Празднование
История
Явление Воронинской иконы Божией Матери произошло 15/28 июня 1518 года в 12 км к югу от Череповца на месте нынешнего погоста близ деревни Воронино. Пономарь церкви Архангела Михаила села Ильинское Иоанн пошел в Конечновский лес и, возвращаясь, увидел огромную липу и на ней образ Богородицы, весь светящийся, как луч солнечный. Поразился Иоанн такому видению, горячо помолился Владычице и пошел домой, но сбился с дороги. Удивился пономарь, так как никогда до этого не терялся в лесу. После долгих блужданий вновь оказался у того же дерева с образом Богородицы на нем.
Тогда понял Иоанн, что все происшедшее с ним было не случайностью, что Сама Божия Матерь дала знак ему, прося взять Ее икону и поместить в храме. Пономарь, с горячей молитвой воззрев на образ, с благоговением снял его с дерева, отнес в село Ильинское и поставил в церкви Архангела Михаила, поведав о случившемся местному священнику отцу Андрею.
Происходило все описанное накануне воскресенья. На следующий день пришел иерей в церковь, думая показать людям, собравшимся на богослужение, обретенную икону, и не увидел ее на месте. Священник решил, что это пономарь взял её. Однако выяснилось, что пономарь также не брал образ. Тогда священник предложил пономарю: «Пойдем на то место, где ты нашел икону, вдруг вновь обретем ее там».
Пришли они в Конечновский лес и с великой радостью увидели на дереве образ Богородицы. С плачем припали к нему, прося милости у Владычицы. Воздев руки к небу, благоговейно сняли икону с дерева и перенесли ее в свою церковь, поставили в алтаре и отслужили перед ней молебен.
Каково же было потрясение священника и пономаря, когда, придя утром в храм, они не обнаружили в нем иконы. Страх и трепет объял их, и поняли они, что это дело не человеческое, а Божие. Тогда созвал иерей прихожан и рассказал им о чуде, после чего верующие во главе со священником, со свечами и светильниками пошли на место обретения иконы. Была в числе их и слепая от рождения девица по имени Феодосия.
Придя на место, богомольцы увидели на дереве образ Владычицы, который светился неземным светом. Священник, пономарь и все множество народа, горячо помолившись, стали по очереди прикладываться к иконе. Привели к ней слепую девицу Феодосию, которая стала просить: «О, Владычице мира, христианская Помощнице, Пресвятая Богородице, дай мне образ Твой видеть и облобызать многочудесное явление Твое!». Сотворив на себе крестное знамение, Феодосия возвела очи свои на дерево, внезапно увидела на нем икону, как луч солнечный святящуюся, и полностью исцелилась от своего недуга.
С того времени прославилась икона Пресвятой Богородицы многими чудесами, число которых, согласно древнему сказанию, не поддавалось исчислению: слепые прозревали, хромые ходили, одержимые нечистыми духами очищались.
По совету иерея Андрея рядом с липой была устроена часовня, куда был благоговейно помещен явленный образ Владычицы. Спустя непродолжительное время здесь образовалась Успенская Воронина пустынь, пользовавшаяся большим почитанием среди паломников. В 1688 году Воронина пустынь была приписана к Череповецкому Воскресенскому монастырю, поступив в разряд Патриарших владений. Слава пустыни была столь велика, что в 1764 году ее не упразднили подобно абсолютному большинству других вологодских обителей, а оставили на своем содержании. Правда, в 1792 году обитель при загадочных обстоятельствах сгорела, а ее братия была переведена в Филиппо-Ирапскую пустынь.
Явленная же икона, согласно преданию, была похищена. Предполагают, что образ видели в Югской Дорофеевой Пустыни Ярославской епархии. В 1794 году на месте сгоревшей обители был образован церковный приход, в котором в 1804 году построили благолепную каменную церковь в честь Успения Божией Матери с приделами в честь Рождества Иоанна Предтечи и святителя Николая Чудотворца. Ее развалины сохраняются и в настоящее время.
Название чудотворной Воронинской иконы Божией Матери и образованной на месте её явления пустыни пошло от прозвища настоятеля обители Марка Вороны, жившего в XVI веке. Соответственно возникло и название деревни.
В «Сказании о Воронинской иконе Божией Матери» XVIII века икону называют «Одигитрией Воронинской», так как в древности Одигитрией (Путеводительницей) часто называли не образ Божией Матери, а Саму Пресвятую Богородицу.
Такие случаи известны в русской истории. Например, 25 июня 1682 года при венчании на царство Петра I и Иоанна V был отслужен торжественный молебен перед Владимирской иконой Божией Матери, относящейся к иконографическому типу «Умиление». Но в летописи она была названа «Одигитрией Владимирской» (то есть Богородицей Владимирской). Впоследствии образ, названный «Одигитрией Воронинской», стали ошибочно считать списком со Смоленской иконы и совершали празднование 28 июля/10 августа.
Ныне возрождено забытое празднование Воронинской иконы Божией Матери в соответствии с древней традицией: в день ее исторического явления 15/28 июня.
В связи с ранней утратой самой чудотворной иконы ее образ долгое время был неизвестен, списков не сохранилось. С трудом удалось найти миниатюру, изображающую Воронинскую икону Божией Матери в рукописном сборнике середины XVIII века. Замечательно, что Сборник был составлен в то время, когда чудотворный образ еще пребывал в Воронинской пустыни.
На основе чудом сохранившегося изображения был написана икона, с которой уже совершался Крестный ход в день престольного праздника Леушинского монастыря.
Богослужения
Служба явлению чудотворной иконы Вороненския Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, честнаго и славнаго Ея Одигитрия, иже на Конечновском лесу
Служба приведена по рукописной книге, датированной 1759 годом и хранящейся в Череповецком музее-заповеднике.
Месяца июния в 15 день.
Стихиры, глас 2. Самогласен.
Златая кадильнице, ручко и жезле и светильниче светозарный, свитче Божественный, в немже перстом Божиим написася слово, спаси нас, Тебе величающих.
Даруй душам помощь, Богородице, на Тя надеющимся, верным прибежище, избави от бед рабы Твоя, Дево, на Тя бо по Бозе упование возлагаем.
Владычице, Мати Избавителя, прими моление рабов Твоих, аще и недостойне молящихся Тебе, да молишися за ны к Рождшемуся из Тебе. Владычице миру, буди нам избавительница.
Слава и ныне, глас 5
Странно чудо явления образа Твоего, Владычице, и несказанно удивляет премирная и ужасает земная, вкупе же и просвещает светоносною благодатию рождшагося от Тебе Христа Бога нашего и Твоею. Егоже моли, Чистая, в Божественнем рождестве Твоем подати нам просвещение и велию милость.
На стиховны стихиры, глас 2. подобен Доме Евграфов
О Всеннепорочна Дево, кое Тебе принесем благодарение, яко светозарным пречистыя Твоея из Тебе рождшагося Младенца иконы явлением утвердила еси сердца верных.
Слыши дщи и виждь, и приклони ухо твое.
О Пресвятая Госпоже Владычице, не забуди нас Твоя рабы, верою покланяющиеся чудотворней Твоей иконе, и благочестно воспевающия Тя. Избави ны Госпоже, от всех бед и напастей.
Помяну имя твое во всяком роде и роде.
О Всепетая Мати, умилосердися на моление наше, Сына бо Твоего и Твое есмы достояние. Вся спаси и помилуй, да вси Тя непрестанно величаем.
Слава и ныне, глас тойже.
Тихое прстаннище, обитель Твоя, Богоневесто, явися, всех с верою притекающих, имущи в себе пречестную Твою икону, всем неоскудно благодать подающую, дом, в немже вселися Вышний, спасение мира, Божие освящение подающую верным.
На велицей вечерни, на Господи воззвах, стихиры, глас 2
Киими чистыми устнами, ублажим Богородицу, честнейшую херувимов, и святейшую сущую серафимов, ангелов же и всех святых славнейшую, Престол Царев непоколебимый, подающую верным в Божественнем торжестве Ея богатно велию милость.
Кия духовныя песни ныне принесем Ти Всечистая, ибо Пречестныя Твоея иконы, пречудным и светозарным ея явлением, пустое место и непроходимое просветила еси, идеже и ныне водворяешися божественною иконою Твоею, всесильным Твоими предстательством миру, непрестанно подающи велию милость.
Кия умиленныя гласы принесоша Ти тогда, Богородице зряще светоносную икону Твою чудно на древе стоящую и светозаными лучами сияющую, благочестивии людие точию с рыданием моляхуся, с плачем взывающее: Владычице, ниспосли щедроты Твоего человеколюбия, посети ны свыше, просвети омраченныя Твоим светозарным явлением и неотступна буди во веки, мирови богатно подающи велию милость.
Что Ти принесем, Пресвятая Дево за многою Твою благостыню и человеколюбие, яко преславно явися нам Божественное Твое дарование, многочудесная Твоя икона, Богоотроковица Чистая, от нея же Божиею благодатию чудесы происходящими бед избавляемся, и изобильно приемлем душам же и телом от всяких болезней исцеление и непрестанно почерпаем велию милость.
Ины стихиры, глас 5.
Радуйся надеждо наша, Богородице Чистая, радуйся, радость ангелом приимшая. радуйся, рождшая Отчее Сияние, радуйся Благословенная, Чистая, Пресвятая Дево, Едина Всепетая, радуйся христианом в бедах скорая помощнице и теплая заступнице, радуйся православия похвало высокая и славо превонесенная, рождшая Пастыря добраго, нас заблудших взыскавшаго. подающаго мирови велию милость. (дважды)
Радуйся, Пресвятая Дево, спасения нашего ходатаица. Ты источила еси всем радость и благословение, рождши без семене плотию Источника благ, краснейшаго добротою паче всех сынов человеческих Иисуса, всего мира Избавителя. И напречистую руку твоею Того носила еси, и ныне пречистым образом видим Его, человеколюбне и светозарно с Тобою явльшагося нам на исцеление немощей телесных и во спасение душ наших.
Радуйся днесь Российская земля христолюбивая, слава бо Господня на тебе возсия преславным явлением иконы Богоматере, лученосно бо и дивно явлься всех Бога промыслом, ликуй ныне и веселися прекрасная пустыни, яко восприяла еси свыше возсиявшую Божественную зарю, чудес благодать изливающую, красуйся и светло торжествуй, Пречестная обитель Богоматере, яко уяснися Твоя доброто прекрасно, имееши бо в себе велие вселенныя сокровище, чудную икону Владычицы, преслано на древе явльшуюся, дарующия всем верным велию милость.
Слава и ныне глас 5.
Днесь Российская земля веселится с вышними силами свыше, обогатившеся иконою Богоматере, и Христолюбивое стадо вопиет созывающее: придите, верни, просветитеся в светлом торжестве Богородицы, приидите, празднолюбцы, возвеселитеся в чуднем празднице общия всех Владычицы, придите, и видите Божественное сокровище, всем чудес дары обильно подающее, что убо воздадим Господеви сицевое человеколюбие нам явившему. Пречистый Свой и Его Рождшия образ яко небесный дар нам низпослашему, и верных просветившему, темже наслаждающеся велия Того милосердия, радостно Тому возсылаем гласы благодарныя, Рождшей Того весело воспевающе: слава, Владычице воплощшемуся изТебе Христу Богу нашему, таковыя благодати нас сподобльшему.
Таже вход и чтения три …
На литии стихиры, глас 3
Приидите вси празднолюбцы, чудное явление иконы Божия Матери ублажим, преславно бо и Боголепно возсия, еяже святым явлением мир просвещен бысть тем усты и сердцы и песнми и пении духовными сей святый день со всеми притекающими празднуем светло.
Глас 8
Первее написавшейся Твоей иконе Евангельских таин благовестником и к Тебе Царице принесенней да усвоиши ту и сильну соделаеши, спаси чествующия Тя и порадовалася еси яко сущи милостива спасения нашего содетельница. яко уста и глас иконе бывши, яко же и Бога внегда зачинающи во чреве песнь воспела еси: се от ныне ублажат Мя вси роди и на ту зрящи, глаголала еси со властию: с сим образом благодать Моя и сила и мы истинно веруем яко се рекла еси Госпоже. сим образом с нами еси, благоговейно предстояще покланяемся Тебе раби Твои, посети ны твоими матерними щедротами.
Глас 6
Тебе вси роди человечестии хвальные дары приносят Владычице, и молятся яко Царице и Матери Божией. Пророцы Тя премудро проповедаша, левити благословиша, апостоли и мученицы исповедаша, царие и князие покланяются, архиереи проповедают, монаси и простии благоговеют, богатии и убозии, сироты и вдовы, и всяк возраст, и всяк преспеяние старческое и младенческое под кров Твой державный с верою прибегаем, покрый и соблюди, Госпоже, молитвами Твоими, и спаси от бед души наша.
Глас 4
Да капают сладость облацы и вся земля да возрадуется радостно о неизреченней милости Твоей Пречистая чудо бо зримо есть Владычице дивное, яко прежде пустыня всякого обнажена благолепия и никим же проходима и знаема, ныне же Твоим Богомати посещением, место преславно, и обитель яко град прекрасен является, и храм присно светел, в нем же божественное сокровище, чудная икона Твоя Владычице показуется, ея же мы зряще благолепие усердно покланяющеся радостно и страхом целуем ю, страхом греха ради яко недостойни суще, радостию же милости ради, юже подаеши нам рабом Твоим, яко милосерда.
Слава и ныне, глас 8
Приидите вси вернии, притецем в церковь Богоматере, се бо сияет в ней всечестная Ея икона яко светило благочестия. Всех празднолюбных собори благодатию Божиею просвещающи и греховнаго помрачения тму отгоняющи, чудеса же тамо притекающим преславная содевает и духи лукавствия прогоняет, царю убо благочестивому на сопротивныя крепость подает, стена и забрало всея земли бывающи. и обитель Свою прославляеши и вся верныя торжествовати созывает и радостно к Богоматери звати научает: крепость наша и утверждение упование и спасение с Богом. Ты еси Богородице и тебе молимся моли Сына Твоего и Бога нашего да избавит в день судный мучения и сподобит Царствия Своего Небесного.
На стиховны стихиры, глас 2
Всем предстательствуеши Благая, прибегающим с верою в державный Твой покров. Иного бо не имамы грешнии к Богу в бедах и скорбех присно избавления. Обремененнии грехи многими, Мати Бога Вышняго. Темже ти припадаем, избави от всякаго обстояния рабы Твоя.
Помяну имя Твое во всяком роде и роде
Всех скорбящих радосте, и обидимых заступнице, и алчущих питательнице, странных утешение, обуреваемых пристанище, больных посещение, немощных покров и заступнице, жезл старости, Мати Бога Вышняго Ты еси Пречистая потщися, молимся, спастися рабом Твоим.
Слыши Дщи и виждь и приклони ухо Твое
Радуйся Пречистая Дево, радуйся честный Скипетре царя Христа, радуся прозябшая Грозд таиный, радуйся Двере небесная и неопалимая Купино, радуйся всемирный Свете. радуйся всех радосте, радуйся верных спасение, радуйся Заступнице, всех христиан и прибежище, Владычице.
Слава и ныне глас 8
Радуйся вселенней похвало, радуйся храме Господень, радуйся Горо преосененная, радуйся всех Прибежище, радуйся Свещниче златый, радуйся Славо православных честная. Радуйся Марие, Мати Христа Бога, радуйся Раю. Радуйся божественная Трапезо, радуйся Сене, радуйся Ручко всезлатая, радуйся всех Упование.
Тропарь, глас 2
Скорую помощницу и ходатаицу теплую,/ Тя, Пречистую Богородицу песнословим,/ прославляюще явление пречудныя иконы Твоея Воронинския,/ пределы Череповецкия озарившую/ и всей России милость даровавшую./ Моли, Владычице Премилостивая,/Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ исцелити недуги и страсти наша// и спастися душам нашим.
На утрени по 1 стихословии седален глас 3
Людие благочестивии, правовернии, собории, христоименитии, приступите верно вси, божественному припадающе Божия Матере образу имже исцеление болящим радостно подавает, уязвляет злославныя яко стрела от лука. Нас всех веселящи световидно и благодатию озаряющи молитвами Своими.
Слава и ныне
Всю Тя Бог освяти Деву добрую и непорочную в женах, пророки прообразив честно, иереи благословив, во всятая святых всели, ангелом воспита с Небесе пищу хлеб подая. Сам же Преблагий Единородное Бог Слово вселися в Тя и плотию пройде из Тебе, темже Ти покланяемся и чтим яко воистину истинную сущую Богородицу.
По 2 стихословии седален глас 4
Да ликовствует светло верных все множество, рыдает же демонское воинство видящи многоименно сияющия праздники Божия Матери, Юже ублажаем яко Богоматерь божественными песньми. Идеже бо богоприятно славится Богородица Владычица Богоизбранная Отроковица, неприязни падение, христианом же крепкое утверждение.
Слава и ныне глас 8
О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, ангельский собор и человеческий род. Освященный Храме и Раю словесный, девственная похвало, из Нея же Бог воплотися и Младенец бысть, прежде век Сый Бог наш: ложесна бо Твоя Престол сотвори и чрево Твое пространнее небес содела. О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе.
Величание
Достойно есть величати Тя, Богородице, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Cерафим.
Псалом избранный: Боже, суд Твой цареви даждь, и правду Твою сыну цареву…
По полиелее седален, глас 6
Беспомощным помощь Ты воистину Пречистая Богомати отсюду смирении Тобою возвышаемся о Тебе высоцей держимся всем Ты еси прибежище и к Богу Всемилостивая Ходатаица
Слава и ныне глас 1
Пречитсая Твоя икона Богородице Дево врачевство всего мира духовное к нейже прибегающе, Тебе покланяемся и почитаем и лобызаем и чтим исцелений благодать почерпающе от Нея и недугов телесных, и душевных страстей Твоими молитвами свобождаемся.
Прокимен: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Стих: Слыши дщи и виждь, и приклони ухо Твое.
Всякое дыхание…
Евангелие от Луки, зачало 4
По 50 псалме стихира, глас 6
Се храм пресветел и место священия идеже честная икона Матере Твоея Слове мы же приступим исцеления почерпаем яко спасение нам Тоя ради даровал еси Христе Боже избавлениее от различных недуг и душам нашим велию милость.
Канон благодарен Пресвятой Богородице
Радости приятелище, Тебе подобает радоватися Единей.
Творение Иосифово, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Христову книгу одушевленную, запечатленную Тя Духом, великий Архангел, Чистая, зря возглашаше Ти: радуйся, радости приятелище, Еюже праматерняя клятва разрешится.
Адамово исправление, радуйся, Дево Богоневесто, адово умерщвление. Радуйся, Всенепорочная, палато всех Царя. Радуйся, престоле огненный Вседержителя.
Цвете неувядаемый, радуйся, едина прозябшая яблоко благовонное. Радуйся, рождшая благоухание единаго Царя, радуйся неискусобрачная, мирови спасение.
Чистоты сокровище, радуйся, Еюже от падения нашего востахом. Радуйся, сладкоуханный крине, Владычице, верных благоухаяй, кадило благовонное и миро многоценное.
Ин канон Одигитрию Пресвятыя Богородицы, творение иеромонаха Игнатия, глас 4.
Радостно, Чистая, ныне наставшее хваление приношаю, радуяся, и тихим гласом, Одигитрие, вопию Ти: радуйся и исполни мя разума, пети начинающа.
Христа родившая, радость нам вечную, о, радуйся, Всепетая, православным надежда, Одигитрие, всепетая Девице, радости исполни мя мирови желанныя.
Ликуют вси человецы и Ангели всегда, согласно вопиюще на небеси и на земли, Одигитрие: радуйся, Девице, радости бо Рождеством Твоим всяческая исполнила еси.
Радуйся, Одигитрие, со страхом Ти вопиющих радости сподоби, Мати сущия радости, избавляющи скорбей всяческих, и всех помилуй, к Тебе прибегающих.
Катавасия: Отверзу уста моя…
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
Клас прозябшая божественный, яко нива неоранная яве, радуйся, одушевленная трапезо, хлеб животный вмещшая: радуйся, животныя воды источниче неистощаемый, Владычице.
Юница Юнца рождшая непорочнаго, радуйся, Агнице, рождшая Божияго Агнца, вземлющаго мира всего прегрешения: радуйся, теплое очистил ище.
Утро светлейшее, радуйся едина, Солнце носящая Христа, света жилище: радуйся тьму разрушившая, и мрачныя бесы отнюдь отгнавшая.
Радуйся, двере едина, Еюже Слово пройде едино, вереи и врата адова, Владычице, рождеством Твоим сокрушившая: радуйся, божественный входе спасаемых, Богоневесто.
Ин канон
Вышняго Царя, о, радуйся, непоколебимая Чистая и одушевленная палато! Радуйся, Одигитрие, радуйся: Тобою нерушим наш град сохраняется.
Вместити Егоже не возможе тварь, во утробу неискусобрачную, Одигитрие Девице, телесно вместила еси, темже Ти радуйся поем, по долгу величающе.
Радость многопетая мирови, радостно Ти поюще присно, вечнующия, Чистая, радости сподобляемся Твоими матерними молитвами к Рождшемуся из Тебе, Одигитрие.
Златую Тя стамну, и свещник, и жезл, и трапезу, Чистая, призываем, Одигитрие, и глас, еже радуйся, Тебе присно привношаем с сими же имены.
Седален, глас 8.
Божественнии Слова апостоли, Евангелия Христова велегласнии вселенныя благовестницы, божественную церковь создавшее, во пресвятое Твое имя, Богородице и к Тебе, Госпоже, приходят молящее Тя приити на тоя освящение, Ты же, о богомати, рекла еси: идите с миром и аз с вами тамо есмь. Они же шедшее обретают тамо на стене церкве Твоего, Владычице, образа подобие, божественною писано силою, щаровными подобии, и видевшее, поклонишася ти, и прославиша Бога, с ними же и мы божественней Твоей поклоняемся иконе, просящее от Тебе великия милости. Даруй согрешений оставление рабом твоим, Едина Благословенная.
Слава, и ныне. Той же.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус пребожественный, нетленною дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
В гласех пений, Дево, Тебе вопием всепетая: радуйся тучная гора, и усыренная Духом. Радуйся, свещнице и стамно, манну носящая, услаждающая всех благочестивых чувства.
Очистилище миру, радуйся, пречистая Владычице, радуйся, лествице, от земли всех возвысившия благодатию: радуйся, мосте, воистину преводяй от смерти к животу поющих Тя.
Небес превышшая, радуйся, земли основание во Твоих ложеснах, Пречистая, нетрудно носившая: радуйся червленице, багряницу Божественную омочившая от кровей Твоих, Цареви силам.
Законодавца рождшая истиннаго, радуйся Владычице, беззакония всех туне очищающаго, недоведомая глубино, высото неизреченная, браконеискусная, Еюже мы обожихомся.
Ин канон
Радуйся, чудо чудесем, Одигитрие Владычице. Радуйся, всем радосте градовом, и весем непобедимое христианское в бедах хранилище, и предградие, и на враги побеждение.
Радуйся, радуйся, людем православным похвало, и христолюбивым воинством покров пребываеши всем, Царице. Радуйся, Одигитрие, прибежище всем нам и утверждение.
Радуйся, всем скорое в бедах избавление. Радуйся, готовое всем скорбящим утешение. Радуйся, всепетая, радуйся, Одигитрие всеблагословенная, всем немощным целительнице.
Радуйся, Еяже величия вся тварь славити убо спешит по достоянию, но не возмогает, Одигитрие, и сего ради зовет Ти: радуйся, Владычице, Боговместимое жилище.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая о божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.
Путь рождшая жизни, радуйся, пренепорочная, от потопа греховнаго мир спасшая: радуйся, Богоневесто, слышание и глаголание страшное, радуйся, пребывание Владыки твари.
Крепость и утверждение человеков, радуйся, Пречистая, место освящения славы, умерщвление адово, чертоже всесветлый: радуйся, Ангелов радосте, радуйся, помоще верно молящихся Тебе.
Огнеобразная колеснице Слова, радуйся, Владычице, одушевленный раю, древо посреде имея жизни, Господа: Егоже сладость оживотворяет верою причащающихся, и тли подклонившихся.
Укрепляеми силою Твоею, верно вопием Ти: радуйся, граде всех Царя, преславная и достослышанная, о Нейже глаголана быша яве, горо несекомая, радуйся, глубино неизмеримая.
Ин канон
Благостыни бездно и щедротам еси, радуйся, Одигитрие Девице, радуйся, всем радость творящи верным. О, радуйся, сущим в бедах и скорбящим пребыстрая Заступнице.
Радуйся, от исполнения величия чудес Твоих зряще, исполняемся, вси незрящии, слышаще же, вернии. Темже радуйся Тебе присно всюду и вси, Одигитрие, поем.
Христа Бога нашего, о, радуйся, Одигитрие, жилище и дом неизреченныя и пребожественныя, Дево, славы Его. О, радуйся, палато преукрашенная, радуйся, граде одушевленный, присно царствующий!
Радость неоскудную Тя разсмотряюще, яко море, Отроковице, Одигитрие Девице, радующеся вси, радуйся вопием Ти, и поюще, Божественных даров невидимо присно от Тебе ожидающе.
Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
Чертоже Слова нескверный, вина всех обожения, радуйся, Пречистая, пророков оглашение, радуйся, Апостолов удобрение.
От Тебе роса укану, пламень многобожия угасившая, тем вопием Ти: радуйся, руно одушевленное, еже Гедеон, Дево, предвиде.
Се, Тебе, Дево, радуйся, зовем: пристанище нам буди влающимся, и отишие в пучине скорбей, и соблазнов всех борителя.
Радости вина, облагодати наш помысл, еже звати Тебе: радуйся, неопалимая купино, облаче всесветлый, верныя непрестанно осеняющий.
Ин канон
Христа, Чистая, приемлющи, глас еже радуйся, Одигитрие Девице, слышаше, Егоже неизреченно рождши, радуйся от всех слышиши всегда.
Радости вся исполнила еси, вышния и нижния Ты совокупила еси, Одигитрие, темже радостно и согласно ныне небо и вся земля зовет Ти.
Вдовам, о, радуйся, всепетая, и всем сирым, Одигитрие, утешение; радуйся, всем источающи нищим богатство неистощимое.
Злата всякаго блистаема и утра солнечнаго светлейши, жилище Христово, радуйся, Одигитрие, радуйся, Девице, радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак, глас 6.
Богатую в милости Тя почитающе,/ зовем Ти, Пречистая Владычице:/ не забуди, Благосердая, люди Твоя,/к иконе Твоея чудотворныя Воронинския с верою прибегающих,/и велигласно вопиющих Ти:/Радуйся, Благодатная Дево,// нас сирых попечением Своим не оставляющая.
Икос: Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся,Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Воспеваем тя вопиюще: радуйся, колеснице Солнца умнаго, лозо истинная, грозд зрелый возделавшая, вино источающий, души веселящее верою Тя славящих.
Врача всех человеков рождшая, радуйся, Богоневесто, жезле тайный, цвет неувядаемый процветший, радуйся, Владычице, Еюже радости наполняемся, и жизнь наследствуем.
Витийствующий не может язык, Владычице, песнословити Тя, паче бо Серафимов возвысилася еси, рождши Царя Христа, Егоже моли, всякаго ныне вреда избавитися, верно Тебе покланяющимся.
Хвалят Тя блажаще концы, и любовию зовут тебе: радуйся, свитче, в немже перстом Отчим написася Слово, Чистая: Егоже моли, в книзе животней рабом Твоим написатися, Богородице.
Ин канон
Радуйся, радуйся, Богородице Одигитрие, всех и всегда наставляющи верных шествовати ко всякому пути спасительному; радуйся, Владычице, Тобою бо присно избавляемся настоящия варварския беды.
Радуйся, радуйся, Одигитрие, бдящи и молящися о нас к Богу, и всякия злобы ходатайством Твоим, всяческих скорбей, Богородительнице, всех людей избавляющи.
Радуйся, радуйся, Пресвятая Одигитрие, Яже прошения наша к пользе нам исполняющи и хотящи всем присно всегда любодружное благое единство, спешное же во изящных.
Радуйся, радуйся, кораблем Одигитрие нуждно плавающим, избавляющи верных, и всем избавление от всякия скорби, и недуги пестротныя и медленныя разрешающи вскоре.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
Ложесны Слово прияла еси, вся носящаго носила еси, млеком питала еси, манием питающаго вселенную всю, Чистая. Емуже поем: Господа пойте дела, и превозносите Его во вся веки.
Моисей уразуме в купине великое таинство рождества Твоего: отроцы же преобразиша сие явственнее, посреде огня стояще, и неопаляеми, нетленная святая Дево. Тем Тя поем во вся веки.
Прежде прелестию обнажившиися, в ризу нетления облекохомся рождеством Твоим: и седящии во тьме прегрешений, Свет видехом, Света жилище Отроковице. Тем Тя поем во вся веки.
Мертвии Тобою оживляются, жизнь бо ипостасную родила еси: немии прежде благоглаголиви бывают, прокаженнии очищаются, недузи отгоняются, духов воздушных множества побеждаются, Дево, человеков спасение.
Ин канон
Радуйся, всеблагословенная Марие, из Тебе бо всеблагословенный Бог одеявся во всего мя, человека, и, одеявся, соедини Своему Божеству неизреченным соединением, Дево Одигитрие, радуйся, Обрадованная, радосте всего мира.
Радуйся, лукавых духов прогонительнице; радуйся, Богородице Одигитрие. Радуйся, яко Тебе небесная невидимая воинства славословят всегда и величают яко Матерь Божию бывшую; радуйся, Яже нижняя сочтавши с вышними.
Радуйся, всех небесных сил без разсуждения превосходящая; радуйся, Одигитрие. Радуйся, всякия твари Бога рождшая, господствующи ей, Владычице всепетая; радуйся, яко пребываеши Девою, Чистая, и по рождестве.
Радуйся, женам всем славо, храме преосвященный Бога нашего; радуйся, Одигитрие, радуйся, душеспасительная всей вселенней; радуйся, покрывающий облаче, небес ширшая; радуйся, мироположнице, Божественнаго мира полна.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных Умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная, Богородице, чистая Приснодево.
Да Тебе, вернии, радуйся, зовем, Тобою радости причастницы бывше присносущныя, избави нас напастей, варварскаго пленения, и всякия иныя раны за множество, Отроковице, прегрешений находящия человеком согрешающим.
Явилася еси просвещение наше и утверждение. Темже вопием Ти: Радуйся, звездо незаходимая, вводящая в мир великое Солнце. Радуйся, Едем отверзшая заключенный, Чистая. Радуйся, сосуде, миро неистощимое на Тя излиянное приемший.
Станем благоговейно в дому Бога нашего, и возопиим: радуйся, миру Владычице, радуйся, Марие, госпожа всех нас, радуйся, единая непорочная в женах и добрая. Радуйся, столпе огненный, вводящий в вышнюю жизнь человечество.
Голубице, Милостиваго рождшая, радуйся, Приснодево, преподобных всех радуйся похвало, страдальцев венчание. Радуйся всех праведных божественное удобрение, и нам верным спасение.
Ин канон
Радуйся, свеще, Свет невечерний понесшая, и в рождестве Твоем многобожия тьму разрушившая, и адовы пропасти избавльшая люди. Радуйся, Одигитрие Богородице, доброт всех предходатаице.
Радуйся, земле, из неяже клас прозябший небесный верным, и мира всего душегубнаго глада избави, разумная и одушевленная. О, радуйся, винограде, яже грозд животный рождшая, Богородице Чистая Одигитрие!
Радуйся, тайных цветов прекрасный сущий раю; радуйся, Мати Дево, невидимых разум чистотою страннолепно побеждши, Богородительнице. Радуйся, Отроковице, радуйся, Одигитрие, всемирное чудо и слышание.
Лето живота нашего прочее сохрани невреждено поможением Твоим, Дево Отроковице, и сподоби конец благий получити нам, воспевающим Тя и взывающим: радуйся, всеблаженная Богородице, Чистая Одигитрие.
Светилен
Да почтится Всепетая Мати Божия, жизнь сущую рождши — Христа Бога нашего, райских дверей отверзение, и всего мира очищение, к животу возведение. Сей есть пророком глаголавый, Тому поклонимся, Богу и Спасу душ наших.
Слава, и ныне. Той же.
На хвалитех стихиры, глас 4.
Прославим вернии обрадованную Богородицу, паче же во устех наших имамы всегда святое и благословенное имя Ея, непрестанно прибегающе к пречистей Ея и цельбоносней иконе: Тою бо обретаем яже на земли вся благая и полезная, и сущих на воздусе от демонов запинаний избавляемся, яко Мати рождшая всех Творца, спасает от бед души наша.
Да рыдает вечно сонм злочестивых, не исповедающих Тя в рождестве Чистую Богородительницу, и не покланяющихся пречистей Твоей иконе: вернии же люди радующеся исповедуем Тя истинную Деву Богородицу, яко воистинну родила еси плотию Христа Бога нашего. Тление Адамово попрала еси, и от греха весь мир очистила еси, жизнь безконечную даровала еси, райский вход верным отверзла еси Божественным Твоим Рождеством. Егоже моли, спастися нам поющим верно Твое таинство.
Радуется убо и веселится неизреченною радостию, все множество благочестивых: припадающе же покланяются, вси благоговеют Божии Матери с боязнию, благодаряще Сию по Бозе, яко Бога толиких превеликих благ ходатаицу, в неже желают ангели приникнути, дарова Богородицею верным Христос Бог наш, имеяй множество щедрот, и великую пребогатую милость.
Глас 8.
Преславно, Богородице во всех странах Тобою хвалится обитель Твоя, Богоневесто, яко имеет в себе чудотворную Твою икону, чудно и преславно явльшуюся, от неяже неизреченныея цельбы приемлющи, благодарственная вопием Тебе, умильно молящее Тя, Пресвятая Дево, спаси души нана, яко милосердая.
Слава, и ныне, глас той же:
Святая Твоя и сообразная икона Богородице Дево, благодатию Твоею пребогатый сущий источник, кипящий всей подсолнечней, и светящий всему миру светолучными Святаго Духа сияньми, и исцелений светлостьми. Ты бо Бога Слова плотию несказанно родила еси, от архангела Гавриила сицевая слышавши: радуйся обрадованная, Господь с Тобою, и Дух Святый осенит Тя к зачатию. Такожде рекла еси к первописанной Твоей иконе, на ту зрящи: с тою Моя благодать, и слово Твое со властию иконе бысть. И образ и глас, и сила и дело, и всяк ум превосходящая Божественная благодать, спребывающи вечно, знамения и чудеса непрестанно содевает, и душеполезное исцеление всем верно приходящим подает, Твоими богоматерними непрестанными к Богу молитвами.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 2
Скорую помощницу и ходатаицу теплую,/ Тя, Пречистую Богородицу песнословим,/ прославляюще явление пречудныя иконы Твоея Воронинския,/ пределы Череповецкия озарившую,/ людем с верою притекающим к Ти помощь скоро дарующую./ Моли, Владычице Премилостивая,/ Сына Твоего, Иисуса Сладчайшаго// спастися душам нашим.
Кондак, глас 5
Богатую в милости Тя почитающе,/ зовем Ти, Пречистая Владычице:/ не забуди, Благосердая, люди Твоя,/ к иконе Твоея чудотворныя Воронинския с верою прибегающих,/ и велегласно вопиющих Ти:/ Радуйся, Благодатная Дево,// нас сирых попечением Своим не оставляющая.
Каноны и Акафисты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Больше молись и меньше говори. Всем требуется много молитвы и мало слов.