Преподобная Елена (Девочкина), игумения
Дни памяти
7 сентября (переходящая) - Собор Московских святых
Житие
После победы над казанскими татарами на Свияге в 1524 году великий князь Василий Иванович приступил к постройке монастыря, исполняя свой благочестивый обет. Новодевичий Богородице-Смоленский монастырь был основан им за посадом над Москвою рекою, в Хамовниках, на Девичьем поле. Он ввел в нем общежительный устав и собрал в обитель множество инокинь «девическаго чину», а начальницею над ними поставил благоверную и благочестивую схимонахиню Елену (Девочкину).
Преподобная Елена родилась в 1450-1460-х годах в городе Суздале, предположительно в семье тысячника III статьи Семена Никитича Девочкина. По некоторым сведениям, в крещении она могла быть названа Агриппиной. Благодаря своему знатному происхождению, она получила хорошее образование, что позволило ей самостоятельно изучать не только Священное Писание, но и творения святых отцов. Будущая подвижница укреплялась духовно, а впоследствии стала достойной наставницей, «вождем ко спасению известным» для многих сестер обители, где Господь определил ей нести настоятельское послушание.
Суздальский Покровский монастырь неоднократно посещал великий князь Василий III, который, вероятно, обратил внимание на монахиню Елену, выделявшуюся среди сестер не только своими духовными качествами, но и хозяйственными способностями.
В этом монастыре подвижница приняла монашеский постриг с именем Елена. Продолжая свой путь служения Господу, духовно возрастая в страхе Божием и смирении, мать Елена приняла великую схиму, дав более строгие монашеские обеты. Она отошла от хозяйственных дел по монастырю, чтобы всецело отдаться молитвенному деланию, но Промысл Божий судил ей иное.
Новодевичьим новый московский монастырь был назван потому, что на Остоженке некогда был известен Алексеевский девичий монастырь (ныне Зачатьевский), основанный святителем Алексием и его родными сестрами - преподобными игуменией Иулианией и монахиней Евпраксией; он был первым девичьим (Стародевичьим) монастырем на Москве. Некоторые производят название Новодевичьего монастыря от его местоположения на Девичьем поле или от фамилии первой игумении Девочкиной, но на самом деле наименование обители говорит лишь о том, что ее насельницами становились не женщины, а инокини «девическаго чину», и подвизались они в обители Пресвятой Богородицы, Которая, по слову акафиста, есть «стена девам».
В 1524 году схимонахиня Елена была назначена настоятельницей и строительницей новой обители. В этот монастырь матушка Елена приехала не одна - из Суздальского Покровского монастыря с ней были переведены Софья Каурова и Феофания, выполнявшие послушания келаря и казначеи, а с ними прибыли еще 18 стариц. Эти опытные монахини и стали духовной основой новой московской обители.
На долю настоятельницы выпали все хозяйственные хлопоты по строительству и благоустройству монастыря, в который стали поступать девицы из знатных княжеских и боярских родов. Схиигумения Елена установила строгий порядок, исключавший какие-либо снисхождения к родовитым насельницам.
Преподобная Елена несла игуменство в течении 22-х лет, а когда по старости она уже не могла исполнять свои обязанности, ей помогала мать Евникия. Однако духовное руководство сестрами преподобная игумения осуществляла до конца своих дней. Незадолго до кончины она написала духовную грамоту с наставлениями о монашеском житии. В ней отразилось истинное благочестие, мудрость и забота о спасении сестер обители. 18 ноября 1547 года преподобная матушка мирно отошла ко Господу и была похоронена у юго-восточной стены алтаря Смоленского собора.
Сохранились предания о том, как преподобная Елена со своими сестрами зримо являлась в тяжелые времена на церковной паперти или монастырских стенах и молилась за обитель. С просьбами о помощи к ней обращались многие поколения насельниц, притесняемых и обижаемых своими наставницами. Так однажды преподобная Елена явилась Московскому архипастырю и просила его заступиться за безвинно страдающих монахинь, назвав их по именам. На следующий день архипастырь приехал в Новодевичий монастырь и обнаружил названных инокинь заключенными в одном из подвалов. Он приказал освободить их и строго наказал игумению.
Преподобная Елена (Девочкина) почиталась москвичами уже в 60-х годах XVII века и в письменных святцах того времени можно встретить ее имя. В собрании Государственного исторического музея сохранилась икона XIX века с изображением первой настоятельницы Новодевичьей обители и надписью: «Пр. схимон. Елена». 10 августа 1999 года, в день Смоленской иконы Божией Матери, состоялось торжественное прославление преподобной в лике местночтимых святых Московской епархии.
Жития и книги в библиотеке
- Память преподобной Елены, схимницы, первой настоятельницы Московского Новодевичьего монастыря иером. Макарий Симонопетрский
Богослужения
Служба преподобной Елене Московской
Текст службы утвержден на заседании Священного Синода 25 августа 2022 года (журнал № 78).
Месяца ноября в 18-й день
Преподобныя Елены Московския
На велицей вечерни
Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: поставим стихов 8, и поем стихиры преподобныя 8, глас 2.
Подобен: Киими похвальными венцы:
Киими похвальными песньми/ воспоем преподобную Елену,/ Суждальския земли прозябение/ и града Москвы пресветлое украшение,/ яже девства добротами/ обитель Новодевичию облагоухала еси,/ небесное жительство на земли показавши,/ яко едина от древних подвизавшися,/ еяже молитвами, Христе Боже,/ помилуй Землю Русскую,/ имеяй велию милость.
Киими похвальными венцы/ увязем Христову угодницу,/ дома Пречистыя Одигитрии/ хранительницу достохвальную,/ и молитвенницу усердную,/ души верных веселия исполняющую/ и любомудрием просвещающую,/ сию бо воистинну достойно/ нетленныя славы венцем/ венчает Христос Бог наш,/ имеяй велию милость.
Киими песненными гласы/ воспоем всеизрядную наставницу девственнаго чина,/ ко спасению путь указующую,/ преподобную и богоносную Елену,/ целомудрия образ,/ воздержания правило,/ Духа Святаго чистое зерцало,/ к нейже притекающе,/ велегласно возопиим:/ мати всеблаженная, молися о нас,/ всечестную память твою совершающих.
Ины стихиры, глас 4.
Подобен: Званный свыше:
Державствующаго волею из Суждаля призванная/ и во граде Москве на игуменство поставленная,/ преподобная мати Елено,/ яко свеща, не под спудом сокрываема,/ но на свещнице поставляема/ сиянием добродетелей озарила еси пределы Московския,/ темже, имущи дерзновение ко Христу,/ Того моли помиловатися душам нашим.
Премудрым Божиим промышлением/ в дому Пречистыя Одигитрии вселилася еси,/ преподобная Елено,/ да упасеши словесныя овцы на пажити воздержания/ и оградиши оплотом заповедей Господних,/ темже ликом девическим уставоположница явилася еси,/ Христа Пастыреначальника моли/ спасти души наша.
Добродетели от юности взыскавши/ и подвигом добрым подвизавшися,/ сторичный плод Богу принесла еси,/ сего ради многи дщери вручи тебе Владыка Христос,/ да возрастиши в них добродетелей совершенства,/ тыя же светлыя ныне венцы/ приемлют в Христовом невестнице,/ и тебе, мати Елено, величают радостно,/ с нимиже молися Господеви/ и нам причастником радости вечныя быти.
Слава, глас 8:
Приидите, девственнии лицы,/ любовию объединенныя,/ прославим богомудрую Елену/ и, ко гробу ея припадающе, возопиим:/ Превечный Боже, Царю Безначальный,/ Ты даровал еси нам сию угодницу,/ якоже премудрым волхвом звезду,/ на спасения стези наставляющую/ и ко Христу путеводящую,/ еяже молитвами всех нас спасения вечнаго сподоби.
И ныне, глас тойже: Царь Небесный:
Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На литии стихира, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, прехвальная мати Елено,/ града Москвы досточудная подвижнице!/ Се мы, недостойная чада твоя,/ прославляем днесь богоугодное твое житие/ и, честному гробу твоему покланяющеся,/ с верою и любовию взываем:/ буди щит и ограждение обители твоея от всякаго зла,/ и словесныя овцы тобою собранныя в мире соблюди,/ присно молящися о душах наших.
Слава, глас и подобен тойже:
О, преподобная мати Елено,/ обители Новодевичия похвало и радование!/ Не остави нас, убогих чад твоих,/ умоли Господа Сил силу свыше нам даровати,/ да, смирение и целомудрие стяжавше,/ земное пройдем наше житие,/ и, плотскаго мудрования отвергшеся,/ сподобимся вечнаго блаженства/ в небесных обителех Бога нашего.
И ныне, глас и подобен тойже: О, преславнаго чудесе!/ Небеси и земли Царица:
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Града Суждаля/ чадо богоизбранное,/ яко солнце, мати Елено,/ от восток пришедши на запад,/ землю Московскую осветила еси.
Стих: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Израилев.
Девства добротами,/ яко утварию драгою,/ украсилася еси от юности,/ преподобная Елено,/ молися о нас, любовию хвалящих тя.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Добродетелей лествицею,/ на небо возшла еси,/ Елено достохвальная,/ и достигла еси чертога/ Небеснаго Жениха Христа.
Слава, глас и подобен тойже:
Дом Святаго Духа/ явилася еси, преподобная,/ Елено всечестная,/ темже в Дому Божии/ во веки вселилася еси.
И ныне, глас и подобен тойже:
Во обители Пречистыя,/ Девы Одигитрии,/ девственнии лицы/ тобою, о Елено, собранныя,/ веселятся и радуются.
На благословении хлебов тропарь, глас 4:
От юности Христа возлюбивши/ и святых отец заветы исполнивши,/ преподобная мати наша Елено,/ страх Божий и любовь нелицемерную стяжала еси/ и во обители Пречистыя Одигитрии житие монашеское устроила еси./ Темже моли Человеколюбца Христа Бога/ о чадех твоих, к тебе усердно притекающих/ и заступления твоего просящих,/ грехов оставление нам даровати.
Ин тропарь, глас 2:
От юности Христу уневестившися,/ равноангельно на земли пожила еси/ и, подвигом отцев поревновавши,/ премудрость Божественную стяжала еси./ Темже явилася еси инокинь наставница/ и обители Пречистыя Одигитрии первоначальница,/ преподобная мати Елено,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
На утрени
На Бог Господь: тропарь преподобныя дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаеное:
По 1-м стихословии седален, глас 7:
Седѝна есть мудрость человеков и возраст старости житие нескверно, ты же от юности, богомудрая Елено, мудрость старческую стяжала еси, в сединах же бодренными словесы твоими премудрости Божественныя сокровища отверзла еси. Темже обновися яко орля юность твоя, и ныне на Небесех зриши Христа, Премудрость Ипостасную.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Девственнии сонмы вкупе со ангелы славословят Тя, Владычице, светлостей солнечных превышшую, Похвалу всея вселенныя, Божие Слово во чреве вместившую и радость миру родившую: радуйся, спасения нашего Ходатаице.
По 2-м стихословии седален, глас 5:
Преподобнеи твои руце, воздежи за нас ко Господу, достохвальная, пособи в немощи нашей, прожени болезненныя страсти и демонская наваждения отыми, о, мати Елено, яко скорби находят на ны и печали умножаются, темже с верою к твоему предстательству прибегаем.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Милосердия твоего пучину, кто изглаголет, Дево Пренепорочная? Ты еси Заступица наша и упование, Надежда христиан непостыдная, скорбящих Радость Божественная и всех сущих на земли Доброта пресветлая! Покрый нас Божественным предстательством Твоим, Пречистая Владычице.
Величание:
Ублажаем тя,/ преподобная мати наша Елено,/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа Бога нашего.
По полиелеи седален, глас 8:
К торжеству днесь преподобныя Елены стецемся, вернии, яже возсия во граде Москве совершенством добродетелей во святей и славней обители Одигитрии, идеже постниц множество подвизашеся, и бысть им известная начальница, спасенною стезею благоразумне водящи. Ныне же, от земных трудов пришедши в Небесная покоища, от Христа Пастыреначальника возмездие приемлет.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе притекающим, темже под кров Твой прибегаем и с верою и любовию вопием: Одигитрие Благая, песнопевцев Твоих мольбы приими и милостивно помилуй.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога,/ Господа от источник Израилевых. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 104.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Приидите, дев сословие и постниц ликостояния,/ богомудрую наставницу нашу любовию ублажим, глаголюще:/ преподобная мати Елено,/ моли Всеблагаго Бога,/ да избавит нас от всякаго обстояния,/ и яже в дому Пречистыя Одигитрии,/ тобою собрáнное стадо соблюдет/ и спасет души наша.
Канона два: Пресвятыя Богородицы Одигитрии, со ирмосом на 6 (зри Минею Июль в 28-й день) и святыя на 8, глас 4, егоже краегранесие: Всеизрядную и премудрую Елену воспою.
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя,/ и наполнятся Духа,/и слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся, светло торжествуя,/ и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Владыко, Боже, призри с Небесе и устне моя отверзи и язык уясни в похвалу угоднице Твоей, преподобней и блаженней Елене, дев наставнице.
Словесы твоими к чистоте и целомудрию призывающи, наставница явилася еси ликов девических, Елено, темже молим тя, настави нас на стези правды.
Единаго Господа взыскующи и Того Единаго желающи, Тому Единому вседушно от юности послужити потщалася еси, преподобная.
Богородичен: Истинную и сущую Богородицу, Тя, Дево, исповедуем, яко воистину Тобою Слово Божие на земли явися и с человеки поживе во спасение наше и обновление.
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/ Живый и Независтный Источниче,/ лик себе совокупльшия, духовно утверди,/ в Божественней Твоей славе/ венцев славы сподоби.
Зарями богомыслия ум твой уяснивши, преподобная, ангельски на земли пожила еси, Елено, и ныне в Небесных селениих ликуеши, досточудная.
Ревности Божественныя издетска исполнившися, блаженная Елено, пучину волн мирских безбедно преплыла еси и пристанища небурнаго достигла еси.
Ярем благий и легкий от юности подъемши, Христова вертограда, всечестная Елено, делательница искусная была еси, от перваго бо часа и до последняго неленостно потрудившися.
Богородичен: Другий рай Тя, Дево, именуем, древняго рая преимущий, Тобою бо явися новый Адам, Христос, ветхаго Адама от падения возставляя.
Седален, глас 2:
Всечестная память твоя, Елено, веселит сердца верных и лик чистых дев поет тебе радостно, ты бо от юности Христу уневестилася еси, преподобная, чисте Тому соединившися, темже вопием ти: моли Всеблагаго Бога согрешений оставление даровати верою покланяющимся честному образу твоему.
Слава, и ныне, Богородичен:
Моление теплое и Стена необоримая, милости Источниче, мирови Прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари и от бед избави нас, Едина вскоре предстательствующая.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества,/во облаце легце,/ прииде Иисус Пребожественный,/нетленною Дланию и спасе зовущия:/ слава, Христе, силе Твоей.
Наставница неложная девственнаго чина и мати чадолюбивая дщерем духовным явилася еси, приснославная Елено, многия души ко Христу приводящи.
Уста твоя богоглаголивая отверзла еси, Елено преподобная, путь спасения чадом твоим указующи и заветы святых отец возвещающи.
Юношески страсти препобедивши, мати Елено, душу твою, яко зеницу ока, хранила еси, темже Господь, видя твое благое изволение, над многими тя постави.
Богородичен: Источниче живый, Богомати, поток сладости верным всем независтно источила еси, от негоже пиюще, не вжаждемся во веки.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая/ о Божественней славе Твоей,/ Ты бо, Неискусомужная Дево,/имела еси во утробе над всеми Бога/ и родила еси Безлетнаго Сына,/ всем воспевающим Тя/мир подавающая.
Покровския обители воспитание и града Суждаля процветение, Новыя на Москве обители достойная устроительница, Елено, явилася еси, дома Пречистыя Одигитрии.
Руце твоя воздеющи во святая и благословящи Господа, преблаженная, в нощи и во дни присно за Землю Русскую, царя и воинство молилася еси, Елено, темже и благословение Вышняго тебе даровася.
Елену преподобную днесь восхвалим, та бо от юности ко Христу, Источнику неиждиваемому, притекши, душу свою Божественныя Премудрости водами исполнила есть.
Богородичен: Мати Дево, Владычице, Ангельских ликов превышшая и светлостей солнечных светлейшая, облагодати наш ум пети Тебе присно: радуйся, всех Царице.
Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное/совершающе празднество,/ богомудрии Богоматере,/ приидите, руками восплещим,/от Нея рождшагося Бога славим.
Уставоположница истинная и наставница премудрая была еси девам, Елено, тобою бо окормляемы, воистину правыя пути познаша, мати преблаженная.
Добродетелей лествицею возшла еси, Елено, от долу влекущих страстей к свету богоразумия и ныне пищи негиблющия сподобляешися, достохвальная.
Рачением Божественным присно распалаема, девства доброту непорочне соблюла еси, и житие твое чистое, Елено, яко вено, Жениху Христу принесла еси.
Богородичен: Умилосердися о нас, Дево Всепречистая, виждь обстояние, и скорбь, и болезнь рабов Твоих, и не остави нас без заступления.
Кондак, глас 8:
Изрядную к Богу молитвенницу/ и девственнаго лика наставницу,/ отеческих преданий истинную хранительницу,/ ныне восхвалим песньми духовными,/ ты же, яко имущая дерзновение ко Господу,/ от всяких нас бед свободи, да зовем ти:/ радуйся, преподобная Елено,/ обители Новодевичия первоначальнице.
Икос:
Ангельскому житию от юности поревновавши, преподобная, в молитвах и постех, аки безплотна на земли пожила еси, Елено, темже землю кротких наследовала еси, идеже, вечнаго блаженства ныне сподобляющися, услыши нас, зовущих ти сице:
Радуйся, града Суждаля пречестное прозябение;
радуйся, земли Московския предивное украшение.
Радуйся, обители Покровския благое воспитание;
радуйся, дома Одигитрии доброе устроение.
Радуйся, разуму Божественных писаний от юности прилежавшая;
радуйся, святых отец заветы в сердце своем слагавшая.
Радуйся, родителей благих избранный плод;
радуйся, розго предивная винограда Христова.
Радуйся, данный тебе талант сторицею умножившая;
радуйся, инокинь честных на пажити спасения управившая.
Радуйся, постниц похвало;
радуйся, чистых дев пресветлая доброто.
Радуйся преподобная Елено, обители Новодевичия первоначальнице.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари богомудрии/ паче Создавшаго,/ но, огненное прещение мужески поправше,/ радовахуся, поюще:/ Препетый отцев Господь и Бог благословен еси.
Юдоль на Москве реце труды твоими и молитвами возделала еси, мати Елено, и тамо, инокинь множество собравши, упасла еси на пажити воздержания.
Елеем богогласных словес твоих, Елено всечестная, чадом твоим врачевание независтно подавала еси, струпы греховныя умащающи и язвы страстей исцеляющи.
Ластовица трудолюбная и голубица чистая ты еси воистину, всехвальная, мудрыми бо твоими вещании страстьми огорченныя души сладости нетленныя исполняеши.
Богородичен: Едина еси Матерь и Дева, Пречистая Богородице, Ты бо Единаго от Троицы родила еси и по рождестве страннем Дева пребыла еси, тем Тя, вси вернии, величаем.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи,/Рождество Богородичо спасло есть,/ тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/вселенную всю воздвизает пети Тебе:/ Господа пойте, дела,/и превозносите Его во вся веки.
Ныне память твоя собра нас, любовию тя почитающих, мати Елено, ты же, яко прежде, обитель и чада твоя защити, тя бо на помощь призываем.
Увы нам, яко заветы отец не сохранихом и заповеди твоя, о мати наша, не соблюдохом! Како дадим ответ? Сего ради к теплому твоему заступлению прибегаем, Елено преподобная.
Воистину ты еси молитвенница наша и споспешница ко спасению, Елено достохвальная, сего ради вонми гласу воздыхания чад твоих, о мати преподобная, и настави нас на стези правды.
Богородичен: Облак легкий, егоже виде Исаия, на немже Бог явися, Тя, Богородице, проображаше, на Твоих бо руках, яко на престоле, носила еси Содержащаго всяческая.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный/ да взыграется, Духом просвещаемь,/ да торжествует же Безплотных умов естество,/ почитающее священное торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ радуйся, Всеблаженная Богородице,/ Чистая Приснодево.
Словесы твоими, яко тучами росоносными, всеблаженная, души наша, страстьми изсохшия, ороси и грехми истаявшия обнови, да плод обильный принесем покаяния.
Память твоя, всечестная Елено, веселит избранное твое стадо и лик дев тебе любовию приносит похвалы, ихже приими, о мати преподобная.
Окрест Божественныя трапезы, Елено, свеселишися ныне со всеми святыми, от века Богу угодившими, радости вечныя исполняющися, тамо и нас помяни, любовию тя величающих.
Богородичен: Юница Нескверная и Агница Непорочная, Ты еси Пресвятая Богородице, яко породи Юнца Божественнаго, Иже Кровию Своею даде нам оставление.
Светилен:
Истинную наставницу тя почитаем, всечестная Елено, светом бо жития твоего научаеми и словес твоих богомудрых сияньми просвещаеми, светлыми стезями ко Христу, Свету Истинному, ведемся.
Слава, и ныне, Богородичен:
Приидите, вернии, чистыми смыслы возвеличим Матерь Бога нашего, носившую во чреве Спаса Христа. Та бо, матернее дерзновение к Нему имущи, непрестанно молит за ны и подает рабом Своим богатыя милости.
На хвалитех стихиры, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Наста, преподобная Елено,/ светлый твой праздник,/ созывая инокинь сословие/ память твою воспети досточудную,/ чистотою бо и любомудрием души наша просвещаеши,/ сего ради тя ублажаем.
Крилами богоразумия ум твой вперивши,/ плотская вся преобидела еси,/ влекома чистейшею любовию, Елено,/ к Нетленному Жениху твоему,/ темже и сонмы чистых дев ко Христу привела еси,/ с нимиже наследие вечное восприемлеши.
В Небесныя кровы, яко горлица/ и яко голубица чистая, Елено,/ от земных возлетела еси,/ храмину обретши во дворех Господних,/ идеже ныне со Ангелы ликуеши/ и молишися спастися душам нашим.
Шествие творящи в Горняя,/ доброю стезею и подвигом многим/ земных прешла еси непостоянство, достохвальная Елено./ И ныне, во светлостех святых водворяющися,/ чада твоя поминай.
Слава, глас 8:
Преподобную игумению Елену/ и спостниц ея десятицу/ да ублажим и воспоим ныне:/ Евникию, Софию, Феофанию, Варсонофию,/ Евпраксию, Александру, Леониду,/ Ирину, Венедикту и Ирину,/ Богом избранное Христово стадо,/ тех бо трудами и молитвами/ устроися на Москве всечестная и великая обитель/ Пречистыя Богородицы Одигитрии.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Владычице, приими молитвы раб Твоих,/ и избави нас от всякия нужды и печали.
Славословие великое. И отпуст.
На Литургии
Блаженна, перваго канона песнь 3-я и втораго песнь 6-я. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога,/ Господа от источник Израилевых. Апостол к Галатом, зачало 208. Аллилуиа, глас 1: Терпя потерпех Господа, и внят ми/ и услыша молитву мою. Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен: Радуйтеся, праведнии, о Господе:
Молитва
О, преподобная мати наша Елено, добрая в женах подвижнице, прехвальная угоднице Христова, скорая помощнице и неусыпная о нас молитвеннице! Не посрами упования нашего, еже по Бозе и Пресвятей Богородице крепко на тя возлагаем, помяни нас, добродетельное житие и подвиги твоя восхваляющих. Поспешествуй нам молитвами твоими побеждати греховныя навыки, да не во зло обратим даруемыя нам от Всещедраго Бога таланты, но во славу пресвятаго имене Его. Не премолчи за ны ко Господу и ходатайством твоим вся злая от нас отврати. Даруй нам помощь в трудех и скорбех наших, и якоже в житии твоем попечение о обители твоей и о подвизающихся в ней имела еси, тако и ныне потщися благопоспешити нам во всем, да ходим достойно звания нашего в веце сем, и в будущем сподобимся во Царствии Небеснем со всеми святыми прославляти Пресвятую и Единосущную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?