят вы во граде сем, бегайте в другий...
Причастен: В память вечную будет праведник,/ от слуха зла не убоится.
Молитва
О, Богоблаженная двоице друзей Христовых, преподобнии страстотерпцы Серафиме и Феогносте! Казахстанския страны светильницы достопочтенныя, града Алма-Аты защитницы и покровителие Богодарованные, православных всех неусыпныя наставницы! На небеси Богопросвещенными душами вашими престолу Божию предстоящии, на земли же мученически за Христа пострадавшими телесы вашими на горах Заилийских почивающия и различная дарования духовная всем с верою и любовию к вам приходящим источающия! Милостивым призрением благосердия вашего призрите на люди, святую память вашу почитающия, на месте исповеднических подвигов и преподобнических трудов ваших святый гроб ваш обстоящия и теплаго вашего ко Господу ходатайства во обдержащих нуждах просящия. Вси бо мы по множеству грехов наших не дерзаем возвести на Небо очес наших, долу поникших, вы же, яко стяжавшии дерзновение ко Господу и ныне со Ангелы Ему предстоящии, принесите о нас благоуханные молитвы ваша, во еже избавитися нам от глада, потопа, труса, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, от всякия скорби, зол и болезни душевныя и телесныя от людей и диавола по грехам нашим бывающия. Да сих избежавше, Господу усердно работающе, молитвами вашими и теплым предстательством внидем в нескончаемый покой Царства Небеснаго и тамо с вами и лики всех святых прославим Великое Имя Святыя Троицы, Отца и Сына и Духа Святаго во веки веков. Аминь.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 1
Любве́ ра́ди Христо́вы оте́чество свое́ оста́вльше, вся́ ми́ра сего́ кра́сная, я́ко скороисчезающая, презре́вше, го́рняго Иерусали́ма взыску́юще, на гора́х Тянь-Шаня в по́двизех благоче́стия Святу́ю Тро́ицу просла́вили есте́. И венца́ми добропобеднаго му́ченичества украси́вшеся, гра́ду Алма-Ате богодарованнии покрови́телие яви́лися есте́, преподобному́ченицы Серафи́ме и Феогно́сте, Правосла́вия му́жественнии испове́дницы. Те́мже и мы́, духо́вная ча́да ва́ша, любо́вию вопие́м: Сла́ва Да́вшему ва́м кре́пость, Сла́ва Венча́вшему ва́с, Сла́ва Подаю́щему ва́ми ми́лости и исцеле́ния.
Перевод: Любви ради Христовой отечество свое оставив, все блага этого мира, как мимолетные, презрев, Небесного Иерусалима взыскуя, на горах Тянь-Шаня подвигами благочестия вы прославили Святую Троицу. И венцами мученичества за истинную веру украсившись, стали дарованными Богом покровителями городу Алма-Ате, преподобномученики Серафим и Феогност, Православия мужественные исповедники. Потому и мы, духовные чада ваши, с любовью взываем: «Слава Давшему вам силу, слава Венчавшему вас, слава Подающему через вас милости и исцеления».
Кондак, глас 2
Благо́е и́го Христо́во на себе́ восприе́мше и ле́гкое бре́мя Его́ любо́вию облобыза́вше, житие́м свои́м А́гнца Бо́жия пропове́давше, за и́стину, ра́дующеся, пострада́ли есте́, и в поко́й Небе́сный преше́дше, с ли́ки святы́х Престо́лу Бо́жию предстоите́, преподобному́ченицы Серафи́ме и Феогно́сте, гра́ду Алма-Ате испроси́те ми́ра и все́м чту́щым ва́с ве́лию ми́лость.
Перевод: Благое иго Христово на себя взяв и легкое бремя Его (Мф.11:30) приветствовав с любовью, жизнью своей проповедав Агнца Божия, радуясь, вы пострадали за истину и, перейдя в Небесный покой, в собрании святых Престолу Божию предстоите, преподобномученики Серафим и Феогност, городу Алма-Ате испросите мир и всем почитающим вас - великую милость.
Молитва
О, Богоблаже́нная дво́ице друзе́й Христо́вых, преподо́бнии страстоте́рпцы Серафи́ме и Феогно́сте! Казахстанския страны́ свети́льницы достопочтенныя, гра́да Алма-Аты защи́тницы и покрови́телие богодарованные, правосла́вных все́х неусы́пныя наста́вницы! На небеси́ богопросвещенными душа́ми ва́шими престо́лу Бо́жию предстоя́щии, на земли́ же му́ченически за Христа́ пострада́вшими телесы́ ва́шими на гора́х Заилийских почива́ющия и разли́чная дарова́ния духо́вная все́м с ве́рою и любо́вию к ва́м приходя́щим источающия! Ми́лостивым призре́нием благосе́рдия ва́шего при́зрите на лю́ди, святу́ю па́мять ва́шу почита́ющия, на ме́сте исповеднических по́двигов и преподо́бнических трудо́в ва́ших святы́й гро́б ва́ш обстоя́щия и те́плаго ва́шего ко Го́споду хода́тайства во обдержа́щих ну́ждах прося́щия. Вси́ бо мы́ по мно́жеству грехо́в на́ших не дерза́ем возвести́ на Не́бо оче́с на́ших, до́лу пони́кших, вы́ же, я́ко стяжа́вшии дерзнове́ние ко Го́споду и ны́не со А́нгелы Ему́ предстоя́щии, принеси́те о на́с благоуханные моли́твы ва́ша, во е́же изба́витися на́м от гла́да, пото́па, тру́са, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нник и междоусо́бныя бра́ни, от вся́кия ско́рби, зо́л и боле́зни душе́вныя и теле́сныя от люде́й и диа́вола по грехо́м на́шим быва́ющия. Да си́х избежа́вше, Го́споду усе́рдно рабо́тающе, моли́твами ва́шими и те́плым предста́тельством вни́дем в несконча́емый поко́й Ца́рства Небе́снаго и та́мо с ва́ми и ли́ки все́х святы́х просла́вим Вели́кое И́мя Святы́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Каноны и Акафисты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?